![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Til Berger Gård
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jan 7, 2010 at 7:04 PM | |
|
To: marjebho@online.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Til Berger Gård
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jan 7, 2010 at 7:04 PM | |
|
To: marjebho@online.no | ||
| ||
Nå sitter jeg og tenker på mine besteforeldre, fra da jeg vokste opp i Norge.
Og ingen var nok helt normale.
Vi får se på en av gangen.
Bestemor Ingeborg:
Hun flytta jo til Norge fra Danmark, for å gifte seg, like etter krigen.
Fra slottsball i København, til enkle kår, som frue til en ung politi-jurist, i Nittedal osv.
Hadde familien hennes gjort noe galt i Danmark under krigen tro, som gjorde at hun måtte flytte.
Hvem vet.
Hun og bestefar Johannes tok imot penger under bordet, (50.000), ved salget av Jegersborggate 16, i Larvik, for 200.000, (250.000), i 1982.
Bestefar Johannes:
Faren hans ønsket hele tiden å dra tilbake til Trøndelag, fra Skedsmo, som var hjemstedet til kona hans.
Var det ikke litt rart, at de slo seg ned på fruens hjemsted?
Det var visst mye indremisjon i denne slekten.
Bestefar Johannes tok imot 50.000 under bordet, ved salget av Jegersborggate 16, i Larvik, for 200.000, (250.000), i 1982.
Bestemor Ågot:
Hun var datter av ‘Nils i Dalen’, fra Numedal, som ikke engang hadde på seg skjorte, på familiebildet.
Hm.
Hun flytta til Berger, og var tjenestepike på gården til familien Jebsen, under krigen, blant annet.
Hadde visst stjålet en flaske juledram fra fabrikkeier Jebsen, som fabrikkeier Jebsen hadde bestilt i hennes navn.
Sa da bestefar Øivind døde, at han ikke var noe snill mot henne.
Likte kanskje bare unge, uskyldige menn, siden faren hennes var litt ustelt osv?
Noe av slekta skal visst ha vært fra Finnskogen, mener jeg å huske at faren min har sagt, på 70 eller 80-tallet.
Øivind Olsen:
Farfaren min, han satt nesten bare hjemme og løste kryssord.
Han hadde ikke lappen og bil, og ville såvidt være med faren min en gang, og se på trevarer, da var han misfornøyd, og ville ikke ha karamell, som jeg kjøpte, for jeg var også med og så på trevarer da, mellom Holmestrand og Tønsberg, antagelig Hoff, eller noe sånt.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Ref 540460/Fwd: Complaint/Fwd: Ref 540460/Fwd: Update/Fwd: Phone-call just now
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jan 7, 2010 at 3:03 PM | |
|
To: enquiries@energy-ombudsman.org.uk | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Informasjon om oldefar Nils ‘i Dalen’ Mogan og oldemor Birgit Mogan, fra gården Mogan i Rollag?
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jan 7, 2010 at 2:19 PM | |
|
To: post@laagdalsmuseet.no | ||
| ||
Jeg har en ‘bannet’-liste over de kommentatorene som stadig trakasserer.
Og nå syntes jeg at kommentator ‘Vegard’ gikk over streken med patronisering/trakassering igjen.
Og han hadde en advarsel fra før, så jeg, for å ha gått over streken, i kommentarer på bloggen.
Så nå ‘bannet’ jeg han og førte han over på ‘bannet’-listen.
For jeg har annet å gjøre enn å drive å ta imot trakasserende kommentarer hele tiden også.
Så sånn er det.
Bare en kunngjøring.
Mvh.
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Comlaint/Fwd: Ref 540460/Fwd: Update/Fwd: Phone-call just now
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jan 7, 2010 at 1:31 PM | |
|
To: CustomerServiceDirector@scottishpower.co.uk | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Message from EnSO – Case 540460, Ribsskog
|
The Ombudsman <enquiries@energy-ombudsman.org.uk> |
Thu, Jan 7, 2010 at 1:10 PM | |||||
|
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com> | ||||||
| ||||||
PS.
Her er e-brevet som fulgte med:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Re: Complaint/Fwd: Reminder/Fwd: Update/Fwd: Complaint <<#22175-33652#>>
|
Liverpool Direct <Liverpool.Direct@liverpool.gov.uk> |
Thu, Jan 7, 2010 at 12:17 PM | |
|
To: eribsskog@gmail.com | ||
| ||
https://johncons-blogg.net/2009/11/jeg-sendte-en-e-post-til-stine-mogan.html
PS.
Jeg har nemlig mørk blondt hår, husker jeg, fra da jeg fikk mitt første pass, rundt 1980.
Da spurte jeg min far, Arne Mogan Olsen, hvilken hårfarge jeg hadde, og han sa at jeg hadde mørk blondt hår.
På en kanskje litt ‘misbilligende’ måte.
Så måtte jeg fylle ut det i passøknaden selv.
At jeg hadde blå øyne, det visste jeg vel fra før.
Men familien min, (ihvertfall faren mins familie), de liker nok ikke blonde, og tuller med de, og snakker om de bak ryggen på de, og bruker de som slaver, og behandler de dårlig da.
Noe sånt.
Så jeg får ingen hjelp av de, nå som jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’.
Faren min har latt meg bo alene, fra jeg var ni år, så jeg kan ikke stole på min fars familie, rett og slett.
Jeg vet ikke hvor jeg har de, eller noenting.
Så sånn er det.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Dette er Norges Grunnlov, av 1814:
Denne har norske myndigheter ingen som helst respekt for.
De bare hersjer rundt med både meg og rettighetene mine, og nekter f.eks. å gi meg adokat, og de nekter også å fortelle meg hvem den her ‘mafian’ er, som jeg har overhørt at jeg er forfulgt av.
Så her er det bare sånn at Norge er et søple-land, mener jeg.
Så sånn er nok det.
Vi får se hva som skjer.
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen