johncons






  • Google Mail – Melder mer ut av statskirka







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Melder mer ut av statskirka





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jan 19, 2010 at 3:04 PM





    To:

    John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>



    Hei,

    her kunne jo kirken spilt en rolle, forresten.
    Du kunne ha ringt ditt sognebarn, onkel Martin, og hørt hvorfor han ikke sendte meg kofferten min og posten min, og arven etter min mormor.

    Men dere har vel kanskje ikke tid.
    Jeg vil ikke ringe nemlig, for jeg ble utsatt for et drapsforsøk der, som politiet ikke vil etterforske, i 2005.
    Hvorfor skriver du navnet med rødt forresten, hvis det er lov å spørre om det?


    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/1/19 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>

    OK

    John Magnar

    Ørnes

    Larvik kirkekontor
    Tlf:33 17 30 00

    www.larvik.kirken.no


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. januar 2010 14:51

    Til: John Magnar

    Ørnes
    Emne: Re: Melder mer ut av statskirka

    Hei,

    da må jeg be dere å sende den attesten til den engelske adressen.

    For min familie i Larvik, de sender ikke videre den posten som kommer til

    min norske adresse, dessverre.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/1/19 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>

    Hei

    igjen

    Askespredningen er noe de nærmeste pårørende har ansvaret for så det

    vet jeg ikke noe om.

    Utmeldingsatesten kommer i posten – den norske

    adressen.

    John Magnar

    Ørnes

    Larvik kirkekontor
    Tlf:33 17 30 00

    www.larvik.kirken.no



    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2010 20:19
    Til: John Magnar

    Ørnes
    Emne: Re: Melder mer ut av statskirka

    Hei,

    ok, det er i orden.

    Har dere gjort noe mer i forbindelse med askespredning for min mormor

    Ingeborg Ribsskog, som døde i sommer, forresten?

    Jeg synes hun burde ha fått en grav i sitt kjære Nevlunghavn, jeg da

    men.

    Men men.

    Jeg har forresten ikke fått et rødt øre, i arv, fra min onkel Martin

    Ribsskog eller tante Ellen Savoldelli f. Ribsskog, som holder til i

    Larviksdistriktet nå.

    Jeg har Larvik-adressen enda.

    Og det er fordi jeg ble forsøkt drept, på min onkels gård, i Larvik,

    sommeren 2005.

    Og jeg har måttet flykte til England.

    Hvor jeg bor, etter å ha overthørt, i Oslo, i 2003 og 2004 også, at

    jeg er forfulgt av noe 'mafian'.

    Så her er det noe som foregår.

    Men politiet løfter ikke en finger for å hjelpe, når jeg kontakter

    de.

    Men men.

    Min adresse er den samme som min onkel Martin har, i Norge.

    Det er fordi at jeg er flyktning, så jeg har ikke meldt

    adresseforrandring, til utlandet.

    Adressen er Løvås Gård, Kvelde, Larvik.

    Og personnummer er 25 07 70 30 560

    Adresse i England, hvis du trenger det er:

    Erik Ribsskog

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/1/18 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>

    Hei

    Det er

    ikke kirken som gir innsyn i kirkebøkene, det er den Norske lov som gjør

    det.

    Men i

    forhold til å melde deg ut må jeg ha ditt personnummer og din

    adresse.

    John Magnar

    Ørnes

    Larvik kirkekontor
    Tlf:33 17 30

    00

    www.larvik.kirken.no


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. januar 2010 12:20
    Til: KIR Larvik kirkelige

    fellesråd
    Emne: Melder mer ut av statskirka

    Hei,

    jeg fant ut at en tipptippoldefar fra Holmsbu, hadde gjort ei budeie

    fra Eggedal gravid, da han var sånn 14-15 år.

    Og de hadde fått et uekte barn da.

    Som het Ole Sandersen.

    Så har farfaren min og brødrene kalt seg Olsen, Sandersen og

    Bergstø, etter plassen.

    Farfaren min kalte seg Øivind Olsen, så han var oppkalt etter et uekte

    født barn.

    Og jeg ble født som Erik Olsen, men mora mi skifta navn på meg, til

    Erik Ribsskog, da jeg var fem år, etter at hu skilte seg fra faren

    min.

    Jeg lurer på om 'hyper-kristne', f.eks. farmora mi Ågot Mogan

    Olsen, og min fars samboer Haldis Humblen og stedatter Christell Humblen,

    som er i Johanitterordenen, og min fars bror Runar sin kone Inger Olsen, fra

    Sande, som er i Jehovas Vitner.

    Jeg lurer på om de straffer, fordi jeg jeg bla kalt Olsen, etter en

    uekte født gutt fra Holmsbu?

    Dette kan jeg ikke støtte, at folk graver i kirkebøker og tuller, så nå

    vil jeg melde meg ut av det sinnsyke opplegget dere driver med i

    statskirka.

    Og når dere legger de bøkene ut på nettet, så kan jo folk finne ut av

    det, at folk i ens slekt er uekte født.

    Jeg vet ikke om det er en bra eller dårlig ting, det har jeg ikke tenkt

    godt nok gjennom.

    Men hvis det er sånn at noen på bedehus osv., blar gjennom

    kirkebøker, for å finne ut hvem de skal tulle med, så kan jeg ikke støtte

    det.

    Og sånn virker det nesten litt for meg, at det er slik det foregår,

    så nå vil jeg gjerne melde meg ut av statskirken.

    Jeg har hørt jeg står i Kvelde menighet.

    Så jeg håper dere kan ordne dette i Larvik, eller sende det videre til

    Kvelde, hvis de har en egen e-post adresse, som dette skulle vært sendt

    til.

    På forhånd takk for hjelp!

    Med hilsen

    Erik

    Ribsskog












  • Google Mail – slægtsforskning







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    slægtsforskning





    Nils G. Bartholdy

    <ngb@ra.sa.dk>





    Tue, Jan 19, 2010 at 1:58 PM





    To:

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>



     



    2 attachments

    Erik Ribsskov [DOK443054].DOC
    97K
    fesdPacket.xml
    2K




    PS.

    Her er e-brevet:

    Erik Ribsskog

    eribsskog@gmail.com

     

     

    Dato:
    19. januar 2010

    Sagsnummer:
    2009-019933

    Direkte telefon:
     

    Vores reference:
    Nils G. Bartholdy 

    Deres reference:
     

    2

     


     


    Vedr.: slægtsforskning

     

       Som svar på Deres mail af 14. januar 2010 kan Rigsarkivet meddele, at man ikke herfra kan tage stilling til, hvilket navn De mener at kunne føre.

       Rigsarkivet betragter denne sag som afsluttet for sit vedkommende.

     

     

    Med venlig hilsen

     

     

     

    Nils G. Bartholdy 

    arkivar, seniorforsker
     

     

     







  • Google Mail – Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jan 19, 2010 at 2:25 PM





    To:

    Skifteretten i Københavns byret <skifte.kbh@domstol.dk>



    Hei,

    vel, jeg ser på internett, at de var en København-slekt. Hans foreldre og kone, Magna Adeler f. Nyholm, jobbet i København, (som kontorist), står det, og han står oppført som cand. polyt., (polyteknisk?, altså data?), og jeg finner også at Holger baron Adeler, ble begravet på Lundtofte Sogn, i Sokkelund Herred, som jeg leser at er, eller var, i København.

    Så jeg regner med at det skal være København.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det står også mer om Holger baron Adeler, og hans slekt, i denne linken, (nederst til høyre), hvor man kan se at de holder til, eller er tilknyttet, København:

    2010/1/19 Skifteretten i Københavns byret <skifte.kbh@domstol.dk>

    Vi har brug for dødssted for at se om det er København.

    Med venlig hilsen

    Skifteretten i København

    Hestemøllestræde 6

    1464 København K.


    Fra: Københavns Byret

    Sendt: 19. januar 2010 09:10

    Til: Skifteretten i Københavns byret

    Emne: VS: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293


    Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2010 20:01

    Til: Københavns Byret

    Emne: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    Hei,

    jeg sendte dere en e-post 2. januar, om testamentet, etter Holger baron Adeler, siden han var ektemannen til min mors grandtante, og min mor fikk derfor en arv, videre fra sin mor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, da Holger baron Adeler døde, i 1979.

    Så lurte jeg på om jeg kunne være så snill å få se det testamentet, om det stod noe om baron-tittelen der, osv.

    Og dere ba meg kontakte Landsarkivet for Sjælland.

    Noe jeg har gjort.

    Men de sier at de trenger skifte saksnummer, for det dødsboet da, heter det vel.

    Så jeg lurte på om jeg kunne være så snill å få opplyst det nummeret.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Michael Dupont <mid@lak.sa.dk>

    Date: 2010/1/18

    Subject: 2010-000293

    To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


    Landsarkivet i København har ganske rigtigt skifteretssagerne fra 1979, men vi har kun navneregistre til materialet til og med 1970. Derfor skal du kontakte skifteretten og bede dem sende dig skiftesagens nummer. Vi har i øvrigt set på internettet, at

    Holger baron Adeler døde 30. juni 1979, dødsstedet er ikke nævnt.

    Mvh.

    Michael Dupont

    —————————–

    Michael Dupont

    Overassistent og cand.mag. i Historie

    Landsarkivet i København

    Jagtvej 10

    2200 København N

    Telefon: 7226 5320












  • Google Mail – Melder mer ut av statskirka







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Melder mer ut av statskirka





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jan 19, 2010 at 1:51 PM





    To:

    John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>



    Hei,

    da må jeg be dere å sende den attesten til den engelske adressen.
    For min familie i Larvik, de sender ikke videre den posten som kommer til min norske adresse, dessverre.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/1/19 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>

    Hei igjen

    Askespredningen er noe de nærmeste pårørende har ansvaret

    for så det vet jeg ikke noe om.

    Utmeldingsatesten kommer i posten – den norske

    adressen.

    John Magnar

    Ørnes

    Larvik kirkekontor
    Tlf:33 17 30 00

    www.larvik.kirken.no


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2010 20:19
    Til: John Magnar

    Ørnes
    Emne: Re: Melder mer ut av statskirka

    Hei,

    ok, det er i orden.

    Har dere gjort noe mer i forbindelse med askespredning for min mormor

    Ingeborg Ribsskog, som døde i sommer, forresten?

    Jeg synes hun burde ha fått en grav i sitt kjære Nevlunghavn, jeg da

    men.

    Men men.

    Jeg har forresten ikke fått et rødt øre, i arv, fra min onkel Martin

    Ribsskog eller tante Ellen Savoldelli f. Ribsskog, som holder til i

    Larviksdistriktet nå.

    Jeg har Larvik-adressen enda.

    Og det er fordi jeg ble forsøkt drept, på min onkels gård, i Larvik,

    sommeren 2005.

    Og jeg har måttet flykte til England.

    Hvor jeg bor, etter å ha overthørt, i Oslo, i 2003 og 2004 også, at jeg

    er forfulgt av noe 'mafian'.

    Så her er det noe som foregår.

    Men politiet løfter ikke en finger for å hjelpe, når jeg kontakter

    de.

    Men men.

    Min adresse er den samme som min onkel Martin har, i Norge.

    Det er fordi at jeg er flyktning, så jeg har ikke meldt adresseforrandring,

    til utlandet.

    Adressen er Løvås Gård, Kvelde, Larvik.

    Og personnummer er 25 07 70 30 560

    Adresse i England, hvis du trenger det er:

    Erik Ribsskog

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/1/18 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>

    Hei

    Det er

    ikke kirken som gir innsyn i kirkebøkene, det er den Norske lov som gjør

    det.

    Men i

    forhold til å melde deg ut må jeg ha ditt personnummer og din

    adresse.

    John Magnar

    Ørnes

    Larvik kirkekontor
    Tlf:33 17 30 00

    www.larvik.kirken.no


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. januar 2010 12:20
    Til: KIR Larvik kirkelige

    fellesråd
    Emne: Melder mer ut av statskirka

    Hei,

    jeg fant ut at en tipptippoldefar fra Holmsbu, hadde gjort ei budeie fra

    Eggedal gravid, da han var sånn 14-15 år.

    Og de hadde fått et uekte barn da.

    Som het Ole Sandersen.

    Så har farfaren min og brødrene kalt seg Olsen, Sandersen og Bergstø,

    etter plassen.

    Farfaren min kalte seg Øivind Olsen, så han var oppkalt etter et uekte

    født barn.

    Og jeg ble født som Erik Olsen, men mora mi skifta navn på meg, til Erik

    Ribsskog, da jeg var fem år, etter at hu skilte seg fra faren min.

    Jeg lurer på om 'hyper-kristne', f.eks. farmora mi Ågot Mogan Olsen,

    og min fars samboer Haldis Humblen og stedatter Christell Humblen, som er i

    Johanitterordenen, og min fars bror Runar sin kone Inger Olsen, fra Sande, som

    er i Jehovas Vitner.

    Jeg lurer på om de straffer, fordi jeg jeg bla kalt Olsen, etter en

    uekte født gutt fra Holmsbu?

    Dette kan jeg ikke støtte, at folk graver i kirkebøker og tuller, så nå

    vil jeg melde meg ut av det sinnsyke opplegget dere driver med i

    statskirka.

    Og når dere legger de bøkene ut på nettet, så kan jo folk finne ut av

    det, at folk i ens slekt er uekte født.

    Jeg vet ikke om det er en bra eller dårlig ting, det har jeg ikke tenkt

    godt nok gjennom.

    Men hvis det er sånn at noen på bedehus osv., blar gjennom

    kirkebøker, for å finne ut hvem de skal tulle med, så kan jeg ikke støtte

    det.

    Og sånn virker det nesten litt for meg, at det er slik det foregår,

    så nå vil jeg gjerne melde meg ut av statskirken.

    Jeg har hørt jeg står i Kvelde menighet.

    Så jeg håper dere kan ordne dette i Larvik, eller sende det videre til

    Kvelde, hvis de har en egen e-post adresse, som dette skulle vært sendt

    til.

    På forhånd takk for hjelp!

    Med hilsen

    Erik

    Ribsskog






  • PS.

    Og landlord George, han møtte ikke opp som vanlig.

    Jeg skulle betale £450, som jeg hadde her, klokka 15, men han dukka ikke opp.

    For fjerde gang, eller noe.

    Så jeg lurer på det, er det noe ‘mob’ som tuller med meg, og prøver å simulere hvordan det var, da jeg bodde på Bergeråsen.

    Og at han George prøver å herme etter faren min?

    Det her er jo helt latterlig.

    Noe som skal dømme meg, og simulerer en situasjon, som var på 80-tallet, for snart 30 år sida.

    Dette er jo en skammens situasjon for en gjennomkorrupt og råtten verden.

    Norge er ikke ordentlig land, Norge er et lekeland.

    Det er liksom sånn at man får lyst til å grine, over å komme fra et så latterlig land som Norge.

    Det er ingen som har rett til å dømme andre, (annet enn en dommer i en rettferdig rettsak), og det er ingen som har rett til å leke med andres liv.

    Så her er det ‘fislefitteri’ fra ihvertfall Norge og England, mener jeg.

    Så det er en skammens verden vi lever i, mener jeg.

    Så sånn er nok det.

    Erik Ribsskog







  • Google Mail – Great-grandmother Bergit Tovsdotter Mogan







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Great-grandmother Bergit Tovsdotter Mogan





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jan 18, 2010 at 10:50 PM





    To:

    rollagtorollag@sbcglobal.net



    Hi,

    I was wondering if you have any information, about my great-grandmother Bergit, (or Birgit), Tovsdotter Mogan, who went to the USA, as a foster-child, her uncle, Gullek Gulleksson Toeiet (Gulleksrud), and his wife, Åse Levorsdotter.

    They went to America, around 1885, from Rollag, in Norway, probably to Rollag, Minnesota, I'd say.
    I went to the USA myself, in 2005, after I'd overheard that I was followed, by the 'mafian', (I don't really know who they are. I was a shop-manager in Oslo).

    Then I went to Detroit, in 2005, but was sent right back to Europe, without doing anything wrong.
    So maybe my family are in this 'mafian' and told the USA immigrant-police lies, when they called my family in Norway?

    I try to dig up things about my family, and has found out that my great-grandmother, on my fathers side, was brought up in the USA, before returning to Norway, something my family in Norway has never told me.

    So it's like they've tried to cover up stuff for me.
    I think they probably are like the criminals in the movie 'Fargo'.
    Where there many criminals among the Norwegians moving to Rollag, Minnesota?

    My great-grandmothers parents where her mother Jøran Gulleksdotter Gulleksrud, and her husband, Tov Pedersen Toeiet (Mogan).
    'Toeiet' means two-own, that is, owns to places.

    So it could be that it means that they own both in the USA and in Norway.
    Gulleksrud is a placename, in Rollag, Norway, I think it must be.
    And Gulleksdotter, means 'daughter of Gullek'.

    So she had the same father, as the foster-father, who was her brother, Gullek Gulleksson (Toeiet) Gulleksrud.
    Gullek is a name, that's not that common, in Norway, I think.

    'Gull' in Norwegian, means 'gold'.

    I hope you have the chance to answer me about this!
    Thanks in advance for any help!
    How do I order the Rollag to Rollag-book?

    If you don't know this, then I maybe I should read about this in your book.
    But thanks in advance if you know anything about this!
    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog






  • rollag usa

    http://www.rollag.com/contact.php

    PS.

    Så for å vite hva som foregår i Norge, så tror jeg at man burde se filmen ‘Fargo’, for å finne ut hvordan familien min i Drammen osv., er.

    Så sånn er nok det.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det finnes også en bok om dette:

    Home » Family Histories » Rollag: From Norway to Minnesota
    Rollag: From Norway to Minnesota
    The Numedal Valley Immigrants and their Families

    Dennis K. Herbranson and Maxine Lee Shulstad

    Format: Hardcover

    Pages: 337 pp.

    Published: 2009

    Price: $50.00

    Item #: GWFH561

    Send orders to: Dennis K. Herbranson and Maxine Lee Shulstad, 4103 Carnation Drive, Arlington, TX 76016; e-mail: rollagtorollag@sbcglobal.net

    The authors have compiled a thorough genealogy of a small upper Midwest community whose ancestors emigrated from Rollag, Norway, and settled in Rollag, Minnesota. Encompassing 40 families, this book traces the first and second generation descendants and the ancestors of these immigrants. It contains almost 3,500 names and 300 pictures, as well as data and stories about the family members. The early ancestors are dated in the 1500s, with one family ancestry dating to the 13th century. The sources for the information are noted in the book.

    This book will provide valuable information for the genealogist or descendant who is searching for information on ancestors from the Numedal Valley in Norway and the families who came to this community in northwestern Minnesota.

    http://www.genealogical.com/products/Rollag%20From%20Norway%20to%20Minnesota/FH561.html

    PS 3.

    Min familie, (dvs. min far og min farmor), de fortalte meg ikke noe om at jeg hadde slekt som hadde vært i Rollag i USA.

    De nevnte aldri Rollag i USA engang, enda jeg bodde på Berger, i ti år.

    De snakka bare om Rollag i Numedal.

    Det her var vel litt mystisk, vil jeg si.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.







  • Google Mail – Melder mer ut av statskirka







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Melder mer ut av statskirka





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jan 18, 2010 at 7:23 PM





    To:

    john.magnar.ornes@larvik.kommune.no



    Hei,

    jeg skrev personnummeret feil.
    Det skulle være 250770 30568.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/1/18
    Subject: Re: Melder mer ut av statskirka
    To: John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>

    Hei,

    ok, det er i orden.
    Har dere gjort noe mer i forbindelse med askespredning for min mormor Ingeborg Ribsskog, som døde i sommer, forresten?
    Jeg synes hun burde ha fått en grav i sitt kjære Nevlunghavn, jeg da men.

    Men men.
    Jeg har forresten ikke fått et rødt øre, i arv, fra min onkel Martin Ribsskog eller tante Ellen Savoldelli f. Ribsskog, som holder til i Larviksdistriktet nå.

    Jeg har Larvik-adressen enda.

    Og det er fordi jeg ble forsøkt drept, på min onkels gård, i Larvik, sommeren 2005.
    Og jeg har måttet flykte til England.
    Hvor jeg bor, etter å ha overthørt, i Oslo, i 2003 og 2004 også, at jeg er forfulgt av noe 'mafian'.

    Så her er det noe som foregår.
    Men politiet løfter ikke en finger for å hjelpe, når jeg kontakter de.
    Men men.
    Min adresse er den samme som min onkel Martin har, i Norge.

    Det er fordi at jeg er flyktning, så jeg har ikke meldt adresseforrandring, til utlandet.
    Adressen er Løvås Gård, Kvelde, Larvik.
    Og personnummer er 25 07 70 30 560
    Adresse i England, hvis du trenger det er:
    Erik Ribsskog
    Flat 3
    5 Leather Lane
    Liverpool
    GB-L2 2AE
    Storbritannia
    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/1/18 John Magnar Ørnes <john.magnar.ornes@larvik.kommune.no>

    Hei

    Det er ikke kirken som gir innsyn i kirkebøkene, det er den

    Norske lov som gjør det.

    Men i forhold til å melde deg ut må jeg ha ditt

    personnummer og din adresse.

    John Magnar

    Ørnes

    Larvik kirkekontor
    Tlf:33 17 30 00

    www.larvik.kirken.no


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. januar 2010 12:20
    Til: KIR Larvik kirkelige

    fellesråd
    Emne: Melder mer ut av statskirka

    Hei,

    jeg fant ut at en tipptippoldefar fra Holmsbu, hadde gjort ei budeie fra

    Eggedal gravid, da han var sånn 14-15 år.

    Og de hadde fått et uekte barn da.

    Som het Ole Sandersen.

    Så har farfaren min og brødrene kalt seg Olsen, Sandersen og Bergstø,

    etter plassen.

    Farfaren min kalte seg Øivind Olsen, så han var oppkalt etter et uekte født

    barn.

    Og jeg ble født som Erik Olsen, men mora mi skifta navn på meg, til Erik

    Ribsskog, da jeg var fem år, etter at hu skilte seg fra faren min.

    Jeg lurer på om 'hyper-kristne', f.eks. farmora mi Ågot Mogan Olsen, og

    min fars samboer Haldis Humblen og stedatter Christell Humblen, som er i

    Johanitterordenen, og min fars bror Runar sin kone Inger Olsen, fra Sande, som

    er i Jehovas Vitner.

    Jeg lurer på om de straffer, fordi jeg jeg bla kalt Olsen, etter en

    uekte født gutt fra Holmsbu?

    Dette kan jeg ikke støtte, at folk graver i kirkebøker og tuller, så nå vil

    jeg melde meg ut av det sinnsyke opplegget dere driver med i statskirka.

    Og når dere legger de bøkene ut på nettet, så kan jo folk finne ut av det,

    at folk i ens slekt er uekte født.

    Jeg vet ikke om det er en bra eller dårlig ting, det har jeg ikke tenkt

    godt nok gjennom.

    Men hvis det er sånn at noen på bedehus osv., blar gjennom kirkebøker,

    for å finne ut hvem de skal tulle med, så kan jeg ikke støtte det.

    Og sånn virker det nesten litt for meg, at det er slik det foregår, så

    nå vil jeg gjerne melde meg ut av statskirken.

    Jeg har hørt jeg står i Kvelde menighet.

    Så jeg håper dere kan ordne dette i Larvik, eller sende det videre til

    Kvelde, hvis de har en egen e-post adresse, som dette skulle vært sendt

    til.

    På forhånd takk for hjelp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog












  • Google Mail – Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jan 18, 2010 at 7:01 PM





    To:

    kobenhavn@domstol.dk



    Hei,

    jeg sendte dere en e-post 2. januar, om testamentet, etter Holger baron Adeler, siden han var ektemannen til min mors grandtante, og min mor fikk derfor en arv, videre fra sin mor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, da Holger baron Adeler døde, i 1979.

    Så lurte jeg på om jeg kunne være så snill å få se det testamentet, om det stod noe om baron-tittelen der, osv.
    Og dere ba meg kontakte Landsarkivet for Sjælland.
    Noe jeg har gjort.

    Men de sier at de trenger skifte saksnummer, for det dødsboet da, heter det vel.
    Så jeg lurte på om jeg kunne være så snill å få opplyst det nummeret.
    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Michael Dupont <mid@lak.sa.dk>

    Date: 2010/1/18
    Subject: 2010-000293
    To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>



    Landsarkivet i København har ganske rigtigt skifteretssagerne fra 1979, men vi har kun navneregistre til materialet til og med 1970. Derfor skal du kontakte skifteretten og bede dem sende dig skiftesagens nummer. Vi har i øvrigt set på internettet, at

    Holger baron Adeler døde 30. juni 1979, dødsstedet er ikke nævnt.

    Mvh.

    Michael Dupont

    —————————–

    Michael Dupont

    Overassistent og cand.mag. i Historie

    Landsarkivet i København

    Jagtvej 10

    2200 København N

    Telefon: 7226 5320







'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen