-
SUPERKJENDIS: Den libanesiske kjendisen Suzanne Tamim har bodd åtte måender på hemmelig adresse i Dubai. I går ble hun funnet død.
Foto: SCANPIXArabisk stjerne funnet død
Bodde på hemmelig adresse i Dubai.
CHARLOTT LOKLAND PETTERSEN
clp@dagbladet.no
Kjendis.no-
Skriv ut artikkelen
-
Mindre skrift
-
Vanlig skrift
-
Større skrift
(Dagbladet.no): Den libanesiske artisten Suzanne Tamim ble funnet død i sin leilighet på marinaen i Dubai i går, melder AFP.
OMTALT: Tamim har fått vel så mange presseoppslag for privatlivet sitt som for musikken. Hennes siste låt het Lovers og ble utgitt i 2006.
Foto: SCANPIXTamim ble superstjerne etter å ha stukket av med seieren i det arabiske talentprogrammet Studio Al Fan i 1996.
Programmet er et slags Idol som går av stabelen hvert fjerde år og har løftet fra en rekke libanesiske og arabiske stjerner.
Avisen Lebanon News skriver at Tamims karriere ofte kom i skyggen av personlige problemer.
Hennes første ekteskap med Ali Mouzannar endte i skilsmisse like etter at hun vant talentshowet og det samme gjorde hennes andre ekteskap, med Adel Maatouq som også var hennes manager.
De to har ligget i en økonomisk konflikt i flere år og etter å gitt ut et album i 2003 flyttet hun til Kairo.
Den siste låten hun ga ut het ‘Lovers’ og kom i 2006.
Suzanne Tamim kommer opprinnelig fra Libanon, men har bodd på hemmelig adresse de siste åtte månedene i Dubai, skriver The Gulf Times.
Flere arabiske nettsider hevder i dag at artisten er funnet drept, men politiet i Dubai har ikke ønsket å komme med ytterligere detaljer.
Foto: SCANPIXhttp://www.kjendis.no/2008/07/30/542169.html
De siste årene, så har jeg hørt at jeg overhørt, at jeg har vært forfulgt av ‘mafian’, og at jeg har blitt brukt som ‘target guy’.
Så jeg har prøvd å finne ut hva som er galt, for slike ting, det kan man ikke finne mye om, på nettet osv.
Men jeg fant noe annet.
Nemlig at det virker som at det er en krig, mot de lyshårede.
Og da antagelig, fra gammelt av, mellom de lyshårede og de mørkhårede.
F.eks. ble folkene i Norden, veldig lyshårede, etter istiden, vel.
Jeg lurer på om det kan ha vært i forbindelse med en krig, at man da kun ville ha lysthårede gener.
Men men.
Og blondinnevitser, kan være dagens svar på dette.
Samt som faren min sa, på telefon fra Drammen, tidligere i år, han minte meg om, at i Sverige så kalte de utlendinger for ‘svartskaller’, da vi diskuterte det jeg sa, om at det var en krig mot lyshårede.
Han sa at noen tyrkere (de ganske nylige naboene), hadde kallt Haldis, fra Vestlandet, 70 år, for hore.
Men men.
Det som jeg tror dette går på.
Dette med æresdrap.
Er at det er en krig, ikke mellom hudfargene, svart og hvit, men mellom hårfargene, svart hår og lyst hår.
Så sånn det fungerer med æren da, som de forsvarer gjennom æresdrap, at det er æren til hårfargen da.
Lurer jeg på om det kan være i hvertfall.
Man leste tidligere i år, om en dame, adobtert fra India, som ble trakassert, mye, når hun var på Grønland osv.
Hun hadde farget håret rødt.
Tenkte hun noe på at dette kunne være en årsak?
Det går vel på dette hore og madonna opplegget.
En dame med mørkt hår, hun er madonna, for de med mørkt hår.
Men en hore for de med lyst hår.
Jeg mistenker at det er sånn.
Hvis dama driver å farger håret.
Så kan hun være både hore og madonna osv., avhengig av fargene osv.
Det kan også være det, at hun farget noen blonde striper i håret.
Da sier hun, at hun kunne ha vært kona til en lyshåret mann.
Og hora til en mørkhåret mann.
Kanskje dette fallt noen tungt for brystet?
Jeg sier ikke at det er sånn jeg har fundert ut, men jeg tar det med likevel, i tilfelle det er sånn.
Så får man håpe at det er i orden!
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
-
Skrevet av
fryday
30.07.2008 kl. 10:34
Hahaha, du tror minoriteter får hjelp av politiet? Hvor befinner du deg? Jeg vil gjerne flytte dit, hehehe. Nei seriøst, politiet i Norge er blant de mest rasistiske av alle. Folk kveles til døde og ransakes pga. hudfarve uten at noe blir gjort. Er det en innvandrer innvolvert sendes dette ut på pressemelding og flere enheter deltar i jakten, er det ikke så ties saken ned og nedprioriteres. Minoriteter har ikke noe de kan si ovenfor politiet. Prøver en innvandrer å anmelde noe blir man som regel møtt med forrakt allerede ved skranken.
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
1
anbefalinger
Skrevet av cons 30.07.2008 kl. 11:04
Ok,
det er mulig.
Jeg har ikke hatt så mye med politiet å gjøre.
(Før nå i det siste, etter at jeg overhørte, i 2003, da jeg jobba på Rimi Bjørndal, at jeg var forfulgt av ‘mafian’, som lyn fra klar himmel).
Og har ikke fått noe hjelp.
Men det er mulig det er sånn som du sier, det kjenner jeg ikke noe til.
Men når det gjelder Fri Rettshjelp, og slikt, så tror jeg minoriterer får hjelp, gjennom spesialordningen, som heter ‘prioritert sak/område’.
Og også gjennom lover, så får minioriterer beskyttelse, ekstra beskyttelse, vil jeg kalle det, gjennom såkalte ‘hate-crime’-lover, som finnes i Storbritannia, og som vel også skal innføres i Norge, ettersom jeg skjønte fra artikkelen vi kommenterer.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/30/542145.html?commentId=2128149#comment_2128149
-
Skrevet av
fryday
30.07.2008 kl. 09:25
Det er deg selv som må anmelde. Sannsynligheten for at saken blir henlagt er ganske så stor. Det vet jeg, for jeg har selv anmeldt noen for sjikanering og voldstrusler, at på til forsøkte jeg tre ganger på rad. Politiet har ikke ressurser til slikt så fremt det ikke er dem selv som blir utsatt for slikt. Skal man få igjennom en ytringssak så må man virkelig mase på politiet. Stille opp på stasjonen, gråte og helst være kvinne med unger.
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
1
anbefalinger
Skrevet av cons 30.07.2008 kl. 10:19
Nettopp,
det er slike ting jeg tenker på.
Loven skal jo være lik for alle.
Hva kommer det av, at man bare får hjelp av politiet hvis man er kvinne eller minoritet?
Det er jo ikke et demokratisk rettsamfunn da.
Man kunne tatt det selv da, i en sivil rettsak, slik folk gjorde før politiet kom.
(Ja det har faktisk vært en tid før poltiet kom, politet dukket vel først opp på 1800-tallet, tror jeg. Noe sånt).
Men hvis man f.eks. vil ha Fri Rettshjelp, så må det være en såkalt ‘prioritert sak’, for at man skal få hjelp.
Og det betyr at man må være kvinne, eller minoritet, for å få hjelp.
Så menn, som ikke har formue nok, til å betale for advokat, å få en sak opp for retten, har vel ikke så mange muligheter.
Det må være å ta saken selv opp for retten da.
Men dette er ikke så mye kommentert, hvordan man går frem da.
Men jeg får se om jeg klarer å få lest meg opp på det.
Vi får se.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
-
VIL ENDRE: Sveinung Sponheim.
Foto: ScanpixPolitiet vil legalisere ærekrenkelser
Snart kan du si nesten det du vil.
Jørgen Tangnesjta@dagbladet.no
-
Skriv ut artikkelen
-
Mindre skrift
-
Vanlig skrift
-
Større skrift
Lovendringen er framsatt i forslaget til ny straffelov, og forslaget er sendt ut på høring. Justisdepartementet vil imidlertid fortsatt at grove ærekrenkelser skal være straffbare med en strafferamme på fengsel inntil ett år. Allmenne hensyn må tilsi påtale.
Emneord
I fjor ble det registrert 72 anmeldelser for ærekrenkelser. Av disse ble ni avgjort med forelegg, tiltale, påtaleunnlatelse eller konfliktråd. For de øvrige ble sakene henlagt med ulike begrunnelser, som for eksempel ikke rimelig grunn til å undersøke om det foreligger straffbare forhold, manglende opplysninger om gjerningsmannen og manglende saksbehandlingskapasitet.
Visepolitimester Sveinung Sponheim skriver i et brev til Politidirektoratet at en ny straffelov også bør inneholde en selvstendig straffetrussel for krenkelsen av æresfølelsen, fordi bestemmelsen vil være nyttig i sammenheng med en paragraf i straffeloven om hatefulle ytringer.
Pakkis
-I private sammenhenger eller i det halvoffentlige rom kan det framsettes ytringer som oppleves som krenkende og nedverdigende, uten at de fanges opp av bestemmelsen om hatefulle ytringer, og det heller ikke er naturlig å si at den krenkedes omdømme påvirkes negativ.
Dette kan være særlig aktuelt og særlig smertefullt for etniske minoriteter, som kan utsettes for uttrykk og formuleringer som pakkis, som regelmessig ikke kan straffes som en rasistisk ytring.
Likevel er det nettopp selvfølelsen og æresfølelsen som krenkes, og grove krenkelser av denne art som blir overhørt eller på annen måte blir kjent for tredjemann, bør også være straffbare.
Ytringer av denne art er ekstremt destruktive i et samfunnsperspektiv, og svært tunge for dem som utsettes for det, skriver Sponheim.
Antikvarisk
Oslo politidistrikt legger til grunn at straffen for krenkelse av omdømmet begrenses til fengsel i ett år. Det er svært lenge siden ubetinget fengsel ble benyttet i denne type saker, og selv bruk av betinget fengsel må anses for nærmest antikvarisk.
-Det er helt urealistisk at det noensinne vil kunne framsettes ærekrenkelser som «belønnes» med fengsel i over ett år. Mortifikasjon og oppreisning vil dessuten ha en viss allmennpreventiv effekt, og være vesentlig for den fornærmede, skriver Oslo-politiet. Det vil fortsatt være mulig å anlegge privat straffesak med krav om mortifikasjon, om politiet velger å henlegge en anmeldelse for ærekrenkelse.
1 blogger om denne artikkelen
Ærekrenking og religions kritikk
4 timer siden
Den frie verden
Publisert onsdag 30.07.2008 kl. 04:46, oppdatert 04:54
-
Skriv ut artikkelen
-
Mindre skrift
-
Vanlig skrift
-
Større skrift
Oppdater, vis skjulte eller sorter:
Top of Form
Bottom of Form
Kommentarer (91)
0
anbefalinger
Skrevet av cons 30.07.2008 kl. 09:17
Jeg har i hvertfall fått min del av æreskrenkelser, her på Dagbladets kommentarsystem:
https://johncons-blogg.net/search/label/Online%20trakassering%20%28Dagbladets%20kommentarsystem%29
Og også andre steder på nettet:
https://johncons-blogg.net/search/label/Kjell%20Nyhuus%20%28Pressens%20Faglige%20Utvalg%29
Uten at noen reagerer på det.
Så det er kanskje for å la folk få lov å mobbe og trakassere andre på nettet, uten at noen kan si at de gjør noe galt.
Det er mulig.
Burde ikke slikt debatteres først, før man forrandrer slikt.
Her virker det som at politiet har bestemt seg for å ha noen nye lover, men dette er det vel poltikerne, på Stortinget, som bestemmer?
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
-
Magnify User (blogger)
30th July 2008 03:16:48
VISITOR ANALYSIS
Referring Link
http://reporter.no.msn.com/index2.aspx?fn=details&hdl_id=13911
Host Name
IP Address
205.228.74.11 [Label IP Address]
Country
United States
Region
–
City
–
ISP
Morgan Stanley Group Inc
Returning Visits
1
Visit Length
5 mins 37 secs
VISITOR SYSTEM SPECS
Browser
MSIE 6
Operating System
Windows XP
Resolution
1280×1024
Javascript
Enabled
Navigation Path
Top of Form
Display Page URL not Title
Bottom of Form
Magnify User (blogger)
30th July 2008 03:21:55
VISITOR ANALYSIS
Referring Link
http://reporter.no.msn.com/index2.aspx?fn=details&hdl_id=13879
Host Name
IP Address
205.228.74.12 [Label IP Address]
Country
United States
Region
–
City
–
ISP
Morgan Stanley Group Inc
Returning Visits
1
Visit Length
13 mins 24 secs
VISITOR SYSTEM SPECS
Browser
MSIE 6
Operating System
Windows XP
Resolution
1280×1024
Javascript
Enabled
Navigation Path
Magnify User (blogger)
30th July 2008 03:23:22
VISITOR ANALYSIS
Referring Link
http://reporter.no.msn.com/index2.aspx?fn=details&hdl_id=13877
Host Name
IP Address
205.228.74.13 [Label IP Address]
Country
United States
Region
–
City
–
ISP
Morgan Stanley Group Inc
Returning Visits
1
Visit Length
0 seconds
VISITOR SYSTEM SPECS
Browser
MSIE 6
Operating System
Windows XP
Resolution
1280×1024
Javascript
Enabled
Navigation Path
Date
Time
WebPage
29th July 2008
14:41:42
reporter.no.msn.com/index2.aspx?fn=details&hdl_id=13877
johncons-mirror.blogspot.com/2008/07/bra-hvordan-aktivere-en-versjon-av.htmlTop of Form
Display Page URL not Title
Bottom of Form
Magnify User (blogger)
30th July 2008 03:24:35
VISITOR ANALYSIS
Referring Link
Host Name
206-169-2-194.static.twtelecom.net
IP Address
206.169.2.194 [Label IP Address]
Country
United States
Region
California
City
Fresno
ISP
Time Warner Telecom Inc
Returning Visits
0
Visit Length
0 seconds
VISITOR SYSTEM SPECS
Browser
MSIE 7.0
Operating System
Windows XP
Resolution
1280×1024
Javascript
Enabled
Navigation Path
Date
Time
WebPage
29th July 2008
20:15:48
www.google.com/search?hl=en&q=Working for Arvato
johncons-mirror.blogspot.com/2008/03/explanation-about-last-days-working-at.htmlTop of Form
Display Page URL not Title
Bottom of Form
-
Skrevet av Leser heller dagsavisen! 29.07.2008 kl. 23:49
..hørtes ut som en utrolig dårlig røverhistorie. Fem fjær har definitivt blitt til fem høns! Bare måten saken er lagt opp, f. eks. Prolog der dere inkluderer mailen, avslutningen med en SMS fra Giske… Det virker som om agendaen her har vært å drite ut Giske fra begynnelsen av. Trodde Dagbladjournalister flest var litt mer over på venstresiden enn dette, men jeg må si meg helt enig med Hans-Kristian Amundsen at dette virket som et bestillingsverk. Et sinnsvakt dårlig et sådan.
Ikke at jeg kjøper DB, sommerens (ikke minst hele årets) agurknyheter i denne avisen har fått begeret til å flyte over. Dette var den siste artikkelen jeg leste i Dagbladet — inntil eventuelt dere skjerper dere litt. Ærlig talt.
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
Skrevet av cons 30.07.2008 kl. 01:09
Kanskje dette er så langt Dagbladet tørr å gå.
En annen i debatten her, skrev jo at Giske var en sex-maskin som tulla med alle fjortisene.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
1
anbefalinger
Giske er gjerne bare en liten grisegutt !!,, er han pedofil?
Skrevet av Jonassen 29.07.2008 kl. 23:13
Vel, å reise rundt på festivaler og tafse på småjenter kan vel alle gjøre om de vil. Men det er bare Trond Giske som lever ut dette.
Fy faen, mannen må jo etter min mening være helt pervo pedofil !!.-…..
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
2
anbefalinger
RE: Giske er gjerne bare en liten grisegutt !!,, er han pedofil?
Skrevet av tt(jezzicca)
29.07.2008 kl. 23:15
Hvor har du tafsingen fra. Var du der ? Stoler du 100% på tabloidpressen ? Tåpelig, dustekommentar.
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
1
anbefalinger
RE: Giske er gjerne bare en liten grisegutt !!,, er han pedofil?
Skrevet av Jonassen 29.07.2008 kl. 23:17
Sier Trond Giske personlig,,, joda, Giske, vi vet du er opptatt av ditt eget EGO, og du forsøker å forsvare deg.
Men det var/er litt for mange tilstede når du tafser rundt på småjentene
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
0
anbefalinger
RE: Giske er gjerne bare en liten grisegutt !!,, er han pedofil?
Skrevet av Jonassen 29.07.2008 kl. 23:20
ja, sorry, jeg var der, og jeg så hvordan Giske tafset seg rundt,, mannen må ha et seriøst psykologisk problem, som ikke kan la fjortisjentene være i fred.
Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle
http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/07/29/542124.html?commentId=2127660#comment_2127660








