johncons
  • https://www.nb.no/items/4860b0ca6d364c0738560ae6c3b6f886?searchText=%22fanney%20ingadottir%22

    PS.

    Det står i artikkelen overfor.

    At den eldste gutten ble født i 1992.

    Men jeg husker at Fanney var høygravid, sommeren 1993.

    (Da jeg nettopp var ferdig med militæret).

    For hennes mor bodde, i samme oppgang som meg, i Skansen Terrasse 23 (i Oslo).

    Og en gang jeg skulle kaste søpla (i en søppel-sjakt).

    Så stod Fanney og moren, noen få meter unna (utafor døra si).

    For de bodde vel i andre etasje, da.

    (Noe sånt).

    Og det var vel muligens sånn, at jeg flytta til Ungbo i Skansen Terrasse 23, før mora til Fanney kjøpte leilighet, i den samme blokka (og den samme oppgangen).

    Hm.

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Fanney klagde aldri over sin vanskelig ungdomstid, på jobben.

    (Sånn som jeg husker det).

    Men nå var det sånn.

    At Fanney jobba på det andre skiftet.

    Jeg hadde et friår fra NHI.

    Og jeg jobba først et par måneder (i en praksis-plass jobb, fra Arbeidsformidlingen) hos Norsk Hagetidend.

    Og så fikk jeg et halvt års vikariat, i kassa, hos Matland/OBS Triaden, i Lørenskog.

    Og da jobba Fanney på det andre skiftet.

    (Jeg var på skift med Knut, Lene, Elin, Brit og Kenneth).

    Så jeg snakka nesten aldri med Fanney.

    Jeg tror ikke vi ble introdusert engang.

    Men Knut og Lene arrangerte en slalomtur (til Norefjell, var det vel) vinteren 1991.

    Og jeg hadde aldri stått på slalom før.

    (Selv om min lillesøster Pia, stesøster/bonussøster Christell og min eldre bonusbror Jan, stod mye på slalom.

    Men jeg ble fryst ut, og ble tvunget til å bo aleine.

    Og jeg fikk ikke ny sykkel (når en Apache-sykkel som jeg fikk av min morfar Johannes, i 1978, ble sjålet, cirka fem år seinere).

    Og slalomski (og gode langrenns-ski) fikk jeg heller aldri.

    Selv om jeg spilte mye fotball osv. (for Berger IL) så det var ikke noe savn, å ikke gå/står på ski.

    Sånn som jeg husker det.

    Skigåing var noe herk, sånn som jeg husker det, fra 70-tallet.

    Jeg husker at min mor ville, at min lillesøster Pia og jeg, skulle lære å gå på ski uten staver, ved Bergsjø høyfjellshotell (rundt 1975) og var det sånn, at dette var ved en bakketopp, og det var sånn at vi nesten ble tatt av vinden, og nesten endte utfor den nevnte bakken/stupet).

    Og jeg hadde ikke med skift.

    Så jeg stod på slalom, i en olabukse og en halvlang Levis-jakke (som jeg hadde kjøpt på JC, på Oslo City, etter at min stefar dro meg med (han shanghaiet meg) på å jobbe en helg, som sjauer, hos Forsvarets Overkommando).

    (Jeg kjøpte meg et pannebånd, i en butikk der.

    For jeg hadde ikke med lue).

    Og siden at jeg ikke hadde stått på slalom før.

    Så datt jeg ganske mange ganger.

    Så olabuksa var litt bløt.

    Og da mente Fanney (på bussen tilbake) at jeg skulle ta på meg en stretch-bukse, som hu hadde med i reserve).

    Så det ble jo litt rart.

    For det var jo en dame-bukse.

    Så man må muligens si, at Fanney mobba meg.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.




  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Klage/Fwd: Vi har spart på de varene du har lagt i handlekurven!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 22. juni 2026 kl. 02:35
    Til: team1@myntro.no
    Kopi: Booztpay <customerservice_no@boozt.com>, kundeservice@avarda.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no, post <post@finanstilsynet.no>, Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, Kundeservice <kundeservice@bladcentralen.no>, kundesenter@conecto.no
    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 9. juni.

    (Se vedlegg).

    Dette har jeg tidligere diskutert med både Boozt og Avarda.

    (Se mail-historie).

    Jeg har til og med kontaktet Boozt sin islandske grunder Hermann Haraldsson på Facebook (for et par måneder siden).

    Men til ingen nytte.

    Dette går tilbake til rundt 2015.

    Da var det sånn, at Boozt plutselig kontaktet meg.

    De mente at jeg hadde lagt noe dame-undertøy og en dame-veske i en handlekurv hos dem.

    (Se mail-historie).

    Men jeg bruker hverken dame-undertøy eller noen andre dame-klær.

    Men det er sånn, at noen nett-troll, har bestilt masse dritt, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner, siden rundt 2010.

    Og jeg har sendt hundrevis/tusenvis av mailer, til Datatilsynet, om dette.

    Og jeg har også sendt til Boozt om dette.

    Men da jeg bestilte noe tetre-olje (som jeg bruker for å 'bedøve' noen vonde fotvorter jeg har) tidligere i år.

    Så sendte Boozt meg en vareprøve, på noe parfyme, for damer.

    (Versace Crystal Emerald).

    Og det så jeg på, som mobbing.

    Og dette kom på toppen av tullet, i 2015.

    Og jeg har masse slektninger som har gått på spesialskole, osv.

    Og hvis jeg skal forklare om hva som foregår, så vil jeg gjerne ha et navn (sånn at det er lett å forklare for 'idioter').

    Så jeg lurer på hvem det nett-trollet var, som bestilte dame-undertøy osv., i mitt navn (fra Boozt) i 2015.

    Men det klarer de ikke å si til meg.

    Og de har tydeligvis bare latt meg overta 'nett-troll-kontoen' når jeg begynte å bestille fra Boozt, under/rett etter pandemien.

    Så den kontoen har hatt 'kvinne' som data, for kjønn.

    (Noe sånt).

    For disse idiotene i Boozt, skjønner tydeligvis ikke hvordan de skal rydde opp etter nett-troll.

    Og de vikler seg også inn i et nettverk av løgner.

    De påstår (overfor meg) at de har for vane, å sende vareprøver, på dame-parfymer, til ungkarer.

    Og det høres ut som en røver-historie for meg.

    Dette kjøper jeg rett og slett ikke.

    Så jeg har bedt om å få 10.000 kroner, i erstatning, for denne mobingen/æreskrenkingen.

    Og så får jeg denne provokasjonen (brevet fra dere hos Myntro) istedet.

    Det er jo en slags fæl skam.

    (Må man vel si).

    Så dette må jeg klage på.

    Hvis man trekker fra de 10.000 som jeg krever i erstatning.

    Så blir det 1.088.53 kroner, som Boozt skylder meg.

    (Får jeg det til å bli).

    Så dette må jeg klage på.

    Dette er hersjing rett og slett, fra Boozt.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Under dette langvarige nett-troll-angrepet, så har jeg også tidligere hatt problemer med islendinger.

    En islandsk inkasso-byrå-ansatt, hos Conecto, på Kolsås.

    Han mente (rundt 2015) at jeg (rundt 2010) hadde bestilt en dating-tjeneste (muligens med russiske damer) uten å betale.

    Og det ville jeg nok ha huska (jeg bodde i Liverpool sentrum på den tida, hvor det kryr av damer) hvis jeg hadde gjort.

    (Vil jeg si).

    Det er nok de nevnte nett-trollene der og.

    Og det prøvde jeg å få inn i huet, på han islendingen.

    (Rene Sigurdur Davidsson).

    Men han klarte visst ikke å fordøye det jeg skreiv.

    Så han sendte det bare videre, til tingretten (var det vel).

    Og der skjedde det samme (ei dommer-dame, sendte det videre (uten å klare å fordøye det jeg skreiv) til Forliksrådet, var det vel muligens).

    Så jeg lurer litt på, hva de lærer, på handelskolene, på Island.

    Det ligner kanskje ikke på hva vi lærer, her i Norge.

    (Jeg gikk tre år på handel og kontor (i Sande og i Drammen) fra 1986 til 1989).

    Så dette må jeg klage på.

    Min far (som jeg har en omsorgssvikt-sak mot, blant annet) hadde på 80-tallet en halvt islandsk arbeider (Erik Thorhallsson) som nå er direktør i Bladcentralen.

    (Som jeg intervjuet for Skoleavisa (et valgfag hvor vi hadde 'Namibia-Winters' som lærer) til Berger skole, på begynnelsen av 80-tallet, for han hadde vært med i Donald Duck-lekene i kulestøt).

    Og jeg har lurt såvidt på, om han har spredd dritt om meg, på Island.

    For islendingene er veldig mistroiske mot meg.

    (Kan det virke som).

    Så dette må jeg klage på.

    For til og med svensker hører på hva jeg sier (har jeg inntrykk av).

    Men så ikke islendinger.

    (Kan det virke som).

    Skjerpings!


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 21. apr. 2026 kl. 21:13
    Subject: Klage/Fwd: Vi har spart på de varene du har lagt i handlekurven!
    To: Booztpay <customerservice_no@boozt.com>
    Cc: <kundeservice@avarda.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@sivilombudet.no <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, post@unio.no <post@unio.no>, post@hk.no <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, postmottak@dfd.dep.no <postmottak@dfd.dep.no>, mail@retshjaelpen.dk <mail@retshjaelpen.dk>, h.bleken@haavind.no <h.bleken@haavind.no>, goa@gjeld.org <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post@rettferdnorge.no <post@rettferdnorge.no>, newsdesk@independent.co.uk <newsdesk@independent.co.uk>, contactus@amnesty.org <contactus@amnesty.org>, samediggi@samediggi.no <samediggi@samediggi.no>, <lie@elden.no>, post <post@finanstilsynet.no>


    Hei,

    under/etter pandemien, så kjøpte jeg et par Doc Martens-sko (med luft-såler) av dere (på avbetaling/delbetaling).

    Og så kjøpte jeg andre ting (som barbermaskin, Levis-bukser og bag-er av dere, i ett års tid).

    Og nå sist, så kjøpte jeg to flasker tetre-olje av dere.

    (Som jeg bruker mot noen fotvorter.

    Som jeg fikk da jeg trente på Spindels Gym, hos Adelphi Hotel, i Liverpool.

    Rundt 2010).

    Og da fulgte det med, en vareprøve, på et slag DAME-parfyme (Versace Crystal Emerald).

    (Se vedlegg).

    Og det synes jeg, at blir som æreskrenkelse.

    Så dette må jeg klage på.

    Som en protest på dette, så nekter jeg derfor å betale den siste regningen (se vedlegg).

    Og jeg foreslår, at dere som erstatning (for denne æreskrenkelsen) sletter min gjeld til dere (som er på 7-8.000).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg fant en mail, fra 2015.

    (Se mail-historie).

    Og det er at noen nett-troll, har bestilt dame-undertøy osv., i mitt navn.

    Og dette fikk dere en mail om, i 2017, at var snakk om identitetstyveri.

    Men da jeg bestilte en bag (i 2022 eller 2023, etter at jeg hadde fått kreditt hos dere, noen uker/måneder før).

    Så var det vel sånn, at det jeg fikk levert hjem, var en dame-bag.

    Og det var vel sånn, at jeg bare trykte på: 'Bag'-knappen (på deres nettsted) og fant den bagen (etter at jeg hadde funnet en ny olabukse).

    Og da lurer jeg på, om dere ikke har ryddet opp, etter nett-troll-angrepet (i 2015).

    Disse nett-trollene har bestilt hundrevis/tusenvis av bestillinger (fra nettbutikker med dårlige rutiner) i mitt navn, siden jeg bodde i England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

    Og jeg har sendt om alt til Datatilsynet.

    Men de gjør ikke jobben sin.

    (Må jeg si).

    De gjør absolutt ingenting.

    (Virker det som).

    Og jeg lurer på om det var sånn, at det var noen inne på soverommet mitt, og bytta ut den første olabuksa jeg kjøpte av dere, med en dame-bukse også.

    For den buksa så grei ut, før jeg vaska den.

    Men jeg kunne ikke bruke den, etter vask.

    Og så mye kryper ikke klær i vasken (dette var vel en olabukse i størrelse 38/32, mener jeg å huske).

    Så jeg lurer på hva som foregår.

    Dette må jeg klage på.

    Hvis dere har registrert meg med feil kjønn, i en database.

    Så blir det som æreskrenkelse (det og) må jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    PS 2.

    Her er mailen fra 2017 (klagen på nett-troll-angrepet):

    'Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: 30-50% på utvalgte høst- og vinterkolleksjoner - kun i dag!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. mars 2017 kl. 06:43
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: shop@email.boozt.com
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).


    ---------- Forwarded message ----------
    From: Boozt.com <shop@email.boozt.com>
    Date: 2017-02-09 8:04 GMT+01:00
    Subject: 30-50% på utvalgte høst- og vinterkolleksjoner - kun i dag!
    To: eribsskog@gmail.com



    Se online
    Boozt logo My boozt profile The shopping cart
    Winter bargains

    product image
    Baum und Pferdgarten

    1049.30 kr 1499 kr


    product image
    Custommade

    1900 kr 3800 kr




    product image
    Custommade

    1019.40 kr 1699 kr


    product image
    Baum und Pferdgarten

    1679.40 kr 2799 kr




    product image
    By Malene Birger

    1500 kr 2500 kr


    product image
    Day Birger et Mikkelsen

    199.50 kr 399 kr




    product image
    Baum und Pferdgarten

    1099.50 kr 2199 kr


    product image
    Desigual Shoes

    941.85 kr 1449 kr



    Winter bargains
    New arrivals

    KUNDESERVICE

    customerservice_no@boozt.com
    815 03 034
    08.00 - 19.00 mandag til fredag


    TA MED DEG BOOZT

    Last ned vår app:
    iPhone / iPad
    Android
    Du mottar denne e-post fordi du har registrert deg og/eller akseptert å motta e-post fra Boozt.com, eller fordi du har gjennomført et kjøp på Boozt.com. Hvis du vil forsikre deg om å motta e-post fra oss i framtiden, anbefaler vi deg å legge til shop@email.boozt.com i din adressebok. Hvis du ikke lenger ønsker å motta epost fra oss, vennligst klikk her for å AVSLUTTE abonnementet.

    Vi tar forbehold for eventuelle stavefeil, endringer, prisendringer og utsolgte varer.
    Se vår personvernspolicy.'.


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Boozt.com <customerservice_no@boozt.com>
    Date: søn. 25. jan. 2015 kl. 19:32
    Subject: Vi har spart på de varene du har lagt i handlekurven!
    To: <eribsskog@gmail.com>






    Mitt Boozt

    Favoritter

    Sist sette varer


    Kjære kunde,

    Under ditt siste besøk på Boozt.com ser vi at du la til de(n) nedenstående varen(e) i din handlekurv.*

    Vi vil bare at du skal vite at vi er her for deg om du har spørsmål omkring varene eller bestillingen! Du er velkommen til å kontakte oss via mail: customerservice_no@boozt.com, eller på tlf: 815 03 034 (man-fre/08-19).

    *Vær oppmerksom på at plaggene ikke er reservert før kjøp er foretatt.
    Klikk her for å fortsette til din handlekurv. Glem ikke at det er fri frakt når du bestiller for over 699 kr, og at du alltid har 30 dagers returrett.



    Vi ønsker deg en fin dag!
    Ditt Boozt.com Team



    Vare Produktbeskrivelse Antall Pris
    BOLS TOKYO PAULINA
    Desigual Accessories
    BOLS TOKYO PAULINA
    Produkt nummer: 8433937931437
    Størrelse: One Size
    Farge: MARACUYA

    1

    639.00 kr

    GA FLEURS DE POMMIER
    Aubade
    GA FLEURS DE POMMIER
    Produkt nummer: 3102061499971
    Størrelse: 36
    Farge: POP

    1- SISTE

    349.00 kr
    479.00 kr

    Platinum - String
    Femilet
    Platinum - String
    Produkt nummer: 5704599787001
    Størrelse: 38
    Farge: Animal print

    1

    219.00 kr


    Delsum:

    Rabattkode (save 10%):

    Fraktkostnad:

    1207.00 kr

    -85.80 kr

    0.00 kr

    Total sum:

    1170.20 kr

    Du sparer 215.80 kr

    *Dine plagg er ikke reserverte før du har bekreftet kjøpet.



    Kundeservice Følg boozt
    customerservice_no@boozt.com
    815 03 034
    08:00 - 19:00 mandag til fredag • FAQ
    • Levering & Returnering
    • Betalingsmåter
    • Om Boozt.com Facebook
    Instagram




    2 vedlegg
    IMG_20260622_0001 sladdet.jpg
    734K
    IMG_20260622_0002.jpg
    551K

    PS.

    Her er vedleggene:

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Click&Collect reservasjon - ordernr. 227603392 - power.no
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. juni 2026 kl. 12:30
    Til: Varehussjef.Strommen@power.no
    Kopi: jostein.walaker@power.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no
    Hei,

    hvor blir det av hente-meldingen?

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: POWER Norge <no-reply@power.no>
    Date: tor. 18. juni 2026 kl. 10:30
    Subject: Click&Collect reservasjon - ordernr. 227603392 - power.no
    To: <eribsskog@gmail.com>


    Power



    Hei Erik!

    Nedtellingen har startet! Vi gjør klar ordren din innen 30 minutter i butikkens åpningstid.
    OBS! Dette er ikke en hentemelding. Du vil få en SMS når varen din er klar til å hentes.


    Dette er en bekreftelse på at ordren er reservert i 24 timer, og produktene vil ikke kunne kjøpes av andre. I helger og på helligdager er ordren reservert ut neste arbeidsdag. Med forbehold om feil i lagerbeholdning.

    Vi gleder oss til å se deg i POWER-butikken.




    Velkommen!
    Ordreinformasjon

    Bestillingsdato: 18.06.2026 10:30
    Ordrenummer: 227603392
    Betalingsform: Betal i butikk
    Leveringstype: Click&Collect - Hent i POWER-butikk og betal ved henting
    Kundeinformasjon:
    Erik Ribsskog
    (Sladdet av johncons-blogg)
    (Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua
    +47(Sladdet av johncons-blogg)
    eribsskog@gmail.com
    Hentes hos:
    POWER Strømmen
    Støperiveien 5
    2010 Strømmen
    21004000
    Varehussjef.Strommen@power.no

    Åpningstider:
    (Åpningstider kan avvike i forbindelse med helligdager)
    18.06 Torsdag 10 - 21
    19.06 Fredag 10 - 21
    20.06 Lørdag 10 - 19
    21.06 Søndag Stengt
    22.06 Mandag 10 - 21
    23.06 Tirsdag 10 - 21
    24.06 Onsdag 10 - 21
    Produkter

    Cepter Spark V2 15,6" bærbar PC Cepter Spark V2 15,6" bærbar PC
    Varenummer: 3613241
    1stk. á
    kr 2 691,00
    Hent om 30 minutter
    Frakt: Click&Collect - Hent i POWER-butikk og betal ved henting
    kr 0,00
    Total
    kr 2 691,00
    (25 % MVA: kr 538,20)
    Med vennlig hilsen
    POWER
    Power Kundeservice
    Åpningstider: Mandag - fredag kl. 08:00 - 17:00

    PS.

    Det er nemlig sånn.

    At den alt-i-ett PC-en, som jeg kjøpte på Argos Birkenhead (i England) i 2017.

    Den PC-en kan ikke ha Windows 11.

    (For den har for treg CPU.

    Noe sånt).

    Og denne PC-en har allerede begynt å fuske, når det gjelder Windows Update.

    Det er mange oppdateringer, som den ikke klarer å laste ned ordentlig.

    Så da har jeg funnet ut, at jeg må prøve å skaffe meg en Windows 11-PC.

    Og jeg har bare råd til en laptop (som i 2015 og 2017, var det vel).

    Så jeg heller vente, til jeg får gjennomslag, i noen arve/rettighetssaker, før jeg kjøper meg en større/bedre PC.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Da ble det til (siden at Power ikke svarer og ikke sender hente-melding) at jeg heller kjøpte en merke-laptop (Medion) som var litt dyrere og hadde litt mindre skjerm (og litt treigere CPU):

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: 🇳🇴 Nytt fra PlussMobil 🇳🇴
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2026 kl. 23:47
    Til: Aller Media Kundeservice <kundeservice@aller.no>
    Kopi: PlussMobil <kundeservice@plussmobil.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no, alexandra.beverfjord@db.no, Bente Klemetsdal <bente.klemetsdal@aller.com>, Camilla Fuglem <camilla.fuglem@aller.com>, Ingrid Skogrand <ingrid.skogrand@aller.com>, Hanne Haugsgjerd <hanne.haugsgjerd@aller.com>, Øyvind Bondevik Ødegård <oyvind.odegard@aller.com>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>
    Hei,

    jeg har gratis Pling siden at jeg har PlussMobil Fri data-abonnement.

    Og i begynnelsen av måneden, så var det sånn, at jeg skulle sjekke noe, på Pling.

    Men så kom jeg ikke inn på gratis-abonnementet.

    Men så stod det, at man kunne kjøpe et prøve-abonnement, for en krone.

    Og da kjøpte jeg det.

    (På en AID-konto som har mobil-nummer (Sladdet av johncons-blogg)).

    Og så skulle jeg si opp dette abonnementet nå.

    (Sånn at kontoen min ikke blir belastet, med hundrevis av kroner.

    I begynnelsen av neste måned).

    Og da kom jeg ikke inn på det nye abonnementet heller.

    Så det er jo fullstendig kaos.

    Så derfor avbestiller jeg herved dette Pling-abonnementet ((Sladdet av johncons-blogg)).

    (Det er trukket en krone fra min bank-konto, så dette abonnementet må vel da også avbestilles, skulle man vel tro.

    Selv om dette abonnementet ikke virker.

    Av en eller annen grunn).

    Og det er ikke første gangen, at det har vært sånn, med Pling.

    (Det var også noe lignende i 2025).

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Tonje i PlussMobil <kundeservice@plussmobil.no>
    Date: tir. 12. mai 2026 kl. 07:36
    Subject: 🇳🇴 Nytt fra PlussMobil 🇳🇴
    To: <eribsskog@gmail.com>


    Åpne i nettleser

    PlussMobil
    Mobilabonnement | Familie | Mobilt bredbånd | Kundeservice | PlussFordeler

    Hei, Erik Løvenbalk
    I mai er det vår, på ordentlig! Denne gangen får du noen enkle tips for å spare data og batteri. Månedens app gir deg inspirasjon til 17. mai-maten. Husk også å aktivere Pling som gir deg digital tilgang til over 6000 blader .

    En måned full av øyeblikk
    Mai er en skikkelig hurra-måned. Det er mye som skjer, mye som deles og mange små og store minner som skapes underveis. Her er noen enkle grep som hjelper deg å bruke mindre data og få bedre batteritid:

    Sjekk databruken din. Kart, musikk og video bruker ofte mer enn du tror.
    Last ned podkaster og musikk på WiFi hjemme, ved å trykke på “last ned” i appen du bruker. Lagre kart offline i Google Maps ved å søke opp et område og velge “last ned”.
    Skru på strømsparing (spareblussmodus). Lange dager ute tapper batteriet raskere.


    Foodsteps
    Månedens app: Foodsteps


    Norske Foodsteps er laget av de prisvinnende kokkene fra Kulinarisk Akademi. Oppskriftene og kursene passer for både nybegynnere og de som er drevne på kjøkkenet.

    Stegvise oppskrifter med videoer som gjør det lett å lage god mat.
    Korte videokurs med kunnskap og tips som gjør deg tryggere på kjøkkenet.
    App Store
    Google Play
    5 pavlova-tabber mange gjør
    5 pavlova-tabber mange gjør


    Den populære 17. mai-kaken er enkel å tilberede hvis man unngår disse fem fellene.

    Se oppskriften på kk.no
    Er du interessert i flere oppskrifter?
    Eller alt mulig annet, for den saks skyld?


    PlingAktiver din tilgang til tjenesten Pling, som byr på over 6000 digitale nordiske og utenlandske blader innenfor 20 kategorier. Alt kan leses på mobil, nettbrett eller PC/MAC.

    Du betaler 1 krone i oppstartskostnad. Deretter ingenting! Slik kommer du i gang.



    Aktiver Pling nå
    Over 6000 blader på mobil, nettbrett eller PC/MAC
    PlussTrygg PlussTrygg
    Surf Trygt, uten app eller styr - kun 49 kr/mnd. Les mer og bestill

    Hilsen Tonje i PlussMobil 💙

    Tonje Løw Hansen, Markedssjef i PlussMobil



    PlussMobil-appen
    Få full oversikt over abonnementet ditt i appen. Her ser du dataforbruk og regningene dine, og du kan administrere abonnementet ditt.

    Last ned fra Google Play
    Last ned fra App Store


    PlussMobil
    Postadresse:

    Boks 1184, 0107 Oslo

    Kundeservice:
    Man-fre: 09:00-16:00

    Lør: 10:00-14:00

    Kontakt:
    +47 21 89 77 89

    kundeservice@plussmobil.no



    Du mottar denne e-posten fordi du har, eller har hatt, et kundeforhold med PlussMobil. Du er registrert med denne e-postadressen: eribsskog@gmail.com. Meld av e-postkommunikasjon.

    Følg oss på Facebook Følg oss på Instagram
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    RE: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: mySafety AS - order 20321
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2026 kl. 17:03
    Til: Marcus Pettersson <Marcus.Pettersson@mysafety.se>
    Kopi: post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no, MySafety <info@mysafety.no>
    Hei,

    det er vel ingen som tvinger deg til å sjekke mail i helgen.

    Dette blir for dumt.

    Dette må jeg klage på.

    Jeg ønsker å istedet få svar fra daglig leder (administrerende direktør) om dette.

    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    lør. 14. sep. 2024 kl. 23:00 skrev Marcus Pettersson <Marcus.Pettersson@mysafety.se>:
    Hej Erik
    Tack för ditt mejl
    För mig är det viktigt att du får tilbakemelding raskt. Jag har full förståelse för din ståndpunkt och när du har mejlat mig en lördag får du svar på alla kanaler.
    Jag finns tillgänglig när du vill prata, och jag avvaktar ditt svar.

    Mvh
    Marcus


    Sent from my Galaxy


    -------- Original message --------
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 9/14/24 22:06 (GMT+01:00)
    To: Marcus Pettersson <Marcus.Pettersson@mysafety.se>
    Cc: konsumentverket@konsumentverket.se, mySafety Norge <info@mysafety.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@sivilombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no, post@hk.no, Post <post@forbrukerradet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, mySafety Försäkringar AB <info@mysafety.se>, info@mysafetygroup.com, sbm@sbmforsakring.se, mySafety Asiakaspalvelu <info@mysafety.fi>, Partnersales <Partnersales@mysafety.se>, kundtjanst@hemgaranti24.se, Jesper Jacquet <Jesper.Jacquet@mysafety.se>, Daniel Ekström <Daniel.Ekstrom@mysafety.se>, Johanna Abgottspon <johanna.abgottspon@mysafety.fi>, Sarah Hoof <Sarah.Hoof@mysafety.se>, Oskar Goding Blomdahl <oskar.goding@mysafety.se>, Daniel Hamilton <Daniel.Hamilton@mysafety.se>, torbjorn.nilsson@mysafetygroup.se, lisa.eian@elden.no, Daniel Elfvendahl <Daniel.Elfvendahl@mysafety.se>, johannes.ekstrom@mysafety.se
    Subject: Re: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: mySafety AS - order 20321

    Hei,

    jeg ser at du også har prøvd og ringe meg.

    Og du har sendt tekstmelding.

    Jeg har gått handel og kontor.

    Og jeg vet at det er kunden/borgeren som bestemmer korrespondanse-metoden.

    Hvis jeg mailer dere, så skal dere maile meg tilbake.

    Jeg er sikkert ikke den eneste ungkaren, som ikke ønsker, at noen gubber skal drive og puste og pese og stønne inn i øra på dem, på lørdagskvelden.

    Så her får dere skjerpe dere.

    Er det ikke dere svensker som hyller helgefreden støtt.

    Dette ligner ikke grisen, vil jeg si.

    Hvis du/dere ikke skjønner norsk, så får dere heller få hjelp av noen som er mer språkkyndige.

    Dette er den fjerde mailen jeg skriver om dette nå.

    Og det virker også som at dere vil at jeg skal jobbe gratis for dere, per telefon, 24/7.

    Og at dere ønsker å blakke meg, med høye telefonregninger.

    Dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    lør. 14. sep. 2024 kl. 21:36 skrev Marcus Pettersson <Marcus.Pettersson@mysafety.se>:
    Hej
    Du kan ringa mig på +46730299901
    Jag kommer ta tag i detta.

    Mvh
    Marcus Pettersson
    Koncernchef



    Sent from my Galaxy



    -------- Original message --------
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 9/14/24 20:57 (GMT+01:00)
    To: mySafety Norge <info@mysafety.no>
    Cc: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@sivilombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no, post@hk.no, Post <post@forbrukerradet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, mySafety Försäkringar AB <info@mysafety.se>, info@mysafetygroup.com, sbm@sbmforsakring.se, mySafety Asiakaspalvelu <info@mysafety.fi>, Partnersales <Partnersales@mysafety.se>, kundtjanst@hemgaranti24.se, Jesper Jacquet <Jesper.Jacquet@mysafety.se>, Daniel Ekström <Daniel.Ekstrom@mysafety.se>, Johanna Abgottspon <johanna.abgottspon@mysafety.fi>, Sarah Hoof <Sarah.Hoof@mysafety.se>, Oskar Goding Blomdahl <oskar.goding@mysafety.se>, Daniel Hamilton <Daniel.Hamilton@mysafety.se>, Marcus Pettersson <Marcus.Pettersson@mysafety.se>, torbjorn.nilsson@mysafetygroup.se, lisa.eian@elden.no, Daniel Elfvendahl <Daniel.Elfvendahl@mysafety.se>, johannes.ekstrom@mysafety.se
    Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: mySafety AS - order 20321

    Hei,

    jeg viser til Deres brev av 28. august, som jeg mottok i forgårs(!)

    (Se vedlegg).

    Dette er den tredje mailen som jeg sender om dette.

    Skal dette være en svenskevits?

    Hvorfor er det ingen som rydder opp dette?

    Dette må jeg klage på.

    Dette er sløsing av min tid.

    På noen av deres nettsteder, så står det oppgitt mail-adressene til deres sjefer.

    Så jeg sender nå kopi til disse.

    Så kanskje de kan rydde opp i dette.

    Jeg ønsker også å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert angående hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 13. aug. 2024 kl. 23:19
    Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: mySafety AS - order 20321
    To: MySafety <info@mysafety.no>
    Cc: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, <post@forbrukerombudet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <epost@nito.no>, <post@unio.no>, <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <info@mysafety.se>


    Hei,

    jeg viser til Deres brev/faktura fra 15. juli.

    (Se vedlegg).

    Dette fikk dere en mail om, 14. juli.

    (Se mail-historie).

    Så dette er noe tull, må jeg si.

    Det er noen nett-troll, som bestiller masse 'dritt' i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    Så det er nok det som har skjedd her og.

    Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 14. juli 2024 kl. 23:35
    Subject: Klage/Fwd: mySafety AS - order 20321
    To: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>
    Cc: MySafety <info@mysafety.no>, <post@forbrukerombudet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <epost@nito.no>, <post@unio.no>, <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>


    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: mySafety AS <info@mysafety.no>
    Date: lør. 13. juli 2024 kl. 20:12
    Subject: mySafety AS - order 20321
    To: eribsskog-250770-(Sladdet av johncons-blogg) <eribsskog+250770-(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>


    header
    Takk for din bestilling!
    Vi bekrefter å ha mottatt og registrert din bestilling i vår nettbutikk. Din ordre vil bli effektuert så raskt som mulig. Du vil motta en postsending fra oss i løpet av 14 dager med velkomstbrev og mer informasjon, eventuelt vilkår, osv. Du vil også motta en faktura for ditt kjøp i henhold til avtale/tilbud.
    Vennligst kontroller at våre opplysninger om deg og din bestilling stemmer:
    Om noe er feil, ber vi deg kontakte kundeservice.

    Din bestilling
    Product Price Antall Total
    ID-forsikring kr 990.00 1.00 kr 990.00
    Moms 0% kr 0.00
    Subtotal kr 990.00
    Totalt å betale kr 990.00
    Angerrett
    Du har angrerett på dette kjøpet i 14 dager fra du mottar vår postsendte bekreftelse med mer informasjon, vilkåer etc.
    For øvrige kjøpsvilkår henviser vi til informasjonen du får tilsendt. Du kan også vinne vilkårene til produktet på nettsidene våre.

    Kundservice
    Har du spørsmål kan du alltid kontakte vår kundeservice på telefon 22 26 44 00(må-fre kl 10-16) eller E-post: info@mysafety.no

    Vennlig hilsen
    mySafety

    Mysafety Försäkring
    Box 45110
    104 30 Stockholm mysafety.no
    Vanlige spørsmål
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Avbestilling ID-forsikring [rcm-6HRYZV860V]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2026 kl. 16:54
    Til: MySafety <info@mysafety.no>
    Kopi: post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til (mener jeg) å få vite hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog


    man. 16. sep. 2024 kl. 14:35 skrev MySafety <info@mysafety.no>:
    Hei Erik,
    Takk for at du har kontaktet oss.

    Det kan se ut til at du, eller noen med dine opplysninger, har tegnet forsikringen gjennom vår nettside på www.mysafety.no. Ettersom at du oppgir i dette tilfellet at du ikke ønsker forsikringen kommer vi selvfølgelig til å avslutte denne for deg.

    Vi beklager at du ikke mottok et svar på epost sendt inn i juli måned. Vi har undersøkt saken og ser at denne eposten havnet i vårt spamfilter da denne hadde flere mottakere.

    Du har for øyeblikket ingen aktive forsikringer hos oss og alt skal dermed være i orden.


    Ta gjerne kontakt igjen dersom du har flere spørsmål.


    Ønsker deg en fin dag!

    Med vennlig hilsen
    Andrine
    Mysafety Kundeservice

    Telefon: 22 26 44 00 (alle hverdager 10-14)
    https://www.mysafety.no
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Complaint/Fwd: Activate your Personal Website with Academia
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2026 kl. 16:48
    Til: Academia Support <support+id717647@academiaedu.zendesk.com>
    Kopi: richard@academia.edu, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no, support@academiaedu.zendesk.com
    Hei,

    som jeg skrev i den forrige mailen, så ønsker jeg svar fra deres administrerende direktør.

    Jeg kan ikke se at det har skjedd.

    Så det må jeg klage på.

    Vennligst send dette til daglig leder nå.

    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    lør. 7. sep. 2024 kl. 02:37 skrev Alberto (Academia Support) <support@academiaedu.zendesk.com>:
    ##- Please type your reply above this line -##
    Your request (717647) has been updated. To add additional comments, reply to this email.


    Alberto (Academia)

    Sep 6, 2024, 17:37 PDT

    Hi Erik,

    The only information we have about any individual is the information already shown to you from the message you saw. The flag icon and our reporting/blocking tools we offer (located in your account settings) are the primary mechanisms we have to allow members to report offenses and violations to us so we may take the appropriate action.

    As you've already deleted your account, we no longer have any of your account information to review. You've already been refunded your subscription fee. We generally will not offer any other form of compensation since we did not bill you anything else. We were also not notified ahead of time so that we could assist you with the matter.

    I'll be happy to forward you to my direct supervisor if you wish to continue this conversation. If you have any other questions for me instead, please feel free to ask in your response.
    Thanks!
    Alberto (he/him)
    Academia Customer Support



    Erik Ribsskog

    Sep 6, 2024, 17:20 PDT

    Hei,

    jeg tar dette på norsk.

    De ikonene deres synes jeg, at knapt kan nevnes.

    De er for små og knøttete og lite intuitive.

    Så det må jeg klage på.

    Jeg ønsker å vite navnet på disse nett-trollene.

    Og jeg ønsker også å vite hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

    Og som nevnt i den forrige mailen, så vil jeg også ha en erstatning for denne trakasseringen.

    Jeg synes også, at det blir sånn 'woke' med he/him.

    (Og også at dere bruker fornavn i hilsenen, synes jeg at blir klamt/homsete.

    For å si det sånn.

    Jeg skjønner at dere holder til i (det tidligere hippie-stedet) San Fransisco.

    Men likevel).

    Så jeg ønsker istedet å få svar fra han sjefen deres (Richard Price) som jeg sendte en kopi-mail til.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    lør. 7. sep. 2024 kl. 00:23 skrev Alberto (Academia Support) <support@academiaedu.zendesk.com>:


    Alberto (Academia)

    Sep 6, 2024, 15:23 PDT

    Hi Erik,


    I have refunded your payment. Depending on your bank, you will see the refund show up anywhere between 5-10 business days from now. Thanks for trying it out.

    I'm sorry to hear you decided to delete your account with us due to messages you received from other members. We do not tolerate any form of harassment on the platform. For future reference, clicking on the "Flag" icon at the upper right corner of the message would immediately block and report that member. Reported members may face account restrictions up to and including account suspension if they have violated our terms of us.

    If you have any additional questions, please let us know.
    Thanks!
    Alberto (he/him)
    Academia Customer Support



    Erik Ribsskog

    Sep 5, 2024, 13:20 PDT

    Hi,

    I had to cancel this account due to bullying from internet-trolls.

    (See attachment).

    Your platform have no way of reporting abuse-messages, it seems.

    This I have to complain about.

    I want the money ($3) for the premium-subscription back.

    And I want some compensation, for the time I had to use, on uploading my e-books (and tagging these) etc.

    Erik Ribsskog


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Academia.edu <updates@academia-mail.com>
    Date: tor. 5. sep. 2024 kl. 10:05
    Subject: Activate your Personal Website with Academia
    To: <eribsskog@gmail.com>


    Academia.edu

    Activate your Personal Website

    Complete your Website
    Dear Erik Ribsskog,
    As an Academia Premium subscriber, you get a free Personal Website powered by your Academia Profile page. Your website can help you reach a new audience, and better showcase your research.

    Activate your Personal Website

    580 California St., Suite 400, San Francisco, CA, 94104

    Unsubscribe Privacy Policy Terms of Service

    © 2024 Academia


    Attachment(s)
    nett troll 2 2.png
    nett troll.png

    This email is a service from Academia. Delivered by Zendesk

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen