![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Vedlegg til søknad om Fri Rettshjelp fra 2.12/Fwd: Re:
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sat, Dec 5, 2009 at 12:39 AM | |
|
To: postmottak@fmve.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Vedlegg til søknad om Fri Rettshjelp fra 2.12/Fwd: Re:
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sat, Dec 5, 2009 at 12:39 AM | |
|
To: postmottak@fmve.no | ||
| ||
Ok. Baron:-)). Meg som har gått surr i familiebenevingene her. Jeg har så lenge värt solist og ensom svale ute i verden at dette med familie ofte står meg som surrealistisk. Men jeg hadde inntrykk av at din danske agentoldefar i dansk tjeneste også hadde värt på Cuba. Interessen for dette eskalerer når jeg ser at de to av våre fjerne slektninger også har Danmark til felles: Min farfar var födt i Danmark. Dette kan tegne mer grafikk enn rene tilfeldigheter. Vi bör investigere:-))
Spennanes gett
Hei,
ja, jeg er ikke fra Danmark jeg da.
Jeg er oppvokst i Larvik og på Berger, i Svelvik.
Også har jeg bodd i Oslo og Liverpool.
Jeg måtte flykte fra Norge nemlig, for jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe ‘mafian’, (hvem nå de var), av ukjent grunn for meg, for jeg var bare student og rimi-medarbeider/sjef og vernepliktig, da jeg bodde i Oslo.
Men men.
Men jeg har en blogg, johncons-blogg, (etter nicket mitt på internett), hvor jeg skriver om alt som foregår:
http://www.johncons-mirror.
Så jeg fortsetter å skrive der nå.
Så får jeg heller lage en egen tråd, seinere i helga, eller noe, om mormora mi, Ingeborg Ribsskog, som bodde i Nevlunghavn, og som var i Gjedde-familien og arvet baron Adeler osv.
Hu var jo også som en bygdeoriginal nesten vel, i Nevlunghavn, (eller hvordan man skal si det).
Hun hadde sånn maleri-utstilling, hver sommer, i biblioteket i Nevlunghavn, og solgte visst mye bilder, hørte jeg.
Så jeg får se om jeg får skjerpa meg litt her, og ordna det.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
http://larvikinaerfortid.origo.no/-/bulletin/show/500687_den-norske-amerikalinjens-larvikskontor
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Update/Fwd: Complaint about Mr. Gary Henderson, the Jobcenter Williamsons Sq., Liverpool
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Dec 4, 2009 at 6:04 PM | |
|
To: ice@dwp.gsi.gov.uk | ||
| ||
Ingen grunn til å beklage Erik: Dine innspill er meget interessante lärerike og relevante. Kanskje din farfars far og min farfar var gode venner, bysbarn og krigere i samme peleton: Litt romantisk å forestille seg kanskje? Bare det faktum at vi sitter her; etterkommere av disse krigerne er helt fantastisk syns jeg. Om du åpner en ny tråd på dette kommer jeg til å fölge med:-)
Hei,
altså det var ikke min farfars far.
Det var min mormors morfar, som het Anders Gjedde Nyholm.
Han var kurer i Russland, for Danmark da, og han var observatør under første verdenskrig vel, (hvor vel Danmark var nøytrale), ved den tyske front, så Danmark var kanskje litt vel nærme Tyskland.
Men jeg tror ikke han var i USA.
Jeg har en link, til en trår på et amerikansk debattforum, om 2. verdenskrig, hvor det står mer om Anders Gjedde Nyholm, (en amerikaner fikk tak i unformen hans på nettet, eller noe, uten at jeg vet hvem som solgte den):
http://forum.axishistory.com/
http://larvikinaerfortid.origo.no/-/bulletin/show/500687_den-norske-amerikalinjens-larvikskontor
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
(no subject)
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Dec 4, 2009 at 3:17 PM | |
|
To: ellen ribsskog <ripsen@gmx.ch> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
(no subject)
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Dec 4, 2009 at 2:41 PM | |
|
To: ellen ribsskog <ripsen@gmx.ch> | ||
| ||
Hei,
ja jeg beklager.
Jeg så bare at noen skreiv om familien min, for jeg er jo direkte etterkommer av han general Anders Gjedde Nyholm, som er min tipp-oldefar.
Så da ble fristelsen for stor til å skryte om at jeg var baron Adeler etter Cort Adeler også.
Men jeg får prøve å heller lage en egen tråd om det etterhvert vel.
Beklager dette!
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Det er vel litt artig å vite at mora mi, Baronesse Adeler, Karen Ribsskog, bodde i Hestehavna på Tagtvedt?
Men men.
Det får heller bli en egen tråd, som sagt.
http://larvikinaerfortid.origo.no/-/bulletin/show/500687_den-norske-amerikalinjens-larvikskontor
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Oppdatering/Fwd:
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Dec 4, 2009 at 2:20 PM | |
|
To: LiseA.Olberg@domstol.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
(no subject)
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Dec 4, 2009 at 2:02 PM | |
|
To: ellen ribsskog <ripsen@gmx.ch> | ||
| ||
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen