johncons






  • Gmail – Til Helsetilsynet Østfold







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Helsetilsynet Østfold





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jul 16, 2010 at 7:08 PM





    To:

    postmottak@helsetilsynet.no


    Cc:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    jeg viser til brev fra Sykehuset Østfold, fra 7.5.2010, som jeg fikk i posten i dag(!), og ikke før, av en eller annen grunn.
    Med Deres referanse: 10/533.

    Det er angående min mor, som døde på sykehuset i Moss, i 1999.
    Min søster ringte meg, og sa at mora vår hadde havna på sykehuset.
    Hun fikk brystkreft året før, men jeg trodde ikke det skulle gå så fort.

    Men hun fikk behandling på radiumhospitalet, i Oslo.
    Men håret hennes falt ikke av, men det ble grått.
    Så det var ganske noe galt med den behandlingen på Radiumhospitalet?

    Det får være klage 1.
    Klage 2, det er på Sykehuset i Moss.
    Jeg kjørte ned, med min søster Pia og bror Axel.
    Min mor satt i rullestol.

    Vi kjøpte is i kiosken, for mora mi ville gjerne ha is.
    Jeg skjønte hun var dårlig så fikk også litt av en is som jeg hadde kjøpt til meg selv, for hun spurte om det.

    Sjokoladepinne, eller hva det var.
    Men jeg fikk ikke sagt 'hadet', for da kom det ei brysk dame, fra sykehuset, og trilla mora mi tilbake til sykehuset.
    Mora mi prata om en kjole, som hun ville jeg skulle hente.

    (Antagelig for å bli gravlagt i).
    Men det dreit onkel Martin og søstra mi i, etter at hu døde.
    Det var den dagen hu døde.
    Søstra mi ringte, og sa vi måtte dra til sykehuset, for mora mi hadde dødd.

    Så jeg regna med det var vanlig da.
    Jeg vokste opp hos min far, så farmora mi var egentlig nærmere meg enn mora mi, under oppveksten.
    Men jeg tenkte at hu var jo tross alt mora mi.

    Så jeg ringte Irene, butikksjef på Rimi Bjørndal, og sa at hu måtte få noen til å jobbe min vakt.
    Jeg var butikksjef, men hadde av en eller annen grunn kassavakt, den dagen, antagelig pga. at vi hadde sykmeldinger.

    Og de andre assistentene, de likte ikke å sitte i kassa.
    Så hvis vi var mange leder, på Rimi Nylænde, så hendte det at butikksjefen måtte sitte i kassa.
    For sånn som aspirant Hilde, fra Nordstrand, hun likte ikke å sitte i kassa, så det hendte at jeg måtte sette meg i kassa, og la hu styre butikken da.

    Det var bare sånn det blei, for ellers så hadde vi ikke hatt noen i kassa.
    Men det ble jo vanskelig for da kom det selgere, og de ville jo da prate med meg.
    Så da måtte jeg jo be hu Hilde sette seg i kassa.

    Og da ble hu sur da, husker jeg.
    Eller grinete.
    Og det skjønner jeg jo.
    Men det var jo ikke lett for meg heller, når det kom folk som ba om å få prate med meg.

    Men jeg prøvde å ha dette mer i bakhue, etter at jeg så at det gjorde henne grinete, å sitte i kassa når noen spurte etter meg.
    Men det var jo selvfølgelig ikke noen ideell situasjon.

    Det ble bare sånn, siden vi manglet vanlige ansatte som kunne sitte i kassa, noen dager i enkelte ferier, og lignende.
    Hu var sammen med en italiener forresten.
    Så dette kan ha vært noe hevn fra hu Hilde fra Nordstrand og den italienske mafiaen kanskje?

    Hvem vet.
    Siden dette skjedde på en sånn dag, når jeg egentlig skulle ha sittet i kassa, mener jeg.
    Så måtte jeg ringe Irene på Rimi Bjørndal.
    Så fikk hun Toro til å jobbe, i noen timer.

    Men han fikk Stian til å ringe å mase, så det var liksom ikke noe ro over den her dagen.
    Eller verdighet da.
    Før jeg måtte sette meg i kassa da, før Toro dro til Bjørndal, for han hadde vel en vakt der og.

    Noe sånt.
    Toro het egentlig Thor-Arild Ødegaard.
    Nå ble det litt avsporing her kanskje.
    Men mora mi så kanskje ut som om hu var 50 år, da hu var på sykehuset.

    Så så hu ut, som at hu var 150 år kanskje, den dagen hu døde, og jeg og søstra mi kjørte ned for å se på den døde, på sykehuset, som søstra mi ville.
    (Broren min spurte hun vel ikke tror jeg.

    Hva vet jeg).
    Så jeg lurer på om mora mi ble torturert?
    Jeg har funnet ut at hennes (fille-)tante, i Danmark, Unse Heegaard f. Heegaard, var direkte etter folk som Karl den Store, Pippin den Lille, Gorm, Valdemar Seier, Valdemar den Store, Gange-Rolv, og til og med også Odin(!), etter en dame av Nogodrod, Bruno av Sachsen, Sigbjørn Ring, osv.

    Så dette kan også ha vært noe ritual-mord, i den forbindelse, er en annen teori jeg har.
    Siden jeg har masse mystiske frimurere, (min morfar Johannes Ribsskog sin nevø Ola Øyvin(d) Ribsskog), og Johanitterorden, (min fars nye stedatter Christell Humblen sin halvbror på Vestlandet, Bjørn Humblen og hans ekskone Nadine Humblen), i slekta, og det som er.

    For søstra mi, Pia Ribsskog, hu fikk meg sommeren etter at mora mi døde, til å feste bordplata på et rundt bord, hos min bestemor Ingeborg, i Nevlunghavn.
    Og den midtstanga, som bordplata skulle festes på, den var flekket av noe jeg nå lurer på om var blod.

    Så om min mor døde av å bli spiddet på den bordstanga, som et ritualmord, lurer jeg på nå.
    Min mor fikk bare en gråstein til grav, av søstra mi, som var arbeidsledig, og skulle ordne med det her.

    Jeg hadde alrede tøyet Rimi-strikken litt vel mye vel, ved å ringe hun Irene på Rimi Bjørndal, og be henne ordne det, sånn at jeg fikk fri, for jeg måtte på sykehuset, siden mora mi døde.

    Så jeg lot søstra mi ordne med begravelsen av mora mi, ellers så hadde kanskje Rimi begynt å klage.

    Hvis jeg hadde spurt om fri fra jobben som butikksjef på Rimi Nylænde til det.
    Søstra mi ordna sånn at mora mi ble kremert, og ikke fikk ordentlig grav.
    Søstra mi skulle liksom forklare veien til Moss krematorium, da jeg og hu og halvbroren vår Axel, skulle dit.

    Men søstra mi forklarte ikke veien til krematoriumet.
    Enda hu sa at onkelen vår Martin hadde forklart henne veien, så hun kunne gi meg direksjon dit.
    Så vi ble kjørende rundt i Moss-distriktet i nesten en time vel.

    Før vi havnet tilbake i sentrum, og en taxi, kjørte foran oss.
    Og de skulle ikke ha betalt engang.
    Så det var bra av Moss taxi.
    Men her ser man at det nok var urent trav, fra søstra mi og onkelen min.

    De som satt i værelse ved siden av resepsjonen, på den avdelingen på Moss sykehus, der mora mi døde.
    De damene, de kvakk til, alle som en, som skremte høns vel, når jeg og søstra mi dukka opp der, den dagen mora mi døde.

    (Eller det må ha vært dagen etter, for søstra mi ringte kvelden før, og sa at mora mi var død).
    Så jeg tror at mora mi ble torturert til døde.
    Og det vil jeg gjerne anmelde.

    Så jeg sender en kopi av denne e-posten, til Politiet i Drammen, som bruker, siden jeg er fra Drammensområdet opprinnelig.
    Så jeg ønsker at gjerningspersonene blir tiltalt og straffet.

    Så jeg får ta dette med politiet i Drammen, fra nå av, tenker jeg er smartest.
    Men da har jeg ihvertfall oppdatert dere i Østfold og.
    Siden jeg startet en sånn prosess, hos dere, med å klage på det som skjedde, da mora mi døde, på Moss Sykehus, i 1999.

    Håper dette er i orden!
    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jul 16, 2010 at 4:39 PM





    To:

    lars.helle@dagbladet.no



    Hei,

    jeg lurte på hva det kan komme av, at hver gang jeg blir utsatt for personangrep, og trakassering og mobbing, på deres kommentarsystem.
    Og når jeg klager på det.
    Så skjer det aldri noen verdens ting, uansett om jeg kan definisjonen for trakassering, og skjønner at dette er personangrep og trakassering.

    Det står i Vær Varsom-plakaten at dere ikke skal henge ut og trakassere enkeltpersoner.
    Hvorfor har dere to standarder?
    En for for politikere og andre i eliten.

    Dem blir beskytta kan man se, mot gapestokk osv.

    Mens vanlige folk de må tåle all mulig dritt uten at noen reagerer, på deres kommentarsystem.
    Hva skyldes denne slappheten og unnfallenheten og inkompetansen fra deres moderatorer av kommentarsystemet deres?

    Noen folk bruker visst det bare for å hersje med folk, som ønsker å bruke yttringsfriheten sin.
    Det er som at folk som ønsker å delta i samfunnsdebatten, blir organisert angrepet, synes jeg.
    Av folk som ønsker å kneble en saklig samfunnsdebatt i Norge.
    Og bruker ufine metoder for å lykkes med dette, som skjellsord og personkarakteristikker.
    Jeg synes at moderatorene ders tolererer for mye, at enkeltpersoner, blir angrepet på deres kommentarsystem.

    Det blir sånn, at man nesten ikke orker å stikke fram hue, for å si sin mening.
    Det er som at man blir utsatt for 'mobstere' på nettet, synes jeg.
    Og det er ikke bra for landet, hvis folk ikke tørr å si sin mening, for at da blir angrepet av anonyme og organiserte internett-krigere.

    Derfor synes jeg at avisene, kanskje spesielt deres, må bli flinkere til å slå ned på personangrep.
    Det er en ting å være liberale.
    Men Norge er et sivilisert samfunn.

    Og det er ingen erklærte kriger i Norge, i dag.
    Det er ikke erklært borgerkrig i Norge, i dag.
    Derfor burde det slås ned på ufin oppførsel og ufine og organiserte personangrep.
    Hvor folk er fiendtlige og krigerske og angriper personen og ikke diskuterer sak.
    Altså man tar mannen og ikke ballen, for å bruke det utrykket.
    Og det skjer igjen og igjen, hver eneste dag, på deres kommentarsystem.

    At folk diskuterer person og ikke sak.
    Og kommer med ufine karakteristikker.
    Og da prøver jeg å varsle om det.
    (Som jeg har gjort kanskje 50 ganger.

    Noe sånt).

    Og ingenting skjer.
    Det eneste som hjelper er å ringe.
    Men hvorfor har dere den varsle-knappen da?
    Hvis man må ringe uansett.

    Det er jo bare tull.
    Så jeg håper dere kan skjerpe dere litt her.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/7/16
    Subject: Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem

    To: support@db.no

    Det var visst Thor Gjermund Eriksen jeg mente.



    Dem pleier visst ikke å sitte så lenge, de redaktørene i Dagbladet.


    Det var en på 70-tallet som het Arve Solstad, som satt lenge, så jeg på Wikipedia.


    Kanskje dere burde ta tilbake han.

    Hvis han ikke er død da.


    Hvem vet.

    Jeg bare fleiper, det er ikke så seriøst det her, jeg skal sende det til han redaktøren.

    Takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/7/16
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: "Dagbladet.no Support" <support@db.no>

    Ok,

    jeg trodde det var dårlig kundeservice 🙂
    Jeg skjønner at det blir mange redaktører å holde styr på.
    Hvor mange redaktører er det siden han Hyland Eriksen, eller hva han het?

    Fra slutten av 90-tallet vel.
    (Bare fleiper).
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/16 Dagbladet.no Support <support@db.no>

    Ok, ikke helt oppdatert etter redaktørbyttet da. Ja, det stemmer, lars.helle@dagbladet.no

    Den 16. juli 2010 14.24 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    det står bare: Ansvarlig redaktør Dagbladet/Dagbladet.no: Lars Helle


    Erik Ribsskog


    2010/7/16 Dagbladet.no Support <support@db.no>

    Kontaktinformasjon til Lars Helle og Alexandra Beverfjord finner du nederst på dagbladet.no



    Den 14. juli 2010 16.59 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    ja, det hadde kanskje vært litt artig å vite, for det virker ikke som om noen gjør noe som helst, når man varsler om personangrep.

    Så hvis dere kunne sendt dette videre til en av de.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/7/14 Dagbladet.no Support <support@db.no>


    Hei.

    Det er vår redaksjon som håndterer moderering av kommentarer til artikler. Så også de som varsles.
    Vurderingen av hvilke kommentarer som evt. skal fjernes på bakgrunn av mottat varsel, baserer seg på redaksjonelle retningslinjer for moderering.

    Har du spørsmål vedr. disse retningslinjene, ta kontakt med ansvarlig redaktør Lars Helle, eller nyhetsredaktør Alexandra Beverfjord.
    Den 13. juli 2010 08.54 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,
    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    en annen anonym internettkriger, med nick 'Stilig kis', misbruker også kommentarfunksjonen deres, på samme måte som 'Bjartleif Gudrulfsen', og benytter enhver anledning, til å komme med anoym edder og galle mot meg, hver gang jeg drister meg til å skrive en kommentar til en av deres artikler, på Dagbladet.no.

    Her er profilen til Stilig kis, hvor man kan se at han angriper meg og kaller med stygge ting som pedofil og annet, som en terrorist, vil jeg si, kanskje drevet av noe hat mot nordmenn, eller noe, hva vet jeg.

    Jeg skjønner heller ikke hva den varsle-knappen deres, som heter 'Personangrep' er til.

    Jeg trykker alltid på den varsle-knappen, hvis jeg blir utsatt for personangrep.
    Men, det skjer aldri noe.
    Det virker ikke som at dere forstår hva et personangrep er hos dere.

    Dere gjør ihvertfall ikke noe med slike personangrep, så hva den varsle-funksjonen er til, det vet jeg ikke, det er nesten bare som en vits.
    Om 'Stilig kis' og 'Bjartleif Gudrulfsen' er i samme 'mob'/undergrunns-gruppering, det vet jeg ikke.

    Men det er vel kanskje grunn til å mistenke det.
    Det er også mange fler som angriper meg på samme måten, og mye av dette er nok ko-ordinert, av noe 'mob', eller CIA, eller noe sånt, som vil svekke norske folks identitet, (kanskje siden jeg har et krav på å være en norsk baron, etter Cort Adeler, som jeg har søkt Kongen om å få bli), og at CIA, eller andre, ønsker å svekke norsk kultur/identitet, og derfor motarbeider meg personlig, gjennom noe undergrunn, som del av kulturimperalisme fra USA, f.eks?

    Noe sånt.
    Ihvertfall så blir jeg utsatt for terrorisme hos dere, og jeg savner at dette tar dette alvorlig nok.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    jeg har lagt merke til at dere ikke har noen varsleknapp, for når man blir angrepet av en anynom mob, på kommentarsystemet deres.

    Jeg blir stadighet angrepet av de samme anonyme 'internettkrigerne', uansett hva jeg kommenterer om, på deres kommentarsystem.

    Et eksempel er denne Bjartleif Gudrulfsen.
    Som har denne profilsiden:

    Han angrep meg, både under artiklen om e-poster etter kl. 23 og under artikkelen om Løvenskiold-rettsaken.
    Hvis man ser på min kommentar, om e-poster etter kl. 23., så var det mange som mente noe lignende av meg.

    Men denne 'Bjartleif Gudrulfsen', angriper kun meg.
    Og han angrep også meg personlig, forrige gang jeg kommenterte hos dere, om Løvenskiold.
    Og det er slitsomt, å til stadighet få navnet sitt svertet, av sånne anonyme 'hatere'.

    Jeg lurer på om dette kan være noe som henger igjen fra tiden jeg jobbet som butikksjef i Rimi, hvor noen av mine butikksjef-kollegaer og andre sjefer oppover i systemet, virka mer som gatebøller noen ganger, enn som forretningsfolk.

    Kanskje dere burde hatt det sånn, at folk må bruke sitt ekte navn?
    Hvis jeg sender om dette politiet, så sitter de bare på stumpen sin, og gjør ingen verdens ting.

    Så kanskje dere kan gi meg navnet på denne terroristen, (må man vel kalle folk som driver med anonym personforfølgelse og terrorisering og sverting av navn), Bjartleif Gudrulfsen?
    Mvh.

    Erik Ribsskog




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no












  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jul 16, 2010 at 4:25 PM





    To:

    support@db.no



    Det var visst Thor Gjermund Eriksen jeg mente.



    Dem pleier visst ikke å sitte så lenge, de redaktørene i Dagbladet.


    Det var en på 70-tallet som het Arve Solstad, som satt lenge, så jeg på Wikipedia.


    Kanskje dere burde ta tilbake han.

    Hvis han ikke er død da.


    Hvem vet.

    Jeg bare fleiper, det er ikke så seriøst det her, jeg skal sende det til han redaktøren.

    Takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/7/16
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: "Dagbladet.no Support" <support@db.no>

    Ok,

    jeg trodde det var dårlig kundeservice 🙂
    Jeg skjønner at det blir mange redaktører å holde styr på.
    Hvor mange redaktører er det siden han Hyland Eriksen, eller hva han het?

    Fra slutten av 90-tallet vel.
    (Bare fleiper).
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/16 Dagbladet.no Support <support@db.no>

    Ok, ikke helt oppdatert etter redaktørbyttet da. Ja, det stemmer, lars.helle@dagbladet.no

    Den 16. juli 2010 14.24 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    det står bare: Ansvarlig redaktør Dagbladet/Dagbladet.no: Lars Helle


    Erik Ribsskog


    2010/7/16 Dagbladet.no Support <support@db.no>

    Kontaktinformasjon til Lars Helle og Alexandra Beverfjord finner du nederst på dagbladet.no



    Den 14. juli 2010 16.59 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    ja, det hadde kanskje vært litt artig å vite, for det virker ikke som om noen gjør noe som helst, når man varsler om personangrep.

    Så hvis dere kunne sendt dette videre til en av de.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/7/14 Dagbladet.no Support <support@db.no>


    Hei.

    Det er vår redaksjon som håndterer moderering av kommentarer til artikler. Så også de som varsles.
    Vurderingen av hvilke kommentarer som evt. skal fjernes på bakgrunn av mottat varsel, baserer seg på redaksjonelle retningslinjer for moderering.

    Har du spørsmål vedr. disse retningslinjene, ta kontakt med ansvarlig redaktør Lars Helle, eller nyhetsredaktør Alexandra Beverfjord.
    Den 13. juli 2010 08.54 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,
    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    en annen anonym internettkriger, med nick 'Stilig kis', misbruker også kommentarfunksjonen deres, på samme måte som 'Bjartleif Gudrulfsen', og benytter enhver anledning, til å komme med anoym edder og galle mot meg, hver gang jeg drister meg til å skrive en kommentar til en av deres artikler, på Dagbladet.no.

    Her er profilen til Stilig kis, hvor man kan se at han angriper meg og kaller med stygge ting som pedofil og annet, som en terrorist, vil jeg si, kanskje drevet av noe hat mot nordmenn, eller noe, hva vet jeg.

    Jeg skjønner heller ikke hva den varsle-knappen deres, som heter 'Personangrep' er til.

    Jeg trykker alltid på den varsle-knappen, hvis jeg blir utsatt for personangrep.
    Men, det skjer aldri noe.
    Det virker ikke som at dere forstår hva et personangrep er hos dere.

    Dere gjør ihvertfall ikke noe med slike personangrep, så hva den varsle-funksjonen er til, det vet jeg ikke, det er nesten bare som en vits.
    Om 'Stilig kis' og 'Bjartleif Gudrulfsen' er i samme 'mob'/undergrunns-gruppering, det vet jeg ikke.

    Men det er vel kanskje grunn til å mistenke det.
    Det er også mange fler som angriper meg på samme måten, og mye av dette er nok ko-ordinert, av noe 'mob', eller CIA, eller noe sånt, som vil svekke norske folks identitet, (kanskje siden jeg har et krav på å være en norsk baron, etter Cort Adeler, som jeg har søkt Kongen om å få bli), og at CIA, eller andre, ønsker å svekke norsk kultur/identitet, og derfor motarbeider meg personlig, gjennom noe undergrunn, som del av kulturimperalisme fra USA, f.eks?

    Noe sånt.
    Ihvertfall så blir jeg utsatt for terrorisme hos dere, og jeg savner at dette tar dette alvorlig nok.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    jeg har lagt merke til at dere ikke har noen varsleknapp, for når man blir angrepet av en anynom mob, på kommentarsystemet deres.

    Jeg blir stadighet angrepet av de samme anonyme 'internettkrigerne', uansett hva jeg kommenterer om, på deres kommentarsystem.

    Et eksempel er denne Bjartleif Gudrulfsen.
    Som har denne profilsiden:

    Han angrep meg, både under artiklen om e-poster etter kl. 23 og under artikkelen om Løvenskiold-rettsaken.
    Hvis man ser på min kommentar, om e-poster etter kl. 23., så var det mange som mente noe lignende av meg.

    Men denne 'Bjartleif Gudrulfsen', angriper kun meg.
    Og han angrep også meg personlig, forrige gang jeg kommenterte hos dere, om Løvenskiold.
    Og det er slitsomt, å til stadighet få navnet sitt svertet, av sånne anonyme 'hatere'.

    Jeg lurer på om dette kan være noe som henger igjen fra tiden jeg jobbet som butikksjef i Rimi, hvor noen av mine butikksjef-kollegaer og andre sjefer oppover i systemet, virka mer som gatebøller noen ganger, enn som forretningsfolk.

    Kanskje dere burde hatt det sånn, at folk må bruke sitt ekte navn?
    Hvis jeg sender om dette politiet, så sitter de bare på stumpen sin, og gjør ingen verdens ting.

    Så kanskje dere kan gi meg navnet på denne terroristen, (må man vel kalle folk som driver med anonym personforfølgelse og terrorisering og sverting av navn), Bjartleif Gudrulfsen?
    Mvh.

    Erik Ribsskog




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no












  • Gmail – SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jul 16, 2010 at 2:26 PM





    To:

    PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>



    Hei,

    ja, det er fint å forelegge synspunkter.
    Men jeg mener at pga. feil behandling, så må den klagen tas opp på en ordentlig måte, på en 'u-forenklet' måte, hos PFU.

    For det er klart for meg, at grunnet til at Nyhuus valgte å behandle den klagen, på en forenklet måte, var fordi at jeg kom inn på Solskjær sin klage, i den telefonsamtalen jeg hadde med Nyhuus, for et par år siden.

    (Etter at jeg nok må ha blitt litt provosert).
    Det er ihvertfall sånn det virker for meg.
    Jeg synes også det er rart, at jeg ikke har fått noe ordentlig svar fra dere, på mine henvendelser, (blant annen mange direkte til han Kokkvoll, på hans private(!) e-post adresse, som jeg fikk oppgitt av dere), de siste årene.

    Men jeg skjønner at dere har ferie der nå, så jeg får vel prøve å være litt tålmodig til etter ferien da.
    Jeg har lagt merke til at andre organisasjoner, her i England, som jeg har vært borti siden jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', og ikke får mine rettigheter fra politiet, de har ting som klage og ankeprosedyrer lagt ut på nettet osv.

    Men men, bare et forslag.
    Jeg synes det er dårlig at dere bare svarer ordentlig i sommerferien ihvertfall.
    Men men.

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/16 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei!

    Ja, sjefen hans – generalsekretæren i NP, Per Edgar Kokkvold –

    er orientert om saken, og han vil forelegge Nyhuus dine synspunkter.

    På våre nettsider finnes det kun informasjon om prosedyren for å

    klage til PFU. Ellers eksisterer det lite.

    Grunnet ferietid og liten bemanning på vårt kontor de neste

    ukene, beror saken inntil videre.

    Mvh

    Trude Hansen

    organisasjonssekretær

    ……………………………….

    Norsk Presseforbund

    Pb. 46 Sentrum

    0101 OSLO

    www.presse.no

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 16. juli 2010 14:31

    Til: PFU Pressens faglige utvalg

    Emne: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"

    Hei,

    altså, hvis jeg vil klage på Kjell Nyhuus, så må dere jo

    sende det til sjefen hans.

    Da er det en arbeidsoppgave for sjefen hans.

    Det er vanlig organisasjonsteori.

    Jeg savner ting som klageprosedyrer og ankeprosedyrer hos

    dere.

    Er det noe sted jeg kan finne om det på nettet?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/16 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei!

    Vi bekrefter å ha mottatt ytterligere

    e-poster fra deg med kommentarer til PFU-sekretariatets saksbehandling og

    arbeidsform. Før vi eventuelt kan foreta oss noe, må dine synspunkter

    forelegges Kjell Nyhuus, ettersom de jo direkte berører ham. Og ja, det stemmer

    at han er på ferie nå.

    Mvh

    PFU-sekretariatet

    Trude Hansen

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 15. juli 2010 19:14

    Til: PFU Pressens faglige utvalg

    Emne: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"

    Hei

    igjen,

    jeg

    var kanskje litt slem i den siste e-posten, men jeg er litt trøtt her i dag,

    pga. ganske tidlig møte på the Jobcentre osv.

    Men,

    jeg ville klage på Nyhuus, for han mistet objektiviteten sin.

    Vi pratet sammen om min klage, over telefon.

    Og

    samtalen gikk i stampe, (uten at jeg husker hvorfor nå, for dette var i 2007

    eller 2008).

    Og

    da, så sa ble det litt opphetet kanskje.

    Så sa jeg, at jeg skjønte at Solskjær klagde på PFU, (jeg pleier ikke å miste

    besinnelsen, så jeg ble kanskje litt provosert).

    Og

    da klikka det for Nyhuus.

    Da ble han uhøflig, ufin, truende og sleivkjefta, sånn som jeg husker det.

    Altså, han sa noe om at 'å klage til PFU, var som å pisse i motvind'.

    Altså, noe jeg ikke tenkte så mye på da, på hvordan jeg skulle forklare.

    Men,

    det må vel bli sånn, at PFU er mektige, (som vinden), så PFU må man være redd

    for.

    (Altså truende).

    Og på slutten av samtalen, så hinta han sterkt om, (at siden jeg nevnte

    Solskjær), så skulle han bare behandle klagen min på forenklet måte.

    Så han mista helt objektiviteten sin, vil jeg si.

    Så jeg skulle ønske at dere kunne ta opp den klagesaken min, (den fra 2008),

    på en 'u-forenklet' måte, i PFU.

    Og jeg ønsker å klage på at Nyhuus var truende og uhølig og ufin og

    sleivkjefta, på telefonen.

    Og jeg ønsker å klage på at dere ikke har svart ordentlig på mine henvendelser,

    de siste par årene.

    (Men Nyhuus er kanskje på ferie nå, så det er kanskje derfor PFU/Norsk

    Presseforbund plutselig svarer meg ordentlig?

    Eller er det hun Andersen hos dere, som har tulla?).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/15

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei

    igjen,

    altså,

    sånn som det virker for meg.

    Så sitter det en sånn kynisk, gjennom-alkoholisert og halvråtten av lungekreft,

    sleivkjefta og uten evne til empti, presse-kjøter der, ved navn Kjell Nyhus.

    Som mer eller mindre vilkårlig, bestemmer at den og den klagen, skal gå til

    forenklet behandling.

    Jeg tror han sleivkjefta drittsekken der, (som han virka som for meg), har noen

    evne til finfølelse eller empti, etter all den fylla på dasslokket, eller hva

    det heter, som jeg forestiller meg, at han sikkert har vært på.

    Jeg skulle ønske dere hadde en person, som klarer å oppføre seg ordentlig der,

    som kunne behandla klagen min.

    Jeg viste til og med til hvilke punkter i Vær Varsom-plakaten, som ble brutt,

    og forklarte rundt dette.

    Så at dere bare skal synse vekk en sånn klage, i bakrus nærmest, det synes jeg

    blir for ille.

    Så da lurte jeg på om dere hadde en klage-prosedyre der.

    For de andre hos dere, har bare kødda med meg, de siste par årene, når det

    gjelder denne saken.

    Så jeg har ikke fått noe ordentlig svar, om omtrent noe som helst, fra dere.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/15

    Subject: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"

    To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei,

    det

    er jo ikke noe som jeg gjør først nå, at jeg purrer på dette brevet.

    Dette har jeg kontaktet dere om regelmessig, de siste månedene.

    Og jeg har prøvd å anke denne avgjørelsen, til Nordby, eller hva han het, til

    han Kochvoll, som er sjefen hos dere.

    (Men

    han Norby, han dreiv bare og var sleivkjefta, på telefonen, og sa at å klage

    til PFU var som å 'pisse i motvind', osv.

    Så han var jo som den presse-kjøteren.

    Han var som kameraten til han 'alkisen' som var sjef i TV2, syntes jeg.

    Men

    men).

    Jeg har sendt en rekke e-poster, hvor jeg har purret på dette, og jeg har ringt

    hun Andersen hos dere, og bedt henne få sjefen deres til å svare.

    Jeg har også sendt det til han i TV2 som er i ledelsen for PFU.

    Men

    hva skal til for å få en klage behandlet hos dere?



    virker det som at jeg har en 'vettug' person, som svarer meg ordentlig her.

    Hvordan er klageprosedyrene deres?

    Er det mulig å få noe svar på det også?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/15

    PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei, igjen!

    Så langt jeg kan se, har vi vel ikke

    ventet i to år med å gi deg tilbakemelding, ettersom det altså ble sendt et

    formelt brev til deg 14. oktober 2008 der det ble orientert om at vi etter en

    vurdering kom til at det ikke forelå brudd på god presseskikk. Dersom du ikke

    har mottatt dette brevet før nå, må jeg på vegne av sekretariatet beklage dette,

    men jeg kan ikke se at vi har notert at det er kommet i retur eller annet.

    Som du vil se av vår statistikk

    (vedlagt), er det vel så mange klager som blir ”forenklet”, ”avvist” eller ”henlagt”,

    som klager som gjennomgår ”full” behandling. Det er altså ikke et forsøk

    på å ”tøyse med folk” vi driver med, selv om vi ikke benytter den ”fulle”

    behandlingsformer i alle tilfeller.

    I vårt arbeid forholder vi oss til de

    retningslinjer vi har fått, og som NPs styre har vedtatt. Du kan selvsagt ha

    meninger om dette, og en eventuell klage på saksbehandlingen må i så fall

    rettes til styret.

    God sommer!

    Mvh

    PFU-sekretariatet

    Trude Hansen

    organisasjonssekretær/saksbehandler

    ………………………………..

    Norsk Presseforbund

    Pb. 46 Sentrum

    0101 OSLO

    www.presse.no

    www.pfu.no

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 14. juli 2010 17:24

    Til: PFU Pressens faglige utvalg

    Emne: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"

    Hei,

    ja

    det syntes jeg var veldig spesielt, at dere venta i to år, med å si fra om

    dette.

    Det er tydelig at et eller annet ikke var som det burde her.

    Jeg

    har hørt at dere hadde 'forenklet behandling'.

    Jeg skulle ønske at dere tok dette opp på en ordentlig måte, og slutter å tøyse

    med folk, på denne måten.

    Og

    jeg vil gjerne klage på at dere bruker to år på å si fra om en avgjørelse, her

    er det et eller annet som ikke stemmer.

    Er dere korrupte?

    Med

    hilsen

    Erik

    Ribsskog

    2010/7/14

    PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei!

    Jeg har nå sjekket litt i arkivet vårt

    for å finne frem til saken fra 2008, som du refererer til. Det viser seg at

    denne saken ble håndtert og besvart i brev av 14. oktober 2008 (se vedlegg), og

    saken ble forelagt utvalget i deres møte 28. oktober 2008. Utvalget hadde ingen

    kommentarer utover de som fremkommer i det tilsendte brevet. Utvalget var altså

    enig i at de innklagede mediene ikke hadde brutt god presseskikk. Dette er

    bakgrunnen for at du ikke har mottatt noe videre brev fra oss. Det er mulig vi

    burde formidlet dette tydeligere til deg, ettersom du tydeligvis hadde andre

    forventninger til saksbehandlingen her hos oss, men saken din er altså er

    håndtert i tråd med vanlig prosedyre for denne typen klagehenvendelser og

    ansett som avsluttet.

    Mvh

    PFU-sekretariatet

    Trude Hansen

    organisasjonssekretær/saksbehandler

    ………………………………..

    Norsk Presseforbund

    Pb. 46 Sentrum

    0101 OSLO

    www.presse.no

    www.pfu.no

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 18:34

    Til: PFU Pressens faglige utvalg

    Emne:

    Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"

    Hei,

    takk

    for svar!

    Dere

    kan kanskje se på disse henvendelsene, som en oppdatering, på den klagen jeg

    sendte, på debattforumene til Dagbladet, Aftenposten, VG og Nettavisen, i 2008,

    var det vel.

    Da begrunnet jeg klagen ifølge Vær Varsom-plakaten.

    Og

    sendte vel bortimot 100 vedlegg/eksempler.

    Kanskje dere burde svare ordentlig på den klagen snart, for den har dere sitti

    på i hundre år snart.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/7/13

    PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei!

    Vi bekrefter med dette å ha mottatt din

    e-post av 10. juli 2010 vedrørende Dagbladet. Slik vi forstår deg, ønsker du å

    klage inn Dagbladet til PFU på bakgrunn av deres generelle håndtering av

    kommentarer i deres debatt-/bloggforum på nett. Vi må imidlertid gjøre

    oppmerksom på at PFU ikke behandler slike generelle klager. For at PFU skal

    kunne foreta seg noe, må det foreligge formelle, begrunnede klager på konkrete

    publiseringer, og det må gjøres klart hvilke presseetiske overtramp klager

    mener den aktuelle redaksjonen har begått. I den forbindelse ber vi om at

    klager henviser til konkrete punkter i Vær Varsom-plakaten. Videre må vi ha

    oppgitt full postadresse på klager, ettersom klagebehandlingen skjer via

    vanlig post fra vår side. Vi må også ha kopi av det fullstendige materialet som

    påklages.

    Når det gjelder eksempelet du har

    vedlagt e-posten sendt 10. juli, er det noe uklart for oss hvilke kommentarer

    du egentlig reagerer på.

    Videre bekrefter vi å ha mottatt også

    ytterligere to e-poster fra deg i dag 13. juli (vedlagt). I disse to sist

    mottatte e-postene henviser du til tidligere henvendelser til PFU. Så langt vi

    kan se har heller ikke disse en form som tilfredsstiller våre krav til en klage

    (se over), og av den grunn er disse ikke behandlet.

    Mvh

    PFU-sekretariatet

    Trude Hansen

    organisasjonssekretær/saksbehandler

    ………………………………..

    Norsk Presseforbund

    Pb. 46 Sentrum

    0101 OSLO

    www.presse.no

    www.pfu.no

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. juli 2010 05:29

    Til: PFU Pressens faglige utvalg

    Emne: Klage på Dagbladet

    Hei,

    jeg

    vil klage på det, at Dagbladet aldri sletter trakasserende kommentarer.

    Jeg

    sender et eksempel her.

    De sletter ikke, og så utarter det til ordkrig, og så sikkert vendetta og det

    som er.

    Dagbladet

    forstår rett og slett ikke nødvendigheten av, at de må respektere folks rett

    til å bli oppført ordentlig mot.

    Dagbladet

    aksepterer alt for mye av mobbing og personangrep.

    Dette vil jeg klage på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jul 16, 2010 at 1:26 PM





    To:

    support@db.no



    Jeg synes dere gjør dere vanskelige.

    Er det ikke bare å skrive den j*vla e-post adressen da.

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/7/16
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: "Dagbladet.no Support" <support@db.no>

    Hei,

    det står bare: Ansvarlig redaktør Dagbladet/Dagbladet.no: Lars Helle


    Erik Ribsskog


    2010/7/16 Dagbladet.no Support <support@db.no>

    Kontaktinformasjon til Lars Helle og Alexandra Beverfjord finner du nederst på dagbladet.no



    Den 14. juli 2010 16.59 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    ja, det hadde kanskje vært litt artig å vite, for det virker ikke som om noen gjør noe som helst, når man varsler om personangrep.

    Så hvis dere kunne sendt dette videre til en av de.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/7/14 Dagbladet.no Support <support@db.no>


    Hei.

    Det er vår redaksjon som håndterer moderering av kommentarer til artikler. Så også de som varsles.
    Vurderingen av hvilke kommentarer som evt. skal fjernes på bakgrunn av mottat varsel, baserer seg på redaksjonelle retningslinjer for moderering.

    Har du spørsmål vedr. disse retningslinjene, ta kontakt med ansvarlig redaktør Lars Helle, eller nyhetsredaktør Alexandra Beverfjord.
    Den 13. juli 2010 08.54 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,
    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    en annen anonym internettkriger, med nick 'Stilig kis', misbruker også kommentarfunksjonen deres, på samme måte som 'Bjartleif Gudrulfsen', og benytter enhver anledning, til å komme med anoym edder og galle mot meg, hver gang jeg drister meg til å skrive en kommentar til en av deres artikler, på Dagbladet.no.

    Her er profilen til Stilig kis, hvor man kan se at han angriper meg og kaller med stygge ting som pedofil og annet, som en terrorist, vil jeg si, kanskje drevet av noe hat mot nordmenn, eller noe, hva vet jeg.

    Jeg skjønner heller ikke hva den varsle-knappen deres, som heter 'Personangrep' er til.

    Jeg trykker alltid på den varsle-knappen, hvis jeg blir utsatt for personangrep.
    Men, det skjer aldri noe.
    Det virker ikke som at dere forstår hva et personangrep er hos dere.

    Dere gjør ihvertfall ikke noe med slike personangrep, så hva den varsle-funksjonen er til, det vet jeg ikke, det er nesten bare som en vits.
    Om 'Stilig kis' og 'Bjartleif Gudrulfsen' er i samme 'mob'/undergrunns-gruppering, det vet jeg ikke.

    Men det er vel kanskje grunn til å mistenke det.
    Det er også mange fler som angriper meg på samme måten, og mye av dette er nok ko-ordinert, av noe 'mob', eller CIA, eller noe sånt, som vil svekke norske folks identitet, (kanskje siden jeg har et krav på å være en norsk baron, etter Cort Adeler, som jeg har søkt Kongen om å få bli), og at CIA, eller andre, ønsker å svekke norsk kultur/identitet, og derfor motarbeider meg personlig, gjennom noe undergrunn, som del av kulturimperalisme fra USA, f.eks?

    Noe sånt.
    Ihvertfall så blir jeg utsatt for terrorisme hos dere, og jeg savner at dette tar dette alvorlig nok.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/20

    Subject: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
    To: support@db.no

    Hei,

    jeg har lagt merke til at dere ikke har noen varsleknapp, for når man blir angrepet av en anynom mob, på kommentarsystemet deres.

    Jeg blir stadighet angrepet av de samme anonyme 'internettkrigerne', uansett hva jeg kommenterer om, på deres kommentarsystem.

    Et eksempel er denne Bjartleif Gudrulfsen.
    Som har denne profilsiden:

    Han angrep meg, både under artiklen om e-poster etter kl. 23 og under artikkelen om Løvenskiold-rettsaken.
    Hvis man ser på min kommentar, om e-poster etter kl. 23., så var det mange som mente noe lignende av meg.

    Men denne 'Bjartleif Gudrulfsen', angriper kun meg.
    Og han angrep også meg personlig, forrige gang jeg kommenterte hos dere, om Løvenskiold.
    Og det er slitsomt, å til stadighet få navnet sitt svertet, av sånne anonyme 'hatere'.

    Jeg lurer på om dette kan være noe som henger igjen fra tiden jeg jobbet som butikksjef i Rimi, hvor noen av mine butikksjef-kollegaer og andre sjefer oppover i systemet, virka mer som gatebøller noen ganger, enn som forretningsfolk.

    Kanskje dere burde hatt det sånn, at folk må bruke sitt ekte navn?
    Hvis jeg sender om dette politiet, så sitter de bare på stumpen sin, og gjør ingen verdens ting.

    Så kanskje dere kan gi meg navnet på denne terroristen, (må man vel kalle folk som driver med anonym personforfølgelse og terrorisering og sverting av navn), Bjartleif Gudrulfsen?
    Mvh.

    Erik Ribsskog




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no




    Mvh

    Dagbladet.no kundestøtte
    support@dagbladet.no












  • Gmail – Complaint against the Jobcentre Williamson Sq.







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Complaint against the Jobcentre Williamson Sq.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jul 16, 2010 at 3:15 AM





    To:

    CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk



    Hi,

    now I've digested the meeting even more.
    (Even if I'm still a bit down from it.
    From being attacked again and again).
    But, the meeting yesterday, was for me to explain, why the mix-up happened.

    But, I had already explained about this, in the e-mail to you, from 1/7, which you sent to Jobcentre Willamson Sq.
    So they shouldn't have had a 'crazy' meeting like this.
    They should have just, simply, printed out my e-mail, with the explanation from 1/7, and sent to the Independant Examiner.

    I don't understand why I had to explain about the same episode twice?
    I don't think this makes any sense.
    It's like Mr. Winther was ignorant, and ignored my inital e-mail about this.

    I'm still a bit shaken from the meeting, I must admit, it was the most horrible meeting I've ever been at.
    So that's why I'm sending you several e-mails.

    Hope this is alright!

    Best regards,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: Fri, Jul 16, 2010 at 2:04 AM
    Subject: Fwd: Complaint against the Jobcentre Williamson Sq.
    To: CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk

    Hi again,

    one of the reasons I think they should have prepared me more, for this meeting.

    Is that sudently, they asked me, about something that happened on the first of July.

    And I go to meetings at the Jobcentre every forthnight.
    And some days, there are both meetings at Sencia and the Jobcentre.
    So I don't remember exactly what happened on this and this date, in my head.

    But they demanded an answer about a detail that happened on this and this date.
    They didn't just accept my e-mail, where I explained what happened.
    I sent an e-mail, where I explained in a normal way what happened, on the same day this insident happened.

    It's like they didn't belive what I wrote in the e-mail then.

    They also accused me of going to the meeting late.

    They said I was supposed to go there at 9.30.

    But that was the time, from before the Employement Zone meetings started.

    I was told to go there at 11.15, a forthnight ago.
    This with the time, seemed like they had constructed, to attack me, to make me feel uncertain, og paralysed, or something.

    Because they attacked me time and again in the meeting, about different details.
    When I had explained about this, in the e-mail I sent, a forthnight ago.
    It wasn't like a civilised meeting, I think.

    It was like in the army, if you were captured by the enemy.
    And then interegated.
    (Even if this hasn't happened to me, when I served my conscription service).
    But from movies, I would think that's the only think I can think of, to compare it with.

    It was almost like you wouldn't have been surprised, if a 'goon' had come there, with some electricity torture-machine.
    Like one see in some movies, from Soviet-Russia etc.

    I thought it was really horrible, so I wanted to complain about this, and sends this update to try to explain a bit more.
    Best regards,

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Fri, Jul 16, 2010 at 1:30 AM

    Subject: Complaint against the Jobcentre Williamson Sq.
    To: CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>

    Hi,

    today, (or yesteday, since it's after midnight), I was at an interregation, at the Jobcentre.

    There was a mix-up, with the Sencia-meeting, a fourthnight ago, which I've explained about, what happened, in two e-mails, to this e-mail address.

    I recieved a letter, from the new Jobcentre-manager, Mr. Winther, on Wednesday.
    On Thursday, I was supposed to have an Employment Zone rewiev-meeting.
    But, also Mr. Winther participated at the meeting, which took the form of an interregation, I would say.

    I don't think it's right that they have a meeting with two people at the same time.
    And the interregation wasn't scheduled eighter.
    Since it was like a roasting, I think.

    Or 'grilling', like we say in Norway.
    I once had a meeting with the former Jobcentre-manger, Mrs. Hart, and she held that, in her office, at the 2. floor.

    But Mr. Winther had like an interregation, in the Employment Zone review-meeting.

    Also Mrs. Hart didn't have an assistant in her meeting.
    But Mr. Winther had Gary there, to assist him.

    So, I thought it was a bit unclear why there where two people there, in the meeting.
    I think I should have received a letter about this special meeting, so that I could prepare for it.

    It seems that every time I go to this Jobcentre, they do something wrong, like this.
    I think it's like they have an agenda against me.
    (And the same with ICE).
    Also, Gary, in the meeting today, said that my Norwegian degree, which is comparable with a Higher National Diploma, is level 4.

    But I checked on the DirectGow website, and it's really level 5.
    So they are so in-competent there, I think.
    And also, I think Mr. Winther, had a bit unfriendly character.
    He spoke like an officer in the army, more than a business-person, I think.
    I think he acts a bit to though.
    Suddently, while I was standing, at the Jobseeker-machine, he almost attacked me, and told me he was the manager.

    But I had no appointment to see the manager, so this surprised me a bit.
    I think if the manager want's to have a meeting with a client at a Jobcentre, he should send a letter about this, in advance, so that the client can prepare for this.

    Especially since he had an assistant there, Gary, and also since his mood was rather grim, I'd say, (if that's the right word).
    So I wanted to complain about this, since it was like a surprise-attack, I think, regarding something I had really explained about earlier.

    (In e-mails to this e-mail address).
    I'm not sure if the attached those e-mails with my explanation, that they wanted in the meeting, for why I went to Sencia Pall Mall and not Sencia Hanover St.

    But the problem was I hadn't been given a referal-letter, only a folder.
    And I think the Jobcentre should put a ring, around the right address, in the folder.
    Or use a marker-pen, like I know JET employabilitiy-team uses, to explain that my degree is comparable with a Higher National Diploma, etc.

    So I wanted to complain about this horrible Jobcenter again, (I think I have to call it now).
    Thank you very much for your help in advance!
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog






  • Photo 0425

    Photo 0426

    Photo 0427

    Photo 0428

    Photo 0429

    Photo 0430

    Photo 0431

    Photo 0432

    Photo 0433

    Photo 0434

    Photo 0435

    Photo 0437

    Photo 0438

    Photo 0439

    Photo 0440

    Photo 0441

    Photo 0442

    Photo 0443

    Photo 0444

    Photo 0445

    Photo 0446

    Photo 0447

    Photo 0448

    Photo 0449

    Photo 0450

    Photo 0451

    Photo 0452

    Photo 0453

    Photo 0454

    Photo 0455

    Photo 0456

    Photo 0457

    Photo 0458

    Photo 0459

    Photo 0460

    Photo 0461 1

    Photo 0462 2

    Photo 0465

    Photo 0466

    Photo 0467

    Photo 0468

    Photo 0469

    Photo 0470

    Photo 0472

    Photo 0473

    Photo 0474

    Photo 0475

    Photo 0476

    Photo 0477

    Photo 0478

    Photo 0479

    Photo 0480

    Photo 0481

    Photo 0482

    Photo 0483

    Photo 0484

    Photo 0485

    Photo 0486

    Photo 0487

    Photo 0488

    Photo 0489

    Photo 0490

    Photo 0491

    Photo 0492

    Photo 0493

    Photo 0494

    Photo 0495

    Photo 0496

    Photo 0497

    Photo 0498

    Photo 0499 1

    Photo 0500 1

    Photo 0501 1

    Photo 0502

    Photo 0503

    Photo 0504

    Photo 0505

    Photo 0506

    Photo 0507 1

    Photo 0508

    Photo 0509

    PS.

    Hun med rosa Radio City t-skjorte, på det nest siste bildet.

    Hun spurte om jeg skulle være med på Everton-konkurranse, på radioen der.

    Men, han som var mens jeg stod der, han hørte jeg fikk tre av tre riktige.

    (De spurte om hvem Everton spilte mot, i Cupvinnercup-finalen, i 1985, og hvem hadde scort flest mål, for Everton gjennom tidene.

    Svarene var Rapid Wien og Dixie Dean).

    Så jeg syntes det hadde blitt så flaut, å svare feil.

    Så jeg sa bare at jeg var fra Norge.

    Og da sier nesten alle britisk damer noe rart, og går vekk.

    Så det funker hver gang.

    Så da slapp jeg å bli med på konkurranse på radioen.

    Jeg hadde ikke sovet så mange timer heller, for jeg fikk ikke sove.

    Så jeg skreiv på bloggen, og e-poster til biblioteket i Svelvik osv., istedet.

    Og jeg hadde også blitt utsatt for en kraftig grilling, på the Jobcentre, på møtet der, like før.

    Så jeg orka ikke mer, rett og slett.

    Så jeg ble litt sky og sjenert da.

    Men men, sånn er det.

    Kanskje nesten gang eventuelt.

    Jeg fikk også tatt noen videoer av de rare fotballspillerne.

    Jeg får se om jeg klarer å få de lastet opp på YouTube.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er de nevnte videoene:







  • Gmail – SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jul 15, 2010 at 6:14 PM





    To:

    pfu@presse.no



    Hei igjen,

    jeg var kanskje litt slem i den siste e-posten, men jeg er litt trøtt her i dag, pga. ganske tidlig møte på the Jobcentre osv.
    Men, jeg ville klage på Nyhuus, for han mistet objektiviteten sin.

    Vi pratet sammen om min klage, over telefon.
    Og samtalen gikk i stampe, (uten at jeg husker hvorfor nå, for dette var i 2007 eller 2008).
    Og da, så sa ble det litt opphetet kanskje.

    Så sa jeg, at jeg skjønte at Solskjær klagde på PFU, (jeg pleier ikke å miste besinnelsen, så jeg ble kanskje litt provosert).
    Og da klikka det for Nyhuus.
    Da ble han uhøflig, ufin, truende og sleivkjefta, sånn som jeg husker det.

    Altså, han sa noe om at 'å klage til PFU, var som å pisse i motvind'.
    Altså, noe jeg ikke tenkte så mye på da, på hvordan jeg skulle forklare.
    Men, det må vel bli sånn, at PFU er mektige, (som vinden), så PFU må man være redd for.

    (Altså truende).
    Og på slutten av samtalen, så hinta han sterkt om, (at siden jeg nevnte Solskjær), så skulle han bare behandle klagen min på forenklet måte.
    Så han mista helt objektiviteten sin, vil jeg si.

    Så jeg skulle ønske at dere kunne ta opp den klagesaken min, (den fra 2008), på en 'u-forenklet' måte, i PFU.

    Og jeg ønsker å klage på at Nyhuus var truende og uhølig og ufin og sleivkjefta, på telefonen.


    Og jeg ønsker å klage på at dere ikke har svart ordentlig på mine henvendelser, de siste par årene.
    (Men Nyhuus er kanskje på ferie nå, så det er kanskje derfor PFU/Norsk Presseforbund plutselig svarer meg ordentlig?

    Eller er det hun Andersen hos dere, som har tulla?).
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/15 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei igjen,

    altså, sånn som det virker for meg.
    Så sitter det en sånn kynisk, gjennom-alkoholisert og halvråtten av lungekreft, sleivkjefta og uten evne til empti, presse-kjøter der, ved navn Kjell Nyhus.

    Som mer eller mindre vilkårlig, bestemmer at den og den klagen, skal gå til forenklet behandling.
    Jeg tror han sleivkjefta drittsekken der, (som han virka som for meg), har noen evne til finfølelse eller empti, etter all den fylla på dasslokket, eller hva det heter, som jeg forestiller meg, at han sikkert har vært på.

    Jeg skulle ønske dere hadde en person, som klarer å oppføre seg ordentlig der, som kunne behandla klagen min.
    Jeg viste til og med til hvilke punkter i Vær Varsom-plakaten, som ble brutt, og forklarte rundt dette.

    Så at dere bare skal synse vekk en sånn klage, i bakrus nærmest, det synes jeg blir for ille.
    Så da lurte jeg på om dere hadde en klage-prosedyre der.
    For de andre hos dere, har bare kødda med meg, de siste par årene, når det gjelder denne saken.

    Så jeg har ikke fått noe ordentlig svar, om omtrent noe som helst, fra dere.
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/15
    Subject: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"
    To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei,


    det er jo ikke noe som jeg gjør først nå, at jeg purrer på dette brevet.

    Dette har jeg kontaktet dere om regelmessig, de siste månedene.
    Og jeg har prøvd å anke denne avgjørelsen, til Nordby, eller hva han het, til han Kochvoll, som er sjefen hos dere.

    (Men han Norby, han dreiv bare og var sleivkjefta, på telefonen, og sa at å klage til PFU var som å 'pisse i motvind', osv.
    Så han var jo som den presse-kjøteren.
    Han var som kameraten til han 'alkisen' som var sjef i TV2, syntes jeg.

    Men men).
    Jeg har sendt en rekke e-poster, hvor jeg har purret på dette, og jeg har ringt hun Andersen hos dere, og bedt henne få sjefen deres til å svare.
    Jeg har også sendt det til han i TV2 som er i ledelsen for PFU.

    Men hva skal til for å få en klage behandlet hos dere?
    Nå virker det som at jeg har en 'vettug' person, som svarer meg ordentlig her.
    Hvordan er klageprosedyrene deres?

    Er det mulig å få noe svar på det også?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/15 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei, igjen!

    Så langt jeg kan se, har vi vel ikke ventet i to år med å gi deg

    tilbakemelding, ettersom det altså ble sendt et formelt brev til deg 14.

    oktober 2008 der det ble orientert om at vi etter en vurdering kom til at det

    ikke forelå brudd på god presseskikk. Dersom du ikke har mottatt dette brevet

    før nå, må jeg på vegne av sekretariatet beklage dette, men jeg kan ikke se at

    vi har notert at det er kommet i retur eller annet.

    Som du vil se av vår statistikk (vedlagt), er det vel så mange

    klager som blir ”forenklet”, ”avvist” eller ”henlagt”,

    som klager som gjennomgår ”full” behandling. Det er altså ikke et

    forsøk på å ”tøyse med folk” vi driver med, selv om vi ikke benytter

    den ”fulle” behandlingsformer i alle tilfeller.

    I vårt arbeid forholder vi oss til de retningslinjer vi har fått,

    og som NPs styre har vedtatt. Du kan selvsagt ha meninger om dette, og en

    eventuell klage på saksbehandlingen må i så fall rettes til styret.

    God sommer!

    Mvh

    PFU-sekretariatet

    Trude Hansen

    organisasjonssekretær/saksbehandler

    ………………………………..

    Norsk Presseforbund

    Pb. 46 Sentrum

    0101 OSLO

    www.presse.no

    www.pfu.no

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 14. juli 2010 17:24

    Til: PFU Pressens faglige utvalg

    Emne: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"

    Hei,

    ja det syntes jeg var veldig spesielt, at dere venta i to

    år, med å si fra om dette.

    Det er tydelig at et eller annet ikke var som det burde her.

    Jeg har hørt at dere hadde 'forenklet behandling'.

    Jeg skulle ønske at dere tok dette opp på en ordentlig måte, og slutter å tøyse

    med folk, på denne måten.

    Og jeg vil gjerne klage på at dere bruker to år på å si fra

    om en avgjørelse, her er det et eller annet som ikke stemmer.

    Er dere korrupte?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/7/14 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei!

    Jeg har nå sjekket litt i arkivet vårt

    for å finne frem til saken fra 2008, som du refererer til. Det viser seg at

    denne saken ble håndtert og besvart i brev av 14. oktober 2008 (se vedlegg), og

    saken ble forelagt utvalget i deres møte 28. oktober 2008. Utvalget hadde ingen

    kommentarer utover de som fremkommer i det tilsendte brevet. Utvalget var altså

    enig i at de innklagede mediene ikke hadde brutt god presseskikk. Dette er

    bakgrunnen for at du ikke har mottatt noe videre brev fra oss. Det er mulig vi

    burde formidlet dette tydeligere til deg, ettersom du tydeligvis hadde andre

    forventninger til saksbehandlingen her hos oss, men saken din er altså er

    håndtert i tråd med vanlig prosedyre for denne typen klagehenvendelser og

    ansett som avsluttet.

    Mvh

    PFU-sekretariatet

    Trude Hansen

    organisasjonssekretær/saksbehandler

    ………………………………..

    Norsk Presseforbund

    Pb. 46 Sentrum

    0101 OSLO

    www.presse.no

    www.pfu.no

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 18:34

    Til: PFU Pressens faglige utvalg

    Emne: Re: Klage på Dagbladet + to

    "påminnelser"

    Hei,

    takk

    for svar!

    Dere

    kan kanskje se på disse henvendelsene, som en oppdatering, på den klagen jeg

    sendte, på debattforumene til Dagbladet, Aftenposten, VG og Nettavisen, i 2008,

    var det vel.

    Da begrunnet jeg klagen ifølge Vær Varsom-plakaten.

    Og

    sendte vel bortimot 100 vedlegg/eksempler.

    Kanskje dere burde svare ordentlig på den klagen snart, for den har dere sitti

    på i hundre år snart.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/7/13

    PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei!

    Vi bekrefter med dette å ha mottatt din

    e-post av 10. juli 2010 vedrørende Dagbladet. Slik vi forstår deg, ønsker du å klage

    inn Dagbladet til PFU på bakgrunn av deres generelle håndtering av kommentarer

    i deres debatt-/bloggforum på nett. Vi må imidlertid gjøre oppmerksom på at PFU

    ikke behandler slike generelle klager. For at PFU skal kunne foreta seg noe, må

    det foreligge formelle, begrunnede klager på konkrete publiseringer, og det må

    gjøres klart hvilke presseetiske overtramp klager mener den aktuelle

    redaksjonen har begått. I den forbindelse ber vi om at klager henviser til

    konkrete punkter i Vær Varsom-plakaten. Videre må vi ha oppgitt full

    postadresse på klager, ettersom klagebehandlingen skjer via vanlig post fra vår

    side. Vi må også ha kopi av det fullstendige materialet som påklages.

    Når det gjelder eksempelet du har

    vedlagt e-posten sendt 10. juli, er det noe uklart for oss hvilke kommentarer

    du egentlig reagerer på.

    Videre bekrefter vi å ha mottatt også

    ytterligere to e-poster fra deg i dag 13. juli (vedlagt). I disse to sist

    mottatte e-postene henviser du til tidligere henvendelser til PFU. Så langt vi

    kan se har heller ikke disse en form som tilfredsstiller våre krav til en klage

    (se over), og av den grunn er disse ikke behandlet.

    Mvh

    PFU-sekretariatet

    Trude Hansen

    organisasjonssekretær/saksbehandler

    ………………………………..

    Norsk Presseforbund

    Pb. 46 Sentrum

    0101 OSLO

    www.presse.no

    www.pfu.no

    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. juli 2010 05:29

    Til: PFU Pressens faglige utvalg

    Emne: Klage på Dagbladet

    Hei,

    jeg

    vil klage på det, at Dagbladet aldri sletter trakasserende kommentarer.

    Jeg

    sender et eksempel her.

    De sletter ikke, og så utarter det til ordkrig, og så sikkert vendetta og det

    som er.

    Dagbladet

    forstår rett og slett ikke nødvendigheten av, at de må respektere folks rett

    til å bli oppført ordentlig mot.

    Dagbladet

    aksepterer alt for mye av mobbing og personangrep.

    Dette vil jeg klage på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen