http://paaneset.no/index.php?side=1&sak=2276
PS.
Her er mer om dette:
http://paaneset.no/index.php?side=1&sak=1758
PS.
Her er mer om dette:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Kudurru_Melishipak_Louvre_Sb23_Ishtar-star.jpg
PS 2.
Jeg viste ikke at bestemor Ingeborg var inne i sånne okkulte greier.
Her er mer om den babylonske gudinnen Ishtar:
Istar
Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
Se også Istar (Tolkien).
For den am. 1987-filmen, se Ishtar (film)
Istarporten i Pergamonmuseet i Berlin
Istar (eller Isjtar, Ištar, Ischtar, Ishtar, Ishhara, Irnini) var det akkadiske navnet for den gudinnen som av sumererne ble kalt Inanna. Istar var akkadernes viktigste gudinne.
Hun sies noen ganger å ha vært datter av måneguden Sin, andre ganger av Enlil eller Ea. Hun var både en fruktbarhetsgudinne og en krigsgudinne. I første rekke knyttes hun til kjærlighet og erotikk, og hun forbindes med flere elskere, særlig Tammuz. Hun representerte forskjellige kvinnelige egenskaper, og noen ganger ble hun fremstilt med et barn som en morsgudinne. I tilbedelsen inngikk tempelprostitusjon.
Istar, eller også Ashtart, er det vanligste navnet på den store morsgudinnen hos de semittiske folkeslagene, som av og til også kaltes Asherah. Grekerne assimilerte henne – under navnet Astarte – til Afrodite. I det vest-semititske panteon er hun guden Els make, der Ashtart er kultens hovedguddom. Det er for hennes skyld at den sakrale prostitusjonen praktiseres på høydene, der man, i tråd med den magiske tankegang, ved analogi forsøker å forøke jordens og buskapens fruktbarhet.
http://no.wikipedia.org/wiki/Istar
PS 3.
Hvem han karen på bildet der er, det vet jeg heller ikke.
Det var litt merkelig, men han het visst Erik, det samme som meg.
Men men.
PS 4.
Jeg synes også at jeg må ta med det, at bestemor Ingeborg, pleide å male malerier, fra havet, eller sjøen, som var rundt Nevlunghavn.
Altså landskapsbilder fra kysten da, med strand og fjellområder, som er ut mot sjøen da, og himmelen og horisonten og sånn da.
Og ikke eple og sitrontrær og sånn, som det så ut som, på de siste bildene.
Så her tror jeg at tante Ellen nok antagelig må ha hatt litt påvirkningskraft, på malestilen og også på det tørkle som bestemor Ingeborg hadde på hue, på et av bildene.
Så noe rart er det nok som har foregått.
Så sånn er nok det.
Lørdag 25.07.2009 02:45:04
Navn: Erik Ribsskog
E-post: eribsskog@gmail.com
Beskjed:
Hei,
jeg ser at dere har hatt mye om min mormor, Ingeborg Ribsskog, sine maleriutstillinger, i Nevlunghavn.
Min mormor døde, for noen uker siden, så jeg regner med at det ikke ble noe av den siste utstillingen.
Min tante Ellen Savoldelli, sa ihvertfall på telefonen, i våres, at bestemor var veldig syk, så hvorfor de hadde utstilling, det vet ikke jeg.
Men jeg snakker ikke med resten av familien, etter at de ikke sender meg klærna mine og viktige papirer, etter at jeg måtte rømme fra gården til min onkel Martin, Ingeborgs sønn, i 2005.
Men jeg fikk en rar e-post, som jeg fant i thrash-folderen, etter begravelsen, hvor det stod at hun var død da.
Så ringte jeg kirken i Larvik da, for å høre om det her kunne stemme.
Og da fikk jeg vite at hun hadde en enkel sermoni, uten prest, til kremasjonen sin, på Torstrand kapell vel.
Og hun skulle ikke ha gravsten, men kun askespredning, i regi av tante Ellen da.
Så ikke noe gravsten på kirkegården i Nevlunghavn, er det Berg den kirken heter?
Og ingen har kontaktet meg, angående min del av arven heller, for min mor, Ingeborgs datter, Karen, døde i 1999, så jeg burde ha fått en tredjedel av arven som moren min skulle ha fått, siden vi er tre søsken.
Bare en oppdatering i landflyktighet fra England her, siden jeg fant denne nettavisen, hvor det stod om min mormor.
Mvh.
Erik Ribsskog
http://paaneset.no/index.php?side=1&sak=2175
PS.
Denne annonsen har jo blitt satt inn etter at tante Ellen fortalte meg at bestemor Ingeborg var ‘veldig syk’.
Det var vel litt rart, at de skulle ha utstilling selv om bestemor Ingeborg var syk?
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Complaint/Fwd: Reminder/Fwd: Complaint against RBS/Fwd: Earlier e-mail
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jul 24, 2009 at 7:59 PM | |
|
To: srmanager@financial-ombudsman.org.uk | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Purring/Fwd: Klage på EFTA (Linda Bjørk Sigurdardottir fra Island)
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jul 24, 2009 at 7:42 PM | |
|
To: mail.gva@efta.int | ||
| ||
Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:
RE: Hvem skal kjøpe hester til de kongelige nå?
Hei,
men når Hakon-gruppen var sånn, at når jeg ringte om parkeringsplasser i kjelleren, så sa hu dama, at Stein Erik hadde lovet to parkeringsplasser, til to gutter.
Da var Hakon-gruppen mer som en familiebedrift, enn som et konsern.
Rimi var nok bygget opp på streng kontroll, av mange medarbeidere.
Så at Stein Erik Hagen er noe mafia, det tørr jeg nesten å si.
Og jeg er ikke i tvil om at det har blitt brukt mafia-metoder, for å kvitte seg med uønskede personer, i Rimi.
Se på meg, som sitter i Storbritannia og ikke kan dra tilbake til Norge, for der blir jeg forfulgt.
Johannes Hagen, mener jeg det var, sa, da han mistet jobben i Rimi, at han ikke turte å si hva han mente, for han var redd for Rimi-Hagen, siden han hadde noen form for ris bak speilet da, kunne man forstå, som han kunne bruke mot Johannes Hagen, også etter at Johannes Hagen sluttet i Rimi, kunne man forstå av avisartikkelen.
Skal jeg se om jeg finner den på Google:
– Hagen har råd til å sette en advokat på meg i 70 år. Jeg tør ikke si noe. Jeg har ingenting å stille opp med dersom han bestemmer seg for å ta meg, sier en tidligere sentral medarbeider.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=9291184
Ja, det var snakk om advokat ja.
Jeg synes vel at det var litt rart, at de skulle være så redd for en advokat.
Det er jo noe som heter å ‘whistle-blowe’, ihvertfall i utlandet, hvis noe er galt noe sted.
Men det var kanskje ikke dette, som det var snakk om der.
Jeg er klar over det, at Rimi-Hagen har solgt Rimi.
Han solgte Rimi til ICA, men også til Ahold i Nederland vel.
Det er vel dette som Hagen for det meste har gjort, at han har kjøpt opp norske bedrifter, og solgt de til utlandet.
Han solgte Rimi til Sverige og Nederland.
Han solgte avisene i Orkla, til en engelskmann.
Og han solgte kjøpesenterne i Steen og Strøm-gruppen, til Frankrike.
Så nå havner jo alt overskudd, i utlandet nå.
Så at Rimi-Hagen skal ha vært så bra for Norge, det er ikke jeg helt sikker på men.
Men du kan kanskje hjelpe med å forklare dette bedre?
Mvh.
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Videre formidling af klage på brud på EØS-aftalen
|
eu-dk@ec.europa.eu <eu-dk@ec.europa.eu> |
Fri, Jul 24, 2009 at 1:38 PM | |
|
To: eribsskog@gmail.com | ||
| ||
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen