johncons

Stikkord: Martin Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post til Industrimuseet i Fredriksværk







    Gmail – Jernstøperiet i Fredriksverk, barnebarn av Ingeborg Ribsskog f. Heegaard/Fwd: familie







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Jernstøperiet i Fredriksverk, barnebarn av Ingeborg Ribsskog f. Heegaard/Fwd: familie





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Jan 30, 2011 at 9:47 AM





    To:

    info@indmus.dk



    Hei,

    det skulle visst være det danske forsvaret, og ikke det franske, så jeg her nå.
    Jeg blingsa litt, det blir litt mange e-poster, for jeg prøver å få rettighetene mine fra myndighetene, osv.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/30
    Subject: Jernstøperiet i Fredriksverk, barnebarn av Ingeborg Ribsskog f. Heegaard/Fwd: familie
    To: info@indmus.dk

    Hei,

    min far skriver at min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, hadde Jernstøperiet i Fredriksværk, som produserte kanoner for det franske forsvaret, i sin slekts eie.

    Stemmer dette?

    Har dere noen artige historier å fortelle om min mormor, Ingeborg Ankerita Heegaard, som vel ble født i Fredriksværk.
    Min mormor fortalte på telefon, noen måneder før hun døde, i forfjor, at hennes far tapte jernstøperiet til en svoger, fordi hennes far ikke ville være jovial.

    Så flyttet de til Tyrol, hvor hennes far ble agent for to store tyske firma, like før krigen vel.

    Så fikk de en leilighet i København, med speil fra tak til gulv vel, og en dame som spilte piano mens de spiste.

    Men men.
    Har dere noen morsomme historier om min mormor og hennes slektninger?
    Hun hadde to brødre ved navn Anker og Louis.
    Jeg kunne trengt å høre noen morsomme historier, for jeg har overhørt i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian' der, og ble forsøkt myrdet på min onkel Martin Ribsskog, sin samboer, Grete Ingebrigtsen, sin gård, i Kvelde, i 2005.

    Og politiet vil ikke fortelle meg hvem denne 'mafian' er, og de vil ikke etterforske mordforsøk.
    Min tante Ellen Savoldelli og onkel Martin Ribsskog, er også veldig trege med arv etter bestemor Ingeborg, som døde for et og et halvt år siden.

    Hun var etter Løvenbalk, (gjennom Fog), og arvet også Holger barn Adeler og sin tante Meme, siden de døde barnløse.
    Men jeg får ingen arv.
    Enda min mor, Karen Ribsskog, døde på Moss sykehus, av kreft, i 1999.

    Så her er det mye bedrøveligheter.
    Min far lot meg bo alene fra jeg var ni år, og fikk seg ny familie.
    Hans stedatter, Christell Humblen, har en halvbror på Vestlandet, som er nyutmeldt av Johanitterordenen, i Norge, ved navn Bjørn Humblen, og en eks-svigerinne, som også var i Johanitterordenen, ved navn Nadine Humblen.

    Er det Johanitterordenen som tuller?
    Har dere noen svar på hva som foregår?
    På forhånd takk for eventuelt artige historier!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Arne Mogan Olsen <arnemogan@gmail.com>

    Date: 2010/1/15
    Subject: familie
    To: erikribsskog@gmail.com

    hei erik hvis du søker opplysninger om familie og slekten din har jeg opplysninger som du helt sikkert vil ha.et eksempel er at ågot sin slekt

    har fra ca 1707. hilsen pappa arne. send noen ord til meg. så skal jeg sende til bake de riktige navna på våre forfedre. jeg må få nevne at

    jeg leste en bok hjemme hos johannes og ingeborg ribsskog like etter at karen og jeg var gift og det var en bok om hele slekten til ingeborg

    og også om fredriksverk jejnstøperi der de støpte kanoner til det danske forsvaret. dette kan du snakke med ellen om for de bøkene må finnes i ingeborgs bokhylle






  • Jeg sendte en ny e-post til tante Ellen







    Gmail – Hei tante Ellen







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Hei tante Ellen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jan 28, 2011 at 9:21 AM





    To:

    ellen ribsskog <ripsen@gmx.ch>



    Hei,

    jeg har tenkt mer på dette med slekta og arv osv.
    Pia har ikke vært snill og grei.
    Hun foreslo i påsken 2005, at hun skulle ordne i mine smålån som var i ugreie, etter studier i England, og etter at jeg ble tulla med av Lånekassa og HiO IU.

    Men Pia gjorde ikke som hun sa, hun bare ignorerte det.
    Så hun lyver, vil jeg si.
    Samtidig vil hun ikke være venn med meg på Facebook, (i 2008), og nå, (i 2011), så har hun slutta å svare på mine e-poster.

    Så jeg orker ikke å ha mer med Pia å gjøre.

    Kan du heller sende om arv, direkte til meg?
    (Og ikke via Pia).
    (Jeg vet vi var litt uvenner, for noen år siden, i 2008, var det vel, da jeg ikke fikk hjelp til å sende ting fra Kvelde til England, av noen i familien.

    Jeg vil heller ikke ha noe med Martin å gjøre, for jeg ble forsøkt myrdet i Kvelde, i 2005, noe jeg mener at Martin og Grete må ha vært involvert i.
    Derfor må jeg nesten markere det, synes jeg, å ikke ha noe med de å gjøre).

    Jeg foreslo for Pia, å taksere bestemor Ingeborg sine ting på Sothebys, så kunne vi først finne ut hvor mye de var verdt, før vi bestemte hva vi skulle gjøre.
    Dessuten, jeg har bestilt et testament, fra Danmark, fra Holger baron Adeler, som var gift med Meme, (som bestemor og min mor ofte pratet om).

    Jeg lurer på om noen av tingene til bestemor Ingeborg er nevnt i det testamentet.
    Kanskje det vil hjelpe oss å finne ut hvem som har eiet tingene osv.
    Vet du hvor min mor Karen, (som jo er død nå), var au-pair i England?

    Pia sier det var i Surrey.
    Jeg har jo bodd i England i mange år nå, og burde kanskje ha ringt de, og hørt hvordan mamma var, da hun bodde der, osv.
    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Jeg sendte en anmeldelse til Politiet i Steinkjer







    Gmail – Anmeldelse av trakassering







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av trakassering





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jan 28, 2011 at 8:35 AM





    To:

    post.nord-trondelag@politiet.no



    Hei,

    noen skriver om min blogg, (http://johncons-mirror.blogspot.com/), på Minmote.no.
    De bruker signaturen 'Risperdal', som er en medisin mot sinnsykdom.

    Jeg fikk utskrevet denne medisinen, av en tysk psykolog-dame, ved navn Silke, i Larvik, i 2005.
    Jeg var litt nedfor, siden jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av 'mafian'.

    Og jeg holdt slektsråd om dette, på gården til min onkel Martin Ribsskog, sin samboer Grete Ingebrigtsen, i påsken 2005.
    Men min søster, Pia Ribsskog, brøt sammen i møtet, og vi kom ikke til noe enighet om hva vi skulle gjøre.

    Jeg ville at vi skulle flytte til Canada, siden jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg vel da regna med var den albanske/jugoslaviske mafiaen, siden det var den mafiaen jeg hadde hørt om, at fantes i Oslo.

    Så jeg ble litt nedfor, siden slektsrådet ble mislykket.
    Da dro min onkel Martin meg med til lege og psykolog, for å få trygd for meg, for å bygge fler boliger på gården.

    (Noen Moelven-brakker osv., ville han ha støtte av Larvik kommune for).
    Og jeg gjorde dette for å roe ned min onkel Martin, (som min søster har sagt er uføretrygdet grunnet psykiske problemer), sånn at han skulle skjønne at dette med 'mafian' var reellt, på en måte han kunne takle.

    Så dette var bare som noe tull for meg.
    Men dette gikk så langt som at jeg fikk utskrevet medisinen Risperdal, av hun tyske psykolog-dama.
    (For hu drøyde med å hjelpe meg med gjelden min, som min søster Pia tok på seg, initiert ved en forespørsel fra henne selv, men siden ignorerte).

    Så jeg gikk med på et kompromiss om at jeg skulle kjøpe medisinen på apoteket, men jeg gikk ikke med på å starte å ta denne medisinen.
    Så det stod bare uåpnet, i den lille, uisolerte hytta, som jeg bodde i, i diverse uker.

    Men men.
    For hu maste så fælt, hu psykolog-dama.
    Men jeg trodde ikke jeg var sinnsyk, så jeg ville ikke ta den medisinen, av frykt for bivirkninger.
    For min mor hadde også fått medisiner mot sinnsykdom, og det var visst fæle bivirkninger, fortalte min søster Pia Ribsskog, på 80-tallet vel.

    Så jeg var veldig skeptisk, for å si det mildt, så noe Risperdal, det skulle ihvertfall ikke jeg ta, for å si det sånn.

    Så sånn var det.
    Men nå linker noen til bloggen min, samtidig med at de bruker signaturen 'Risperdal'.

    Er det noe mobbing av meg, lurer jeg.
    Dette mistenker jeg at må være noe slags mobbing/trakassering, av meg, på en subtil måte.
    Så dette ønsker jeg gjerne å anmelde for trakassering.

    Sender med kopi av skjermbilde.

    Jeg ønsker gjerningsmannen tiltalt og straffet.

    Mvh.

    Erik Ribsskog





    kommentar om johncons-blogg.JPG
    139K




    PS.

    Her er vedlegget:

    kommentar om johncons-blogg

  • Jeg sendte en e-post til Ola Thune







    Gmail – Mordforsøk i 2005, i Kvelde







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Mordforsøk i 2005, i Kvelde





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jan 21, 2011 at 6:02 PM





    To:

    olathune@online.no



    Hei,

    etter min danskfødte mormor, Ingeborg Ribsskog, så er jeg etter Adeler, gjennom inngifte, (hun arvet Holger baron Adeler), og også Løvenbalk, Plantagenet og Odin!, etter hennes mormor var det vel.

    Jeg ble forsøkt myrdet, på min onkel Martin Ribsskog, sin samboer, Grete Ingebrigtsen, sin gård, i Kvelde, på min 35 årsdag, 25. juli 2005.
    Jeg har også overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004.

    Politiet vil ikke etterforske.
    Adeler-slekten, måtte flykte til Danmark, for noen hundre år siden, pga. en konflikt om noe tømmerfløting, i Grenlandsområdet.
    Min onkel, Martin Ribsskog, sin nabo, i Kvelde, Thor Borgersen, (som dyrker marijuana ifølge min onkel), har drevet restaurant, i Grenlandsområdet, og de brant regnskapet, i Kvelde.

    (Også ifølge min onkel).

    Jeg lurer på om han Thor Borgersen, var med på mordforsøket, og at han tuller med min onkel Martin, siden vi er etter Adeler?
    Siden det var en konflikt mot Adeler, i Grenland.

    Jeg husker at mora mi, Karen Ribsskog, var anspent, når hu skulle kjøre over den vippebrua, i Grenland, da vi bodde i Larvik, på 70-tallet.
    Min mormor var jo fra adel/kongelige, og hun eide malerier og antikke møbler, fra Højriis slott i Danmark.

    Min onkel Martin Ribsskog og tante Ellen Savoldelli f. Ribsskog, fikk boet etter bestemor Ingeborg, for å fordele, sommeren 2009.
    Men jeg har fortsatt bare fått 3000 kroner etter henne, enda hun hadde visst en slags forsikring, og de maleriene og møblene er nok veldig verdifulle, siden de er gamle, og noe har hengt på Højriis slott, og noe er nok etter Holger baron Adeler, hvis ikke etter Cort Adeler, for det var barokk-møbler, og de ble laget på 16-1700 tallet.

    Så jeg har krav på en god del arv, vil jeg si.
    For min mor døde, i 1999, av brystkreft, (på en litt mistenkelig måte, synes jeg, for hun så så fæl ut, i trynet, som død, på Moss sykehus), jeg lurer på om de torturerte henne på et rundt bord, som jeg måtte feste sammen, i tante Ellen sin 50 års dag, et år eller to senere, for det var noe rødt på den stanga i midten av det runde bordet, som bestemor Ingeborg hadde fått ødelagt.

    Politiet svikter og jeg får ikke Fri Rettshjelp fra fylkesmennene i Oslo og Vestfold.
    Tingretten hjelper heller ikke.
    Det er mye som foregår, og jeg har til og med fått opplysninger om at Kåre Willoch og Jonna fra barne-TV er med i Mette-Marit videoen.

    Som vi er i slekt med, siden vi er etter de gamle danske konger, gjennom Løvenbalk.

    Hadde vært bra hvis du kunne etterforske noe.
    Jeg flykta til England, til Liverpool, i 2005, etter det mordforsøket, og skriver blogg om alt som foregår:

    Men ingen gjør noe som monner for å hjelpe eller finne ut hva som foregår.

    Jeg fikk et råd om å kontakte deg av en som kaller seg skorpion på irc, som er sønn av en som ble kalt Velte-Petter.

    Håper du har muligheten til å hjelpe.
    Jeg er arbeidsledig i England nå, men har en arv på gang, etter min mormor, som jeg regner med må være veldig verdifull.

    Du kan jo begynne med å det eventuelt, å finne ut hvor mye de tingene kan være verdt, for å se om jeg har råd til å betale deg honorar osv.
    Sender med bilder av møblene/maleriene.
    Mvh.

    Erik Ribsskog





    3 attachments

    stavern (1).jpg
    152K
    nevlunghavn (1).jpg
    146K
    malerier (1).jpg
    134K




    PS.

    Her er vedleggene:

    stavern (1)

    nevlunghavn (1)

    malerier (1)

  • Jeg sendte en ny e-post til min søster Pia Ribsskog







    Gmail – Mer om Meme







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Mer om Meme





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 19, 2011 at 9:48 AM





    To:

    pia@nfunorge.org


    Cc:

    post.vestfold@politiet.no


    Bcc:

    hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>



    Pia,

    jeg spørr igjen.
    Hva gjorde Martin der, (i boet etter mora vår).
    Du har en samboer, Negib fra Etiopia, som jobber som budbilsjåfør, i Tiny Budbiler.

    Kunne ikke han hjulpet da, med å tømme kåken til mora vår?
    Det var ingen som helst grunn til at Martin skulle være der.
    Og jeg får seinere surt baksnakk, pga. at du dro inn Martin, pga. noe med bøkene etter mora vår, som Martin ikke har noen rett til.

    Du er helt upålitelig når det gjelder ansvar.

    Du skulle jo ha sendt meg et brev, til Kvelde, og bedt om fullmakt.

    Du var jo arbeidsledig, og kunne dratt med Negib og også eventuelt meg og Axel og tømt leiligheten, eller sagt til husverten at så lang tid trenger vi.

    Du skyter av at du lånte meg 1000 kroner, i Sunderland, i 2004.
    Men jeg lånte deg og Negib, 12.000 eller var det 18.000?
    Nå han måtte reparere varebilen sin, rundt år 2000 vel.

    Penger som det tok et halvt år for lenge, før jeg fikk tilbake vel.
    Det er liksom ikke sånn at man ta deg seriøst synes jeg.
    Du er upålitelig synes jeg.

    Så får du bare synes at jeg er som bestemor Ingeborg.

    Du er ihvertfall sjuskete og fæl og som en sigøyner eller tater, vil jeg si.
    Du kan ikke stoles på i noe.
    Med oppgitt hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2011/1/19
    Subject: Re: Mer om Meme
    To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>
    Cc: post.vestfold@politiet.no

    Hei,

    ja, du var takknemlig, men du sa ikke fra ordentlig.
    Du sa bare til meg at vi skulle 'rydde leiligheten', til mora vår.
    Men så kom vi dit, og da, så skulle vi plutselig fordele innboet.

    Dette var dårlig planlagt, synes jeg.
    Og Martin kunne sikkert hjelpe til, men han hadde ikke krav på å få noe etter mora vår.
    Du skulle ha skrevet en liste, over innboet, og så skulle du og jeg og Axel, ha valgt etter tur, hva vi ville ha.

    Dette med at vi skulle fordele boet, etter mora vår, kom helt 'bardus' på meg.
    Og jeg har overhørt senere, at Martin var sur på meg, for at jeg fikk alle bøkene, etter mora vår.
    Så derfor var det dumt å ta med Martin.

    Du kunne fått et dødsbo-firma til å gjøre det.

    Eller vi kunne ha leid en varebil.
    Jeg vet ikke hvorfor Axel ikke fikk noen ting etter mora vår.

    Hadde du prata med han?
    Sånn som jeg skjønte det, så ville du ordne med boet etter mora vår, og du var arbeidsledig, mens jeg hadde en travel butikksjef-jobb, i Rimi, som jeg ikke kom fra.

    Men jeg kjørte jo ned til Moss sykehus, hvor mora vår døde, to ganger.

    En gang noen dager før hun døde, med deg og Axel, og med deg, dagen etter hun døde.
    Dr. Ness i Helgeroa, (som Martin dro meg med til, han ville få noen trygde-støtte tror jeg, fra Larvik kommune, for å sette opp noen brakker som jeg skulle bo i, på gården), skrev noe som kunne tyde på at mora vår tok selvmord, i min journal.

    Hvorfor satt hun i rullestol?
    Hun hadde vel ikke prøvd å ta livet av seg.
    Det sa ingen noe om til meg, ihvertfall.
    Og jeg kjørte også deg og Axel, til begravelsen

    Og du sendte ikke noe regnskap, etter at mora vår døde.
    Og fine smykker, som mora vår hadde, etter adelsfamilien/den kongelige famillien, til bestemor Ingeborg.
    De vet ikke jeg hva som skjedde med, ihvertfall.

    Så jeg synes du har litt å gå på selv, når det gjelder kunnskap om arve-lover osv.
    Så jeg likte ikke at du begynte å kritisere meg for det med arv etter Arne Thomassen.
    Jeg har ikke spurt deg om råd angående det, såvidt jeg kan huske ihvertfall.

    Men men.
    Ok, så hun datteren til Christell, heter Erika, etter noen i barnefarens familie.

    Du sa han hadde falt under gressklipperen, og blitt hemma/skada av det.

    Du sa også at Viggo var gigolo i USA en gang.

    Du svarte ikke på om hvordan forholdet ditt var til Christell og 'Haldis-familien'.
    Jeg synes det er komplisert.

    Christell ville ikke prate med meg om gamle dager.

    Men hun kan vel ikke hate meg, hvis hun kaller datteren sin 'Erika', som er nesten det samme som mitt navn.

    Jeg vet ikke helt hvor jeg har Christell, (og mange andre i familien, må jeg innrømme).

    Hun kunne jo ha kommet seg på internett, og prøvd å oppklare noen ting hun og, sånn som vi mer eller mindre får til nå.
    Men men.
    Det er mulig du var takknemlig for Martin sin hjelp.

    Men jeg synes det gjorde arvesaken etter mora vår mer komplisert.
    (At du 'tøysa' det til, må jeg vel si).

    Var det Martin som kontaktet deg, om å hjelpe.

    Eller var det du som spurte Martin om hjelp?

    Hvis det er lov å spørre.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/19 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei.

    Jeg mente barnefarens familie.

    Jeg kontaktet de inkassofirmaene og

    skifteretten den gangen, sendte brev og ringte, men de sa at jeg ikke hadde

    fullmakt til å gjøre noe med det.

    Jeg sendte deg en fullmakt til signering,

    men du sendte den aldri tilbake. Det var rundt den tiden du dro til England

    igjen, så du fikk kanskje ikke anledning. Jeg prøvde å hjelpe deg så godt jeg

    kunne.

    Når mamma døde så var det ingen andre som

    viste noe interesse i å ordne med papirer og sånt. Og Martin var med den gangen

    for å hjelpe til. Leiligheten måtte jo tømmes og han hadde plass til tingene, han

    hjalp masse og tok mange flyttelass. De som mamma leide av ville leie ut

    leiligheten igjen og vi måtte jo flytte ut tingene og vaske ut leiligheten. Jeg

    er veldig takknemlig for at Martin hjalp til. Og det var heller ikke noe særlig

    midler i boet å fordele, det var jo derfor det ble privat skifte, det som var

    ble brukt til å betale regninger og resten ble fordelt.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2011 17:41

    Til: Pia Ribsskog

    Emne: Re: Mer om Meme

    Hei,

    er du sikker på at det er tradisjon i Christell sin familie å kalle

    ungene noe med Erik/Erika?

    Jeg har drevet med slektsforskning, og kan ikke si at jeg har lagt merke til

    det.

    Men men.

    Du får få deg internett hjemme vet du, så kan du svare hjemmefra.

    Men men, jeg har annet å gjøre noen ganger jeg og.

    Jeg trenger ikke de inkasso-papirene.

    Hvorfor kontaktet du ikke de firmaene forresten, du ønsket jo å ta deg

    av mine smålån, husker jeg, at du sa, påsken 2005.

    Men du gjorde det ikke, så hun sosionomen fra Sandefjord måtte gjøre det.

    Det er ihvertfall fakta at Bjørn Humblen, Christells bror, og hans

    kone, har vært i Johanitterordenen.

    Jeg lurer på, familien vår er jo komplisert.

    Regner du deg som søster av Christell?

    Regner du deg som adoptivbarn av Haldis?

    Du bodde jo nede hos Haldis og dem, fra 1983 vel, til 1988.

    Kan jeg spørre hvorfor du flyttet opp til meg?

    Du trenger ikke hente de papirene hos Martin, du kan jo bare ringe og

    be de sende de.

    Når jeg søker jobber osv., så kunne jeg trengt de papirene.

    Fordi Rimi sender ikke kopier av disse til meg, av en eller annen grunn.

    Nei, det er rart at du er interessert i arv etter dine slektninger da,

    hvis du ikke er interessert i det som står på 300 sider, etter Holger baron

    Adeler og Meme da.

    Men arv skal du ha.

    Dere er en håpløs gjeng, hele gjeng.

    Nesen som sigøynere, noen av dere.

    Sender ikke regnskap på arv osv.

    Det gjorde til og med vår far.

    Så han blir jo som en speidergutt sammenlignet med min mors familie, synes jeg.

    Men men.

    Du får ha mange takk for svar, uansett!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/18 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei J

    Ja, det blir litt mange mailer og jeg har

    ikke så god tid til å svare, så du kan kanskje begrense mailene litt?

    Jeg kan nok ikke svare på alt du spør om,

    det blir litt mye rare ting, men det er bra at du har noe å drive med og finne

    ut av.

    Jeg vet ikke hvorfor de kalte henne Memé,

    men ja det var hun som var gift med baron Adeler. Det stemmer det du husker om

    moren til bestemor.

    Jeg vet ikke hva mamma mente med det hun

    sa, hun sa mye rart.

    Jeg kommer nok ikke til å dra til Martin

    med det første, så du må nok vente en stund før du får de papirene (hvis jeg

    finner kofferten din). Jeg tror at jeg har noen gamle papirer hos meg og, men

    det er vel mest inkassosakene dine tror jeg. Vil du at jeg skal sende de til

    deg? De er jo så gamle nå så du har sikkert ordnet opp i det.

    Du er opptatt av slekten, det skjønner jeg

    og det er jo bra det. Det at adelen er avskaffet i Norge betyr vel at det

    systemet som var med adel ikke gjelder lenger. De har ikke de fordelene de

    hadde før i tiden og at man ikke har den type titler. Men dette vet du sikkert

    fra før, du var jo veldig flink på skolen så du husker jo sikkert hele

    Norgeshistorien. Jeg tror ikke det har noe å si om tittelen kommer fra Danmark

    eller et annet sted, men dette er hva jeg tror. Det er det samme for meg hva du

    velger å tro og velger å kalle deg, men du får nok ikke de godene og fordelene

    som adelen hadde før. Samme det.

    Jeg er ikke så veldig interessert i det

    testamentet egentlig, men du er visst veldig interessert i sånne testamenter.

    Jeg så at du mente du skulle arve faren til Axel, du er jo ikke i familie med

    han. Det er jo regulert i loven hvem som arver, og den er jo enkel å finne ut

    av. Det var litt mindre enn 3000 mener jeg å huske, men jeg rundet bare av.

    Jeg så akkurat den siste mailen din. Jeg

    vet ikke hva disse ordenene er engang, har bare lest om det på bloggen din.

    Alt det du skriver om og tenker på blir

    litt surrealistisk for meg, jeg vet ikke hva jeg skal svare.

    He, he, nei barna til Christell er nok

    ikke oppkalt etter deg
    J Det hadde vel vært litt rart? Nei, det er en familietradisjon

    etter farens familie.

    Nå får det være nok tror jeg, jeg har ikke

    tid til å sitte og svare deg hele dagen. Det er vel ikke mulig at du ikke legger

    alt på bloggen? Jeg vet ikke om mine mailer hjelper deg i arbeidet ditt med å

    få rettighetene dine eller oppklarer så mange ting, kanskje du heller begynner

    å tenke på nye ting du vil ha svar på. Du har jo en veldig god hukommelse så du

    husker mange ting som ikke jeg husker, men du legger nok litt mye i ting som

    skjedde. Og så en ting til slutt, jeg skjønner at du synes det er morsomt med

    blogg, men det er lov å bruke litt skjønn og ikke legge ut alt du tenker hele

    tiden, det er ikke alt som er humor, bare et lite velmenende tips.

    Du får ha en fin dag da. Prates.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2011 06:48

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Mer om Meme

    Hei,

    jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.

    Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i

    Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å si

    Anne Margrethe?

    Eller har dette navnet oppstått på andre måter?

    Det høres jo fransk ut mener jeg.

    Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en

    gang, at vi så 'franske' ut.

    Hva mente hu med det?

    Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.

    Hu var jo gift med Holger baron Adeler.

    Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.

    Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i Aftenpostens

    avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller noe, av Holger

    Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort Adeler, sin runde

    fødselsdag, for å representere han.

    Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.

    Men baron Adeler var jo en tittel.

    Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort

    Adeler-jubileum.

    Hvem vet.

    Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår

    fars familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.

    At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.

    Så selv om vi ikke har vært i Brevik.

    Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis ikke

    havna jeg i Brevik.

    Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.

    Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.

    Men men, bare noe jeg kom på.

    Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et

    Landsarkiv, på Sjælland.

    Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.

    Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.

    Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for

    pengene etter Ingeborg.

    Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.

    Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.

    Vi får se.

    Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.

    Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var så

    rundt, synes jeg.

    Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.

    Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og Martin

    og Eller er interessert i og, tenker jeg.

    Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).

    Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på

    bloggen.

    Hvis dere er interessert da.

    Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du

    skjønner.

    Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser dere

    har.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.






  • Jeg sendte en ny e-post til min søster Pia Ribsskog







    Gmail – Mer om Meme







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Mer om Meme





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jan 18, 2011 at 4:56 PM





    To:

    pia@nfunorge.org


    Cc:

    post.vestfold@politiet.no


    Bcc:

    hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>



    Og du klager på at jeg ikke er flink med arv, etter Arne Thomassen.

    Men du sender ikke kopi av Ellen sin pengeoverføring, til deg.
    Og da moren vår døde, så sendte du meg ikke regnskap.

    Og du hadde med Martin, for å dele arven etter mora vår, enda Martin var jo broren til vår mor.
    Hvis du leser mer i den arveloven, så står det sikkert det der og, at brødre ikke arver søstre, hvis søstra har unger.

    Jeg vet ikke om stebarn ikke har rett på arv.
    Jeg sitter ikke å leser lovbøker om arv.
    Jus er jo et eget felt det.
    Man kan jo ikke være mester i alt.

    Jeg har jo så mange andre ferdigheter, så jeg innrømmer at jus/arve-rett ikke er en av mine nøkkel-ferdigheter.
    Men jeg kan jo kontakte Arveretten.no.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/18
    Subject: Fwd: Mer om Meme
    To: post.vestfold@politiet.no
    Cc: hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/18

    Subject: Re: Mer om Meme
    To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei,

    er du sikker på at det er tradisjon i Christell sin familie å kalle ungene noe med Erik/Erika?

    Jeg har drevet med slektsforskning, og kan ikke si at jeg har lagt merke til det.
    Men men.
    Du får få deg internett hjemme vet du, så kan du svare hjemmefra.
    Men men, jeg har annet å gjøre noen ganger jeg og.
    Jeg trenger ikke de inkasso-papirene.

    Hvorfor kontaktet du ikke de firmaene forresten, du ønsket jo å ta deg av mine smålån, husker jeg, at du sa, påsken 2005.
    Men du gjorde det ikke, så hun sosionomen fra Sandefjord måtte gjøre det.

    Det er ihvertfall fakta at Bjørn Humblen, Christells bror, og hans kone, har vært i Johanitterordenen.
    Jeg lurer på, familien vår er jo komplisert.
    Regner du deg som søster av Christell?

    Regner du deg som adoptivbarn av Haldis?

    Du bodde jo nede hos Haldis og dem, fra 1983 vel, til 1988.
    Kan jeg spørre hvorfor du flyttet opp til meg?
    Du trenger ikke hente de papirene hos Martin, du kan jo bare ringe og be de sende de.

    Når jeg søker jobber osv., så kunne jeg trengt de papirene.
    Fordi Rimi sender ikke kopier av disse til meg, av en eller annen grunn.
    Nei, det er rart at du er interessert i arv etter dine slektninger da, hvis du ikke er interessert i det som står på 300 sider, etter Holger baron Adeler og Meme da.

    Men arv skal du ha.
    Dere er en håpløs gjeng, hele gjeng.
    Nesen som sigøynere, noen av dere.
    Sender ikke regnskap på arv osv.
    Det gjorde til og med vår far.

    Så han blir jo som en speidergutt sammenlignet med min mors familie, synes jeg.
    Men men.
    Du får ha mange takk for svar, uansett!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2011/1/18 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei J

    Ja, det blir litt mange mailer og jeg har

    ikke så god tid til å svare, så du kan kanskje begrense mailene litt?

    Jeg kan nok ikke svare på alt du spør om,

    det blir litt mye rare ting, men det er bra at du har noe å drive med og finne

    ut av.

    Jeg vet ikke hvorfor de kalte henne Memé,

    men ja det var hun som var gift med baron Adeler. Det stemmer det du husker om

    moren til bestemor.

    Jeg vet ikke hva mamma mente med det hun

    sa, hun sa mye rart.

    Jeg kommer nok ikke til å dra til Martin

    med det første, så du må nok vente en stund før du får de papirene (hvis jeg

    finner kofferten din). Jeg tror at jeg har noen gamle papirer hos meg og, men

    det er vel mest inkassosakene dine tror jeg. Vil du at jeg skal sende de til

    deg? De er jo så gamle nå så du har sikkert ordnet opp i det.

    Du er opptatt av slekten, det skjønner jeg

    og det er jo bra det. Det at adelen er avskaffet i Norge betyr vel at det

    systemet som var med adel ikke gjelder lenger. De har ikke de fordelene de

    hadde før i tiden og at man ikke har den type titler. Men dette vet du sikkert

    fra før, du var jo veldig flink på skolen så du husker jo sikkert hele Norgeshistorien.

    Jeg tror ikke det har noe å si om tittelen kommer fra Danmark eller et annet

    sted, men dette er hva jeg tror. Det er det samme for meg hva du velger å tro

    og velger å kalle deg, men du får nok ikke de godene og fordelene som adelen

    hadde før. Samme det.

    Jeg er ikke så veldig interessert i det

    testamentet egentlig, men du er visst veldig interessert i sånne testamenter. Jeg

    så at du mente du skulle arve faren til Axel, du er jo ikke i familie med han.

    Det er jo regulert i loven hvem som arver, og den er jo enkel å finne ut av. Det

    var litt mindre enn 3000 mener jeg å huske, men jeg rundet bare av.

    Jeg så akkurat den siste mailen din. Jeg

    vet ikke hva disse ordenene er engang, har bare lest om det på bloggen din.

    Alt det du skriver om og tenker på blir

    litt surrealistisk for meg, jeg vet ikke hva jeg skal svare.

    He, he, nei barna til Christell er nok

    ikke oppkalt etter deg
    J Det hadde vel vært litt rart? Nei, det er en familietradisjon

    etter farens familie.

    Nå får det være nok tror jeg, jeg har ikke

    tid til å sitte og svare deg hele dagen. Det er vel ikke mulig at du ikke

    legger alt på bloggen? Jeg vet ikke om mine mailer hjelper deg i arbeidet ditt

    med å få rettighetene dine eller oppklarer så mange ting, kanskje du heller

    begynner å tenke på nye ting du vil ha svar på. Du har jo en veldig god

    hukommelse så du husker mange ting som ikke jeg husker, men du legger nok litt

    mye i ting som skjedde. Og så en ting til slutt, jeg skjønner at du synes det

    er morsomt med blogg, men det er lov å bruke litt skjønn og ikke legge ut alt du

    tenker hele tiden, det er ikke alt som er humor, bare et lite velmenende tips.

    Du får ha en fin dag da. Prates.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2011 06:48

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Mer om Meme

    Hei,

    jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.

    Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i

    Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å si

    Anne Margrethe?

    Eller har dette navnet oppstått på andre måter?

    Det høres jo fransk ut mener jeg.

    Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en

    gang, at vi så 'franske' ut.

    Hva mente hu med det?

    Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.

    Hu var jo gift med Holger baron Adeler.

    Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.

    Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i Aftenpostens

    avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller noe, av Holger

    Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort Adeler, sin runde

    fødselsdag, for å representere han.

    Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.

    Men baron Adeler var jo en tittel.

    Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort

    Adeler-jubileum.

    Hvem vet.

    Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår

    fars familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.

    At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.

    Så selv om vi ikke har vært i Brevik.

    Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis ikke

    havna jeg i Brevik.

    Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.

    Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.

    Men men, bare noe jeg kom på.

    Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et

    Landsarkiv, på Sjælland.

    Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.

    Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.

    Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for

    pengene etter Ingeborg.

    Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.

    Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.

    Vi får se.

    Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.

    Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var så

    rundt, synes jeg.

    Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.

    Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og Martin

    og Eller er interessert i og, tenker jeg.

    Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).

    Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på

    bloggen.

    Hvis dere er interessert da.

    Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du

    skjønner.

    Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser dere

    har.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.






  • Jeg sendte en ny e-post til min søster Pia Ribsskog







    Gmail – Hei.







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Hei.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jan 17, 2011 at 3:05 PM





    To:

    Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>


    Cc:

    post.vestfold@politiet.no


    Bcc:

    hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>



    Hei,

    ja, eller kanskje du kan ringe hun Grete, hvis du er på talefot med henne.
    Jeg tror dem er involvert i det mordforsøket mot meg.
    Men men.

    Sender med bilde av vår tippoldemor, Mary Eva Carla Fog, fra et nettsted om danske generaler.

    Generalen er Anders Gjedde Nyholm.
    Hun Fog, er hun som er etter Odin og Frigg og Gange-Rolf og Plantagenet og Kong David av Israel, og Cleopatra og Balder og Karl den Store, osv.
    Ligner ikke hun på hun som er på maleriet med gullramme?

    Jeg mener det kan være samme person.
    Da er det i såfall bestemor Ingeborg sin mormor.

    Mvh.

    [Quoted text hidden]





    mary eva carla fog.JPG
    93K




    PS.

    Her er vedlegget:

    mary eva carla fog

  • Jeg sendte en ny e-post til min søster Pia Ribsskog







    Gmail – Hei.







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Hei.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jan 17, 2011 at 12:38 PM





    To:

    Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>



    Hei,

    den er ikke overtrukket den kontoen, men jeg bruker mest RBS-kontoen min nå, men det er kanskje et pund eller to, på Barclays-kontoen, så den er grei å sende til, for den bruker jeg nesten aldri, så den kan jeg godt ha som spare-konto, eller noe.

    Jeg mener ganske sikkert at det var du som ville oppbevare de pengene.
    Jeg var jo ikke så ovenpå, da jeg bodde hos Martin og Grete, siden jeg var flau og skamma meg over, at jeg hadde havna i stry, og overhørt at jeg var forfulgt av 'mafian', enda jeg ikke vet hvem de er engang, eller hvordan dette kan ha skjedd.

    Det var derfor jeg ikke spurte deg om det, i 2005.
    Ok, jeg tenkte kanskje det var etter gudinnen Frigg, eller noe, siden det var gull-ramme.
    (Bestemor Ingeborg sendte noen fotografier hit til England, and møblene sine osv., fra Stavern, det var derfor jeg la merke til det bildet, med gullramme.

    Det er vel ikke vanlig å ha gullramme, rundt bilder, kanskje det var fordi de var kongelige, etter de gamle danske konger, har jeg tenkt).
    Nei, jeg synes ikke jeg kan dra til Norge, til våren, eller før jeg får rettighetene mine.

    Det er ikke fordi at jeg ikke vil hjelpe.

    Det er ikke så vanskelig å ordne opp i sånne ting.

    Så det tror jeg dere klarer fint selv.

    Hvis ikke så kan dere godt sende det til England, så kan jeg kontakte Sotheby's, eller hva de heter.

    Det er sikkert en mulighet.
    Men tante Ellen har jo 'ruga' på dette i et og et halvt år nå.
    Du snakket noe om en forsikring, hva var det for noe?

    Jeg synes dere er treige.
    Det testamentet til bestemor Ingeborg, var jo også litt kryptisk, når det gjaldt fordelingen til mora vår, Karen og Martin og Ellen.
    Det var veldig mange forrandringer.

    Kanskje Ellens mann Didrik Beichmann kan hjelpe Ellen?
    De ble visst gift eller forlovet, i bestemor Ingeborg sin bursdag, for noen år siden, skrev hun, før hun døde.

    Jeg prøvde å komme på bølgelengde med Rahel, men hun begynte å prate om noe hippie-greier.
    Som 'bad rays', eller noe.
    Men min tysk er jo dårlig, og hennes norsk er vel ikke helt bra, så da blir det kanskje ikke så enkelt.

    Men, Ellen og Martin har fått i oppdrag, av Tingretten i Larvik, til å fordele arven.
    Og det oppdraget har de godtatt.
    Da kan de ikke seinere klage, og si at de trenger hjelp av meg.

    Da skulle de sagt det til Larvik Tingrett, når de fikk boet.

    Det går an å ta offentlig skifte, hvis dere ikke klarer dette.

    Det koster 30.000 og da ordner vel Tingretten med å fordele arven, tror jeg.

    Men vi kan godt ta det over e-post og, for min del.
    Jeg fikk jo noen dokumenter etter han dommeren i Egypt, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, av bestemor Ingeborg, på 80-tallet.

    Men som faren vår sa, (etter at jeg flytta til Oslo), at Ingeborg ville ha tilbake.
    (Dette lå hos bestemor Ågot).

    Du husker kanskje at Axel fikk myntene Ågot hadde samlet, den gangen jeg tok med Axel til Ågot, om sommeren, før du flytta til Oslo.

    Det var vel sommeren 1991, da du og jeg og Axel, tok bussen inn til Svelvik, og mora til Anders Røkås, ikke ville gi meg pengene på kontoen min, fordi det stod Erik Mogan Olsen, som kontonavn.

    Da fikk jo Axel også noen foto, av han danske generalen, som var Ingeborgs morfar, Anders Gjedde Nyholm.

    (Fordi bestemor Ågot, ble lei seg, da Axel fikk myntene, så jeg tenkte jeg fikk gi noe av Ingeborg sine ting og.
    For da kanskje Ågot ikke ble så lei seg, tenkte jeg).
    Men men.

    Men den biografien/notatene, etter Didrik Nyholm, de er jo egentlig mine, tenker jeg, siden jeg fikk de i gave, til min 18 års dag.
    (Det var vel kanskje du som tok med de papirene og foto-ene, fra bestemor Ingeborg, til bestemor Ågot sitt hus?).

    Jensen har visst bygd på jordet der, så jeg på Google maps, der vi fanga humler som barn, på 70-tallet.

    Jeg syntes jeg har litt hevd på det jordet, (Jordet til Lersbryggen), men har ikke fått noe fart på korrespondansen med Svelvik kommune, eller Jensen.

    Faren vår, sender en del e-poster, men hvis jeg svarer, så sier han at jeg må på sinnsykehus, som min mor, så jeg har slutta å svare han.

    Han bølleringte også fælt, for et par år siden, hit til England, på mobil.

    Jeg har også anmeldt faren vår, for omsorgssvikt, siden han lot meg bo aleine, i Hellinga og Leirfaret, fra jeg var ni år, til du flytta opp til Leirfaret, rundt juletider 1988 vel, 8-9 år seinere.
    Men politiet i Svelvik, mener jeg må dra til Norge, for å anmelde, noe som blir vanskelig, siden jeg er flyktning.
    Jeg har kontaktet Stiftelsen Rettferd for taperne, og de skal kanskje hjelpe meg om å søke erstatning, fra staten ihvertfall.

    Så jeg prøver å ta opp litt rundt problemene med faren min, i oppveksten osv.
    Jeg har jo skrevet mye på blogg om dette, men jeg vil ikke ta alt på en gang nå.
    Jeg synes at Ellen og Martin er for treige med å ordne med boet etter Ingeborg.

    Det er jo et og et halvt år siden at Ingeborg døde nå.

    Hva er det de tenker på?

    Det virker helt håpløst.

    Jeg vet ikke om det er noe jeg kan gjøre, for jeg har kutta både Martin og Ellen.

    Martin etter det mordforsøket, og Ellen etter at hun ikke ville sende kofferten min, enda hun hadde bodd på den gården selv, hos Martin og Grete, hvor jeg sist så kofferten min, i 2005.
    Vet du hvor tingene mine fra City Selv Storage er?

    De er så vage der.

    Det er snakk om HV-tingene mine, treskjæring fra bestefar Johannes, bøkene etter mora vår, det sølvkruset jeg fikk av bestemor Ingeborg, i 2004, som var fra familien hennes i Danmark, og som hun viste at det stod 'Gedde' på, og det var et fotografi av slottet Højriis, inni det kruset, som var fra 1700-tallet vel.

    Også personlige brev og russekort, og sånn, lå der, for jeg tok ikke alt sånt med meg, da jeg dro for å studere i England, i 2004.
    Jeg har holdt dem oppdatert om min økonomi, hele tida, og har fortalt dem, at de eneste som får røre det, er eventuelt Heimevernet, siden det ikke er hvem som helst som kan ha AG3 osv., det er bare meg eller Heimevernet som kan røre de tingene, sånn som jeg ser det.

    Egentlig bare meg vel, for Heimevernet kan jo ikke rote i mine gamle kjærlighetsbrev, osv.
    Det er liksom min personlige barriære som blir tullet med da, mener jeg.
    Heimevernet har jo ikke noe med å rote i personlige ting heller, mener jeg da.

    Så hva som har skjedd med de tingene, det lurer jeg fælt på.

    For City Self Storage, er ikke så klare, når jeg kontakter de.

    Men det er bra hvis du sender de pengene.

    Jeg burde vel også fått regnskap, og sånn, det er vel en forpliktelse, som Ellen og Martin tok på seg, da de fikk boet fra Tingretten.

    Da vår far av en eller annen grunn lot oss få arv etter grandonklene våre, i Holmsbu, for noen år siden, så kom det jo noe skriv fra en advokat, husker jeg.

    Så det er kanskje noe Ellen og Martin kan gjøre, hvis de ikke klarer dette, å få en advokat til regne ut og ordne, med fordelingen av arven.
    Eventuelt.
    Men de finner vel ut av det.

    Jeg hadde jo noen antikviteter da jeg bodde i Oslo, sånn som en tegning, som jeg fant da jeg jobba for Arne Thormod, i 1990 vel, da vi rydda et lager, hos Forsvarets Overkommando, det andre året jeg bodde i Oslo, (mens du fortsatt bodde hos bestemor Ågot vel).

    Og et kart fra bestemor Ingeborg.
    Så jeg er glad i antikviteter, og har lyst på både møbler og malerier og bøker og penger, må jeg innrømme, etter Ingeborg.
    Men jeg vet jo det, at jeg bare skal ha cirka 1/9, for mora vår skulle hatt cirka 1/3 vel.

    Og vi er jo tre barn etter mora vår, du, jeg og Axel.
    Så det er vanskelig for meg å bestemme meg for hva jeg vil ha.
    Jeg vet jo ikke hvem de barokk-møblene er etter, for eksempel.

    Kanskje tante Ellen kan sette opp en liste, over hva som var etter bestemor Ingeborg.
    Også si at Martin velger først, og så hun selv, og så enten jeg, du eller Axel.

    Eller ta loddtrekning om hvem som skal begynne.
    Hun kan kanskje kontakte Arvehjelpen.no, hvis det er noe spes.
    Det er vanskelig for meg, å vite hvor de maleriene er verdt osv., de som har hengt på slottet Højriis.

    Hvis de er mye verdt, som en million kroner, så kunne det kanskje fristet å selge noen av de, men ikke alt kanskje.

    Hva ville bestemor Ingeborg at vi skulle gjøre.
    Ville bestemor Ingeborg at vi skulle ta vare på maleriene og møblene osv?

    Det blir jo kanskje litt dumt å selge det og, siden hun var etter adelige/kongelige osv.
    Nå skriver jeg mye her, jeg skjønner det hvis du ikke svarer på alt.
    Du får bare skrive det du gidder å svare på.

    Jeg har ihvertfall den samme bankkontoen enda.
    Hva var den forsikringen, som bestemor Ingeborg hadde, som du nevnte?

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    2011/1/17 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei igjen.

    Ok da skal jeg ordne med overføring av de

    pengene. Jeg visste ikke om du brukte den kontoen fremdeles, eller om den var

    overtrukket så jeg tok ikke sjansen på å sette inn penger der tidligere.

    Jeg skjønner at du fremdeles er mistenksom

    på alle, men jeg ville bare hjelpe deg med det jeg kunne. Jeg mener å huske at

    det var du som ba meg oppbevare de pengene. Når det gjelder det med mafian og

    det med det mordførsøket du snakker om vet jeg ikke hva jeg skal si, jeg tror

    jo det er nytteløst å få politiet til å gjøre noe med det, det er jo ingen som

    tar det seriøst.

    Det er klart at du skal ha noe etter

    bestemor. Det bildet du nevner var av vår bestemors bestemor så vidt jeg husker

    (eller var det moren) jeg husker ikke nøyaktig. Jenta på bildet var ca tolv år

    da det ble malt tror jeg. Det er et nydelig bilde, men det er ingen kjent

    kunstner som har malt det. Mange av maleriene bestemor hadde var det jo moren

    hennes og andre i familien som hadde malt. Og så var det jo mange av hennes

    egne malerier da. De har nok mest affeksjonsverdi er jeg redd.

    De barokkmøblene er jo litt spesielle og

    passet jo godt inn hos bestemor, men de er nok ikke så robuste da. Vet ikke

    hvordan man kan ordne det med å sende ting til England, men det kan vi jo

    undersøke. Jeg kan jo i grunnen ikke bestemme noe om boet, det er jo ikke jeg

    som har ansvaret for det. Jeg kan nevne for de andre at du gjerne vil ha de

    møblene, tror de har planer om å få vurdert verdien på noe av det til våren. Det

    hadde vært fint om du kom for å være med å hjelpe til, men det vil du jo ikke.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. januar 2011 11:57

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Re: Hei.

    Hei,

    jeg tror vi får ta noen få ting av gangen.

    Du sendte meg noen penger på min Barclays-konto, i 2005, etter at jeg flyktet

    til England.

    Jeg har den samme kontoen enda.

    Dette var noen penger, som du ville oppbevare for meg, som jeg hadde i

    lommeboka mi, da jeg bodde hos Grete og Martin.

    Hvorfor ville du oppbevare disse pengene for meg igjen forresten?

    Jeg har ikke noe kontakt med Ellen, siden hun ikke ville hjelpe meg, med å

    sende den kofferten, fra gården til Martin og Grete, til England.

    Jeg har jo overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i

    Oslo, (som jeg fortalte til deg og Axel og Martin, på den gården i Kvelde, i

    påsken 2005, da du fikk et sammenbrudd, må man vel si, og sa du måtte bo i

    Oslo).

    Og etter det har jeg blitt forsøkt myrdet, på min 35-års dag, på gården til

    Martin og Grete.

    Så jeg har ikke lyst til å dra tilbake til Norge, før politiet har

    forklart hvem denne 'mafian' er, og etterforsket hvem som prøvde å få meg

    myrdet, på min 35-års dag, da Martin og Grete dro på MC-ferie til Danmark.

    Jeg kunne godt tenke meg malerier, eller møbler, etter Ingeborg.

    Hvem er det store maleriet, av en dame med gull-ramme rundt igjen, vet du det?

    Hvis ikke så er også sofaene mine litt modne for utskiftning, og i

    England er det vanlig å være mest på soverommet, og ha gjester i stua, så jeg

    kunne hatt barokk-møbler der, etter Ingeborg og baron Adeler, eller hvem det

    er.

    Men jeg vet ikke hvordan man praktisk sender sånt til utlandet.

    Men bestemor Ingeborg hadde visst fått en flyttebil, fra Danmark, etter Holger

    Adeler, i 1980.

    Så det er vel mulig.

    Selv om det kanskje er dyrt.

    Sender om dette også til HV osv., siden de er involvert.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/17 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei.

    Ja, det var lenge siden! Hyggelig å høre

    fra deg igjen.

    Håper du har det bra, jeg leser på bloggen

    din en gang i blant, du har vel ikke noe i mot det?

    Virker som du har det som plommen i egget.

    Det var mange spørsmål, jeg skal prøve å

    svare så godt jeg kan,

    Hei,

    du ville ikke være venn med meg på Facebook, i 2008, så jeg sa vi fikk

    ta en pause.

    Det er nå cirka tre år siden vel.

    Noe sånt.

    Så nå sender jeg e-post, (selv om jeg fortsatt er skeptisk).

    Jeg er også litt skeptisk til å sende deg

    e-post siden du legger alt ut på bloggen, men dette er kanskje en anledning til

    å oppklare noen ting.

    Jeg har ikke fått noe regnskap av tante Ellen.

    Jeg har ikke fått noen penger av deg, bortsett fra 300 på min

    paypal-konto, (i noen donasjon vel), som jeg sendte tilbake, siden jeg hadde

    kutta deg ut.

    Jeg mente ikke å være frekk, men du klager

    jo over dårlig råd så jeg hadde bare lyst til å hjelpe deg litt. Beklager det.

    Jeg tenkte å få en advokat, men det har jeg ikke fått, av fylkesmenna og Fri

    Rettshjelp i Norge, for å ta arve-tingene etter bestemor Ingeborg, for meg.

    Siden jeg har kutta ut familien, etter at jeg jo ble forsøkt myrdet, på

    gården til Martin og Grete, i 2005, da jeg flyktet til Liverpool.

    Hvorfor kontakter ikke Ellen meg om arv, når det er hun og Martin som

    har ansvaret for å fordele arven?

    Jeg tror nok at de synes det er ubehagelig

    at du legger alt ut på bloggen. Det var vondt å se at du til og med la ut

    bestemors testamente. Du tror kanskje at vi arvet en formue, men det var nok

    ikke mye penger igjen i boet etter at begravelsen og regninger var betalt. Det

    ble litt på hver (står jo i mailen min under), og hvis du sender kontonummeret

    ditt så skal jeg gi det til Ellen så kan hun sette inn pengene til deg. Jeg kan

    høre om hun har noe regnskap ferdig også hvis du vil.

    Ingen av møblene er solgt. Det hadde jo

    vært fint om du kom til Norge så kunne du jo ha vært med på å fordele tingene.

    Kanskje du vil ha de maleriene du har snakket om på bloggen? De er nok ikke

    verdt så mye penger men. Det er mulig at vi selger noe av det som kanskje er

    verdt noe, men det er litt vanskelig å gjøre det når vi ikke vet hva du vil.

    Har du lyst på en salong i barokk stil? Den med den lille sofaen med de tre

    stolene til? Du kan jo gi beskjed om du synes det er greit at tingene blir

    solgt og pengene fordelt, eller om du heller vil ha noe av tingene?

    Faren vår, Arne Mogan Olsen, ringe så mye, så jeg anmeldte han for

    telefonterror, i forfjor vel.

    Han sa at jakka mi fra HV, var hos deg.

    Den er ikke hos meg.

    Hvordan kan dette henge sammen, jeg la jo HV-tinga mine, hos City Self-Storage, i 2004, ved Colusseum.

    Vet du hvor kofferten min som lå på gården til Grete, da jeg måtte

    flykte etter mordforsøket, og ikke rakk å ta med meg tingene mine er?

    Den ligger vel på gården ennå den kan jeg

    tenke meg. Har du ringt til Martin og spurt?

    Jeg har lest på nettet at vi er etter de gamle danske konger, etter Ingeborg,

    hun var etter Heegaard, Nyholm, Fog, Foss, Løvenbalk og kong Erik Klipping

    osv., av Danmark, som går tilbake til Plantagenet, og Balder og Frigg og Odin! Odin faktisk!

    Vi er visst også etter Karl den Store, Gange-Rolf, Kong David av

    Israel, Batseba og Cleopatra, osv.

    Ja, det var da ikke måte på.

    Men men.

    Har du visst om dette?

    Nei, bare at faren het Heegaard og moren

    het vel Nyholm var det vel. Navnet. Har lest om slektsforskningen på bloggen

    din, men synes ikke det er så viktig egentlig. Det er vel mange som stammer fra

    noen kjente personer hvis man graver litt tilbake i tid.

    Hvorfor sa du i 'familie/søsken-rådet' jeg kalte inn til, hos Martin og

    Grete, påsken 2005, at du 'måtte bo i Oslo'?

    Det jeg mente var vel at jeg ville bo i Oslo.

    Jeg har jo hele min vennekrets her og trives godt. Du mente at vi skulle flytte

    til Canada, noe jeg ikke hadde så lyst til.

    (Da du brøt sammen).

    Axel, (som sa jeg virka sinnsyk, men du sa mot han vel), dro meg da med på en

    gåtur i skogen/på fjellet der, bak den uisolerte lille hytta, som jeg ble satt

    til å bo i, og sa han kjente en av lederne i A-gjengen, og derfor ikke var redd

    for å bo i Oslo, selv om jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av 'mafian'.

    Kjenner du også han lederen i A-gjengen.

    Nei. Har aldri kjent noen i A gjengen, men

    jeg er ikke redd for å bo i Oslo for det. Tror det er en ganske trygg by hvis

    man sammenligner med resten av verden. Jeg har aldri følt meg forfulgt av noen,

    eller overhørt noe sånt.

    Er din samboer, Negib, fra Etiopia, også med i A-gjengen?

    Nei.

    Hva med Daniels far, Keyton, er han med i A-gjengen?

    Nei.

    Hva er det som foregår i Oslo egentlig?

    Jeg har ikke opplevd at det skjer noe

    unormalt.

    Jeg sender kopi om dette til noen myndigheter i Norge, som jeg har begynt å ta

    opp disse tingene med.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Så jeg er altså ikke så god venn med deg, siden du ikke ville være venn med meg

    på Facebook.

    Men vi kan sende e-post, men ikke mer, tenkte jeg.

    Ja jeg får se hvor mye e-post jeg vil

    sende. Jeg regner med at det kommer på bloggen med en gang jeg svarer.

    Jeg vil ikke ha deg på besøk, eller noe, sånn som du var i Sunderland,

    da hun venninna di Siv var med.

    Ok, men jeg synes at du er litt

    urettferdig når det gjelder den julen. Du ga jo uttrykk for at det var hyggelig

    å få besøk. Du nevner ikke et ord om at vi ordnet julemiddag for alle som var

    der. Vi kom jo ikke dit for å lage problemer for deg, tro det eller ei.

    Beklager at du ikke klarte eksamen, men det var vel ikke bare vår skyld?

    Du fikk jo også låne penger av meg siden du var så blakk. Det skriver du

    ingenting om. Jeg trodde du ble glad for å få besøk, men tydeligvis ikke.

    Hvordan går det med henne forresten, du sa i 2005, at hu hadde fått diagnosen

    manisk-depresiv?

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    2009/12/3 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei Erik.

    Håper at du har det bra.

    Jeg ser at du etterlyser arven din etter bestemor.

    Du skal selvfølgelig få det du har krav på.

    Alt har tatt litt tid, og boet er ikke gjort opp ennå.

    Ingen av møblene eller bildene er solgt.

    Det var litt penger igjen på kontoen etter at begravelsen og

    regninger var betalt.

    Dette har nå blitt fordelt og du jeg og Axel får litt hver

    av disse pengene.

    Så venter vi fremdeles på oppgjør av en forsikring.

    Jeg vet ikke helt hva slags forsikring dette er.

    Det er Ellen og Martin som har ansvar for å gjøre opp boet.

    Hvis du sender meg kontoinformasjonen din så kan vi overføre

    det beløpet som er klart i dag.

    Det er ikke mye, 3000,- til hver av oss. Ellen sier det

    kommer litt til når forsikringen er klar.

    Jeg har bedt Ellen lage et regnskap og sende til deg slik at

    du ikke skal tro at noe er galt.

    Det kan sikkert ta litt tid, men jeg håper det er i orden.

    Mvh Pia






  • Jeg sendte en ny e-post til min søster, Pia Ribsskog







    Gmail – Hei.







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Hei.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jan 17, 2011 at 10:57 AM





    To:

    Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>


    Cc:

    post.vestfold@politiet.no


    Bcc:

    hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>



    Hei,

    jeg tror vi får ta noen få ting av gangen.
    Du sendte meg noen penger på min Barclays-konto, i 2005, etter at jeg flyktet til England.

    Jeg har den samme kontoen enda.

    Dette var noen penger, som du ville oppbevare for meg, som jeg hadde i lommeboka mi, da jeg bodde hos Grete og Martin.

    Hvorfor ville du oppbevare disse pengene for meg igjen forresten?

    Jeg har ikke noe kontakt med Ellen, siden hun ikke ville hjelpe meg, med å sende den kofferten, fra gården til Martin og Grete, til England.

    Jeg har jo overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo, (som jeg fortalte til deg og Axel og Martin, på den gården i Kvelde, i påsken 2005, da du fikk et sammenbrudd, må man vel si, og sa du måtte bo i Oslo).

    Og etter det har jeg blitt forsøkt myrdet, på min 35-års dag, på gården til Martin og Grete.
    Så jeg har ikke lyst til å dra tilbake til Norge, før politiet har forklart hvem denne 'mafian' er, og etterforsket hvem som prøvde å få meg myrdet, på min 35-års dag, da Martin og Grete dro på MC-ferie til Danmark.

    Jeg kunne godt tenke meg malerier, eller møbler, etter Ingeborg.

    Hvem er det store maleriet, av en dame med gull-ramme rundt igjen, vet du det?

    Hvis ikke så er også sofaene mine litt modne for utskiftning, og i England er det vanlig å være mest på soverommet, og ha gjester i stua, så jeg kunne hatt barokk-møbler der, etter Ingeborg og baron Adeler, eller hvem det er.

    Men jeg vet ikke hvordan man praktisk sender sånt til utlandet.
    Men bestemor Ingeborg hadde visst fått en flyttebil, fra Danmark, etter Holger Adeler, i 1980.
    Så det er vel mulig.

    Selv om det kanskje er dyrt.
    Sender om dette også til HV osv., siden de er involvert.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/17 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei.

    Ja, det var lenge siden! Hyggelig å høre

    fra deg igjen.

    Håper du har det bra, jeg leser på bloggen

    din en gang i blant, du har vel ikke noe i mot det?

    Virker som du har det som plommen i egget.

    Det var mange spørsmål, jeg skal prøve å

    svare så godt jeg kan,

    Hei,

    du ville ikke være venn med meg på Facebook, i 2008, så jeg sa vi fikk

    ta en pause.

    Det er nå cirka tre år siden vel.

    Noe sånt.

    Så nå sender jeg e-post, (selv om jeg fortsatt er skeptisk).

    Jeg er også litt skeptisk til å sende deg

    e-post siden du legger alt ut på bloggen, men dette er kanskje en anledning til

    å oppklare noen ting.

    Jeg har ikke fått noe regnskap av tante Ellen.

    Jeg har ikke fått noen penger av deg, bortsett fra 300 på min

    paypal-konto, (i noen donasjon vel), som jeg sendte tilbake, siden jeg hadde

    kutta deg ut.

    Jeg mente ikke å være frekk, men du klager

    jo over dårlig råd så jeg hadde bare lyst til å hjelpe deg litt. Beklager det.

    Jeg tenkte å få en advokat, men det har jeg ikke fått, av fylkesmenna og Fri

    Rettshjelp i Norge, for å ta arve-tingene etter bestemor Ingeborg, for meg.

    Siden jeg har kutta ut familien, etter at jeg jo ble forsøkt myrdet, på

    gården til Martin og Grete, i 2005, da jeg flyktet til Liverpool.

    Hvorfor kontakter ikke Ellen meg om arv, når det er hun og Martin som

    har ansvaret for å fordele arven?

    Jeg tror nok at de synes det er ubehagelig

    at du legger alt ut på bloggen. Det var vondt å se at du til og med la ut

    bestemors testamente. Du tror kanskje at vi arvet en formue, men det var nok

    ikke mye penger igjen i boet etter at begravelsen og regninger var betalt. Det

    ble litt på hver (står jo i mailen min under), og hvis du sender kontonummeret

    ditt så skal jeg gi det til Ellen så kan hun sette inn pengene til deg. Jeg kan

    høre om hun har noe regnskap ferdig også hvis du vil.

    Ingen av møblene er solgt. Det hadde jo

    vært fint om du kom til Norge så kunne du jo ha vært med på å fordele tingene. Kanskje

    du vil ha de maleriene du har snakket om på bloggen? De er nok ikke verdt så

    mye penger men. Det er mulig at vi selger noe av det som kanskje er verdt noe,

    men det er litt vanskelig å gjøre det når vi ikke vet hva du vil. Har du lyst

    på en salong i barokk stil? Den med den lille sofaen med de tre stolene til? Du

    kan jo gi beskjed om du synes det er greit at tingene blir solgt og pengene

    fordelt, eller om du heller vil ha noe av tingene?

    Faren vår, Arne Mogan Olsen, ringe så mye, så jeg anmeldte han for

    telefonterror, i forfjor vel.

    Han sa at jakka mi fra HV, var hos deg.

    Den er ikke hos meg.

    Hvordan kan dette henge sammen, jeg la jo HV-tinga mine, hos City Self-Storage, i 2004, ved Colusseum.

    Vet du hvor kofferten min som lå på gården til Grete, da jeg måtte

    flykte etter mordforsøket, og ikke rakk å ta med meg tingene mine er?

    Den ligger vel på gården ennå den kan jeg

    tenke meg. Har du ringt til Martin og spurt?

    Jeg har lest på nettet at vi er etter de gamle danske konger, etter Ingeborg,

    hun var etter Heegaard, Nyholm, Fog, Foss, Løvenbalk og kong Erik Klipping

    osv., av Danmark, som går tilbake til Plantagenet, og Balder og Frigg og Odin! Odin faktisk!

    Vi er visst også etter Karl den Store, Gange-Rolf, Kong David av

    Israel, Batseba og Cleopatra, osv. Ja,

    det var da ikke måte på.

    Men men.

    Har du visst om dette?

    Nei, bare at faren het Heegaard og moren

    het vel Nyholm var det vel. Navnet. Har lest om slektsforskningen på bloggen

    din, men synes ikke det er så viktig egentlig. Det er vel mange som stammer fra

    noen kjente personer hvis man graver litt tilbake i tid.

    Hvorfor sa du i 'familie/søsken-rådet' jeg kalte inn til, hos Martin og

    Grete, påsken 2005, at du 'måtte bo i Oslo'?

    Det jeg mente var vel at jeg ville bo i

    Oslo. Jeg har jo hele min vennekrets her og trives godt. Du mente at vi skulle

    flytte til Canada, noe jeg ikke hadde så lyst til.

    (Da du brøt sammen).

    Axel, (som sa jeg virka sinnsyk, men du sa mot han vel), dro meg da med på en

    gåtur i skogen/på fjellet der, bak den uisolerte lille hytta, som jeg ble satt

    til å bo i, og sa han kjente en av lederne i A-gjengen, og derfor ikke var redd

    for å bo i Oslo, selv om jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av 'mafian'.

    Kjenner du også han lederen i A-gjengen.

    Nei. Har aldri kjent noen i A gjengen, men

    jeg er ikke redd for å bo i Oslo for det. Tror det er en ganske trygg by hvis

    man sammenligner med resten av verden. Jeg har aldri følt meg forfulgt av noen,

    eller overhørt noe sånt.

    Er din samboer, Negib, fra Etiopia, også med i A-gjengen?

    Nei.

    Hva med Daniels far, Keyton, er han med i A-gjengen?

    Nei.

    Hva er det som foregår i Oslo egentlig?

    Jeg har ikke opplevd at det skjer noe

    unormalt.

    Jeg sender kopi om dette til noen myndigheter i Norge, som jeg har begynt å ta

    opp disse tingene med.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Så jeg er altså ikke så god venn med deg, siden du ikke ville være venn med meg

    på Facebook.

    Men vi kan sende e-post, men ikke mer, tenkte jeg.

    Ja jeg får se hvor mye e-post jeg vil

    sende. Jeg regner med at det kommer på bloggen med en gang jeg svarer.

    Jeg vil ikke ha deg på besøk, eller noe, sånn som du var i Sunderland,

    da hun venninna di Siv var med.

    Ok, men jeg synes at du er litt

    urettferdig når det gjelder den julen. Du ga jo uttrykk for at det var hyggelig

    å få besøk. Du nevner ikke et ord om at vi ordnet julemiddag for alle som var

    der. Vi kom jo ikke dit for å lage problemer for deg, tro det eller ei. Beklager

    at du ikke klarte eksamen, men det var vel ikke bare vår skyld? Du fikk jo

    også låne penger av meg siden du var så blakk. Det skriver du ingenting om. Jeg

    trodde du ble glad for å få besøk, men tydeligvis ikke.

    Hvordan går det med henne forresten, du sa i 2005, at hu hadde fått diagnosen

    manisk-depresiv?

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    2009/12/3 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei Erik.

    Håper at du har det bra.

    Jeg ser at du etterlyser arven din etter bestemor.

    Du skal selvfølgelig få det du har krav på.

    Alt har tatt litt tid, og boet er ikke gjort opp ennå.

    Ingen av møblene eller bildene er solgt.

    Det var litt penger igjen på kontoen etter at begravelsen og

    regninger var betalt.

    Dette har nå blitt fordelt og du jeg og Axel får litt hver

    av disse pengene.

    Så venter vi fremdeles på oppgjør av en forsikring.

    Jeg vet ikke helt hva slags forsikring dette er.

    Det er Ellen og Martin som har ansvar for å gjøre opp boet.

    Hvis du sender meg kontoinformasjonen din så kan vi overføre

    det beløpet som er klart i dag.

    Det er ikke mye, 3000,- til hver av oss. Ellen sier det

    kommer litt til når forsikringen er klar.

    Jeg har bedt Ellen lage et regnskap og sende til deg slik at

    du ikke skal tro at noe er galt.

    Det kan sikkert ta litt tid, men jeg håper det er i orden.

    Mvh Pia






  • Det her er nok Løvenskiold, fra militæret, som skriver noe tull om 12.7, osv. Det der om M72 er ihvertfall helt på jordet. Men men







    Gmail – [johncons] New comment on Sånn her må Forsvaret gjøre med 12.7-ene sine, i A….







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    [johncons] New comment on Sånn her må Forsvaret gjøre med 12.7-ene sine, i A….





    Shreck

    <noreply-comment@blogger.com>





    Tue, Jan 11, 2011 at 4:42 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    Shreck has left a new comment on your post "Sånn her må Forsvaret gjøre med 12.7-ene sine, i A…":

    Hei Ribsskog.

    Ikke for å krangle, men det står ikke i artikkelen at 12.7 mitraljøsa med 3-fot ikke blir brukt lenger. Den lever nok i beste velgående i alle forsvarets avdelinger.
    Det som sies er bare at forsvaret (bl.a. i Afghanistan) også bruker skarpskytterrifler beregnet for 12.7 patroner.
    Begge typer våpen kjøpes selvfølgelig ferdig byggd fra produsent. Å bygge om en mitraliøse til snikskytterrifle er fullstendig meningsløst.

    Vedrørende Raufoss sin multipurpose ammo, så er ikke det noe Raufoss har funnet på for å drepe soldater på en mest mulig inhuman måte. Ammunisjonen er panserbrytende, og er ikke verken egnet eller ment for å brukes direkte på personell. Helvetesammunisjonen som du kaller den, vil selvfølgelig drepe og lemleste personell inne i kjøretøyet, men nå er engang krig et helvete.

    Hvor har du det fra at mennesker brenner opp ved bruk av M72? Så hvidt jeg vet bruker forsvaret to typer ammo til M72. sprenggranat og personellgranat (i tilegg til et par typer øvingsammo uten sprenglegeme).
    Personellgranaten er konstruert for å eksplodere i luften over soldatene. Den sender ut en regnskur av splinter, og er dermed i stand til å drepe ubeskyttede soldater i en relativt stor omkrets.
    Sprenggranaten er ment for kjøretøyer, bunkere, bygninger og slikt, og inneholder et tradisjonellt sprenglegeme.

    PS!
    Du kan nok se bort fra at artikelen er myntet på deg. Verden roterer som kjent rundt sola, og ikke rundt Erik Ribsskog, alias johncons.

    Publish

    Delete

    Mark as spam

    Moderate comments for this blog.

    Posted by Shreck to johncons at 11 January 2011 04:42




    PS.

    Jeg minner om at for at kommentarer skal publiseres på johncons-blogg, så må de ha fullt navn og også bosted og/eller alder, hvis man har noen navne-søsken, som man kan forveksles med.

    Etter mye problemer med trakasserende kommentarer, blant annet.

    Håper dette er iorden, og jeg tar selvfølgelig også forbehold om at det kan ha vært noen andre enn Løvenskiold, 12.7-ener, fra Geværkompaniet, Terningmoen, 1992/93, som skrev den kommentaren.

    Hvis det er riktig at Forsvaret kjøper 12.7-rifler, for å ha som skarpskytter-våpen, i Afganistan, så er vel dette noe nytt, i det norske Forsvaret.

    Sånne skarpskyttervåpen, hørte ihvertfall ikke jeg noe om, under førstegangstjenesten, på begynnelsen av 90-tallet.

    (Og heller ikke på rep.-øvelser, i mob-hæren og i en slags elite-avdeling, i HV, i Oslo, kalt ‘Støtte-område’, som til og med hadde 12.7-tropp(!), fram til jeg flyktet til England, i 2004).

    Da gikk det i mausere, eller noe, fra krigen, som ble brukt til skarpskyting.

    Og på Wikipedia, (som jeg sjekket da jeg skrev om 12.7, på bloggen, ifjor), så stod det ikke noe om bruk av 12.7, som skarpskytter-våpen.

    (Med unntak av at det ble nevnt, at en enkelt amerikansk skarpskytter-spesialist, hadde brukt en spesiallaget 12.7 skarpskytter-rifle, under Vietnam-krigen.

    Men det ble fremstilt som en enkelthendelse, på Wikipedia, såvidt jeg husker, at 12.7-kaliberet ble brukt i forbindelse med skarpskyting).

    Så det med 12.7-rifler er nok kanskje et såkalt ‘New World Order’-fenomen, på samme måte som de nye SUV-bilene, (eller hva de heter).

    At man skal ha alt så svært.

    Det lukter litt av New World Order, synes jeg.

    Og elite.

    Men men.

    Spørsmålet man kanskje kan stille, mener jeg.

    Er, har Forsvaret brukt multi-purpose, i 12.7 skarpskytter-riflene sine, i Afganistan?

    Eller brukte de 12.7-mitraljøser likevel, i skarpskytter-troppene i Afganistan?

    Det her har ikke blitt helt nøye forklart, synes jeg, i pressen.

    Men beklager at jeg ikke var klar over dette, at 12.7-skarpskytter-rifler, har blitt populære i Forsvaret og i det sivile liv.

    Jeg synes heller ikke at Wikipedia hadde fått med seg det.

    Men men.

    Så dette har kanskje vært litt i det skjulte?

    (For etter at jeg skrev om dette på blogg, ifjor høst vel, så dukket det jo opp en artikkel, på Nettavisen, om det nye ‘fenomenet’, å bruke rifler som kan ta så stor ammunisjon, som 12.7.

    Jeg skal se om jeg finner en link til den artikkelen igjen.

    Vi får se).

    Det er mulig.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    PS 3.

    Her er en link til den nevnte artikkelen, om 12.7 skarpskytter-rifler, til sivilt brukt, igjen, fra Nettavisen:

    http://www.side3.no/article3024976.ece

    PS 4.

    Solberg fra Fredrikstad skriver kommentar, om at alle stater vil ha de sterkeste våpen.

    Men 12.7 har funnets i mange år, og ble brukt under Vietnam-krigen, som skarpskytter-rifle.

    Så hvorfor kommer dette nå?

    Det må vel ha vært en grunn til at det norske Forsvaret ikke brukte 12.7 skarpskytter-rifler, under den kalde krigen?

    Det er mulig jeg misforstod det på Wikipedia, jeg gikk vel inn på siden for Browning 12.7., og derfra kom jeg meg ikke videre, til den Wiki-siden du nevner.

    Men ammunisjon, kan være komplisert, det har jeg også hørt fra min onkel Martin Ribsskog, som er våpenekspert, (må man vel si).

    Og han har ikke noen 12.7-rifler og hadde vel ikke engang 12.7-ammunisjon, tror jeg.

    Enda han støper kuler selv og sånn, og har et velfylt våpenskap, med 10-12 våpen ihvertfall vel.

    Men han har jeg ikke noe mer med å gjøre, etter at jeg ble utsatt for et mordforsøk, på gården til hans samboer, Grete Ingebrigtsen, i 2005.

    Men men.

    Så beklager at jeg rota angående 12.7 skarpskytter-rifler.

    De har jeg aldri sett eller hørt om i det norske Forsvaret.

    Og heller ikke i det sivile liv.

    Enda jeg har hørt om elefant-rifler.

    Men men.

    Så det kan man kanskje lure på, hvorfor de ikke har vært i det norske Forsvaret før, hvis de er så nødvendige.

    Kanskje det er fordi, at i Norge, så har man sjelden 3-4 kilometer fri sikt?

    Mens i Afganistan, så er det ørken osv.

    Så denne misforståelsen, (hvis jeg skal unnskylde meg litt), skyldes kanskje nok ja, at jeg ikke ble opplært til ørkenkrig, da jeg avtjente førstegangstjenesten, på begynnelsen av 90-tallet.

    Det var vel før norske styrker ble brukt i særlig grad, i utlandet, i krig.

    Annet enn som fredsbevarende FN-styrker.

    Men jeg tror ikke at 12.7 skarpskytter rifler ble brukt av norske FN-styrker i Libanon, f.eks.

    Så dette er kanskje et ‘macho-våpen’, som kjennetegner en holdningsendring, i det norske Forsvaret?

    Hva vet jeg.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 5.

    Altså, 12.7-kaliberet, er jo mye større, enn de kulene, som brukes til å skyte elefanter med.

    Også skal man bruke det kaliberet, til å skyte mennesker med?

    Det blir vel kanskje litt inhumant?

    Det er vel kanskje derfor at det norske Forsvaret ikke har brukt sånne rifler tidligere?

    Men at det nå kanskje har skjedd en slags holdningsendring?

    12.7 kan man vel kanskje bruke til å jakte blåhval med, vil jeg nok tippe på, så store er de patronene.

    Eller sikkert dinosaurer, hvis de hadde funnets enda.

    Men mennesker?

    Det blir kanskje litt ‘over-kill’, ville jeg vel ha tippet på.

    Men men.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 6.

    Altså, hvis de har 12.7-rifler.

    Så er det liksom ikke krig.

    Det er heller at en part ligger i noen baser og plaffer ned motstanderne.

    Det er ikke ordentlig krig, som det var, under 2. verdenskrig, osv.

    Det er vel mer feigt å ha de 12.7-riflene.

    Men men.

    Jeg tror ikke det som foregår i Afganistan, er noe lignende av den typen krigføring, som man hadde, i Europa, under 2. verdenskrig, osv.

    Det er vel mer som Vietnam-krigen kanskje.

    Og derfra ble det jo dokumentert, at mye rar slakting av familier osv., forekom.

    Mye inhumane ting.

    Og det ble protestert mye, i Vesten, mot den krigen.

    Men nå er det vel ganske stille.

    Kanskje det var noe lureri med hippiene.

    Det har jeg jo vært inne på tidligere.

    For amerikanske soldater, som kom hjem fra Vietnam-krigen, de ble visst veldig uglesett.

    Så hva som er bra eller dårlig, det avhenger nok mye av tid og sted, tror jeg.

    Så vi blir nok ‘skrudd i pompen’, tror jeg, som jeg leste om, at noen bruke som signatur, på Spillegal, var det vel.

    (Selv om jeg ikke er Spillegal, og vanker der akkurat).

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 7.

    Solberg fra Fredrikstad, skrev en ny kommentar:

    ‘Shreck said…

    Hva slags våpen forsvarets avdelinger til en hver tid disponerer, er vel mye bestemt av budjetter og politiske prioriteringer. Men hvis det bare var opp til forsvarsledelsen hadde vi hatt det råeste utstyret hele tiden.

    Hvorfor Norge eventuellt ikke hadde 12.7 skarpskyterrifler under den kalde krigen aner ikke jeg. Jeg regener med at det foregår en kontinuerlig analyse av behov og resurser ifm. innkjøp av våpen. Du kan like gjerne spørre hvorfor Norge ikke hadde stealth fly under den kalde krigen. De har jo eksistert i 40 år. Det blir samme argumentasjon.

    Selvføgelig er det innhumant å skyte mennesker med 12.7. Det er innhumant å skyte mennesker generellt. Men er det noe verre å bli drep av en 12.7 enn en AG3? Du dør i hvert fall raskere hvis du blir skutt med 12.7. I andre sammenhenger pleier det å bli sett på som fordelaktig. F.eks. ved avliving av hunder.

    Jeg tenker meg kanske at 12.7 pga. prosjektilets høye bevegelsesenergi er mer presis på lagt hold en et mindre kaliber. Mindre påvirkelig av sidevind bl.a. Slikt er selvfølgelig av betydning for en skarpskyter. Men dette har jeg egentlig ikke noe greie på.

    For allt jeg vet er det godt mulig at disse riflene hovedsaklig brukes mot kjøretøyer.

    I Libanon hadde vi såkalte fredsbevarende styrker. Det var altså pr. definisjon ikke krig. Jeg tror kansjke behovet for skarpskyttere ikke er så stort ifm. den type oppdrag.

    Vedr. M72 og personellgranat:

    Husker du de rakettene hvor du hadde en skala rundt kroppen? Du skulle stille inn avstanden til målet, og når du skjøt skulle du sikte ca 30 meter over målet. Raketten roterer i lufta, og antall omdreininger bestemmer hvor langt den går før den eksploderer. Eller var disse rakettene for 84mm Carl Gustav? Er ikke helt sikker.

    Vennlig hilsen

    Hans G. Solberg, 43 år, Fredrikstad

    11 January 2011 07:36′.

    PS 8.

    Svar til Solbergs kommentar, i PS 7:

    Det er vel sånn, at Forsvaret måtte slutte å bruke 12.7, i Afganistan, ihvertfall midlertidig.

    Det var vel sånn at folk ble skutt i to deler, eller noe?

    Kanskje det å bruke 12.7 sånn blir som terror?

    Hvem vet.

    Noe galt var det visst ihvertfall, selv om avisene vel ikke forklarte det helt presist og i detalj.

    M72 er en rakett, som sprayer brannstiftende middel, inn i pansrede kjøretøy.

    Vi kalte de for ‘psyko-rør’ og ‘bruk og kast-våpen’, da jeg var i militæret.

    Geværmann 1 og 3, hadde to sånne, på ryggen i Geværkompaniet, i infanteri-lag.

    Du blander kanskje med Carl Gustav kanon.

    Vi hadde eget kanonlag, og oss geværmenna, vi skøyt aldri med kanon, så det våpenet husker jeg ikke i detalj.

    Men jeg husker at de hadde ihvertfall både spreng og sjokk-granater.

    Så sånn var det.

    Igjen takk for klargjørende opplysninger, mm!

    Jeg innrømmer at jeg skrev litt feil, om 12.7 som skarpskytter-våpen, i det sivile og i det militære.

    Men jeg synes at militærstoff er artig, så jeg ble kanskje litt vel ivrig.

    Det er mulig.

    Vi får se om vi klarer å finne ut mer om 12.7 som skarpskytter-rifle, sin historie, i det norske Forsvaret.

    Vi får se om vi klarer det.

    Vi får se.

    PS 9.

    Jeg kjøper forresten ikke helt det Solberg skrev om Stealth-fly, i PS 7.

    For Stealth-fly kom på 80 eller 90-tallet, mener jeg.

    Mens bl.a. Finland, hadde en 20 mm anti-tanks-rifle, under 2. verdenskrig:

    http://no.wikipedia.org/wiki/Lahti_L-39

    Så Norge kunne ikke ha noe under den kalde krigen, som Finland hadde under 2. verdenskrig?

    Og lagde Finland Stealth-fly under 2. verdenskrig?

    Nei, Stealh-fly er mye mer moderne og avanserte enn 12.7-rifler.

    Så Norge kunne hatt 12.7-rifler, under den kalde krigen, på 60 og 70-tallet, osv.

    Men ikke Stealth-fly.

    Vil jeg si.

    Det er ikke noe hokus-pokus med 12.7-rifler egentlig, det er nok bare en veldig svær børse, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.