johncons




  • Erik Ribsskog sa, 1 time og 7 minutter siden:


    Atombomben eksisterer ikke.


    Det som er, er at atombomen er et plott.


    Den virker ikke, og så vil ikke amerikanerne, at folk skal finne ut dette.


    Tenk på det selv, hvordan kan verdens minste ting, (atomet), lage verdens største eksplosjon?


    Dessuten, min oldefar i Danmark, grosserer Heegaard, blir påstått å være i slekt med den danske matematiker Poul Heegaard, i hans erindringer, som ligger på nettet.


    Men, det får jeg ikke til å stemme, enda jeg er i den slekten.


    Disse erindringene må være forfalsket.


    Poul Heegaard begynte som professor ved UiO, siden han ble mer eller mindre jaget fra Danmark.


    Hvorfor?


    Jo, han var uvenn/fiende med en Bohr, som var bror av Bohr, på Manhattan-prosjektet.


    Så her ville de ha kloke Heegaard sendt til Norge, sånn at de kunne tulle-lage atombomben i fred på Københavns Universitet.


    Det er min teori.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog



    2

    anbefalinger


    Bjørnar Økland sa, 29 minutter siden:


    RE: Atombomben eksisterer ikke.


    Ehm… Ett par milloner Japanere som ville protestert på den teorien.


    Du kødder, ikke sant?



    2

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, 26 minutter siden:


    RE: Atombomben eksisterer ikke.


    Jeg tror kanskje at Japan må være med på det, (hvis det er sånn).


    Husk Pearl Harbour!


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:


    RE: Atombomben eksisterer ikke.


    Altså jeg mener,


    jeg har jo sett filmer om Pearl Harbor.


    Og da så vel amerikanerne fly på radarer osv.


    Og dette ble varslet videre.


    Men ingen beredskapshøyining foretas på Pearl Harbor.


    (Det kan nesten minne litt om da tyskerne angrep Danmark og Norge).


    Det kan virke som at noen i USA's høyere militære ledelse, beskyttet det japanske angrepets overaskelses-moment.


    Altså, dette kan ha med taoismen og jing og jang, å gjøre, mener jeg.


    Se på offiserer i alle land.


    De er nesten som japanere, med en kultur som går på underkastelse og strenge ordrelinjer, omtrent som folk i Japan, hvor ære og harakiri og slik er ganske vanlig.


    Står taoismen høyt i Japan og blant militære verden over, kan man lure.


    Er 2. verdenskrig kun et plott fra taoister/sionister/'de mørkhårede'/Østen?


    Jeg synes det burde settes mer lys på denne muligheten, at taoismen står bak et angrep på Vesten/Verden, basert i Japan, eller i Østen da.


    At den kan være linket til sionismen, på noen måte, for eksempel.


    Eller enda eldre religioner, som i det gamle Egypt.


    Man vet jo at noe forekommer, med 'skull and bones', Bilderberger-group, illuminati og frimurere, osv.


    Så her er det vel klart, at vanlige folk, ikke vet alt som foregår bak kulissene.


    Vi blir vel bare servert et manipulert og regisert bilde gjennom media.


    Sånn virker det ihvertfall for meg.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog



    1

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, 48 minutter siden:


    RE: Atombomben eksisterer ikke.


    Dette kan muligens også ha noe med min grandtante, i Danmark, Unse Marie Heegaard f. Trock-Jansen, å gjøre:


    http://www.krogsgaard.name/per18009.htm#0


    Hun er etter danske konger, som Waldemar Seier, Waldemar den store.


    Og keisere som Karl den Store.


    Hun er også etter en tremenning av den norske konge i ynglinge-ætten Olav Håkonsson.


    Hun er etter Gange-Rolf og Hardeknut, og en gresk-bysantinsk keiser, osv. osv.


    Min mormor arvet også Holger baron Adeler.


    Og hennes oldemor var Maren Gjedde.


    Så det er tydelig at det er noe med denne Heegaard-slekten.


    Kan man kanskje tippe.


    Altså den min oldefar, grossereren var i.


    Etter industriherren Anker Heegaard.


    Kanskje noe for norske journalister å skrive om.


    Det ligger nok en hund, eller hundre, begravet her et sted, vil jeg tippe på.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog



    0

    anbefalinger


    Bjørnar Økland sa, 8 minutter siden:


    RE: Atombomben eksisterer ikke.


    Kan vennligst en av Dagbladets moderatorer google "Baron Erik Ribbskog". Det er nok gærninger her på forumet allerede.


    Og ja Erik; jeg er medlem av både Illuminati, New World Order, og "mafian" og dette er nok et eksempel på at vi "tuller" med deg.


    Premie til den som finner opp ett galemattias-filter til internett.


    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle


    Din varsling er registrert



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:


    RE: Atombomben eksisterer ikke. Valgt innlegg


    Klage sendt for personangrep.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog


    Innlegget er publisert

    Del det eller Få e-post når noen svarer








    http://www.dagbladet.no/2010/07/04/nyheter/utenriks/iran/usa/cia/12416433/?commentId=4828122#comment_4828122

  • stygt å si

    PS. 
    Altså, jeg har jo lest en del på nettet, om hvem som kom først til Norge. 
    Var det Fosna eller Komsa-kulturen? 
    Hvem vet. 
    Men det virker nå, synes jeg, som at Noah, kom først til Norge.
     
    Som Karen Fladeby og Dørumsgaard-slekten er etter. 
    Så sånn er nok det. 
    Så har kanskje samene angrepet Dørumsgaard da. 
    Er det sånn det henger sammen? 
    Er det derfor vi har hatt en stortingsrepresentant, Turid Dørumsgaard Varsi, som har jobbet som lærer i Skippagura, og som bor i Telemark, og som nok er gift med en same? 
    Min onkel, Martin Ribsskog, ville jo også at jeg skulle begynne å studere, i Bø, i Telemark. 
    Da jeg bodde i Norge, i 2005.
     
    Men han fortalte ikke at vi hadde slekt der, i Dørumsgaard-familien. 
    Faren min, han sa jo en gang, på begynnelsen av 80-tallet, at mora hans, hadde slekt fra Finnskogen. 
    Så hvis vi ser på finner og samer, som en gruppe. 
    Så har det også vært tull med finner, på Arvato. 
    Her i England. 
    Hvorfor ville hun Taru, fra Finland, plutselig dra til Irland. 
    Hvem vet. 
    Og hun hadde visst også bodd i Sunderland, hvor jeg har studert. 
    Hvem vet. 
    Vi får se hva som skjer. 
    Vi får se. 
    Mvh. 
    Erik Ribsskog






  • Gmail – Hevd på leilighet i Leirfaret 4B?/Stevning







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Hevd på leilighet i Leirfaret 4B?/Stevning





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Jul 3, 2010 at 9:11 PM





    To:

    drammen.tingrett@domstol.no



    Hei,

    jeg bodde i Leirfaret 4B, fra jeg var 11 til jeg var 19 år.
    Fra 1981 til 1989.
    Faren min bodde nede hos sin nye samboer, Haldis Humblen, i Havnehagen.

    Og han sov aldri, oppe i Leirfaret 4B.

    Men da fikk vel jeg hevd på den leiligheten?
    Så tror jeg at jeg egentlig skulle ha fått pengene etter salget av den leiligheten, da faren min, Arne Mogan Olsen, solgte den, i 1989.

    Så jeg vil gjerne stevne faren min for det.
    At dere hjelper meg å drive inn de pengene.
    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • berger på vestlandet

    http://no.wikipedia.org/wiki/Berger_kirke

    berger på vestlandet 2

    http://no.wikipedia.org/wiki/Ytre_Arna_kirke

    PS.

    Da jeg vokste opp på Bergeråsen, så bodde det også en gutt som het Arve der, som ble kalt ‘Bergen’, fra Bergen da.

    Og han hadde nok da forvillet seg inn i Ytre Arna kirke, som barn.

    Og så har han plutselig gått ut, og så var han på Berger da.

    Sikkert noe sånn som har skjedd.

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Han gutten, Arve aka. Bergen, ble også jaget, av en på Berger.

    Av en som het Olafsen, tror jeg.

    Noe sånt.

    Dette var i 1989, hvis jeg husker riktig.

    Han Arve aka. Bergen, hadde ikke noe sted å bo.

    Så han fikk lov å bo hos meg, i noen dager, i påsken 1989 vel.

    Men det var egentlig rommet til søstra mi, (som var mitt gamle rom, men søstra mi hadde det fra ca. jula 1988, da hu flytta opp fra Haldis).

    Og jeg kjente ikke han Arve så bra.

    Så jeg lot han bare bo der et par dager.

    Det var vel kanskje søstra mi som lot han bo der.

    Jeg vet ikke hvordan han kom inn hos oss.

    Plutselig var han bare der liksom.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Så han var der nok ikke som min kamerat, han Bergen.

    Men han var der nok som bekjent av søstra mi.

    Men, så flytta plutselig søstra mi ned til Haldis igjen, i en dag eller to.

    Og da sa jeg fra til Arve aka. Bergen, at nå hadde han bodd der lenge nok.

    Så sa han, at han kunne flytte ut dagen etter.

    Og så tagg han, og ville låne et pornoblad.

    Så jeg ga han vel et faren min sine pornoblad, eller hvem sitt det kan ha vært.

    Bare et vanlig Aktuell Rapport, eller noe, kanskje.

    Noe sånt.

    Som faren min pleide å kjøpe ihvertfall.

    Men det var da jeg bodde i Hellinga.

    Så det pornobladet var det kanskje jeg som hadde kjøpt da.

    Men jeg var bare glad for å bli kvitt han, så da lot jeg han låne pornobladet da.

    For han var egentlig ikke min kamerat.

    Men han var veldig vanskelig å bli kvitt, når man først hadde sluppet han inn i huset.

    Og han gjorde ingen tegn, til at han kom til å dra igjen.

    Så jeg måtte ta en sånn skikkelig alvorsprat med han, en kveld, like før vi skulle legge vårs, var det vel.

    Og det var kanskje den andre eller tredje kvelden han sov der, eller noe.

    For ellers så hadde han vel flytta inn fast der, tenker jeg, helt til faren min solgte huset, noen måneder seinere.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Men jeg bodde jo i det huset, i Leirfaret, fra 1981 til 1989.

    Men faren min bodde ikke der.

    Men han eide det.

    Men da var det kanskje sånn, at den leiligheten, at den hadde jeg hevd på.

    Siden faren min aldri sov der?

    Så kanskje jeg skulle hatt pengene for den leiligheten da.

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • skjevhet i det norske samfunnet

    http://www.side2.no/underholdning/article2938311.ece

    PS.

    Alle som har gått på ungdomsskolen, burde klare å se hvor feilen ligger over.

    ‘Moralsk forkastelig, sier politiet’.

    Nei, nei, nei.

    Det skulle stått:

    ‘Moralsk forkastelig, sier presten’.

    Eller:

    ‘Ulovlig, sier politiet’.

    Her er det en såkalt ‘bug’, i det norske samfunnet.

    Og pressen danser med, i politistat-dansen.

    Nå får det være nok!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Norge blir jo som et nisseland, når avisene skriver sånt.

    ‘Høl i hue’.







  • Gmail – Klage på navn på radioprogram







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på navn på radioprogram





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Jul 3, 2010 at 11:53 AM





    To:

    info@nrk.no



    Hei,

    jeg driver å hører på et radioprogram, om min morfars onkel, Asbjørn Dørumsgaard.
    Og det bestilte jeg fra dere, og det er fra 28.2.1967, og det heter 'Eit liv i dikt og strid, Asbjørn Dørumsgaard – 80 år.'.

    Hvorfor bruker dere nynorsk f.eks., når han var tilhenger av Østlands-dialekt?
    Intervjueren, snakker også nynorsk.
    Det blir som at dere prøver å drite ut Østlendinger.

    Hvorfor kunne ikke en som prata vanlig norsk ta dette intervjuet?
    Det blir som at nynorsken er det viktigste med NRK, og NRK er jo først og fremst en kringkaster, og skal ikke ha som førsteprioritet å være et organ for nynorsken.

    NRK må være NRK, og Norsk Mållag må være Norsk Mållag, mener jeg.
    Her blir det som at Norsk Mållag er Norsk Mållag, og NRK er Norsk Mållag.
    Men men.

    Dessuten, programmet heter noe om et 'liv i strid'.
    Men Dørumsgaard er en sivilisert person, som bryr seg om blomster og skau og jord.
    Og han var først og fremst journalist og redaktør.

    Han var ikke en vanlig politiker, sier han.
    Så 'strid', altså krig.
    Det passer så dårlig.
    Han var da ikke general?

    Nei.
    Så her prøver NRK å få en fredelig kar, til å se ut som en krigshisser, eller hauk.
    Så dette var dårlige greier.
    NRK prøver her å ødelegge rykte, til Asbjørn Dørumsgaard.

    Han var jo også en samlende person, på Romerike, for han var med i så mange lag.
    Så han var vel ikke en stridens person.
    Men journalisten er nok farget av at han er nynorsk-mann.

    Han prater jo nynorsk etter boka, til Vinje, het han vel, og ikke etter hjemsteddialekten.
    Var det Einar Førde, som intervjuet?
    Derfor kaller han det nok strid, pga. målstriden.

    Men det er det bare nynorsk-folk som ville ha sagt, tror jeg, at Dørumsgaard, var en krigersk person.

    Det virker ikke sånn for meg, av det jeg har lest.
    Så det vil jeg gjerne klage på.

    Han var da ikke noe krigers person.
    Men han turte å si fra, om hva han syntes var rett og galt.
    Det er at han stod opp for sine meninger, og det er da en plikt man har, uten at man da skal trenge å høre, at man er krigesk.

    Det foregikk i siviliserte former, sa Dørumsgaard, at de diskuterte sak og ikke person, både i herredstyre, og i målsaka, så her dramatiserer NRK en biografi, heter det vel.
    Så her prøver dere å sverte Dørumsgaard.

    Så det synes jeg er spesielt.
    Er dette noe med langskallene og kortskallene?
    Arne Dørumsgaard, som var Asbjørn Dørumsgaard sin nevø, han synes jeg signaliserer at han er etter Noah.

    Og jeg tror at Asbjørn Dørumsgaard sin mor, Karen Pedersdatter Fladeby, var etter Noah.
    For de fant et sted, i Enebakk, hvor de første menneskene kom til Norge, for 10.000 år siden, med båt, ved et fjell i Enebakk da:

    Så jeg lurte bare på hvem han intervjueren var, med 'skole-nynorsken'.

    Også ville jeg klage på at man kaller Dørumsgaard krigersk, for det synes jeg minner om skjev fremstilling.

    Her har NRK sendt en 'nerd' for å intervjue Dørumsgaard, som ikke er en person-kjenner, og som ikke er så oppgående, og treffsikker i sine personkarakteristikker, mener jeg.

    NRK burde sendt en mer oppegående person kanskje, for å lage dette intervjuet.
    Selv om det var fint at det ble laget.
    Men det hadde vært greit å vite hvem som lagde dette programmet, for å se mer, om målstrid, eller annet, kan ha innvirket på programmet.

    Så på forhånd takk hvis dere kan opplyse om dette!

    Mvh.

    Erik Ribsskog






    PS.

    Noen skriver i en kommentar, at NRK må bruke nynorsk, siden 1970.

    Men det aktuelle intervjuet, var jo fra 1967.

    Så dette blir tull, å argumentere sånn.

    Ellers så synes jeg det var mange påstander i den kommentaren.

    Jeg synes det er mest ryddig å ta et tema av gangen.

    Det er ikke alltid jeg har tid til å kommentere alle kommentarene.

    Selv om noen av de er provoserende, synes jeg.

    Det virker som at de ikke er oppriktige, men skrevet for å provosere meg.

    Og det synes jeg er litt spesielt.

    De er litt sånn hat-ske i tonen og, synes jeg.

    Men men.

    Og Vegard er også så patroniserende, synes jeg, at det nesten blir lammende og ekkelt.

    Det blir nesten sånn at man synes synd på menneskeheten, som har sånne ekle eksemplarer som han.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Det var fordi, at da jeg gikk på ungdomsskolen.

    Så ble jeg veldig mye mobba i klassen, og jeg bodde alene, i min fars leilighet, (han hadde fått seg ny familie), noe som tæret på meg, for jeg forstod ikke hvorfor jeg måtte bo alene.

    Så hver dag var som et helvete, stort sett, og hver dag var som en krig, stort sett.

    Så jeg hadde nok med å holde hodet over vannet, på skolen og ellers, ovenfor mobbere.

    Jeg hadde mye fravær, og da ville jeg bare sitte foran TV-en i en slags tilstand av, hva heter det.

    Jeg husker ikke hva det heter nå.

    Men jeg var sånn at jeg såvidt ikke klarte å røre meg da.

    Sånn nervøs/stiv, av denne stadige krigingen da, på skolen og i familien.

    Så jeg hadde ikke så mye overskudd, til å lære meg tysk.

    Det hørtes ut som et ork.

    Så da tok jeg heller noe jeg kunne fra før, dvs. bordtennis og sjakk.

    For tysk var jo valgfag, på ungdomsskolen, på 80-tallet.

    For jeg trengte det jeg hadde av overskudd, til den stadige krigingen, som var i klassen og i familien min da.

    Min far ville ca. hver kveld, eller annenhver kveld, plutselig dukke opp, etter jobben, og si noen ord.

    Og da måtte jeg være klar da, og vite hva jeg skulle si.

    For da måtte vi skrike, husker jeg.

    For sånn var det, i min fars nye familie, at der skreik man, man pratet ikke.

    Og sånn var det også hos mora mi, husker jeg.

    Ihvertfall til tider.

    Det var mye skriking, både der faren min bodde, og der mora mi bodde.

    Men veldig sjelden der hvor mine besteforeldre bodde.

    Selv om Ingeborg kanskje kunne prate veldig høyt, noen ganger, på en måte som kunne minne om skriking.

    Ja, det må man vel si.

    Min farfar Øivind, han skreik bare en gang, og det var da jeg leika, som barn, i huset til Ågot og Øivind, og løp rundt i gangene, og hoppa på de farga flisene, sånn som vi pleide å gjøre som barn.

    Det var liksom fliser, der man hadde lov å tråkke da.

    Jeg vet ikke om det var noe symbolsk?

    Men det var artig for unger, for da kunne vi hoppe bare på de flisene, som var farget, også var det ikke lov å gå utenfor de da liksom.

    Så da kunne vi leke i huset til min fars foreldre, at det ble en egen lek da liksom.

    Hvis vi kjedet oss, om vinteren eller om kvelden.

    Om sommeren så kunne vi jo spille f.eks. badminton eller fotball i hagen.

    Eller hvis det var på dagen, så fikk vi alltid noen småpenger, av bestemor Ågot, (eller jeg fikk jo alltid penger av faren min da), f.eks., så da kunne vi gå i butikken.

    Mens da jeg bodde hos mora mi, så fikk veldig sjelden penger til godteri.

    Og jeg var så glad i godteri.

    Mens hos faren min, så fikk jeg spise omtrent så mye godteri jeg ville.

    Selv om det ikke var lørdag.

    Så det roet meg nok kanskje litt ned, at jeg fikk så mye godteri og cola jeg ville, hos faren min.

    Og jeg fikk tegneserieblader, og alt mulig.

    Mens hos mora mi, så fikk jeg ting, kanskje til jul og bursdagen min.

    De hadde nok dårlig råd.

    Men mora mi og Arne Thormod, de røyka.

    Og da satt ofte jeg og Pia, i stua om kvelden, og så på TV, sammen med mora mi og Arne Thormod, og hele stua var full av røyk, så det noen ganger svei i øynene.

    Så sånn var det.

    Mens på Bergeråsen så satt jeg aleine og så på TV da.

    Og kunne legge meg når jeg ville.

    Og det var ikke noe røyk der, som svei i øynene.

    Faren min var motstander av røyk.

    Men han var alltid nede hos Haldis.

    Haldis røyka, (og da brukte hun noen kjempelange munnstykker, av en eller annen grunn), men slutta plutselig, midt på 80-tallet en gang vel.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen