Tim eier en hytte i Sverige (hvor blant annet Magne Winnem og jeg ble bedt med på en slags sammenkomst/hyttetur, sommeren 1999) men den hytta har visst blitt knust av et tre (sånn at de har måttet bygge en ny):
At jeg ikke gadd å være med, på Tim sin hyttetur/sammenkomst (i Sverige) sommeren 1999.
For jeg mente å huske, at Tim hadde vært litt fiendtlig mot meg, den forrige gangen vi møttes.
Nemlig på Magne Winnem sin bursdag (fredag 3. januar) i 1992.
(Da jeg dukka opp, hos Magne (og Elin) Winnem, på Lambertseter (i en Rimi-leilighet, som Magne Winnem da leide, i etasjen over Rimi Nylænde).
Etter at jeg hadde jobba, en fredags-vakt (var det vel) i kassa, på OBS Triaden.
(En nokså stille fredags-vakt, sånn som jeg husker det (for jeg husker at jeg fikk lov av kassaleder Helene Nyholm aka. Helene Lack til, å gå opp i dyrebutikken (som lå ved samme trappeoppgang, som OBS sin personalinngang) og kjøpe en gullfisk (de hadde tilbuds-kampanje med masse plakater osv.) til Winnem (siden at jeg ikke kom på noe annet å kjøpe)).
Siden at folk flest, vel handla mye, dagen før.
Siden at det var stengt, på onsdagen (to dager før) som var første nyttårsdag.
For å si det sånn).
Og jeg fikk med de andre (de andre gjestene var blant annet en Rimi-leder (kommunisten Knut Mørk) og en Unge Høyre-leder (en vestkant/Bærums-klyse, som jeg ikke husker navnet på)) til å bli med, ned til byen (siden at jeg var ungkar (da som nå) og pleide å sjekke opp damer, på Oslos utesteder).
Og da (etter at vi hadde gått ut av drosjen, ved Egertorget).
Så møtte vi min lillesøster Pia (som er bohem (noe som visst vil si, at hu tror hu er sigøyner, eller noe lignende)) som tagg mynter/penger, av folk, i Karl Johan.
Og hu hadde med seg en ung gutt, med lyst hår (som så veldig sliten ut).
Og det har jeg seinere lurt på, om kan ha vært min yngre halvbror Axel (og at jeg ikke kjente han igjen, siden at det var ganske mørkt).
Hm).
Det Tim sa (når jeg dukka opp) var: ‘Det er jo bare Erik, jo’.
Og det syntes jeg, at ble som noe mobbing.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 3.
Tim sine fornavn (Tim Alan) høres engelske ut.
Men foreldrene er visst norske.
(Kan det virke som).
Men det står her, at Tim er født i 1971.
Og likevel så gikk han i samme klasse som meg (som er født i 1970).
Så det er mulig at Tim vokste opp i England (eller i USA).
Og at han derfor, begynte et par år tidligere på skolen, enn folk i Norge.
Jeg har tidligere blogget om, at Tim og de hadde Norway Shop, inne på Galleri Oslo-senteret, og det var visst bare forbokstaven (fra Aftenposten 15. september 2004):
Det står i annonsen overfor, at Tim og de bodde, i en: ‘Generasjonsbolig’.
Men det var sånn, at Tim hadde en hjemme alene-fest.
(Sånn som jeg husker det).
Foreldre var bortreist.
(Gikk jeg ut fra).
Og at det bodde noen besteforeldre der.
Det hørte ikke jeg noe om.
(Sånn som jeg husker det).
Selv om det var laber stemning der.
(Det var ikke noe fest-musikk.
For eksempel).
Så det kan godt ha vært sånn, at besteforeldrene var, i etasjen over.
(For alt hva jeg vet).
Og jeg så vel på dette, nesten som noe slags representasjon.
(Siden at jeg var utvekslingselev.
Fra Berger/Sande videregående).
Så det er mulig at jeg ikke hadde meg noen drikkevarer.
(Og jeg kan ikke huske, at det ble drukket noe særlig der heller.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 12.
Hvis det er riktig (som det står i PS 4).
At Tim er født i 1971.
Så kan festen muligens ha vært Tim sin atten års-dag.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 13.
Her står det at Tim er født i 1970 (så det i PS 4 er muligens en slags ‘trykkleif’):
PS 14.
Tims far er/var reklamemann, men Tim ville heller gå på datalinja, hvor han for det meste dreiv med å teste mine programmer og skrive bruker-veiledninger (sammen med Fred Bing) på tentamenene/eksamenene (fra Asker og Bærums Budstikke 11. juli 1969):
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Vedr. innmelding/arbeidsledig
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 19. juni 2024 kl. 13:19
Til: Toril Skaug <tsk@hk.no>
Kopi: Post <post@forbrukerradet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no
Hei,
det er forresten sånn, at jeg er sosial-klient (etter å ha drevet med nett-butikk i England osv.) og ikke arbeidsledig (på den måten at jeg får arbeidsledighets-trygd).
Men det endrer kanskje ikke noe når det gjelder kontingenten.
Jeg har også en del arbeidssaker (mot Rimi/ICA, Coop og Bertelsmann Arvato Liverpool’s Microsoft Scandinavian Product Activation osv.).
Og jeg har en del arvesaker, hvor jeg blir ranet, av bohem-slektninger (og denslags) på både mors og farssiden.
Og det er bare forbokstaven.
Jeg har kontaktet LO tidligere om dette.
Jeg har jobbet som butikksjef/butikkleder, i mange år, i Rimi.
Og jeg kontaktet derfor Lederne først.
Men de var snobbete/’nazistiske’ og nektet meg å være medlem.
(Etter at NITO og Akademikerforbundet tullet med meg, og nektet å være solidariske.
Blant annet så var ikke NITO solidariske, da DNB nektet meg NITO-kortet, da jeg prøvde å komme meg opp på beina skikkelig (og få meg dress til å ha på jobb-intervjuer osv.) i England, hvor jeg måtte bo (som en slags flyktning fra mordforsøk osv., i Norge) i mange år.
Og jeg har til og med vunnet driftskonkurransen Rimi Gullårer, som butikksjef, på Rimi Nylænde, i 2001.
Og det var noe som stod høyt i kurs, mener jeg å huske.
Og jeg har til og med dratt til Stockholm (og Ica sitt hovedkontor i Solna) for å bevis på dette.
For jeg måtte rømme fra mine attester/vitnemål, på gården til min mors yngre bror Martin.
For jeg ble utsatt for et slags mordforsøk der, sommeren 2005.
Og da måtte jeg rømme tilbake til England (til Liverpool, hvor jeg tilfeldigvis fikk meg jobb).
Uten min koffert (med klær og vitnemål/attester osv.)).
Min tidligere butikksjef Elisabeth Falchenberg var visst medlem hos dere (mener jeg å huske).
Hu var lesbisk samboer med LO-leder (industri/energi) Liv Undheim.
Men de er begge døde nå (ettersom jeg har forstått det).
Ellers så hadde det kanskje blitt litt svett/klamt med Handel og Kontor (må man vel si).
For jeg ble ikke bedt i Falchenberg sin 30 års-dag (selv om vi jobba i samme butikk, nemlig Rimi Nylænde).
(For å si det sånn).
Jeg så at dere har en innbo-forsikring, som medfølger medlemsskapet.
Og det er bra.
For Tryg nekter meg innbo-forsikring.
Jeg har en omsorgssviktsak mot min far (som jeg har drevet med siden jeg bodde i England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014)).
Og advokaten (Ida Valen Rukke) sluttet i jobben sin.
Og da sa Tilsynsrådet for Advokatvirksomhet, at da måtte jeg få erstatning av Tryg.
Men det nekter de meg.
(Jeg har til og med dratt til deres hovedkontor i Ballerup/København, for å prate om dette.
Men de svarer meg likevel ikke på mailer, osv.).
Og jeg var i fjor høst på advokatvakt i Sandvika (på Sandvika Frivillig Senter) og fikk prate med Lisa Eian.
For jeg blir ranet i en arvesak etter min mormor (som var etterkommer av dansk adel/overklasse) som døde i 2009.
Men Eian nekter å gjøre noe, før hu får penger.
Og jeg får bare til livsopphold, fra Nav.
Så jeg prøvde å få det LO-Mastercardet deres (fra Sparebank1).
Men det stod at jeg ikke var medlem.
Men det er mulig at LO/handel og kontor kan hjelpe meg med dette.
(For NITO er helt på topp.
Må jeg si.
Jeg har nettopp meldt meg inn der.
Og jeg har også medlem av Akademikerforbundet.
Selv om jeg meldte meg ut derfra.
Men noen nett-troll meldte meg inn igjen.
Så det er litt kaos).
På forhånd takk for svar!
Mvh.
Erik Ribsskog
ons. 19. juni 2024 kl. 12:05 skrev Toril Skaug <tsk@hk.no>:
Hei!
Vi har nå registrert deg som medlem og satt deg med redusert kontingent.
Arbeidsledige betaler kun forsikringsdelen pr. mnd.
Du må sende inn dokumentasjon fra NAV om at du ikke er i arbeid og fylle ut skjema du finner under linken her https://hk.no/medlemskap/kontigent/
Du er foreløpig satt med redusert kontingent i 3 mnd. og kommer du i arbeid må du gi oss beskjed!
Med vennlig hilsen
Toril Skaug / Kontorsekretær
( +47) 97991669
Handel og Kontor i Norge
Region Øst, Youngstorget 2B, 0181 OSLO
Sentralbord (+47) 23 06 11 86
Hk.no
Merk: Denne meldingen kan inneholde fortrolig eller konfidensiell informasjon som ikke skal offentliggjøres. Hvis du ikke er den tiltenkte mottaker av meldingen, eller ikke har fått fullmakt av opprinnelig mottaker, kan du ikke bruke, kopiere eller videresende meldingen og eventuelt vedlegg. Dersom du har mottatt meldingen ved en feiltakelse, ber vi deg informere avsender ved å svare på meldingen, og deretter slette den fra ditt utstyr. På forhånd takk!
Jeg må si at det var sånn, at Lederne dolket meg i ryggen.
Jeg hadde problemer med NITO og Akademikerforbundet (som begge tulla med meg, og var usolidariske, sånn at jeg ikke fikk NITO-kortet (for eksempel) og kom meg opp på beina).
Og så prøver jeg da, å bli medlem hos Lederne istedet.
(Siden at jeg har jobbet som butikksjef/butikkleder, i mange år.
Og også vunnet den prestisjefulle konkurransen Rimi Gullårer.
Som butikksjef på Rimi Langhus, i 2001).
Men Lederne (en med samme etternavn som min onde stemor Haldis, før hu gifta seg).
De bare svek meg (de og) som man kan se mer om, i linken overfor.
Og jeg leste i dag, litt mer, på Lederne sitt nettsted.
Og det virker ikke som at de forstår, hva en leder er engang.
En leder er en som jobber med mennesker (vil jeg si).
(Jamfør det engelske ordet: ‘Manager’.
For å si det sånn).
Men fagforeningen Lederne, er visst sånn, at halvparten av medlemmene (eller noe) ikke er ledere.
De jobber ikke med mennesker.
Men de er istedet eksperter/spesialister, som jobber på olje-plattformer, osv.
Og det å være en sånn ‘nerd’/ekspert, det har jo egentlig ikke noe med ledelse å gjøre.
(Må man vel si).
Så Lederne er mer som en slags gutteklubb, for skrullete nazister.
På torsdag 20. juli, så dro jeg ned til Oslo, for å snakke med Høyskolen Kristiania, om et kryssord-program (i andre/siste års-faget O39/49 Prosjektoppgave) som jeg lagde, da jeg studerte hos deres forgjenger NHI, studieåret 1991/92.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Sånn så det ut på McDonalds Majorstua:
PS 2.
Det var så dårlig luft på Drammens-toget, at jeg gikk av på Skøyen (for å så ta neste tog til Sandvika):
PS 3.
Utafor Nav (hvor jeg skulle levere en husleie-faktura og en strøm-regning) så ble jeg gått ned (må jeg si) av en Securita-vekter:
PS 4.
På Jula (hvor jeg blant annet skulle kjøpe noen billige PC-høytalere, for å gi han neger-naboen et hint om (ved å spille høy musikk) at det ikke er så populært, at han går langt inn i min hage, når han driver og klipper plenen (noe som vel forresten er kommunens arbeidsoppgave, selv om de driver med hemmelighetskremmeri, og ikke vil fortelle meg reglene)) så var det rot:
PS 5.
Å handle på Jula er klamt, for kassadiskene er sånn, at det ikke er noe kassabånd (eller noe lignende) mellom kunden og kassamedarbeideren:
PS 6.
Da jeg bodde på St. Hanshaugen (hvor jeg bodde fra 1996 til 2004) så prakket min Rimi-kollega David Hjort på meg noen slags konsert-høyttalere (siden at han skyldte meg penger, og hans kone/samboer ikke likte de) så disse PC-høyttalerne (på tolv watt) er ikke det helt store (selv om de er bedre enn ingenting):
PS 7.
Jeg prøvde også å teste Jula sin billige folie-barbermaskin (av merket Marquant) til cirka 200 kroner.
Men den tok ikke skjeggstubbene.
(Sånn som jeg husker det).
Så den barbermaskinen ligger bare og støver ned, i boden.
(Må jeg innrømme).
Så jeg savner egentlig de Phillips-barbermaskinene, som jeg kjøpte, på 80/90-tallet (i Drammen og i Lørenskog).
Phillips har tapt seg (siden den tid) må jeg si.
Og barberbladene er ikke helt på høyden lenger heller.
(Synes jeg).
Jeg savner Gillette Sensor Excel-barberbladene (som jeg fikk et start-sett av (av Statens Kantiner) på begynnelsen av førstegangstjenesten (på Terningmoen) sommeren 1992).
(For med de barberbladene.
Så kunne man få en grei/bra barbering, uten å samtidig få razor-burns.
Sånn som jeg husker det).
Så nå bruker jeg Gillette engangshøvler bare.
(Gillette Blue 3).
For de minner litt om Gillette Sensor Excel (synes jeg).
Og så bruker jeg Bic sine fem-blads-barberblader/høvler.
(Bic Hybrid 5 Flex).
Og det ikke fordi at jeg barberer meg de barberbladene.
(For da får jeg razor-burns.
Må jeg si).
Men det er fordi, at på baksiden av disse barber-bladene, så er det et trimme-barberblad (som er ganske skarpt, og som man bruke ganske lenge, før det blir sløvt).
Så da bruker jeg en Bic Hybrid 5 Flex, for å trimme kinnskjegget.
Og for å barbere meg under nesa (for det er noen ganger vanskelig å komme til, ihvertfall med Mr. Parker-barberblader/høvler, som jeg brukte i en del år (etter at jeg flytta tilbake fra England, i 2014) før Norgesgruppen (Kiwi og Meny osv.) plutselig slutta med disse barberbladene/høvlene, som var ganske bra/billige).
Og også på halsen/under haka (hvor det kan være vanskelig, å få med seg alle skjeggstubbene, noen ganger, vil jeg si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Høyskolen Kristiania sin hovedresepsjon (som ligger midt i horestrøket, må man vel si) var stengt.
Så jeg måtte surre rundt der, for å prøve å finne, en slags ‘reserve/sommer-resepsjon’.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 9.
Her er mer om dette:
PS 10.
Her er mer om dette:
PS 11.
Enda mer om dette:
PS 12.
Jeg har jo sendt mange mailer, til Høyskolen Kristiania, om dette.
(Etter at de kjøpte Westerdahls (som NHI sin etterfølger) før pandemien).
Men Høyskolen Kristiania har ikke klart å svare meg ordentlig.
Det var sånn, at da jeg flytta/flykta til England (ved å få meg en studieplass ved University of Sunderland) høsten 2004.
Så heiv jeg det meste av tingene mine.
(Inkludert dataprogrammer/spill (som jeg har lagd selv, i programmeringsspråket Pascal) fra datalinja (på handel og kontor) og NHI).
Inn i en lagerbod, hos City Self-Storage, på Majorstua.
Og jeg hadde ikke noe backup noe sted.
For jeg hadde ikke PC selv, mens jeg gikk på NHI.
(For PC-er var ganske dyrt.
På den tida).
Og etter NHI, så avtjente jeg førstegangstjenesten.
Og etter førstegangstjenesten, så begynte jeg å lage et tippe-program.
Så kryssord-programmet gikk litt i glemmeboka (selv om jeg egentlig var mer kry av det).
For jeg begynte å jobbe mer og mer (som Rimi-medarbeider/leder).
Så jeg ble aldri helt ferdig med tippe-programmet.
Så kryssord-programmet dreiv jeg ikke noe med, etter 1992.
(Sånn som jeg husker det).
Etter militæret så venta jeg, for å finne ut, hvilken karakter jeg fikk.
Og da dro jeg innom NHI (på Helsfyr) en gang, høsten 1992.
Men da fikk jeg laveste stå-karakter (4.0) stod det på et skriv, på en vegg, på NHI.
Og det var muligens på grunn av, at jeg gikk glipp av klage-møtet (for det programmet fikk først karakteren 3.7, og da klagde jeg).
For jeg fikk en blodpropp i armen, mens jeg avtjente førstegangstjenesten.
Og da glemte jeg å ringe NHI, for å forklare, at jeg ikke rakk klage-møtet (siden at jeg var i militæret (i Elverum) og dette var nesten på starten av førstegangstjenesten, så jeg hadde ikke fått med meg, at man muligens kunne søke om velferds-permisjon, for å gå på sånne møter).
(Selv om jeg prøvde å ta opp dette (at jeg måtte ringe NHI) med troppsjef Sverre Frøshaug.
Når troppen jeg var i, skulle ta en buss, tilbake til Terningmoen.
Fra Heistadmoen (ved Kongsberg) hvor vi hadde vært på en øvelse (og jeg hadde vært innom sjukestua, på grunn av armen)).
Så det endte med (siden at jeg hadde begynt å lage et tippe-program, rett etter førstegangstjenesten).
At jeg ikke gjorde noe mer på kryssord-programmet (som kan ha hatt kommersielle muligheter, selv om rektor Ole Øren (som nå er død) nok hang seg opp, i et eller annet, og ga det dårlig karakter).
Og derfor hadde jeg ikke noe backup noe sted.
Jeg har jo lært om datasikkerhet, på NHI.
Men det var sånn, at Bjørn Kjendalen (var det vel) på NHI.
Han sa at vi skulle levere programmet, i flere eksemplarer.
For et eksemplar skulle oppbevares, i et slags student-bibliotek (eller noe lignende).
(Noe sånt).
Så når jeg har tenkt på det programmet.
Så har jeg alltid hatt det i bakhodet, at NHI har en kopi.
Og jeg har tenkt, at NHI sine etterfølgere, vel da har tatt over dette ‘student-biblioteket’ (eller hva NHI/Kjendalen kalte det igjen).
(Jeg husker at University of Sunderland hadde et rom, i kjelleren, på Vardy Building (studieåret 2004/05) hvor det stor bachelor-oppgaver osv. (laget av tidligere studenter) i noen hyller.
Så dette (‘student-bibliotek/arkiv’) er muligens noe som er vanlig å ha, i utlandet.
Noe sånt).
Og siden at jeg gikk økonomi-linja, på handel og kontor.
Så har jeg lært, at borgere kan kontakte tidligere arbeidsgivere og studiesteder osv., og få bra service, fra de.
Så sånt (å få kopier av vitnemål og arkiverte oppgaver osv.) skulle bare være en formalitet (mener jeg å huske, fra vår rettslære-lærerinne Helle Brynhildsen Jahre sin undervisning, skoleåret 1987/88).
Så jeg hadde ikke trodd, at dette skulle bli noe problem (å få tak i kopien (av det nevnte kryssord-programmet) fra NHI sin etterfølger).
Så jeg tenkte, at det bare kom til å bli morsomt/enkelt (isåfall) hvis jeg måtte få tak i kopien (som NHI (og etterfølgerne) hadde).
Og det var vel sånn, at vi egentlig skulle lage tre kopier (i faget O39/49 Prosjektoppgave).
Eller, vi skulle ha en original (som vi beholdt selv) og to kopier.
Men jeg jobba mye på OBS Triaden (på den tida) og jeg hadde også gått handel og kontor.
Så jeg lagde like greit tre kopier.
Som jeg ga til kontordama (Kari Johnsrud).
Så NHI har fått tre kopier, av min oppgave.
(En kopi til rektor Ole Øren (som var oppdragsgiver på papiret, selv om programmet var min ide, fra start til slutt).
Og en kopi til Kjendalen sitt bibliotek/arkiv.
Og en ekstra-kopi (som Kari Johnsrud vel må ha lagt et eller annet sted)).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 13.
Hu som satt i resepsjonen (og som vel ikke ville si hva hu het).
Hu mente at jeg måtte kontakte eksamens-kontoret.
(Noe sånt).
Og de sendte jeg en mail til.
Men de har ikke svart meg ordentlig.
(Må jeg si).
Og jeg leste litt på nettet (etter å ha vært på dette besøket).
Og det er visst meningen, at universiteter/høyskoler skal ha, en akademi-sekretær (som veit hvor ting ligger).
Men det hadde visst ikke Høyskolen Kristiania.
Så der er det bare surr.
(Må man vel si).
Og de har ikke klart å svare meg ordentlig.
Selv om jeg har sendt kjempe-mange mailer, til alt de har av sjefer osv., i tida etter dette.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 14.
På Extra Bekkestua (i Bekkestua Handelshus) så var det rot (på gulvet):
PS 15.
Extra var også utsolgt for billig dopapir (de ‘klassiske’ åtte-pakningene, som jeg husker at det var om å gjøre, å alltid ha nok av på lager, på den tida jeg jobba som Rimi-leder/butikksjef (for dette var liksom en vare, som kundene forventet at butikken hadde)):
PS 16.
Mer om at jeg hadde problem med armen, på den tida som jeg skulle ha vært på NHI-møte (om det nevnte kryssordprogrammet):
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Klage/Fwd: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 5. juni 2024 kl. 21:44
Til: Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>
Kopi: Nordics.Communications@lowell.com, no.salg@lowell.com, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>, CRMSE@arvato.co.uk, kundeservice@fjordkraft.no, post@arbeidstilsynet.no, strom.no@lowell.mypurecloud.ie, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, Morten Schau <morten.schau@elvia.no>, Abuse <abuse@telia.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, fmoavsh@statsforvalteren.no, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, omfordeling@lowell.com, corporationsecretary@ofcom.org.uk, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, faktura@baerum.kommune.no, jon.eikeland@fjordkraft.no, rolf.barmen@elmeragroup.no, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, elklage@elklage.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, postmottak@sivilombudet.no, post@forbrukerombudet.no, “SMK Postmottak (SMK)” <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, tryggstromhandel@dnvgl.com, hello@elkjop.no, tono <TONO@tono.no>, dokhjelp@oslomet.no, Eksamen <eksamen@kristiania.no>, epoq.service@elkjop.no, hovedresepsjonen@oslomet.no, ica@ica.se, info@hoyre.no, postmottak <postmottak@hioa.no>, postmottak@uhr.no, Studier <studier@kristiania.no>, CorporatePR@currys.co.uk, post@canica.no, kundeservice@nettbonus.no, fredrik.skarheden@lowell.com
Hei,
jeg viser til Deres brev fra 27. mai.
(Se vedlegg).
Som tidligere informert om, så er jeg egentlig, en gromgutt, fra Strømm (Roksvold).
Og det er mulig, at strøm-firmaene ikke fikser dette med Strømm, og at de begynner å tulle.
Noe sånt.
For dette har skjedd kanskje ti ganger nå.
At strøm-firmaer mener, at de ikke har fått betalt, selv om jeg har levert strøm-fakturaen, hos Nav Bærum.
Jeg jobbet tidligere som Rimi-butikksjef (i tre forskjellige butikker i Oslo og Follo).
Og da sendte jeg en tjukk konvolutt, med fakturaer osv., til Rimi sitt hoved-kontor, to ganger i uka.
Og det var aldri noe problemer rundt dette.
Men så var det sånn, at jeg måtte rømme til England (fra noe dritt i Oslo) i 2004.
Og så flytta jeg tilbake til Norge i 2014.
Og så fikk jeg meg kommunal bolig i 2018.
Og etter det, så har det vært sånn, at strøm-firmaene har hevdet, noe sånt som ti ganger, at de ikke har fått betalt.
Selv om jeg har levert fakturaen til Nav.
Og under pandemien, så ble jeg kontaktet av et inkasso-byrå, for de hadde fått betalt _to_ ganger.
Så surret er hos Nav eller strøm-firmaet (eller inkasso-byrået).
Så jeg blir skvisa her.
For jeg har gjort min del.
(Jeg har levert fakturaen til Nav.
På en litt lignende måte av når jeg jobba som Rimi-butikksjef.
Men Nav har ikke informert meg ordentlig.
De vil har fakturaer i en krok-postkasse (en svart postkasse inne på Nav i Sandvika) men Securitas stengte en gang 15-20 minutter for tidlig (jeg ville da fått sparken i Rimi) og nektet å la meg bruke ‘krok-postkassa’ (som Nav ikke har fortalt meg, hva de kaller, for han ‘Skranke-Steinar’ der, som befalte meg å bruke den ‘krok-postkassa’ sa ikke hva de pleide å kalle den postkassa, så det var vanskelig å forklare mitt ærend, for Securitas, selv om jeg er økonom fra handel og kontor, og har også gått NHI, men noen sånne rare postkasser, lærte vi ikke om der).
Securitas ba meg bruke en postluke, som Nav Sandvika har ut mot senteret.
Og der legger jeg alltid husleie-regninger og strøm-fakturaer.
Og blant da jeg skulle på advokat-vakt i Sandvika, høsten 2022 (og fikk møte ei Lisa Eian der) så var jeg først innom Nav Sandvika, med en strøm-faktura (som de vil ha levert, i noen lignende ‘skjema-konvolutter’ av de Rimi hadde, bare at Rimi-sine var i A3 og Nav sine er i A5-størrelse).
Da jeg skulle på advokat-vakt (hos Sandvika Frivilig-Sentral) så leverte jeg en strøm-regning, i post-luka til Nav, før møtet med advokaten.
Og da var det det samme.
Denne regningen hadde ikke blitt betalt, sa strøm-firmaet.
Og dette skjer kanskje 2-3 ganger, hvert år.
Og det har ikke skjedd en gang, at jeg ikke har levert strøm-regningen.
Men jeg får skylda, for noe surr, som jeg har ikke har mulighet til å påvirke.
Så her får dere ta dette med Nav i Sandvika (som dere gjorde, under pandemien).
For det foreligger et vedtak om, at de skal betale mine strøm-regninger for tida, siden at jeg er arbeidsledig.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 19. mai 2024 kl. 23:17
Subject: Klage/Fwd: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>, <CRMSE@arvato.co.uk>, <kundeservice@fjordkraft.no>, <post@arbeidstilsynet.no>, <strom.no@lowell.mypurecloud.ie>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, Morten Schau <morten.schau@elvia.no>, Abuse <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <fmoavsh@statsforvalteren.no>, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, <omfordeling@lowell.com>, <corporationsecretary@ofcom.org.uk>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, <faktura@baerum.kommune.no>, <jon.eikeland@fjordkraft.no>, <rolf.barmen@elmeragroup.no>, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, <elklage@elklage.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, <post@forbrukerombudet.no>, SMK Postmottak (SMK) <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, <tryggstromhandel@dnvgl.com>, <hello@elkjop.no>, tono <TONO@tono.no>, <dokhjelp@oslomet.no>, Eksamen <eksamen@kristiania.no>, <epoq.service@elkjop.no>, <hovedresepsjonen@oslomet.no>, <ica@ica.se>, <info@hoyre.no>, postmottak <postmottak@hioa.no>, <postmottak@uhr.no>, Studier <studier@kristiania.no>, <CorporatePR@currys.co.uk>, <post@canica.no>, <kundeservice@nettbonus.no>
Hei,
jeg viser til Deres brev fra 8. mai.
(Se vedlegg).
Det er det samme som i desember, osv.
Denne fakturaen har jeg levert til Nav (siden at jeg er arbeidsledig for tiden, og det foreligger et vedtak om, at Nav dekker mine strøm-regninger, blant annet).
Så dette er penger som dere skal ha fått.
Jeg prøvde å logge meg inn på ‘Min Side’, både hos Norgesenergi og Fortum.
Men hos Norgesenergi, så var det ikke mulig å få opp fakturaen.
Og ei heller hos Fortum.
(Norgesenergi har visst nå slått seg sammen med Fortum (som vel har eiet Norgesenergi i X antall år allerede, hvis jeg ikke tar helt feil).
Så det er litt kaos hos dere.
Det stod på Fortum-nettstedet at dere oppgraderer deres systemer, og at det ‘lugger litt’, mens dere driver og surrer, må man vel kalle det).
Det var forresten sånn, at jeg bytta fra Norgesenergi til Fortum, noen uker/måneder før disse firmaene/avdelingene ble slått sammen.
For jeg så en annonse på Facebook (eller noe lignende) om at man fikk 300 poeng, hos Nettbonus, hvis man byttet til Fortum.
Så da tenkte jeg liksom, at penger spart er penger tjent.
Så det slo jeg til på.
Men de pengene/bonus-poengene, har jeg fortsatt ikke fått.
Og det er nå cirka to måneder siden at jeg bytta.
Så det er faktisk dere (Fortum/Norgesenergi) som skylder meg penger.
Og ikke omvendt.
(Må jeg si).
Så det må jeg klage på.
Skerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 28. des. 2023 kl. 01:56
Subject: Fwd: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>, <CRMSE@arvato.co.uk>, <kundeservice@fjordkraft.no>, <post@arbeidstilsynet.no>, <strom.no@lowell.mypurecloud.ie>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, Abuse <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <fmoavsh@statsforvalteren.no>, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, <omfordeling@lowell.com>, <corporationsecretary@ofcom.org.uk>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, <faktura@baerum.kommune.no>, <jon.eikeland@fjordkraft.no>, <rolf.barmen@elmeragroup.no>, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, <elklage@elklage.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, <post@forbrukerombudet.no>, SMK Postmottak (SMK) <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, <tryggstromhandel@dnvgl.com>, <hello@elkjop.no>, tono <TONO@tono.no>, <dokhjelp@oslomet.no>, Eksamen <eksamen@kristiania.no>, <epoq.service@elkjop.no>, <hovedresepsjonen@oslomet.no>, <ica@ica.se>, <info@hoyre.no>, postmottak <postmottak@hioa.no>, <postmottak@uhr.no>, Studier <studier@kristiania.no>, <CorporatePR@currys.co.uk>, <post@canica.no>
Hei,
jeg viser til Deres brev fra 14. desember.
(Se vedlegg).
Dette ‘fenomenet’ nevnte jeg for dere, seinest i en mail, fra 30. november.
(Se mail-historie).
Den aktuelle regningen, leverte jeg hos Nav Bærum, 23. november.
Og hva Nav har gjort med regningen etter det, har jeg ikke oversikt over.
Mitt ansvar endte, når jeg leverte regningen til Nav.
(For det foreligger et vedtak om at Nav betaler strøm og husleie for meg.
Ettersom at jeg er arbeidsledig, for tida).
Så når dere (Norgesenergi, Fjordkraft, Lowell og Intrum) kommer med den evinnelige gnålinga deres, om hvordan Nav betaler mine regninger.
Så blir det som at jeg blir skviset.
For dette er ikke mitt ansvar.
Selv om jeg er sosialklient, betyr ikke det at jeg har uendelig med tid til å skrive hundrevis av mailer (hvor jeg alltid må forklare det samme) til dere, Fjordkraft, Lowell og Intrum.
Dere må se til helsike og skjerpe dere.
Dette har jeg forklart kjempemange ganger tidligere.
Jeg ønsker derfor svar, fra en overordnet hos dere, som kjenner til tidligere saker.
For dette har vært tema før, og da tok dere (eller om det var Lowell) dette opp med Nav direkte.
Og selv om det ble surr da (for Nav hadde visst da betalt to ganger) så er det bedre at dere gjør det sånn.
For jeg har gjort min jobb i forbindelse med denne aktuelle strøm-regningen (og de tidligere som dere og Fjordkraft har gnålt om).
(For jeg har leverte disse regningene (etter alle kunstens regler) hos Nav.
For å si det sånn).
Så at jeg får masing, angående noe som ikke er min jobb.
Det blir som noe bakvendt-land-greier, for meg.
Så det må jeg klage på.
Dette at dere hos Norgesenergi nekter å forstå opplegget, fører til mye frustrasjon/stress og unødvendig mail-skriving (og bortkasta tid) for meg.
Så dette er bånn i bøtta og som noe kjempe-dåsemikkel-aktige greier, fra dere.
Og som en slags unødvendig provokasjon (må jeg si).
(Ettersom at jeg har forklart om dette, kjempemange ganger tidligere.
For å si det sånn).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 30. nov. 2023 kl. 05:00
Subject: Re: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>, <CRMSE@arvato.co.uk>, <kundeservice@fjordkraft.no>, <post@arbeidstilsynet.no>, <strom.no@lowell.mypurecloud.ie>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, Abuse <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <fmoavsh@statsforvalteren.no>, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, <omfordeling@lowell.com>, <corporationsecretary@ofcom.org.uk>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, <faktura@baerum.kommune.no>, <jon.eikeland@fjordkraft.no>, <rolf.barmen@elmeragroup.no>, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, <elklage@elklage.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, <post@forbrukerombudet.no>, SMK Postmottak (SMK) <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, <tryggstromhandel@dnvgl.com>, <hello@elkjop.no>, tono <TONO@tono.no>, <dokhjelp@oslomet.no>, Eksamen <eksamen@kristiania.no>, <epoq.service@elkjop.no>, <hovedresepsjonen@oslomet.no>, <ica@ica.se>, <info@hoyre.no>, postmottak <postmottak@hioa.no>, <postmottak@uhr.no>, Studier <studier@kristiania.no>, <CorporatePR@currys.co.uk>, <post@canica.no>
Hei,
ettersom jeg husker det.
Så var det vel sånn.
At Deres revisor fant ut, at disse regningene faktisk var betalt likevel.
(Men at Nav kanskje hadde surra litt, når de puncha på nettbanken.
Noe sånt).
Lowell har ihvertfall fortalt meg, at saken er avsluttet.
Jeg har nå forresten byttet tilbake til dere, etter å ha vært Fjordkraft-kunde, i et halvt år cirka.
(Fjordkraft sine fakturaer forfalt tidligere og tidligere hver måned.
Og jeg var vant med å levere NorgesEnergi sine fakturaer (til Nav) den tjuende, hver måned (sammen med husleie-fakturaen)).
Og da jeg byttet tilbake til dere, så fikk jeg, et gavekort, fra Elkjøp (på 500 kroner).
Men jeg må si, at det gavekortet var noe oppskrytte greier (som de sier i Gudbrandsdalen).
For jeg kjøpte en Philips-tannbørste for pengene.
(For jeg hadde lest at de skulle være bedre enn Braun sine (og Colgate sine).
Som jeg hadde prøvd tidligere).
Og det som skjedde, var at da jeg åpna pakken (fra Elkjøp).
Så var det noe klin, på tannbørste-esken.
Og det var kunstig edderkopp-spinn-spray (ettersom jeg kan forstå).
Så en gamling kunne jo ha daua av hjerte-attakk.
For noen kunne kanskje ha trodd, at en svær edderkopp, hadde slått seg til, oppi esken.
Jeg klagde til Elkjøp (som også saboterte mot min IT-utdannelse i 2003, da de brukte kjempelang tid på å fikse en laptop, som gikk istykker etter bare noen uker/måneder).
(Sånn at min medstudent (den kjente popstjernen Dag Anders ‘Dagga’ Rougseth, fra Hamar og bandet Autopulver) ble sur (må man vel si).
Så det var dårlige greier).
Så det må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 20. feb. 2023 kl. 14:20 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei!
Kan bekrefte at kundeforholdet ditt hos oss ble avsluttet 16.02.2023.
Vedlagt finner du utestående fakturaer:
Dersom du har mottat inkassovarsel på fakturanr: 93539157 bes dette henvendes til Lovell inkasso.
Du vil motta sluttavrekning for peridoen 01.02.2023 – 16.02.2023 i Mars.
Dette forklarte jeg om, i min e-post, fra 2. februar.
Det foreligger et Nav-vedtak om (fra i høst) at de betaler strøm og husleie.
Og jeg leverte regningen deres (som nevnt) den tjuende januar.
Men Nav har visst noen ’tisper’ der (eller noe lignende) som kaster min faktura-konvolutt (Nav har egne ‘skjema-konvolutter’ som man skal bruke) hver gang de har mensen.
Noe sånt.
Det var det samme i høst.
Jeg skulle til en advokat-vakt i Sandvika (hvor jeg fikk snakke med advokat Eian, siden at jeg har mange arve/rettighetssaker og blir forfulgt av nett-troll).
Og på veien så leverte jeg en sånn ‘skjema-konvolutt’ med en strøm-regning.
Og den rota de også bort.
Og da var det vel sånn, at dere hos Norgesenergi (eller om det var deres inkasso-firma Lowell).
Dere kontaktet Nav direkte (da dette skjedde forrige gang) og fikk ordnet dette.
Så dere må nesten prøve å gjøre det nå og.
Jeg har nå forresten bytta til Fjordkraft.
(For det stod på Gjerrigknarken sitt nettsted, at man da fikk 500 Trump-poeng.
Og det kommer jo bra med, nå som mat-prisene er så høye (tenkte jeg).
Men disse Trump-poengene har jeg ikke sett noe til enda.
For å si det sånn).
Nav synes kanskje at mine ‘skjerma-konvolutter’ er kjedelige, så jeg tenkte at da slutter de kanskje å kaste de, hvis de får Fjordkraft-fakturaer istedet for Norgesenergi-fakturaer.
Noe sånt.
Det var også sånn, at noen nett-troll (de som jeg har prøvd å klage på til advokat Eian og også til Datatilsynet blant annet, i mange år) de bytta (som nevnt i forrige mail, og mange andre mailer, før det igjen) fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn.
Og de bytta også enda en gang.
Men da ble det rydda opp.
Men den første byttinga ble ikke rydda opp.
Så de bytta tilbake til Norgesenergi (som jeg aldri har bytta til selv, men noen nett-troll gjorde dette).
Og jeg har prøvd å ta dette, med Elhub, NVE, RME, Elklagenemda, Forbrukertilsynet, Forbrukerrådet, DNV GL (og hva de nå heter alle sammen).
Men ingen har ryddet opp.
Så det er bånn i bøtta.
Skyldes dette noe slags forgubbing innen strøm-bransjen, har jeg tenkt.
Dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 2. feb. 2023 kl. 21:55
Subject: Deres SMS-melding fra 31. januar/Fwd: Klage/Fwd: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <fmoavsh@statsforvalteren.no>, <postmottak@aid.dep.no>, <omfordeling@lowell.com>, <corporationsecretary@ofcom.org.uk>, <eian@eianadvokat.no>
Hei,
Jeg mottok en tekstmelding fra dere her om dagen.
(Se vedlegg).
Det er det samme som i oktober.
Denne regningen leverte jeg til Nav i Sandvika, den tjuende, i forrige måned.
Så her har Nav tulla.
(Virker det som).
Siden at jeg går på sosialen, så betaler de strøm-regninger og husleie-regninger.
Men de har noen slags gremlings der, eller noe lignende (kan det virke som).
For noen ganger så roter de, og det går til inkasso, og det som verre er.
Og som jeg nevnte i oktober.
Hvorfor sender dere bare SMS-meldinger?
Er ikke det fortsatt litt ‘fjortiss-aktig’?
Dette må jeg klage på.
Dessuten har jeg aldri bytta til Norgesenergi.
Det var noen nett-troll som gjorde det.
Og ingen har ryddet opp.
(Selv om jeg har sendt om dette til Elhub, NVE, RME, Elklagenemnda, Forbrukerrådet, Forbrukertilsynet og DNV GL.
Og hva de nå heter alle sammen).
Så dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 9. okt. 2022 kl. 01:25
Subject: Klage/Fwd: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Cc: Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <fmoavsh@statsforvalteren.no>, <postmottak@aid.dep.no>, <omfordeling@lowell.com>, <corporationsecretary@ofcom.org.uk>, <eian@eianadvokat.no>
Hei,
her om dagen så fikk jeg en tekst-melding fra dere.
(Se vedlegg).
Det er rart at sånt kommer som tekst-melding, og ikke som brev/mail, må man vel si.
Det er også sånn (som jeg har klaget på tidligere) at jeg aldri har bytta strøm-abonnement til Norgesenergi.
Jeg var Hafslund-kunde og dere lot noen bytte strømmen til dere.
Og de tagget også min mail-adresse med noe stygt/ekkelt, nemlig: ‘Homofil’.
Og den mail-adressen har dere gitt videre, til Elvia (var det vel) så de også tag-er min mail-adresse sånn.
Og dette er fordi at dere har latt noen nett-troll tulle med mitt strøm-abonnement.
Som egentlig skal være hos Hafslund (eller Fortum som de vel har blitt kjøpt opp av, og ikke hos Norgesenergi, som visst også er eiet av Fortum, men likevel, så er det på sin plass, å rydde opp etter sånne nett-troll, og ikke skrive dritt om kundene sine i deres mail-adresser, mener jeg).
Det blir som noe ‘fjortiss-aktig’ å sende om sånt som dette per SMS (og ikke per brev) mener jeg.
Skjerpings!
Som jeg har forklart dere om, i tidligere mailer, som dere har fått kopi av.
Så går dette gjennom Nav.
Og jeg var hos advokatvakt på Sandvika frivillig-senter (og snakka med ei ganske ung advokat-dame der, om noen saker, hvor jeg blir tulla av ‘Sovjetstaten’/byråkratiet, osv.).
Og det var på torsdag 29. september.
Og på veien til hu advokat-dama (Eian) så leverte jeg strøm-regningen, hos Nav, (i en postkasse de har, ut mot Løkketangen senter, hvor har blitt instruert angående, å levere sånne bilag tidligere, av Securitas, som stengte på ‘russisk’ vis, og ikke vil la meg gå inn der, med konvolutten, og dette har jeg også snakka med ei nord-norsk Nav-dame om der seinere, og hu forklarte at senter-postkassa var best, for den ble tømt oftere, enn ‘den konverterte forslags-postkassa’, som står i en krok/gang der, og som en ‘Skranke-Steinar’ ba meg bruke (på uhøflig/uhøvelig vis, må man vel si) i 2018).
Så dette må jeg klage på.
Her er det Gremlins ute og går (hos Nav) kan det virke som.
Jeg ba Nav om å sende min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014) men de ville ikke sende mer noen penger.
Og det var på toppen av at Drammen tingrett nektet å la meg frigjøre min kapital ved å oppløse et sameie i Hurum (som eide noen prosenter av, men det ble likevel en del penger, siden at eiendomsprisene har økt, mer eller mindre hvert år, siden 80-tallet).
Og på toppen av at Larvik tingrett tulla med en arvesak, etter at min mormor døde (mens jeg bodde i England) ti år etter at min mor døde.
Så dette er noen ‘sovjetiske Gremlins’ som tuller (kan det virke som).
Denne regninga er levert til Nav, i tide (ihvertfall så har de ikke sagt noen frister til meg).
Og alt skal være i orden.
Likevel så surrer Nav hver gang, med strøm-regningene mine (for å være jævlige muligens, de har kanskje dårlig samvittighet, siden at de tulla med min pensjonsbeholdning-sak, og så fortsetter tullet deres å balle på seg da, noe sånt).
Så her får dere heller klage til Nav (som Lowell gjorde forrige gang, de fikk visst til og med dobbelt betalt, på grunn av at Nav har julebord/fredags-pils litt vel ofte, eller hva grunnen kan ha vært).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 8. aug. 2022 kl. 21:08
Subject: Re: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1
To: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Cc: Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <fmoavsh@statsforvalteren.no>, <postmottak@aid.dep.no>, <omfordeling@lowell.com>, <corporationsecretary@ofcom.org.uk>
Hei,
jeg kan ikke se å ha mottatt noen penger fra dere.
Og det må være fordi at dere har sendt pengene til Nav, kan det virke som.
Som jeg forklarte om, i min forrige mail, så pleier Nav å straffe meg, på sin egen måte (de sendte meg ingen penger i starten av april) når dette ‘fenomenet’ skjer, at de på grunn av Gremlins (eller hva man skal si) ikke finner mine strøm-regning-brev, og de/jeg derfor får inkasso-varsel.
Jeg tenkte at dere ville sende meg en sjekk, på det nevnte beløpet.
Jeg flyttet fra Liverpool til Sunderland høsten 2011.
Og da sendte BT (British Telecom) meg en sjekk, på nærmere 200 pund, etter at jeg flyttet, husker jeg (de hadde en ‘demon’ på sin kundeservice-avdeling, som hadde lurt meg til å betale et slags ekstra ‘dimmi-skatt-depositum’, eller noe i den duren).
Men dere på Lowell er kanskje så unge, at dere ikke har hørt om sjekker.
Og at det skal være en heksekunst, å finne ut hva et beløp fra november var.
Det høres litt drøyt ut, synes jeg.
Så det må jeg klage på.
Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 8. aug. 2022 kl. 08:43 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Det ble tilbakeført kr 3102,86 til konto 32073011344 den 22.07.2022. Du har ingen andre beløp til gode hos oss som kan tilbakeføres.
————————————
Med vennlig hilsen
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171010
————————————
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013647634105241006141
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304009224366
NB: Oppgi alltid saksnummer 36476341 ved henvendelse til oss.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
FinKN REF [#202401603]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. mars 2024 kl. 20:09
Til: post@finkn.no
Kopi: Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post <post@finanstilsynet.no>, “complaint.info” <complaint.info@financial-ombudsman.org.uk>, info@asda.co.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, anders.opdahl@amedia.no, gisle.torheim@amedia.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, postmottak@sivilombudet.no, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>
Hei,
jeg har gått på økonomilinja på handel og kontor (blant annet).
Og vi lærte, at organisasjonen skal korrespondere på samme måte som borgeren.
Hvis borgeren ringer, så skal organisasjonen svare per telefon.
Og hvis borgeren skriver brev, så skal organisasjonen svare per brev.
Så borgeren velger korrespondanse-metoden.
(Har jeg lært).
Så da lurer jeg på hvorfor dere prøver å endre korrespondanse-metoden.
Det virker litt sært/’russisk’, må jeg si.
Dette må jeg klage på.
Jeg ønsker å få svar fra en overordnet om dette.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Det har også dukket opp en oppdatering fra Nordea (de gjemmer sine meldinger under ‘Hjelp’ på sitt interface, istedet for å sende mailer, når de har folks mail-adresser, som de insisterer på å ha):
‘Nordea skrev
: Dato:
02.29.2024
29-02-2024
Hei
Vi viser til din søknad om kredittkort.
Før vi kan behandle søknaden må du registrere deg hos Experian Norge slik at du blir tilgjengelig for kredittsjekk. Ta direkte kontakt med Experian Norge vedrørende dette.
Grunnet GDPR og oppbevaring av personopplysninger kan vi dessverre ikke lagre din søknad. Vi ber derfor om at du sender inn en ny søknad når du har åpnet opp for kredittsjekk.
Ha en fin dag.
Med vennlig hilsen
Nordea’.
tir. 5. mars 2024 kl. 13:35 skrev <post@finkn.no>:
Vi har mottatt din e-post av 28.2.24.
Vi trenger ytterligere opplysninger
For å kunne registrere saken hos oss trenger vi ytterligere opplysninger.
Vi ber deg derfor opplyse om din adresse, da videre korrespondanse herfra vil foregå pr. brev.
Frist for tilbakemelding
Hører vi ikke fra deg innen en uke, vil vi ikke kunne foreta oss noe i din sak, og din henvendelse vil da bli avsluttet.
Din tilbakemelding imøteses.
Med vennlig hilsen
Sekretariatet for Finansklagenemnda
Pb 53 Skøyen | 0212 Oslo
Tlf.: 23 13 19 60 | www.finkn.no
Denne e-posten er kun beregnet for den institusjon eller person den er sendt til, og kan inneholde taushetsbelagt informasjon. Dersom du ikke er rette mottaker, bes du om å informere avsender og slette e-posten og eventuelle vedlegg.
This communication is intended for the person(s) named above only. It contains information that is confidential and legally privileged. If received in error, please delete this e-mail and notify the sender.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Complaint/Fwd: Manage your accounts (Thread:4945716)
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 31. januar 2024 kl. 14:26
Til: Customer Services <Customer_Services2@lowellgroup.co.uk>
Kopi: complaintsresolution@lowellgroup.co.uk, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, bank.no@lowell.com, bank.no@lowell.mypurecloud.ie, kundeservice@mail.efi.no, boligbistand@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, Abuse <abuse@telia.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, strom.no@lowell.mypurecloud.ie, post@arbeidstilsynet.no, corporationsecretary@ofcom.org.uk, post <post@finanstilsynet.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Post <post@forbrukerradet.no>
Hi,
my mother (who had gone to mercantile school, like myself) told me in the seventies, that if you wanted to stop a subscribtion, then you just don’t pay the bill.
So I did it like in the 70’s.
Erik Ribsskog
PS.
Also, I think it would have embarrasing to go back to EE.
I really went there to get a pay-as-you-go internet-dongle (like they used to sell) but ended up with a monhtly-plan.
And this was right after I had emigrated from Norway.
So this was while I was still living at Lord Nelson Hotel in Liverpool City Center (like I remember it).
(Before I got the flat in Tuebrook).
ons. 31. jan. 2024 kl. 10:31 skrev Customer Services <Customer_Services2@lowellgroup.co.uk>:
Good morning,
Thank you for your email.
Responding to you query
I understand that you believe EE owes you money and not the other way around.
In your email you have stated that you were having issues with your router and the sim stopped work, can you confirm if you ever contacted EE to advise of this and if so what steps were taken to repair this.
I will await your response.
Next Steps
Contact will continue until you get back in touch with us.
Kind regards,
Alex
Lowell Financial, part of Lowell
T: 0333 556 5733
Email: post@lowellgroup.co.uk
Opening Times: Monday – Friday 08:00 to 20:00, Saturday 08:00 to 14:00
Website: www.lowell.co.uk
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: Sunday, January 28, 2024 8:56 PM
To: complaintsresolution@lowellgroup.co.uk
Cc: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>; bank.no@lowell.com; bank.no@lowell.mypurecloud.ie; kundeservice@mail.efi.no; boligbistand@baerum.kommune.no; Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>; NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>; Lowell Norge – kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>; kundeservice@hafslundstrom.no; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; post@sivilombudsmannen.no; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; post <post@finkn.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; kom@nve.no; rme@nve.no; trl@nve.no; morten.schau@elvia.no; Abuse <abuse@telia.com>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; Tr <tr@forbrukertilsynet.no>; Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>; Info <info@tpas.org.uk>; Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>; Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>; Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>; Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; strom.no@lowell.mypurecloud.ie; post@arbeidstilsynet.no; corporationsecretary@ofcom.org.uk
Subject: Complaint/Fwd: Manage your accounts (Thread:4945716)
Hi,
the way I remember it, EE owes me money (and not the other way around).
I got a monthly wireless broadband-plan, from EE (in Liverpool City Center) in the summer of 2017.
And after a few weeks, the sim-card stopped working.
And that wasn’t the only problem.
I really wanted a USB-dongle (like T-Mobile/EE sold, around 2011).
But they’d stopped selling these.
And instead I had to buy a router.
But the problem was that the router didn’t charge that well.
So sometimes it ran out of power.
And then I couldn’t use the internet, for a number of X hours.
And that’s not really an alternative to ADSL/regular broadband then, I think.
So I got a pay-as-you-go sim-card/router, from Three.
(Since I’m a Norwegian citizen, then I’m not in the electoral-register.
So it’s not easy getting monthly-plans in the UK (for Norwegian citizens).
Even before Brexit this was a problem).
So I just started buying pay-as-you-go-data/gigabytes at Tesco, etc.
For the Three-router.
And I got myself a flat in Tuebrook, in the autumn of 2017.
And the flat was unfurnished.
And I hadn’t brought any furniture etc. with me from Norway.
So I had a lot of other stuff to buy (for the flat).
So I just continued using the Three-router/sim-card/wireless broadband.
And when the EE sim-card stopped working, then I must have stopped the direct debit, by using eighter my RBS internet-bank og Barclays internet-bank.
But this was EE’s own foult, since their stuff didn’t work.
They made the sim-card stop working (the way I remember it).
And their router wasn’t good enough to do with charging (of the built-in battery).
So it was basically rubbish, I’d say.
(And it was also in a funny yellow colour.
So it looked like EE had used a lot of effort into this product.
But it didn’t work properly.
And also they shut down my sim-card, after a few weeks, even if I had gotten money from a property-sale in Norway, some weeks earlier, so it was plenty of money, on both my British bank-accounts)
So this I have to complain about.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———
Fra: Lowell <noreply@lowellgroup.co.uk>
Date: man. 13. mars 2023 kl. 17:44
Subject: Manage your accounts
To: <eribsskog@gmail.com>
Lowell
Mr Erik Ribsskog
YOUR OUTSTANDING ACCOUNTS
ORIGINAL COMPANY NAME
LOWELL REF
BALANCE
EE Limited
314802737
£38.71
£
£
£
£
£
CKWM3DEF
13/03/2023
Dear Mr Ribsskog
It’s never been easier to manage your account(s)
It only takes a couple of minutes to register to manage your account(s) online.
Visit www.lowell.co.uk today and let us know how much you’ll pay and how often, with an interest-free payment plan. At www.lowell.co.uk you can check your budget, set up a payment plan and keep track of your progress.
It’s never been easier to manage your account(s) online, so take your first step towards a debt-free future today.
www.lowell.co.uk
0333 556 5700
PO Box 13079,
HARLOW, CM20 9TE
Yours sincerely
Robert Taylor
UK Director of Customer Engagement
You may have other accounts that are not included on this email. To review all of your accounts, please call us, or visit www.lowell.co.uk.
Ceri, Port Talbot
…Helpful, understanding, encouraging and approachable…Went out of their way to help in the best way that suited me and my situation.
Samantha, Paignton
..Always reassuring, helpful, not pushy or judgemental, I really feel like it’s me that’s important and not my debt.
Calls may be recorded for training and monitoring purposes. Lowell Financial Ltd. is a company registered in England and Wales under Company Reg No: 4558936. Authorised and regulated by the Financial Conduct Authority in respect of consumer credit regulated accounts. Registered Office: Ellington House, 9 Savannah Way, Leeds, LS10 1AB
INTRODUCING LOWELL
Lowell is a group of leading companies in the debt purchasing business. We are Lowell Financial Ltd (LFL) and we will be supporting you by providing you with enough time and the right options to deal with your debt(s) based on your circumstances. You can manage your account(s) without even picking up the phone by visiting our website at www.lowell.co.uk. You’ll just need your Lowell Reference number(s). If you want to have a chat about your account(s), you can call us on 0333 556 5700.Calls from a landline will be charged at a local rate; mobile charges may vary.
TO MAKE A PAYMENT OR TO SET UP A PAYMENT PLAN
If you already know how much you can afford to pay, you can use our automated 24 hour 7 day a week service to pay by debit card.
Call us on 0333 556 5700.
Please have your Lowell reference
number(s) and your debit card to hand.
If you bank online, you can pay directly to us.
Our bank account number: 39543749
Our sort code: 60-00-01
You’ll also need your Lowell reference number(s).
If you set up payments this way, please let us know when to expect them so we can set up your repayment plan for you.
Set up an affordable Direct Debit by calling us on 0333 556 5700 or by visiting our secure website www.lowell.co.uk. (you’ll just need your reference number(s) and bank details).
To see the full Direct Debit Guarantee, visit www.lowell.co.uk/direct-debit-guarantee
CONTINUOUS PAYMENT AUTHORITY
If you have chosen to make regular card payments to us these will be made under a Continuous Payment Authority (CPA). A CPA authorises us to withdraw the agreed amount from your specified account on an agreed frequency. CPAs can be set up weekly, fortnightly, four weekly or monthly.
Payments taken from your card will appear on your bank account or card statement as ‘Lowell Portfolio I’. If we are unable to collect your payment, we will contact you to understand the reason why.
If you are paying on a four weekly or monthly arrangement, we will make one further attempt to take the full missed payment amount 14 days later.
We will not apply any fees and charges to your account as a result of a failed payment attempt.
You are able to cancel the CPA by contacting us or your payment service provider at any time up to close of business on the day before payment is due to be taken.
HOW WE USE YOUR DATA
Our privacy notice can be found at www.lowell.co.uk/our-privacy-promise. This explains what personal data we collect about you and how we use it; it also sets out your rights and how to exercise them. To listen to our notice, please call 0800 021 2075 or if you would like a copy, please contact us.
FREE IMPARTIAL DEBT ADVICE
UPDATING YOUR CREDIT FILE
If you are worried about your debts, you can get free and confidential advice from a number of independent organisations including:
StepChange Debt Charity
0800 138 1111 or www.stepchange.org
National Debtline
0808 808 4000 or www.nationaldebtline.org
If your account(s) are being reported to the credit reference agencies, we will update them with details of your payments. If you pay an account in full, any default will show as ‘satisfied’. If we agree to accept a discounted settlement, any default will show as ‘partially satisfied’, when paid. Updating your credit file to show you are making payments or have settled your account could help to improve your credit rating and get your finances back on track.
MAKING A COMPLAINT
At Lowell, we are committed to dealing with all customers in a fair, reasonable and respectful manner. We do welcome any feedback on our communications with customers.
We have a documented Complaints Policy – a copy of which is available upon request. If you do wish to make a complaint, please contact our Customer Relations Team by phone, letter or email.
Da har jeg lest gjennom chatten og fått undersøkt terminering av ditt nummer. Jeg finner ikke noen som helst sted hvor min kollega har sagt noe feil eller gitt noe form av dårlig service. Men jeg ser at du selv har vært usaklig og sagt nedlatende kommentaren som vi ikke setter pris på. Eksempel : ” det virker som at jeg snakker med noen autister eller lystløgnere “ og “ makan til dårlig kundeservice og tull og tøys groruddal-ramper det er det dere er østkant-ramp”
var dette her rasistisk og nedlatende ment ?
Slike samtaler setter ikke vi pris på hos oss og ser at det har vært en lignende historikk tidligere.
Grunnet dette så vi terminert bestillingen din hos oss.
Ha en fin dag!
Med vennlig hilsen Mona Talkmore kundesenter
FacebookTwitterInstagramNewsdesk Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter
dette synes jeg var et fælt eksempel på dårlig kundeservice (muligens det værste jeg har vært borti, og jeg har gått tre år handelsgymnas og jeg har også gått på NHI og jeg har også blant annet jobbet ti år som leder i dagligvarebransjen) og det er også snakk om avtalebrudd, vil jeg si.
Dere skryter av at dere har Norges mest fornøyde kunder.
Men det må muligens være en skrivefeil, tror jeg.
Og at det riktige skal være Norges mest misfornøyde kunder.
Navn: Erik Ribsskog Mobilnummer: (sensurert av johncons-blogg) E-post: eribsskog@gmail.com Hva kan vi hjelpe med? Passord Velg avdeling: Privat
You were transferred to Frida Wed, 02/22/23 02:24:11 pm Europe/Oslo
Frida 02:24:11 pm
Hei!
Erik Ribsskog 02:24:15 pm
Hei jeg bestilte nytt passord til mine sider men jeg har ikke fått noe mail/sms selv om dette er 20 minutter siden cirka at jeg bestilte nytt passord hallo ?
Frida 02:27:53 pm
Hvilket nr gjelder det?
Erik Ribsskog 02:28:04 pm
det jeg tasta inn 41767056
Frida 02:28:47 pm
Kunne du bekrefte din fødselsdato og adresse?
Erik Ribsskog 02:28:58 pm
juli 1970 (sensurert av johncons-blogg) Bekkestua Frida 02:31:08 pm
Supert takk 🙂 Jeg kan ikke se at dette nr står hos talkmore i dag
Erik Ribsskog 02:31:51 pm
jeg fikk en mail av dere 10. februar og det er fordi at jeg bestilte nytt abonnement Mobilnummer (sensurert av johncons-blogg) Abonnement Ubegrenset data Rask Dato 10.02.2023 men når jeg prøvde passordet nå (fra mailen) så funka ikke det jeg kom hjem fra kiel-ferja nå nettopp og det funka før jeg dro til kiel jeg har også fått to sim-kort fra dere blant annet
Frida 02:34:22 pm
Et øyeblikk så skal jeg få sjekket opp 🙂
Erik Ribsskog 02:34:32 pm
ok
Frida 02:40:50 pm
Ja stemmer. Dette nummeret kan jeg se er terminert og det vil derfor ikke være mulig å logge inn på mine sider
Erik Ribsskog 02:41:13 pm
terminert? hva skal det bety
Frida 02:43:10 pm
Det betyr at dette nummeret er sagt opp
Erik Ribsskog 02:43:59 pm
jeg har ikke sagt opp noe hos dere det må være en feil jeg testa å sende tekstmelding nå og det funka men det er hos Telenor men det skulle bli portert til talkmore mens jeg var i kiel
Frida 02:44:45 pm
Ja så din overføring er kansellert Du vil fortsatt være hos operatøren du er nå
Erik Ribsskog 02:45:08 pm
men hva skal det bety hva er det som har skjedd jeg har som sagt ikke sagt noe abonnement eller noe lignende jeg har bare vært med kiel-ferja, og jeg har ikke vært i kontakt med hverken dere eller telenor jeg har bare sett på tv osv. på lugaren (og handla i kiel) for å si det sånn jeg har ikke kontaktet hverken dere eller telenor det må være en feil
Frida 02:48:20 pm
Dette er fordi har sendt mail tidligere, fordi du har blitt utsatt for ID tyver. Vi har derfor sperret deg for å bli kunde pga tidligere henvendelser
Erik Ribsskog 02:48:40 pm
nei, det er feil jeg fikk mailen nevnt ovenfor 10. februar er det en overordnet jeg kan snakke med der
Frida 02:50:22 pm
Du kan kontakte oss på mail Var det noe mer jeg kunne hjelpe deg med?
og hvor lang tid tar det å rydde opp dette har dere ikke en vanlig mail-adresse (en med alfakrøll)
Frida 02:56:25 pm
Om du ønsker å sende oss mail må du kontakte oss via kontaktskjema
Erik Ribsskog 02:56:37 pm
jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å surre så mye
Frida 02:56:54 pm
Som er via den linken jeg sende deg, dette er vår mail
Erik Ribsskog 02:57:09 pm
abonnementet ble jo godkjent
februar så jeg synes at dette virker veldig rart men jeg liker bedre å sende vanlig mail (sånn at jeg har kopi i mitt mail-program og kan kopiere til andre) Frida 02:58:32 pm
Om det er noe mer du lurer på anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss via https://talkmore.no/kontakt/kontakt-oss-kontaktskjema
Erik Ribsskog 02:58:35 pm
jeg mener å ha send vanlig mali til dere før er det om å gjøre å sette rekort i være hurpete jeg har jobba som butikksjef og jeg ville ikke ha ansatt deg makan til dårlig kundeservice og tull og tøys groruddal-ramper det er det dere er østkant-ramp makan
Frida 03:00:41 pm
Om du skal bli usaklig blir jeg nødt til ende denne chatten
Erik Ribsskog 03:00:44 pm
først tuller dere sånn og så er du vanskelig hva er det som er så vanskelig med å oppi en vanlig mail-adresse har du ikke @ på tastaturet makan til kåling og tull og tøys med dere
Frida 03:01:58 pm
Nei, eneste mail vi har er linken jeg har sendt deg tidligere hvor du kan fylle inn din henvendelse og meldingsboks
Erik Ribsskog 03:02:33 pm
jeg mener at jeg har sendt dere vanlig mail før jeg er ikke så glad i de kontaktskjemaene har du ikke en sjef dere du kan spørre
Frida 03:03:16 pm
Det får jeg dessverre ikke gjort så mye med, da dette er den eneste måten du kan sende mail til oss på
Erik Ribsskog 03:03:28 pm
det høres rart ut har du ikke en sjef du kan spørre
Frida 03:03:59 pm
Min sjef sier det samme som meg
Erik Ribsskog 03:04:31 pm
kan jeg få navnet på denne sjefen
Frida 03:04:42 pm
Nei, det kan du ikke Det har jeg ikke mulighet til å gi til deg
Erik Ribsskog 03:05:30 pm
det virker som at jeg snakker med noen autister eller lystløgnere og ikke med noen som jobber med kundeservice det kan da ikke være mulig kan jeg få snakke med noen andre der
Frida 03:08:37 pm
Da du ikke klarer å holde deg saklig, ender jeg chatten.
Frida archived the chat 03:08:48 pm
Duration: 45m 31s Chat started on: https://talkmore.no/kontakt/kontakt_chat
E-mail from LiveChat
Hvordan vil du vurdere din kontakt med vår kundeservice?
Svært misfornøyd Stort sett misfornøyd Hverken fornøyd eller misfornøyd Stort sett fornøyd Svært fornøyd