johncons
  • grønland

    http://www.antiqbook.com/boox/mainst/AUTOGRAPHS-3652.shtml

    PS.

    Her kan man se, at min tippoldefars bror, han var dansk, men han var ikke motstander av Norge, tror jeg.

    Han var begeistret for Ibsen, kan man se her.

    Så han hadde kanskje dømt for Norge, sånn at Grønland ble norsk.

    Men, han døde, en eller to dager før rettsaken mellom Danmark og Norge, skulle dømmes i Haag.

    Noe sånt.

    Så ble det istedet en annen dansk dommer som skulle være med å dømme.

    Og vi vet jo hvordan det endte.

    Kan noen ha drept han her Didrik Gjedde Nyholm?

    Noen i Danmark som ville at Danmark skulle beholde Grønland?

    Var det derfor bestemor Ingeborg måtte flytte til Norge?

    Dette er ihvertfall et mysterium, vil jeg nesten si.

    Var det ikke litt rart at dommer Gjedde Nyholm, min tippoldefars bror, skulle dø, dagen før en av verdens viktigste rettsaker omtrent?

    Ihvertfall en av de mest kjente og viktigste rettsaker i Nord-Europa og Norden vel.

    Så min danske familie, de har også hatt innvirkning på Norges historie, kan man se her.

    Og også min tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm, for han var øverstkommanderende, for alle danske stridstyrker, på begynnelsen av 30-tallet.

    Det var min nylig avdøde mormor, fra Nevlunghavn, Ingeborg Ribsskogs, morfar vel.

    Jeg har hatt masse dokumenter, etter min tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm, og hans bror Didrik Gjedde Nyholm, som var internasjonal dommer i Egypt og Haag.

    Men bestemor Ingeborg, hun skulle plutselig ha tilbake alle de bildene av general Gjedde Nyholm og danskekongen osv., og alle brevene fra dommer Gjedde Nyholm, hvor han nok skrev om Egypt og Haag og slikt.

    Så hvor de har blitt av nå, det vet jeg ikke.

    Men de var mine, i noen år, på slutten av 80- og begynnelsen av 90-tallet.

    Så sånn var det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog







  • Google Mail – (no subject)







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    (no subject)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Jul 7, 2009 at 4:33 PM





    To:

    Lorna Murphy <LornaMurphy@tjthomas.co.uk>



    Hi,

    I'm going to buy a dish-washer for the flat now this month, and some furniture for the living-room,
    that's a table for the TV etc., since these things weren't in the flat, when I rented it.

    The boiler hasn't been fixed, even if I reported this problem in 2007, but I reckon that if I have
    a dish-washer, then I don't need the boiler to be fixed, since I also have the electric shower,

    and the boiler uses a lot of electricity, I seem to remember.
    Hope this is alright!
    Regards,
    Erik Ribsskog

    On Tue, Jul 7, 2009 at 4:00 PM, Lorna Murphy <LornaMurphy@tjthomas.co.uk> wrote:

    as you are aware

    rent has still not been paid and the possesion notice is nearly up so we will

    be appying for vacant possesion i hope you realise this will make you

    homeless,a and we will persue you through the courts for the

    debt












  • Google Mail – Confirmation letter from Bang & Olufsen







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Confirmation letter from Bang & Olufsen





    nmb@bang-olufsen.dk

    <nmb@bang-olufsen.dk>





    Tue, Jul 7, 2009 at 9:56 AM





    To:

    ERIBSSKOG@gmail.com







    Confirmation letter from Bang & Olufsen.PDF
    88K




    PS.

    Her er selve brevet, postet på Scribd, for jeg sleit litt med PDF-filer, på Google Docs.

    Mulig det var jeg som var klønete:

    Confirmation Letter From Bang & Olufsen

  • Jeg husker sommeren 1991, var det vel.

    Da dro Glenn Hesler, Øystein Andersen, Kjetil Holshagen, Magne Winnem og meg, vi dro på campingferie, til Gøteborg.

    Askim camping het det vel.

    Og jeg måtte skrive personnummeret mitt, for å leie campingplass.

    Enda jeg var norsk, og ikke svensk.

    Jeg fortalte, at i Norge, så behøvde vi ikke opplyse om vårt personnummer, for å leie en campingplass.

    Men jeg fikk til svar, at i Sverige så måtte man det.

    Men jeg lurer på hva de gjorde da, hvis f.eks. noen fra England skulle ha campingplass, for i England og andre land, så har de jo ikke personnummer.

    Så det var rart at norske måtte skrive personnummer, synes jeg.

    Så Sverige, det er litt for strengt, tror jeg, eller hva man skal si.

    Man må visst opplyse om personnummer, for å kjøpe røyk og lettøl i butikkene og.

    Men men.

    Også hadde de noen burgere, som het Sibylla, som ikke var så gode, syntes vi, som var vant til norske gatekjøkken-burgere.

    Men men.

    Og det eneste brødet de hadde, både på OBS og Femman-senteret eller Nordstan, eller hva det het, det var oppskjært loff.

    Eller ‘white bread’, heter det vel her i England.

    Så fordøyelsen min tetta seg.

    Så jeg klarte vel ikke å gå på do en eneste gang, på de dagene vi var der, nesten en uke vel.

    Men men.

    Men jeg møtte en jente som var hyggelig da, hvis jeg husker riktig.

    Øystein, tremenningen min, han maste på meg hele ferien, så jeg var ikke helt meg selv.

    Men jeg klarte å driste meg opp til å spørre en jente, hvor hun var fra, og om jeg kanskje spurte hva hun het og.

    Og hun var visst fra Dalarna, eller noe, tror, ihvertfall så var det et landskap, forstod jeg.

    Et tradisjonelt landskap, tror jeg.

    Og det gjorde hun et poeng av da, at hun var fra et sånt tradisjonelt landskap da.

    Og spurte om jeg forstod, vel.

    Jeg forstod vel sånn halvveis kanskje, men kanskje ikke helt alikevel.

    Men jeg husker at jeg syntes det hørtes ganske fint ut vel.

    Men men.

    Et tradisjonelt nordisk landskap, kan man kanskje si, at det nok var.

    Istedet for å si at hun var fra ‘Fucking Åmål’, for eksempel, eller noe lignende.

    Så hun tror jeg må ha vært en ganske ordentlig jente, tror jeg egentlig.

    Det var den sommeren jeg fylte 21 år vel.

    Det var bare noe jeg tilfeldigvis kom på nå.

    Men Øystein stod ved siden av meg hele tida, og observerte meg.

    Så jeg bare sa noe tull, som jeg hadde sett på svensk TV, at ‘jag heter Lennart’.

    Men det trodde hun visst ikke da.

    Så skjedde det ikke noe mer.

    Så jeg var ikke så flink til å sjekke damer på den tida der.

    Jeg var litt sjenert, tror jeg.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Så noen damer fra Sverige, er nok fine, selv om de kanskje har litt dårlig rykte i utlandet, det er mulig.

    Men det er kanskje ufortjent.

    Hva vet jeg.

    Men det er mye rart.

    Vi får se.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • På johncons-blogg, så hører vi hele tiden, om at bestemor Ingeborg, var fra den berømte Gjedde-familien, og Nyholm-familien osv., fra Danmark, hvorav Gjedde var en gammel nordisk adelsslekt, som var mye finere, sa bestemor Ingeborg, enn disse tyske Løvenskiold osv., som kom nordover senere, sa bestemor Ingeborg, på telefon ifjor.

    Så sånn var det.

    Men, det er også et faktum, at bestemor Ingeborg, hadde en bror, ved navn Louis.

    Og det høres veldig fransk ut, synes jeg.

    Så, hm, hadde bestemor Ingeborg måske en fransk mor, (eller kanskje farmor), hadde jeg nær sagt.

    Mysteriet fortsetter.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Min mor hadde også en slags tante, tror jeg, som ble kalt Meme.

    (Med noen sånne apposstroffer, over e-ene da).

    Hvis ikke det var bestemor Ingeborgs tante da.

    Hm.

    Noe sånt.

    PS 2.

    Og noe rart som skjedde i Ribsskog-familien, sommeren 1980, må det vel ha vært.

    Det var at min mor, Karen Ribsskog, og min tidligere stefar Arne Thomassen.

    De kjørte ned, med min søster, Pia Ribsskog, og bror, Axel Thomassen, for å døpe Axel i Danmark.

    Så Axel, han er dansk-døpt.

    Og jeg hadde flyttet til faren min, ca. 10 mil lengre nord i Vestfold, på Berger, høsten før dette.

    Så jeg var på ferie i Jugoslavia, sammen med Olsen-familien, da Axel ble døpt i Danmark.

    Så jeg var ikke engang invitert, i min brors dåp.

    Men da kan kanskje Pia, som da var 8-9 år vel, ha blitt smittet av noe Illuminati, eller lignende, f.eks. fra ‘tante Meme’ da, i Danmark.

    Hvem vet.

    Men man kan vel lure ihvertfall.

    PS 3.

    Og jeg selv, er jeg også døpt i Danmark?

    Nei, jeg er døpt i Svelvik kirke, hvis jeg ikke tar helt feil.

    Altså i den samme kirken, som kronprinsparet, (eller ‘de tyskerne’ som kanskje bestemor Ingeborg ville ha kalt dem, siden Oldenburg-dynastiet originalt er fra Tyskland, og ikke fra Norden, som Gjedde adels-familien, som bestemor Ingeborg var fra, sammen med Nyholm-familien, på morssiden.), hadde generaltprøve på kronprinsbryllupet, i år 2000, eller når det kan ha vært.

    Så etter det, så er vel den kirken kanskje litt nedverdiget, med tanke på alle ‘spilloppene’, som Mette-Marit visstnok har vært med på.

    Hvem vet.

    Men jeg ble ihvertfall døpt der før de ble prøve-gift der da.

    Og min farfar og også min farmor, de hadde begge begravelser, i Svelvik kirke.

    Men jeg tror det var før, at det prøve kronprins-bryllupet ble holdt der.

    Hvis jeg ikke tar mye feil.

    Vi får se.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen