johncons






  • Google Mail – Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Mar 1, 2010 at 12:39 PM





    To:

    mid@lak.sa.dk



    Hei,

    jeg fikk et brev fra dere i dag, hvor det opplyses at det skal betales på forskudd, ved bestillinger fra utlandet.
    Men, skulle dette blitt opplyst, i det brev jeg fikk fra dere, 12. februar?

    Er dette noe slags trakassering, lurer jeg på.
    Det brevet jeg fikk i dag, er også undertegnet med rødt blekk, så dette er noe tull, vil jeg si.
    I Norge så heter det at man skal undertegne med enten svart eller blått blekk, (også på tippekupongene til Norsk Tipping i Hamar, er det forbudt å bruke rødt blekk).

    Så dette vil jeg gjerne klage på, jeg venter en stor arv etter min danskfødte mormor, og mange problemer i vår familie, (at vi/jeg blir tullet med av diverse lands myndigheter), kan muligens skyldes dette slektskapet med Holger baron Adeler, og svaret på gåten kan kanskje ligge i nettopp disse dokumenter, så derfor ville jeg gjerne klage på denne trakasseringen, og håper det er greit at jeg betaler når jeg får min arv etter min mormor, Ingeborg Ribsskog født Heegaard, i Danmark, oldebarn av den kjente Anker Heegaard, industriherren.


    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/2/12
    Subject: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: mid@lak.sa.dk

    Hei,

    mange takk for brev som jeg fikk i dag, angående min oldeonkel, (min oldemor, Karen Margrethe Nyholm, sin svoger), Holger baron Adeler, sitt testamente.
    Jeg synes det hørtes litt mye ut, at det skulle være på 300 sider, men da står det kanskje mye interessant der om slekta osv., tenkte jeg, så det blir veldig spennende å se hva det står der!

    Jeg sender med kopi av fortrolighetserklæring, som jeg fikk i posten i dag.
    Håper dette er i orden!
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/1/25

    Subject: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    To: mid@lak.sa.dk

    Hei,

    nå fikk jeg endelig tak i det riktige saksnummeret, for boet etter Holger baron Adeler.
    Det skal være SKS 4-537/79.

    Opplyser skifteretten i Lyngby.
    Håper dere har alle opplysningene dere trenger nå, for å eventuelt få kikke på kopi av testamente osv., siden min mor fikk arven etter Holger og Magna Adeler f. Nyholm, fra sin mor, Ingeborg Ribsskog f. (Nyholm) Heegaard, og jeg er min mor, Karen Ribsskog, (som døde i 1999), sitt eldste barn, og min mormor døde i sommer, dessverre.

    Håper dette er i orden.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Skifteretten i Lyngby <skifte.lyngby@domstol.dk>

    Date: 2010/1/25
    Subject: SV: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>

    Tak for Deres mail.

    Sagsnummeret i boet efter Holger Adeler er SKS 4-537/79.

    Med venlig hilsen

    Retten i Lyngby

    Skifteretten

    Lyngby Hovedgade 96

    2800 Kgs. Lyngby

    Tlfnr.: 99 68 48 00

    Fax. 99 68 48 99

    Email: skifte.lyngby@domstol.dk

    ________________________________________

    Fra: Retten i Lyngby

    Sendt: 20. januar 2010 14:44

    Til: Skifteretten i Lyngby

    Emne: VS: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    ________________________________________

    Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 20. januar 2010 14:39

    Til: Retten i Lyngby

    Emne: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    Hei,

    min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, som døde i sommer, arvet i

    1979, ekteparet Holger baron Adeler og Magna Adeler, siden Magna

    Adeler var hennes tante, og baronen var enebarn, og ekteparet døde

    barnløse.

    Hun og hennes ektemann, Johannes Ribsskog, (min morfar), satt pengene

    inn i et hus, for min mor, Karen Ribsskog, i Larvik.

    (Jeg skal sende med kopi av en side i min mormors testamente, som viser dette).

    Jeg har senere forstått at Holger baron Adeler, var baron etter Cort

    Adeler i Norge.

    (Og jeg har overhørt i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg er forfulgt av noe

    de i Oslo kaller 'mafian', og lever derfor i landflyktighet, i

    England, uten å få noe hjelp, av hverken norsk eller britisk politi).

    Min mormor var også oldebarn av Maren Gjedde, som hun fortalte en god

    del om, så jeg har drevet med noe slektsforsking osv.

    Min mormor var også oldebarn av Anker Heegaard, industriherren.

    Så jeg prøver å finne ut hvorfor min mormor flyttet til Norge, og

    hvorfor hun ikke flyttet tilbake til Danmark, etter at min morfar

    døde, midt på 80-tallet.

    Og jeg lurte også på om det står noe i baronens testamente, om

    baron-titler og hvilke andre arvinger han hadde.

    For da kunne jeg ha kontaktet de andre arvingene, og prøvd å finne ut

    mer om dette.

    Og da sa Landsarkivet i København, at de gjerne kunne finne disse

    papirene, men de trengte helst et skiftesaks-nummer.

    Og da trodde jeg først at baron-paret bodde i København, siden jeg

    leste min mors grandtante, Magna Adeler f. Nyholm, var begravet i

    København, og de vel begge var født der.

    Men det viser seg at Holger baron Adeler, bodde i Virum, som vel er

    nabokommunen til København, og de sa i København skifterett, at dette

    hører inn under Lyngby skifterett.

    Så da lurte jeg på om jeg kunne være så snill å få

    skiftesaks-nummeret, for dødsboet til Holger baron Adeler, også skal

    jeg sende med en kopi fra min mormors testamente, hvor man kan se at

    det stemmer at hun arvet disse, for å vise at det er riktig.

    Så håper jeg at det er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Skifteretten i Københavns byret <skifte.kbh@domstol.dk>

    Date: 2010/1/20

    Subject: SV: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>

    Vi har nu undersøgt sagen nærmere. afdøde boede i Virum ved

    dødsfaldet. Sagen hører nok under Lyngby Skifteret.

    Med venlig hilsen

    Skifteretten i København

    Hestemøllestræde 6

    1464 København K.

    ________________________________

    Fra: Københavns Byret

    Sendt: 19. januar 2010 09:10

    Til: Skifteretten i Københavns byret

    Emne: VS: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    ________________________________

    Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2010 20:01

    Til: Københavns Byret

    Emne: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    Hei,

    jeg sendte dere en e-post 2. januar, om testamentet, etter Holger

    baron Adeler, siden han var ektemannen til min mors grandtante, og min

    mor fikk derfor en arv, videre fra sin mor, Ingeborg Ribsskog f.

    Heegaard, da Holger baron Adeler døde, i 1979.

    Så lurte jeg på om jeg kunne være så snill å få se det testamentet, om

    det stod noe om baron-tittelen der, osv.

    Og dere ba meg kontakte Landsarkivet for Sjælland.

    Noe jeg har gjort.

    Men de sier at de trenger skifte saksnummer, for det dødsboet da, heter det vel.

    Så jeg lurte på om jeg kunne være så snill å få opplyst det nummeret.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Michael Dupont <mid@lak.sa.dk>

    Date: 2010/1/18

    Subject: 2010-000293

    To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>

    Landsarkivet i København har ganske rigtigt skifteretssagerne fra

    1979, men vi har kun navneregistre til materialet til og med 1970.

    Derfor skal du kontakte skifteretten og bede dem sende dig

    skiftesagens nummer. Vi har i øvrigt set på internettet, at Holger

    baron Adeler døde 30. juni 1979, dødsstedet er ikke nævnt.

    Mvh.

    Michael Dupont

    —————————–

    Michael Dupont

    Overassistent og cand.mag. i Historie

    Landsarkivet i København

    Jagtvej 10

    2200 København N

    Telefon: 7226 5320





    img316.jpg
    544K










  • Google Mail – Påminnelse/Fwd: Ang: Innmelding i Høyre







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Ang: Innmelding i Høyre





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Mar 1, 2010 at 12:01 PM





    To:

    register@hoyre.no



    Hei,

    jeg ringte Høyre nå, på 22 82 90 00, og prata med en hyggelig nord-norsk dame der, som anbefalte meg å sende denne e-posten til register@hoyre.no istedet for til politikk@hoyre.no.

    Så håper jeg at det er mulig å få svar etterhvert.
    Jeg bor i England, men jeg fikk opplyst at det var mulig å være medlem likevel, for jeg var med på noen møter i Oslo Unge Høyre, på begynnelsen av 90-tallet, for jeg hadde en kamerat da, som het Magne Winnem, som jeg kjente fra skolen i Drammen, og jeg var student i Oslo da, (men nå har jeg ikke mer med Winnem å gjøre, for han har noen veldig barske kamerater, blant annet, som jeg ikke vil ha noe særlig med å gjøre), og nå er jeg arbeidsledig, for øyeblikket i England, (og er flyktning fra Norge faktisk, for jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004, og jeg ble forsøkt drept på en gård min onkel Martin Ribsskog, driver, i Kvelde, i Larvik, i 2005, så siden da, så har jeg vært i England, i Liverpool, hvor jeg er arbeidsledig og fattig nå, må jeg si, men jeg har en del fritid som arbeidsledig, og jeg tror ikke det er sånn som noen sier at Høyre bare er for de fra Holmenkollåsen, så jeg tror jeg kan være i Høyre selv om jeg er arbeidsledig og blakk i England, forhåpentligvis.

    Så håper jeg det er i orden!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Adresse:

    Flat 3
    5 Leather Lane
    Liverpool
    GB-L2 2AE
    Storbritannia

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/1/11
    Subject: Påminnelse/Fwd: Ang: Innmelding i Høyre
    To: politikk@hoyre.no

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten.

    Det synes jeg er dårlig, for jeg husker jo det, at i 1991, så ville Unge Høyre, ha masse råd fra meg, om hvordan dem skulle legge opp valgkampen sin, før kommunevalget, var det vel, i 1991.

    Og nå så får jeg visst ikke lov til å være medlem i Høyre engang, virker det som.
    Så her har Høyre forrandret seg kraftig, vil jeg si.
    Hva er det som foregår i Høyres Hus?
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/12/19
    Subject: Re: Ang: Innmelding i Høyre
    To: Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>

    Hei,

    det hørtes bra ut at jeg hadde forstått politikken riktig, og at Høyres politikk bygger på respekt for enkeltindividet, for det synes jeg det er litt mangelvare på, i dagens samfunn, i Norge, og jeg også er enig i det, at et samfunn består av enkeltindivider, som har universelle rettigheter etter grunnloven, blant annet, så derfor er det logisk og fornuftig, synes jeg, at staten og andre burde respektere folks rettigheter.

    Jeg er flyktning i England nå, som jeg kanskje skrev, (siden jeg har overhørt i Norge at jeg er forfulgt av noe 'mafian', hva nå det egentig er, for det vil ikke politiet svare på).

    Men men.

    Min adresse er:
    Erik Ribsskog
    Flat 3
    5 Leather Lane
    Liverpool
    GB-L2 2AE
    Storbritannia
    Og telefon, (fastlinje), er +44 151 236 3298.

    Jeg har jo gått på kurs hos dere, må man vel nesten kalle det, og lært hva konservatisme er osv., hos Unge Høyre, i Oslo, i 1991, som tidligere skrevet, og har alltid pleid å lese en eller flere aviser eller nettaviser hver dag, og fulgt med på nyhetene, så jeg kjenner litt til politikk og samfunn osv., fra før og, selv om jeg ikke har drevet så mye aktivt med det, så det er ikke noe jeg bare har funnet på nå plutselig, at jeg sympatiserer med politikken til Høyre, bare sånn at dere ikke skal tro det 🙂

    Håper dette er i orden, og igjen takk for svar!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/12/18 Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>

    Hei,

    du er velkommen som medlem i Høyre når du ønsker det. Beskrivelsen din

    av politikken vår/konservatismen, er langt på vei riktig. Høyres

    politikk bygger kort og godt på respekt for enkeltindividet – i tillegg

    til at vi tar et sosialt ansvar for dem som sliter.

    For å melde deg inn, så trenger vi opplysninger om fullt navn, adresse,

    tlf og fødselsdato. Det er bare å sende det ved å svare på denne

    e-posten igjen.

    mvh

    Rune A Hansen

    >>> Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12/17/09 9:49 PM >>>

    Hei,

    jeg synes at folks rettigheter blir så dårlig ivaretatt av den

    nåværende

    regjeringen.

    (Jeg har overhørt i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg er forfulgt av noe

    'mafian', men får ikke rettighetene mine fra myndighetene, (de vil

    ikke

    forklare meg hvem den her 'mafian' er engang), så jeg får ingen av

    mine

    universelle og konstitusjonelle rettigheter).

    Så jeg vil gjerne melde meg inn i Høyre, for å markere avstand, til

    den

    rød-grønne regjeringen, som mangler respekt for enkeltindividet, vil

    jeg si,

    men bare kjører over en, ved bruk av bruker maktmisbruk og

    overformynderi..

    Og jeg har vært på møte hos Unge Høyre i Oslo, i Høyres Hus, i 1991

    vel, og

    lært om hva konservatisme betyr og at man ikke skal gi til alle med to

    bein,

    for da blir det ikke noe igjen til de som har et bein.

    Men men.

    Så sånn jeg forstår det, i teorien ihvertfall, så er Høyre et parti som

    vel

    er mot janteloven, og som er for at folk skal få sine rettigheter, fra

    myndighetene, når de trenger de og ønsker de.

    Altså at Høyre mener at politiet, og andre myndigheter, skal tjene

    borgerne,

    og ikke omvendt?

    At myndighetene vel ikke eier landet eller borgerne i landet, men at

    landet

    består av borgerne som bor i landet.

    Og ikke av denne berømte 'staten'.

    Det er ihvertfall mitt inntrykk, hvis jeg ikke tar helt feil, så jeg

    ville

    gjerne melde meg inn i Høyre, selv om jeg er arbeidsledig i England, og

    har

    dårlig råd, og blir tulla med av norske og engelske myndigheter.

    Noe jeg håper er greit, siden jeg har vært på møter med Unge Høyre

    tidligere, og ga råd til å utforme valgkamp-argumentasjonen, til Unge

    Høyre,

    foran valget, i 1991, etter et Unge Høyre-møte, i Høyres Hus, sammen

    med en

    kamerat fra Gjerdes handelsskole i Drammen, Magne Winnem fra Røyken,

    (som

    jeg ikke har noe mer kontakt med nå, men på den tiden, så hang vi en

    del

    sammen, selv om jeg har funnet ut seinere, når jeg tenker tilbake, at

    han

    hadde noen litt vel tvilsomme kamerater osv., som var som kriminelle må

    jeg

    vel si, uten at jeg skal gå helt i detaj om det, men det er nå min

    mening

    da, hvis jeg skal få lov å si den).

    Så håper jeg at dette er i orden, og at jeg kan få utsettelse på

    kontigenten, sånn som jeg har fått av NITO, siden jeg er arbeidsledig.

    Jeg er også i Heimevernet forresten, men likevel så tuller norske og

    britiske myndigheter med meg, samt firma som Rimi og

    Bertelsmann/Microsoft.

    Så jeg håper at dere kanskje kan kikke på min situasjon også, jeg

    skriver en

    blogg, www.johncons-mirror.blogspot.com, hvor jeg peker på all uretten

    som

    jeg har blitt utsatt for, (av for meg ikke helt kjent grunn); fra

    diverse

    myndigheter og firma, muligens fordi slekta til min fars nye samboer,

    Haldis

    Humblen, er i Malteserordenen, eller noe annet med frimureri osv.

    Så jeg håper jeg kan bli medlem av Høyre, og at dere kan bli med på å

    prøve

    å rydde opp litt i det som har foregått, rundt meg, for da tror jeg at

    Norge

    også ville ha tjent på dette, for da hadde man sikkert fått ryddet opp

    i

    visse ulumskheter, som korrupsjon osv. i samfunnet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ****************************************************************************

    This e-mail has been scanned for viruses by http://www.virus112.no

    ****************************************************************************

    ****************************************************************************

    Denne epost har blitt kontrollert for virus av Comendo Security

    This e-mail has been scanned for viruses by http://www.comendo.no

    ****************************************************************************












  • Google Mail – Tullenavn?/Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Tullenavn?/Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Mar 1, 2010 at 11:43 AM





    To:

    post.oslo@politiet.no



    Hei,

    jeg ringte politiet i Oslo, på 22 66 90 50 nå, for å finne ut hvem som var sjefen til Sture Martin Vang, som ikke har svart på e-post.
    Men damen som svarte, kunne ikke finne noen Sture Vang eller Sture Martin Vang, på systemet deres.

    Så jeg sa at kanskje politiet har funnet på noen tullenavn.
    Er det mulig for dere å finne ut om Sture Martin Vang er et tullenavn, eller ikke?
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Jeg får ikke opp noen treff på det navnet på telefonkatalogen online, på gulesider.no heller, så det er kanskje noe 'lurings'?
    Er det så farlig tema at man holde meg for narr her da, når det gjelder navna, eller er det bare noen som har det morsomt?

    Dette var merkelig.
    Håper dere kan finne ut mer om dette!
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/1/11
    Subject: Påminnelse/Fwd: Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia

    To: sture.vang@politiet.no

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/11/30
    Subject: Re: Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia

    To: Sture Martin Vang <sture.vang@politiet.no>

    Hei,

    det her var et spørsmål til politiet.
    Det kan vel ikke være sånn at man ikke har lov å stille et enkelt spørsmål til politiet?

    Først vil jeg vite hvem den her 'mafian' er, så kan jeg ta det derfra.

    Så sånn er det.
    Jeg har allerede anmeldt det her, uten å få noe respons, så det er en annen sak.
    Er e-post adressen til Anstein Gjengdal, anstein.gjengedal@politiet.no?

    Mvh.

    Erik Ribsskog
    2009/11/30 Sture Martin Vang <sture.vang@politiet.no>

    Lederen for Oslo politidistrikt er politimester Anstein Gjengedal. Vanlig

    praksis er at anmeldelser leveres politiet enten ved personlig oppmøte på en

    politistajson eller at den sendes pr.brev.

    Politidirektoratet kan ikke ta stilling til hva du har overhørt i

    samtaler med andre. Dersom du føler deg truet eller forfulgt må du ta

    kontkat med lokalt politi og event. levere en anmeldelse.

    Mvh.

    Sture M. Vang
    Politiinspektør
    Seksjon for politiberedskap og

    krisehåndtering

    Politidirektoratet
    E-post: sture.vang@politiet.no

    Telefon: 23 36 41 78/Mob. 99 20 77

    35

    —–Opprinnelig melding—–

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 30.november2009

    08:45

    Til: Sture Martin Vang
    Emne: Re: Påminnelse til

    Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å sende

    anmeldelser fra Storbritannia

    Hei,

    dette dreier seg om at jeg lurer på hvem denne 'mafian' er, som jeg har

    overhørt at jeg er forfulgt av.

    Dette dreier seg om at jeg som medlem av publikum spørr deg om hvem

    lederen for Oslo-politiet er.

    Jeg har som du sikkert så allerede tatt dette med en vanlig rådgiver hos

    Oslo-politiet.

    Er det ikke mulig å spørre deg om hvem lederen for Oslo-politiet er,

    skal det ikke være åpenhet i samfunnet?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/30 Sture Martin Vang <sture.vang@politiet.no>

    Dette dreier seg om hvordan

    du skal levere en anmeldelse. Derfor må du forholde deg til Oslo

    politidistrikt. Politidirektoratet etterforsker ikke straffbare

    forhold.

    Mvh


    Sture M.

    Vang

    Politiinspektør
    Seksjon for politiberedskap og

    krisehåndtering

    Politidirektoratet
    E-post: sture.vang@politiet.no

    Telefon: 23 36 41 78/Mob. 99

    20 77 35

    P
    Please take care of the

    environment, print only if
    Ønecessary


    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt:

    30.november2009 08:24
    Til: Sture Martin Vang
    Emne: Re:

    Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer

    med å sende anmeldelser fra Storbritannia

    Hei,

    nå sa jo han ved Oslo politiet at jeg burde sende det til

    Politidirektoratet.

    At han var enig i at jeg kunne sende det til

    Killengren.

    Så sier at jeg skal sende det tilbake til

    Oslo-politiet.

    Det er greit nok det, men hvem er det som er leder for

    Oslo-politiet egentlig, for jeg trodde nemlig det var Killengren først,

    det var derfor jeg ville sende det til henne først.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/30 Sture Martin Vang <sture.vang@politiet.no>

    jeg viser til din

    tidligere henvendelse til Politidirektoratet og henvendelse til Oslo

    politidistrikt, jf. mail nedenfor.

    Politidirektoratet er

    ikke riktig adressat i denne saken. Du må forholde deg til Oslo

    politidistrikt og følge de ansvisninger du får fra

    dem.

    Med

    hilsen

    Sture M. Vang
    Politiinspektør

    Seksjon for politiberedskap og

    krisehåndtering

    Politidirektoratet
    E-post: sture.vang@politiet.no

    Telefon: 23 36 41 78/Mob.

    99 20 77 35


          —–Opprinnelig melding—–
          Fra: Erik Ribsskog

          [mailto:eribsskog@gmail.com]

          Sendt:

          27.november2009 15:13
          Til: Bente Ljøen
          Emne:

          Påminnelse til Ingrid Killengren/Fwd: Til Ingrid Killengren/Fwd:

          Problemer med å sende anmeldelser fra Storbritannia


    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så

    jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message

    ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date:

    2009/11/10
    Subject: Til Ingrid Killengren/Fwd: Problemer med å

    sende anmeldelser fra Storbritannia
    To: bente.ljoen@politiet.no

    Hei,

    jeg ringte Politidirektoratet nå nettopp, på 23364100, for jeg og

    Baard Berger, rådgiver ved Sentrum politistasjon, ble enige om at jeg

    skulle sende om dette problemet, (hvem er 'mafian', som jeg har

    overhørt at jeg er forfulgt av), til Ingrid Killengren, siden politiet

    i Oslo, ikke ville svare meg på dette, og siden hun er leder for

    Politidirektoratet.

    Så sånn er det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message

    ———-
    From: Baard Berge <baard.berge@politiet.no>
    Date:

    2009/11/10
    Subject: SV: Problemer med å sende anmeldelser fra

    Storbritannia
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei

    Hun er leder for

    Politidirektoratet. Så du får nesten undersøke med de,

    ja.

    Mvh

    Baard

    Berge


    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt:

    9.november2009 18:09

    Til: Baard Berge
    Emne: Re: Problemer med å

    sende anmeldelser fra Storbritannia

    Hei,

    det synes jeg er for dårlig, for det skal være et åpent

    samfunn.

    Er det hun Kilingren som er leder for politiet i Oslo,

    enda?

    Jeg sender det til henne da, så får jeg tenke på om jeg skal

    vente med de anmeldelsene eller ikke da.

    Hm.

    Jeg får tenke litt på det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/9 Baard Berge <baard.berge@politiet.no>

    Hei

    Det har jeg

    dessverre ingen formening om. Jeg kan ikke komme på noen som kan

    svare deg på det.

    Mvh

    Baard

    Berge

    Konsulent

    Sentrum

    politistasjon


    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt:

    7.november2009 15:15

    Til: Baard Berge
    Emne: Re: Problemer

    med å sende anmeldelser fra

    Storbritannia

    Hei,

    jeg kom på et vanskelig spørsmål og.

    Jeg overhørte i 2003, da jeg jobba på Rimi Bjørndal, og

    i 2004, da jeg gikk forbi Kiwi i W. Thr. gt., så overhørte jeg

    at butikksjefen der, (som jeg vet hvem er, for han er kamerat av

    tremenningen min, Øystein Andersen, fra Lørenskog), sa at jeg

    var forfulgt av noe de kalte, (både på Bjørndal og fra Tom), for

    'mafian'.

    Hvem er den her 'mafian', lurte jeg, for jeg klarer ikke å

    finne om det i aviser eller andre steder, så jeg vil at politiet

    skal svare meg hvem de er, (som jeg har tatt kontakt med Kripos

    om tidligere, men de har jeg ikke fått til å hjelpe meg).

    Så jeg har dratt til England, for å få litt avstand til hva

    det nå enn er som foregår i Norge, (jeg fikk trynet mitt ødelagt

    blant annet også, i 2003, så det var litt greit å komme seg vekk

    fra Norge, det var en lang historie, hva som skjedde, jeg får ta

    mer om det senere).

    Men hvem kan svare meg om hvem den her 'mafian' er?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/6 Baard Berge <baard.berge@politiet.no>

    Det går fint

    å skrive et brev og scanne det. Send det til denne

    adressen. Du må også skrive de andre anmeldelsene dine på

    nytt.

    Mvh

    Baard

    Berge

    Konsulent

    Sentrum

    politistasjon


    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 6.november2009 16:04
    Til:

    Baard Berge
    Emne: Re: Problemer med å sende

    anmeldelser fra Storbritannia

    Hei,

    ok, den er grei.

    Da kan jeg bare skrive et brev og scanne det, eller

    sende med posten, hvis det ikke er bra nok å bare scanne,

    eventuelt.

    Men hva skal jeg gjøre med alle de anmeldelsene jeg

    har sendt dere på e-post, og som jeg ikke har fått svar på

    da.

    Må jeg sende de på nytt da, mener du?

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/6 Baard Berge <baard.berge@politiet.no>

    Hei

    Jeg har

    nå snakket med opptil flere påtalejurister på Sentrum

    politistasjon, og tilbakemeldingen er at du må sende inn

    en anmeldelse med signatur. Du kan ikke levere inn

    en anmeldelse pr mail slik du har gjort

    hittil.

    Mvh

    Baard

    Berge

    Konsulent

    Sentrum

    politistasjon

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt:

    2.november2009 04:30
    Til: Baard

    Berge
    Emne: Problemer med å sende anmeldelser

    fra Storbritannia

    Hei,

    jeg viser til korrespondanse tidligere iår, i

    forbindelse med anmeldelser sendt politiet i Oslo.

    Jeg har problemer med at jeg ikke får svar, fra

    politiet i Oslo, når jeg sender anmeldelser, angående

    forskjellig ting som har foregått de siste årene.

    Jeg har kanskje prøvd å ta opp litt for mye på en

    gang, for jeg har hørt, da jeg jobbet som leder på Rimi

    Bjørndal, i 2003, at jeg var forfulgt av noe 'mafian',

    så jeg har vært litt stressa, siden politiet ikke vil

    forklare meg hvem den her 'mafian' er, men bare avviser

    og ignorerer meg.

    Jeg er egentlig fra Berger i Vestfold, (men har

    bodd i 15 år i Oslo), så jeg vet ikke helt hva Oslo-folk

    mener når de sier 'mafian'?

    Så jeg har blitt litt stressa av det her

    'mafian'-greiene, så jeg flytta til England, for å

    studere, i 2004.

    Så prøver jeg å finne ut hva som har foregått, og

    da blir jeg tullet med, hvis jeg skriver på internett,

    f.eks. da blir jeg trakassert, som det heter.

    Og jeg har også blitt tullet med av HiO og

    Lånekassa og Rimi, med flere, i Oslo, som jeg har

    skrevet til deg om før.

    Problemet er at det blir tungvint, for meg, å

    ta fly til Oslo, for å levere anmeldelser.

    Drammenspolitiet sa at det holdt å skrive en

    påtalebegjæring, ('Jeg ønsker gjerningsmannen tiltalt og

    straffet'), så kunne man sende en anmeldelse pr.

    e-post.

    Men Oslopolitiet de svarer ikke engang, på

    mange av e-postene mine, og de har ikke begynt å

    etterforske, i det hele tatt.

    Så jeg prøver å løse denne floken.

    For det kan da ikke være slik, at jeg, (som er

    arbeidsledig for øyeblikket, og bor i England, og ikke

    har mye penger), skal være nødt til å ta fly til Oslo,

    for hver anmeldelse jeg ønsker å levere til Politiet i

    Oslo, når jeg også har overhørt at jeg er forfulgt av

    noe 'mafian', i Oslo/Norge?

    På forhånd takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Google Mail – Til Jan Egil Presthus, klage/Fwd: Til Liv Øyen, klage på politiet i Tønsberg/Fwd: Påminnelse/Fwd: Til politiet i Tønsberg







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Jan Egil Presthus, klage/Fwd: Til Liv Øyen, klage på politiet i Tønsberg/Fwd: Påminnelse/Fwd: Til politiet i Tønsberg





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Mar 1, 2010 at 11:03 AM





    To:

    post@spesialenheten.no



    Hei,

    jeg kan ikke se at Liv Øyen har svart meg på denne e-posten, enda jeg ringte om dette, 12. januar.
    Jeg vil gjerne anmelde Lensmannen i Svelvik.
    For han sier at jeg må dra til Svelvik for å anmelde min svar for omsorgssvikt, enda politiet i Drammen, som han hører inn under, først sa til meg, at det var i orden å sende anmeldelse på e-post.

    Da må han følge det Søndre Buskerud politidistrikt sier, mener jeg.
    Så jeg håper dere kan få han lensmannen i Svelvik, eller eventuelt politiet i Drammen, til å motta min anmeldelse.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/1/12
    Subject: Til Liv Øyen, klage på politiet i Tønsberg/Fwd: Påminnelse/Fwd: Til politiet i Tønsberg
    To: post@spesialenheten.no

    Hei,


    nå ringte jeg nå nettopp i dag, om at politiet i Svelvik tuller.
    Men jeg glemte å si det, at politiet i Tønsberg også tuller.
    For jeg har sendt de en anmeldelse siden det er de som har ansvaret for Vestfold politidistrikt.

    Så har jeg prøvd å anmelde et mordforsøk på meg, i Larvik, sommeren 2005.
    Men dette svarer ikke Tønsberg-politiet om, enda jeg har sendt de e-post 22. november og 14. desember.
    Og det synes jeg er for dårlig, så derfor sender jeg en klage på de og.
    Man bør kunne forvente mer av politiet i Norge, synes jeg.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/12/14
    Subject: Påminnelse/Fwd: Til politiet i Tønsberg
    To: post.vestfold@politiet.no

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/11/22
    Subject: Til politiet i Tønsberg
    To: post.vestfold@politiet.no

    Hei,

    har dere etterforsket det mordforsøket mot meg, som var på min onkels gård, Løvås, i Kvelde, 25. juli 2005.
    Jeg kontaktet politiet i Utrecht, i slutten av juli 2005, og de kontaktet dere i politiet i Tønsberg.

    Men jeg har ikke fått noe tilbakemelding, så jeg etterlyser en slik tilbakemelding nå, hvis det kan skaffes.
    Mvh.
    Erik Ribsskog












  • Google Mail – Til avdelingsleder Kristine Augstad/Fwd: Påminnelse/Fwd: Svar på brev fra 15.12







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til avdelingsleder Kristine Augstad/Fwd: Påminnelse/Fwd: Svar på brev fra 15.12





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Mar 1, 2010 at 9:38 AM





    To:

    drammen.tingrett@domstol.no



    Hei,

    jeg ringte Drammen Tingrett på 32 21 16 00 nå, og fikk vite at det var du som var sjefen til Mariann Luhr.
    Hun svarer ikke på e-post.
    Jeg lurte på om det var mulig å få noe ordentlig svar fra dere.

    Hvorfor svarer ikke kollegaen din på e-post, og hvordan skal jeg få frem for å få anerkjent den hevden min som jeg har på mine besteforeldres hus, på Sand, i Vestfold.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/1/11
    Subject: Påminnelse/Fwd: Svar på brev fra 15.12
    To: Mariann.Luhr@domstol.no

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/12/15
    Subject: Svar på brev fra 15.12
    To: Mariann.Luhr@domstol.no

    Hei,

    jeg viser til Deres e-brev, som jeg mottok i dag.
    Du skriver at min farmor Ågot Mogan Olsen og min farfar, Øivind Olsen, ikke hadde noe særlige verdier igjen i boet, da min farmor døde.

    Men, Ågot og Øivind hadde jo et snekkerverksted, Strømm Trevare, som lå på Sand, før Jensen Møbler og Sandbu Tepper flytta dit.
    Og de hadde også et hus, på den tomta, som tilhørte Lersbryggen.

    (Men som de fikk bo på).
    Og jeg disponerte to skuffer, i det huset til Ågot og Øivind.
    Men det huset ble gitt deres yngste sønn, Runar, i gave, sånn som jeg skjønner det, for å slippe å betale arveavgift.

    Og verkstedet ble gitt til min far, som var eldste sønn, og den mellomste broren Håkon/Haakon.
    Men de gikk konkurs, så de enten solgte, eller leier ut.
    Men jeg hadde jo noen ting i to skuffer i det huset til Ågot.

    Blant annet biografien til en grandonkel av mormora mi, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.
    De skuffene hadde jeg i det huset, fra 1979 til ut på 90-tallet, til farmora mi plutselig flytta til sykehjemmet i Svelvik, mens jeg bodde i Oslo.

    Men har ikke jeg noe slags hevd på det huset egentlig da, mener jeg.
    For det har aldri vært sånn, at den avtalen opphørte, at jeg kunne ha tinga mine der, i de skuffene da.

    Så da mener jeg, at jeg har bruksrett på det huset.
    Så det vil jeg gjerne vite fra dere hvordan jeg går fram for å hevde.
    Og jeg lurer også på hvor de viktige papirene, (og andre ting som var mine der, en safe bl.a.), ble av.

    For jeg er ikke på talefot med slekta, (de har kutta meg ut, alle tre brødrene, og min far lot meg vokse opp alene, fra jeg var ni år, og driver nå med telefonterror).
    Så jeg må ta dette gjennom Tingretten, eller hva nå den riktige instansen kan være.

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Han begynte å prate om at vi ikke var på samme lag, enda vi var det.

    Han trodde vinterøvelsen var i HV-leieren, på Terningmoen.

    (Men den var på Lillehammer).

    Og han prata om det ‘datagreiene’.

    Han prata om da vi var i HV-leieren, høsten 1992.

    Mens jeg mente vinterøvelsen, i februar 1993.

    Jeg tror at Bricen, sa det på en sånn underfundig måte.

    Og det tror jeg må ha vært fordi at jeg ble så skuffa, når jeg ikke fikk den datajobben.

    (Eller jeg fikk sparken etter en dag).

    For jeg tenkte at jeg da ville lettere kunne få datajobb og etablere meg, etter militæret, hvis jeg hadde hatt praksis fra militæret innen data.

    Så hadde jeg liksom fått igjen noe fra militæret jeg og, siden jeg hadde studert data i tre år, (hvis jeg tar med det siste året på videregående).

    For jeg hadde jo ingen personer jeg kunne stole på, av familie osv., så jeg ønsket å etablere meg, for å klare å være uavhengig, etter militæret, og få meg hus og bil og sånn, selv om jeg ikke hadde noe støtte fra noen i familien.

    Men, så ikke.

    Jeg fikk sparken fra datajobben i militæret, etter en dag, uten noe ordentlig forklaring.

    Og da ble jeg irritert, og sang anti-krigssanger, i HV-leieren på Terningmoen, hvor vi holdt til da, (for noen rep-befal, skulle ha kaserna vår, den tida de var inne på rep).

    Så jeg ble skuffa rett og slett, og sang Johnny Hates Jazz osv., og ‘I don’t want to die for you’, osv.

    Og Frankie Goes to Hollywood, og ‘war’.

    Men militæret starta jo det her, med å kødde med meg da, og lot meg miste en datajobb jeg først fikk.

    Og før det igjen, så kalte de meg inn til et års førstegangstjeneste, i infanteriet, som jeg ikke hadde bedt om, men som jeg måtte dra på.

    Og så skal de kødde med meg resten av livet, for at jeg ble litt skuffa, når jeg fikk sparken fra en datajobb, som jeg kunne trengt etter militæret, uten å ha gjort noe galt.

    Noen damer fortalte meg at militæret var Norges største barnehage, før jeg dro dit.

    Og det har vist seg å stemme, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Men Bricen sa at han skulle sende e-post nå da, så vi får se om det dukker opp noe.

    Vi får se.

    PS 3.

    Bricen sa også at jeg hadde ‘store røde ører, med litt hvitt oppå’.

    Og det tolker jeg som noe underverden-morsomhet.

    Hvor hvitt liksom skal bety kristen.

    Og rødt kanskje norsk da(?)

    At jeg var egentlig norsk, og hadde store ører (overhørte mye), og litt hvitt oppå.

    At jeg virka kristen på overflaten, men var norsk under?

    Hva vet jeg.

    Jeg har ihverfall aldri vært kristen, så det kan de bare glemme.

    Bare se boka mi fra kristendomstimene på Berger skole.

    Da tegna jeg så mye vitsetegninger der, at lærer Allum beslagla boka.

    Men norsk, det har jeg nok alltid vært og kommer nok alltid til å være.

    Så det er kanskje derfor at enkelte Oslofolk ikke liker meg da, som jeg syntes jeg kunne høre på tonen til Bricen.

    Siden de kanskje er mer amerikanske osv.

    Hva vet jeg.

    Vi får se.

    Hvit er ihvertfall kristen mob/Ku Klux Klan, vil jeg si, at de underverden-fargekodene, nok må bety.

    Så sånn er nok det.

    Vi får se hva som skjer.







  • Google Mail – Spørsmål om klage på politiet i Drammen







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Spørsmål om klage på politiet i Drammen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Mar 1, 2010 at 8:22 AM





    To:

    post@spesialenheten.no



    Hei,

    jeg har sendt dere så mange anmeldelser nå, (for jeg blir tulla med av politiet og myndigheter over hele linja).
    Men jeg lurte på en ting nå, hvordan ligger det ann med den klagen min på politiet i Drammen, på at de henla en anmeldelse jeg sendte de, på faren min, for telefonsjikane.

    Jeg sendte med bilder, av mobilen min, hvor man kunne se når faren min ringte, og at det var hans telefonnummer.
    Så jeg sendte bevis, men likevel henla politiet i Drammen saken.

    Hvordan ligger den klagen min på politiet i Drammen ann i mølla igjen, lurte jeg på.
    På forhånd takk for svar!
    Mvh.

    Erik Ribsskog






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen