![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Kjære Albert Bøe (eller Böe stod det visst)
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Dec 31, 2009 at 2:10 AM | |
|
To: post@albertboe.no | ||
| ||
PS.
Her er linken til nettsidene til Albert Böe:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Kjære Albert Bøe (eller Böe stod det visst)
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Dec 31, 2009 at 2:10 AM | |
|
To: post@albertboe.no | ||
| ||
PS.
Her er linken til nettsidene til Albert Böe:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Oppdatering/Fwd: Heisann Fryden,
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Dec 30, 2009 at 9:23 PM | |
|
To: ketil.frydenlund@politiet.no | ||
| ||
PS.
Men nå har jeg skrevet mye stygt om Løvenskiold her, han fra militæret.
Men, det kom jeg på nå.
At på avslutningsfesten, dimme-dagen, sommeren 1993.
Da dro noen i troppen, (de som ville være med på en privat avslutning vel).
Vi dro til Peppes i Stortingsgata.
Og da hadde ikke jeg noen å spleise på pizza med.
Så da husker jeg at Løvenskiold spurte meg, om vi skulle spleise på pizza.
(Men han skulle ha noen oliven på pizzaen da).
Men jeg sa det var greit, for jeg hadde ikke noen andre å spleise på pizza med.
For en Peppes pizza, det ble litt mye for en person.
Vi var ikke så rike heller, vi fikk ikke så mye dimmepenger.
Så jeg og Løvenskiold, vi har vel egentlig nesten skværa opp, må jeg vel nesten si at jeg tror.
(Men det har jeg ikke huska igjen før nå, mer eller mindre ihvertfall).
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på nå, når jeg skylle rydde litt på kjøkkenet her, for det har jeg ikke fått gjort før idag.
Bare noe jeg kom på.
Så sånn var det.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Da vi var på Peppes, så syntes jeg at jeg kjente igjen serveringsdama.
Så jeg gikk bort og bestilte øl av henne, for å prøve å finne ut om jeg så riktig.
For jeg trodde det var hu som flytta inn på Ungbo, i Skansen Terrasse, samtidig med meg.
Ei pen dame, i begynnelsen av 20-åra, fra Vestlandet.
Men hu hadde flytta ut fra Ungbo, etter et halvt år, eller et år, eller noe.
Men da var hu fortrolig ovenfor meg, før hu flytta ut, og betrodde seg og sa at hu skjønte at jeg ikke likte de andre folka som bodde der.
Per og Inger Lise og Wenche og Bjørn-Arild osv.
Men om det var hu som jobba på Peppes den dagen, det er jeg ikke helt sikker på.
Men hu ligna veldig ihverfall.
Men jeg huska vel ikke navnet hennes, så jeg bare så litt på hu, for å prøve å skjønne om det var henne, eller ikke.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
PS 3.
Og det at jeg skulle bli forsona med han Løvenskiold, og spleise på pizza med han.
Det hadde jeg ikke akkurat venta, etter den mobbinga hans, av meg og Staff, da jeg bodde på stabsrommet, (som reserve).
Så jeg tok av litt på dimme-festen.
Enten på grunn av det, eller nok mest fordi at jeg var fornøyd med at jeg hadde klart å gjennomføre et tøft år, i geværkompaniet/Oppland-regiment, i infanteriet.
Som vel må ha vært en av de tøffeste førstegangstjenestene i verden vel kanskje, eller noe.
Og over halvparten falt fra, tror jeg.
Og jeg var nok den tynneste i troppen, (jeg og Bekklund vel), så jeg var ganske stolt av å ha klart det, for jeg røyka også, og var veldig dårlig på ski, for fra jeg var ni år, så hadde jeg noen dårlige glassfiberski, og fikk ikke noen fler ski.
Så sånn var det.
Mer da.
Jo, så da festa jeg til langt på natt, på et utested, sammen med Bø og mange av de andre.
Og jeg var kanskje den som kom sist hjem, fra dimmefesten, enda jeg bodde på Ellingsrudåsen, siden jeg drakk og festa og feira fælt da, siden jeg hadde kommet meg gjennom det her ‘helvetesåret’.
Så da klarte jeg å komme en time for seint, på jobb, på Rimi Munkelia, på Lambertseter, dagen etter, for det var en av de annenhver lørdagene, som jeg jobba.
Og da var jeg nesten litt full enda, etter dimmefesten, for jeg tok av litt der.
Så ei dame, som var kunde, reagerte, tror jeg.
Og hvem var sjef den lørdagen, på Rimi Munkelia?
Jo, ingen andre enn Ihne Vagmo, fra Robinsonekspedisjonen.
Så hu ble vel litt furtete siden jeg kom full på jobb, tenker jeg.
Men jeg forklarte vel det, at jeg hadde vært på dimmefest dagen før.
Så jeg tror ikke hu ble så skikkelig forbanna, jeg vet ikke.
Hu fikk med seg det, da hu jobba i Spis/Stabburet, at jeg ble butikksjef, på Rimi Nylænde, husker jeg.
Men hu ble sur på meg, fordi jeg sa hei, da jeg var butikksjef, (da hu var innom, for å handle, på Rimi Nylænde).
For hu måtte prate med folk i alle butikkene, og ville ikke skravle med meg og, husker jeg at hu forklarte.
Så sånn var det.
Så hu var nok litt sur på meg ja.
Så sånn var det.
Bare nok jeg kom på.
Men men.
Så det er mye rart.
PS 4
Rimi Munkelia, det var også der han nazisten og morderen vel, Terje Sjølie, jobba.
Han var lagergutt, eller noe vel, tror jeg.
Det var han i klassen min fra Drammen, Magne Winnem, som ansatte meg, på Rimi Munkelia, for å jobbe annenhver lørdag, på slutten av 1992, etter at det ble krøll med OBS.
(For hu nye kassalederen på OBS, holdt ikke løftet sitt ordentlig, om at jeg skulle få jobbe der, en del vakter, når jeg hadde fri fra militæret.
For militæret var ikke så bra betalt, så jeg ville gjerne ha mer lommepenger da, til å bruke til røyk og sjokolade, på øvelsene, som var tøffe.
(Søstra mi fikk meg til å begynne å røyke, sommeren 1987, i Sveits).
Og jeg slutta å røyke seinere på 90-tallet.
Men men.
Ei som het Annette jobba også på Rimi Munkelia, som jeg nevnte i e-posten ovenfor.
Pluss en som het Terje Olsen, fra Lambertseter, og en assistent som het Leif Jørgensen, som ble butikksjef seinere på Rimi Siggerud, blant annet.
Og jeg kjente også Leif gjennom festing med Magne Winnem.
Men men.
Jeg var også med på Manpowerstaffetten og Oslo-løpet, med Rimi Munkelia, i 1993 vel.
Hvor hun Ihne Vagmo var med og vel.
Med flere vel.
Jeg løp ganske raskt, for jeg var i nesten hardtrening, i militæret.
Winnem bodde også på Lamberseter, en stund, (over Rimi Nylænde), da han var sjef på Munkelia.
Så sånn hadde det seg, at jeg ble vant til å spille tennis, på Lambertseter, for jeg var med Winnem.
En gang var jeg og Axel der, og spilte tennis.
Seinere på 90-tallet da.
Kanskje i 1994, eller noe.
Og da så jeg plutselig at det var Terje Sjølie, som var på fotballbanen ved siden av, og spilte fotball med en yngre pjokk av en slektning.
Men men.
For Sjølie var vel fra Lambertseter.
Noe jeg ikke var, så jeg ble litt flau, og sa bare ‘hei’.
Men Leif Jørgensen hadde vel fortalt meg det, før dette, at Sjølie var med på en Vålerenga-buss, som ble kalt ‘blå-bussen’ vel, hvor bare nazister osv. var med.
Så jeg var litt var for han Sjølie, må jeg innrømme.
Så det er mulig at det var derfor jeg bare sa hei.
Men begge vi to var der liksom med våre yngre slektninger da, jeg med lillebroren min Axel, som vel bare var 15-16 år da, og han med en yngre slektning, som var enda yngre enn Axel.
Så jeg sa bare hei.
For jeg regna med at han Sjølie ville være i fred med slektningen sin, og spille fotball.
Og jeg ville være i fred og spille tennis med Axel.
Selv om vi også pleide å spille fotball, mye.
Men vi spilte helst fotball på gresset, og ikke på grusen, hvor vel Sjølie og lillebroren hans, eller fetteren hans, spilte.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
Så det er mye rart, det er helt sikkert.
Så vi får se hva som skjer.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
ScottishPower
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Dec 30, 2009 at 8:04 PM | |
|
To: "McWilliams, Margaret Rose" <MargaretRose.McWilliams@scottishpower.com> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
ScottishPower
|
McWilliams, Margaret Rose <MargaretRose.McWilliams@scottishpower.com> |
Wed, Dec 30, 2009 at 10:43 AM | |||||||||||
|
To: eribsskog@gmail.com | ||||||||||||
| ||||||||||||
PS.
Her er brevet som fulgte med:
SUMMARY of ACCOUNT
Pre-payment meter removed on 07-05-08.
The first bill issued after the pre-payment meter was removed, showed balance of £53.26 (this bill was estimated and it was issued on 11-08-08, it was for the period 24-04-08 to 11-08-08).
You called us on 11-11-08, you advised that you had just finished work and you had no money to pay the bill, however you advised that you would pay it as soon as you got a job – you were unable to provide readings from your meter at this time.
The bill for £53.26 was cancelled and replaced with an accurate bill for the period 24-04-08 until the date your pre-payment meter was removed on 07-05-08. This bill showed a credit balance of £139.75, and it was sent to you on 11-12-08.
Your next bill was sent to you on 15-12-08 and it was for the period 08-05-08 to 14-12-08. The balance on this bill was £71.50, however this bill was an estimated bill. You called us on 22-12-08 about the bill for £71.50 – you advised that you could not afford to pay this bill and would call us back on payday. You did not dispute the estimated readings we used and you did not provide accurate readings. We agreed that we could set up a direct debit for you if you could pay at least 25% of the bill, however you were unable to make the 25% payment at that time.
Despite our conversation of 22-12-08, you called again on 23-12-08 and paid £18.00 (which was approximately 25% of the balance), this was the only payment made to your account between May 2008 and January 2009. As you paid 25% of the balance, we agreed to set up a direct debit for you for £27.00 per month, commencing 27-01-09. You did not provide accurate meter readings.
Because you paid by direct debit, your next statement was not issued until July 2009.
The statement we issued in July 2009 was calculated using accurate meter readings and despite your payments of £27 in January, February, March, April, May and June, there was a debt of £850.17 on your account. Because of this debt, we increased your monthly payment to £196.00 from 27-08-09 (please note we took a payment of £27 as normal in July).
When we tried to take the payment of £196.00 in August, it was returned unpaid and your bank advised that you cancelled the Direct Debit. Since your payment of £27 in July, you have only made 3 payments of £5.00 to your account, in September, October and November. Your supply left us on 07-09-09 and the balance due on your account is £882.83. Please note that the readings used to close your account on 07-09-09 were accurate readings provided by your new supplier.
PS 2.
Her er et skjema, (over strømforbruk), som også fulgte med e-posten:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Hei Ole-Morten
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Dec 30, 2009 at 6:44 AM | |
|
To: oleh@vfk.no | ||
| ||
PS.
Da jeg og tremenningen min, Øystein Andersen, var på språkreise i Brighton, sommeren 1988, så skulle jeg kjøpe med noen filmer, for han her.
For han var nesten som Øystein Andersen, at han fikk tak i videofilmer, før de kom i videobutikkene.
Så kjente jeg begge, men jeg ville ikke sitte i midten, som en slags video-baron på Berger.
For jeg hadde andre ting i livet, som skole og jobb osv.
Så jeg ga bare kontaktinformasjonen til Ole Morten, til Øystein Andersen.
Men hvis jeg hadde villet, så kunne jeg ha sitti imellom de, og fått tak i alle filmene, i Norge omtrent.
Men det var liksom ikke noe for meg.
Men jeg kunne ha gjort det.
Så Øystein Andersen, aka. ØA, skylder meg for en bra kontakt, vil jeg si, når det gjaldt videofilmer osv.
Likevel, da Øystein begynte spilleautomatfirma, så fikk ikke jeg være med.
Men men.
Samme det.
Men jeg var med kursleder Paul Wilkie, og noen folk han kjente, hjem til leligheten til Wikie, i Hove.
For de hadde gitt meg en del tyn, så jeg prøvde å roe det ned.
Så fikk jeg låne telefonen av Wilkie, for å ringe Halvorsen, og oppdatere om VHS-filmer i Brighton.
For på samme måte som at jeg så etter videofilmer, for Øystein Andersen, da jeg var i Basel, sommeren 1987, så så jeg også etter videofilmer, for Halvorsen, da jeg var i Brighton og London, sommeren 1988.
Så sånn var det.
Men da sa de ungdommene som Wilkie hang med, da jeg skulle ringe Halvorsen, at ‘er det typen din eller’.
Så de var noen forpulte svin, de norske ungdommene, på kurset, som Wilkie hang med som kamerater, vil jeg si, i Brighton og Hove da.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Det er ikke bare bare å bytte noe på Tesco, men jeg skal prøve igjen i morgen, eller noe.
Vi får se.
PS 2.
Det er greit å variere litt og ikke bare spise karbonadedeig.
Idag så lagde jeg kyllingbryst i sweet and sour-saus.
Det er digg.
Og man slipper å gulpe opp små sånne gjennomsiktige fettbiter, som liksom er lurt inn i karbonadedeigen, etter at man er ferdig å spise, noe som jeg synes er ganske irriterende.
Så sånn er det.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Jeg kan ta med hvordan jeg lager sånn kyllingbryst i sweet and sour-saus.
Man tar varmen på fullt, for steikepanne.
Tar litt olje i panna.
Jeg pleier å ta noen dråper vann, i panna, og når de har fordampet, så er panna varm nok.
Så legger man to kyllingfileter, oppi panna.
Og da lager jeg det, omtrent som kjøttdeig.
(Og da må man være litt sterk i armen, muligens).
Og da bare deler jeg opp kyllingfiletene, etterhvert i mindre og mindre biter.
Og da sjekker jeg samtidig, at kyllingen _ikke_ skal være rosa inni.
Man må dele opp bitene helt til alle bitene er små, og ingen biter er rosa inni.
Bitene må bli så små, at de ikke _kan_ være rosa inni.
Hvis det er mulig å skjønne noe av det.
(For det kan være salmonella, i sånn kylling, så den må steikes ordentlig).
Man kan ta steikespaden og klemme oppå kyllingbitene.
Og da, hvis man ikke hører mye fresing, så er de gjennomstekte, (mener jeg ihvertfall å ha skjønt).
Så heller man oppi sweet and sour-saus.
Og blander den med kylling, og lar den putre i 5-6 minutter, eller noe.
Sånn at du koker bort det meste av væsken, i sausen.
For det skal ikke være som suppe, når det er ferdig, det skal være ganske fast da, i konsistensen.
Som lapskaus, eller noe.
Noe sånt.
Men det er mulig at det finnes bedre ting å bruke, for å dele opp kyllingen med, enn en stekespade.
For det er litt slitsomt.
Jeg skal se på Tesco, om de har noen andre plast steke-greier, som man kan bruke.
For de selger sånn ting billig der, hvis jeg husker riktig.
Vi får se om jeg klarer å finne noe.
God var den maten her, i hvertfall, må jeg si.
Så kylling tror jeg at jeg skal begynne spise mer av nå.
Dvs. kyllingfilet, på bekostning av den litt mer ‘skumle’ karbonadedeigen.
For kyllingfilet, da ser man hva man spiser.
Men karbonadedeigen, den vet vel bare slakterfirmaet, stort sett, hva som er i.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
http://www.gulesider.no/tk/search.c?q=jegersborggate+16
PS.
For jeg synes at lillesøstra mi Pia var så mye inne hos den ene naboen.
(Der hvor han fylliken dukka opp, ihverfall en gang, og spurte etter søstra si, som han hadde glemt at hadde flytta derfra.
Så han lagde masse rabalder, han fylliken.
Og det var ikke vanlig, på 70-tallet, at folk gjorde så mye ut av seg sånn.
Ihvertfall ikke i Larvik, som jeg kan huske.
Ihvertfall ikke godt voksne folk.
Så sånn var det.
Jeg så vel ikke denne fyllik-episoden, men mora mi, eller søstra mi, fortalte meg vel.
Men men).
Kan de har vært taoister, eller noe, som har tulla med Pia, og fått henne til å tulle med meg, siden jeg er blond?
Hm.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
For Jin er koreansk nemlig, og det ligger også i den Fjerne Østen, der hvor taoisme vel kommer fra, og det Fjerne Østen imperalisme(?)-symbolet solstrålene, som jeg har skrevet om på bloggen tidligere.
Her er mer om dette:
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen