johncons


  • Session Start: Fri Jan 29 23:53:36 2010
    Session Ident: xae8koo
    [23:53] Session Ident: xae8koo (EFNet, john_cons) (~xae8koo@ti0069a380-0995.bb.online.no)

    [23:53] <xae8koo> Hei
    [23:53] <xae8koo> Hvordan går det?
    01[23:54] xae8koo is ~xae8koo@ti0069a380-0995.bb.online.no * xae8koo

    01[23:54] xae8koo using irc.homelien.no Who Cares
    01[23:54] xae8koo End of /WHOIS list.
    01[23:54] <john_cons> hvem er du?
    [23:54] <xae8koo> Jeg er en som leser bloggen din

    [23:54] <xae8koo> Steinar fra Alta
    01[23:54] <john_cons> ok, hei steinar fra alta
    [23:54] <xae8koo> Pratet med deg en gang før på irc, om noen nettsider og styr.
    01[23:55] <john_cons> ok, det kan jeg ikke huske akkurat nå men, men det stemmer sikkert

    [23:55] <xae8koo> Det er en stund siden
    01[23:55] <john_cons> åkey
    01[23:55] <john_cons> før jeg flytta til england?
    [23:55] <xae8koo> Nei, ikke så lenge

    01[23:55] <john_cons> okey
    01[23:55] <john_cons> hva driver du med oppe i alta da
    [23:56] <xae8koo> Jeg er litt nysgjerrig, er alt du skriver på bloggen sant?
    01[23:56] <john_cons> ja det skal være det

    [23:56] <xae8koo> Jeg jobber på Esso, den som ble ranet av Statoil, og går på skole.
    01[23:56] <john_cons> var det noe spes du lurte på
    [23:56] <xae8koo> Studerer IT

    01[23:56] <john_cons> ranet av statoil ja, det har jeg ikke hørt om
    [23:56] <xae8koo> Er systemet virkelig så korrupt?
    01[23:56] <john_cons> ok
    01[23:56] <john_cons> ja, til tider ihvertfall, virker det som

    01[23:56] <john_cons> men jeg vet ikke hva det skyldes

    01[23:57] <john_cons> kanskje det er noe med multi-kultur
    [23:57] <xae8koo> multi-kultur?
    [23:57] <xae8koo> Sånn at det er andre kulturer enn vår?
    01[23:57] <john_cons> at fordi jeg jobba i en butikk i oslo øst, så tror de at jeg er som en muslim

    01[23:57] <john_cons> og muslimer tuller de med etter 11. september
    01[23:57] <john_cons> kanskje noe sånt
    01[23:57] <john_cons> jeg vet ikke
    [23:57] <xae8koo> Er det noen fler som er i faresonen?

    01[23:57] <john_cons> jeg vet ikke jeg altså, men jeg synes norske verdier er under press fra flere hold
    01[23:58] <john_cons> fra både usa og muslimer og det som er nærmest
    01[23:58] <john_cons> jeg tror de har undergrunn, som nekter folk sine rettigheter

    01[23:58] <john_cons> pga. politiske motiver, eller hva det kan være
    [23:58] <xae8koo> Muslimer, eller folk de tror er muslimer?
    01[23:58] <john_cons> både og tror jeg

    01[23:59] <john_cons> at det er litt kaos i verden og norge i dag
    01[23:59] <john_cons> og at ting som folks rettigheter kanskje lider litt under dette
    01[23:59] <john_cons> sånn virker det for meg ihvertfall

    01[23:59] <john_cons> men men
    01[23:59] <john_cons> dette havner nok på bloggen, men det skjønte du kanskje fra før
    [23:59] <xae8koo> Loggen fra denne samtalen?
    Session Time: Sat Jan 30 00:00:00 2010

    01[00:01] <john_cons> jepp
    01[00:02] <john_cons> altså det virker for meg, som at de kristne har sin mob, og at muslimene har sin mob og djeveldyrkere (illuminati vel) har sin mob osv

    01[00:02] <john_cons> så vanlig folk blir ofte bare leketøy, for disse undergrunnsfolka
    [00:02] <xae8koo> Hvem er de? Og hva vil de?
    01[00:02] <john_cons> kristne vil jo misjonere

    [00:02] <xae8koo> Er du religiøs?
    01[00:02] <john_cons> altså sørlandet og vestlandet er jo i bibelbelte
    01[00:02] <john_cons> nei
    [00:03] <xae8koo> Ateist?

    01[00:03] <john_cons> og de vil vel at østlandet også skal bli i bibelbeltet
    01[00:03] <john_cons> jepp
    01[00:03] <john_cons> så de har vel en 'hvit' mob da, eller noe

    01[00:03] <john_cons> altså hvit som i kristen
    01[00:03] <john_cons> tror jeg ihvertfall
    01[00:03] <john_cons> også er det en svart/djeveldyrker mob
    01[00:03] <john_cons> (illuminati)

    01[00:03] <john_cons> som er i dalene osv
    01[00:03] <john_cons> virker det som
    01[00:03] <john_cons> også er det vanlige norske
    01[00:04] <john_cons> også er det muslimer osv

    01[00:04] <john_cons> noe sånt virker det som for meg
    01[00:04] <john_cons> jeg er da vanlig norsk, og blir tulla med av alle de andre
    01[00:04] <john_cons> for vanlige norske er nok under press, for disse mobsterne kontrollerer nok mye av myndighetene

    [00:04] <xae8koo> SÃ¥ det er Djeveldyrkere, kristne, muslimer og vanlige norske
    01[00:04] <john_cons> du har jo kommunister og
    01[00:04] <john_cons> ja, og kommunister

    [00:04] <xae8koo> Og de kjemper mot hverandre?
    01[00:04] <john_cons> og amerikanere
    01[00:05] <john_cons> ja jeg tror det
    01[00:05] <john_cons> de er ihvertfall organisert, virker det som

    01[00:05] <john_cons> de 'hvite' er vel det samme som ku klux klan, omtrent
    01[00:05] <john_cons> tror jeg
    01[00:05] <john_cons> og de svarte er jo djeveldyrkere, og de som ble kalt hekser i middelalderen osv

    01[00:06] <john_cons> men det er som en del av taoismen, mener jeg
    01[00:06] <john_cons> jing og jang og sånt
    01[00:06] <john_cons> dette her er ikke norskt, men fra det fjerne østen.

    01[00:06] <john_cons> men de tuller med vanlige norske folk da
    [00:06] <xae8koo> Vet du når det oppstod?
    01[00:06] <john_cons> ihvertfall på østlandet osv., vil jeg si det ser ut som

    [00:06] <xae8koo> Er det over hele verden eller bare deler?
    01[00:06] <john_cons> jeg tror sørlendingene må ha hatt det lenge, se på byene
    01[00:07] <john_cons> da folk begynte å male husa hvite, istedet for gule, vil jeg si

    01[00:07] <john_cons> de som har gule hus er norske tror jeg
    01[00:07] <john_cons> og de som har hvite er kristne
    01[00:07] <john_cons> noe sånt
    01[00:07] <john_cons> at gule og røde hus betyr norske

    01[00:07] <john_cons> og hvite betyr kristne
    01[00:07] <john_cons> ja, det er nok i usa og overalt ellers og
    01[00:08] <john_cons> men de forskjellige undergrunnene har forskjellig makt i de forskjellige landene da

    01[00:08] <john_cons> men nå er ikke jeg noe ekspert
    01[00:08] <john_cons> så det er mulig jeg tar feil innimellom ihvertfall
    [00:08] <xae8koo> Kjenner du til noen eksperter? Og er england tryggere enn norge?

    01[00:08] <john_cons> jeg bare sier hvordan jeg synes det ser ut som for meg
    01[00:08] <john_cons> i england så virker det som at det er litt mer sivilisert kanskje
    01[00:08] <john_cons> men det varierer fra by til by

    01[00:09] <john_cons> altså london er jo nesten muslimsk i mange deler vel
    01[00:09] <john_cons> og det er jo motsetninger mellom byer som manchester og liverpool
    01[00:09] <john_cons> altså, i liverpool, så kan man gå på gata uten å bli sjikanert, synes jeg

    01[00:09] <john_cons> mens i manchester, så er det mer sånn at folk tuller med deg osv
    01[00:10] <john_cons> så det er nok forskjellige som har kontroll da
    [00:10] <xae8koo> Hvorfor blir bare noen utvalgt? Hva har du gjort galt?

    01[00:10] <john_cons> jeg vet ikke hva det kan være
    01[00:10] <john_cons> kanskje det er fordi jeg hadde en chatte-kanal på nettet, #blablabla?
    01[00:10] <john_cons> jeg vet ikke helt

    01[00:10] <john_cons> men det jeg konsentrerer meg om
    01[00:10] <john_cons> det er hvorfor myndighetene ikke gir folk rettighetene sine
    01[00:11] <john_cons> myndighetene burde jo ikke synke ned på et sånt her 'mob'-nivå, mener jeg

    01[00:11] <john_cons> de burde behandle folk på en ordentlig måte, og ikke miste integriteten sin
    01[00:11] <john_cons> og la folk få rettighetene sine, mener jeg
    01[00:11] <john_cons> brb

    [00:12] <xae8koo> ok
    01[00:14] <john_cons> jeg synes det f.eks. kan virke som at trond giske og han røkke, kan være med i den samme 'mafian'/mob-en, forresten
    01[00:14] <john_cons> illuminati, kanskje

    01[00:14] <john_cons> altså, hvis vi går 15 år tilbake, så hadde vel ikke norge sånn oligarker
    01[00:14] <john_cons> som stein erik hagen og kjell inge røkke
    01[00:14] <john_cons> så noe må ha skjedd i det norske samfunnet

    01[00:15] <john_cons> jeg lurer på om han røkke ihvertfall, er støttet av noe undergrunn, eventuelt
    01[00:15] <john_cons> siden han har vokst seg opp fra ingen steder av, og har sugerør inn i statskassa, virker det som

    01[00:15] <john_cons> men men
    01[00:19] <john_cons> det er ganske bra, å ikke se forskjell på esso og statiol 🙂
    01[00:24] <john_cons> ok, men jeg stikker og poster det her på bloggen jeg

    01[00:24] <john_cons> du får ha takk for chatten
    01[00:24] <john_cons> hadetbra!
    Session Close: Sat Jan 30 00:25:16 2010






  • Nå var jeg og trente, og da tenkte jeg på, at det ser kanskje ut som at jeg bare har studert og jobba på Rimi, på bloggen.

    Men jeg har jo også drevet med mange hobbier.

    De fleste har jeg vokst fra riktignok, og noen har jeg ikke hatt tid til, etter at jeg begynte på Rimi.

    Også har jeg fått nye interesser, som å skrive på debattforum og trene hele året, osv.

    Men da jeg bodde alene, etter at faren min flyttet fra meg, og lot meg bo alene, da han traff Haldis, på Bergeråsen.

    Så har jeg også drevet med programmering.

    Når jeg ikke spilte fotball, eller kjørte med båt på fjorden, eller skøyt med luftgevær.

    (Så jeg var ikke noe nerd akkurat, selv om jeg syntes at data var kult.

    Det her var på 80-tallet, og jeg fikk en av de første datamaskinene, VIC-20, av faren min.

    Vi kjørte inn til Oslo, i 1981 kanskje, og kjøpte den i en databutikk, på Vika, i Oslo, husker jeg.

    Men kassettspillerne var utsolgt, i nesten et år.

    (Jeg ringte inn dit selv, fra Sand, og hørte, men de var utsolgt hver gang jeg ringte).

    Så for å få noe nytte av den VIC-20’en, så måtte jeg skrive inn programmene på nytt, for hver gang jeg skrudde på strømmen, på VIC-en.

    Så jeg begynte etterhvert vant til å taste inn dataprogram.

    Men jeg fulgte jo også det kurset, som stod i brukermanualen, i programmering.

    Så etterhvert så lærte jeg å programmere.

    Og da lagde jeg en del program på VIC-20:

    – Vekkerklokke, (som jeg trengte for å rekke butikken på Sand, for jeg var b-menneske, og det her var vel i sommerferien).

    – Kronespill-spill, (et spill som skulle forestille kronespill da, og man kunne vinne fra en til syv kroner).

    – Tippeprogram: Jeg lagde et ganske avansert tippeprogram, da jeg bodde på Bergeråsen, og det tror jeg var på VIC-20, eventuelt en annen maskin.

    Så kjøpte jeg en Sharp-maskin, på Spaceworld, med innebygd kassettspiller, husker jeg.

    Da lagde jeg et skytespill, som jeg kalte Acapulco, eller noe, tror jeg, til minne om to kamerater jeg hadde, som bodde på Bergeråsen, som flytta til Acapulco, til faren sin, da mora døde.

    Petter og Christian Grønli.

    Eller jeg syntes Acapulco virka så kult da.

    Så sånn var det.

    Men men.

    Og jeg begynte også å lage et spill, som jeg kalte ‘Kill Kadaffi’.

    Men det kan ha vært på C-128 også.

    Dette var etter at tremenningen min, Øystein Andersen, begynte å henge hos meg.

    Så da ble det mest å se filmer og spille spill som Øystein hadde med seg.

    Så det spillet det kom ikke lenger enn til loade-bildet.

    Og det Acapulco-spillet, det ble heller ikke ferdig, for jeg hadde vel mye annet å drive med og.

    Onkelen min i Son, Runar Mogan Olsen, kjøpte den Sharp-maskinen.

    Og da kjøpte jeg en ny C128 av broren til Kjetil Holshagen, for Kjetil maste så mye om at jeg måtte kjøpe den ‘bøff’, av broren sin.

    Så da ga jeg etter tilslutt, for han maste så jævlig.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Og da lagde jeg sånn ‘Best Score’-program.

    Men det var jo bare en del av et program da.

    Men det var for å vise Øystein og Kjetil Holshagen, at jeg klarte programmering da.

    Det var en konkurranse mellom meg og Kjetil Holshagen, om å lage best ‘High score’-program.

    Men jeg tror ikke Kjetil Holshagen prøvde engang.

    Men jeg lagde det på noen timer da, så kom Øystein og Kjetil opp til meg og så på det, husker jeg.

    Og så sa de vel ingenting, enda det var med scroll og funka bra osv.

    Men men.

    Så gikk jeg på datalinja i Drammen.

    På Gjerdes VGS.

    Og da lagde jeg et spill, som het Kentucky Derby, (for jeg hadde sett på TV, at de hadde et hesteveddeløp i USA, som het det).

    Og da var det 4-5 hester, som løp over skjermen.

    Og du skulle vedde hvilken hest som vant da.

    Og du kunne også velge å styre en hest selv.

    Da måtte man trykke fort på to knapper på tastaturet da.

    Men lærer Karlsen ble så sur, over at jeg lagde det spillet, enda det var vel et fint eksempel på programmering, mente jeg, så han beholdt disketten min, til siste uka.

    Regelen var, at vi ikke fikk lov å spille spill.

    Men vi dreiv jo egentlig bare å testa et spill vi hadde lagd selv.

    For Fred Bing, han hadde lagd noe musikk, som jeg brukte på det spillet.

    Så tilta han lærer Arne Karlsen helt da, og ble gæern, fordi vi dreiv og testa det spillet.

    Så jeg fikk sånn bakoversveis, av kjeftinga til han Karlsen.

    For han var nesten aldri i datasalen.

    Så når han plutselig kom ned dit, uventa, og kjefta, så ble det litt sånn bakoversveis-aktig.

    Og jeg gikk ikke så bra overens med han.

    Noen jenter i klassen, sa at jeg var dum, som ikke kalte han Arne, men Karlsen.

    Da ble han visst såra, skjønte jeg.

    Men både faren min, og den tidligere stefaren min, het Arne, så det syntes jeg ble litt dumt.

    Det ble nesten som at jeg skulle kalt han ‘pappa’, syntes jeg.

    Det ble litt dumt.

    Jeg brukte aldri det navnet, ‘Arne’, jeg sa bare ‘fatter’n’, de siste åra, jeg bodde på Berger.

    Så sånn var det.

    Så begynte jeg på NHI, i Oslo.

    Og da var det litt kjedelig, å gå på datahøyskole.

    Men jeg lagde ihvertfall et spill som het ‘gjett hvilket dyr’.

    Det var et spill vi skulle lage, som en oppgave.

    Men det klarte jeg ihverfall å lage aleine, på noen timer der på NHI, på Kjelsås, en dag jeg satt ved en PC der, i noen timer.

    Så sånn var det.

    Og jeg kjøpte en PC uten harddisk, av han Rune, som flytta inn på Ungbo, etterhvert, for 1000 kroner.

    Og da lagde jeg tippeprogram, med en egen versjon av Windows-vinduer.

    Så sånn var det.

    Og så glemte jeg det beste programmet vel.

    Det må ha vært kryssordkompilator-program, som jeg lagde andre året på NHI, i 1991/92.

    Og da jeg gikk på HiO, så lagde jeg eiendomsmegler-program, helt aleine.

    Selv om han Dag Anders Rougseth, vokalisten i det gamle Hamar-bandet Autopulver, også var med på gruppa.

    Så skjønte ikke han programmering.

    Så jeg måtte lage hele det programmet aleine, husker jeg, i Java da.

    Og tippeprogrammet og kryssord-kompilator programmet, og ‘gjett hvilket dyr’, og hesteveddeløp-programmet, de programmene var i Pascal.

    Mens de første programmene jeg nevnte, de var i Basic da.

    Og jeg lagde også regnskapsprogram, i 1993, for spilleautomatfirmaet, til Øystein og Glenn, og det var i relasjonsdatabaseprogrammet Dataease.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Google Mail – Shop Manager LEP (WSQ 126257)







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Shop Manager LEP (WSQ 126257)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jan 29, 2010 at 5:59 PM





    To:

    Chris Milroy <chris.milroy@sayersthebakers.co.uk>



    Hi,

    I understand that you don't do that, with every application, but if someone asks for it in particular, then I think you should perhaps answer in a proper way.
    I think this is expected of companies that have a good reputation.

    At least where I'm from, (Norway), from what I learned at business-school.
    But these are different times I guess, it's more than twenty years since I went to business-school.

    Just some advice.
    Best regards,
    Erik Ribsskog

    On Fri, Jan 29, 2010 at 4:37 PM, Chris Milroy <chris.milroy@sayersthebakers.co.uk> wrote:

    Hi

    Unfortunately due to the sheer mass of applications we receive

    as a business, it is not possible to give individual feedback on the specific

    reasons we reject each applicant.

    Kind Regards

    HR Dept

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 27 January 2010 19:23

    To: Chris Milroy

    Subject: Re: FW: Shop Manager LEP (WSQ 126257)

    Hi,

    ok, the woman at the Jobcenter, at my last meeting there,

    thought I could apply for this job, since I had been working as a shop-manager,

    in a supermarket-chain, where we also had 'bake-off'. (That's the same

    type of products that Sayers sell).

    Could you please tell me how I should explain at the

    Jobcenter, why I didn't get to an interview?

    Thanks in advance for your help!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    On Mon, Jan 25, 2010 at 4:10 PM, Chris Milroy <chris.milroy@sayersthebakers.co.uk>

    wrote:

    IMPORTANT:

    This message is private and confidential. If you have received this message in

    error, please notify us and remove it from your system.

    Dear Applicant

    Many thanks for your recent application

    for a position at Sayers The Bakers Ltd. Due to the high volume of

    applications, and other candidates that more match our particular food/retail

    needs and profile, and level of experience, after careful consideration we regret

    to inform you that we will not be taking your application further on this

    occasion.

    Once again thank you for your interest and

    we wish you luck for the future.

    Yours sincerely

    HR Department

    Sayers The Bakers Ltd

    Sayers The

    Bakers Ltd is a limited company registered in England and Wales.

    Registered

    number: 6582290. Registered office: Sidney Street, Bolton, Lancashire, BL3 6BG

    Please note

    that Sayers The Bakers Ltd may monitor email traffic data and also the content

    of email for the purposes of security and staff training.

    This

    message contains confidential information and is intended only for eribsskog@gmail.com. If

    you are not eribsskog@gmail.com

    you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify chris.milroy@sayersthebakers.co.uk

    immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete

    this e-mail from your system. E-mail transmission cannot be guaranteed to be

    secure or error-free as information could be intercepted, corrupted, lost,

    destroyed, arrive late or incomplete, or contain viruses. Chris Milroy

    therefore does not accept liability for any errors or omissions in the contents

    of this message, which arise as a result of e-mail transmission. If

    verification is required please request a hard-copy version.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 20 January 2010 20:39

    To: Chris Milroy

    Subject: Shop Manager LEP (WSQ 126257)

    Hi,

    I

    was at the jobcenter last week, and received a client copy for this position.

    I've been working as a manager, in a big food-shop/supermarket-chain, Rimi, in

    Norway, and I've been working as a Shop Manager, in shops/supermarkets, with up

    to 25 employees.

    I've

    also graduated from a well known Upper Secondary Business School, (Gjerde), in

    Drammen, Norway.

    I

    have a university-level degree in IT, and I've also been studying business, (as

    part of an IT-degree), at university-level, (NHI), in Oslo, Norway.

    I've been working on behalft of Microsoft, in Liverpool, and I've also been

    working as self-employed here in Liverpool, (on behalf of Packaging Europe, in

    Norwich), so I'm also used with working in the UK.

    I

    attach my CV, and I hope to hear back from you, about the vacancy!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog












  • Google Mail – The use of Negative Reinforcement, on Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    The use of Negative Reinforcement, on Bertelsmann Arvato’s Microsoft Scandinavian Product Activation





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Jan 29, 2010 at 7:01 AM





    To:

    ms.editor@wharton.upenn.edu



    Hi,

    I have a degree in IT, and has also studied business and IT, on university-level, so I'm used with having an academic approach, to problem-solving on work, etc.
    I worked as a manger, in one of the biggest Norwegian supermarket-chains, Rimi, in Oslo, for ten years.

    Then I had to move to the UK, (since I'd overheard I was followed, in Oslo, by some 'mafian', even if I've been a criminal).
    I got a job, working on behalf of Microsoft, on Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation, when I discovered, in a meeting with one of the managers there, that they used (negative) reinforcement, to control the employees.

    (Like if they were dogs, etc).
    Then I used the academic approach, that I've learned on NHI/(now NITH), in Oslo, on Oslo University College, and on University of Sunderland, and I used knowledge, acquired on courses, with Rimi (Hakon-gruppen, now ICA), in practical management.

    I've published about my findings in this link:

    I think this practice, with controlling the employees, with negative reinforcement, isn't in line with what I learned at business-school, on university college and in courses, in Norway, so I've tried to whistleblow about what I've found.

    I was wondering if you are interested in writing about my employment-case, against Bertelsmann Arvato LTD's Microsoft Scandinavian Product Activation, or if you think I could try to write an article for reviewing, by your journal?

    I just thought I'd check if you are interested in this empoyment-case, and what I've found.
    Thank you very much in advance, for any reply!
    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog






  • Det er helt klart for meg, at Røkke er en ‘røver’, som fusker seg fram.

    Han betaler for et ulovlig båtsertifikat, istedet for å ta kjøretimer.

    Bruker han samme midler i næringslivet også?

    Har han tatt industri-Norge.

    Og nå skal han shanghaie hele Norge?

    Er det dette som foregår.

    Er det derfor Stein Erik Hagen flytta til Larvik, for han ble jaget av Røkkes undergrunds-folk?

    Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal gi oligarkene særbehandling.

    Trond Giske skaper en illusjon om at Norge trenger Aker.

    Det tror jeg ikke noe på.

    Norge er så rikt, at Norge hadde klart seg fint uten Aker og Røkke.

    Men staten lar ‘jukseren’ Røkke, komme i nærkontakt med norske myndigheter og den norske stats milliarder.

    Og de lar jukseren Røkke, stjele våre skattepenger, på samme måte som han nok har gjort med Aker.

    Han ville betale de andre aksjonærene en dårlig pris.

    Folketrygdfondet, måtte ta opp kampen mot Røkke.

    Røkke er som en bulldoser.

    Hvorfor vil den norske regjeringen ha en bulldoser inne i varmen, som kommer til å grabbe til seg alt av norske skattepenger, ved hjelp av lureri?

    Nei, dette er en skandale, mener jeg.

    Den norske staten må behandle Røkke, på samme måte som de behandler andre forretningsmenn, med en viss distanse og ifølge klare regler, mener jeg, uten å forskjellsbehandle enkelte, som Røkke, fordi de er så rike og kjente og har så mange kontakter.

    Dette er uverdig for Norge, mener jeg, å knele for fiskerkongen Røkke, på den måten der.

    Dette lukter det litt av, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er link til artikkelen i Dagsavisen:

    http://www.dagsavisen.no/meninger/article465795.ece?pageNum=1&status=showall#response







  • Google Mail – Oppdatering/Fwd: Til Presthus. Sak nr. 10167499 42/10-123







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: Til Presthus. Sak nr. 10167499 42/10-123





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jan 28, 2010 at 12:59 PM





    To:

    post@spesialenheten.no



    Hei igjen,

    altså, når jeg ringer til de damene som jobber hos den Fylkeskommunen der, på skolekontoret.
    Så begynner de bare å kødde med meg.
    Og er ekle og uhøflige.

    Helt ulikt Sande VGS., hvor jeg gikk 1. og 2. året.

    Så det er tydelig for meg, at de damene er noe mob som kødder med meg, på vegne av f.eks. faren min eller stesøstra mi, Christell Humblen, som bor i Drammen.

    Sånn virker det for meg.
    Og, de damene er så ekle, så jeg har ikke lyst til å ringe de engang.
    De brukte mange måneder på å sende det vitnemålet.
    Så når han politimannen ikke klarer å forklare hva som har skjedd engang, som har forårsaket feilen.

    Og hvor lenge dette har foregått.
    Da tror jeg at han bare har hørt på at de ekle damene, har sagt at det var et hendig uhell, uten å etterforske det.
    Men dette kan ha kosta meg mange millioner og mange jobber.

    Så beklager at jeg brukte mange stygge ord, men jeg ble litt irritert, beklageligvis.
    Jeg dro jo til Brighton, på ferie, den fredagen, for ei venninne av søstra mi, og søstra mi, skulle på ferie da, og insisterte nesten at jeg skulle dra på ferie, så hu bestilte samme dag til meg.

    Så Andre Willassen, ga vitnemålet til faren min, tror jeg.
    (Istedet for å sende det, som han skulle).
    Noe sånt.
    (For jeg var ikke på skolen, siste skoledag).

    Kan noe mob i Drammen, ha lagd noe plott.
    At jeg egentlig fikk fire, men så skrev de fem, på et falskt vitnemål.
    For da jeg fikk det vitnemålet, som det stod fem på, nå ifjor, så fulgte det ikke med noe brev eller forklaring.

    Eller unnskyldning, eller noe.
    Så jeg tror at det fortsatt er noe muffens der.
    Jeg tror Fylkeskommunen lurer politiet trill rundt, hvis de ikke er med på det og.

    Noe Drammens-mob som kødder.
    Det er mitt inntrykk.
    Så jeg ville gjerne hatt forklart hva som har foregått.
    Hvor mange år har min karakter ligget der.
    Hva er den riktige karakteren, 4 eller 5?

    Fra fylkeskommunen, for de har ikke sagt det til meg.
    Og det var to karakterer, det var standpunkt og eksamenskarakter.
    Og _begge_ to karakterene var feil.

    Og det stod programeringsspråk 'Cobol', enda jeg hadde Pascal.

    Altså hva har skjedd her?
    Hvor lenge har arbeidsgivere som har ringt dem, fått feil karakter oppgitt?

    Hva får arbeidsgivere som ringer nå oppgitt, 4 eller 5?

    (De sier at det ligger borte på et lager, og er daffe og gidder ikke å hente det.

    Men hvis et firma ringer, så har de vel der med en gang, tenker jeg.

    Jeg gidder ihvertfall ikke ringe de sure damene der igjen.
    Wenche, eller hva hu het, og ei fra Trøndelag, som het Kari).
    Nei, det her er lavmåls-Norge på sitt værste, mener jeg.

    God bedring!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/1/28
    Subject: Til Presthus. Sak nr. 10167499 42/10-123
    To: post@spesialenheten.no

    Hei,

    her er det noe 'mob', som har registrert feil karakter på meg, og hindra at jeg har fått fine jobber i årevis.

    Og feige politiet lar de gå.
    De sier at det er 'hendig uhell'.

    Hvis jeg kjører for fort, kan jeg da si til politiet at, 'jeg så feil på speedometeret, det var et hendig uhell'.
    Nei, det kan jeg ikke si.
    Men dere lar mafian i fylkeskommunen gå.

    Av feighet!

    Fitter, er dere.
    Jeg skulle ha stappa dere oppi et eller annet sted, så sinna blir jeg, og drept dere.
    Jævla horer.
    Jeg har ikke fått forklart hva som har foregått, det klarte ikke Nuven å forklare meg.

    Dere driver bare å fislefitter.
    Ingen har fortalt meg hvor lenge denne feilen har vært.
    Ingen har fortalt meg hvordan det har blitt rettet opp.
    Dere er en skam for landet, dere er noen jævla landssvikere!

    Erik Ribsskog












  • Google Mail – Complaint/Fwd: Reminder to Katrin Sverresdottir/Fwd: Complaint to Katrin Sverresdottir, Manager for the department for Services, Capital, Persons and ProgramsFwd: Påminnelse/Fwd: Spørsmål om rettigheter innenfor EØS-området/Fwd: The European Economic







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Complaint/Fwd: Reminder to Katrin Sverresdottir/Fwd: Complaint to Katrin Sverresdottir, Manager for the department for Services, Capital, Persons and ProgramsFwd: Påminnelse/Fwd: Spørsmål om rettigheter innenfor EØS-området/Fwd: The European Economic





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jan 28, 2010 at 11:28 AM





    To:

    bergdis.ellertsdottir@efta.int



    Hi,

    I called EFTA now, on +32 22 861 719, and was told, that you are the person, that Katrin Sverresdottir, is reporting to.
    I have a problem, that she hasn'¨t replied, to my e-mailst from 17/11 and 14/12.

    My inital complaint, was that Linda Bjørk Sigurdardottir, gave me the wrong advice.
    She told me to contact Solvit about some EEA-cases, when I should have contacted the EU-commission.

    I think this mistake was a bit strange, so I hope you can investigate, what has been going on, (even if I've heard that Sigurdardottir has quit working for EFTA, I still think this should be looked at, if possible).

    Hope this is alright!
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Mon, Dec 14, 2009 at 8:55 PM
    Subject: Reminder to Katrin Sverresdottir/Fwd: Complaint to Katrin Sverresdottir, Manager for the department for Services, Capital, Persons and ProgramsFwd: Påminnelse/Fwd: Spørsmål om rettigheter innenfor EØS-området/Fwd: The European Economic Area

    To: mail.bxl@efta.int

    Hi,

    I can't see that I've received an answer to this e-mail, so I'm sending a reminder about this.
    Hope this is alright!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Tue, Nov 17, 2009 at 3:12 PM
    Subject: Complaint to Katrin Sverresdottir, Manager for the department for Services, Capital, Persons and ProgramsFwd: Påminnelse/Fwd: Spørsmål om rettigheter innenfor EØS-området/Fwd: The European Economic Area

    To: mail.bxl@efta.int

    Hi,

    I wanted to please complain about your representative, Linda Bjørk Sigurdardottir.
    It's regarding, that I haven't been given my rights, as an EEA-citizen, in the UK.

    I've been discriminated by the Merseyside Police, and the IPCC and the Home Office, and more.

    (Since I haven't been treated like an EU-citizen, like I've understood, that I should have been, according to the EEA-agreement, since I am a Norwegian citizen, and Norway are a part of EFTA, and have signed the EEA-agreement, like the EU and the UK have, as I've understood it).

    Sigurdardottir, told me to contact Solvit.
    But, I wanted to bring up the problems formally.
    Where as Solvit, is an solution, if one want to bring up the problems _informally_.

    So Solvit told me to contact the EU Commission.
    So Sigurdardottir should have adviced me to contact the EU Commission and not Solvit, since these are important problems, that I wanted to bring up, in a regular way, which Solvit Norway/Norwegian Foreign Ministry says is the EU Commission.

    So I wanted to complain about that Sigurdardottir gave me the wrong advice/directives, since I think that Norwegian citizens, should be able to trust what EFTA says, since Norway are part of EFTA.

    So I hope you deal with this complaint, accordingly, like you normally deals with complaints like this.
    I know that Sigurdardottir has quit working in EFTA now, but I think she gave these advice, as an EFTA-representative, so I think EFTA are responsible for any mistakes she did, since she made them, as an EFTA representative.

    I called the EFTA switch-board, some weeks ago, but they couldn't understand my English, so I got the phone-number to Elin Bjerkebo, since she is from Norway, so then I could explain this in Norwegian, that I wanted to complain to Sigurdardottirs line-manager, and Bjerkebo told me that it was you, since you were the manager for the Services, Capital, Persons and Programs-department.

    Hope that this is alright!
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/10/9
    Subject: Påminnelse/Fwd: Spørsmål om rettigheter innenfor EØS-området/Fwd: The European Economic Area
    To: Elin.BJERKEBO@efta.int

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, og sender en påminnelse om dette.
    Forresten, hvorfor kan jeg ikke få klage på Sigurdardottir, til hennes sjef, er ikke dette vanlig i organisasjoner?

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/9/29
    Subject: Re: Spørsmål om rettigheter innenfor EØS-området/Fwd: The European Economic Area
    To: BJERKEBO Elin <Elin.BJERKEBO@efta.int>

    Hei,

    nei, nå ser jeg det.
    Jeg sendte en e-post til deg:


    from

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    to

    Elin.BJERKEBO@efta.int


    date

    Mon, Jul 7, 2008 at 2:22 PM

    subject

    Spørsmål om rettigheter innenfor EØS-området/Fwd: The European Economic Area.

    mailed-by

    gmail.com


    hide details 7/7/08

    Hei,
    jeg er ikke så vant til å drive med ting som har med EU eller EFTA å gjøre, men jeg hadde noen spørsmål,
    angående rettighetene til innbyggere fra EFTA land som er med i EØS, og som bor i EU.

    Og da sendte jeg det først til noe som heter EU Ombudsmannen, men det har jeg skjønt nå at var galt.

    Det er min feil, som ikke er vant til hvor man skal henvende seg, når det gjelder EU og EFTA-saker.

    Men jeg har jo lest nå, på nettet osv., at det er tre EFTA land, som er med i EØS-avtalen.
    Og siden jeg er fra et av de EFTA-landene, så er det vel riktig av meg, å ta opp spøsmål angående EØS-

    avtalen, med EFTA og ikke EU, hvis det er noe jeg lurer på, angående rettigheter osv.

    Har jeg ressonert riktig da?
    Jeg sender med en kopi av e-posten jeg først sendte EU-ombudsmannen, samt en kopi av svaret,

    for å forklare mer, om hva spørsmålene gjelder.

    Så håper jeg at jeg har klart å sende spøsmålene riktig nå, og jeg sier på forhånd tusen takk for svar!
    Med vennlig hilsen


    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Euro-Ombudsman <EO@ombudsman.europa.eu>

    Date: Jul 7, 2008 1:48 PM
    Subject: RE: The European Economic Area.
    To: Erik Ribsskog <
    eribsskog@gmail.com>

    Også fjernet dere e-posten som var på norsk, og så svarte Sigurdardottir.
    Er ikke det litt spesielt da, at dere fjernet e-posten min, som var på norsk?

    Og en annen ting, du skrev til meg på engelsk, på den første e-posten jeg fikk igår, enda vi pratet sammen på norsk, på torsdag, på telefonen.
    Hva var poenget med det liksom?
    Er det sånn at nordmenn kan skrive på norsk til EFTA, eller er EFTA-språket engelsk?

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2009/9/29 BJERKEBO Elin <Elin.BJERKEBO@efta.int>

    Hei,

    Hvis du ser nærmere på eposten, så har du videresendt oss

    din korrespondanse med European Ombudsmann, vi i EFTA har ikke vært i kontakt

    med dem på noe tidspunkt. I den originale eposten du sendte oss, så skrev du at

    du hadde vært i kontakt med European Ombudsmann, men at dette var gal instans

    for ditt spørsmål, epost 7. juli 2008.

    > ———- Forwarded message ———-
    > From:

    Euro-Ombudsman <EO@ombudsman.europa.eu>
    > Date: Jul 7, 2008 1:48

    PM
    > Subject: RE: The European Economic Area.
    >

    To: Erik Ribsskog
    <
    eribsskog@gmail.com>

    > From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    >

    Sent: 30 June 2008 21:58
    > To: Euro-Ombudsman
    > Subject: The

    European Economic Area.
    >
    >

    Hvis du som norsk statsborger ønsker å klage på EFTA

    Sekretariatet, så er Utenriksdepartementet rett

    instans.

    Mvh,


    Elin

    Bjerkebo

    Officer, Information and Communication –

    Secretary-General's Office

    EFTA – European Free Trade

    Association

    Tel: +32 2 286 17 19 | Fax: +32 2 286 17 50 | Mobile: +32

    476 62 38 03
    E-mail: ebj@efta.int | Web: www.efta.int
    Rue Joseph

    II 12-16 | B-1000 Brussels | Belgium


    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 28 September 2009 19:22

    To: BJERKEBO

    Elin
    Subject: Re: Spørsmål om rettigheter innenfor EØS-området/Fwd:

    The European Economic Area

    Ok,

    men jeg sjekka det igjen nå, og e-posten jeg fikk fra Sigurdardottir, var

    en som var sendt EFTA fra the EURO Ombudsmann, (hvis du ser nederst i denne

    e-posten).

    Har dere vært i kontakt med the EURO ombudsman da?

    For man kan jo se, at the European Ombudsman, sier at jeg kan kontakte

    Europe Direct, om dette.

    Men hvorfor har the European Ombudsman sendt dette til EFTA da, hvis de ber

    meg ta det med Europe Direct?

    Har dere bedt the European Ombudsman om å sende det til dere da?

    Bare lurte på hva som har foregått.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Dessuten så sier Handels- og Næringsdepartementet i Norge, at jeg ikke

    kan klage på EFTA, til departementene.

    Det var derfor jeg ringte deg, i forrige uke, for jeg tenkte jeg skulle

    eskalere det innen EFTA.

    Men jeg får vel bare sende det til UD likevel da, på tross av hva Handels-

    og Næringsdepartementet skriver.

    (Bare prøver å finne ut hvordan det er riktig å gjøre dette).

    2009/9/28 BJERKEBO Elin <Elin.BJERKEBO@efta.int>

    Hei,

    Linda

    Sigurdardottir var ansatt i EFTA frem til februar 2009, og jobbet for avdeling

    for Services, Capital, Persons and Programmes. Jeg beklager forvirringen

    rundt dette, men assosierte henne ikke umiddelbart med etternavnet når du

    ringte.
    Grunnen til

    at Linda besvarte eposten din, er fordi jeg videresendte den

    til denne avdelingen som vet mer om området.

    Mvh,


    Elin

    Bjerkebo

    Officer, Information and Communication –

    Secretary-General's Office

    EFTA – European Free Trade

    Association

    Tel: +32 2 286 17 19 | Fax: +32 2 286 17 50 | Mobile: +32

    476 62 38 03
    E-mail: ebj@efta.int | Web: www.efta.int
    Rue Joseph II 12-16 | B-1000 Brussels |

    Belgium



    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 28 September 2009 14:18
    To: BJERKEBO Elin

    Subject: Re: Spørsmål om rettigheter innenfor

    EØS-området/Fwd: The European Economic Area

    Hei,

    takk for svar!

    Men kan du bekrefte det du sa på telefonen på fredag, at du ikke visste

    hvem hun Sigurdardottir var.

    Og hvordan kan det ha seg at hun svarte på e-post som jeg sendte

    deg?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/9/28 BJERKEBO Elin <Elin.BJERKEBO@efta.int>

    Dear Mr.

    Ribsskog,

    In reference to our phone conversation on 24 September

    2009, we would like to clarify what the EFTA Secretariat

    works with, in order to avoid any further misunderstandings. T
    he role

    of the EFTA Secretariat is to provide support for the management of the

    EEA Agreement and assist the EEA EFTA States in the preparation of

    new legislation for integration into the EEA Agreement. The EFTA Secretariat

    is not entrusted with surveillance of correct implementation or

    enforcement of EEA legal acts. The surveillance role within the EEA

    Agreement is entrusted to the EFTA Surveillance Authority which is to ensure

    correct implementation and enforcement of EEA legal acts within the EEA

    EFTA States, i.e. Norway, Iceland and

    Liechtenstein.

    On the EU side it is generally the role of the European

    Commission and the European Court of Justice to ensure that the EU Member

    States enforce and implement corresponding EU rules
    correctly.

    Unfortunately, the EFTA

    Secretariat does therefore neither have the competence nor the

    mandate to deal with a potential violation of EEA rules in

    the United Kingdom and can therefore not be of help to you in this

    case.

    Should you wish

    to file a complaint about the work of the EFTA Secretariat in Brussels the

    appropriate party to turn to in the case of a Norwegian citizen

    would be the Norwegian Ministry of Foreign

    Affairs.

    Best

    regards,


    Elin

    Bjerkebo

    Officer, Information and Communication –

    Secretary-General's Office

    EFTA – European Free Trade

    Association

    Tel: +32 2 286 17 19 | Fax: +32 2 286 17 50 | Mobile: +32

    476 62 38 03
    E-mail: ebj@efta.int | Web: www.efta.int
    Rue Joseph II 12-16 | B-1000 Brussels |

    Belgium


    From: BJERKEBO Elin
    Sent: 24

    September 2009 14:53
    To: HJALTESTED Erna
    Subject: FW:

    Spørsmål om rettigheter innenfor EØS-området/Fwd: The European Economic

    Area.


    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 24 September 2009 14:46
    To: BJERKEBO

    Elin
    Subject: Fwd: Spørsmål om rettigheter innenfor

    EØS-området/Fwd: The European Economic Area.

    ———- Forwarded message ———-
    From: SIGURDARDOTTIR Linda Bjork <LindaBjork.SIGURDARDOTTIR@efta.int>

    Date:

    2008/10/21
    Subject: RE: Spørsmål om rettigheter innenfor EØS-området/Fwd:

    The European Economic Area.
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Dear Mr.

    Ribsskog,

    Thank you for your email. Unfortunately the EFTA

    Secretariat is not competent to deal with your case. I am afraid that

    we can not assist you any further in this matter.

    Best

    regards,
    Linda Bjork

    —–Original Message—–
    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 16 October 2008 03:55
    To: SIGURDARDOTTIR Linda

    Bjork
    Subject: Re: Spørsmål om rettigheter innenfor EØS-området/Fwd: The

    European Economic Area.

    Hi,

    thank you very much for your

    e-mail!

    I've contacted Solvit now, regarding the problems I've been

    having with the British Police, the IPCC, and the Ministry of Justice, etc.,

    that they aren't answering my e-mails, and they aren't returning my phone-

    calls.

    The Merseyside Police didn't call me back, even if I went to

    the Norwegian Consulate, here in Liverpool, and got them to call the Police,

    after I'd tried to call myself a lot of times, but the Police just didn't

    call back.

    It's the same with the IPCC, they don't call back, and

    they don't answer e-mails.

    The Home Office, tells me, that then I

    have to take the IPCC to Court.

    But, I've been trying to get a

    work-case against Bertelsmann Arvatos Microsoft Scandinavian Product

    Activation, to the Court, in Britain, for almost two years now, but even the

    law-firms, don't want to do their job, it seems. (Within the legal aid

    programme).

    But Solvit says that this is my fault, that I'm

    experiencing problems with the communication with the

    autorothies.

    When it's the Police and the IPCC, who aren't returning

    my phone-calls and e-mails.

    I think I have the same right, to get my

    correspondence answered, like an EU-citizen.

    How can I get my rights,

    if I don't even get to speak with the case-worker?

    So I'm trying to

    send back a copy of the correspondence with Solvit Norway.

    Maybe you

    understand more about how to explain the problems to Solvit, than I

    do.

    Hope this is alright, and thanks again for the first

    e-mail!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    On Wed, Sep

    10, 2008 at 2:36 PM, SIGURDARDOTTIR Linda Bjork <LindaBjork.SIGURDARDOTTIR@efta.int> wrote:
    > Dear

    Mr. Ribsskog,
    >
    >
    >
    > The EFTA Secretariat has

    received your request concerning the rights
    > of Norwegian citizens

    living and working in the UK.
    >
    >
    >
    > For your

    information, the task of EFTA Secretariat in Brussels is
    > mainly to

    provide support to the EEA EFTA States for the management of
    > the EEA

    Agreement and assists them in the preparation of the
    > incorporation

    of new legislation into the EEA Agreement.
    >
    >
    >
    >

    Norway is a Party to the EEA agreement and therefore the same rules
    >

    apply to Norwegian citizens as to EU country citizens when it

    concerns
    > the Internal Market, i.e. freedom of movement of goods,

    persons,
    > services and capital. As a Norwegian citizen living and

    working in UK
    > you should enjoy the same rights as UK citizens when

    you are making
    > use of these freedoms (Art. 4 of the EEA

    Agreement).
    >
    >
    >
    > You could try to contact SOLVIT

    which is an on-line problem solving
    > network. They try to solve

    problems caused by the misapplication of
    > the Internal Market law by

    public authorities. As you are a Norwegian
    > citizen, you should

    contact the Norwegian SOLVIT Centre (tel.: +47 222
    > 404 11; email: solvit-norway@nhd.dep.no website:
    > http://ec.europa.eu/solvit/

    )
    >
    >
    >
    > We are sorry to inform you that the EFTA

    Secretariat can unfortunately
    > not help you any further in this

    matter.
    >
    >
    >
    >
    >
    > With best

    regards,
    >
    >
    > Linda Bjork Sigurdardottir
    > EFTA –

    European Free Trade Association
    >
    > E-mail: lbs@efta.int | Web: www.efta.int
    > Rue Joseph

    II 12-16 | B-1000 Brussels | Belgium
    >
    >
    >
    >

    ———- Forwarded message ———-
    > From: Euro-Ombudsman

    <EO@ombudsman.europa.eu>
    > Date: Jul 7, 2008 1:48 PM
    >

    Subject: RE: The European Economic Area.
    > To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    >
    >
    >
    >

    Dear Mr Ribsskog,
    >
    >
    >
    > Thank you for your e-mail

    of 30 June 2008, in which you ask if you, as
    > a Norwegian citizen

    living in Britain, have the right to get help from
    > the police and

    the British government.
    >
    >
    >
    > In replying to your

    e-mail, first, I would like to give a short
    > presentation of the work

    of the European Ombudsman.
    >
    >
    >
    > The European

    Ombudsman investigates complaints about maladministration
    > by the

    institutions and bodies of the European Union. This means that
    > you

    can complain to the Ombudsman if you consider that, for instance,
    >

    the European Commission, the European Parliament or the Council of

    the
    > European Union has done something

    wrong.
    >
    >
    >
    > It is thus not part of the

    Ombudsman's function to provide you with
    > the kind of information

    that you are asking for.
    >
    >
    >
    > However, you could

    consider turning to EuropeDirect, which provides
    > practical

    information in the official EU language of your choice about
    > the

    European Union and its policies or a reference to further sources
    > of

    information. You can reach the service by calling the following
    >

    toll-free number from anywhere in the EU during opening hours
    >

    (9h00-18h30 CET on
    > weekdays):
    >
    >
    >
    > 00 800

    6 7 8 9 10 11
    >
    >
    >
    > Or call the standard number +

    32-2-299.96.96 from anywhere in the
    > world (normal charges

    apply).
    >
    >
    >
    > You can also contact the service by

    sending an e-mail:
    >
    >
    >
    > http://europedirect-cc.cec.eu.int/websubmit/?lang=en
    >
    >
    >
    >

    For more information on Europe Direct, you can consult the following
    >

    website:
    >
    >
    >
    > http://ec.europa.eu/europedirect/index_en.htm
    >
    >
    >
    >

    Yours sincerely,
    >
    >
    >
    > Angela

    Lindberg
    >
    > Office of the European

    Ombudsman
    >
    >
    >
    >
    >
    >

    ________________________________
    > From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    > Sent: 30 June 2008

    21:58
    > To: Euro-Ombudsman
    > Subject: The European Economic

    Area.
    >
    >
    > Hi,
    >
    > I'm a Norwegian citizen

    living in Britain.
    >
    > Here, there have been many problems, at

    work, and regarding a
    > complaint against the Police etc., that I

    haven't got any help with.
    > (I've also contacted the Norwegian

    Government, regarding these problems, but
    > they don't answer

    my
    > e-mails, and the Sivilombudsmannen, is part of a cover-up, from

    the
    > Government, it seems, even
    > if I wont explain this in

    detail now, but I can explain more detailed if
    > it's

    needed).
    >
    > I was wondering, since Norway, are part of the

    European Economical
    > Area. So Norwegian citizens, are allowed, to

    live and work, in
    > Britain, like if they were EU-Citizens, as I've

    understood it.
    > But, I was wondering if this means, that one, as a

    Norwegian citizen in
    > Britain, also has the right,
    > to get

    help/advice from the Police, and other Goverment in Britain, like if
    >

    one was an EU-citizen?
    >
    > I think, that if one have the right

    to work and live in an EU-country,
    > like the 'EFTA/EØS-agreement'

    says, then only has the right help from
    > the Government, it that

    EU-country (the Police etc), like
    > if one were an EU-citizen,

    right?
    >
    > I just wanted to try to get this clear, since I'm

    having some
    > problems, both with the Norwegian and the British

    Goverment now, so I
    > just wanted to know, if some this could be

    something to do, with
    > that one aren't that well protected by rights,

    if one are a Norwegian
    > citizen living in the EU?
    > Hope that

    you have the chance to answer about this, and thanks in advance
    > for

    the reply!
    >
    > Yours sincerely,
    > Erik

    Ribsskog






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen