johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Complaint/Fwd: Activate your Personal Website with Academia
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2026 kl. 16:48
    Til: Academia Support <support+id717647@academiaedu.zendesk.com>
    Kopi: richard@academia.edu, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no, support@academiaedu.zendesk.com
    Hei,

    som jeg skrev i den forrige mailen, så ønsker jeg svar fra deres administrerende direktør.

    Jeg kan ikke se at det har skjedd.

    Så det må jeg klage på.

    Vennligst send dette til daglig leder nå.

    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    lør. 7. sep. 2024 kl. 02:37 skrev Alberto (Academia Support) <support@academiaedu.zendesk.com>:
    ##- Please type your reply above this line -##
    Your request (717647) has been updated. To add additional comments, reply to this email.


    Alberto (Academia)

    Sep 6, 2024, 17:37 PDT

    Hi Erik,

    The only information we have about any individual is the information already shown to you from the message you saw. The flag icon and our reporting/blocking tools we offer (located in your account settings) are the primary mechanisms we have to allow members to report offenses and violations to us so we may take the appropriate action.

    As you've already deleted your account, we no longer have any of your account information to review. You've already been refunded your subscription fee. We generally will not offer any other form of compensation since we did not bill you anything else. We were also not notified ahead of time so that we could assist you with the matter.

    I'll be happy to forward you to my direct supervisor if you wish to continue this conversation. If you have any other questions for me instead, please feel free to ask in your response.
    Thanks!
    Alberto (he/him)
    Academia Customer Support



    Erik Ribsskog

    Sep 6, 2024, 17:20 PDT

    Hei,

    jeg tar dette på norsk.

    De ikonene deres synes jeg, at knapt kan nevnes.

    De er for små og knøttete og lite intuitive.

    Så det må jeg klage på.

    Jeg ønsker å vite navnet på disse nett-trollene.

    Og jeg ønsker også å vite hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

    Og som nevnt i den forrige mailen, så vil jeg også ha en erstatning for denne trakasseringen.

    Jeg synes også, at det blir sånn 'woke' med he/him.

    (Og også at dere bruker fornavn i hilsenen, synes jeg at blir klamt/homsete.

    For å si det sånn.

    Jeg skjønner at dere holder til i (det tidligere hippie-stedet) San Fransisco.

    Men likevel).

    Så jeg ønsker istedet å få svar fra han sjefen deres (Richard Price) som jeg sendte en kopi-mail til.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    lør. 7. sep. 2024 kl. 00:23 skrev Alberto (Academia Support) <support@academiaedu.zendesk.com>:


    Alberto (Academia)

    Sep 6, 2024, 15:23 PDT

    Hi Erik,


    I have refunded your payment. Depending on your bank, you will see the refund show up anywhere between 5-10 business days from now. Thanks for trying it out.

    I'm sorry to hear you decided to delete your account with us due to messages you received from other members. We do not tolerate any form of harassment on the platform. For future reference, clicking on the "Flag" icon at the upper right corner of the message would immediately block and report that member. Reported members may face account restrictions up to and including account suspension if they have violated our terms of us.

    If you have any additional questions, please let us know.
    Thanks!
    Alberto (he/him)
    Academia Customer Support



    Erik Ribsskog

    Sep 5, 2024, 13:20 PDT

    Hi,

    I had to cancel this account due to bullying from internet-trolls.

    (See attachment).

    Your platform have no way of reporting abuse-messages, it seems.

    This I have to complain about.

    I want the money ($3) for the premium-subscription back.

    And I want some compensation, for the time I had to use, on uploading my e-books (and tagging these) etc.

    Erik Ribsskog


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Academia.edu <updates@academia-mail.com>
    Date: tor. 5. sep. 2024 kl. 10:05
    Subject: Activate your Personal Website with Academia
    To: <eribsskog@gmail.com>


    Academia.edu

    Activate your Personal Website

    Complete your Website
    Dear Erik Ribsskog,
    As an Academia Premium subscriber, you get a free Personal Website powered by your Academia Profile page. Your website can help you reach a new audience, and better showcase your research.

    Activate your Personal Website

    580 California St., Suite 400, San Francisco, CA, 94104

    Unsubscribe Privacy Policy Terms of Service

    © 2024 Academia


    Attachment(s)
    nett troll 2 2.png
    nett troll.png

    This email is a service from Academia. Delivered by Zendesk
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Velkommen til NRK
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. juni 2026 kl. 21:55
    Til: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>
    Kopi: NRK <info@nrk.no>, kringkastingsradet <kringkastingsradet@nrk.no>, erik.skarrud@nrk.no, Kulturdepartementet <postmottak@kud.dep.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: NRK Pålogging <info@nrk.no>
    Date: tor. 31. okt. 2024 kl. 21:33
    Subject: Velkommen til NRK
    To: <eribsskog@gmail.com>


    NRK logo
    Hei, Baronesse Ribsskog av Blakstad!
    NRK-profilen din er straks klar, nå må du bare bekrefte at vi har riktig kontaktinformasjon.

    Vi bruker e-post for å kontakte deg med viktig informasjon, for eksempel om du trenger nytt passord eller ved endringer i din NRK-profil.

    Bekreft e-post
    Lenken er gyldig i 7 dager. Hvis knappen over ikke virker, kan du kopiere og lime inn denne adressen i nettleseren din: https://innlogging.nrk.no/epost/bekreft/08dbf137-fc8d-4f92-8d0f-28105778f4fe

    Du mottar denne fordi det er registrert en NRK-profil på denne e-postadressen. Er det ikke du som har registrert deg anbefaler vi deg å slette NRK-profilen din, eller kontakt oss på info@nrk.no

    Husk at du kan bruke NRK-profilen din i hele NRK!
    Pålogging gjør hele NRK bedre – mer praktisk, mer relevant, uansett hvor du bruker den, på hvilken som helst enhet.

    Les mer om alle fordelene på info.nrk.no

    NRK.no NRK TV NRK Radio NRK Super Yr
    NRK logo
    NRK Publikumsservice
    Tlf: 23 04 70 00
    E-post: info@nrk.no
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: [Sak#6465186316] RE: [via kontaktskjema] Open [...]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. juni 2026 kl. 21:44
    Til: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>
    Kopi: dokhjelp <dokhjelp@oslomet.no>, post@oslomet.no, "“postmottak@uhr.no”" <postmottak@uhr.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no, Sigurd Storm <sigurd.storm@oslomet.no>
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: dokhjelp@oslomet.no <dokhjelp@oslomet.no>
    Date: tor. 12. sep. 2024 kl. 07:38
    Subject: [Sak#6465186316] RE: [via kontaktskjema] Open [...]
    To: <eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>


    Takk for din henvendelse, vi har nå opprettet en ny sak med følgende saksnummer:6465186316
    Vi vil besvare din henvendelse så raskt som mulig.

    Vennlig hilsen SDI – Seksjon for dokumentasjons- og informasjonsforvaltning
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Welcome to Academia!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. juni 2026 kl. 21:35
    Til: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>
    Kopi: post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no, premium@academia-mail.com
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Academia.edu <updates@academia-mail.com>
    Date: tor. 5. sep. 2024 kl. 22:50
    Subject: Welcome to Academia!
    To: <eribsskog+superhomofil@gmail.com>



    Academia.edu
    Welcome to Academia, Erik Sædslurper.

    Our mission is to accelerate the world's research.

    To get the most out of Academia, follow these four steps:

    Mentions
    Reach new readers

    Share your work with millions of academics and students.

    Upload a paper ▸
    Citations
    Connect with a like-minded community

    Foster a community around your work.

    See recommended authors ▸
    Download
    Discover relevant papers

    Stay on top of relevant research with Academia's free paper recommendations.

    View recommended papers ▸
    Search
    Do even more with Academia Premium

    Track your impact, view your readers, and search the full text of 55M+ papers.

    Get started with Premium ▸

    580 California St., Suite 400, San Francisco, CA, 94104

    Unsubscribe Privacy Policy Terms of Service

    © 2024 Academia
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: €1, 30 day trial. “M. Ribsskog” mentioned by “Oddveig Storstad”
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. juni 2026 kl. 19:06
    Til: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>
    Kopi: premium@academia-mail.com, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Mentioned by Oddveig Storstad <premium@academia-mail.com>
    Date: tor. 5. sep. 2024 kl. 12:32
    Subject: €1, 30 day trial. “M. Ribsskog” mentioned by “Oddveig Storstad”
    To: <e.ribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>



    Academia.edu

    Dear Miss erik,


    “M. Ribsskog” mentioned by “Oddveig Storstad”.

    View your mentions for only €1 for a 30 day trial.


    Miss erik's Personal 30 Day, €1 Trial Link



    580 California St., Suite 400, San Francisco, CA, 94104

    Unsubscribe Privacy Policy Terms of Service

    © 2024 Academia
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Follow-up on your WordPress.com support request (#8691932)
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. juni 2026 kl. 19:04
    Til: "Kopi: hello@walley.no" <hello@walley.no>
    Kopi: post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til (mener jeg) å få vite hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: WordPress.com Support <help@wordpress.com>
    Date: ons. 4. sep. 2024 kl. 20:06
    Subject: Follow-up on your WordPress.com support request (#8691932)
    To: Broox jhon <brooxjhon879@gmail.com>
    Cc: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Eian <eian@eianadvokat.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>


    Thanks for contacting WordPress.com!

    It looks like you have a free WordPress.com account.

    Websites on our free plan have unlimited access to our community forum. The best way to get help is to open a new forum thread.

    If that doesn’t sound like you, here’s how to get help:

    - If you have a paid WordPress.com plan, please make sure you’re logged into your account and contact us through this form. We’ll get back to you as soon as possible.
    - If you’re having trouble logging into your account, you can reset your password by heading here. If you’re still having trouble logging in or aren’t sure of your account credentials, head to our account recovery form and we’ll look into it for you.
    - If you can’t find your WordPress.com site, it could be that you’re hosting it with a different provider. In that case, you’ll need to reach out to their support team directly. You can use our site lookup tool to check where your site is hosted.
    - If you’re having any issues renewing your purchases, feel free to reply back to this email, and one of our Happiness Engineers will be happy to assist you.
    - If you're trying to make a request under GDPR, please reply back to this email so that we can assist you.

    Thanks,

    - The WordPress.com Support Team

    PS. If you need help with building your site, consider hiring a professional.


    This email is a service from Automattic.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Follow-up on your WordPress.com support request (#6763638)
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. juni 2026 kl. 18:55
    Til: "WordPress.com Support" <help@wordpress.com>
    Kopi: post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til (mener jeg) å få vite hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog


    ons. 4. sep. 2024 kl. 12:33 skrev WordPress.com Support <help@wordpress.com>:
    Mauro (Automattic)

    Sep 4, 2024, 10:33 UTC

    Hei Erik,

    Takk for at du tok kontakt med oss.

    Vær trygg på at vår prioritet er å sikre sikkerheten til våre brukeres informasjon og tilby åpenhet i våre prosesser.

    E-posten du mottok er en standardvarsel sendt til brukere når noen registrerer seg for å følge kommentarer på et innlegg innenfor WordPress.com-nettverket. Hvis du ikke initierte denne handlingen, er det flere skritt du kan ta:

    For å kansellere dette spesifikke abonnementet, klikk på 'Avslutt abonnement'-lenken nederst i varslingse-posten. Dette vil stoppe videre e-postvarslinger fra den spesifikke kommentarabonnementet.

    Hvis du ønsker å se over og håndtere alle dine abonnementer, kan du gjøre dette ved å logge inn på din WordPress.com-konto og navigere til Abonnementshåndtering

    Jeg vil også råde deg til å jevnlig oppdatere passordet ditt og bruke et sterkt, unikt passord for kontoen din. Du kan oppdatere passordet ditt her: Passord

    I tillegg anbefaler jeg sterkt at du aktiverer tofaktorautentisering for et ekstra lag med sikkerhet, du kan besøke denne veiledningen: Tofaktorautentisering

    Vær forsikret om at vi tar sikkerheten til dine data på alvor, og vi jobber kontinuerlig med å forbedre systemene våre for å forhindre uautoriserte aktiviteter. Vårt team er dedikert til å beskytte din konto og personlige informasjon.

    Hvis det er noe annet du er bekymret for eller trenger ytterligere assistanse med, ikke nøl med å gi meg beskjed.
    Hi Erik,

    Thank you for reaching out to us.

    Rest assured, our priority is to ensure the security of our users' information and offer transparency in our processes.

    The email you received is a standard notification sent to users when someone signs up to follow comments on a post within the WordPress.com network. If you did not initiate this action, there are several steps you can take:

    To cancel this specific subscription, click on the 'Unsubscribe' link at the bottom of the notification email. This will stop further email notifications from that particular comment subscription.

    If you wish to review and manage all your subscriptions, you can do so by logging into your WordPress.com account and navigating to Subscription Management.

    I would also advise you to update your password regularly and to use a strong, unique password for your account. You can update your password here: Password

    Additionally, I highly recommend enabling Two Factor Authentication for an added layer of security, you can visit this guide: https://wordpress.com/support/security/two-step-authentication/

    Please be assured that we take the security of your data seriously, and we consistently work on improving our systems to prevent unauthorized activities. Our team is dedicated to protecting your account and personal information.

    If there is anything else you are concerned about or additional assistance you require, please don’t hesitate to let me know.
    Sincerely,
    Mauro

    Happiness Engineer at WordPress.com

    Need a website fast? Let us build it for you in four business days or less.



    This email is a service from Automattic.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Pressenævnets sag nr. 2024-11055
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. juni 2026 kl. 12:53
    Til: Pressenævnet <sekr@pressenaevnet.dk>
    Kopi: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, kundeservice@berlingske.dk, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, redaktionen@rokokoposten.dk, stm@stm.dk, sekr@pressenaevnet.dk, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, postkasse@advokatsamfundet.dk, eu-dk@ec.europa.eu, Nordisk-rad <nordisk-rad@norden.org>, Emine Yilmaz <kontakt@amedia.no>, redaksjonen@sandeavis.no, redaksjonen@dt.no, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no
    Hei,

    man kan kanskje si, at jeg er en slags talsperson, for min dansk-fødte mormor Ingeborg Ribsskog f. Heegaard sin oldefar Anker Heegaard (den kjente industri-herren, som produserte kakkel-ovner og mye annet).

    For jeg har ryddet opp, i en artikkel, hos dansk Wikipedia, hvor det stod, at Anker Heegaard måtte i fengsel (for underslag).

    Det tror jeg må være dikt og fantasi (og svart-maling).

    For jeg har hatt slektsforskning, som hobby, i mange år.

    Og jeg har ikke hørt om noen lignende rykter før.

    (Selv om jeg har lest i bøker om Anker Heegaard osv., på nettet.

    Og også gamle avis-artikler, osv.).

    Det var derimot sånn, at min tipptippoldefar reddet forfatterinnen Magdalene Thoresen (hun var selskapsdame hos min tipptippoldefar) etter at hu visst hadde hatt et forhold, med en dansk kongelig (kronpris Frederik) i hennes hjemby (Frederica).

    Og når hun Magdalene Thoresen bodde hos min tipptippoldefar, så fikk han også besøk, at de kjente (norske) forfatterne Henrik Ibsen og Bjørnstjerne Bjørnson.

    (Noe sånt).

    Dette har jeg lest i en bok, på nettet (på nettstedet Danskernes Historie Online).

    Men det stod ikke noe i den boken (eller andre steder) om at min tipptippoldefar (Anker Heegaard) var kriminell.

    Så det er noen som prøver å tulle, med etterkommerne av Anker Heegaard, kan det virke som.

    Og selv om jeg er norsk, så måtte jeg rydde dette tulle, på dansk Wikipedia.

    Det kan virke som at Heegaard-folka i Danmark (min mors direktør-fettere Steffen og Thomas Heegaard blant annet) er lite nede for telling.

    Så man kanskje si (til en viss grad) at jeg (for øyeblikket) er slektens talsmann (for etterkommerne av Anker Heegaard).

    Så da må jeg klage, når dere tuller, med min avdøde mors fetter Thomas Heegaard (tippoldebarn av Anker Heegaard).

    At dere på 'russisk vis' da vil ha det til, at jeg kun har en 'generell interesse', når det gjelder saken.

    Så er det feil.

    Jeg har en slags 'talsmann-rolle' her (vil jeg si).

    Ettersom at min andre slektninger (i Ribsskog/Heegaard-slekten) er litt nede for telling, for tida.

    De i Norge (min avdøde mor Karen Ribsskog sine yngre søsken Ellen og Martin, ranet meg for arv, etter min dansk-fødte mormor Ingeborg, som døde ti år etter min mor, i 2009) er det bare tull med.

    Og de i Danmark (min mors fettere Steffen og Thomas, blant annet) de hjelper meg ikke, når de i Norge tuller.

    Og det tullet om Anker Heegaard (som hadde stått på Wikipedia, i flere år, og spredd seg til publikasjoner utgitt av København kommune osv., var det vel) det gikk dem visst hus forbi.

    Så det er kanskje sånn, at både Steffen og Thomas har noen fæle koner, og at de da ikke har tid til, å følge med, i aviser og på Wikipedia, osv.

    Eller, Thomas har visst syklet til Santiago de Compostella (i Spania) på en slags pilgrims-reise, har jeg sett, på sosiale media.

    Så han har kanskje ikke fått med seg dette tullet (i Rokokko-Posten (https://rokokoposten.dk/2017/11/13/kunstig-intelligens-klar-erstatte-folketinget/) som vel er/var en slags tulle-spalte, i Berlingske Tidende).

    (For denne Rokokko-Posten-tulle-artikkelen stod også i Berlingske Tidende, 13. november 2017).

    Og at min mors fetter drar på katolsk pilgrims-reise, det er litt rart, vil jeg si.

    For min mormor (og også Steffen og Thomas Heegaard, som er sønner av min mormors eldre bror Erik Anker Heegaard, som var advokat).

    Min mormors direkte forfar, var den danske reformasjons-leder Thøger Løvenbalk (som var i en katolsk munke-ridder-orden for adelige (Malteserordenen/Johanitter-ordenen/Korsbrødrene) og som visst var den første (eller en av de første) som brøt den katolske kirke sitt sølibat-løfte (for gejstlige) blant annet).

    Så da har min mors fetter Thomas endret sin religion, fra protestantisk til katolsk.

    (Kan det virke som).

    Så han har kanskje meldt seg ut litt (for å si det sånn).

    Og det at Rokokko-Posten tuller med min mors fetter (Thomas Heegaard) og AI, i samme tulle-artikkel.

    Det er litt rart.

    For jeg studerte på NHI (i Oslo) studieårene 1989/90 og 1991/92 (jeg hadde også et 'sandwich-år' (som britene sier) hvor jeg jobbet for Norsk Hagetidend og OBS Triaden (Coop) og ble shanghaiet (av min stefar) til å jobbe som sjauer, hos Forsvarets Overkommando, i Oslo, som skulle tømme et lager, den samme helgen, som Sentrumsløpet (eller en lignende konkurranse) var).

    Og det andre året (på NHI) så lagde jeg et data-program, som lagde kryssord (som andre kunne løse).

    Så det var jo noe slags AI (må man vel si) selv om folk snakket mer om 'ekspert-systemer' (på den tida) sånn som jeg husker det.

    Så det er litt rart, når jeg har laget et kjempebra (genialt) kryssord-lage-program (som har blitt stjålet fra meg, for å gjøre en lang historie kort) så skriver Berlingske Tidende (Rokokko-Posten) noe tull, om min slektning Thomas Heegaard og AI.

    Dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det er også sånn, at i Norge, så har 'alle' avisene kjempe-bra arkiver, som går mange hundre år tilbake.

    Og Berlingske Tidende har jo vært Danmarks mest respekterte avis muligens, i flere hundre år.

    Og at de da ikke har et bra arkiv, for de som har slektsforskning som hobby.

    Det synes jeg er dårlig.

    Og når jeg klagde, så ville ikke Berlingske sende pengene mine (cirka 400 NOK vel) tilbake.

    Og det er visst normen, at hvis man klager innen to uker, så kan man få omgjort kjøpet.

    Men de hadde noe slags russisk kundeservice der, som nektet meg denne rettigheten/servicen.

    Så det må jeg klage på.

    Jeg har lest at Berlingske seinere har fått norske eiere.

    Så det er mulig at det har blitt bedre der nå.

    Selv om jeg også har hatt problemer med norske aviser (som Drammens Tidende sin tidligere lokal-avis Sande Avis) som ikke vil slette noe tull om meg (en falsk bursdag-gratulasjon, som får meg til å se homo ut, for det står: 'Hilsen gutten din Glenn' (eller noe lignende) og jeg har absolutt ikke hatt noe annet enn jente-kjærester, ettersom at jeg er veldig glad i damer, og er veldig heterofil (som min forfar Thøger Løvenbalk)).

    Og det er bare forbokstaven.

    (For å si det sånn).

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!


    fre. 30. aug. 2024 kl. 11:13 skrev Pressenævnet <sekr@pressenaevnet.dk>:
    Kære Erik Ribsskog



    Pressenævnet har modtaget din mail af 29. august 2024.



    Generel klagevejledning

    I den anledning kan Pressenævnet oplyse, at nævnet træffer afgørelse i klager over offentliggjorte artikler og udsendelser.



    Nævnet træffer afgørelse i to typer sager: Sager om overtrædelse af god presseskik (http://www.pressenaevnet.dk/god-presseskik/) og sager om genmæle (http://www.pressenaevnet.dk/vejledning-om-genmaele/).

    Det bemærkes, at man som udgangspunkt kun kan klage til Pressenævnet, hvis man har retlig interesse i sagen. Det indebærer, at man selv som person, organisation, virksomhed eller lignende skal være omtalt, afbilledet eller på anden måde identificeret i mediet. Det er ikke tilstrækkeligt, at man har en generel interesse i det emne, der er behandlet. Du kan finde yderligere oplysninger om nævnets praksis i forhold til retlig interesse på nævnets hjemmeside http://www.pressenaevnet.dk/ ved at søge på ”retlig interesse”. Se eksempelvis kendelsen: http://www.pressenaevnet.dk/kendelser/afvisning-af-klage-over-dr1-pa-grund-af-manglende-retlig-interesseklageberettigelse-klager-var-ikke-klageberettiget-alene-fordi-han-betalte-licens-formandssag/

    Anmodning om sletning – D.1.:

    Det følger af D.1 i retningslinjer for god presseskik Retningslinjer for god presseskik | Pressenævnet (pressenaevnet.dk):

    ”Meddelelser offentliggjort i digitale medier vil ofte være tilgængelige længe efter, at de er publiceret. Efter anmodning skal mediet tage stilling til, om det er muligt og rimeligt at hindre tilgængeligheden af tidligere offentliggjorte, følsomme eller private oplysninger, uanset at disse tidligere er offentliggjort i overensstemmelse med god presseskik.”



    Nævnet kan oplyse, at det er en forudsætning for at klage til Pressenævnet, at mediet først har taget stilling til din anmodning efter D.1 (anmodning om sletning).



    Pressenævnet foretager ikke videre.





    Med venlig hilsen



    Martine Tobiesen

    Kontorfuldmægtig



    Pressenævnet-Logo-Black



    Pressenævnets sekretariat

    Landgreven 4, 4. sal • 1301 København K

    Telefon +45 3315 5564 • E-mail sekr@pressenaevnet.dk
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    RE: Re: Re: Tannbørste-klage/Fwd: Klage 2108276493 <CIDA3BFED1C94BF>
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. juni 2026 kl. 11:09
    Til: hello@elkjop.no
    Kopi: CorporatePR@currys.co.uk, tono <TONO@tono.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, anders.ringen@elkjop.no, dokhjelp <dokhjelp@oslomet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Eksamen <eksamen@kristiania.no>, epoq.service@elkjop.no, 200018144 <epost@nito.no>, hovedresepsjonen <hovedresepsjonen@oslomet.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, ica@ica.se, info@hoyre.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post@arbeidstilsynet.no, post <post@finkn.no>, post@forbrukerombudet.no, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, postmottak <postmottak@hioa.no>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, "“postmottak@uhr.no”" <postmottak@uhr.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Sigurd Storm <sigurd.storm@oslomet.no>, Studier <studier@kristiania.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no, jostein.walaker@power.no
    Hei,

    jeg ba jo om å få svar fra deres daglige leder (administrerende direktør).

    For jeg lurer på om det 'edderkopp-spinnet' i pakken deres (når jeg kjøpte en elektrisk tannbørste, fra deres nettbutikk) var noe tull.

    For jeg har tidligere blitt tullet med av dere, i forbindelse med at jeg kjøpte en Toshiba laptop, på Elkjøp Carl Berner, i 2003.

    Dette var under min andre studietid (mens jeg studerte på den da nye Bachelor-IT-linja på HiO IU).

    Og en i 'klassen' var en tidligere musiker, ved navn Dag Anders 'Dagga' Rougseth (fra bandet Autopulver).

    Og han og jeg pleide å være på gruppe, med en blondine som het Janne (eller noe).

    Men hu slutta etter det første året (etter at kjæresten hennes sin kamerat (Egil Tostrup Bråten) ble drept i Nordal Bruns gate).

    (Hu bytta da også programmerings-gruppe, på HiO IU (midt i det første året).

    Og Dagga mente at det var mulig å få en bachelor i IT, uten å lære seg programmering.

    Så jeg måtte gjøre all Java-programmeringen (og seinere Perl-programmeringen) aleine).

    Og Dagga skulle alltid være leder (selv om jeg nettopp hadde jobbet mange år som Rimi-butikksjef, og var vant til å ha personalansvar, for 20-30 folk, av gangen, i tre (fem) butikker).

    Og så kjøpte jeg meg en Toshiba-laptop (etter å ha jobbet som fungerende butikk-leder på Rimi Langhus, hele sommeren (selv om jeg egentlig hadde tenkt til å chille litt på stranda osv.)).

    Og da var det sånn, at det var en prikk, på skjermen, på laptop-en.

    Og da sa Dagga, at en sånn skade, ville han ha klaget på.

    (For jeg var op på irc-kanalen #quiz-show, så jeg hadde Windows NT osv. (etter å ha gått kurs hos Global Knowledge Network) på PC-en.

    Og jeg ville ikke ha Linux på PC-en (for jeg ville ikke tulle med den PC-en, som jeg irc-et fra).

    Men jeg installerte da Linux på Toshiba-laptop-en.

    Og Dagga og jeg, satt i en leilighet (på St. Hanshaugen) som jeg leide av Rimi, og diskuterte HiO IU sine Linux-oppgaver (Dagga digga Linux-distroen Red Hat).

    Og da sa Dagga dette.

    Og jeg tenkte, at da klager jeg, til Elkjøp.

    Men dette dro ut veldig lenge.

    (For dere skulle kikke på laptop-en).

    Og etter en måned eller to, så kunne jeg hente laptop-en (sa dere).

    Og da var skjermen IKKE fikset, for en kunde måtte tåle EN PROSENT døde pixler, sa dere.

    Men dette (at dere brukte så lang tid) ødela for Dagga og meg, i dette faget (Linux).

    Vi fikk ikke levert en oppgave, i tide (sånn som jeg husker det).

    Og vi fikk vel ikke karakter i faget (sånn som jeg husker det).

    Så Elkjøp ødela for min andre studietid.

    Og seinere har jeg funnet ut, at en Jostein Vallaker, fra Drammen (muligens innvandrer-bydelen Fjell) var direktør i Elkjøp, på den tida.

    Og han jobba på 80-tallet, i data-kjelleren, hos Lauritzen Bokhandel, i Gågata (som det het) i Drammen.

    Og jeg hadde en kamerat (Kjetil Holshagen) som hang mye hos meg (for min far tvang meg til å bo aleine, i mange år, på Bergeråsen).

    Og en gang, så dro han Kjetil Holshagen (som digga ninja-filmer og karate-spill og Tolkien og Norton Utilities osv.).

    Han dro med en koreagutt (Øystein Andersen) hjem til meg.

    Og akkurat den dagen, var min far innom.

    Og han fortalte meg (mens han dreiv med noe klesvask, eller noe lignende) at Øystein var gutten til hans kusine Reidun (som egentlig bodde i Lørenskog, men de fikk etterhvert et slags sommerhus på Berger, da en bestefar døde).

    Så jeg hadde egentlig tenkt til å hive ut han 'pakkisen' (Øystein).

    (Jeg bare leita etter en grunn.

    For jeg spilte fotball for Berger IL, og de utlendingene på Fjell (som vi noen ganger spilte mot) spilte ikke så pen fotball, så jeg var ikke så glad i sånne fargede).

    Men når min far mente at det nesten var min fetter, så måtte jeg prøve å dulle med han nesten, siden at vi var i slekt (og jeg er eldste sønn av eldste sønn, etter min farfar).

    Og da dro jeg med Øystein (og Kjetil) inn til Drammen.

    Og Øystein begynte å hate Jostein (på Laurtizen bokhandel).

    Så jeg lurer på om det er han Jostein (Walaker) som tuller med meg, når jeg bestiller laptop av dere, osv.

    Han Jostein (fienden til min tremenning Øystein 'Koreagutten' Andersen) har visst seinere blitt direktør i Power.

    Men han jobba lenge i Elkjøp-kjeden (hvis jeg har forstått det riktig).

    Så dette må jeg klage på.

    Jeg må få en veldig stor erstatning, siden at Elkjøp ødela for min studie-tid/karriere, studieåret 2003/04.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Dere er visst nå eiet av det engelske firmaet Currys.

    Og de eier Dixons-kjeden (i England) hvis jeg ikke tar feil.

    Og jeg var på språkreise (til Brighton) med STS, sommeren 1985.

    Og når det gjelder butikken på Churchill Square (i Brighton).

    Så hadde de tilbud, på walkman med 'PC-høyttalere', for cirka 20 pund.

    Og den walkman-en hadde de, i fargene svart og rød.

    Og jeg ville ha gutte-farge (svart).

    Men de nærmest tvang meg (jeg var ikke så vant med å være i England da) til å kjøpe en rød walkman.

    De sa at de var utsolgt, for de svarte.

    Men dette kan ha vært noe mobbing (mistenker jeg).

    (For jeg så at de hadde en svart walkman, stående, som utstillings-modell, ihvertall.

    De kunne kanskje ha latt meg få den walkman-en.

    Istedet for at jeg skulle få den en med 'jente-farge'.

    Men de jeg snakka med, var kanskje ferie-vikarer).

    Så dette må jeg også klage på.

    Og jeg prøvde å gi den walkman-en til min lillesøster Pia, i julegave, et år eller to seinere.

    Men da hadde lokket brukket (på en eller annen måte).

    Så Pia ble sur (kunne det virke som).

    (Hu bodde jo hos min fars samboer/kjæreste Haldis.

    Så hu skjønte kanskje ikke at den walkman-en var fra Brighton.

    Hm).

    Men de høyttalerne (som fulgte med) kunne jo ha vært brukt, den dag i dag (som mobil-høyttalere for eksempel, hvis man har en mobil, med jack-plugg, som det vel heter).

    Så høyttalerne var ihvertfall greie.

    Og jeg kunne ikke kjøpe for fin gave til Pia (siden at hu heller ville bo nede hos min onde stemor Haldis, enn oppe hos meg, i en bolig eiet av min farfars firma/fabrikk) syntes jeg.

    Man må vel si, at Pia da svek meg litt.

    Selv om hu var så ung, at hu nok ønsket å bo, i lag med noen voksne (som unger flest).

    Men det var dårlig kundeservice, fra Currys/Dixons.

    (Selv om den i Weymouth sentrum, sendte meg et Casio quartz-armbåndsur, i posten (når jeg sendte de en sjekk) skoleåret 1986/87.

    Etter at en som hadde samme ungdomsskole-valgfag som meg (Kenneth Sevland) dro meg med på språkreise til Weymouth (med EF Språkreiser) sommeren 1986.

    Men vekslepengene beholdt de visst.

    Så dette må jeg også klage på.

    Skjerpings!


    tor. 29. aug. 2024 kl. 11:24 skrev <hello@elkjop.no>:
    Hei Erik

    Takk for din mail.

    Lurer på hva vi kan hjelpe deg med her. Fint om du kunne si noe om det i mailen.

    Ønsker deg en fin dag videre!



    Med vennlig hilsen / Kind regards


    Bente


    Elkjp Logo
    Elkjøp kundesenter


    Bli med i Elkjøps kundeklubb. Ved å være medlem vil du få goder som blant annet eksklusive klubbtilbud og faste rabatter på utvalgte produktgrupper.


    www.elkjop.no/catalog/kundeklubb/kundeklubb


    Du er også velkommen til å besøke vår nettside, der du kan få svar på de fleste spørsmålene!


    www.elkjop.no/kundeservice


    Email ID: 11488675



    From: eribsskog@gmail.com
    Sent: 8/28/24, 7:53 PM
    To: hello@elkjop.no
    Cc: CorporatePR@currys.co.uk; TONO@tono.no; amnestyis@amnesty.org; dokhjelp@oslomet.no; eian@eianadvokat.no; eksamen@kristiania.no; epoq.service@elkjop.no; epost@nito.no; hovedresepsjonen@oslomet.no; hrwuk@hrw.org; ica@ica.se; info@hoyre.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; politikk@hoyre.no; post@akademikerforbundet.no; post@arbeidstilsynet.no; post@finkn.no; post@forbrukerombudet.no; post@forbrukerradet.no; post@forbrukertilsynet.no; post@hk.no; post@unio.no; postmottak@hioa.no; postmottak@sivilombudet.no; postmottak@uhr.no; report@phishing.gov.uk; sfovpost@statsforvalteren.no; sigurd.storm@oslomet.no; studier@kristiania.no
    Subject: Re: Re: Tannbørste-klage/Fwd: Klage 2108276493

    Hei,

    denne tannbørsten kostet egentlig 599 kroner.

    Men jeg hadde et gavekort (velkomst-bonus) fra Norgesenergi, på 500 kroner.

    Så her tuller dere fælt.

    Dette blir som en svenskevits (må jeg si).

    Ifølge Purehelp så heter deres direktør Fredrik Tønnesen.

    Så jeg lurer på om dere heller kan sende dette opp til han.

    For jeg synes ikke at det virker som at dere vanlige ansatte tar dette helt seriøst.

    (Jeg synes det blir som en provokasjon, at dere tar utgangspunkt i vareprisen _etter_ at gavekortet er trukket fra (99 kroner).

    Istedet for å ta utgangspunkt i varens egentlig pris, som er 599 kroner.

    Dette blir som noe lureri, må jeg si.

    Skjerpings).

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det var også sånn, at når jeg prøvde å finne mail-adressen til han Tønnesen.

    Så stod det, at han Jonas (som svarte på den første mailen) egentlig het Synne.

    Det kan jo ha vært en annen Jonas.

    Men med fare for å få 'woke-folk' på nakken.

    Er det ikke litt sånn, at damer som har blitt menn, liksom begynner å overdrive, og liksom skal tøffe seg.

    Er det det som har skjedd her, lurer jeg.

    Skjerpings!

    PS 2.

    Jeg synes heller ikke at det er riktig, at dere skal se bort fra tidligere saker (som da dere (Elkjøp Carl Berner) ødela for min HiO IU-utdannelse, ved å treige dere, når det gjaldt laptop-reparasjon (studieåret 2003/04) de skulle ha gitt meg en låne-PC, i mellomtida, som jeg kunne ha brukt, til studie/Linux-oppgavene).

    For dette er noe jeg har kontaktet dere flere ganger tidligere, i årenes løp.

    Skjerpings!


    tir. 12. sep. 2023 kl. 15:22 skrev <hello@elkjop.no>:
    Hej Erik,

    Tack för ditt mail.

    Den saken vi kan ta ställning till är den relevanta saken gällande din Philips Sonicare tandborste, då de andra sakerna du nämner är för långt bak i tid.

    Vi erbjuder 50 kr i gavokort, vilket motsvarar 50% av produktens kostnad.

    Svara gärna på detta mail med en bekräftelse så ordnar vi utbetalningen.

    Ha det fint!


    Med vennlig hilsen / Kind regards
    Paul

    Elkjøp kundesenter

    Bli med i Elkjøps kundeklubb. Ved å være medlem vil du få goder som blant annet eksklusive klubbtilbud og faste rabatter på utvalgte produktgrupper.

    www.elkjop.no/catalog/kundeklubb/kundeklubb

    Du er også velkommen til å besøke vår nettside, der du kan få svar på de fleste spørsmålene!

    www.elkjop.no/kundeservice

    Email ID: 11488675

    From: eribsskog@gmail.com
    Sent: 9/12/23, 2:32 PM
    To: hello@elkjop.no
    Cc: TONO@tono.no; amnestyis@amnesty.org; dokhjelp@oslomet.no; eian@eianadvokat.no; eksamen@kristiania.no; epoq.service@elkjop.no; hovedresepsjonen@oslomet.no; hrwuk@hrw.org; ica@ica.se; info@hoyre.no; post@arbeidstilsynet.no; post@finkn.no; post@forbrukerombudet.no; post@forbrukertilsynet.no; postmottak@hioa.no; postmottak@sivilombudet.no; postmottak@uhr.no; sfovpost@statsforvalteren.no; studier@kristiania.no
    Subject: Re: Tannbørste-klage/Fwd: Klage

    Hei,

    jeg synes ikke at det virker som at dere tar denne klage på alvor, når dere bare tilbyr en halv-hundrings, i erstatning.

    Hvis det hadde vært en skral person, som fikk tannbørsten, så kunne den ha fått sjokk eller hjerte-attakk (og daua) av dette.

    Så dette synes jeg at ikke ligner grisen.

    Dere skylder på produsenten.

    Men etter å sendt den første mailen, så tenkte jeg, at dette må være en tannbørste, som har vært del av en Halloween-ustilling/kampanje, i en vanlig Elkjøp-butikk.

    Og så har butikken sendt de tilbake til lageret deres, og så har nettbutikken solgt de.

    (Noe sånt).

    Så dette vil jeg gjerne ha svar fra en overordnet (som daglig leder) om.

    Hva akter dere å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen?

    Og når det gjelder den laptop-saken, så sier dere, at den er for gammel.

    Men det er ikke første gang jeg tar opp den.

    Den har jeg tatt opp nå og da med dere, per mail (når jeg har vært i kontakt med dere, om andre ting, for nett-troll bestiller masse 'dritt' i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner).

    Så det må jeg klage på.

    Dette ødela mye for min studietid, og jeg kjegler fortsatt med HiO IU/Oslo Met, NHI/Høyskolen Kristiania og University of Sunderland, om å få en Bachelor-grad.

    Og dette (med laptop-en som dere brukte kjempelang tid på å fikse, mens jeg egentlig dreiv og brukte den til et Linux-prosjekt-fag) det er som dere sier, en del år siden.

    Så det er ikke bra.

    Det har nok kostet meg en del millioner i tapt lønn, gjennom alle disse årene (for å si det sånn).

    Når det gjelder at dere ringer meg i hytt og pine.

    Så blir jeg utsatt for en del bølle-ringing (fra før).

    Og jeg har gått på handel og kontor.

    Og det heter seg, at kunden bestemmer korrespondanse-metoden.

    Så når jeg skriver til dere (per mail) så skal dere skrive tilbake, på samme måte.

    Det blir som mobbing at dere får en mer eller homsete pjokk til å ringe meg, med gratulasjon-samtale og gavekort-trøstepremie.

    Selv i disse Pride-tider.

    Vil jeg nesten si.

    Så det må jeg klage på.

    Jeg synes at det nesten er mer regelen enn unntaket, at det er noe tull på/med Elkjøp.

    Jeg kjøpte en 28 tommer Grundig-TV hos dere i år 2000 (var det vel).

    Og da manet dere kunden før meg (en gubbe) som skulle ha den samme TV-en.

    (Dette var på Elkjøp Carl Berner).

    TV-en var på tilbud til 4.000 (dette var før noen hadde hørt om flat-skjermer, må man vel si).

    Og selgeren mente at Grundig-TV-en hadde så dårlig lyd.

    Selgeren sa (til gubben) at Elkjøp sin EMV-TV (som var 2.000 dyrere) hadde mye bedre lyd (det kunne ikke sammenlignes, sa selgeren).

    Men det kjøpte ikke jeg.

    Grundig er et bra merke (ihvertfall da det var tysk-eiet).

    Så at den andre TV-en hadde så mye bedre lyd (det virka som en helt ordinær 'no-name' TV nærmest) det kjøpte jeg ikke helt.

    Så dere juger til kundene (virker det som for meg).

    Og det i Brighton.

    Da kunne selgeren (en som muligens minna litt om Mike Peters, fra the Alarm, selv om dette er mange år siden) ha sagt, at de kunne få tak i en svart walkman, til dagen etter.

    (Det er vel fordelen, med å være i en kjede (at man kan få varer fra andre butikker, osv.).

    Jeg har selv jobba i en stor kjede (Rimi) og da gjorde vi det på den måten (vi tak i varer på timen, hvis vi var utsolgte, ved å for eksempel sende en drosje, til nabo-butikken)).

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    tir. 12. sep. 2023 kl. 13:15 skrev <hello@elkjop.no>:
    Hei Erik,

    Takk for at du tar deg tiden til å skrive inn til oss.
    Vi forsøkte å ringe deg, men du var ikke tilgjengelig.

    Vi ser at det er flere punkter her, men at de fleste er for gamle til å kunne gjøre noe med per nå, men vi vil absolutt se på de og se hva vi kan gjøre bedre.

    Når det kommer til tannbørsten din så ønsker vi å tilby deg et gavekort på 50kr. Her kan det høres ut som det har skjedd noe i pakkingen fra produsenten, og det er nok ikke spindelvev som i pakningen.

    Om du ønsker dette gavekortet er det bare å svare på denne mailen, så hjelper vi deg videre.

    Ha en riktig fin dag!

    Med vennlig hilsen / Kind regards
    Jonas

    Elkjøp kundesenter

    Bli med i Elkjøps kundeklubb. Ved å være medlem vil du få goder som blant annet eksklusive klubbtilbud og faste rabatter på utvalgte produktgrupper.

    www.elkjop.no/catalog/kundeklubb/kundeklubb

    Du er også velkommen til å besøke vår nettside, der du kan få svar på de fleste spørsmålene!

    www.elkjop.no/kundeservice

    Email ID: 11488675

    From: eribsskog@gmail.com
    Sent: 9/2/23, 8:28 AM
    To: hello@elkjop.no
    Cc: TONO@tono.no; amnestyis@amnesty.org; dokhjelp@oslomet.no; eian@eianadvokat.no; eksamen@kristiania.no; epoq.service@elkjop.no; hovedresepsjonen@oslomet.no; hrwuk@hrw.org; ica@ica.se; info@hoyre.no; post@arbeidstilsynet.no; post@finkn.no; post@forbrukerombudet.no; post@forbrukertilsynet.no; postmottak@hioa.no; postmottak@sivilombudet.no; postmottak@uhr.no; sfovpost@statsforvalteren.no; studier@kristiania.no
    Subject: Tannbørste-klage/Fwd: Klage

    Hei,

    jeg har Facebook-konto (noe jeg har hatt siden 2007).

    Og på den så får jeg noen ganger opp reklamer fra Gjerrigknarken.no.

    Og der stod det at man fikk gavekort fra Elkjøp hvis man bytta strøm til Norgesenergi.

    Og som sagt så gjort (for jeg var litt misfornøyd med Fjordkraft-fakturaene, siden at de slutta å forfalle på den tjuende, men istedet begynte å forfalle rundt den femtende, noe som passet dårlig, ettersom at jeg leverer disse hos Nav, og de holder til et stykke unna, så derfor er det greit hvis strøm-regningen forfaller samtidig med husleie-fakturaen).

    Og da bestilte jeg med levering i pakkeboks.

    Og det stod på mailen og i tekstmeldingen, at dere forlangte signatur.

    Og da tenkte jeg, at da fungerer pakkeboksen, som en slags signatur.

    Men så fikk jeg beskjed om at pakkeboksen (som er helt ny) var stapp full.

    Og da gjør visst ikke Posten som Instabox.

    De leverer ikke dagen etter.

    Neida, jeg måtte gå på Rema, for å hente pakken.

    (Og de forlangte legitimasjon og signatur).

    Har dere hos Elkjøp lagt noen føringer her?

    Og så har Posten liksom tusket, og sagt at pakkeboksen var full (fordi at Elkjøp har forlangt signatur, av en eller annen kryptisk grunn).

    Og ikke noe med dette tullet/surret.

    Men da jeg fikk henta pakken.

    Så var det sånn, at det så ut som at det var spindelvev, på den elektriske tannbørsten, som jeg kjøpte, for rabatt-kupongen.

    Og jeg tenkte litt.

    Hva er nå dette.

    Det kan kanskje ha vært sånn kunstig snø, som noen synes at det stas å ha på vinduet osv., i jula.

    Så det må jeg klage på.

    Dette må vel da kalles en b-vare.

    Det er greit at jeg fikk rabatt-kupong siden at jeg byttet til Norgesenergi.

    Men at jeg da skal få b-vare.

    Det ligner ikke grisen, mener jeg.

    Det må jeg klage på.

    Som man kan se i 'mail-historien'.

    Så er det ikke første gangen dere har prakket på meg b-varer.

    Da jeg studerte det andre året på HiO IU (og jobbet som låseansvarlig på Rimi Langhus og Rimi Bjørndal).

    Så nærmest tvang Rimi meg til å jobbe som leder på Rimi Langhus (jeg ville egentlig bare jobbe mine vanlige vakter) en sommer.

    Og da tenkte jeg, at jeg spanderer på meg en laptop (og en Ipod som jeg kjøpte fra Apple sin nettbutikk).

    (Siden at jeg måtte jobbe, når jeg egentlig trengte ferie.

    For i forkant av at jeg ble HiO IU-student, så jobbet jeg som butikksjef på Rimi Kalbakken (og Rimi Nylænde og Rimi Langhus).

    Noe som var et helvete (siden at hovedkontor-sjeferne var så useriøse, blant annet.

    Så derfor trengte jeg egentlig ferie, sommeren 2003.

    For jeg måtte jobbe dobbelt store deler av sommeren 2002.

    For da måtte jeg være 'sommer-butikksjef' (aleine) på Rimi Bjørndal, etter at jeg egentlig hadde slutta som butikksjef.

    Men jeg leide leilighet av Rimi.

    Så jeg det var ikke sånn at jeg slutta å jobbe der brått.

    For å si det sånn).

    Og da så fikk jeg en laptop (en Toshiba-laptop, som var på tilbud, til cirka 7.000, noe som var billig da) med pixel-feil.

    (Som jeg har nevnt i de videresendte mailene).

    Og da sa min studie-kamerat Dag Anders Rougseth (en musiker) at det ville ikke han ha godtatt.

    Så da klagde jeg.

    Og dere nærmest konfiskerte laptop-en, i flere måneder, uten å gi meg erstatnings-PC.

    Så Rougseth og jeg fikk ikke tatt Linux-eksamenen.

    (Vi brukte laptop-en til å installere Red Hat-linux.

    Var det vel).

    Og da jeg endelig fikk laptop-en tilbake.

    Så hadde Elkjøp nekta å fikse feilen.

    For de sa (på en slags 'russisk' måte) at alle kunder måtte godta at inntil en prosent av skjemen var ødelagt (med døde pixler).

    (Noe sånt).

    Så det var jo bånn i bøtta, når det gjelder kundeservice.

    Og jeg som har jobba med kundeservice, i en mannsalder bortimot, må jeg si.

    Og jeg har også lært om at kunden alltid har rett, på handel og kontor (og NHI).

    Og så møter jeg deres 'sovjetiske' kundeservice, på Elkjøp Carl Berner (i 2003).

    Rougseth begynte muligens å tulle med meg, etter dette.

    Og jeg har ikke fått noe bachelor-grad.

    Så jeg må si at dere har ødelagt hele livet mitt, mer eller mindre.

    (Ihvertfall data-karrieren min).

    Så det må jeg klage på.

    Det var også sånn, at jeg har lest, at dere nå eies, av Currys/Dixons.

    Og sommeren 1985.

    Så var jeg på språkreise til Brighton, med STS.

    Og på Dixons, på Churchill Square.

    Så kjøpte jeg en walkman med hodetelefoner og 'PC-høyttalere' (uten forsterkere).

    (Til cirka 20-25 pund.

    Noe sånt).

    Og da ville jeg ha en svart walkman.

    Men dere prakka på meg en rød.

    (Dere burde heller gitt med utstillingsmodellen.

    Og så kunne jeg kanskje fått litt avslag).

    Og jula etter (må det vel ha vært).

    Så ga jeg denne walkman-en i gave, til min lillesøster Pia.

    Og hu ble kjempe-sur.

    For den var brukt og det var et merke i den (eller om en del av dekselet, hadde brukket av).

    Så den walkman-en må ha vært noe skrot.

    Siden at Pia klage så mye.

    Selv om høyttalerne vel kunne ha blitt brukt, den dag i dag, som noen slags 'reserve-PC-høyttalere'.

    (For å si det sånn).

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 14. okt. 2014 kl. 04:33
    Subject: Re: Klage
    To: Øystein Andre Schmidt <oystein.schmidt@elkjop.no>
    Cc: <TONO@tono.no>, postmottak <postmottak@hioa.no>, <post@forbrukerombudet.no>, <ica@ica.se>, <postmottak@uhr.no>, <info@hoyre.no>


    Hei,

    jeg likte ikke at du ble så fort dus, og at du hilser på engelsk.

    Jeg synes også, at det er en grov feil-vurdering, å sende dette, til
    Slependen-avdelingen deres.

    Dette er noe som er gjengs, for alle Elkjøp, (virker det som for meg),
    så dette hører nok hjemme hos adm. dir.

    (Dette er flere klager.

    Og de andre klagene, er også alvorlige, (dette med Gestapo-vektere og
    at dere ødela for studiene, til meg og en annen HiO IU-studen).

    Så dette hører nok hjemme hos administrerende 'fuhrer', mistenker jeg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    2014-10-13 14:04 GMT+02:00 Øystein Andre Schmidt <oystein.schmidt@elkjop.no>:
    > Hei Erik og takk for e-post.
    >
    > Jeg skal kontakte varehuset vårt på Slependen og be dem se på muligheten for å informere bedre om hvilke modeller som er utsolgt.
    >
    > Ha en flott dag videre!
    >
    > Vennlig hilsen/Kind regards
    > Elkjøp Nordic AS
    >
    > Øystein A. Schmidt
    > Kommunikasjonssjef / Senior Communications Officer
    >
    > Address: Solheimveien 6-8 | P.O.Box 153 | NO-1471 Lørenskog
    > Mobile: +47 951 47645 | Fax: +47 67 97 17 77
    > oystein.schmidt@elkjop.no | www.elkjop.no/presse
    >
    > Følg oss på:
    >
    > Twitter @Elkjop_no - Instagram #Elkjop_no - YouTube.com/Elkjop
    >
    > Tenk på miljøet før du skriver ut!
    >
    >
    > -----Original Message-----
    > From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sent: 12. oktober 2014 02:33
    > To: Øystein Andre Schmidt
    > Cc: TONO@tono.no; postmottak; post@forbrukerombudet.no; ica@ica.se; postmottak@uhr.no; info@hoyre.no
    > Subject: Klage
    >
    > Hei,
    >
    > jeg fant ikke noe generell e-post-adresse, til Elkjøp, på deres nettsider.
    >
    > Så jeg tenkte at jeg kanskje kunne sende en klage gjennom presse-kontakt-epost-adressen deres.
    >
    > Jeg var på Elkjøp Slependen, i dag.
    >
    > Og jeg var der også, for cirka en uke siden.
    >
    > Og det var det samme problemet, begge ganger.
    >
    > Under 'basic'-mobiler, så har dere utstilt en enkel Samsung-mobil, til
    > 99 kroner.
    >
    > (Jeg har nettopp flytta hjem, etter å ha bodd i mange år, i utlandet.
    >
    > Og driver og prøver å finne et internett-abonement, som passer for min bruk.
    >
    > Og ville bare ha en enkel mobil, den første tida, i Norge).
    >
    > Men deres ekspeditør, (begge ganger en ung mann, med langt hår i nakken, og han hadde i dag, (lørdag), også tre dagers-skjegg, så det ut som).
    >
    > Han sa det, at den mobilen, var utsolgt.
    >
    > Og for cirka en uke siden, så liksom prakket han på meg, en billig smart-phone.
    >
    > Og jeg trengte likevel, en enkel mobil, i dag, (på grunn av at jeg måtte lade opp Telenor kontant, som jeg bruker i en USB-stick, til internett).
    >
    > Og mobilen var fortsatt utsolgt.
    >
    > Og da klagde jeg, (i butikken), for da burde det stått en lapp, (ved den mobilen), om at den var utsolgt, (og eventuelt når den igjen var å få tak i, fra Elkjøp sitt hovedlager, som var der den var utsolgt, sånn som jeg forstod det, på ekspeditøren).
    >
    > Jeg fikk også ødelagt studiene mine, høsten 2003.
    >
    > For jeg hadde en nyinnkjøpt Toshiba-laptop, fra Elkjøp Carl Berner.
    >
    > Og jeg gikk, på HiO IU.
    >
    > Og jeg ville ikke ha Linux, på min stasjonære PC.
    >
    > (For jeg var op på #quiz-show, blant annet, på irc.
    >
    > Og brukte også den PC-en, som multimedia-PC.
    >
    > Så jeg ønsket ikke, å bruke den PC-en som test/opplærings-PC).
    >
    > Så jeg installerte Linux, på en laptop, som jeg kjøpte, på Elkjøp Carl Berner, rundt studiestart, høsten 2003.
    >
    > Laptop-en var det ventetid på, (den var på tilbud, til cirka 7000, som var billig, for en vanlig laptop, på den tida).
    >
    > Jeg måtte betale, på forskudd, og vente i to-tre uker, på å få laptop-en.
    >
    > Da jeg fikk den, så var det en prikk, på skjermen, som var svart.
    >
    > Min studiekamerat Dag Anders Rougseth, sa det, at da ville han ha byttet PC-en.
    >
    > Men hos Elkjøp Carl Berner, så møtte jeg da en 'russer'.
    >
    > Som sa det, at det var bare byttegrunn, hvis de 'døde' pixlene, målte en kvadrat-centimeter tilsammen, (eller noe i den duren).
    >
    > Og noen uker seinere.
    >
    > Så stoppa bare laptop-en å virke.
    >
    > (En tidligere russekamerat, Magne Winnem, var innom hos meg, i 'studie-leiligheten min', (som egentlig var Rimi-leilighet, hvor jeg jobba, som låseansvarlig, mens jeg studerte, og som butikksjef, før jeg begynte å studere igjen.
    >
    > Og han mente det, at det var kriminelt, (eller noe i den duren), å bruke Linux, på en laptop.
    >
    > Men Deichmanske bibliotek bruker Linux.
    >
    > Og vi lærte om Linux, på HiO IU.
    >
    > Så hva er galt med det?
    >
    > Er Winnem en degenerert jøde, eller noe i den duren?
    >
    > Han har også tidligere vært rar, og sagt det, at jeg ikke kan reservere meg mot telefonsalg, siden jeg har jobbet deltid, med telefonsalg.
    >
    > Og han har også villet ha hjelp av meg, til å fikse Høyre sine web-sider, i 1997, enda jeg var ferdig å studere, første gang, i 1992, og da hadde ingen hørt, om web-design, så jeg jeg kjente ikke det feltet, på den tida.
    >
    > Så han, (Winnem), er i det minste historieløs, vil jeg si.
    >
    > Men han har også mye annet rart, for seg.
    >
    > Så har er også forvirret, må jeg si.
    >
    > Kanskje han har klikka, og fått noen til å ødelegge laptop-en, kan man kanskje lure på.
    >
    > Siden han også har jobbet, som leder, i ICA, og kanskje kjente noen med nøkkel.
    >
    > Hm).
    >
    > Og da brukte Elkjøp Carl Berner, så lang tid, på å fikse min laptop.
    >
    > Så hverken Rougseth eller meg, fikk tatt eksamen, i Linux, det semesteret.
    >
    > Så Elkjøp ødela for utdannelsen min, må jeg si.
    >
    > Og jeg ble ikke tilbudt, å få låne en reserve-laptop/PC, under den måned-lange reperasjonstiden, i 2003.
    >
    > Så jeg vil med dette klage, på Elkjøp, på grunn av flere ting.
    >
    > Med hilsen
    >
    > Erik Ribsskog
    >
    > PS.
    >
    > Da jeg gikk ut, fra Elkjøp, i dag, (lørdag), etter å ha snakket, med han langhåra ekspeditøren deres.
    >
    > Så stod det to vektere, ved kassene, og bare observerte, inn i butikken.
    >
    > Det virka truende, (og som noe militært), synes jeg.
    >
    > De stod bare der, som om de var en Gestapo-vaktpost, eller noe.
    >
    > Er dette med A-gjengen eller B-gjengen, eller noe sånt?
    >
    > Noe lignende, kan jeg ikke huske å ha sett, i Norge, før jeg flytta til England, i 2004.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen