![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage på at politiet ikke gjør noe, med det faktumet, at jeg ikke får arven min, etter min mormor Ingeborg Ribsskog
PS.
Her er vedlegget:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage på at politiet ikke gjør noe, med det faktumet, at jeg ikke får arven min, etter min mormor Ingeborg Ribsskog
PS.
Her er vedlegget:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Saksnummer: 1224072-199894 – eno
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sun, Apr 25, 2010 at 11:40 AM | |
|
To: sommeling@aktivkapital.no | ||
| ||
Nå tenker jeg på det, at jeg vokste jo opp, hos mora mi i Larvik, på 70-tallet.
Og hu fortalte meg og søstra mi, om hottentotter i Afrika, og om tre små kinesere på Højbro-plass, osv.
Dette var vel både norsk og dansk vel.
Som mora mi, hu var halvt norsk og halvt dansk.
Men, jeg husker at dette, at man hadde foreldre som fortalte om sånne ting, ikke var populært, på Rimi Bjørndal, i Oslo, da jeg jobbet der, som assisterende butikksjef, fra 1996 til 1998.
Det som mora ens prater til en om, det blir jo morsmålet ens, mener jeg.
Og hvis man slapper av, som nordmann, i Oslo, og prater morsmålet sitt, da kan det bli rabalder.
Jeg husker det var ei fra Filipinene der vel, som het Diana.
Og mora mi pleide ofte å si ‘du store kineser’, hvis noe var rart.
(Sikkert fordi kinesere gikk for å være små).
Og det sa jeg en gang, jeg satt i kassa, på Rimi Bjørndal, og noe rart skjedde.
Og da sa hu Diana, ‘du store kineser’, er det meg eller?
Så da kan det bli problemer, hvis man oppfører som den man er, og bruker uttrykk man har lært av mora si, uten å tenke seg om.
Men men.
Ei som het Therese der, som bodde på Bjørndal, hadde nok også det samme problemet.
En gang kom hun ganske fortvilet bort til kassa jeg satt i, (jeg avløste sikkert pause).
Og så sa hun, som om hun var redd, at ‘Erik, du har hørt hottentotter, ikke sant’.
Jeg måtte innrømme at mora mi pleide noen ganger å snakke om hottentotter, da jeg og søstra mi var små.
(Hu hadde kanskje lært om det på skolen).
Men da var hu Therese under press der, skjønte jeg.
Siden hu da nok hadde prata om hottentotter, til noen utlendinger, som også jobba der.
For da skulle de sikkert ha det til at hun Therese var rasist, og dårlig da, siden hu hadde hørt om hottentotter.
Så de var nok litt i krig, og respekterte nok ikke norske, de utlendingene som jobba på Rimi Bjørndal.
En gang, den andre perioden jeg jobba der.
Så måtte jeg jobbe i posten.
For hu Songül, som jobba både i posten og i butikken, hu sa jeg måtte hjelpe en i posten.
Og det var en tysker, som ikke snakka engelsk eller norsk.
Og som hadde tatt med cola-bokser fra Tyskland.
Og de er det ikke pant på i Norge, kun norske bokser gir pant, i Norge.
Og jeg måtte tenke så det knakte, tilbake til sommerferien 1987, da jeg og søstra mi besøkte tante Ellen og kusina vår Rahel, i Aesch, ved Basel, i den tysktalende delen av Sveits.
Og tilslutt så klarte jeg å stamme fram ‘keine kroner’.
Til han tyskeren, som var sinna, siden han ikke fikk pant for de tyske colaboksene sine.
Men hva gjorde en tysk bobilturist, oppe ved Rimi Bjørndal.
Han må ha forvilla seg kraftig.
Hvorfor sa hun Songül at jeg måtte hjelpe han, før hun forsvant?
Holdningen hennes var ikke så bra, hun pleide å sitte på gulvet i posten, noen ganger.
(Som også noen av de andre utenlandske jentene som jobba der gjorde, hun Anica f.eks., fra Pakistan vel, hvis jeg husker riktig).
Og hun Songül mente også at hun hadde lov å behandle noen av kundene dårlig, hvis hun ikke likte dem.
Det var ei dame, som handla der, med mørkt, krøllete hår, og ei blond datter, og som pleide å drikke mye lettøl, husker jeg noen sa, på et møte vel, (at hu var alkoholiker på lettøl, mer eller mindre).
Og da var det ingen som ba hun Songül om å behandle kundene bra, (selv om hun ikke likte dem).
(Det var vel han Johan som var butikksjef der da, og han Ivan som var assistent, i 2003, var vel antagelig det her).
Men det var liksom sånn, at det var greit å behandle enkelte kunder dårlig der.
Og det mener jeg, som har gått handel og kontor f.eks., at det skal ikke være lov å behandle kunder dårlig, når man jobber innen service, da skal det være sånn, at kunden alltid har rett.
Ihvertfall bør man behandle kunden ordentlig, for det er kundene man lever av.
Men jeg tror det kan være sånn, at noen muslimer, (og også fetteren min Øystein, i Son, husker jeg, som mora til er i Jehovas Vitner).
At disse ikke skjønner, at man spiller en rolle på jobb.
Men tar alt som skjer på jobb, og i kontakten med kundene, personlig.
Så kunder kan bli forfulgt av muslimer, vil jeg tro, hvis muslimene som jobber i butikken, ikke liker dem.
Og dette er så fjernt fra vår vestlige tankegang, som man kan komme, vil jeg si.
Så her har Norge forrandra seg kjempemye, på de siste 30-40 åra.
Det er som at vi er tilbake i middelalderen igjen.
Og da hjelper det ikke å krige mot Taliban i Afganistan.
Da må politiet skjerpe seg, og andre i Norge, og sørge for at det er norske lover og regler som gjelder, i Norge, og ikke muslimsk sharia.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Jeg trodde det kanskje var fordi hun Songül skjønte at jeg nok kanskje var den smarteste som jobba der, og den eneste som det kanskje kunne være håp om, at skjønte noen få ord tysk.
(Siden hu selv og de andre som jobba der kanskje ikke engang skjønte at språket han prata var tysk).
Hva vet jeg.
Men er det sånn, at jeg blir forfulgt av muslimer, siden jeg skjønte et ord tysk, og visste hva hottentotter var, som man lærte om i norske skoler, på 50-tallet, (og som mora mi fortalte meg om som barn)?
I Norge nå, så blir man forfulgt for å være norsk, virker det som.
Det er trakassering, mener jeg, at voksne folk, ikke får lov å si ‘neger’ lenger, for eksempel.
Et land burde la folka som bor i det, få nok tid til å venne seg til ting.
Og folk burde få lov å si de tingene man lærte som barn av foreldrene sine og av kamerater og i skolen osv.
Hvis noe var lov å si i 1970, så burde det være lov å si, (av de samme folka), i 2010, mener jeg.
Hvis ikke så blir de folka mobba, av sine egne myndigheter, mener jeg.
Her har Norge forrandret seg totalt, fra 1970, (da jeg ble født), til i dag.
Og jeg er ikke 40 år enda.
Så her har Norge blitt ødelagt, vil jeg si.
Av landsvikende kommunister som har sluppet inn aggressive og intolerante muslimer, som ødelegger landet, vil jeg si.
Og som ikke har noen respekt for at nordmenn bodde i landet før dem.
Så sånn er det.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
s32conscons traffic report for Friday, April 23, 2010
|
reports@sitemeter.com <reports@sitemeter.com> |
Sat, Apr 24, 2010 at 10:38 AM | |
|
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com> | ||
| ||
Hvorfor tror jeg det?
Jo, for jeg reagerte, da jeg begynte på Rimi Bjørndal, som assisterende butikksjef, i 1996.
Da kom jeg rett fra kneoperasjon, på Aker Sykehus.
Og satt i kassa, de første ukene, for kneet var ikke bra nok til å gå på enda.
Og da reagerte jeg, husker jeg, på at Bandidos pleide å dukke opp der, i samla tropp, en gjeng 30-40 åringer, (familiefedre vel), i fullt Bandidos-utstyr.
De bodde nok i nærheten av Bjørndal da.
Og da bare reagerte jeg, og så kanskje litt stygt på dem, og frøys litt kanskje, for Bandidos, det er ikke stuerent for meg da.
Det var ikke sånne kunder vi ville ha på Rimi Bjørndal, sånn som jeg så det, en hel gjeng som gikk med Bandidos-jakker.
Så jeg bare reagerte litt, og ‘frøys’ litt da.
Men jeg sa ikke noe.
Men de så at jeg reagerte, og prata om det seg imellom, husker jeg.
De mente at de måtte få lov å gå å handle på Rimi Bjørndal, med Bandidos-jakker.
Og da jeg begynte på Rimi Bjørndal igjen, som låseansvarlig ved siden av studier på Ingeniørhøgskolen, så jobba sønnen til en av de Bandidos-folka der.
Og han ba meg om å brenne en CD med 80-talls heavy på, noe jeg gjorde, for det hendte jeg brant musikk for kollegaene på jobben, for jeg prøvde å bli kjent med de da, og jeg var avhengig av at folk gjorde jobben sin, siden jeg var leder der.
Så sånn var det.
Men David Hjort, han fikk jo seg ei dame, Melina, som hadde vært ‘Bandidos-hore’, sa han.
Så det er mulig at Bandidos har prøvd å tatt noe hevn mot meg, siden de ikke likte at jeg reagerte på, at de gikk en hel bøling, med Bandidos-jakker og vester, som om de eide butikken, da jeg jobba på Rimi Bjørndal, i 1996, må det vel ha vært.
Så sånn er kanskje det.
Og politiet er ute og sykler, eller hva de er.
At David Hjort og Toro, Thor Arild Ødegård, begge fra Rimi Bjørndal, og kanskje Frederick derfra, har linker til Bandidos?
Det ville ikke forrundret meg.
Hvem vet.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Og da jeg begynte på Rimi Bjørndal igjen, i 2002, så sa Christoffer aka. Chris der, en av de første dagene.
At ‘hvis det var noen jeg ønsket drept’, så måtte jeg prate med han ‘Bandidos-sønnen’.
Han slutta på Rimi Bjørndal, han Bandidos-sønnen, og begynte å jobbe på bensinstasjon, husker jeg.
Jeg har skrevet så vidt om han på bloggen tidligere.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
PS 2.
Petter, het han ‘Bandidos-sønnen’, som Christoffer aka. Chris sa kunne få folk drept, en av de første dagene jeg jobbet på Rimi Bjørndal, etter at jeg begynte å jobber der på nytt, sommeren 2002, etter at jeg sluttet som butikksjef på Rimi Langhus, for å ta en grad på HiO IU, (som tidligere het Oslo Ingeniørhøgskole, blant annet).
Jeg så et bilde av han, i en nettavis engang.
Jeg skal se om jeg finner det.
Vi får se.
Han så en film jeg hadde med Judie Foster vel, som het ‘Panic Room’, sammen med assistent Frederick, også fra Rimi Bjørndal, i 2002 eller 2003, og han syntes at den filmen var bra, sa han til meg, (som hadde lasta ned filmen og lånt den til han Frederick vel).
Så sånn var det.
PS 3.
Jeg fant ikke det bildet av han Petter nå.
Men her kan man se det, at jeg skreiv om det samme, i 2008 også, for snart to år siden, her på denne bloggen:
https://johncons-blogg.net/2008/07/en-p-rimi-bjrndal-petter-var-i-familie.html
PS 4.
Jeg fant et maleri, malt av Grete Ingebrigtsen, som er, eller var, sammen med onkelen min, Martin Ribsskog.
De var også sånne MC-folk, og de hadde 2-3 motorsykler tilsammen, og to biler vel.
De var nesten som noen sånne 1% folk vil jeg si, (onkelen min Martin Ribsskog og hans tidligere samboer, Grethe Ingebrigtsen, som bodde på Løvås gård i Kvelde, i 2005, hvor jeg ble forsøkt drept).
Så sånn var det.
Her er mer om dette:
http://www.dagbladet.no/2010/04/22/nyheter/innenriks/lekkasje/eiendom/knut_storberget/11401325/
PS.
For jeg kjøpte stereoanlegget mitt, i Oslo, da jeg solgte Commodore 128, i 1987 eller 1988.
Men den forsterkeren, gikk i stykker, rundt år 2002, kanskje.
Noe sånt.
Og da kjøpte jeg en ny forsterker, i den samme butikken.
En utstillingsmodell, med surround og greier, (som jeg ikke brukte da).
Det var i butikken Elnor vel, ved Rådhuset.
Men men.
Og David Hjort, han skyldte meg 3000, eller noe.
Så han ba meg pent om å ta noen høytalere som delbetaling, av gjelda.
Jeg skulle få noen svære høytalere, for 1000 kroner, som han hadde hatt på Bjørndal, eller noe, sa han ihvertfall.
(For de var for store til å ha i leiligheten til han og Melina, på Ammerud, sa han).
Så jeg kjørte til Ammerud og henta de.
Og da fikk jeg jo det anlegget, til bare 2000, for det var hva forsterkeren kosta.
Men, da måtte jeg jo nesten prøve det her anlegget og.
Så det er ikke umulig det, at han Storberget kan ha hørt at jeg spilte, i nr. 32, (for jeg bodde i nr. 5).
For jeg spilte nok ganske høyt.
Men jeg spilte ikke på mer enn halv lyd.
Men det var så svært anlegg, så man måtte nesten sette på litt guffe, for å bli fornøyd.
(Jeg vet ikke hvordan man skal forklare det, men hvis man har et anlegg, så må man jo bruke det.
Og det var ikke så bra utvalg i dårligere forsterkere.
Enten var det svært anlegg, eller så var det noe dårlige greier, eller noe dyre greier.
Så da valgte jeg å ha en stor forsterker, siden den kun kosta 2000, brukt som utstillingsmodell).
Men det forklarer jo det, at jeg ikke får rettighetene mine fra politiet da.
Siden Storberget ikke likte at jeg spilte så høy musikk, og hadde på så høy lyd, når jeg så på filmer jeg hadde lasta ned da.
Så sånn er nok det.
Så skjerpings i Oslo, dette her går på folks rettigheter, og det har man selv om man har spilt høy musikk.
Dere skjemmer ut Norge.
Med hilsen
Erik Ribsskog
http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=10&ThreadID=299173&page=1#item4836826
PS.
Dette viser at det er sterke krefter i vårt land, som ikke ønsker å ha en åpen debatt, om nedleggingen av Forsvaret.
Men ønsker å kneble de som fortsatt ønsker et sterkt Norge.
(Og ikke en bananrepublikk for EU og USA).
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg sendte en ny klage på Aftenposten, til Pressens Faglige Utvalg:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage til PFU på Aftenposten
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sat, Apr 24, 2010 at 1:24 AM | |
|
To: pfu@presse.no | ||
| ||
PS 3.
Nå skrev jeg mer på Aftenposten, som ikke kom med.
Og det var om, at om 20-30 år, når USA har nedkjempet disse rare landene, som ikke vil være som USA.
Dvs. Irak, Iran, Syria, Afganistan og Nord-Korea.
Så kommer USA til å føre opp Norge, som et landene, på lista over ‘Axis of Evil’.
De kommer til å se på Norge, og lure på hva det rare landet vårt er.
De kommer til å tro at vi er kommunister siden vi har røde pass.
Og de kommer til å hate oss siden de fleste av oss ikke tror på Gud.
Så da gjelder det å være bra organiserte.
Dette er nok noe som USA/New World Order har begynt med allerede nå, å ha en krig mot Norge.
Ved at de nå bygger ned forsvaret vårt.
Så sånn er det.
Så den krigen som vi er med på i Afganistan, med Telemark-bataljonen osv., det er egentlig en krig mot oss selv, vil jeg si.
Så sånn er nok det.
Mvh.
Erik Ribsskog
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen