johncons

Stikkord: Martin Ribsskog

  • Noen søker på at jeg skal ha drept mora mi. Det er ikke sant, dessverre

    drepte mora si

    PS.

    Det som skjedde, da mora mi døde.

    Det var dette.

    Den samme måneden, som jeg ble butikksjef, så fikk mora mi diagnosert brystkreft.

    Det husker jeg at søstera mi ringte og sa.

    Det var da jeg var på butikksjef-seminar, på Storefjell, med Rimi, høsten 1998.

    Den samme uka som jeg begynte som butikksjef.

    (Så det var kanskje en litt rar tilfeldighet?

    At disse tingene skjedde samtidig, mener jeg.

    Men men).

    Og et år etter, så var mora mi død.

    Og jeg trodde det var pga. brystkreften.

    Men, en lege i Helgeroa, (som var legen til mormora mi).

    Han hinta litt om, syntes jeg, da jeg var hos han, i forbindelse med at onkel Martin, ville at jeg skulle gå til lege og psykolog, etter at jeg overhørte i 2003, i Oslo, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt ‘mafian’.

    Dette var i 2005.

    Og da hinta han Dr. Ness, i Helgeroa, om at mora mi hadde tatt selvmord, mener jeg det var.

    Men, ingen i min familie har sagt noe til meg, som skulle tyde på at det var snakk om noe annet enn den brystkreften.

    Mora mi fikk cellegift, på Radiumhospitalet.

    Men hun mista ikke håret, men hu fikk grått hår da.

    (Noe jeg syntes var litt rart, at hu ikke mista håret av cellegiften.

    Men men).

    Så det var litt spesielt, syntes jeg.

    Men men.

    Det var onkel Martin, som fant mora mi, i Drøbak, der hu bodde.

    Da hadde hu visst hatt noe slags sammenbrudd da.

    Og søstera mi ringte meg, så kjørte jeg ned til Moss sykehus da.

    Og besøkte mora mi, høsten 1999.

    Og søstera mi og Axel satt på.

    Dette var en søndag vel, mener jeg.

    Og noen dager seinere, så ringte søstera mi, og sa at mora vår var død da.

    Og da vi var og besøkte mora vår, så satt hu i rullestol.

    Men hvorfor hu gjorde det, det veit jeg ikke.

    Men Martin, han var litt som en klegg, rundt alt det her.

    Han fant mora vår.

    Og han skulle også bli med og ha noen ting i boet, etter mora vår.

    Enda Martin ikke egentlig skulle hatt noe arv, etter mora vår.

    Men jeg tenkte ikke på det boet, til mora vår, i Drøbak, som noe særlig verdt.

    Så jeg så på det mest som et ork.

    (For mora mi var så uhygenisk, osv., husker jeg.

    Så jeg så på f.eks. tallerkner og sånn, og glass, som noe ekkelt, for hu vaska ikke opp ordentlig.

    Og jeg syntes ikke at hu hadde noen særlig fine ting da).

    Så det med å dele boet etter mora mi.

    Det kalte søstera mi, ‘å rydde’.

    Så jeg våkna aldri opp av det.

    Det er første gang jeg har drevet med noe sånn dødsbo-greier.

    Og jeg bare svarte helt vilkårlig, om jeg skulle ha det og det.

    Men de andre har kanskje tatt det her dødsviktig.

    Det her med delinga av boet etter mora mi.

    Jeg hørte at onkel Martin klagde på meg, i 2005, på at jeg fikk alle bøkene, etter mora mi.

    Men hva gjorde onkel Martin der i det hele tatt da?

    Jo, søstera mi, hadde invitert han til å bli med, å dele boet etter mora mi.

    Derfor har jeg klagd til Tingretten i Follo, for søstera mi, Pia Ribsskog, var arbeidsledig da.

    Og det passet at hun fikk jobben, å dele boet etter mora mi.

    Siden jeg var travel Rimi-butikksjef.

    Men, søstera mi gjorde det ikke riktig, synes jeg.

    Siden hu hadde med onkel Martin der.

    Så han var litt som en klegg kanskje, under den prosessen.

    Så det har jeg også klaget på, til Tingretten i Follo.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Jeg sendte en e-post, til hun sosionomen i Sandefjord, som min onkel Martin Ribsskog, overtalte meg til å kontakte, sommeren 2005







    Gmail – Oppdatering/Fwd: Til sosionom Hilde Haraldsen







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: Til sosionom Hilde Haraldsen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 26, 2010 at 7:10 PM





    To:

    post@piv.no



    Hei igjen,

    jeg kom på en ting til.
    Jeg studerte jo i Sunderland, år 2004/05, og fikk studielån der.
    Så sendte dere til Lånekassa, om at jeg hadde hatt problemer med stress osv., det studielånet, og at dette studielånet derfor ikke burde ødelegge for mine muligheter til å få nytt studielån.

    For man kan jo bare være et år forsinket.
    Likevel, (selv om dere sendte brev til Lånekassa), så ble jeg nektet nytt studielån, før høstsemesteret ifjor.
    Og det gir jo ingen mening.

    For når jeg fikk studielån i 2004/05.
    Og ikke har studert etter det.
    Så må jeg jo ha vært under grensen for forsinkelse, i 2004.
    Likevel så nektes jeg nytt studielån, av grunner bare Lånekassen kan vite.

    Jeg har sendt om det til Kunnskapsdepartementet, som en klage, men de svarer ikke.
    Kan det være noe muslimsk mafia dette, som kontrollerer landet nå?
    Hva vet jeg.

    Min onkel Martin Ribsskog, og min tante Ellen, som nå også bor i Norge, (hun pleide å bo i Sveits).

    De vil ikke sende meg tingene mine, som lå på den gården til Martins samboer, i Kvelde, av klær og vitnemål, som jeg hadde i den kofferten, som jeg hadde med fra Sunderland.

    Jeg hadde ting hos City Self Storage, i Oslo, (som jeg vel sa fra om), men de tingene har de visst gitt bort, skjønner jeg på dem nå, uten at de vil forklare om det ordentlig.
    (Det var ting etter min morfar og min farfar og min mormor.

    Antikviteter fra min mormors adelige danske familier og treskjæring fra min norske morfar osv., de som pleide å bo i Nevlunghavn, Ingeborg og Johannes Ribsskog).
    Og jeg får heller ikke arv etter bestemor Ingeborg, som døde ifjor sommer, av Ellen og Martin, (og min søster og min bror Axel Thomassen).

    For min mor, Karen, døde jo i 1999.
    Så jeg og mine to søsken skulle delt hennes del av arven etter Ingeborg.
    Men jeg har ikke fått noen ting.
    Og jeg har kuttet ut familien, etter det drapsforsøket mot meg, i Kvelde, i 2005.

    Og min mormor hadde verdifulle malerier osv., fra et slott i Danmark, Højriis
    Og jeg blir også tullet med her i England, og får ikke være flyktning, som jeg mener jeg er.
    Og jeg blir tullet med på jobb her, og på the Jobcentre, hvor jeg må gå nå, for jeg er arbeidsledig nå, etter å hatt to jobber her borte, og jobbet i tre år tilsammen vel.

    Men jeg har kun arbeidsledighetstrygd, og har ikke penger til å få sent over tingene mine fra Norge.
    Jeg har også fått graden min, fra HiO IU, en høyskolekandidatgrad i Informasjonsteknologi.

    Men jeg sliter litt med å få noe særlig jobber innen data her borte.
    Kanskje fordi jeg har en arbeidssak mot Microsoft, og blir tullet med av amerikanerne?
    Det er ihvertfall mye rart som foregår, og myndighetene i Norge bare ignoerer mine rettigheter.

    Jeg får ikke Fri Rettshjelp, for eksempel, og Sivilombudsmannen og andre, bare ignoerer meg, når jeg sender henvendelser til dem.
    Det samme med Politiet og andre, som Kunnskapsdepartementet osv.

    Bare en oppdatering.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/26
    Subject: Til sosionom Hilde Haraldsen
    To: "post@piv.no" <post@piv.no>

    Hei,

    jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt "mafia'n" der.

    Jeg dro så til England for å studere, men måtte avbryte studiene, for jeg ble forsinket, for HiO og Lånekassa, tulla mye med meg.

    Da mista jeg kontrollen på økonomien min, siden jeg ikke fikk studielån, før fire måneder forsinket.
    Min onkel, Martin Ribsskog, i Larvik, fikk overtalt meg til å gå til psykolog, (og sosionom da, i forbindelse med problemene med noen smålån jeg hadde), etter at vi hadde et slags familieråd hos han, sommeren 2005, hvor jeg fortalte om hva som foregikk.

    Jeg gikk med på det, sånn at han skulle skjønne det, at det ikke var noe jeg hadde funnet på.
    Men men.
    Nå, så har jeg problemer med at Cresco sier at de ikke har mottatt noen henvendelse fra sosionom i Sandefjord, angående gjelden min til dem.

    Så jeg lurte på om du kunne være så snill, å sende meg kopier av de brevene, som du sendte firma som Cresco, DNB og Lånekassa, angående studiegjeld og billångjeld osv., som jeg ikke fikk betalt avdrag på, da studielånet mitt uteble, høsten 2004, og som derfor forfalt/gikk til inkasso.

    Jeg har bodd i England i fem år nå, etter at jeg ble forsøkt drept på gården til onkelen min Martin, (som sa at du og hun psykologen Silke var h*rer forresten. Selv om jeg ikke skjønte hvorfor han sa det. Men men).

    Men men.
    Min søster i Oslo, Pia Ribsskog, meldte seg jo frivillig, til å gjøre dette.
    Du hadde kanskje kontakt med henne?
    Hva gjorde hun av slike ting, som å kontakte Cresco osv?

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Min adresse i England er:
    Erik Ribsskog
    Flat 3
    5 Leather Lane

    Liverpool
    GB-L2 2AE
    Storbritannia






  • Jeg sendte en ny e-post til Kirkekontoret i Hurum







    Gmail – FW: FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    FW: FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Aug 9, 2010 at 3:43 PM





    To:

    Sølvi Sandengen <solvi.sandengen@kirken-hurum.no>



    Hei,

    ja, det hadde vært veldig hyggelig!
    Min mor Karen, (hun døde i 1999), hun ble det sagt om, at hun hadde nerveproblemer.
    En fetter av henne, sa dette.
    Så det hadde artig å eventuelt hørt mer om hvordan hun var, da hun bodde på Hurum osv.

    De hadde også en yngre bror, som het Martin, (og som gjorde Johannes bekymret, for han var brå på småjentene, på Sætre der vel, har han sagt, mener jeg å huske, i 2005, (før jeg ble forsøkt likvidert på gården til hans samboer Grethe Ingebrigtsen, og rømte til England, (etter også å ha hørt at jeg var forfulgt av noe mafian, i Oslo, kanskje de som tante Ellen rømte til fra forsøksgym?, og han ble senere gift med Ann fra Hurum, men men.

    Og mora Ingeborg, hu var fra Danmark, og hu var vel også litt spesiell.
    Så det er sikkert noen som husker det, det vil jeg nok helt sikkert tro.
    Mange tusen takk for hjelp!


    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/8/9 Sølvi Sandengen <solvi.sandengen@kirken-hurum.no>

    Hei igjen,

    Jo, jeg mener å huske at hun flyttet for å gå på forsøksgymnas. Men jeg kjente henne ikke.

    Karen husker jeg ikke.
    Jeg skal spørre folk jeg møter på om de kan huske noe mer. Så hvis jeg finner noen svar så sender jeg det til deg seinere.


    mvh Sølvi
    Sølvi K. E. Sandengen
    Kirkevergen i Hurum
    Tlf. 32 27 84 01

    On Mon, 9 Aug 2010 01:41 PM, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

    Hei,

    takk for svar!
    Du husker ikke at Ellen begynte på forsøksgym altså?

    Og at bestefar Johannes fikk grått hår, av å gå rundt i Oslo, og lete etter Ellen?

    Du husker kanskje mora mi Karen Ribsskog.

    Det er ingen i familien min, som jeg kan kontakte, som vet hvor hu jobba som au-pair i England.
    (Jeg har flyktet til England nå, så jeg syntes det hadde vært litt artig å vite).

    Men jeg skjønner det hvis du ikke vet noe om dette, dere trenger ikke å svare hvis dere ikke finner ut noe, eller vet noe mer.
    Jeg kan kontakte biblioteket og lokalavisa og Drammens Tidende osv., og høre om de har noe om morfaren min.

    Mange takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/8/9 Sølvi Sandengen <solvi.sandengen@kirken-hurum.no>

    Hei Erik

    Jeg har bodd i Hurum det meste av mitt liv og kan huske navnet Johannes Ribskog og at han jobbet i kommunen.

    Hvis jeg ikke tar helt feil så gikk jeg samtidig med Ellen Ribskog på realskole på Tofte en eller annen gang i tidsrommet 1965 – 1968.

    Når det gjelder dine spørsmål, så vet jeg ingen ting om dette. Og på kirkekontoret registreres det ingen opplysninger av den art som du spør om. Her regisreres vi kun følgende anledninger i kirkebøkene: fødsler, dåp, konfirmasjon, vielser og dødsfall.

    Jeg forstår av din e-post at du har behov for å finne en del svar som jeg dessverre ikke kan hjelpe deg med.

    Ønsker deg lykke til videre i din søken.

    mvh Sølvi

    Sølvi K. E. Sandengen
    Kirkevergen i Hurum
    Tlf. 32 27 84 01

    On Wed, 28 Jul 2010 08:30 AM, &quot;Skaug, Marit Irene&quot; &lt;marit.skaug@kirken.no&gt; wrote:

    Hei

    Jeg videresender denne eposten vi har fått til

    bispedømmekontoret. Jeg håper du kan sende den videre, hvis det ikke er du som

    skal ha den.

    Takk for hjelpa.


    Vennlig hilsen

    Marit

    Irene Skaug

    Førstekonsulent

    arkiv/web

    Tunsberg

    bispedømme

    Tlf 333 54 300 / dir. 333

    54 333



    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Posted At: Monday, July 26, 2010 2:04 PM
    Posted To:

    Tunsberg-bdr
    Conversation: FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar,

    Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på

    70-tallet
    Subject: Fwd: FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar,

    Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på

    70-tallet

    Hei,

    jeg lurte på om dere kunne være så snille å sende denne e-posten til Hurum

    Kirkekontor?

    (For jeg klarte ikke å finne den e-post adressen på nettet).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/7/26
    Subject: Fwd: FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes

    Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet
    To: marius.timmann.mjaaland@kirken.no

    Hei,

    det var forresten sånn, at min morfar, han fikk grått hår, under

    hippie-tida.

    Av å gå å leite etter min tante Ellen, dattera hans, som gikk på

    forsøksgym i Oslo.

    Som brukte masse narkotika, og forsvant fra forsøksgym da.

    Så min morfar traff engang en annen mann i Oslo, sa min farfar.

    Så spurte han andre mannen med hatt, hva min morfar gjorde.

    Jeg leter etter dattera mi, sa morfaren min.

    Og da svarte han andre, at han leita etter begge sine.

    Så det var ikke så greit under hippie-tida, tror jeg.

    Jobba du i kirken i Oslo da?

    Var tante Ellen ofte innom kirken,

    for å få seg et måltid suppe, mellom all narkotikaen?

    Var min morfar innom kirken, for varme seg, mens han gikk og leita

    etter Ellen?

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/26
    Subject: Re: FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS:

    Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet
    To:

    "Mjaaland, Marius Timmann" <marius.timmann.mjaaland@kirken.no>

    Hei,

    ok, jeg er fra Berger skjønner du.

    Så Tunsberg blir liksom noe som er sørover det for meg.

    Men jeg burde kanskje visst hvilket bispedømme som Svelvik og Hurum lå

    i.

    Men Oslo bispedømme var visst større i gamle dager.

    Men det var kanskje oppi Hamar og sånn, at dem forrandra det.

    Samme det.

    Takk for hjelp ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/26 Mjaaland, Marius Timmann <marius.timmann.mjaaland@kirken.no>

    Erik

    Ribskog,

    Viser til

    e-post sendt Oslo bispedømmekontor. Hurum ligger så vidt jeg vet ikke

    under Oslo bispedømme, men Tunsberg. Det er derfor lite vi kan gjøre for å

    hjelpe deg. Generelt sett vil jeg si at det er vanskelig å besvare denne type

    henvendelser, ettersom det er helt andre som jobber på menighetskontorene i

    dag enn på 1970-tallet.

    Jeg vil i

    så fall anbefale deg å ringe direkte til Hurum menighetskontor og høre om de

    kjenner folk i menigheten du kan kontakte direkte.

    Vennlig hilsen

    Marius Timmann

    Mjaaland

    Kirkefagsjef, Dr. theol, Oslo

    Bispedømme DnK

    Tlf. +47/ 23 30 11 71


    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Posted At: Saturday, July 24, 2010 4:23 AM
    Posted To:

    Oslo-bispedømme
    Conversation: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar,

    Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på

    70-tallet
    Subject: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes

    Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på

    70-tallet

    Hei,

    Hurum hører vel inn under Oslo bispedømme(?), så jeg sender dette via

    dem, siden jeg ikke fant noe e-post adresse til Hurum.

    Min morfar og mormor, bodde på Klokkarstua, jeg tror det var ved kirken

    der(?)

    På slutten av 60-tallet og begynnelsen av 70-tallet.

    Har dere noe

    kjennskap til disse, Ingeborg og Johannes Ribsskog?

    De bodde visst ofte ved kirker og ved bedehuset i Nevlunghavn, men de

    gikk vel ikke så ofte i kirken selv?

    Min far sa at Johannes var kommunist, stemmer dette?

    Min farfar sa at Johannes kunne legge frem forslag, (antagelig i

    kommunestyret da), og seinere stemme mot disse.

    Stemmer dette?

    Jeg mener vagt å huske at de bodde ved siden av noe kirke, på

    Klokkarstua, før de flytta til Sætre, seinere på 70-tallet.

    Men det er mulig jeg husker feil.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/7/23
    Subject: Fwd: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i

    Hurum kommune, på 70-tallet
    To: bibliotek@hurum.kommune.no

    Hei,

    jeg bare lurte på om dere har noen fra lokalaviser, e.l., om min morfar,

    Johannes Ribsskog, som var kontorsjef i Hurum kommune, på 60 og

    70-tallet.

    Det er vel ikke akkurat ting som det har blitt skrevet i bygdebøkene

    om.

    Det er vel for nytt.

    Men kan det være noe i noe arkiv fra lokalaviser, e.l.?

    Hadde det vært mulig å finne ut?

    For min farfar, Øivind Olsen. som var fabrikkeier, på Sand, (for

    Strømm Trevare, en familiebedrift, hvor han selv om hans to sønner

    jobbet).

    Han sa at min morfar noen ganger la fram forslag, for så å stemme mot

    dem.

    I Hurum kommunestyre da, regner jeg med.

    Har dere tilfeldigvis noe om dette?

    På forhånd takk for svar, i såfall.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Postmottak.Rådmann / Hurum kommune <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>

    Date:

    2010/7/23
    Subject: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum

    kommune, på 70-tallet
    To: eribsskog@gmail.com

    Hei

    At

    Johannes Ribsskog var kontorsjef i Hurum kommune på 60 og 70 tallet, kan jeg

    bekrefte.

    Ellers er

    de øvrige opplysningene/spørsmålene ukjent for meg.

    God

    sommer!

    Mvh

    Egil

    Ramstad

    Kommunalsjef

    Hurum

    kommune


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 21. juli 2010 04:49
    Til: Postmottak.Rådmann /

    Hurum kommune
    Emne: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i

    Hurum kommune, på 70-tallet

    Hei,

    min morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef, i Hurum kommune, på 60- og

    70-tallet.

    De bodde i Holmsbu, Klokkarstua og Sætre.

    Da de bodde i Holmsbu, så møtte mora mi, Karen Ribsskog, faren min, Arne

    Mogan Olsen, der.

    Han er sønn av Øivind Olsen, også fra Holmsbu, (Arnestø), men som

    hadde jobba for Jebsen på Berger, som snekker, for faren hans var fisker, i

    Drammensfjorden, og da måtte dem snekre fiskekassene selv.

    Farfaren min var bror av Holmsbu-maler Gunnar Bergstø, blant annet,

    og Idar Sandersen, som bor på Bergstø enda.

    Og faren min villle ikke ha arv, etter onklene sine, så jeg kommer

    til å arve en liten del av den eiendommen, på Bergstø.

    Men men.

    Faren min møtte mora mi på slutten av 60-tallet, i Holmsbu, og de fikk

    meg da, så de måtte gifte seg.

    Mora mi flytta til Larvik, i 1973, for å komme seg bort fra faren min,

    mener jeg det var.

    Så flytta Johannes og Ingeborg Ribsskog etter, for mora fant en ny mann i

    Larvik, Arne Thormod Thomassen, som skaffa Ingeborg og Johannes et hus i

    Nevlunghavn, etter en fyrvokter, som han jobba på.

    Noe sånt.

    Mora mi hadde nerveproblemer, og jeg var en vanlig gutt, som gutter

    flest, som sparka fotball og var aktiv da.

    Så mora mi orka ikke meg, men sendte meg til faren min, på

    Bergeråsen.

    Ingeborg og Johannes, arva Holger baron Adeler, rundt samme tida, som

    jeg måtte flytte til faren min.

    For Ingeborg, (hu danske), hu var etter Gjedde-familien og tanta var gift

    med baron Adeler, men de døde barnløse, så de etter Cort Adeler døde ut.

    Ingeborgs danske svigerinne Unse Heegaard f. Trock-Jansen er også direkte

    etter Karl den Store og Odin(!), og mange fler.

    Ingeborg var også oldebarn av den kjente danske industrimannen, Anker

    Heegaard.

    Men jeg får ikke et øre i arv, enda mora mi Karen døde i 1999, i

    Drøbak, for onkel Martin og tante Ellen, (som nå begge bor i Larvik-området),

    de sender ikke noe.

    Jeg overhørte også i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte

    'mafian'.

    Jeg lurte på om det kan ha hatt noe med familien min å gjøre?

    Jeg flykta litt rundt, men havna i 2005, hos min onkel Martin, i

    Kvelde, hvor etterhvert et jaktlag prøvde å drepe meg.

    Så siden 2005, så har jeg bodd i Liverpool.

    Men hverken politiet i Norge, eller England, vil si noe om hva som

    foregår.

    Så jeg lever i en tilstand av tortur, mer eller mindre.

    Jeg lurte på om dere vet om det finnes noe av informasjon om min

    morfar i Hurum.

    Ble han også forfulgt, av noe slags mafia?

    Faren min sa han var kommunist?

    Stemmer dette?

    Min farfar, Øivind Olsen, sa at min morfar, Johannes Ribsskog, noen gang

    kunne legge fram et forslag, og så stemme mot det.

    Skjedde dette ofte i Hurum.

    Håper dere har sjangs til å svare på noen av mine spørsmål.

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    —————————————————————————————————————–
    Denne

    eposten er sendt fra Hurum kommune og er blitt sjekket for virus og

    spam.
    Hurum kommune fokuserer på digital inkludering – tilgang, universell

    utforming og
    kompetanse for alle. Vedlegg fra Hurum kommune produseres i

    verktøy som gir alle
    enkel tilgang. Våre vedlegg er derfor i

    standardformater som f.eks. ODF og PDF.

    This mail is sent from

    Hurum kommune, and has been checked for virus and spam.
    Hurum kommune focus

    on digital inclusion – access, universal design and skills for

    all.
    Attachments from Hurum kommune are generated using tools allowing easy

    access to
    anyone. Standard formats are e.g. ODF and

    PDF.
    —————————————————————————————————————–
    The

    information in the email and in any attachments may be confidential

    and
    privileged. If you are not the intended recipient, please destroy this

    message,
    delete any copies held on your systems and notify the sender

    immediately.
    —————————————————————————————————————–

    ­­

    —————————————————————————————————————–

    Denne eposten er sendt fra Hurum kommune og er blitt sjekket for virus og spam.

    Hurum kommune fokuserer på digital inkludering – tilgang, universell utforming og

    kompetanse for alle. Vedlegg fra Hurum kommune produseres i verktøy som gir alle

    enkel tilgang. Våre vedlegg er derfor i standardformater som f.eks. ODF og PDF.

    This mail is sent from Hurum kommune, and has been checked for virus and spam.

    Hurum kommune focus on digital inclusion – access, universal design and skills for all.

    Attachments from Hurum kommune are generated using tools allowing easy access to

    anyone. Standard formats are e.g. ODF and PDF.

    —————————————————————————————————————–

    The information in the email and in any attachments may be confidential and

    privileged. If you are not the intended recipient, please destroy this message,

    delete any copies held on your systems and notify the sender immediately.

    —————————————————————————————————————–

    ­­

    —————————————————————————————————————–

    Denne eposten er sendt fra Hurum kommune og er blitt sjekket for virus og spam.

    Hurum kommune fokuserer på digital inkludering – tilgang, universell utforming og

    kompetanse for alle. Vedlegg fra Hurum kommune produseres i verktøy som gir alle

    enkel tilgang. Våre vedlegg er derfor i standardformater som f.eks. ODF og PDF.

    This mail is sent from Hurum kommune, and has been checked for virus and spam.

    Hurum kommune focus on digital inclusion – access, universal design and skills for all.

    Attachments from Hurum kommune are generated using tools allowing easy access to

    anyone. Standard formats are e.g. ODF and PDF.

    —————————————————————————————————————–

    The information in the email and in any attachments may be confidential and

    privileged. If you are not the intended recipient, please destroy this message,

    delete any copies held on your systems and notify the sender immediately.

    —————————————————————————————————————–

    ­­






  • Det var artig, at noen huska det som bestefar Johannes prata om, på 70-tallet




    Erik Ribsskog sa, 2 timer og 6 minutter siden:


    RE: Kjenner Agnar (min onkel)


    Hei,


    min morfar, Johannes Ribsskog, (som døde i Spania, i 1985 vel).


    Han fortalte meg, at det bodde en kar i et gammelt hus, i Nevlunghavn, allerede i 1976 eller 77, som hadde mange katter.


    Ut forbi Oddane Sand der.


    Var det din onkel, eller var det en annen person der?


    Min mormor, Ingeborg Ribsskog, skrev også leserinnlegg i Aftenposten, i 1984, om villkattene, i Nevlunghavn.


    Så det er antagelig mer sånn, at din onkel tar vare på villkattene, og kanskje gir de mat.


    Også gir de din onkel selskap.


    Det er vel litt rart hvis Larvik kommune skylder på din onkel, for noen villkatter, som har vært i Nevlunghavn, ihvertfall siden 1984.


    Men men.


    Mvh.


    Erik Ribsskog



    0

    anbefalinger


    Atle Beckmann sa, 1 time og 5 minutter siden:


    RE: Kjenner Agnar (min onkel)


    Hei.


    Nei, det var en annen kar, ikke min onkel. Jeg husker ham fra sommeropphold oppigjennom. Han bodde en kilometer eller to lenger bort, litt inn i skogen, i ett hus som sakte falt sammen, men tror han fikk en campingvogn på stedet de siste årene. Jeg tror han døde en gang litt før år 2000.


    Jeg tror ikke kattene Agnar har er de samme som han hadde, men ja; mennesker og katter holder hverandre både i live og med selskap, både i by og på bygd.



    Mvh.



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:


    RE: Kjenner Agnar (min onkel) Valgt innlegg


    Hei,


    ok, så det var en annen kar.


    Det var artig at noen huska det som morfaren min, og vårs andre prata om, på 70-tallet.


    Mora mi lo litt av han orginalen, og da lo jeg litt og, og da ble nok morfaren min litt skuffa tror jeg.


    Men men.


    (Jeg lurer på om han var etter Noah, for hans fetter Arne Dørumsgaard, så ut som Noah, og de fant et sted, hvor de første menneskene kom til Norge, for 10.000 år siden, i Enebakk, der tippoldemora mi, Karen Pedersdatter Fladeby, var fra.


    Men men).


    Min mormor, som skrev om villkattene i Nevlunghavn, i 1984, og min morfar, de bodde rett ovenfor bedehuset.


    Ikke så langt fra Omrestranda vel, (hvis det er det det heter ved campingplassen der).


    Det var ikke så langt fra Gurvika, ihvertfall.


    Og det var ved bedehuset, at mormor mi så villkattene, i skipperhuset de hadde på skrått oppover, ovenfor bedehuset da.


    Her er om mine besteforeldre:


    http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/06/her-kan-man-se-at-aftenposten-var-i.html


    Mormora mi solgte det huset da morfaren min døde.


    Og pengene gikk mye til barna deres, min mor og onkel og tante.


    Til forskudd på arv.


    Så min mormor var snart blakk, og fikk eldreleilighet, av Larvik kommune, i Skoleveien, i Nevlunghavn.


    Enda hun var fra Danmark.


    Men hun var fra fine familier da.


    Fra Gjedde og hun arvet Holger baron Adeler, og hennes svigerinne, Unse Heegaard f. Trock-Jansen, som jeg møtte i min mormors 85 års dag, i 2002.


    Hun er direkte etter Karl den Store og Gorm og Odin(!)


    Så det er kanskje derfor bestemor Ingeborg fikk eldre-leilighet.


    Men du får høre, kanskje den leiligheten står tom enda, etter min mormor.


    Hun døde ifjor sommer.


    Og hun bodde i Stavern, før hun måtte selge huset, for min onkel Martin gikk konkurs med Fiskedammen i Spydeberg.


    Så da var ihverfall Larvik kommune fleksible.


    Så da burde de vel kanskje klare å være det igjen.


    Men men.


    Mvh.


    Erik Ribsskog








    http://www.dagbladet.no/2010/07/18/nyheter/smitte/katter/strand/gravide/12614837/?commentId=4854364#comment_4854364

  • Mer fra Therese Dørum




    Heisann,

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 04:29

    hvem er du da?

    Er du i slekt med Dørumsgaard?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 19:22 Rapporter

    Hei! Jeg er ikke sikker.. Jeg kom over bloggen din igår og tenkte det hadde vært interessant å snakke med deg.. Bor du fortsatt i Liverpool? Du trenger selvfølgelig ikke å svare, jeg ble bare litt nyskgjerrig.. Men jeg beklager dersom det var upassende.

    Ha en fin kveld!

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 19:44

    Jeg vet ikke helt jeg.

    Det står at du er gift og greier.

    Og Dørum kommer visst av Dørumsgaard, som oldemora mi het, (Helga Dørumsgaard).

    Jeg får mange tullemeldinger så jeg er skeptisk.

    Du er kanskje etter Odd Einar Dørum?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 19:58 Rapporter

    Ok, jeg skjønner.. Jeg snakket med en venn som sier de hadde Arne Dørumsgaard på besøk på gården deres i Oppdal en gang.. Han var visst musiker?

    Det er så mange som heter Dørum rundt omkring så det er vanskelig å holde styr på hvem som er beslektet med hvem;)

    Hvordan går det ellers? Har du funnet ut av det styret med arbeidsledighets tingene der borte?

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 20:20

    Hei,

    ja, han var komponist.

    Min oldemor og Asbjørn Dørumsgaard sin far, Arnt Olsen Dørumsgaard, var jo fra Oppdal.

    Han Arne Dørumsgaard var jo kjent komponist, blant annet.

    Er du fra Oppdal selv da?

    Jeg går på møter hele tida, og skal ta mer utdannelse innen data, på college her i England, så det blir nok noe 'årnings'.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 21:12 Rapporter

    Oj, så gøy da! Hva slags musikk komponerte han?

    Nei, dessverre, jeg er ikke fra Oppdal og har aldri vært der, men har hørt at det er veldig pent! Hva med deg?

    Ok, det er jo bra, NAV her i Norge er ihvertfall veldig nøye på at man møter opp osv.

    Hva slags utdannelse skal du ta? Og trives du der? Jeg ser for meg at Liverpooldialekten kan være litt vanskelig å forstå, hehe..

    T

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 21:14

    Å jasså,

    du klager på at jeg ikke møtte opp på Sencia-møte?

    Jeg har jo forklart om det på bloggen.

    Jeg liker ikke sånn der pirking?

    Driver du med sånn pirking?

    Det syntes jeg var uhølig og ekkelt.

    Du får hilse han tyrkern din og ta deg en tyrker-shot.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 23:29 Rapporter

    Jeg leste ikke hele bloggen, bare litt. Så jeg vet ikke. Men beklager på det sterkeste om jeg spurte om noe upassende. Jeg vet jo at jeg ikke har noe med det å gjøre.

    Jeg prøver ikke å pirke, men må inrømme at jeg ble ganske interessert når jeg leste om deg. Og som sagt at det hadde vært hyggelig å snakke med deg.

    Beklager igjen, det var ikke meningen å være verken uhøflig eller ekkel.

    Hvilken tyrker snakker du om?

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 23:52

    Er ikke du gift med en tyrker, sånn som hu andre slektningen min, oppe i Trøndelag, (Høstland).

    Du er jo som en tyrker, ser jeg, for du hører på tyrkisk musikk, og har masse tyrkiske venner.

    Men men, jeg syntes det virka spesielt.

    Altså, hva sier mannen din hvis du snakker med fremmede menn på Facebook-en.

    Jeg får vel halve Tyrkia etter meg, tenker jeg, hvis jeg prater med deg på Facebook.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 23:59 Rapporter

    Hehe, neida jeg er ikke gift med en tyrker.. Men jeg liker tyrkisk musikk, i godt selvskap med arabisk, japansk, pakistansk, pashtoo, iransk (mye dårlig men noen er bra). Jeg liker også norsk, engelsk, scottish og det meste egentlig.

    Men jeg er jo ikke gift med folk fra alle de nasjonalitetene:)

    Tyrkiske venner kommer mye fra at jeg spiller poker på facebook og at jeg var på ferie i tyrkia når jeg var yngre.

    Mannen min snakker med hvem han vil på facebook og det gjør jeg også. Vi har grenser som vi ikke overskrider, og vi stoler på hverandre:)

    Hva med deg? Noengang funnet en jente du har hatt lyst til å gifte deg med?

    Erik Ribsskog 18. juli kl. 00:05

    Hei,

    nei, det har jeg aldri gjort.

    Alle er helt skrullete.

    Det er ingen som klarer å oppføre seg ordentlig, har jeg merka.

    Men men.

    Du er ikke så norsk, ihvertfall.

    For norske jenter de sier alltid hvor de er fra.

    Mens du er litt veldig vag, når det gjelder det.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 18. juli kl. 02:36 Rapporter

    Jeg er litt vag fordi jeg ikke kjenner deg. Men jeg er fra Østfold. Et lite sted, men flyttet til Halden senere.. (som forsovidt også er et lite sted, hehe..)

    Du trenger ikke å mistenke meg for noe, jeg bare snakker med deg fordi jeg er interessert i hvordan det går med deg, etter å ha lest litt av bloggen din. Mye problemer osv.

    Hvis du ikke ønsker kontakt respekterer jeg det. Jeg bare synes at det måtte være vanskelig for deg, og at du kanskje trengte en venn. Men som sagt, det er opp til deg.

    Ha en fortsatt fin natt!

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 18. juli kl. 03:09

    Hei,

    ok, jeg bare syntes det var så spesielt, at du het Dørum.

    Det er liksom noe som heter at det er for spesielt til at det kan være tilfeldig.

    Hvis du skjønner hva jeg mener.

    Halden ja, jeg pleide å kjenne ei jente som het Linda Wold, som bodde der, som jeg chatta med på nettet, da jeg bodde i Oslo og jobba som butikksjef.

    Hu kalte seg vel Zera på nettet, mener jeg.

    Hva heter mannen din da, det er vel vanlig å vite.

    Hvor man er fra, og hvem man er gift med, er vel vanlig å vite, hvis man skal kjenne noen mener jeg.

    Nå har jeg blogg da, men det vet du vel, hvor jeg skriver om alt som skjer.

    Hvis du skal være på vennlig fot, så kan du jo kanskje prøve å finne ut det der med om vi er i slekt da.

    Om du er etter Dørumsgaard, mener jeg.

    Er det mannen din som heter Dørum, eller er det deg selv?

    Hva driver du med til vanlig da forresten.

    Er du poker-spiller?

    Arne Dørumsgaard, var vel også fra Østfold, (fra Fredrikstad).

    Men men.

    Igjen takk for svar.

    Fortsatt god helg ja.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg har også en fetter som bor i Fredrikstad, som heter Tommy Olsen, forresten.

    Som er gift med ei som heter Ellen der, på Rolvsøy.

    Og de kjenner ei som heter Dørumsgaard, som bor i Svelvik, husker jeg.

    Men jeg skjønner at Fredrikstad og Halden ikke er det samme.

    En i militæret het Pettersen, og var fra Fredrikstad.

    Han sa at grunnen til at Ørjan Løvdahl ble sendt hjem fra Albertville-OL, var fordi han hadde Annette Bøe og tre andre damer på rommet, og hadde sex med dem.

    Annette Bøe var da sammen med skipresidenten eller hva det var.

    Og er vel kanskje fortsatt det.

    Men men.

    Therese Dørum 18. juli kl. 03:18 Rapporter

    Hei igjen! Takk for hyggelig svar! Jeg sovnet litt her nå, så jeg tror jeg bør gå å legge meg.. Men svarer i morgen! Sov godt du også (hvis du skal legge deg da)

    Varme klemmer fra Norge:)

    Erik Ribsskog 18. juli kl. 03:29

    Hei,

    ja jeg våkna nettopp fra å ha sovi noen timer på sofaen.

    Jeg kjente også ei som het Chatiz, på nettet, som var fra nedi der.

    Hu var jeg på date med, på kino i Oslo, og så detektor, tror jeg det var.

    Men hu var bare ei jeg såvidt chatta med på nettet, jeg kjente egentlig hu Zera/Linda Wold bedre fra nettet, men hu bodde nede i Halden da.

    Så var det et plott mot meg, på Rimi, hvor jeg jobba, og jeg fikk litt personlige problemer osv., da jeg bodde i Oslo.

    Jeg hadde nesten et slags sammenbrudd, må man vel kalle det, pga. problemer på jobben for det meste, så det ble aldri til at jeg traff hu igjen.

    Men men.

    Jeg kjenner også en som heter Lassen til etternavn, fra språkreise, til Brighton, sommeren 1985, tror jeg det var.

    Jeg bodde først hos en familie, hvor en svensk gutt bodde.

    Men de svenskene var litt ville, så da måtte flytte, så fikk jeg bo hos den familien der han Lassen bodde da.

    Men dem var litt sånn upersonlige, synes jeg, den familien.

    Men men.

    Bare skreiv om dem jeg kjente nedi der.

    En som het Bø, fra militæret, var også fra Østfold, fra et lite sted, hvor en norsk film, om et ungt par, på en bondegård, ble tatt opp.

    Der hvor de hadde en kondom i en fyrstikkeske, husker jeg.

    Jeg husker at farfaren min ble så sur på den filmen, at dem sendte den på NRK, med knulling osv.

    Men men.

    Det var vel på begynnelsen av 80-tallet, (ganske tidlig på kvelden), så det husker vel ikke du.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

    Det er muig jeg kjenner fler nedi der og, jeg får se om jeg husker fler.

    Jeg kjenner noen i Askim og, ei dame som var sammen med onkelen min, hu heter Grethe Ingebrigtsen hu dama.

    En som gikk i klassen min, som heter Ditlev Castelan, bor også i Askim.

    Så bor kusina mi, Heidi Sundby i Moss.

    Det er sikkert fler jeg kjenner nedover i Østfold og.

    Men men.

    Mange takk for svar!

    Therese Dørum 18. juli kl. 23:08 Rapporter

    Hei! Takk for hyggelige og informative svar! Du kjenner jo tydeligvis ganske mange i Østfold! Kanskje vi tilogmed har felles kjente:)

    Du lurte på om jeg kunne finne ut om vi var i slekt, det er vi nok dessverre ikke, da jeg er en "inngiftet Dørum", men de eldre Dørumene jeg kjenner sier at besteforeldrene deres i sin tid het Dørumsgaard. Men dette var i Trøndelag. Og så vidt jeg forstår kom Arne Dørumsgaard fra Hedemark? Slekten hans skulle vistnok ha vært fra Oppdal opprinnelig. Om han senere flyttet til Fredrikstad, sånn som du sier eller om han var derfra opprinnelig vet jeg ikke, jeg bare videreformidler det han jeg snakket med sa.

    Jeg skulle gjerne gitt deg navnet til mannen min, men han er ikke så glad i internett og liker ikke at jeg "utleverer" han til andre.. Hehe.. Han er litt sprø men men..

    Nei, jeg husker dessverre ikke den filmen

    Therese Dørum 18. juli kl. 23:12 Rapporter

    du snakket om, hva het den?

    (Beklager, det ble litt problemer på dataen her se)

    Hva slags plott var det mot deg på Rimi? Håper det gikk bra til slutt?

    Liker du dyr forresten?

    Ha en fortsatt fin kveld,
    hilsen Therese:)

    Erik Ribsskog 18. juli kl. 23:58

    Hei,

    ja jeg har hatt mange katter og noen hunder.

    Hvorfor spørr du om det, har du lest om det Noah-greiene?

    Jeg får ta en ting av gangen.

    Du er inngiftet i Dørum ja, ok.

    Hva var pikenavnet ditt da?

    Arne Dørumsgaard, var min morfars fetter.

    Han var sønn av broren til Asbjørn Dørumsgaard, (en kjent dikter), og Helga Dørumsgaard, (min oldemor).

    De var fra Rælingen, mener jeg.

    Her kan du høre Asbjørn Dørumsgaard fortelle selv, (onkelen til Arne Dørumsgaard):

    http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/07/her-kan-man-hre-min-oldemor-helga.html

    Faren var fra Oppdal.

    Og mora, som het Karen Pedersdatter Fladeby vel, var fra Enebakk.

    Så Hedemark, det er ukjent for meg.

    Kanskje de har blanda Enebakk og Hedemark?

    Hva vet jeg.

    Du er kanskje fan av Arne Dørumsgaard, siden dere begge har så variert musikksmak?

    Jeg synes det er litt rart at du ikke vil si hva mannen din heter.

    Men jeg kan jo søke på Gule Sider.

    Jeg regner med at du er Hanne Therese Dørum, som bor i Pyntestredet 2, i Halden.

    Men der fant jeg ingen Hr. Dørum.

    Så det syntes jeg var spesielt.

    Men men.

    Her er mer om dette:

    http://www.gulesider.no/tk/search.c?q=Pyntestredet+2

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Problemene i Rimi, står det mer om her:

    http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/'Rimi-fella'

    PS 2.

    Du kan si til mannen din, at min tippoldefar het Arnt Olsen Dørumsgaard, og var fra Oppdal.

    Så vi er nok i slekt.

    Er mannen din fra Trøndelag og Oppdal da?

    Bare nysgjerrig på hvem som skriver.

    Igjen takk for svar!

    Erik Ribsskog 19. juli kl. 00:09

    Den filmen het 'Sommeren jeg fylte 15', så jeg på internett, i går kveld.

    Den ble sendt på TV, ganske tidlig, en kveld, i sommerferien kanskje, på begynnelsen av 80-tallet.

    Og det var med puling og det hele, noen tenåringer da, på en gård i Skotbu, i Ski.

    Og dette var på en tid, da pornoblader med sex i, var sjeldne i Norge.

    Og det ikke fantes internett.

    Så det var ikke dagligkost, for å si det sånn.

    Etter at farfaren min så den filmen, mens jeg lå foran TV-en eller satt i en sofa og så på.

    Så måtte dem ommøblere stua.

    Sånn at TV stod mot vinduene.

    Og ikke mot sentralfyringa.

    Så dem måtte ommøblere hele stua.

    Jeg erikke sikker på om det var pga. den flimen.

    Men jeg lurer litt på det.

    Noe rart var det nok ihvertfall.

    At det ble litt rar stemning, av å se sånn moderne norsk film med knulling osv, på TV, med bestefaren sin.

    Det var som å se South Park, med Uncle-fucker sangen osv., med onkelen sin, som jeg gjorde i 2005, husker jeg, da NRK sendte den.

    Da jeg jobba på en gård hos min onkel Martin, i Kvelde, hvor han var med på å prøve å få meg drept.

    Så jeg flykta til Liverpool, og her er jeg enda, fem år seinere.

    Så sånn var det.

    Så filmer bør kanskje ses sammen med folk på ens egen alder.

    Ellers blir det kanskje kultur-kræsj, eller generasjons-kræsj.

    Hva vet jeg.

    Hvem vet

    Vi får se.

    Bare noe jeg tenkte på.






  • Nå reiste jeg meg opp, og tok en tur i tankeboksen her. Vaner er nok finner/samer/kortskaller, tipper jeg, og æser blir vel da langskaller/’ariere’

    Noe sånt. 

    Tenk på Vantaa, i Finland, hvor flyplassen ligger. 
    Tenk på at hu Grethe Ingebrigtsen, som var sammen med min onkel Martin, (etter Karen Fladeby), hun hadde vært gift med en finne. 
    Tenk på at Terje Dørumsgaard, bor i Telemark nå, og at hans slektning Turid Dørumsgaard Varsi, vel er i same-slekt.

    (Jeg mener at Varsi nok er et same-navn?). 

    Tenk på at hu finske Taru, med mørkt hår, lurte meg inn i et bofelleskap, i Walton, med litt rare folk i. 
    Tenk på at hu Anninna, fra Finland, med mørkt hår, ikke svarer meg på Facebook-meldinger, osv.
    Kanskje det er noe rart som foregår. 
    Vi får se. 
    Mvh. 
    Erik Ribsskog 
    PS. 
    Her kan man se, at Vantaa er vennskapsby, med Askim, hvor Grete Ingebrigtsen, og min onkel Martin Ribsskog, bodde, før de flyttet til Kvelde. 
    (Enda Askim er et veldig lite sted, og Vantaa vel er Finlands fjerde største by, stod det vel, på den Wikipedia-siden). 
    Grete Ingbrigtsen, flyttet for et par år siden, tilbake igjen til Askim, med ungene sine, Andrea, Isa og Risto, (som har finsk far). 
    Så det var vel kanskje litt skummelt. 
    Så sånn er det. 
    Her er mer om dette:
    vantaa tvillingby askim
    PS 2. 
    Og faren min, Arne Mogan Olsen, sa jo også, helt på begynnelsen av 80-tallet, var det vel, at farmora mi hadde slekt fra Finnskogen. 
    Så da er det vel derfor de begynte å tulle med meg antagelig. 
    Så sånn var nok det. 
    Så vi får se hva som skjer. 
    Vi får se.
  • Liv-Kristin Sundheim, fra Ås, er også etter Karl den Store, (gjennom sin mormors svigerinne, Unse Heegaard, fra Danmark)

    Jeg har også en kusine, (som kanskje er lett å glemme), som bor i Ås.

    Hun heter vel Liv Kristin Sundheim.

    Og hu er vel også da etter Karl den Store og Gorm osv., og en tremenning etter Olav Håkonsson, gjennom sin mormors svigerinne i Danmark.

    Hu er vel 19-20 år nå kanskje.

    Noe sånt.

    Hu pleide alltid å få toppkarakterer, mener jeg å huske, fra da jeg jobba på gården til min onkel Martin, i Kvelde, i år 2005.

    Og hun ble vel også litt dårlig behandla, mener jeg å huske, av sine stesøsken, (som var ungene til hun Grethe Ingebrigtsen, det vil si Andrea, Isa og Risto, (for de har finsk far, og min onkel Martin var deres stefar da, fram til de flytta tilbake til Østfold, i 2006 eller 2007 vel), og vel også av Martin, ble vel Liv-Kristin behandla litt dårlig.

    Men Liv Kristin er jo fra Follo der, for onkel Martin var vel aldri gift med mora hennes, Kari Sundheim.

    Hu var vel hans dame nummer to, etter Ann fra Hurum.

    Hu Kari Sundheim, hu studerte kinesisk på universitetet i Oslo, husker jeg om henne.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på nå, at kanskje ikke folk i Follo vet, at hu er etter Karl den Store og Gorm og en tremenning av Olav Håkonsson, osv., (gjennom sin grandtante i Danmark).

    Det visste ihvertfall ikke jeg før her om dagen.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og hun er jo da også etter Adeler, (gjennom inngifte), og etter Gjedde, etter sin tipptippoldemor, Maren Gjedde, fra Mors.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 2.

    Liv Kristin er hun til høyre på bildet der:

    til høyre på bildet

  • Jeg sendte en ny e-post til Lindorff







    Gmail – Saksnummer: 15202125.







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Saksnummer: 15202125.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jul 2, 2010 at 12:55 PM





    To:

    Kundesenter@lindorff.com



    Hei igjen,

    altså, grunnen til at jeg synes det er overraskende, hvis et av kravene er foreldet.
    Det er fordi, at før Lånekassa og HiO begynte å tulle med meg, i 2004, da jeg studerte i Sunderland.

    Før det, så hadde jeg alltid en ordnet økonomi, og hadde vel ikke en eneste inkasso, fra jeg var 18 til jeg var 34, (da Lånekassa og HiO ødela økonomien min, ved å forsinke studielånet mitt, i fire måneder).

    Så jeg har alltid hatt ordnet økonomi, så ingen av de fem kravene, kan være fra før 2004, mener jeg.
    Så at et av de skal være foreldet, det synes jeg høres rart ut.
    Er det sånn at dere prøver å få meg til å se ut som en rotekopp, som alltid har hatt inkasso.

    Mer trakassering, med andre ord.
    Dette er en skam for landet, med sånne som dere.
    Med sint hilsen
    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/7/2
    Subject: Re: Saksnummer: 15202125.

    To: Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>

    Hei,

    ok, det var overraskende.
    Det høres rart ut for meg, at den ene saken er foreldet, mens de andre ikke er det.

    Hvis dere har mulighet, så hadde det vært greit å vite om hvor mye gjeld jeg har, i de andre sakene.

    Siden jeg bor i England, så har en god del av posten min havnet hos min onkel i Larvik, som ikke sender dette videre.
    Det virker tydelig for meg nå, at noe har foregått hos dere.

    Er det virkelig slik at den saken var foreldet, eller er det noe annet som har foregått, at noe kommunist-mob hos dere har tullet med meg, eller noe, grunnet at min grandtante i Danmark, Unse Heegaard, er etter Karl den Store og Olav Håkonsson og Gange-Rolv osv?

    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    2010/7/2 Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>

    Hei!

    Vi viser til mottatt mail fra Dem.

    Vi beklager om De har følt Dem trakassert av Lindorff. Det har aldri vært

    intensjonen.

    Sak 15202125 er nå avsluttet da den har blitt foreldet i mellomtiden. Vi kommer

    ikke til å kreve inn dette kravet.

    Vi gjør imidlertid oppmerksom på at De har 4 andre bank saker til inkasso. Vi

    ber Dem ta kontakt med den avdelingen når De får opprettet dialog og avtale med

    gjeldsrådgiver i Larvik kommune.

    Saknummer på disse sakene er 13120644, 12353537, 12215045 og 12214394.

    Ønsker De hjelp i disse sakene ber vi om at De enten ringer 23 21 14 11 eller

    sender en mail med saknummer i emnefeltet slik at mailen går til riktig

    saksbehandler for rask behandling.

    Dette til Deres orientering.

    Med vennlig hilsen

    Kundesenter

    Tel: Fax: 31279301

    E-post: kundesenter@lindorff.com

    -100075-

    LINDORFF



    Confidence in Commerce and Credit

    Postboks

    283 Skøyen, N-0213 Oslo

    Tel:(+47) 23 21 10 00 Fax:(+47) 23 21 11

    00

    www.lindorff.no

    / www.lindorff.com

    ** This message including any attachments may

    contain confidential and/or privileged information

    intended only for the person or entity to which it is

    addressed. If you are not the intended recipient

    you should delete this message. Any printing, copying,

    distribution or other use of this message is strictly

    prohibited. If you have received this message in

    error, please notify the sender immediately by telephone,

    fax or e-mail and delete all copies of this message and

    any attachments from your system. Thank you.

    Please consider the environment before printing this e-mail






  • Jeg sendte en tekstmelding, til min mormor, Ingeborg Ribsskog, sin svigerinne, i Danmark, Unse Heegaard

    DSC01723

    DSC01724

    DSC01725

    DSC01726

    DSC01727

    DSC01728

    DSC01729

    DSC01730

    PS.

    Man kan se, at min grandonkel, (Erik) Anker Heegaard, (mener jeg han het), sin kone, Unse Heegaard, er snart 85 år gammel.

    Men hun hadde mobilsvar, hørte jeg.

    Så hun virka som hun var klar i toppen enda.

    Men jeg liker ikke å legge igjen meldinger på sånn telefonsvarer.

    Da er det bedre å sende SMS-melding, mener jeg da.

    Men men.

    Og min mormor Ingeborg, var jo, (ihverfall forholdsvis), klar i toppen, da hun var over 90 år.

    Sånn som jeg husker det.

    Så det burde vel gå greit, å sende SMS ihvertfall, skulle man tro.

    Selv om jeg ikke akkurat forventer å få noen SMS-melding tilbake.

    Da hadde jeg nok blitt ganske overraska, for å si det sånn.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    snart 85 år