johncons
  • Hr. styreformann, mine damer og herrer.

    Jeg setter veldig stor pris på at dere inviterte meg for å være her i aften.

    Dere har et stort ansvar i disse dager, og en artikkel jeg leste, for en tid siden, minnet meg
    om hvor spesiellt tungt, byrden av vår tids hendelser, ligger på deres yrkes (avisutgivernes) skuldre.

    Dere husker kanskje, at i 1851, så ansatte the New York Herald Tribune, som var sponset
    og ble publisert av Horace Greeley, en obskur journalist, med navn Karl Marx.

    Vi blir fortalt, (i artikkelen), at utenrikskorrespondent Marx, som var helt blakk,
    og som hadde en syk og underernært familie, hele tiden, ba Greeley og administrerende
    direktør, Charles Dana, om en økning i hans allerede relativt høye lønn, på $5 pr. artikkel,
    en lønn som han og Engels, utakknemlig omtalte som den ‘værst mulige småborgelige utnyttelse’.

    Men når alle hans henvendelser om lønnsforhøyelse ble avvist, så kikket Marx seg om
    etter andre måter å oppnå inntekter til livets opphold, og også berømmelse, på.
    Han brøt etterhvert forbindelsen med the Tribune, og dedikerte heller sine evner,
    på heltid, til å jobbe med den ideen, som senere ga verden kimen til Leninisme,
    Stalinisme, revolusjon og den kalde krigen.

    Hvis bare denne nevnte kapitalistiske New York-avisen, hadde behandlet han litt snillere,
    hvis bare Marx hadde fortsatt som utenrikskorrespondent, så hadde kanskje historien blitt
    anderledes. Og jeg håper alle avisutgivere vil ha denne lærepengen, friskt i minne,
    neste gang, som de mottar et henvendelse fra en fattig korrespondent, som vil medføre
    en liten økning på utgiftskontoen til en obskur avis.

    Jeg har valgt ‘presidenten og pressen’, som tittel på mitt foredrag her i kveld. Noen
    vil kanskje hevde at en bedre tittel, ville vært ‘presidenten mot pressen’, men det
    er ikke med en slik innstilling, som jeg taler her ikveld.

    Men, på en annen side, så er det sant, at da en velkjent diplomat, fra et annet land,
    forleden krevde, at innenriksdepartementet, skulle tilbakevise anklager, mot denne
    diplomatens kollega, fra visse aviser, så var det unødvendig, for statsadministrasjonen,
    å nevne, at de ikke var ansvarlige for pressen, siden pressen allerede hadde gjort
    det klart, at de ikke var ansvarlige for denne statsadministrasjonen.

    Uansett, så er det ikke min hensikt her i kveld å levere det vanlige angrepet på den såkalte
    enparti-pressen. Tvert imot, i de siste måneder, så har jeg sjelden hørt noen klager
    på politisk partiskhet, fra pressen, untatt fra noen få republikanere. Det er heller
    ikke min hensikt, å diskutere, eller forsvare kringkastingen av presidentens presse-
    konferanser på TV. Jeg tror det er en stor fordel, at ca. 20 millioner amerikanere,
    regelmessig følger med på disse pressekonferansene, og på den måten får observere,
    hvis jeg får lov å kalle den det, den skarpe, intelligente og høflige oppførselen,
    som deres Washington-korrespondenter utviser.

    Disse kommentarene, går heller ikke inn på temaet som omhandler, at pressen burde
    respektere, at enhver president, og hans familie, burde ha rett til å ha en viss
    grad av privatliv.

    I løpet av de siste månedene, så har deres Hvite hus-reportere, og fotografer, vært med
    på regelmessige kirkebesøk, noe som sikkert ikke har vært til skade for dem.

    På den annen side, så er jeg klar over, at deres medarbeidere og fotografer, muligens nok
    klager over, at de ikke lenger, får lov å ha like mange gratis-medlemskap hos de lokale golfklubbene,
    som de pleide å ha før.

    Det er sant at min forgjenger, ikke hadde noe imot, som jeg har, bilder som illustrerer
    ens golfferdigheter. Men så traff han heller aldri en Secret Service mann i hodet med
    golfball, når han spillte golf, heller. Det temaet jeg ønsker å ta for meg i kveld, er
    et mer edruelig et, som går på omtanke for avisutgivere, såvel som redaktører.

    Jeg vil snakke om våre felles ansvar ovenfor en fare som felles angår oss. De siste
    ukers hendelser, kan kanskje ha hjulpet, til å sette lyst på (‘illuminate’) denne faren,
    for noen av oss. Men selve farens store dimensjoner, har man kunnet se, i horisonten,
    i mange år allerede. Uansett hva våre håp for fremtiden måtte være – i forbindelse med
    å redusere denne faren, og også i forbindelse med å leve med den – det er ingen måte
    man kan unnslippe tyngden eller helheten av denne utfordringen for vår eksistens og
    for vår sikkerhet. – en utfordring, som møter oss på en utradisjonell måte i alle sider
    av våre liv.

    Denne dødelige faren, gjør at vårt samfunn, nå trenger to nødvendigheter, som direkte angår
    både presidenten og pressen. To nødvendigheter, som kanskje virker nesten motstridende,
    men som må gjenforenes og fullføres, hvis vi skal klare å møte denne risiko for vår nasjon.
    Jeg viser for det første, til nødvendigheten av, en mye større grad, av informasjon til
    offentligheten, og for det andre, så viser jeg til, nødvendigheten av en mye større grad,
    av hemmeligholdelse, i samfunnet.

    Ordet ‘hemmeligholdelse’, har en dårlig klang, i et fritt og åpent samfunn, og som folk,
    så har vi en arv og en historie, hvor motstand mot hemmelige samfunn, hemmelige eder og
    og til hemmelig fremferd, har stått sterkt. Vi avgjorde, for lenge siden, at faren ved
    overdreven og unlegitim hemmeligholdelse, av aktuell informasjon, langt overgikk farene,
    som brukes som argumentasjon, for å holde slik informasjon hemmelig. Selv idag, så er
    det av liten verdi, å prøve å bekjempe trusselen av et lukket samfunn, ved å imitere et
    slikt samfunns totalitære restriksjoner. Selv idag, så er det av liten verdi, av å sikre
    vårs nasjons overlevelse, om ikke vår nasjons tradisjoner også overlever. Og det er en
    overhengende fare for, at hvis det blir utrykt et behov for økt sikkerhet, så vil dette
    kunne bli brukt som unnskyldning, fra de som ønsker økt sensur og mindre åpenhet i
    samfunnet, til å få gjennomslag for nettopp dette. Dette ønsker jeg ikke å tillate,
    sålenge det er i min makt å hindre en slik utvikling. Og ingen tjenestemann, i min
    administrasjon, uansett om hans rang er høy eller lav, eller om han har en sivil eller
    militær stilling, burde tolke mine ord her i kveld, som en unnskyldning, for å sensurere
    nyheter, for å undertrykke opinionen, eller for å dekke over våre tabber eller for å
    tilbakeholde for pressen eller offentligheten, de faktaene, som de fortjener å få vite.

    Men, jeg spørr hver avisutgiver, hver redaktør, og hver journalist, i nasjonen, om å
    tenke over sine egne standarder, og også om å gjennkjenne egenskapene til vår nasjons
    risiko. I krigstid, så har regjeringen og pressen, som hovedregel, enet seg, i et
    mål, basert mye på selv-dispilin, om å unngå, at uautoriserte avsløringer ovenfor
    fienden. I tider med en ‘klar og nærværende fae’, så har domstolene, hevdet, at selv
    rettighetene i ‘the First Amendment’ (av grunnloven), må undetrykkes, til fordel, for
    publikums behov av å ha en nasjonal sikkerhet.

    I dag, så har vi ingen erklært krig – on uansett hvor tøff denne kampen vi kjemper
    nå (den kalde krigen, krigen mot kommunismen), enn er, så vil denne krigen aldri
    bli erklært, i en tradisjonell forstand. Vår måte å leve på, er under angrep. De
    som har gjort seg til våre fiender, er i frammarsj, rundt om på globen. Våre venners
    overlevelse, er i fare. Og alikevel, så skjer dette, uten at noen krig er erkært,
    ingen grenser har blitt krysset av marsjerende tropper, og ingen misiler har blitt
    avfyrt.

    Hvis pressen forventer en krigserklæring, før de innfører en selvpålagt sensur, som
    under krigssituasjoner, da kan jeg bare si, at ingen krig, har noen gang, vært en større
    risiko, mot vår sikkerhet. Hvis du forventer at det først skal dukke opp en ‘klar og
    nærværede fare’, da kan jeg bare si, at faren har aldri vært større, og den nærvær, har
    aldri vært mer påtrengende.

    Dette krever en endring, i anskuelse, en endring i taktikk, og en endring i mål – av
    myndighetene, av folket, av enhver forretningsmann og arbeidsleder, og av alle aviser.
    For vi har mot oss, verden rundt, en ensrettet og hensynsløs konspirasjon, som hoved-
    sakelig er basert på skjulte metoder, for å øke sin innflytelsessfære. – På infiltrasjon,
    istedet for innvasjon, på å nå sine mål gjennom korrupsjon og nedbrytelse snarere enn
    gjennom demokratiske valg, gjennom trussler snarere enn gjennom å la folk ta sine egne
    valg, gjennom geriljavirksomhet om natten, snarere enn gjennom miliæraksjoner om dagen.
    Dette er et system som gjennom bruk av autoritære midler, har bundet store menneskelige
    og materielle resursser, i det å bygge opp, ett tettmasket, og høyt effektivt maskineri,
    som kombinerer militære, diplomatiske, etterettnings, vitenskapelige og politiske
    operasjoner.

    Dets forbredelser er skjulte, ikke publiserte. Dets tabber, blir begravet og ikke
    slått opp på førstesidene. Dets meningsmotstandere blir kneblet, og ikke hyllet.
    Inget utgifter blir satt spørsmålstegn ved, ingen rykter blir trykket, ingen
    hemmeligheter blir avslørt. Det dirigerer en kald krig, med en grad av krigsdisiplin,
    som inget demokrati, noen gang, ville hverken ønske eller håpe å oppnå.

    Uansett, ethvert demokrati, gjenkjenner nødvendigheten av selvpålagt tilbakeholdenhet,
    når det gjelder området nasjonal sikkerhet. – og spørsmålet er, om denne tilbakeholdenheten,
    må skjerpes enda mer, hvis vi skal klare å motstå slike nevnte angrep, såvel som en
    eventuell innvasjon.

    For fakta er, at denne nasjons fiender, åpent har skrytt av, at de har tilegnet seg
    informasjon, gjennom våre aviser, som de ellers ville ha måttet bruke agenter, for
    å klare å få tak i, gjennom tyveri, bestikkelser, eller spionasje, at denne nasjons
    hemmelige forberedelser, for å motstå fiendens hemmelige planer, har blitt åpenlyst
    tilgjengelige, for enhver avisleser, venn som fiende, at størrelsen, styrken og
    plasseringen og egenskapene til våre styrker og våpen, våre planer og strategier
    for deres bruk, har alle blitt detaljert og nøyaktig beskrevet i pressen og andre
    nyhetsmedia, i en slik grad, at det har vært tilstrekkelig, for å dekke informasjons-
    behovet, for enhver fremmed makt, på dette området, og at det, ved minst et tilfelle,
    har blitt publisert informasjon om et hemmelig system, som brukes for å overvåke
    satelitter, med den konsekvens, at adskillig tid og penger måtte brukes for å utføre
    endringer på dette systemet.

    (jeg har en god del igjen, men det er rimelig tungt språk, så jeg trenger en pause her).

    http://millercenter.org/scripps/archive/speeches/detail/3677

  • Manuel said…

    I see that you guys are having issues with arvato right??? Dont worry….we have issues here in Mexico too. It seems to me that Arvato have issues all around the world

    26 November 2008 08:09
    johncons said…

    Yes,

    that’s right.

    Arvato are using illigal management-methods here in the UK, and there has also been problems with a lot of other bullying etc., from managers.

    I’ve started a case against Bertelsmann Arvato’s Microsoft Scandinavian Product Activation:

    http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation

    And I’ve also started making a video about the problems at Arvato:

    http://uk.youtube.com/watch?v=H6nIFBWJPPc

    I’ve contacted a lot of British law-firms, to try to get this case to court.

    (Under the legal-aid programme, which exists in the UK).

    But none of the law-firms, have wanted to give help.

    I’m wondering if the law-firms are afraid, of eighter Bertelsmann Arvato or Microsoft.

    Or both.

    Or if it is the British Government or some freemasons etc, who are pulling the strings, to try to prevent justice.

    Like I think one have to describe what they are doing as.

    The only thing I’ve got to work, as of yet, is to publish about the problems, on the internet, and also on Facebook, witch I’ve done.

    So maybe this will help.

    But I’ll continue to contact the law-firms as well, at least to keep the case alive.

    I made sure to keep all the files, from work, when I worked, there, since I suspected a bit that there was something going on etc.

    And I tried to make a note, each time, the managers were bullying etc., at work.

    (Because I’ve learned, when I worked as a shop manager in a big Norwegian food-chain, that notes like this, (with date and time and description), will count as evidence, in court).

    But I’ll continue to try to whistleblow about these problems, untill they can hopefully be brought up in the right courts etc.

    But if you have something that you want me to publish, about the problems with Arvato in Mexico, then I think it’s ok for me to publish it, even if there isn’t that many people that are reading on my blog yet, but maybe they will be more people reading in the future, if I write more in English etc.

    We’ll see.

    Thanks for the comment by the way, it’s interesting to get updates about how Arvato operates in other countries etc!

    Sincerely,

    Erik Ribsskog

    https://johncons-blogg.net/2008/10/facebook-katri-masters-2.html#comments
    26 November 2008 08:54

  • Nå lagde jeg nattmat her. Eller frokost blir det kanskje. Det her var ganske sterkt, selv om jeg brukte halve boksen som dip for tortilla-chips. (N).


    Nå er jeg arbeidsledig nå da, så jeg burde kanskje ikke lage sånn her ordentlig mat.

    Men, nå har jeg jo tid til å koke ris f.eks., istedet for å bare hive kjøttdeigen oppå brødskiver, som jeg pleide å gjøre før.

    Men men.

    Det behøver ikke å være så dyrt med ordentlig mat heller.

    England har jo ikke så bra rykte for seg, på å ha bra kvalitet på maten.

    Så jeg pleier å speide skikkelig oppi kjøttdeigpakkene osv., for de har ca. 10-12 forskjellige slag, på Tesco.

    Og nå fant jeg et slag som var bra, nå sist jeg var der.

    Da fikk man kjøpt 3 pakker a 710 gram karbonadedeig, var det ja, og ikke kjøttdeig.

    For £10.

    Så det vil si 2.1 kg karbonadedeig, for ca. 110 kroner, eller hva pundet er i nå.

    Så det kan man drøye til å bli nok til over 10 middager, vil jeg si.

    For jeg deler hver boks i tre-fire biter, og putter det i plastposer, og hiver det i frysern.

    Så, hvis jeg skal lage sånn middag, så hiver jeg bare en sånn karbonadedeig-klump, må jeg vel nesten kalle det, i en boks med kaldt vann.

    Så tiner den på et par timer.

    Og hvis noen lurer på hvorfor jeg har så mye engangstallerkner og engangsglass osv.

    Så er det fordi at varmvannsberederen her, ikke har virket på et år nå.

    Så jeg har bare varmtvann i dusjen.

    Og jeg gidder ikke å dra med tallerkener osv. i dusjen, det blir for dumt.

    Så jeg bare bruker engangstallerkener.

    Jeg synes ikke at jeg kan mase på husverten, om å fikse det, for jeg veldig forsinka med leia.

    Men nå får jeg noe bostøtte nå da, vil jeg tro, siden jeg er arbeidsledig nå.

    Men jeg må nok finne meg en jobb nå, som er litt bra betalt, sånn at jeg får betalt gjelda mi osv.

    Men det måltidet her da, koster kanskje 10-15 kroner.

    Ettersom hvor mye karbonadedeig, og hvor billig curry-saus man kjøper.

    De har masse artige curry-sauser i England.

    Den her heter Jalfrezi, av alle ting, og den har ikke lagd før, men den var god.

    Det er antagelig alle de indiske immigrantene til England, som har tatt med de curry-rettene da.

    Og det er artig mat, som ikke er like lett å finne i Norge.

    I Norge lagde jeg spagetti med kjøttdeig, eller pasta og kjøttdeig, og Chilli Con Carne osv.

    Men det var ikke Uncle Bens Jalfrezi f.eks.

    Det klarte jeg ikke å finne der.

    Så det er litt artig i hvertfall da, at det er mulig å finne god mat i utlandet, som man ikke har i Norge osv.

    Så det er ikke bare dårlig mat i England, selv om landet vel har litt dårlig rykte når det gjelder mat.

    F.eks. så har de en boks på 800 gram karbondadedeig, på Tesco, som ser nesten lik ut, som de som er på ca. 710 gram.

    Og den er sånn at man må plukke ut masse slintrer av kjeften, etter at man er ferdig å spise.

    Og de pakkene ser nesten like ut, og koster nesten det samme.

    Så det gjelder å speide opp i kjøttpakkene osv. her.

    Men sånn er det kanskje i Norge og.

    Eller i Norge, f.eks. på Rimi, så var det jo ikke 10-12 slag med kjøttdeig/karbonadedeig.

    Det var kanskje 3-4 slag.

    Så da visste man jo hvordan den forskjellige kjøttdeigen var osv.

    Så det er mulig at hvis jeg hadde flytta til Norge, og kjøpt varer jeg ikke kjente, i hyllene.

    At jeg da hadde fått like mange negative overraskelser, med kjøttdeig full av slintrer som kommer opp av magen igjen osv.

    Det skal jeg ikke si for sikkert.

    Men det er mulig.

    Så sånn er det.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Jeg tenkte jeg skulle skrive mer om et moderne maleri, kallt ‘Black Bile’ av Morrison som jeg så i Walker Art Gallery, her i Liverpool, i forrige uke.

    Black Bile Kunstverk av Alex Gene Morrison:




    http://www.re-title.com/artists/AlexGene-Morrison.asp

    Min tolkning av kunstverket:

    Jeg tolker solstrålene i bakgrunnen, for å være et symbol på Illuminati.

    Illuminati betyr jo å opplyse, og solstråler lyser jo opp, så det passer jo sånn sett.

    Og f.eks. i denne amerikanske, eller om det er engelske, YouTube-videoen, så kan man se at regnbuen og sol/lys-stråler, er et symbol på Illuminati:

    Videre, så ser man at den ‘svarte blubba’, Black Blub, har blå øyne.

    Jeg tolker det sånn, at nordiske folk, må bli muslimer, og ha på seg burka, hvis de skal slippe unna Illuminati.

    (Men det kan jo være at jeg tolker det feil da, det er mulig.

    At det er andre tolkninger som er riktige).

    Bruker kunstneren Illuminati-symbolikk, i sine andre kunstverk?

    Ja, jeg synes det.

    Hvis vi kikker på videoen over, så finner vi et annet Illuminati-symbol, pyramiden:

    Og da jeg søkte på kunstnerens navn, på Google, her om dagen, så mener jeg at jeg fant noen kunstverk, fra kunstneren, hvor man kan finne igjen denne Illuminati-pyramiden, eller hva man skal kalle den:


    http://www.re-title.com/artists/AlexGene-Morrison.asp

    Konklusjon:

    Så jeg vil tro, at han kunstneren, som vel er britisk, vet en ting eller to, om hva som foregår.

    Problemet er vel bare at politiet og pressen osv., også er kontrollert av Illuminati, eller kabalistene, eller hva man skal kalle de.

    Altså jødiske magikere, eller Khasarer, eller hva man skal kalle de.

    Jeg mistenker at nordiske folk nok har fått Hams forbannelse, av disse.

    Og at det er en krig mot nordiske folk da.

    Som nok ikke er så kjent blant ‘vanlige’ folk i Norge.

    Men det er nok kjent i diverse undergrunns-miljøer, osv., rundt omkring i verden.

    Men disse Illuminati, som også er i frimureriet og overalt i ledende posisjoner i samfunnet, de holder et lokk over dette.

    Men nordiske folk må ofte jobbe og slite hardt, hele livet, og blir kontrollert av khasarene, i samfunnet.

    (De mørkhårede, som i Roald Dahls Heksene).

    Det er det samme som også blir kallt New World Order, globalisering og den jødiske verdenskonspirasjonen, ettersom jeg har skjønt.

    Og det er også det samme som blondinnevitsene kommer fra, for å fornedre både de nordiske damene, men også mennene, mener jeg.

    At de sier indirekte, at de nordiske damene er (deres) horer.

    (Ved at de er så dumme da.

    At de ikke har noen hjerner, med bare kropp da).

    Så er jo dette også en fornærmelse mot alle de nordiske eller norrøne folka, mener jeg, dette med blondinnevitser osv.

    Og man kan se i en undersøkelse i England, at her, så tjener blonde damer 40-50.000 mindre i året, enn mørkhårede damer.

    http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/2483795/Blonde-haired-women-earn-less-than-brunettes.html

    Det er nok alt for mye forskjell, til at det kan være tilfeldig.

    (Og jeg har hatt statistikk, som fag, på høyskolenivå, på HiO, i 2004:

    https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEidIoiQ1A_qhtOt4XRnwzo8HoszxrcdnE2DBgBm818r9LQs5CsRnessTnJqL4c6zXFktQ06-b7p3RmDvjb3f6HyQrKUGKm6EOEGgzku6LNcRD2xsl0_DfWxukd1fKroeKdr-RiePVdA6_c/s1600-h/scan0025.jpg

    Så jeg tror jeg husker såpass mye av det faget, at jeg kan si, at her er nok noe galt.

    For sånne her ting, var ganske elementært, i det faget, at dette var for store avvik fra normalen, eller hva det het igjen, til at det kunne være innenfor statistisk feilmargin.

    Og da var det snakk om mye mindre forskjeller, i prosent, enn det må være snakk om her.

    Selv om det ikke ble oppgitt prosenttall i artikkelen, så må de tallene være veldig høye, for £4250, er en veldig stor del, vil jeg si, av britisk gjennomsnittslønn, som kanskje ligger på noe sånt som £10-15000.

    Hvis jeg skulle gjette.

    Så her vil jeg nok tro at noe er galt.

    Så sånn er det).

    Og jeg tror også det er derfor jeg ikke får rettighetene mine, fra noen myndigheter.

    At det er denne jødiske verdenskonspirasjonens mening, at nordiske folk, de har ingen rettigheter, så de blir bare tullet med, av alle myndigheter, og også av advokater osv.

    Så her er det noe å tenke på, for folk som leser dette, hvis dem ikke vil at denne jødiske verdenskonspirasjonen/New World Order-greiene, skal ta over hele landet.

    Men det er kronglete å vite hva man skal gjøre.

    Så jeg får bare oppfordre eventuellt, til at folk bruker hue, og tenker selv.

    Jeg vet ikke om noe fasitløsning, mot det her Illuminati-greiene.

    Annet enn åpenhet, nok kanskje er en god ide.

    Og det skal det egentlig være i samfunnet og.

    Men myndighetene er visst så infisert av sånn frimurer og Illuminati-dritt, og hva det nå er alt sammen.

    Og også pressen.

    Så de evner ikke å ha åpenhet, og gi folk rettighetene sine.

    Så der er nok ikke ståa så bra, som man sier.

    Så sånn er det.

    Bare for å si fra hvordan jeg synes det virker som at det er.

    Så får man se hva som skjer.

    Vi får se.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Heisann,

    Between
    Frode
    Hansen

    and
    You

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 3:09pm

    hvem
    er du da, er det du som gikk i klassen under meg?

    Erik

     

    Frode
    Hansen

    Add
    as Friend

    Today
    at 3:19pm

    Report
    Message

    Jepp,
    Sitter her med gerry..
    Stod litt stille, Helt til Gerry sier
    Olsen 🙂
    Håper det står ? nok bedere en her om
    dagen.. 🙂
    litt dårilig tid nå.. Tardet
    igjen snart!!

     

    Loading…

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 3:26pm

    Ja,

    kanskje
    du skulle prøve å lære litt bedre norsk i
    mellomtida, det her skjønte jeg ikke noe av:

    ‘Håper
    det står ? nok bedere en her om dagen.. :-)’.

    Erik

     

    Frode
    Hansen

    Add
    as Friend

    Today
    at 3:59pm

    Report
    Message

    Jepp,
    Sitter her hos meg,med gerry..

    Stod litt stille,kjente ikke
    etternavnet.. Helt til Gerry sier Olsen

    Håper det Går
    med deg ? står vel bedere til en her om dagen.. :-/

    Litt
    dårilig tid nå… Tardet igjen snart!!
    Litt bedere norsk nå ? 🙂

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 4:10pm

    Nei,

    det
    var ikke så veldig bra dessverre.

    Hva mener du med her
    om dagen.

    Og hvorfor skriver du ‘Går’ med stor G?

    Og
    bedere, istedet for bedre?

    Erik

     

    Frode
    Hansen

    Add
    as Friend

    Today
    at 4:16pm

    Report
    Message

    Frekk
    eller ?

    Det er chat og ikke et seriøst brev..

    Blitt
    norsk lærer, du eller?

    Har bare godt av
    å skjerpe meg litt,ja. 🙂

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 4:19pm

    Nei,

    jeg
    er ikke norsk-lærer.

    Jeg bare synes de feila var litt
    rare.

    Men men.

    Hva er det du mener med her om dagen
    da.

    Erik

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 4:33pm

    Ok,

    dere
    får si fra hvis det er noe spes.

    Hvis dere lurer på
    hvorfor jeg driver å sender meldinger til folk på Berger
    nå, så er det er det fordi jeg har noe problemer med
    faren min og familien min osv., som driver med noe telefonsjikane
    osv.

    Så jeg prøver å finne ut at hva som
    foregår, og jeg har ikke hatt så mye med faren min å
    gjøre, siden jeg bodde på Berger, så derfor spørr
    jeg om ting som er tilbake i tida.

    Jeg har også
    overhørt, i Oslo, at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’.


    da prøver jeg å finne ut om det har noe med fattern og
    familien osv. å gjøre.

    Så det er derfor jeg
    sender rare meldinger.

    Så sånn er det.

    Med
    vennlig hilsen

    Erik

     

    Frode
    Hansen

    Add
    as Friend

    Today
    at 4:47pm

    Report
    Message

    Problemer
    med jobb på grunn av Sykkelen min ble stjålet, bor mitt i
    sentrum og var ute å drakk Øl. Sykkelen Hadde flått
    igjenom sentrum å gikk på trynet. Viste ikke noe før
    jeg ble hentet på fest hos mor og tatt med til blodprøve..
    Mange vitner , men de mener det er meg ! Burde vel kansje ha skadet
    meg om jeg hadde kjørt. Vitnende sier langt over 100 og ikke
    kjøreutstyr. Sykkelen lå på trappa til lennsmann.
    Saken kommer op før Mars, så trenger litt inntekt nå.
    Kastet også ut Kjæringa for 3 dager siden. . Du holder
    forsatt på med data? Har du kontakt med K.Holshagen ? Må
    til Drammen en tur nå! Snakkes

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 6:25pm

    Jeg
    regner med at når du skriver sånn idiotmelding, så
    betyr det at du gjerne har lyst til å være med på
    bloggen, så da skal du få lov til det.

    Med
    vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

  • Dagens StatCounter: Noen i USA søker på ‘erik ribsskog,turid sand’. Det var litt rart, for hun er jo ikke fra USA, hun er jo fra Sand. (In Norweigan).



    http://www.google.com/search?sourceid=navclient&aq=t&ie=UTF-8&rlz=1T4SUNA_en___FR227&q=erik%20ribsskog%2cturid%20sand

    PS.

    Jeg får skrive litt om hun Turid Sand da, siden folk søker på henne.

    Hun var datteren på gården, på Sand gård da.

    Som sikkert eide mye av Sand før, og vel gjør det enda, hvis jeg skulle gjette.

    De hadde masse jordbæråkere.

    Faren min likte ikke dem så særlig.

    To kamerater i klassen, Karl Frederik Fallan og Ulf Havmo kanskje.

    Dem tok meg med, på Sand Gård, for å spørre om jordbærplukke-jobb, en sommer på 80-tallet.

    Og det ble jeg med på.

    Så plukka vi jordbær en uke eller to da, i sommerferien.

    Men jeg var veldig bortskjemt, så jeg hadde alltid penger.

    Så jeg huska nesten ikke å hente pengene.

    Men jeg fikk faren min til å kjøre ned til Sand Gård da, en dag, når det nesten var høst vel.

    Noe sånt.

    Da fikk jeg pengene for jordbærplukkinga da.

    Og da stod Turid Sand der.

    Det var vel hun som åpna døra, tror jeg.

    Så stod hun i døra, mens mora henta pengene da.

    Men ingen av oss sa noe, vi bare så vel såvidt på hverandre.

    Hun gikk i klassen til Christell, og etterhvert også til søstra mi, hun Turid Sand.

    Og hun gikk vel i klassen til Nina Monsen, tror jeg, før hun flytta til Oslo.

    For jeg mener å huske at Christell og Nina gikk i samme klasse.

    Jeg tror det i hvertfall.

    Og ikke noe med det.

    Neida, Annika Horten, som jeg også har skrevet om på bloggen, og også Anne Uglum, de gikk også i samme klassen.

    (Det var i den klassen, som Christell sa, at Rektor Borgen hadde gått inn i jentegarderoben til, mens dem skifta etter gymen, i 6. klasse, i 84/85 da sikkert.

    Men men).

    Og jeg vet selvfølgelig enda mer om hun Turid Sand.

    En sommer.

    Jeg tror det må ha vært sommeren 1988.

    Så var jeg og søstra mi, over på Rødtangen.

    Vi satt på med noen folk med båt da.

    Søstra mi kjente fler av de fest-folka på Berger der, enn jeg gjorde.

    Søstra mi var mer sånn at hu ‘fløy’, som farmora mi sa.

    Mens jeg var mer rolig av meg, og var hjemme og så på TV og sånn.

    Men men.

    Men da hadde søstra mi dratt meg med til Rødtangen da.

    Og da, så satt jeg og søstra mi, og røyka noen sigaretter kanskje, og slappa av.

    Så kom Turid Sand bort.

    Det var det året jeg fyllte 18, så det må ha vært det året Turid Sand fyllte 16, vil jeg tro.

    Og da, så sa Turid Sand til søstra mi, mens jeg satt ved siden av.

    (Jeg hadde vel ganske bra rykte der, så hu brøy seg vel om, om jeg hørte hva hu sa).

    Så sa Turid Sand, at en gutt på campingplassen, hadde fingra henne.

    og at han gikk for å hente kondom.

    Men da lurte hun han, og stakk av.

    Og at søstra mi også burde prøve det her, med sex og fingring osv., for det var digg da.

    Du burde prøve det Pia, sa hun.

    Men søstra mi, var litt sånn kald og avventende og edru iforhold til Turid Sand, og hadde kontrollen da.

    Mens Turid Sand var full.

    Men men.

    Men det som skjedde noen måneder senere.

    Var at jeg var på fest hos Christell og broren hennes Jan, i Drammen.

    Det var Jans leilighet, selv om kanskje fattern og Haldis eide bygget.

    Det gamle bedehuset, i Rødgata, på Gulskogen, i Drammen.

    Og da fortalte Christell, noen måneder seinere, jeg tror det kan ha vært høsten, eller vinteren, skoleåret 88/89.

    At Tom Bråten, fra Berger vel, (eller nærmere Sande kanskje), tror jeg det var.

    At han hadde vært slem mot Turid Sand, sa Christell, og hadde fått henne, (altså Turid Sand), til å fingre seg, i bilen til Tom Bråten og dem, tror jeg, utenfor diskoteket, (Madonna eller noe), i Holmestrand.

    Noe sånt.

    Så her kan det ha vært en sammenheng.

    At søstra mi, Pia Ribsskog, har fortalt dette om fingringa som hu Turid Sand fortalte om, på Rødtangen.

    At Pia kan ha vært så på godfot med Tom Bråten og dem, som vel var noen rabagaster, tror jeg nok.

    At Pia har fortalt det til Tom Bråten og dem, at Turid Sand ble fingra av en gutt, på Rødtangen, sommeren før.

    Kan det være sånn dette hang sammen?

    Hva vet jeg.

    Noe var det nok.

    Med vennlig hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    De i USA er også ganske slemme mot meg, og søker på ‘erik ribsskog, liten pikk’.

    http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4SUNA_en___FR227&q=erik%20ribsskog%2c%20liten%20pikk

    Det tror jeg er fordi, at jeg var jo så sent i puberteten, da jeg bodde på Berger.

    Så da jentene i klassene, Irene Lippert osv., spionerte på oss gutta, i dusjen etter gymen.

    Så hørte jeg hun Irene Lipper, si, at dem hadde sett meg i dusjen da, gjennom en dør, som ikke var låst, eller noe.

    Men jeg var jo ikke i puberteten jeg da, da vi gikk på ungdomsskolen, og ikke før jeg var 17 år.

    Så da var nok ikke tissen min, eller pikken min, så imponerende nei, det er nok mulig.

    Men jeg tror ikke de damene jeg har hatt sex med, da jeg bodde i Oslo, hadde sagt at jeg hadde hatt liten pikk osv.

    Jeg tror at de hadde nok sagt at jeg hadde vanlig pikk, eller stor pikk.

    Jeg husker hun Siri Rognli Olsen, hun sa ihvertfall det, at jeg ikke hadde noe å skamme meg over, eller være flau over.

    Men man skal kanskje ikke alltid tro for mye på hva damer sier.

    Det er mulig.

    Men men.

    Men jeg ser de har skrevet det, på den hat-bloggen, at jeg har 5 cm. lang pikk osv.

    Og da, så lurer jeg på, om det er da snakk om noen fra Berger, som har skrevet den bloggen.

    Siden, at da jeg bodde der, så var jeg bare i puberteten, de to siste årene, omtrent.

    Og da, har nok de jentene og guttene i klassen, fra ungdomsskolen, de kan nok kanskje ha satt ut rykte om at jeg har liten pikk, siden de så meg naken i dusjen, på skolen, før jeg kom i puberteten.

    For jeg tror ikke noen av damene jeg hadde sex med i Oslo, ville skrevet at jeg hadde 5 cm. lang pikk.

    Så da mistenker jeg at det er noen på Berger, som driver å skriver hatblogg.

    Om det kan være de her Annika Horten og Anne Uglum og Turid Sand, som skriver, siden de ikke likte at jeg skreiv om det Christell sa, at rektor Borgen gikk inn i garderoben dems på barneskolen, og at Annika løp fram og tilbake og vifta med puppene, som Christell sa, på 80-tallet.

    Jeg prøver bare å finne ut hvem som juger i familien.

    Etter at jeg har hørt at jeg har blitt forfulgt av noe ‘mafian’ osv.

    Derfor er det greit for meg å vite, om det er Christell eller Pia som juger, og hvem som står bak.

    For søstra mi har beskyldt fattern for misbruk, og også meg(!)

    Enda jeg har ikke gjort noe misbruk, og jeg har heller ikke gjort noe mot de her Annika og Anne og Turid heller.

    Og søstra mi sier også, at broren til Christell, Viggo, er gigolo, i USA.

    Og det sier Christell at ikke er sant.

    Så jeg prøver å finne ut om det er Pia eller Christell som juger, og tuller med beskyldninger osv.

    Så tenkte jeg kanskje at hun Annika kunne hjelpe da.

    Men det betyr ikke at hun behøver å lage noe hat-blogg, for jeg har ikke ment å gjøre noe galt, jeg trodde bare at hun var såpass voksen at hun klarte å snakke om sånne her ting.

    Men antageligvis ikke.

    Det er mulig at det er noen andre som står bak den hat-bloggen og.

    Det er mulig.

    Så sånn er det.

    Vi får se hva som skjer.

  • Geir Arne Jørgensen, fra Sand, sender friend-request, på Facebook. Men han har så stygt tryne, så jeg gadd ikke ha han på Facebook-sida mi. (N).

    Hei,

    Between
    Geir
    Jørgensen

    and
    You

     

    Erik
    Ribsskog

    Today
    at 1:30pm

    du
    har så stygt tryne vet du Geir Arne, så jeg trokke jeg
    gidder å ha deg på Facebook-sida mi.

    Men takk for
    friend-request.

    Du får heller svare på de
    spørmålene jeg sendte da vet du.

    Jeg sendte jo et
    par meldinger her forrige uke, eller noe.

    Har du fått
    paintball-kule i tryne eller hva har skjedd egentlig?

    Med
    vennlig hilsen

    Erik

  • Fire av Hagens mest trofaste medarbeidere ble i løpet av kort tid uten jobb.

    VG har kontaktet alle fire, men de vil ikke la seg intervjue. VG kjenner til at flere har skrevet under avtaler om at de ikke skal snakke om sin tid i Hakon Gruppen.

    – Hagen har råd til å sette en advokat på meg i 70 år. Jeg tør ikke si noe. Jeg har ingenting å stille opp med dersom han bestemmer seg for å ta meg, sier en tidligere sentral medarbeider.

    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=9291184

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen