![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
SV: SOL-sjefen klikka
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Feb 11, 2009 at 3:57 PM | |
|
To: Trond Halvorsen <trond-h@getmail.no> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
SV: SOL-sjefen klikka
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Feb 11, 2009 at 3:57 PM | |
|
To: Trond Halvorsen <trond-h@getmail.no> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Kjære uio.no konto Bruker
|
Ingar Vindenes <ingar.vindenes@usit.uio.no> |
Wed, Feb 11, 2009 at 12:57 PM | |||||
|
Reply-To: postmaster@usit.uio.no To: eribsskog@gmail.com Cc: webmaster@usit.uio.no, postmaster@usit.uio.no, c.e.evensen@admin.uio.no | ||||||
| ||||||
Fredrik
Karlsen sine bilder – godt og blanda
Bilde
20 av 59|Tilbake
til album|Fredrik
sine bilder|Profilen
til Fredrik
Fra
albumet:
godt
og blanda av Fredrik
Karlsen
Del
Tag
dette bildetRapporter dette bildet
Lagt
til 9. februar – Kommenter – Liker
Erik
Ribsskog skrev
kl 23:12 9. februar
Og
hva betyr det her tegnet egentlig?
Hvis det er lov å
spørre.
Erik Ribsskog
Fredrik
Karlsen skrev
kl 23:13 9. februar
faan
du lurere på tegn a, hvor i verden bor du??
Erik
Ribsskog skrev
kl 23:16 9. februar
Jeg
bor i England jeg.
Oss gamlinga lurer på hva som foregår
når alle begynner å prate døvespråk vet
du.
Erik Ribsskog
Fredrik
Karlsen skrev
kl 23:18 9. februar
jeje,
det er hemmelig dette vettu. hahahahaha-
Erik
Ribsskog skrev
kl 23:25 9. februar
Ja,
jeg skjønner det.
Men ungdommen får jo ha sine
hemmelige subkulturer osv., det er ikke mye oss som snart er
pensjonister kan gjøre for å forstå noe av det.
David
Ulriksen skrev
kl 11:14 10. februar
finn
dine egne tegn Erik…
Søk på tegnspråk på
sol så finner du noe…!
Erik
Ribsskog skrev
kl 16:36 10. februar
Ja,
jeg
husker den siste sommeren jeg jobba på Rimi.
Så
hadde dem halv pris mobiler på Rimi Langhus.
Så
kjøpte jeg en mobil, så satt du i kassa.
Så
begynte du å sjekke så nøye oppi esken.
Var
det nye regler fra Rimi det eller?
Eller du husker kanskje
ikke?
Og hvorfor ringte du Thomas Bruun om meg, han hadde vel
ikke noe med Rimi Langhus å gjøre da?
Med
vennlig hilsen
Erik Ribsskog
David
Ulriksen skrev
kl 17:39 10. februar
1.
Eska til mobilen var så tung at jeg trodde du hadde lagt hele
safebeholdningen i den!!!
2. Var ikke Thomas sjefen din??
Bare
kødder jeg Erik!
Jeg må kjøpe
hukommelsespiller!! Husker ikke!
Vi har da prata om detta før!
Nå
må du stramme deg opp!
Må du ikke??
Erik
Ribsskog skrev
kl 17:46 10. februar
Hvorfor
må jeg stramme meg opp, jeg har vel aldri vært noe
slapp.
Jeg pleide vel å gjøre min del og vel så
det i butikken.
Ja, vi har prata om det før, men jeg
kan ikke huske å ha fått noe svar.
Men det er
kanskje noe med vannet på Langhus, som gjør at det går
ut over hukommelsen.
Det er mulig.
Med
vennlig hilsen
Erik Ribsskog
David
Ulriksen skrev
kl 17:52 10. februar
Hvorfor
går du å husker på ting som skjedde for snart 10 år
siden??
Noe andre ikke tenker over!
Jeg sjekka bare om alt var
oppi eska til telefonen!
Det er helt naturlig ved salg av ett så
dyrt produkt!
Kunne vært brekkasje!
Begynner å
lure på om det er noe galt med vannet i England jeg!!!
Erik
Ribsskog skrev
kl 17:59 10. februar
For
ti år siden, så tror jeg ikke du var gammel nok til å
jobbe i butikk.
Jeg ansatte deg i butikken da du var 16 år
vel, og det må vel ha vært i år 2000 tror jeg.
Og
det her vi snakker om, var i 2004.
Men men.
Jeg har
aldri sett at de som sitter i kassa på Rimi sjekker mobilene
sånn.
Jeg lurte på om det var noen nye
Rimi-regler.
Jeg husker jeg syntes at det var litt uhøflig,
som om du ikke stolte på meg.
Så jeg ble litt såra
og vonbråten da vet du.
Vannet i England er ikke bra,
det lønner seg å kjøpe vann på flasker, for
det vannet i springen er så fullt av klor og dritt, så
ingen av dem
Europeiske studentene jeg studerte sammen med i
Sunderland drakk vannet fra springen.
Så
sånn er det.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
David
Ulriksen skrev
kl 12:33 11. februar
HAHAH!!!
Erik,
du har blitt miljøforgifta!!!
Erik
Ribsskog skrev
kl 15:16 11. februar
Ja,
det
er det jeg sier jeg og.
12 år på Rimi er alt for
mye.
Med vennlig hilsen
Erik
Ribsskog

Noen sier at jeg har blitt høy på pæra.
Men det synes jeg at jeg har ganske god grunn til også, vil jeg si.
Hvis man sjekker på noe som heter Blogglisten:
http://www.blogglisten.no/tag/7582
Det kan man se at jeg og Obama er de eneste som har egen tag.
Så her skjønner man, av å lese dette, at jeg må være veldig populær.
Dessuten, så gjelder det vel å prøve å lage litt oppstyr også, hvis man blir tullet med av politiet og myndigheter osv.
Dess mer oppstyr og hype, dess fler lesere på bloggen kanskje.
Og dess fler lesere på bloggen, dess flere rettigheter, kan man vel kanskje si(?)
Jeg tror ikke det er sånn lenger, at man bare uten videre, får rettighetene sine, fra myndighetene.
Neida, hvis man er i en vanskelig situasjon, så tror jeg nok at man kan risikere at man bare blir tullet med av myndighetene.
At myndighetene utnytter at man er i en vanskelig situasjon, og driter i rettighetene ens.
Og det er jo ikke riktig det heller.
Så da gjelder det å prøve å stå opp for sine rettigheter da.
Så det er det jeg prøver på da.
For hvis ingen gjør det, så har jeg lest, at de rettighetene blir svekka.
Dess færre folk som står opp for rettighetene sine, dess mer blir folk tulla med av myndighetene.
Sånn tror jeg det henger sammen.
Og dess mer oppstyr jeg kan lage på nettet, dess fler folk får greie på hva som foregår, og dess mer press på myndighetene, på å la folk få ha rettighetene sine i fred, og slutte å tulle med folk som er i en vanskelig situasjon.
Sånn tror jeg det henger sammen, så da prøver jeg å få mest mulig oppstyr om hva som foregår.
Så får vi se hva som skjer.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog


Det begynner å bli fler og fler lesere på johncons-blogg nå.
For nå noen uker tilbake så var det kanskje ca. 50 faste lesere hver dag på bloggen, mens nå er det opp mot 100 faste lesere noen dager.
Og antall unike lesere har også øket.
Så det er veldig bra, så takk til alle som leser på bloggen, og som hjelper meg å holde kontrollen i den situasjonen jeg er, hvor jeg har hørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’, og ikke får noe informasjon av politiet, eller andre, om hva dette går ut på.
Og folk har prøvd å drepe meg på min onkels nå eksdames gård, i Kvelde, i Larvik, i 2005.
Så det er veldig bra hvis noen holder et halvt øye på denne bloggen, så tusen takk for hjelpen til alle leserne på johncons-blogg, i forbindelse med dette!
Reklame
Jeg har tenkt på om jeg skulle ha reklame på bloggen, men jeg tror ikke egentlig det er så mye penger å tjene på det.
Jeg prøvde jo med Google-ads her, ifjor sommer og høst, var det vel, uten at det ga så mye inntekter akkurat.
Og det virker kanskje mer useriøst med reklame, det er mulig.
Kommentarer
Jeg kan også minne om den linjen jeg har pleid å legge meg på, når det gjelder kommentarer på bloggen.
Jeg tillater det meste, men jeg setter grensen ved personangrep/trakassering/mobbing.
Bare for å ta med om det, siden det har vært et par meldinger i det siste, som jeg ikke har tatt med, fordi jeg synes det begynner å minne mer om personangrep og trakassering da.
I tilfelle noen lurte på hvorfor de ikke fikk med kommentaren sin på bloggen.
Men det skjønte dem kanskje fra før.
Det er mulig.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Average
wrap-up time between calls included in Bertelsmann asDP (staff growt)
programme
At
Bertelsmann Arvato’s Microsoft Scandinavian Product Activation, in
Liverpool, there was being put a lot of focus on average call-time
and wrap-up time between calls, for staff.
(On the expense of
the content of the calls?)
(We were a bit like guinea-pigs, I
think, there.
Collegues has described it as ‘almost like being
in
prison’:
https://johncons-blogg.net/2008/10/heisann-christine-3.html).
Less..
Note:
This item contains 4 connected files (see top right)
Item
Info
Embed/Links
Spread
Item
Added:
Feb 11 2009 In: leak
Recorded
on: Sep 21 2006
By: johncons
Her er Trond Halvorsens side om 11. september og krigen mot terror:
http://home.chello.no/trondh/911/bluff2.html
Jeg syntes den hadde veldig bra standard, spesielt på innholdet, til å være en norsk side, og sikkert også til å være en 11. september/krigen mot terror-side, uten tanke på hvilket språk det er på.
Det var kanskje litt mange døde linker, men ellers virka det veldig bra synes jeg.
Som alternativ til den offisielle versjonen da.
Så det var imponerende, jeg tror han Trond Halvorsen må være en av de som er i fremste rekke når det gjelder å finne ut sannheten om 11. september og krigen mot terror osv., så det var imponerende, må man si.
Så sånn er det.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Websider har jo en tendens til å forsvinne noen ganger.
Jeg husker jo at jeg hadde jo en webside, som het www.johncons.com, ifjor, som ble slettet, for jeg brukte for mye tid på websiden og bloggen, og for lite tid på jobben, så da forsvant websiden gitt.
Men men.
Så tenkte jeg kunne prøve å legge ut en back-up av den 11. september siden her.
Så får vi se om det funker:
|
Krigen mot terror er en bløff |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Professorer i fysikk hevder myndighetene lyver om 11. september
I november 2005 skrev Deseret News en artikkel om Professor Steven E. Jones som i en vitenskapelig analyse hevder at eksplosiver plassert på innsiden av World Trade Center fikk byggene til å kollapse. Nå står han fram sammen med en gruppe fysikere og vitenskapsmenn for å få fakta frem i nyhetsbildet, skriver Deseret News i en artikkel fra 27. januar 2006. Gruppen håper media rundt omkring i verden vil be eksperter i deres områder om å undersøke gruppens funn og påstander. “Da vil en av tidenes største skrøner blotte seg foran øynene på en hel verden,” sier de.
voltairenet.org: The «Scholars for 9/11 Truth» rejected the official version 9/11 Revisited: Scientific and Ethical Questions – foredrag holdt av Steven E. Jones 1.2.2006
“Amazing, incredible, pick your word. For the third time today, it’s reminiscent of those pictures we’ve all seen too much on television before, where a building was deliberately destroyed by well placed dynamite to knock it down.”
I februar 2005 brant en skyskraper i Madrid i mer enn 13 timer. Den var fullstendig overtent, men kollapset ikke.
CNN: Charlie Sheen mener myndighetene står bak angrepet Charlie Sheen stiller spørsmålstegn ved den offisielle teorien i CNNs SHOWBIZ TONIGHT.
Larry Silverstein leaset WTC rett før 11. september World Trade Center 1 og 2 (110 etasjer) var offentlig eid inntil Larry
…Intet fly fra flyvåpenet dukket opp for å avverge eventuelle nye angrep …fortsatt ingen fly fra det amerikanske forsvaret
Toppen begynte å vippe til siden og i henhold til naturlovene skulle den da fortsatt i den bevegelsen. Men isteden ble den plutselig pulverisert i luften. Den hvite støvskyen er et tegn på eksplosiver.
Kl 10:28 kollapset WTC1 på samme måte – på under 10 sekunder. WTC7 falt plutselig sammen syv timer senere Kl 17:20, syv timer senere, kollapset plutselig WTC7 på 6.6 sekunder. WTC7 hadde ikke engang blitt truffet av et fly Det ble satt igang en
… 10 timer etter det første “flyangrepet” …
Myndighetene svarte at det bare hadde vært 14 piloter i arbeid den dagen og at resten av forsvaret var på øvelse i Nord-Øst området US Military hadde 4 war games (terrorøvelser) 11. september. Disse øvelsene inkluderte flykapringer. 16. februar 2005 spør Cynthia McKinney Donald Rumsfeld hvem som hadde ansvar for disse øvelsene. mer Larry Silverstein fikk $7.000.000.000 av forsikringsselskapet fordi angrepet var å regne som to terrorangrep.
I en PBS dokumentar innrømmer Larry Silverstein at WTC7 ble revet ned
Han forklarer altså at grunnen til at de rev ned WTC7 var at de
Televised images of the attacks on the World Trade Center suggest that explosives devices caused the collapse of both towers, a New Mexico Tech explosion expert said Tuesday.
10 dager senere endret plutselig sprengningseksperten sin mening om hva som forårsaket kollapsene. Hans nye mening var helt motsatt av hans første uttalelse og stemte nå bedre med den offisielle forklaringen. Hvis en ekspert kan ta så grundig feil ved første øyesyn, så bør han revurdere sin stilling. Han hadde funnet ut at Osama Bin Laden kan oppheve natur og fysikklovene ved spesielle tilfeller:
Deanna Spingola intervjuet William Rodriguez 26. august 2005. Han hadde jobbet i World Trade Center i 20 år og jobbet i kjelleren da flyet traff bygget. Han forteller om kraftige eksplosjoner i kjelleren før og etter flykrasjet. As he was discussing the day’s tasks with others, there was a very loud massive explosion which seemed to emanate from between sub-basement B2 and B3. There were an additional twenty-two people on B2 sub-basement who also felt and heard that first explosion…
Brannmann1: poch-poch-poch-poch-poch-poch-poch Brannmann2: Floor by floor it started poppin’ out .. Brannmann1: It was as if as if they had detonated, det.. Brannmann2: yea detonated yea Brannmann1: as if they had planned to take down a building, Om bygget hadde klappet sammen som dominobrikker slik myndighetene hevder skulle man kunne forvente å finne noen hele kontorrekvisita i vrakrestene, en hel stol, en hel telefon eller liknende. Men på 10 sekunder ble 110 etasjer pulverisert. “You have two hundred and ten story office buildings. You don’t find a desk. You don’t find a chair. You don’t find a telephone, a computer. The biggest piece of a telephone I found was half of the keypad. The building collapsed to dust.”
Ben Fountain, a financial analyst who worked in the World Trade Center Complex, told People Magazine that in the weeks before 9/11 there were numerous unnanounced and unusual drills where sections of both the twin towers and building 7 were evacuated for quote ‘security reasons’. This was obviously the perfect opportunity to place those explosives.
De svarte boksene er laget av et sterkt materiale og er skapt for å tåle flykrasj.
Pentagon er USAs sikreste bygg. Et innkommende fly ville ha blitt registrert på radaren. Når denne muslimske araberen uforhindret klarer å angripe Pentagon og knuse 3 store skyskrapere midt i stormakten USA, så er det ikke grenser for hva denne supermannen kan få til. Dette bildet ble tatt rett etter angrepet. Her er det ingen vraksrester etter et stort passasjerfly. Et fly har bensinen i vingene og bensineksplosjonene ville ha vært på hver side av sentrum. Veggen rundt hullet er uskadet. Ingen tegn etter vinger som har truffet noe. 20 minutter senere kollapset plutselig veggen: Veggen så stødig ut før den falt ganske pent og symmetrisk sammen. Kanskje det lille hullet ikke var overbevisende nok? Personlig synes jeg fortsatt ikke det ser ut som om en Boeing 757 har krasjet her. Ser mer ut som et båtkrasj.
Pentagon består av 5 ringer. Det ble også et hull i den midterste ringen, ring C. Myndighetenes forklaring på hullet var at nesen på det kaprede flyet hadde laget det. Myndighetene må tro folk er svært dumme. Det har vært mye skepsis rundt forklaringen og Popular Mechanics har fått betalt for å tilbakevise skeptikernes påstander om at det var en inside job, så de har kommet med en annen forklaring på hva som laget hullet. De mener at det var landingshjulet til flyet som hadde laget dette. Det etter å ha trillet gjennom fem betongvegger (tre ringer), for så å ha blitt oppløst på samme måte som resten av flyet. HOLE TRUTH: Flight 77’s landing gear punched a 12-ft. hole into the Pentagon’s Ring C The hole truth, and nothing but the truth, so help us God, to make our lies come true
Flykrasj etterlater seg vrakrester! Men ikke ved Pentagon! Pentagon simulerte et Boeing 757-krasj i år 2000 10 måneder før 11. september simulerte det amerikanske militæret en Boeing 757 krasje inn i et miniatyr-Pentagon i et laboratorium. Dette som en øvelse på hva som måtte gjøres hvis dette skulle skje. De burde heller øve på hvordan de skal få justert de avanserte våpnene sine til å skyte ned et fly før det i det hele tatt kommer i nærheten av Pentagon – framfor å være så skråsikre på at en Boeing 757 snart vil krasje der. Det er så avslørende… NORAD hadde øvelser med kaprede fly som våpen I tiden før 11. september hadde NORAD (North American Aerospace Defense Command) øvelser hvor de simulerte kaprede fly krasje inn i bygninger, blant annet i World Trade Center. NORAD ble skapt i 1958 for å beskytte mot sovjetiske angrep. Før 11. september 2001 utførte NORAD 4 øvelser i året med kaprede fly. Etter 11. september har de utført mer enn 100 øvelser med kaprede fly. FBI konfiskerte video fra overvåkingskamera Et overvåkingskamera på en bensinstasjon og på taket på et hotell like ved filmet hva som fløy inn i Pentagon. FBI var der innen få minutter og konfiskerte videoene, med den begrunnelse at det var nødvendig for etterforskningen. FBI har nektet å utlevere videoene. Pga mye skepsis blant folk ga FBI etterhvert ut 5 bilder fra et av Pentagons egne sikkerhetskameraer. Bildene var manipulerte og viste ikke hva som fløy inn i Pentagon.
A common interpretation of why the frames were released and what they show about the attack is exemplified in the video Painful Deceptions. It suggests that the frames were released in order to quell a growing chorus among skeptics that no plane hit the Pentagon. En analyse av de manipulerte bildene
Like the Unscathed Hijacker Passport Found Near Ground Zero, Now Comes Flight 77 Passenger’s Perfectly Intact ID Card Found at Pentagon Meltdown. Never before revealed passport of Pentagon victim called by critics ‘another piece of bogus evidence’ planted by the FBI like the passport, hijacker luggage and other suspicious evidence quickly linking the 19 Arab hijackers to 9/11. mer
Svindlerne ved Pentagon tenker ikke på at bilder tatt til forskjellige tider av forskjellige folk kan samles og utgjøre en “film” som viser endringene på åstedet. Biler flyttes og byttes ut. The Great 911 Pentagon Insurance scam The Great Pentagon Insurance scam part 2
“Less than 100 feet from the initial impact of the American Airliner Bell was hit by the plane’s left wing and almost got his ass sucked into its big engine. Then the explosion knocked him to the floor. Later, Bell woke up in a state of shock.” – fra parodien – originalen
At Least 7 of the 9/11 FBI ga ut en falsk Osama Bin Laden video i desember 2001 På spørsmål om hvordan syv av selvmordskaprerne fortsatt kunne være i live svarte Dick Cheney at passene og ID-kortene måtte ha vært stjålet.
Når den ekte Laden har vært på TV så har han selv gått til en arabisk TV-stasjon for å la seg intervjue eller holde en monolog med ansiktet mot kamera. FBI sin Osama-video er en times “One day in the life of Osama Bin Laden”-dokumentar delt opp i 3 scener/situasjoner, hvor kameramannen er mer eller mindre tilfeldigvis til stede. FBI sier at de fant videoen i et hus i Jalalabad, men vil ikke gå nærmere inn på hvordan de har funnet den. Man kan sikkert spørre FBI om de har gått fra hus til hus og sett gjennom alle videoene til folk, for å se om de kunne finne en innrømmelse fra Laden, men FBIs etterforskingsmetoder er Top Secret så man kan ikke forvente å få svar.
Osama Bin Laden er FBIs Most Wanted Terrorist Men han er ikke mistenkt for å stå bak angrepet 11. september 2001. Han er isteden mistenkt for å ha drept noen amerikanere i bl.a Kenya i 1998:
Uansett hvor du går må du utvise forsiktighet. FBI mistenker at Laden jobber med å terrorisere folk over hele kloden, så det er best å få tak i ham så fort som mulig.
5. juni 2006 fikk Rex Tomb, “Chief of Investigative Publicity” for FBI, spørsmål om hvorfor Laden ikke var mistenkt for angrepet 11. september:
George Walker Bush
The Bush administration made plans for war and for Iraq’s oil before the 9/11 attacks, sparking a policy battle between neo-cons and Big Oil,
Det gikk en “urban legend” i Manhatten 10. september. Mange hadde fått beskjed om at noe stort skulle skje. Mange av de som jobbet i WTC fikk beskjed om å ikke gå på jobb den 11. Jeg antar at smartingenes forhåndsberegninger på antall drepte derfor ikke stemte.
Sheikh Osama Bin Laden 17. september sa Bin Laden:
Hva er en konspirasjon? Å konspirere betyr å slutte seg sammen (for å ødelegge el. skade noe(n)) Enten har Ali BinLaden og de 19 kaprerne konspirert eller så har Bush og de hemmelighetsfulle FBI-medlemmene konspirert.
Har Osama Bin Laden spandert flybillett på 19 arabere som hadde lyst til å ta livet av seg? Stemmer den offisielle konspirasjonsteorien med videoene, bildene og virkeligheten generelt? Lenker Filmer Loose Change – Extra Footage Loose Change i Manhatten 11. september 2005 Loose Change 2nd Edition (DvD-Rip) – Torrent Fox 40 News har et innslag om Loose Change Del 3 (1:40) In Plane Site
911: The great illusion
del 2 (55 min) Everybody’s gotta learn sometime (71 min) Compilation exposing 9/11 Truth (59 min) Evidence to the Contrary REDUX 2006 (86 min) 9/11 Revisited (19 min) Web-sider Scholars for 9/11 Truth” (S9/11T) is a non-partisan association of faculty, students, and scholars, in fields as diverse as history, science, military affairs, psychology, and philosophy, dedicated to exposing falsehoods and to revealing truths behind 9/11 Unanswered Questions – weblogg Hva skjedde i Oklahoma 1995? Den offisielle historien er at en terrorist hadde parkert en bil med en bombe utenfor Murrah-bygningen. Lokale nyhetsstasjoner i Oklahoma rapporterte live at det ble funnet to bomber til – på innsiden av bygningen:
|
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
SV: SOL-sjefen klikka
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Feb 11, 2009 at 1:53 AM | |
|
To: Trond Halvorsen <trond-h@getmail.no> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
SV: SOL-sjefen klikka
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Feb 11, 2009 at 1:11 AM | |
|
To: Trond Halvorsen <trond-h@getmail.no> | ||
| ||
Nå fikk jeg flashback til år 2002, tror jeg det her må ha vært.
Det siste halvåret jeg jobba som butikksjef i Rimi.
Eller om det var like før jul i 2001.
Noe sånt.
Da jobba jeg som butikksjef på Rimi Langhus, og jeg hadde en svart Ford Sierra, som jeg brukte til å kjøre fram og tilbake til jobben, de sjeldne gangene bilen virka da.
Jeg kjørte på en vei de har uti der.
Nå har jeg sett på Oslo-losen da, så jeg tenkte jeg skulle skrive at det heter ikke vei uti der, men at det het veiingsen, eller noe.
Men det blei litt for dumt, så det gadd jeg ikke.
Men det er en slags vei da, eller en vei da, som går hvis du kjører til høyre ut fra parkeringsplassen, der hvor Rimi Langhus var før.
Så tar du til høyre nesten med en gang, ut på en større vei da.
Som går mellom Ski og motorveien til Oslo tror jeg.
Europaveien, heter vel den.
Så hvis jeg har flaks og sier riktig, så går den veien mellom Ski og Europaveien.
Eller, man kan ta av til Europaveien, er det kanskje.
Man kommer kanskje til Kolbotn, eller noe hvis man kjører den veien(?)
Tja, det skal jeg ikke si.
Men man kan komme til motorveien til Oslo da.
Og den dagen, så var det mørkt, husker jeg.
Og jeg jobba seinvakt da.
Og noen, på noe verksted, eller noe, hadde tulla med lysa på bilen min, så de virka ikke så bra på fjernlys da.
Men jeg kjørte nesten alltid i Oslo-området, hvor det var bra lys.
(Fordi de verkstedene, de tulla så mye med bilen, når jeg leverte den på reparasjon).
Det virka ihvertfall sånn.
Så sånn var det.
Men da ringer plutselig sjefen min fra HV, midt i høljregnet.
Det regna så mye, eller om det hagla, at det var vanskelig å se veien.
Og det var vanskelig å høre hva han sa, for vindusviskerne måtte gå for fullt.
Men jeg tror vindusviskerne var ganske nye, så det gikk greit.
Så sånn var det.
Erik Andersen, tror jeg han het, han HV-sjefen min som ringte da.
Jeg har bare fått telefon fra HV en gang, så det er derfor jeg husker det.
Eller muligens to ganger, hvis ikke den andre gangen var e-post.
Men jeg synes det var så rart at han skulle prate mens han hørte jeg kjørte da.
Han måtte ha hørt vindusviskerne.
Han jobba i Andersen Consulting, han HV-sjefen.
Jeg lurer på om han var noe troppssjef, eller noe.
Noe sånt.
Og han skulle be meg på noe HV julemiddag, eller julebord, tror jeg det var.
Så det var nok slutten av 2001 det her.
Og jeg hadde jo aldri tid omtrent, til å dra på HV-repøvelser.
For et par år etter at jeg kom inn i HV, så ble jeg jo butikksjef i Rimi.
Og jeg hadde også problem med et kne i mellomtida.
Så jeg var bare på 2-3 rep-øvelser med HV, fra 1996 til dags dato vel.
Tre HV-øvelser, vil jeg tippe på.
Noe sånt.
Men jeg skulle egentlig ha vært på mange fler, men det var alltid jobben, eller så var det kneet, ellers så var det at jeg ble forfulgt av noe ‘mafian’ og måtte flykte til England osv.
Så jeg har ikke vært så flink til å dra på HV-øvelser, men jeg har prøvd så godt jeg har kunnet da.
Ikke langt unna ihvertfall.
Det har ikke vært sånn at jeg sniki meg unna hver øvelse, og klaget på kneet, som jeg nok kunne ha gjort, for det kneet må jeg være forsiktig med da, det er noe ruptur i noe korsbånd osv.
Men men.
Og jeg kom ikke så bra overens med han Andersen, eller noen andre der.
Det var en som var litt artig, som jobba på Carl Berner, på Meny der vel, som blei med ut på byen, i Elverum en gang, og vi prata såvidt med noen damer fra lærerhøyskolen eller var det sykepleierhøyskolen, eller noe, som vi traff der.
Og han ga meg noen tips, om butikkledelse osv.
Jeg hadde jo ikke fått noen sånne tips i Rimi, så det var veldig verdifullt faktisk.
Han var sjef for kjøtt/fisk-avdelinga på Meny, tror jeg det var, på Carl Berner.
Men det her var siste rep-øvelsen hans da.
Og da virka Sierraen min, for en gangs skyld, så da lot jeg han sitte på med meg, til Ammerud, eller noe sånt noe, ihvertfall et eller annet sted i Groruddalen.
Så han var litt sånn menneskelig, kan man kanskje nesten si.
Og han sjefen som var helt på topp der, uten at jeg husker hva han heter, han virka også ganske pålitelig osv., muligens, selv om jeg ikke prata så mye med han områdesjefen, eller hva han var.
Men det var også mange andre over han områdesjefen, som var på rep-øvelser osv. noen ganger.
Så det er ganske heavy greier, tror jeg ihvertfall.
Men men.
Men han Andersen og de andre folka i Støtteområdet da, som jeg er i.
Dem gikk jeg ikke så bra overens med.
Jeg var med noe 12-7 lag en gang vel.
Og dem virka motiverte og alt mulig.
Dem er visst frivillige dem, og ikke vernepliktige sånn som vi var da, på geværlaga osv.
Og dem virka som normale folk.
Men kollegene mine på laget osv., dem ble jeg aldri så bra kjent med.
Men det var vel en blanding av folk, i det området, og jeg var ikke der så mye, så kan ikke si med sikkerhet hvordan de folka var.
Men han Andersen dreiv og kommanderte, eller hadde en sjefete tone ovenfor meg, husker jeg.
(Og jeg husker jeg hørte at han prate om meg, til noen andre befal, bak ryggen min da, om jeg skulle være med 12-7 laget, eller ikke.
På Rena, var vel det.
Jeg synes han tulla litt fram og tilbake, om hvilket lag jeg skulle være med på osv. da.
Men men).
Og det synes jeg er litt dumt, når man er i 30-åra, og har vært gjennom infanteriet, og 3-4 rep-øvelser i Hæren og i HV.
Så han synes jeg var litt umoden som troppsjef, eller hva han var.
Så da han ringte meg, og skulle ha meg med på julebord, var det vel.
Så hadde jeg egentlig ikke noe lyst til det.
Men jeg tok jo telefonen da, av gammel vane, i tilfelle det var noe problem på jobben, selv om jobben da var stengt.
Og i høljregnet og med dårlig lys på bilen, så måtte jeg konse om samtalen og.
Men jeg har jo kjørt kinamat for Chinatown-expressen Eiksmarka.
Så jeg er litt vant med sånn stressing, når jeg kjører.
Så tenkte jeg at jeg skulle ta en spansk en, på han troppssjefen da, han Andersen.
Så sa jeg sånn, ‘ja kanskje jeg har tid til det, når skal det være osv’.
Og da bare forrandra han helt tone, og da forstod jeg det på tonen hans da, at han ville egentlig ikke at jeg skulle komme på julebordet, eller hva det var igjen.
Men hvorfor ringte han da?
Dette var den eneste gangen HV ringte meg om noe sånt, de åtte årene jeg bodde i Norge mens jeg var i HV.
Så det var litt rart at den eneste ringinga skulle være da jeg kjørte i dårlig sikt og med dårlig lys, seint om kvelden, etter jobben.
Er det noe ‘mafian’ i HV og lurer jeg på nå, etter at jeg fikk det flashbacket her nå.
Så sånn er det.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Hvorfor det skal være 12-7 lag, og alt sånt i HV.
Sånn at HV, med støtteområde osv., er mer eller mindre som en egen hær.
Det vet jeg ikke.
Men det er et eller annet som er galt mener jeg.
Når dem lager en egen HV-hær.
For det burde egentlig vært nok å ha en vanlig hær.
Men kanskje den vanlige hæren er ‘kuppet’ da.
De bruker vel stort sett pengene på New World Order-ting der nå, og på å hjelpe USA og NATO i Afganistan osv.
Så kanskje det er det som er grunnen.
At man ville kompansere for dette.
Det er mulig.
Eller å ha en slags hemmelig milits da, som HV jo egentlig er.
Men her foregår det nok en krig.
Om HV skal være effektive eller ikke.
Så de drapssakene man har hatt, hvor folk har blitt drept med HV-våpen, det kan også muligens være set-ups for å diskreditere HV, sånn at HV-folk ikke skal få ha skarpe våpen hjemme, og dermed svekke HV da.
Det er også noe jeg har lurt litt på tidligere.
Så det er mye rart, det er sikkert.
Så sånn er det.
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen