![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
slægtsforskning
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Jan 25, 2010 at 7:38 PM | |
|
To: "Nils G. Bartholdy" <ngb@ra.sa.dk> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Message from EnSO – Case 540460, Ribsskog
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Jan 25, 2010 at 6:59 PM | |
|
To: enquiries@energy-ombudsman.org.uk | ||
| ||
PS.
Her er brevet jeg fikk fra the Energy Ombudsman:
PS.
Jeg lagde en pose risblanding, fra Tesco, også.
Men oppvaskmaskinen var ganske treig, så jeg spiste risen først.
Den sweet chilli-sausen, koster like mye ca. for en kjempe-flaske, som en liten flaske.
Det er bortimot en liter, (eller 7.3 desiliter da), og det kosta bare 12-13 kroner, for den flaska, på Tesco, såvidt jeg husker.
Så det var kjempebillig.
Det går såvidt til den sausen til sånn svinekjøtt, men den er enda bedre til kylling.
Så neste gang skal jeg lage den samme retten med kylling, og da skal jeg se om jeg klarer å ikke spise opp risen først også.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Og hvor mye det koster for de tre svinemørbrad-bitene, som hver er på ca. 100 gram?
15 kroner.
Eller £3.33 for seks skiver. (For det var tre for £10, og jeg kjøpte også to pakker kyllingfilet, som også var tre for £10).
Så det blir £1.67 da, for tre skiver.
Så det blir ca. 15 kroner, vil jeg si.
Og en Big Mac koster ca. 20 kroner her.
Så billigere enn en Big Mac ihvertfall.
Med ris og saus, så blir det vel ca. samme prisen som en Big Mac.
Men jeg er ikke helt mett, merker jeg.
Så chips tror jeg hadde passa bra til den her retten.
Masse chips.
Og ketchup kanskje.
Hvis ikke så kan man nok bruke den sweet chilli-sausen til chips også.
Men, steikeovnen min virker ikke, så hvis jeg skal kjøpe chips, så må jeg kjøpe sånne for microbølgeovn.
Og de er veldig dyre.
Men jeg får se, kanskje jeg finner noen som ikke er så dyre.
Vi får se.
PS 2.
I Norge, så pleide jeg noen ganger å lage svinekoteletter, som er nesten det samme.
Men ikke nakkekoteletter, for de syntes jeg det var så mange trevler i, eller hva det heter.
Og da pleide jeg å spise dem, med potetsalat.
Og tomater vel.
Men, i England, så har dem ikke så store pakker potetsalat, sånn som er ganske vanlige i Norge.
Så det blir jeg kanskje ikke mett av her.
Vi får se.
Dem har sånne bokser med hermetiske nypoteter, til 2-3 kroner her.
Det hadde nok funka.
Å bare varme opp en sånn boks med poteter.
Til 2-3 kroner.
Så hadde det nok blitt godt.
Også noen tomater kanskje, i båter.
Det hørtes litt bedre ut vel.
Det er så lenge siden jeg lagde sånne svinekoteletter osv., fra da jeg bodde i Rimi-leilighetene på St. Hanshaugen.
Så jeg må liksom huske hvordan jeg lagde det igjen.
Men jeg skal nok få opp timingen, sånn at jeg ikke bare spiser koteletter, for seg.
Vi får se.
PS 3.
Broren min, og søstra mi, var en gang på besøk hos meg, på St. Hanshaugen.
Og da skulle broren min lage middag for oss, siden han gikk på kokkeskole, var det vel.
Så hadde jeg kjøpt sånn jasmin-ris, som Rimi solgte.
Også hadde jeg noen svinekoteletter i kjøleskapet.
Men broren min klarte ikke få den risen ordentlig.
Så den ble bare klebrig, eller smørjete, eller klinete, eller hva man skal kalle det.
For den risen, var billig, og god, vil jeg si, men den måtte lages litt anderledes, enn ‘vanlig’ ris da.
Så broren min dreit seg ut, må man vel si.
Men da hadde jeg en pakke potetsalat i kjøleskapet og.
Så da spiste vi de svinekotelettene, som broren min lagde, med potetsalat da.
Jeg og søstra mi og broren min.
En søndag, var det vel kanskje, som både søstra mi og broren min var på besøk samtidig, av en eller annen grunn.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
PS 4.
Det at broren min, som er kokk, ikke klarte å lage den risen hos meg ordentlig.
Det kan også være fordi, at de Rimi-leilighetene, er så små.
Og kjøkkenkroken, som var sånn integrert, kjøleskap, vask og kokeplater, i ett.
De var det ikke lett å lage ordentlig middag på.
For det var bare to, ganske små, kokeplater.
Så hvis man skulle steike, så kunne man nesten ikke koke også.
For de to kokeplatene, stod veldig nærme hverandre, så da, så ville det nok blitt kronglete, eller nesten umulig, å bruke to plater samtidig.
Så derfor var det jeg lagde sånne retter, som bare brukte en kokeplate.
For det var et lite kjøkken, og dårlige kokemuligheter da.
De kokeplatene som fulgte med, var så små, at de var mest til å koke kaffe på, og kanskje varme suppe, og sånn.
Så sånn var det.
Og kjøleskapet, som var integrert, ble ødelagt.
Så jeg kjøpte nytt kjøleskap, på Elkjøp.
Og jeg kjøpte oppvaskmaskin, på Lefdal eller noe sånt, i Sandvika.
Og jeg kjøpte en hybelkonfyr, som jeg satt oppå oppvaskmaskinen.
Og da hadde jeg ikke plass til noe mer av kjøkkenmaskiner.
Men, jeg kjøpte ofte burger eller kebab.
Så jeg behøvde ikke å steike så mye biff, og sånn.
Men jeg mener å huske det, at jeg lagde kyllingfilet mye, i hybelkonfyren.
Det mener jeg at jeg spiste mye av.
Pluss at det gikk en del pizza da.
Så jeg led ingen nød akkurat, på St. Hanshaugen.
Jeg var fast kunde, i et par år vel, på Ila kebab, eller hva det heter.
I krysset Uelandsgate/Waldemar Thranes gate.
Og det var jo en Maliks like ved.
Men jeg kjørte gjerne innom sentrum, på veien hjem, og i en periode, så kjøpte jeg mye burgere, på McDonalds og spesielt Burger King, nederst i Karl Johan.
For da parkerte jeg i den enveiskjørte sidegata til Karl Johan, mens jeg kjøpte burger.
Der møtte jeg Warming, fra troppen i militæret, et par ganger, husker jeg.
Som jobba på Oslo havn.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
PS 5.
Kanskje broren min og søstra mi var i noe muslimsk mafia, eller noe, og hadde fått rapporter om at jeg kjøpte rar ris på Rimi?
Og mafia-folk, tror at folk som kjøper spesielle matvarer, er perverse.
Men, man blir jo lei av å bare spise det samme hele tida.
Og til og med bestemor Ågot lagde jo ris, i form av risgrøt, f.eks. til meg.
Så å spise ris i Norge, er vel ikke så rart.
Og vi Rimi-folka, vi ble jo lært opp til det, at Rimis egne merkevarer, de var av minst like bra kvalitet, og billigere, enn de andre varene.
Så jeg skulle vel være lojal Rimi-medarbeider da, og kjøpte egne merkervarer ris.
Som også var en drøy pose, på 1.5 kg vel, og som kanskje kosta 13-14 kroner.
Og som solgte ganske bra, på Rimi.
Men, så har sikkert mine søsken fått pervo-mat rapport om meg, fra noe ‘mafian’-nettverk.
Jeg lurer på om det var sånn, ihvertfall.
Her kan man se, at det er ikke perverst, eller uvanlig, (for mafiafolk, så går nok det ut som det samme, at de analyserer alt du gjør, og sier at du er et svin, eller pervers ut i fra hva du spiser osv.), å spise jasmin-ris, i Norge:
Populære rissorter i Norge er jasminris fra Thailand og basmatiris fra India og Pakistan.
http://no.wikipedia.org/wiki/Ris
Så broren og søstra mi er noen ‘f*slef*tter’, vil jeg si.
De skulle vært gjelda, hvis de har gjort sånne ting som jeg tror de har.
Jeg vil ihvertfall ikke ha noe mer med de spion-mafia-søskenene der å gjøre.
De kan bare gå å henge seg.
Så sånn er det.
Vi får se hva som skjer.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Kommentar til problemrapporten din [#99203]
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Jan 25, 2010 at 2:44 AM | |
|
To: support@origo.no | ||
| ||
http://www.op.no/bolig/article2454474.ece
PS.
Det er nok bare den hytta, som han Tor bodde i, og den dammen ved siden av, tror jeg, som hu har solgt.
Men hu betalte vel bare noe sånt som 100.000 eller 200.000, eller noe, tror jeg, for hele gården, rundt år 2000 vel.
Så hu har jo tjent nesten en million på den gården, og enda så eier hu vel hovedeiendommen.
Så jeg synes at 800.000 hørtes litt mye ut.
Men hun er vel flink forretningskvinne da.
Men, jeg har jo rett til å jobbe og bo, på Løvås Gård, for 500 kroner uka, til mat.
Så at hu kan selge deler av gården da.
Det skjønner jeg ikke helt.
Det er jeg ikke sikker på at er lovlig.
Det tviler jeg vel egentlig litt på ja.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
http://www.larvik.kirken.no/index.jsp?showmenu=-1&page=152319
PS.
Bestemor Ingeborg, kom fra Berg, da hu ble kremert, på Undersbo, på Torstrand, i Larvik, i sommer.
Så jeg vet ikke helt om han Tor kan ha tulla med liket eventuelt?
Det vel ingen som er så slemme, selv om dem dyrker masse marijuana, og er kamerat med en dørvakt, fra utestedet Fritz, som heter Trond osv.
Og som hadde masse andre kjeltringer, (virka dem som for meg, ihvertfall), på besøk.
Hvem vet.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er loggen fra #blablabla, hvor man kan se det nevnte tøyset til han ‘Sjutten’ bl.a. da:
PS 2
Jeg fulgte også det anonyme rådet jeg fikk, og klagde på irc-sjef edison aka. Øystein Homelien, på en irc-kanal, som heter #efnet.org:
PS 3.
Det her er visst han Björn Halldórsson da, (aka. Sjutten aka. Bobo), som visstnok skal være en av de som tuller med meg på nettet, ifølge en anonym kar på irc, som har gjort noe ‘detektivarbeide’, og funnet ut det, (se i den øverste loggen, ovenfor):
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen