johncons

Stikkord: Martin Ribsskog

  • Nå gikk jeg gjennom noen gamle brev fra bestemor Ingeborg, (fra 2005), så fant jeg en 200-lapp. Da var jeg heldig

    Photo 8427

    PS.

    Jeg fikk så mange brev fra bestemor Ingeborg, i 2005, da jeg bodde i Walton.

    Og jeg ble så stressa, for hu maste sånn om at jeg måtte sende tilbake det sølvkruset, fra 1700-tallet.

    Men jeg stolte ikke på søstra mi, og de andre i familien, for jeg ville ikke ha noen i den boden min, hvor jeg hadde HV-tinga mine osv.

    Så jeg leste bare noen få av de breva jeg fikk fra bestemor Ingeborg.

    Jeg skjønte ikke hva som foregikk, og hvorfor jeg ble forsøkt drept i Larvik.

    Og det gjør jeg fortsatt ikke.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Dette var et julekort, fra 2005.

    Her er hva det står:

    Julen 2005

    Kjære Erik

    Håper ikke at posten tar denne penge fra deg.

    Du kan gå i teater eller revy eller lign. for sedelen

    Har du hørt at Martin i siste uke plutselig reiste til Ellen.

    Martin orket ikke det stadige skjenderi og kritikk av Grete.

    Ja ja, jeg kan intet hjelpe.

    Den 23’de reiser jeg til Rahel i Berlin og der kommer Ellen

    Det blir ensomt for Pia og Daniel og din mann

    god jul!

    Bestemor

    PS 3.

    ‘Din mann’, det må være Pias samboer Negib, fra Etiopia.

    Bestemor må ha trodd at Pia traff Negib gjennom meg.

    Men nei, jeg har aldri kjent Negib.

    Så Pia traff nok Negib, på byen i Oslo, når hun var ute med venninner fra Røyken, Siv og Monika.

    Men bestemor skjønte vel ikke det at Oslo var stort, og at jeg bodde på Ellingsrudåsen, og at søstra mi bodde i sentrum, da hu flytta til Oslo, i 1991 vel.

    Så bestemor skjønte nok ikke helt hva som foregikk.

    Hun klandret jo også meg for at søstra mi fikk en farget sønn.

    Så her tror jeg søstra mi må ha fortalt noe løgner til bestemor Ingeborg, muligens.

    Om at hun traff sine afrikanske venner, gjennom meg, eller noe.

    Noe sånt.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    img267

    img268

    PS 5.

    Så ser man at hu skriver på konvolutten og, og maser om det her sølvkruset fra danskekongen da, fra 1720, til L.C. Nyholm, (som hu trodde het Lauritz Gjedde Nyholm, men het Laurtiz Christian, og var politiker for venstre og hofjægermester, som vel var noe militært da):

    img269

  • Kjell Asak, fra Leirsund, sendte meg et brev, med bilder og info. om mine oldeforeldre, lærere ved Asak skole, Helga Dørumsgaard og Johan Ribsskog

    img261

    img262

    img263

    img264

    PS.

    Asbjørn Dørumsgaard, ble ordfører, i Fet, i 1914:

    Asbjørn Dørumsgard, redaktør DNA 1914 – 1929

    http://www.viking.no/fet/kommunen/ordforereifet.html

    Og det stod på det bildet, fra Kjell Asak, at han dro til Amerika, i 1912.

    Så han kan ikke ha vært så lenge der.

    Men jeg har altså to Amerika-farer-linjer, i familien.

    Det blir da Dørumgsaard og Toeiet Mogan, eller hva hu mora til bestemor Ågot het igjen.

    Så det er Amerika-farere på både både mors og farssiden, i familien min.

    Men dette har jeg lest om i bygdebøker og i brev fra Kjell Asak, osv.

    Ingen har fortalt meg om min families tilknytning til USA.

    Men men.

    Jeg vet ikke helt hva de gjorde der, men jeg kan kanskje høre med Kjell Asak.

    Vi får se.

    Vi ser jo også at min morfars far, var veldig kristen.

    Så det stemmer nok det, som jeg husker at min mormor sa, på telefon på et par år siden, var det kanskje.

    At mora til Johan Ribsskog, (som også var mora til den kjente Bernhof Ribsskog da, og også Ole Konrad Ribsskog og Adolf Ribsskog).

    Det var, hva het hun, Marta Marie Klemetsdatter Høstland.

    Det stemmer nok at hun var veldige inne i indremisjonen, som jeg husker at min mormor sa.

    Og Johan Ribsskog, han hadde visst såvidt fått lov å dra på lærerhøyskolen, (i Elverum da), hvor han traff sin Helga Dørumsgaard da.

    Og hun så jo mørk ut, synes jeg, i håret osv.

    Så da skjønner jeg litt hvorfor onkel Martin har så langt, ravnsvart hår.

    Det må nok ha vært de som kom på Noahs ark, til Ytre Enebakk, for mange tusen år siden.

    Som jeg har skrevet om på bloggen.

    Så sånn var nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Hun Grete Ingebrigtsen, som tjente så mye på den gården Løvås, hvor jeg ble forsøkt henrettet i 2005, hun har en far som har jobbet innen etterretning

    Det kom jeg på nå.

    At han faren til Grete Ingebrigtsen, (som i 2005 jobba med noe film-studio i Moss, mener jeg), han hadde visst jobba innen etterretning, mener jeg at onkelen min Martin sa, i 2005.

    Hvis det ikke var hun Grete Ingebrigtsen som sa det.

    Jeg fikk jo hevd på gården.

    Jeg fikk lov å jobbe og bo på gården Løvås, for 500 kroner uka til mat.

    Og jeg jobba der i tre måneder, og rydda gården for skrot, (som det var mye av, for gården har vært vanskjøtt), og nedhogd skog og drenerte grøfter osv.

    Kan det at jeg blir tulla med av ambassaden i London nå, ha noe med at de Ingebrigtsen, er i noe mafia-nettverk, eller noe, innen stat og forvaltning?

    Hvem vet.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Her ser vi at min tante Ellen (Louise), er oppkalt etter Louise Feilberg. Min mor, Karen Margrethe Ribsskog, var oppkalt etter Karen Margrethe Nyholm

    img134

    familie tre

    PS.

    Min onkel (Johan) Martin Ribsskog, var oppkalt etter Johan Ribsskog, sin farfar, kan det virke som.

    Så sånn var nok det.

    Mens ingen var oppkalt etter Helga Dørumsgaard.

    For min mormor likte ikke henne så godt, husker jeg.

    Så sånn var vel det.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Hu eksdama til onkel Martin, Grethe Ingebrigtsen, har solgt deler av Løvås Gård, til han marijuana-dyrkeren. Men jeg har jo hevd på gården

    solgt deler av gården

    http://www.op.no/bolig/article2454474.ece

    PS.

    Det er nok bare den hytta, som han Tor bodde i, og den dammen ved siden av, tror jeg, som hu har solgt.

    Men hu betalte vel bare noe sånt som 100.000 eller 200.000, eller noe, tror jeg, for hele gården, rundt år 2000 vel.

    Så hu har jo tjent nesten en million på den gården, og enda så eier hu vel hovedeiendommen.

    Så jeg synes at 800.000 hørtes litt mye ut.

    Men hun er vel flink forretningskvinne da.

    Men, jeg har jo rett til å jobbe og bo, på Løvås Gård, for 500 kroner uka, til mat.

    Så at hu kan selge deler av gården da.

    Det skjønner jeg ikke helt.

    Det er jeg ikke sikker på at er lovlig.

    Det tviler jeg vel egentlig litt på ja.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en Facebook-melding til en som heter Håvard Fadum, som har kontaktet meg der



    Mellom Deg og Håvard Fadum

    Håvard Fadum 23. januar kl. 21:03 Rapporter

    Hei Erik er det du som skriver om Løvås gård

    Erik Ribsskog 23. januar kl. 22:36

    Hei,

    ja, det stemmer det ja.

    Jeg jobba der, våren og sommeren, 2005.

    Hvem er du da?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Håvard Fadum 24. januar kl. 16:02 Rapporter

    Håvard Fadum heter jeg jeg var bare og snoka litt på nettet og da fant jeg bloggen din men rett skal jo være rett så jeg syns du burde få det du har krav på det stod mye interrisant der det er rart at du ikke har hørt noe fra Politiet det å jage vekk folk med evt hagle er jo en straffbar affære rart at dem ikke reagerte jeg så at gården er Registrert på en som heter kjetil Granstøl syns det virka litt rart

    Med Vennelig Hilsen
    Håvard Fadum

    Erik Ribsskog 24. januar kl. 19:40

    Hei,

    altså det var ikke hagle, det var mer proft enn det.

    Jeg har vært i militæret, så jeg vil si at det var som om det var spetznas, eller noe.

    Kjetil Granstøl har jeg ikke hørt noe om, jeg fikk lov å bo på gården av dama til onkelen min, Grethe eller Grete Ingebrigtssen, som seinere flytta til Askim.

    Hu flytta fra onkelen min, og før hu bodde hadde Løvås gård, så bodde hu i Askim også.

    Det skal visst ha vært mye kriminelle folk, som hadde den gården Løvås, før dem, sa onkelen min.

    Men dem var også sånn at dem hadde besøk fra øst og vest hele tida.

    Og onkelen min har vært i MC-ulykke, så han klarte bare å jobbe en time om dagen, sa han.

    Jeg bodde i et slags skur der, (uten isolering, og sikkert ulovlig oppsatt), og fikk detaljerte opplysninger hver dag, om hva jeg skulle gjøre.

    Så jeg rydda opp hele gården omtrent, som så rotete og jævlig ut, fra de som hadde hatt gården før da.

    Og rydda skog, som onkelen min hadde hogd ned med motorsag.

    Og drenerte grøfter, på en eng, som sikkert har vært noe jorde, i gamle dager.

    Den gården går sikkert tilbake til nesten steinalderen, eller noe, så den var litt artig sånn sett.

    Det var noe greier som onkelen min var med på, da jeg måtte rømme derfra.

    Onkelen min og dama, skulle på MC-ferie til Danmark, og like etter så kom det en bøling med folk.

    Og jeg hørte dem skulle skyte meg her og der.

    Og det som var, var at jeg hadde hørt at onkelen min sa det, noen dager før, til dama si, at det var ingen mulighet for at jeg kunne komme meg unna, for det var folk der og der.

    Så det må ha vært noe 'mob' eller 'mafian', som jeg har hørt at jeg er forfulgt av.

    Gården ligger like ved Farrisvannet, så jeg jogga ned dit, med noe bikjer og greier etter meg, virka det som, for jeg hørte bjeffing.

    Og så fant jeg en robåt, og rodde på Farrisvannet i et par timer.

    Så fikk jeg noen til å ringe etter taxi for meg.

    Så tok jeg taxi til Larvik, buss til Kr. Sand, ferje til Hirtshals.

    Leide bil i Hirtshals, og endte tilslutt i Holland, og tok fly til Liverpool.

    Og her har jeg vært siden det.

    Det her var i 2005.

    Så prøver jeg å få myndighetene i Norge, til å etterforske det her, men det gidder dem visst ikke.

    Så det her er ganske 'far out'.

    Så jeg skjønner ikke helt hva som har skjedd, men jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004, selv om jeg er en vanlig kar som bare har studert og jobba som butikksjef, bl.a. i Oslo.

    Men jeg har en arbeidssak mot Rimi, så kanskje Rimi Hagen er med på det?

    CIA?

    Jeg vet da faen, jeg skjønner ikke en dritt.

    Men takk for henvendelse, jeg poster om det på bloggen, som jeg gjør med det meste.

    Jeg tror han Granstøl kan ha vært en som dro til Thailand, sa onkelen min, som solgte gården, da noen døde, og så fant han seg kone i Thailand, og flytta tilbake til Kvelde, såvidt jeg husker, til et hus nærmere Larvik, fra Kvelde, enn Løvås.

    Onkelen min visste meg en gammeldags og vel ubrukelig pistol, som han hadde funnet i veggen, på Løvås, når han bygde om der.

    Men det kan jo ha vært en tidligere eier, for det så ut som et gammelt våpen.

    Som ville ha eksplodert sa onkelen min, for det var i skrøpelig stand.

    Det lå alt mulig av skrot, overalt på gården, og ting som kunne virke som tjuvegods, lå dumpa i grøfter osv.

    Så jeg tror man må si at den gården har vært vannskjøttet.

    Og det er synd, for den gården er nok fra mange tusen år tilbake, tror jeg.

    En nabo som het Thor, dyrka Marijuana, og kriminelle fra Larvik, bl. a. dørvakt på Fritz, som jeg ikke husker hva heter nå, Trond kanskje.

    De var folk der stadig, som skulle ha marijuana kanskje.

    Og de brente regnskap fra en resturant på Grenland, eller noe, der, eller noe, og feira, sa onkelen min.

    Så jeg syntes ikke tilstandene var helt bra.

    Samtidig vil ikke onkelen min sende meg kofferten min, med klær og papirer, som jeg måtte rømme fra.

    Og mormora mi døde i sommer, og mora mi er død, så jeg skulle arva en del av mora mi sin arv.

    Men det er over et halvt år sida hu Ingeborg Ribsskog, mormora mi døde.

    Men jeg har ikke fått noe arv, enda jeg er arbeidsledig i England, så jeg kunne trengt penger.

    Og enda hu mormora mi, er adelig, i Gjedde og Adeler-adelen, og fra Danmark, og hadde verdifulle malerier, som hadde hengt på et slott, som en slektene våre fra Danmark eide osv., Højriis, på Mors, på Jylland.

    Men jeg er norsk, for de tre andre besteforeldrene mine er norske.

    Så jeg har aldri bodd i Danmark, eller noe, det er bare hu mormora mi, som flytta til Norge.

    Så jeg har krangla med henne om Danmark behandla Norge bra under dansketida, og blitt uvenn med henne.

    Så jeg var nok den norskeste i familien, vil jeg si

    Det her var da jeg gikk i første klasse da.

    Men ingen av de andre gikk i mellom.

    Så jeg representerte nok Norge, i familien, og mormora mi Danmark da.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Igjen takk for melding!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Håvard Fadum 24. januar kl. 20:06 Rapporter

    Ja jeg var ved farrisvannet en gang i 90tallet på en hytte jeg husker vi måtte ro over vannet for å komme til jeg har snakket med min far ang dette og han sier at alle må underskrive på ett papir angående boet før det kan fordeles så du har nok rett til å kreve det men denne boden du snakker om at du bodde i er nok ikke tillat å bo i etter plan og bygningslovens bestemmelser dette burde du meldt til Larvik Kommune jeg har sjekka opp en annen som heter Johan Beichman som visstnok skal være registrert som samboer ellen savoldelli men hun står ikke registrert på hans adresse jeg har funnet ut at en mann ved navn johan didrik slømer beichman har hvert med i Tysklandsbrigaden mest sannsynelig faren til johan kan hende at denne pistolen er hans ikke vet jeg men

    Med Vennelig Hilsen
    Håvard Fadum

    Erik Ribsskog 24. januar kl. 20:24

    Hei,

    Ja Farrisvannet går vel helt til Telemark, eller noe, tror jeg.

    Så man kan ro i mange timer der.

    Men jeg tok sjangsen på å drikke fra øsekaret, for Farris er jo et kjent vann, hvor jeg var med stefaren min, Arne Thomassen, og fiska, som guttunge og, selv om vi ikke fikk noe fisk, for han var fra Nord-Norge, og visste vel ikke hvor det beit.

    Jeg var og fiska med han og lillebroren min Axel i Akerselva en gang og, for han flytta til Oslo.

    Men jeg har altså bodd i Larvik, som guttunge, for mora mi flytta fra faren min.

    Men jeg er fra Berger i Svelvik.

    Jeg har forsøkt å anmelde det til politiet, at de hadde ulovlig oppsatt hytte/skur.

    Men jeg kan ta det med Larvik kommune, det var en god ide!

    Jeg ser jo at politikere, får tyn, hvis de lar folk bo i sjøboder, i Nord-Norge, så da burde vel det gjelde for vanlige folk og.

    Ellen Savoldelli f. Ribsskog, er min tante.

    Hun har bodd i Sveits, i 30 år, eller noe.

    (Hun flytta ned dit, på beg. av 70-tallet, for hun fant seg en sveitser eller italiener der).

    For et par år siden, så flytta hu tilbake til Norge.

    Og forlovet seg med (Johan) Didrik Beichmann, fra Oslo, på min mormors 90-års dag, i 2007 vel, i Nevlunghavn.

    De bor nå i et hus i Larvikveien i Stavern.

    (Evt. Stavernveien i Larvik).

    Et stort hus, med tre bad, eller noe, skrev min mormor, i brev, før hun døde.

    Og med egen brygge osv.

    Så de lider nok ingen nød.

    Jeg kan sende med kopi av min mormors testamente, så ser du at vi arvet Holger baron Adeler, siden han var gift med min oldemors søster, Helga Adeler.

    Så vi er muligens baroner, etter Cort Adeler, den norske sjøhelten.

    Så kanskje det er derfor det er så mye tull.

    Igjen mange takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Håvard Fadum 24. januar kl. 20:32 Rapporter

    Takk takk jeg har selv hvert utsatt for omsorssvikt selv jeg så jeg vet åsse det er men jeg kan jo finne dokumentasjon fra div registre og div annet og sende på scanner til deg jeg vil jo fjerne hjelpe så det er jo en borgerplikt så

    Erik Ribsskog 24. januar kl. 20:44

    Ok,

    faren min, som flytta fra meg, da jeg var ni år, heter Arne Mogan Olsen, og bor i Drammen nå.

    Jeg har prøvd å anmelde det til lensmannen i Svelvik, som politiet i Drammen sendte det til, siden dette skjedde i Svelvik, antagelig.

    Men lensmannen i Svelvik, krever at jeg møter opp hos dem.

    Enda jeg bor i England, som flyktning/arbeidsledig, og ikke har råd til å dra til Svelvik , for å anmelde det.

    Men artig å få tips og hjelp, det er ikke hver dag man får det.

    Igjen mange takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Håvard Fadum 24. januar kl. 20:57 Rapporter

    hei dem bør jo skjønne at ingen gidder å dra fra engeland til norge for å anmelde sånt det er jo dyrt å reise det er jo det men han lensmannen hørtes jo ut som en kødd men jeg skal sjekke opp forresten har du en epost adresse

    min er haavardfadum@hotmail.com så kan jeg sende mail hvis jeg finner ut noe om de folka i familien din men jeg fant ut av det ene brevet at det er ett testamente datert 29.03.1996 har du det eller?

    Erik Ribsskog 24. januar kl. 21:12

    Hei,

    ja jeg sendte det til Spesialenheten.

    Men dem virker for meg som å være noe kommunistgreier, eller noe, som aldri gjør noenting, men lar politiet slippe unna med alt.

    Jeg kan nåes på e-post på eribsskog@gmail.com.

    Ja, jeg fikk Tingretten i Larvik, til å sende meg min mormors testamente, siden jeg ikke hørte noe, på tre-fire måneder, etter at hun døde.

    Men Tingretten hadde sendt testamentet til Løvås.

    Og onkelen min sender ikke videre brev.

    Så da hadde Tingretten bare latt min onkel Martin Ribsskog, og min tante Ellen Savoldelli, overta boet etter min mormor.

    Enda jeg er min mor, Karen Ribsskog, sitt eldste barn.

    Og min mor, var min mormors eldste barn.

    Så da mener jeg, at jeg burde fått til oppgave å få ansvaret for å fordele arven.

    Men, Tingretten i Larvik, de vil ikke gå inn, og la en bobestyrer ordne det.

    Og jeg får ikke advokat fra hverken Fylkesmannen i Vestfold, eller Fylkesmannen i Oslo og Akershus, som har nekta meg advokat i flere år.

    Så det har blitt sånn, at onkelen og tanta mi, de bare tuller med arven min, etter min mormor.

    De har sikkert solgt de mest verdifulle tinga og sånn, og tulla, for de har vel hatt fri tilgang til arven, i et halvt år nå.

    Enda onkelen min Martin, han fikk mange hundretusen mer enn det som står på det arket jeg sendte, for han hadde en fiskedam i Spydeberg, som gikk konkurs.

    Og da fikk han 200-300.000 vel, av bestemor Ingeborg.

    Så han burde heller betale penger til oss andre, enn at han skal ha arven.

    Det er helt bak mål, mener jeg.

    Og hu tanta mi Ellen har vel også fått sin del.

    Og jeg ser på de andre i slekta mi som kriminelle.

    De er sånne hasjrøykere, og dyrkere, og det som værre er.

    Så jeg stoler ikke noe på dem.

    Så jeg vil ha advokat til å ordne dette arveoppgjøret da, etter mormora mi, som døde i juni, som er lenge sida.

    Men jeg blir nekta advokat av norske myndigheter.

    Så det er bare surr, vil jeg si.

    Så jeg vet ikke hvordan jeg kan få Tingretten til å gå inn, eller få advokat til å gå inn.

    Jeg har prøvd å få presten i Larvik, til å gå inn, men han ville visst ikke.

    Så hvem som kan rydde opp i det her, det veit jeg ikke.

    Men jeg ser nesten på den arven som ødelagt nå, ettersom de andre har hatt den i mange måneder, og kan ha tatt unna de beste tingene og sånn da.

    Jeg stoler ikke på dem rett og slett.

    Tanta mi Ellen, som er forlovet med han Beichmann, som skal være av fin og kjent familie.

    De venta med å kontakte meg om arven etter mormora mi.

    Til etter at jeg kontakta Tingretten i Larvik.

    Og jeg venta 3-4 måneder, med å kontakte Tingretten i Larvik.

    For jeg ville at det skulle bli litt ro, rundt min mormors død.

    Og ikke sånn, at slekta begynte å slåss så busta føyk, med en gang hu hadde kommi i jorda, for å si det sånn.

    Men, det står på testamente, at hu ville ha askespredning, og ikke grav.

    Det synes jeg er rart, for hu er av fin adelsslekt osv.

    Jeg lurer på om noen kan ha skrevet det på etter at hu døde, eller noe, på testamentet, for hu nevnte aldri det til meg, at hu ville ha askespredning, enda jeg dro ut et par ganger, rundt år 2002 osv., til Nevlunghavn, etter at mora vår døde, og tok med broren min Axel dit osv.

    Så jeg synes det er rart at hu ikke nevnte det.

    Men men.

    Jeg skriver om alt som skjer på blogg forresten, (sånn at folk kan gå inn, sånn som du gjør nå f.eks.), og andre som har hjulpet, har fått rare telefoner osv., så vet du det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Håvard Fadum 24. januar kl. 22:04 Rapporter

    hei ett tips til er at du kan prøve han her Tore Sandberg privatetterforsker jeg vet ikke om du noen gang hørte om Fritz Moen saken han er iallefall dyktig men jeg får ta kvelden så snakkes vi igjen i morgen evt men jeg kan scanne over det jeg har funnet ut om gården og det andre

    Med Vennelig Hilsen
    Håvard Fadum

    Erik Ribsskog 24. januar kl. 14:30

    Hei,

    ja, men det er glimrende!

    Jeg var student igjen, i 2003, (etter mye krøll som butikksjef i Rimi, hvor jeg ble tullet med da, som ofte skjer, av en eller annen grunn).

    Så jeg hadde ikke akkurat noe formue, i 2003, da jeg overhørte, at jeg var forfulgt av noe 'mafian', i Oslo, hva nå som mens med det.

    Så jeg har ikke kommet meg lengre enn til England.

    Og jeg har ikke noen formue, så privatetterforsker, det vet jeg ikke om er noe mulighet.

    Men takk for tipset!

    Jeg skal lese mer om Fritz Moen-saken osv., det er bra at det er noen i Norge som hjelper, når myndighetene svikter osv.!

    Igjen mange takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog








    PS.

    Her er vedlegget:

    img139

  • Kai Runar Bergum skrev en ny kommentar på bloggen

    Kai Runar said…
    Hallo ja!

    Greit det at du prøver å få orden på livet ditt. Men da tror jeg du må legge mye bak deg virker det som. Kan seriøst ikke gå rundt å tro at alt som skjer her i verden kommer av mafia eller at noen i slekta de står bak. Virker som du sliter med masse gamle demoner. Det med båten skal jeg ikke kommentere. Tror ikke du har godt av å få mer å tenke på. Du må forstå at ting skjer uten noe som helst mening. Hvis alle her i verden skulle prøve å finne meningen med vonde ting som skjer med oss, hadde det blitt meget trist. Vi må bare godta det innimellom. For så å gå videre. Tror vi må ta tak i det positive og leve videre med det vi har og ikke fokusere på alt det som er negativt. Ellers utover det har jeg ikke mer å si.

    21 January 2010 09:01

    https://johncons-blogg.net/2010/01/kai-runar-bergum-skrev-en-ny-kommentar.html

    PS.

    Jeg la jo alt som skjedde på Berger, bak meg, da jeg flytta til Oslo, for å studere, i 1989.

    Så det er jo ikke sånn, at jeg mangler evne, til å legge ting bak meg.

    Men, jeg våkna opp i 2003 og 2004, (etter 15 år i Oslo, som jeg hadde lagt familie-ting bak meg), av at jeg overhørte at jeg var forfulgt av noe ‘mafian’.

    Og da måtte jeg jo tenke på familien.

    Kanskje de ble tullet med pga. dette ‘mafian’?

    Hvem i familien kunne jeg stole på?

    (Ingen, fant jeg ut).

    Så jeg har hatt kontakt med familien, og ettersom man melder seg på Facebook, så dukker det opp folk fra gamle dager.

    (Som Odd Einar Pettersen, som sa noe om at faren min hadde flytta til Tønsberg-området).

    Så da hender at gamle dager dukker opp igjen, i våre dager.

    Og det er det som har skjedd her, mener jeg.

    Så prøver jeg å finne ut, om det her med ‘mafian’ har noe med min familie å gjøre.

    Og da prøver jeg å skjønne noe som har foregått i gamle dager.

    For jeg får nemlig ikke rettighetene mine, fra norske myndigheter.

    Og man har en plikt til å stå opp for sine rettigheter, og jeg har jo lyst til å vite hva som foregår i livet mitt.

    Så derfor prøver jeg å finne ut hva som foregår, som er grunnen til at jeg ikke får mine rettigheter.

    Kan noen i familie ha fortalt noen løgner om meg til politiet, f.eks., som gjør at politiet ikke gir meg mine rettigheter.

    Jeg er i en desperat situasjon, som er som tortur, når jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, har blitt forsøkt drept, hos en onkel, Martin, som jeg overhørte prata om meg, bak ryggen min, til sin datter, min kusine, Liv Kristin.

    Om at de hadde straffet meg på noen måte, og at noe skulle skje med meg, siden jeg ‘manglet driv’ sa Martin, at de hadde først trodd.

    Før jeg flyktet til utlandet.

    Så dette er linket til min familie, har jeg forstått, så derfor må jeg nesten prøve å finne ut hva som har foregått.

    For nå er jeg i en uholdbar situasjon, hvor jeg ikke har noen fremtidsutsikter, annet enn å bli forfulgt av noe ‘mafian’.

    Så dette er en situasjon jeg vil ut av.

    Så dette prøver jeg da å finne ut av.

    Så sånn er det.

    Så beklager igjen hvis det medfører uheldige konsekvenser, men ta da gjerne det med politiet som nekter å gi meg mine rettigheter.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg lurte også på det.

    Broren din, (min tidligere klassekamerat, som døde i en bilulykke, i 1988 vel).

    Han het Ole-Tonny.

    Jeg driver jo en del med slektsforskning, men ‘Tonny’ har jeg ikke vært så mye borte i.

    Hvor har dere det navnet fra igjen, hvis det er lov å spørre om det?

    Er det også fra Egypt, som ‘Kairo’?

    Er dere noe inne i solguder og sånn, som farmora mi, Ågot Mogan Olsen, som hadde et bilde med en egyptisk solgud og hieroglyfer osv. på veggen?

    Vi får se.

  • Jeg sendte en ny Facebook-melding til Terje Dørumsgaard



    Terje Dørumsgaard 20. januar kl. 13:57

    Joda, det er jeg som laget ost, som jeg har sluttet med nå. Far gjendiktet i alt 25 bind av Østens Poesi. Han kjente godt til yin og jang, og konfucianismen, og har skrevet mye om det i bøkene.

    mvh.

    Terje Dørumsgaard

    Erik Ribsskog 20. januar kl. 14:47

    Hei,

    ja, jeg så et bilde av faren din.

    Og da hadde han langt skjegg og så ut som en sånn vismann fra Østen.

    Han hadde også en katt som så ut som det svarte i jing og jang.

    Jeg lurer på om det var sånn med faren til Johannes, f.eks., at han var tvilling.

    Så ble faren til Johannes sett på som den dårlige tvillingen, og tvillingbroren Adolf, (som ble ordfører i Steinkjer), sett på som den gode tvillingen?

    Kan det ha vært på det nivået der?

    Din fars interesse for Østen, var det gjennom familie, eller var det fra skole osv.?

    Hvis det er lov å spørre.

    Jeg har forresten litt hevd på den gården i Kvelde, Løvås.

    For Martins dame da, Grethe Ingebrigtsen, sa at jeg kunne bo og jobbe der, (de plasserte meg i et uisolert skjul/liten hytte, så frostskaden min på øret, fra militæret blusset opp).

    Men hun sa jeg kunne bo og jobbe der, for 500 kroner uka til mat, hvis jeg betalte det.

    Og det var ingen tidsfrist.

    Så jeg har sendt e-post til Larvik skifterett om når jeg kan ta over gården, (etterhvert når jeg får rettighetene mine fra politiet da).

    Martin har jo gått på landbrukshøyskolen, og fortalte at det området rundt Løvås, ved Farris, det var del av samme distrikt som Siljan i Telemark, mener jeg han sa.

    Jeg og søstra mi, bodde jo med mora vår, Karen Ribsskog, din tremenning, i Larvik, på 70-tallet.

    Og da hadde vi et veldig flott morelltre, i hagen, i Jegersborggate, i Larvik da.

    Og det ga utrolig gode moreller, bedre enn de man får kjøpt i butikkene om sommeren, vil jeg si.

    Så jeg tenkte å dyrke moreller der kanskje, på Løvås gård.

    Hvis jeg får den da, for Ellen og Martin, (tremenningene dine), de tuller med arv etter bestemor Ingeborg, (hun var gift med min morfar Johannes Ribsskog, som var din fars fetter).

    Ingeborg døde i sommer, men jeg har ikke fått fem øre i arv enda.

    Hun var i adelsslekter, og jeg har kunst etter bestefar Johannes og gaver fra danskekongen til Gjedde-familien, (et sølv ølkrus, fra 1720), hos City SelfStorage i Oslo, sammen med tingene mine fra HV, osv.

    For jeg flyktet til utlandet, når jeg hørte jeg var forfulgt av noe 'mafian', for det skjønte jeg ikke hva var, så ville jeg kontakte politiet i Oslo fra utlandet da, når jeg hadde ryggen dekket, så og si.

    Men nå er jeg arbeidsledig i England, og får ikke betalt city selvstorage, hvor det ligger mange verdifulle familieting osv.

    Og min mormor hadde selvbiografen til sin grandonkel Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som jeg egentlig hadde fått i gave, på 80-tallet, og han skulle dømme mellom Danmark og Norge, om Grønland, i Haag, men døde like før.

    Så det er jo godt over et halvt år siden Ingeborg døde, og de kontaktet meg ikke, før jeg kontaktet skifteretten i Larvik, og jeg har ikke fått fem øre.

    Jeg er ikke på talefot med de heller, så jeg prøver å få presten i Larvik, til å gå imellom.

    For jeg får ikke fri rettshjelp av fylkesmennen i Oslo eller Vestfold.

    Så jeg blir tulla med overalt.

    Men men, det er jo bare ting, de der gavene fra danskekongen, fra 1720 osv.

    Jeg må nesten konsentrere meg om å holde hodet over vannet her i England.

    Vi får se hva jeg klarer.

    Jeg driver å finner ut mer om besteforeldrene til Johan Ribsskog nå, som var gift med Helga Dørumsgaard.

    Faren hans het Johannes Olsen Ribsskog, men før det het han Johannes Olsen Høstlandet.

    Høstlandet og Ribsskogen er visst nabosteder i Flatanger, fortalte ei som het Høstland meg, på Facebook.

    Faren til Johannes Olsen Ribsskog het Ole Olsen Fosland, og mora het Gaulaug Olsdatter.

    Så det var artige navn, spesielt moras, synes jeg.

    Men men.

    Jeg har lest om to Ribsskog, på nettet, som jeg tror holdt til i Skedsmo.

    Hvis ikke tre.

    Asbjørn Ribsskog, Øivin Ribsskog, og Dagny Ribsskog Holmsen.

    Min morfar Johannes Ribsskog, døde midt på 80-tallet, og jeg flytta til faren min, Arne Mogan Olsen, (som bare flytta fra meg, og lot meg bo alene fra jeg var ni år, så han har jeg ikke kontakt med nå), så jeg prata aldri med morfaren min om slekta.

    Han døde i Spania, i 1984 eller 85 vel, hvor han og Ingeborg bodde i en eller to vintre vel.

    Men men.

    Men mora til Johannes, Helga Dørumsgaard, hadde visst sagt det, at hennes sønner ble menn.

    Johannes ble rådmann, han andre ble lennsmann, og en ble skogmann, eller skogvokter, eller noe sånt, tror jeg.

    Hun Helga skrev også dikt, om mannen sin, Johan Ribsskog, som lengtet tilbake til Flatanger, hele livet, visstnok.

    Og Ingeborg viste meg og søstra mi det diktet, på 80-tallet, eller noe.

    Men jeg har ikke det diktet nå, du vet ikke hvordan jeg kan få tak i det?

    Det har visst stått i mange ukeblader osv., sa bestemor Ingeborg, på 80-tallet.

    Sorry hvis jeg skriver mye, men jeg er vant til å skrive mye på blogg osv., siden jeg måtte flykte til England, og har arbeidssak mot Rimi og Microsoft osv., for jeg blir tulla med på jobb og av myndigheter og alt, men fylkesmennene tuller også, så jeg får ikke advokat, så jeg bare skriver om alt på blogg da.

    Så sånn er det.

    Beklager det!

    Mvh.

    Erik Ribsskog








  • Jeg sendte en ny e-post til Larvik Kirke







    Google Mail – Melder mer ut av statskirka







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Melder mer ut av statskirka





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 20, 2010 at 1:14 PM





    To:

    John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>



    Ok,

    han der Thor forresten, som er naboen til Martin Ribsskog, ute i Løvås.

    Han er kirkegraver hos dere, (ihvertfall var han det, i 2005).

    Og han er sånn at han dyrker masse marijuana, på hytta han leier av

    dama til onkelen min, eller onkelen min, og selger til kriminelle fra

    Larviksdistriktet, som dukker opp på hytta hans.

    Og en gang skulle han ta med en sånn gravemaskin, fra en av kirkene

    han jobba på, i 2005, husker jeg.

    For onkelen min dro meg med bort til han Thor hele tida da.

    Men jeg så aldri at han henta gravemaskin, men han pleide å dukke opp

    med en del annet mulig rart, som han fikk tak i da.

    Jeg trodde at det å bry seg om sine sognebarn, var kirkens oppgave.

    Hva skal vi med den her statskirka, hvis de ikke engang kan gå mellom

    to folk som ikke er på talefot.

    Det synes jeg ikke var noe morsomt, det syntes jeg var dumt.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/1/20 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>:

    > Hei

    > Nei dette er noe vi ikke kan gjøre:-)

    >

    >

    > John Magnar Ørnes

    > Larvik kirkekontor

    > Tlf:33 17 30 00

    > www.larvik.kirken.no

    >

    >

    > ________________________________

    > Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    > Sendt: 19. januar 2010 16:05

    > Til: John Magnar Ørnes

    > Emne: Re: Melder mer ut av statskirka

    >

    > Hei,

    > her kunne jo kirken spilt en rolle, forresten.

    > Du kunne ha ringt ditt sognebarn, onkel Martin, og hørt hvorfor han ikke

    > sendte meg kofferten min og posten min, og arven etter min mormor.

    > Men dere har vel kanskje ikke tid.

    > Jeg vil ikke ringe nemlig, for jeg ble utsatt for et drapsforsøk der, som

    > politiet ikke vil etterforske, i 2005.

    > Hvorfor skriver du navnet med rødt forresten, hvis det er lov å spørre om

    > det?

    > Mvh.

    >

    > Erik Ribsskog

    >

    > 2010/1/19 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>

    >>

    >> OK

    >>

    >>

    >> John Magnar Ørnes

    >> Larvik kirkekontor

    >> Tlf:33 17 30 00

    >> www.larvik.kirken.no

    >>

    >>

    >> ________________________________

    >> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    >> Sendt: 19. januar 2010 14:51

    >> Til: John Magnar Ørnes

    >> Emne: Re: Melder mer ut av statskirka

    >>

    >> Hei,

    >> da må jeg be dere å sende den attesten til den engelske adressen.

    >> For min familie i Larvik, de sender ikke videre den posten som kommer til

    >> min norske adresse, dessverre.

    >> Mvh.

    >> Erik Ribsskog

    >>

    >> 2010/1/19 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>

    >>>

    >>> Hei igjen

    >>>

    >>> Askespredningen er noe de nærmeste pårørende har ansvaret for så det vet

    >>> jeg ikke noe om.

    >>> Utmeldingsatesten kommer i posten – den norske adressen.

    >>>

    >>>

    >>> John Magnar Ørnes

    >>> Larvik kirkekontor

    >>> Tlf:33 17 30 00

    >>> www.larvik.kirken.no

    >>>

    >>>

    >>> ________________________________

    >>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    >>> Sendt: 18. januar 2010 20:19

    >>> Til: John Magnar Ørnes

    >>> Emne: Re: Melder mer ut av statskirka

    >>>

    >>> Hei,

    >>> ok, det er i orden.

    >>> Har dere gjort noe mer i forbindelse med askespredning for min mormor

    >>> Ingeborg Ribsskog, som døde i sommer, forresten?

    >>> Jeg synes hun burde ha fått en grav i sitt kjære Nevlunghavn, jeg da men.

    >>> Men men.

    >>> Jeg har forresten ikke fått et rødt øre, i arv, fra min onkel Martin

    >>> Ribsskog eller tante Ellen Savoldelli f. Ribsskog, som holder til i

    >>> Larviksdistriktet nå.

    >>> Jeg har Larvik-adressen enda.

    >>> Og det er fordi jeg ble forsøkt drept, på min onkels gård, i Larvik,

    >>> sommeren 2005.

    >>> Og jeg har måttet flykte til England.

    >>> Hvor jeg bor, etter å ha overthørt, i Oslo, i 2003 og 2004 også, at jeg

    >>> er forfulgt av noe ‘mafian’.

    >>> Så her er det noe som foregår.

    >>> Men politiet løfter ikke en finger for å hjelpe, når jeg kontakter de.

    >>> Men men.

    >>> Min adresse er den samme som min onkel Martin har, i Norge.

    >>> Det er fordi at jeg er flyktning, så jeg har ikke meldt

    >>> adresseforrandring, til utlandet.

    >>> Adressen er Løvås Gård, Kvelde, Larvik.

    >>> Og personnummer er 25 07 70 30 560

    >>> Adresse i England, hvis du trenger det er:

    >>> Erik Ribsskog

    >>> Flat 3

    >>> 5 Leather Lane

    >>> Liverpool

    >>> GB-L2 2AE

    >>> Storbritannia

    >>> Med hilsen

    >>> Erik Ribsskog

    >>>

    >>> 2010/1/18 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>

    >>>>

    >>>> Hei

    >>>> Det er ikke kirken som gir innsyn i kirkebøkene, det er den Norske lov

    >>>> som gjør det.

    >>>>

    >>>> Men i forhold til å melde deg ut må jeg ha ditt personnummer og din

    >>>> adresse.

    >>>>

    >>>>

    >>>> John Magnar Ørnes

    >>>> Larvik kirkekontor

    >>>> Tlf:33 17 30 00

    >>>> www.larvik.kirken.no

    >>>>

    >>>>

    >>>> ________________________________

    >>>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    >>>> Sendt: 17. januar 2010 12:20

    >>>> Til: KIR Larvik kirkelige fellesråd

    >>>> Emne: Melder mer ut av statskirka

    >>>>

    >>>> Hei,

    >>>> jeg fant ut at en tipptippoldefar fra Holmsbu, hadde gjort ei budeie fra

    >>>> Eggedal gravid, da han var sånn 14-15 år.

    >>>> Og de hadde fått et uekte barn da.

    >>>> Som het Ole Sandersen.

    >>>> Så har farfaren min og brødrene kalt seg Olsen, Sandersen og Bergstø,

    >>>> etter plassen.

    >>>> Farfaren min kalte seg Øivind Olsen, så han var oppkalt etter et uekte

    >>>> født barn.

    >>>> Og jeg ble født som Erik Olsen, men mora mi skifta navn på meg, til Erik

    >>>> Ribsskog, da jeg var fem år, etter at hu skilte seg fra faren min.

    >>>> Jeg lurer på om ‘hyper-kristne’, f.eks. farmora mi Ågot Mogan Olsen, og

    >>>> min fars samboer Haldis Humblen og stedatter Christell Humblen, som er i

    >>>> Johanitterordenen, og min fars bror Runar sin kone Inger Olsen, fra Sande,

    >>>> som er i Jehovas Vitner.

    >>>> Jeg lurer på om de straffer, fordi jeg jeg bla kalt Olsen, etter en

    >>>> uekte født gutt fra Holmsbu?

    >>>> Dette kan jeg ikke støtte, at folk graver i kirkebøker og tuller, så nå

    >>>> vil jeg melde meg ut av det sinnsyke opplegget dere driver med i statskirka.

    >>>> Og når dere legger de bøkene ut på nettet, så kan jo folk finne ut av

    >>>> det, at folk i ens slekt er uekte født.

    >>>> Jeg vet ikke om det er en bra eller dårlig ting, det har jeg ikke tenkt

    >>>> godt nok gjennom.

    >>>> Men hvis det er sånn at noen på bedehus osv., blar gjennom kirkebøker,

    >>>> for å finne ut hvem de skal tulle med, så kan jeg ikke støtte det.

    >>>> Og sånn virker det nesten litt for meg, at det er slik det foregår, så

    >>>> nå vil jeg gjerne melde meg ut av statskirken.

    >>>> Jeg har hørt jeg står i Kvelde menighet.

    >>>> Så jeg håper dere kan ordne dette i Larvik, eller sende det videre til

    >>>> Kvelde, hvis de har en egen e-post adresse, som dette skulle vært sendt til.

    >>>> På forhånd takk for hjelp!

    >>>> Med hilsen

    >>>> Erik Ribsskog

    >>

    >

    >






  • Jeg sendte en ny e-post til Kirken i Larvik







    Google Mail – Melder mer ut av statskirka







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Melder mer ut av statskirka





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jan 19, 2010 at 3:04 PM





    To:

    John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>



    Hei,

    her kunne jo kirken spilt en rolle, forresten.
    Du kunne ha ringt ditt sognebarn, onkel Martin, og hørt hvorfor han ikke sendte meg kofferten min og posten min, og arven etter min mormor.

    Men dere har vel kanskje ikke tid.
    Jeg vil ikke ringe nemlig, for jeg ble utsatt for et drapsforsøk der, som politiet ikke vil etterforske, i 2005.
    Hvorfor skriver du navnet med rødt forresten, hvis det er lov å spørre om det?


    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/1/19 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>

    OK

    John Magnar

    Ørnes

    Larvik kirkekontor
    Tlf:33 17 30 00

    www.larvik.kirken.no


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. januar 2010 14:51

    Til: John Magnar

    Ørnes
    Emne: Re: Melder mer ut av statskirka

    Hei,

    da må jeg be dere å sende den attesten til den engelske adressen.

    For min familie i Larvik, de sender ikke videre den posten som kommer til

    min norske adresse, dessverre.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/1/19 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>

    Hei

    igjen

    Askespredningen er noe de nærmeste pårørende har ansvaret for så det

    vet jeg ikke noe om.

    Utmeldingsatesten kommer i posten – den norske

    adressen.

    John Magnar

    Ørnes

    Larvik kirkekontor
    Tlf:33 17 30 00

    www.larvik.kirken.no



    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2010 20:19
    Til: John Magnar

    Ørnes
    Emne: Re: Melder mer ut av statskirka

    Hei,

    ok, det er i orden.

    Har dere gjort noe mer i forbindelse med askespredning for min mormor

    Ingeborg Ribsskog, som døde i sommer, forresten?

    Jeg synes hun burde ha fått en grav i sitt kjære Nevlunghavn, jeg da

    men.

    Men men.

    Jeg har forresten ikke fått et rødt øre, i arv, fra min onkel Martin

    Ribsskog eller tante Ellen Savoldelli f. Ribsskog, som holder til i

    Larviksdistriktet nå.

    Jeg har Larvik-adressen enda.

    Og det er fordi jeg ble forsøkt drept, på min onkels gård, i Larvik,

    sommeren 2005.

    Og jeg har måttet flykte til England.

    Hvor jeg bor, etter å ha overthørt, i Oslo, i 2003 og 2004 også, at

    jeg er forfulgt av noe 'mafian'.

    Så her er det noe som foregår.

    Men politiet løfter ikke en finger for å hjelpe, når jeg kontakter

    de.

    Men men.

    Min adresse er den samme som min onkel Martin har, i Norge.

    Det er fordi at jeg er flyktning, så jeg har ikke meldt

    adresseforrandring, til utlandet.

    Adressen er Løvås Gård, Kvelde, Larvik.

    Og personnummer er 25 07 70 30 560

    Adresse i England, hvis du trenger det er:

    Erik Ribsskog

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/1/18 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>

    Hei

    Det er

    ikke kirken som gir innsyn i kirkebøkene, det er den Norske lov som gjør

    det.

    Men i

    forhold til å melde deg ut må jeg ha ditt personnummer og din

    adresse.

    John Magnar

    Ørnes

    Larvik kirkekontor
    Tlf:33 17 30

    00

    www.larvik.kirken.no


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. januar 2010 12:20
    Til: KIR Larvik kirkelige

    fellesråd
    Emne: Melder mer ut av statskirka

    Hei,

    jeg fant ut at en tipptippoldefar fra Holmsbu, hadde gjort ei budeie

    fra Eggedal gravid, da han var sånn 14-15 år.

    Og de hadde fått et uekte barn da.

    Som het Ole Sandersen.

    Så har farfaren min og brødrene kalt seg Olsen, Sandersen og

    Bergstø, etter plassen.

    Farfaren min kalte seg Øivind Olsen, så han var oppkalt etter et uekte

    født barn.

    Og jeg ble født som Erik Olsen, men mora mi skifta navn på meg, til

    Erik Ribsskog, da jeg var fem år, etter at hu skilte seg fra faren

    min.

    Jeg lurer på om 'hyper-kristne', f.eks. farmora mi Ågot Mogan

    Olsen, og min fars samboer Haldis Humblen og stedatter Christell Humblen,

    som er i Johanitterordenen, og min fars bror Runar sin kone Inger Olsen, fra

    Sande, som er i Jehovas Vitner.

    Jeg lurer på om de straffer, fordi jeg jeg bla kalt Olsen, etter en

    uekte født gutt fra Holmsbu?

    Dette kan jeg ikke støtte, at folk graver i kirkebøker og tuller, så nå

    vil jeg melde meg ut av det sinnsyke opplegget dere driver med i

    statskirka.

    Og når dere legger de bøkene ut på nettet, så kan jo folk finne ut av

    det, at folk i ens slekt er uekte født.

    Jeg vet ikke om det er en bra eller dårlig ting, det har jeg ikke tenkt

    godt nok gjennom.

    Men hvis det er sånn at noen på bedehus osv., blar gjennom

    kirkebøker, for å finne ut hvem de skal tulle med, så kan jeg ikke støtte

    det.

    Og sånn virker det nesten litt for meg, at det er slik det foregår,

    så nå vil jeg gjerne melde meg ut av statskirken.

    Jeg har hørt jeg står i Kvelde menighet.

    Så jeg håper dere kan ordne dette i Larvik, eller sende det videre til

    Kvelde, hvis de har en egen e-post adresse, som dette skulle vært sendt

    til.

    På forhånd takk for hjelp!

    Med hilsen

    Erik

    Ribsskog