johncons
  • strømm engelsk

    http://en.wikipedia.org/wiki/Str%C3%B8mm

    PS.

    Nei, det området som heter Svelvik kommune nå, det het visst ‘Strømmen’, i gamle dager.

    Og var en enhet, sammen med Hurum.

    Så sånn var det.

    Så kanskje det er noen fra Strømmen, i Skedsmo, som ikke liker dette?

    Og som tuller med meg?

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    hurum og strømmen

    http://homepage.mac.com/tangen/museumno.html







  • Gmail – Problemer med at faren min lot meg bo alene, fra jeg var ni år







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problemer med at faren min lot meg bo alene, fra jeg var ni år





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Sep 17, 2010 at 7:13 PM





    To:

    post@bufdir.no



    Hei,

    jeg har kontaktet politiet, og folk som Fylkesmannen i Oslo og Akershus, angående dette, men ingen viser noen vilje til å ta disse problemene på alvor.
    Jeg får ikke Fri Rettshjelp, og politiet i Svelvik, vil ikke gjøre noe, før jeg møter opp hos dem, men jeg lever i landflyktighet, i England.

    Men faren min har senere drevet med 'bølleringing', ovenfor meg, så jeg vil gjerne formalisere, hva som har foregått, for å få kontroll, opp mot faren min da, og eventuelt fremtidig 'tull' fra han.

    Først, da jeg var 18-19 år, så tenkte jeg sånn, at jeg bare skulle glemme de problemene, og se fremover.
    Men nå i det siste, så har jeg hørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo, og lurer på om dette er linket med problemene jeg hadde, med omsorgssvikt, under oppveksten da.

    Faren min lot meg bo alene i to leiligheter, på Bergeråsen, i Svelvik kommune, fra jeg var ni år, det var først i Hellinga 7B, og siden i Leirfaret 4B.
    Min far bodde nede hos ei dame han fant seg, som heter Haldis Humblen.

    Min far heter Arne Mogan Olsen.
    Så det hendte jeg satt og grein mye, og lurte på hvorfor faren min hadde forlatt meg og sånn da.
    Og mora mi bodde i Larvik, og hu gikk jeg ikke så bra overens med, for hu var veldig streng, og jeg likte ikke av vi flytta fra faren min, da jeg var tre år.

    Så hu sendte meg til faren min da, i 1979.
    Så flytta han ned til Humblen, i 1980.
    Så ble jeg myndig, i 1988, og faren min solgte leiligheten jeg bodde i, våren 1989.

    Og jeg flytta til Oslo, for å studere, seinere i 1989 da.
    Og har nesten ikke hatt noe med faren min og Humblen-familien, å gjøre, etter dette.
    Men nå, for et drøyt år siden vel, så begynte faren min å 'bølle-ringe'.

    Så skjønner at dette ikke er ferdig enda.
    Jeg sa til han, at jeg ikke ville ha fler telefoner fra han.
    Men han hørte ikke, og ringte 20-30 ganger, eller noe sånt.

    Så jeg vet ikke hva han kan tenkes å finne på.
    Derfor vil jeg gjerne ha problemene med faren min formalisert.
    Så kanskje det ville holdt han i sjakk, tenkte jeg.
    Men politiet 'spiller ikke ball', og ikke Fylkesmannen i Oslo og Akershus heller, som jeg søker om Fri Rettshjelp, siden jeg bor i utlandet.

    Har dere i Bufetat noe råd om hvordan jeg kan få løst denne floken, med faren min, og omsorgssvikten fra han, under oppveksten min.
    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • slavekapteinen kristian

    PS.

    I såfall, så kan jeg si det som det er, at jeg jobba to og et halvt år, som assistent, for butikksjef Kristian Kvehaugen, på Rimi Bjørndal, fra våren 1996 til høsten 1998.

    Jeg måtte gjøre alt det tyngste kroppsarbeidet, (legge opp alle kjølevarene, spre ca. 20 bur, to ganger i uka, pluss ta alle bestillingene og ta tippinga og tippeoppgjøret osv.), for Kvehaugen var alkoholiker, må man vel si, (det var ihvertfall det Thomas Sæter sa, (mener jeg det var), og Kvehaugen kjøpte også tre store øl, 0.7 liter Ringnes, (såkalte ‘alkisbomber’ blant personalet på Rimi Bjørndal), hver dag).

    (Eller hva det kom av, at han var så ‘slavedriver’).

    Så jeg var jo skikkelig overarbeida, allerede da jeg begynte som butikksjef, i 1998.

    Men men.

    Det er visst ikke uvanlig, at butikksjefer sliter ut assistenter, i dagligvarebransjen.

    En av mine assistenter, på Rimi Kalbakken, Kjetil Prestegarden, (som jeg hadde mye konflikter med, for jeg hadde han i strupen fra dag 1, må jeg vel si), han fortalte en historie, om at ingen Rimi-ledere ønsket å være butikksjef, på Rimi Ammerud, som var den nærmeste Rimi-en vel, fra Kalbakken, hvor vi jobba.

    Og det var fordi, sa han, at Rema Ammerud, var rett over veien.

    Og han butikksjefen, på Rema Ammerud, han hadde visst slitt ut tre assistenter, på to år, eller noe, sa Prestegarden.

    (Det her må vært rundt vinteren 2001, mener jeg, som han Prestegarden sa dette, vil jeg tippe på.

    Noe sånt

    Jeg jobbet der jo bare fra oktober år 2000, til mai 2001, mener jeg det var, så).

    Så rovdrift på assistenter, det er nok et problem i dagligvarehandelen, (som jeg også ble utsatt for da).

    Det var greiere, sånn sett, da hun Elisabeth Falkenberg, var sjefen min på Rimi Nylænde.

    Eller, jeg ble vel utnytta der og, for jeg husker jeg ble så stressa av alt arbeidspresset, som assistent, så jeg måtte slutte å gå med armbåndsur, for jeg ble stressa bare jeg så på klokka.

    (Dette her var vel i 1995, kan jeg tenke meg).

    Men av Falkenberg, så lærte jeg ihvertfall en del.

    Mens på Rimi Bjørndal, så lærte jeg bare tippeoppgjøret, må jeg vel si, på de to og et halvt årene, som jeg jobbet der.

    Jeg lærte ikke om brutto/svinn, eller lønninger, (ikke noe særlig ihvertfall, det var bare noen ‘krampetrekninger’ helt på slutten der).

    Så det merka jeg, da jeg begynte som butikksjef, at jeg mangla litt lærdom, som butikksjefer burde kunne.

    Siden jeg ikke hadde fått noe ‘butikksjef-opplæring’, nesten i det hele tatt, av Kvehaugen, på Rimi Bjørndal.

    Jeg hadde bare slava rundt i to og et halvt år der, må jeg vel si.

    Kvehaugen maste og klagde, så jeg begynte å jobbe der, før jeg hadde kasta krykkene, etter en korsbåndoperasjon, som jeg hadde i kneet, på Aker Sykehus, noen uker før.

    Så da satt jeg i kassa mye gratis da.

    For jeg var egentlig sykemeldt.

    Men jeg ville hjelpe til da, siden Kvehaugen klagde sånn, når jeg var innom, for å se på butikken osv.

    Det var Anne Katrine Skodvin, distriktsjef i Rimi, som sendte meg dit.

    Når jeg bare var innom, på Rimi Nylænde, mens jeg var sykmeldt.

    Så jeg må si at jeg ble veldig utnytta i Rimi.

    Jeg var jo i toppform, (som en idrettsutøver nesten), for jeg kom rett fra et tøft år i infanteriet, da jeg begynte i Rimi.

    Men rundt den tida jeg slutta i Rimi, så var jeg var et vrak nesten, på det værste, pga. overarbeid da.

    Men dette var det også om i avisene, på 90-tallet.

    At Rimi-assistenter var underbetalte og hadde for mange arbeidsoppgaver.

    Det husker jeg stod på førstesidene av avisene en gang jeg var innom Rimi Nylænde, mens jeg jobbet på Rimi Bjørndal, mens hun Monica, som var butikksjef på Rimi Nylænde, før meg, avløste pauser i kassa, husker jeg.

    Men det var nedgangstider, da jeg var ferdig med militæret, så jeg fikk ikke meg noen annen jobb, på den tiden.

    Så derfor begynte jeg i Rimi, som var plan C, etter datajobb og kontorjobb.

    Men men.

    Men jeg ble ihvertfall butikksjef til slutt, (etter ca. fem år vel).

    Og nå har jeg ihvertfall ledererfaring da.

    Jeg har jo også en grad i IT, så jeg burde vel klare meg, regner jeg med.

    Hvis ikke politiet, eller noen, tuller med meg da, sånn som jeg synes det virker litt som noen ganger.

    Jeg vet ærlig talt ikke hva som foregår siden jeg har så mye motgang.

    Jeg har jo en grad i IT og ledererfaring, og det som er.

    Så jeg burde jo få meg en million-jobb, eller noe.

    Men jeg er jo flyktning fra Norge så.

    Så det er jo det som er hovedproblemet da.

    Som jeg prøver å få rettighetene mine i forbindelse med, i Norge og her i England.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Og jeg var også sånn, at jeg gjorde ting ordentlig og grundig.

    En gang fikk jeg i jobb, å legge noen kjøttvarer oppi en ny, brukt kjøledisk.

    Og jeg var vant til, at butikken skulle se ordentlig ut.

    Så jeg begynte da å prøve å få fjerne gamle klistremerke-rester osv., fra den kjøledisken da.

    For at butikken ikke skulle se for ‘harry’ ut.

    Men da husker jeg, at jeg overhørte at Kvehaugen klagde til min assistent-kollega, Irene Ottesen, (som han lærte opp mer, til å ta lønninger og jobbintervjuer osv.), om at andre ville bare ha slengt oppi kjøttvarene i disken, og ferdig med det.

    (Så de mine to lederkolleger der, de stod og så på meg, mens jeg jobba.

    Og prata om meg, og hvordan jeg jobba da, og dreiv og dømte meg opp og ned da.

    Så det var en litt ekkel følelse, husker jeg, fra hvordan Kvehaugen og Ottesen oppførte seg, og fra hvordan dem prata om meg, bak ryggen min.

    For Ottesen, hun var jo assisterende butikksjef, sånn som meg.

    Så hun var jo ikke min overordnede, (ihvertfall ikke sånn som jeg kan skjønne det).

    Så Kvehaugen skulle vel ikke ha pratet om meg, til min kollega, som jeg var lik i rang med.

    Det var vel egentlig trakassering/mobbing av meg, må jeg vel nesten si da.

    Når jeg tenker tilbake på den episoden.

    Dette var vel en lille julaften.

    Antagelig i 1996.

    Men men).

    Jeg var en som beholdt oversikten og gjorde ting ordentlig, og tenkte på helheten i butikken.

    Jeg tenkte hele tiden på butikken, fra kundens synspunkt.

    Så da kræsja jeg kanskje med Kvehaugen, som bare tenkte på å få gjort unna ting kjapt.

    Så det funka dårlig der, mellom meg og Kvehaugen og Irene Ottesen.

    Så det ble et ork, å jobbe som leder der, syntes jeg.

    Så jeg ble enig med Kvehaugen og Irene Ottesen, om at jeg tok alle seinvaktene.

    (Så slapp jeg å se dem mer enn en time, mellom klokken 13 og 14).

    Men Irene Ottesen gikk tilbake på det her da.

    Og sa at hu trengte en seinvakt i uka, eller noe, for å sove ut da.

    Så det med at jeg hadde alle seinvaktene, den avtalen, den gikk litt sånn i rykk og napp, etter lunene til Irene Ottesen da, må jeg vel si.

    Men så slutta hu, for å bli assistent på Rimi Mortensrud.

    Og da var jeg kjempeglad, for å slippe de nykkene hennes.

    Som kollega.

    Så da var jeg fornøyd, med at vi bare var to ledere der.

    (Enda det var en av de største butikkene i distriktet).

    Men jeg merka det seinere, at da ble det for mye jobbing for meg.

    Ei fra Ski, (som var litt rund, eller svær), og som het Merete vel.

    Hu tok over etter Irene Ottesen.

    Men det var først et halvt år etter, eller noe.

    Og da ble de sure, fordi jeg ga tørrvarebestillingene til henne.

    Enda jeg hadde kjempemye fra før.

    Så det var mest sånn, at Ottesen og Kvehaugen og hu Merethe, gikk og ‘dassa’ litt.

    Også gjorde jeg det tyngste arbeidet.

    Hvis man setter det på spissen, hvordan det var for meg å jobbe som assistent, på Rimi Bjørdal, så kan man kanskje si at det var sånn, mener jeg.

    Men men, det er mulig at andre har andre meninger.

    Men det er ihvertfall sånn det virka litt for meg, innimellom der.

    (Dem tok også mange røykepauser og sånn, som ikke jeg gjorde.

    For jeg hadde slutta å røyke, mens jeg jobba på Rimi Nylænde, et par år tidligere, på 90-tallet.

    Og de var jo to ledere, på tidligvaktene.

    Og de vaktene, de var roligere, enn kveldsvaktene da.

    Men men.

    Så jeg hadde nok klart den tyngste jobben, på Rimi Bjørndal, da jeg jobba som assistent der, vil jeg si.

    Men men).

    Selv om de andre også kunne jobbe bra, jeg må innrømme det.

    (F.eks. så var vel både Kvehaugen og Ottesen flinke til å legge opp frukta kjapt.

    Men jeg vet ikke om de kanskje skulka unna litt med rulleringa?

    Hvem vet).

    Men det var litt mye arbeid for meg, på Rimi Bjørndal, som assistent, må jeg vel si.

    Og når bussene også streika(!), våren og sommeren 1998.

    Så ble det jo en time omtrent, å gå til jobben, fra Mortensrud.

    Og også nesten en time, om kvelden.

    Ihvertfall mer enn en halvtime.

    Så før jeg skulle ha sommerferie, sommeren 1998, så var jeg helt utslitt, husker jeg.

    Jeg var nok litt for motivert, så jeg stod på fælt da, for å holde hjulene igang, i butikken.

    Jeg tenkte sånn, at hvis jeg gjorde min del, så ble det lettere for de andre å gjøre sin del da.

    Sånn at vi ikke mista kontrollen på butikken.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • er erik ribsskog undercover illuminati

    PS.

    Jeg sendte en e-post om dette, (hvor jeg la med en fil med skjermbildet ovenfor, som vedlegg):







    Gmail – Søking om meg på internett







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Søking om meg på internett





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Sep 17, 2010 at 11:38 AM





    To:

    "jobb@atmel.no" <jobb@atmel.no>



    Hei,

    jeg ser at dere hos Atmel Norway AS, søker på internett, om jeg er 'undercover illuminati'.
    Er det mulig å få noen nærmere forklaring, (eller 'forklarings'), på hva dere tenker på da?

    Uten 'undercover illuminati' hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Sender med skjermbilde som viser søket deres, fra et tracking-cookie program jeg har på bloggen, som heter StatCounter.





    er erik ribsskog undercover illuminati.JPG
    158K










  • Gmail – Klage på medsoldat Ove Grønvold, fra Drøbak







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på medsoldat Ove Grønvold, fra Drøbak





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Sep 16, 2010 at 10:04 PM





    To:

    vpv.kontakt@mil.no



    Hei,

    da jeg var inne til førstegangstjeneste, i Geværkompaniet, Terningmoen, i 1992/93.
    Så var jeg ukehavende soldat, en av de første helgene.
    Da skulle jeg avgi vaktstyrken til daghavende offiser.

    Men både vaktstyrken og jeg, hadde jo bare vært der noen uker.
    Og flere av de kara var både en del større og kraftigere enn meg.
    Og det ukehavende-greiene var litt diffust.

    Jeg syntes ikke at jeg fikk forklart det så bra.

    Så det var ikke sånn, at jeg begynte å inspisere AG-ene til vaktstyrken osv.
    Og noen av dem virka litt kriminelle, syntes jeg.

    Grønvold og Frisell, og den gjengen.

    Jeg overhørte det, at Grønvold sa, at han tok masse olje på AG-en, som et triks, for da trodde han ikke, at daghavende offiser, ville inspisere han.
    For da trodde han, at daghavende ville inspisere en annen av vaktstyrken, sin AG, for å slippe å få masse olje på seg.

    Så Grønvold, han bare klinte inn AG-en sin med masse olje da, for å slippe å pusse AG-en så nøye, skjønte jeg.
    Så dette kan jo jeg raportere Grønvold for nå, tenkte jeg.
    For jeg var vel hans overordnede, som ukehavende, når jeg avleverte vaktstyrken til daghavende offiser, på Terningmoen da, høsten 1992 en gang.

    For nå driver Grønvold å sender masse piss på Facebook.
    Og jeg kjenner jo bare han fra militæret, så det er kanskje greit, synes jeg, å få formalisert det at Grønvold er en 'sleiping', og at han liksom er ute etter meg da, og han forteller masse løgn.

    Det var klart for meg, at han hadde noe mot meg, som medsoldat.
    For en gang, så nevnte han for meg, i en aggressiv tone, noe om 'pakkisene utafor Oslo City'.
    Uten at jeg skjønte noe av hva han mente da.

    Men jeg vil gjerne klage på nevnte Grønvold.
    Jeg var også vaktsoldat, den gangen, som masse kjøretøy ble stjålet, på Terningmoen, det samme året.
    Jeg lurer på om det kan ha vært de som var vakt sammen med meg, dvs. Grønnvold og Frisell vel, med flere.

    Uten at jeg husker dette helt 100% sikkert, for det er mange år siden nå da.
    Men jeg husker at jeg mistenkte at det kunne ha vært noe sånt da, som foregikk.
    Men men.
    Så sånn er det.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog









  • barnepuler!!!

    Mellom Deg og Ove Grønvold

    Ove Grønvold 16. september kl. 01:42 Rapporter

    hørt at du er en gris. sånn pedo faan……!!!

    Erik Ribsskog 16. september kl. 01:44

    Hvem er det som har sagt det?

    Det er ikke sant i det hele tatt.

    Jeg har aldri pult noen som er yngre enn 17 år, og da var jeg 18 selv.

    Det må være noen som har blanda meg med Hermansen, han var litt for nærme de han var speiderleder for, synes jeg, da jeg så han i Storgata, eller Torggata, eller hvor han var.

    Du får roe deg ned litt i Drøbak eller Son eller hvor det var du bodde igjen.

    Erik Ribsskog

    Ove Grønvold 16. september kl. 17:32 Rapporter

    jeg så bildene, det var helt klart deg erik. Ta deg en tur til Drøbak, så skal jeg ordne så du for sett dem.

    Erik Ribsskog 16. september kl. 17:47

    Ja, jeg har vært i Drøbak mange ganger jeg, for mora mi ligger begravet der.

    Søstera mi kjøpte en gråstein til henne.

    Eller hu ble kremert.

    Og en slektning av meg har skrevet bok om festningen uti der, hvis jeg har skjønt det riktig.

    Men hva skulle jeg i Drøbak, når jeg bodde i Oslo?

    Nei, Drøbak var et kjedelig sted for meg, så overnatta ikke hos mora mi, da hu bodde der.

    Men det var jeg som kjørte mora mi til Drøbak, da hu skulle på visning der, i Holterveien, bak senteret deres, i 1997, eller noe.

    Men du juger jo så det renner av deg, som det heter.

    Du er jo bare en dass, som ikke ærer det felleskapet vi hadde i militæret.

    Du pisser på det, og kommer med noe sladre-kjærring greier, som er helt løgn.

    Det må være noen manipulerte bilder, i såfall.

    Eller noen som bare finnes i hue ditt.

    Du er jo en sånn gris, som tok mye olje på AG-en husker jeg, for da ville ikke daghavende inspisere din AG-3, for han ville ikke ha olje på henda, spekulerte du i.

    Likevel valgte han daghavende offiser din AG.

    Og du sa til troppsjef Frøshaug, at 'venstre er den du holder dyna med'.

    Når han spurte om noen ikke visste forskjellen på høyre og venste.

    Og du var vel innblanda i noe stjæling av kjøretøyer der også, såvidt jeg husker.

    Så du var som en kriminell, som fullførte militæret, synes jeg.

    Så du får vokse opp og slutte å juge.

    Selv om jeg har merka at folk fra Follo ofte er ganske umodne og litt som jenter.

    Men men.

    Så du får ha lykke til, og slutt å jug som om du var ei sånn sladre-jente.

    Erik Ribsskog








'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen