johncons
  • Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av Jan Guldvog 27.02.2008 kl. 19:18

    Sitat:

    “Mangler kompetanse

    Killi mener Jernbaneverket mangler kompetanse.

    – Vi har mistet kompetanse, noen ble bareiere i Thailand. Vi må leie inn folk utenfra.”

    Sitat slutt.

    Jernbanedirektør Steinar Killi:

    Ta din hatt og GÅ!!!

    Med skuffet hilsen fra én, som har reist nok med tog, til å vite et og annet om hvor skoen trykker, og så ALDRI – jeg gjentar ALDRI – har fått reise med tog mellom Spikkestad og Drammen

    Jan Guldvog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 1
    anbefalingerBra! RE: Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av cons 28.02.2008 kl. 00:08

    Enig, hvis ikke organisasjonen klarer å beholde nøkkelmedarbeidere, og de ikke har nok kompetente folk, slik at de tåler å miste et par stykker, hvis de får nok av sjefene der og flykter til Thailand, så er det nok ledelsens ansvar.

    At man så skal klage på at medarbeiderne flyktet til Thailand, så er det en dårlig unnskyldning.

    Fordi det er vel en grunn til at de ikke ville være i Norge og jobbe i Jernbaneverket lengre?

    Så kan vel tolkes å antagelig være grunnet forhold i organisasjonen, og da altså ledelsens ansvar.

    For det andre, så er det ledelsens ansvar, å ha en sterk organisasjon, som tåler å miste folk.

    Ingen i en organisasjon skal være uerstattelige, det mener jeg vi hørte, når jeg gikk 2. eller 3. klasse Handel og Kontor, og vi var på bedriftsbesøk hos en bank i Drammen, og lederen for personavdelingen forklarte.

    Så det var altså jobben hans å blant annet sørge for at han selv ikke ble uerstattelig.

    Så dette er ledelsens ansvar i Jernbaneverket, at de ikke har bygd opp en sterk nok organisasjon, som tåler at et par stykker drar til Thailand og starter pub.

    At ikke direktøren for jernbanene har lært dette, når man lærer det i 2. klasse handel og kontor, da kan man lure på hvor forstokket, eller hva det riktige ordet er, disse folka er, for å generalisere litt.

    Og dessuten, så tar han ikke ansvaret selv.

    Han tar ikke ansvaret for at han som direktør, ikke har klart å bygge opp en sterk organisasjon.

    Så det er ansvarsfraskrivelse, han bare skylder på de to som dro til Thailand.

    Så jeg er enig med konklusjonen din, om at hvis ting hadde være normale, altså hvis staten hadde vært som det private næringsliv, eller som statsektoren i andre land, så burde nok han direktøren tatt hatten sin å gått ja.

    Han sier at de mangler kompetanse, og det er nok ikke umulig det.

    Men så spørrs det, om de ikke kanskje mangler mest kompetanse i den øvre ledelsen?

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 0
    anbefalingerBra! RE: Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av Jan Guldvog 28.02.2008 kl. 04:03

    Takk for gode, kloke og velvalgte ord!!! 🙂

    Med vennlig hilsen

    Jan Guldvog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 1
    anbefalingerBra! RE: Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av cons 28.02.2008 kl. 08:14

    Hei,

    takk for det!

    Jeg skriver masse debattinnlegg, nå om dagen, fordi det virker som om man blir ofret av myndighetene, i deres kamp mot noe multinasjonal mafia.

    Eller hva som kan være den egentlige grunnen.

    Jeg mistenker at myndighetene kan være innvolvert.

    Det er i allefall sikkert, at det er at det virker som at de bryr seg null og niks om folks rettigheter, og ofrer vanlige folk gladelig.

    I allefall hvis de har lyst hår.

    Sånn virker det i allefall for meg, her har jeg prøvd å forklare.

    Du virker som en oppegående kar, så jeg tenkte jeg kunne ta med om dette, fordi jeg synes det virker som om myndighetene holder disse problemene dekket over, ovenfor innbyggerne i de forskjellige landene.

    Og for å ta med noe om jernbaneverket, så virker det jo som at noe må være galt med myndighetene, og skolesystemet, siden tydeligvis ingen av de setter komptetanse i høysetet.

    https://johncons-blogg.net/2008/02/lack-of-openness-from-government.html

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 0
    anbefalingerBra! RE: Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av Jan Guldvog 28.02.2008 kl. 08:46

    Tusen hjertelig takk for rosen… 🙂

    Den dèr satt – jeg èr – dessverre – 100% UFØR…

    Med vennlig hilsen

    Jan Guldvog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 0
    anbefalingerBra! RE: Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av cons 28.02.2008 kl. 09:15

    Hei,

    takk for svar!

    Jeg prøver bare å fortelle det jeg vet, og det er at det virker som om politiet er del av noe mafia/illuminati nettverk, som er oppe å kjører i Norge, og som har en agenda mot lyshårede folk.

    Det er i hvertfall sånn det virker for meg.

    Så da tenkte jeg at jeg kunne benytte anledningen, når man støter på folk som det virker som har litt evne til å tenke selv, og som ikke er, mer eller mindre, hjernevaska til å tro at Norge er det beste landet i verden, og alt i Norge er best i verden.

    Fordi jeg tror dette er bare noe myndighetene vil at folk skal tro.

    Egentlig er Norge gjennomkorrupt, og styrt av mafia.

    Se f.eks. EU.

    Her når de åpnet den frøbanken på Svalbard, så forsikret EU-lederen, han portugiseren, den norske pressen om, at Norge når som helst kan få bli medlem av EU.

    Jeg lurer på hvorfor EU hele tiden forsikrer Norge om det.

    Norge er så medlem av EU man kan bli, uten å være medlem av EU.

    Vi har de samme reglene og lovene som EU, men vi har ikke noe innflytelse.

    Vi har ikke noe vi skulle ha sagt, men er i praksis, bortsett fra det, medlem av EU.

    Er det sånn, at EU ikke vil ha oss med?

    Hvorfor skulle Norge ønske en type medlemskap, som innebærer null inflytelse, men at man må følge alle påleggene.

    Blir Norge tullet med av resten av verden?

    Som noe ledd i en agenda som har med jødisk verdensherredømme, eller som en hevn for hva vikingene gjorde?

    Blir hver enkelt lyshårede nordmann tullet med hele livet, av noe Illuminati-nettverk?

    Jeg har skrevet mer om hva jeg vet på bloggen i hvertfall, og mesteparten har jeg funnet ut ved å lese på nettet osv.

    Men det virker litt som om det er som de sier i Grandiosa full pakke videoen, som er regisert av vennen til Jens Stotenberg, han vennen som var eks-mannen til Yssen fra Valla saken.

    Så det kan virke som om at ting henger sammen, og at det er noe nettverk ute å går.

    ‘Alle har blitt hjernevaska’, sier de i Grandiosa full pakke reklamen, laget av vennen til Stoltenberg.

    Egentlig skrevet av Lars Kilevold vel, men det kan jo tenkes at reklamemannen har hatt et ord med i valget av refreng osv.

    Siden han var ansvarlig for hvordan reklamen til slutt endte opp, mener jeg.

    Så det er bra at det fortsatt dukker opp folk som det virker som har evne til å tenke selv da, og at ikke alle har blitt helt hjernevaska.

    Det står mer om hva som foregår i Storbritannia osv., på den bloggen, men det virker ikke som om det er noen som står opp mot maktmisbruk fra myndighetene.

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/27/528204.html?commentId=1803418#comments_container

  • Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av Jan Guldvog 27.02.2008 kl. 19:18

    Sitat:

    “Mangler kompetanse

    Killi mener Jernbaneverket mangler kompetanse.

    – Vi har mistet kompetanse, noen ble bareiere i Thailand. Vi må leie inn folk utenfra.”

    Sitat slutt.

    Jernbanedirektør Steinar Killi:

    Ta din hatt og GÅ!!!

    Med skuffet hilsen fra én, som har reist nok med tog, til å vite et og annet om hvor skoen trykker, og så ALDRI – jeg gjentar ALDRI – har fått reise med tog mellom Spikkestad og Drammen

    Jan Guldvog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 1
    anbefalingerBra! RE: Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av cons 28.02.2008 kl. 00:08

    Enig, hvis ikke organisasjonen klarer å beholde nøkkelmedarbeidere, og de ikke har nok kompetente folk, slik at de tåler å miste et par stykker, hvis de får nok av sjefene der og flykter til Thailand, så er det nok ledelsens ansvar.

    At man så skal klage på at medarbeiderne flyktet til Thailand, så er det en dårlig unnskyldning.

    Fordi det er vel en grunn til at de ikke ville være i Norge og jobbe i Jernbaneverket lengre?

    Så kan vel tolkes å antagelig være grunnet forhold i organisasjonen, og da altså ledelsens ansvar.

    For det andre, så er det ledelsens ansvar, å ha en sterk organisasjon, som tåler å miste folk.

    Ingen i en organisasjon skal være uerstattelige, det mener jeg vi hørte, når jeg gikk 2. eller 3. klasse Handel og Kontor, og vi var på bedriftsbesøk hos en bank i Drammen, og lederen for personavdelingen forklarte.

    Så det var altså jobben hans å blant annet sørge for at han selv ikke ble uerstattelig.

    Så dette er ledelsens ansvar i Jernbaneverket, at de ikke har bygd opp en sterk nok organisasjon, som tåler at et par stykker drar til Thailand og starter pub.

    At ikke direktøren for jernbanene har lært dette, når man lærer det i 2. klasse handel og kontor, da kan man lure på hvor forstokket, eller hva det riktige ordet er, disse folka er, for å generalisere litt.

    Og dessuten, så tar han ikke ansvaret selv.

    Han tar ikke ansvaret for at han som direktør, ikke har klart å bygge opp en sterk organisasjon.

    Så det er ansvarsfraskrivelse, han bare skylder på de to som dro til Thailand.

    Så jeg er enig med konklusjonen din, om at hvis ting hadde være normale, altså hvis staten hadde vært som det private næringsliv, eller som statsektoren i andre land, så burde nok han direktøren tatt hatten sin å gått ja.

    Han sier at de mangler kompetanse, og det er nok ikke umulig det.

    Men så spørrs det, om de ikke kanskje mangler mest kompetanse i den øvre ledelsen?

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 0
    anbefalingerBra! RE: Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av Jan Guldvog 28.02.2008 kl. 04:03

    Takk for gode, kloke og velvalgte ord!!! 🙂

    Med vennlig hilsen

    Jan Guldvog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 0
    anbefalingerBra! RE: Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av cons 28.02.2008 kl. 08:14

    Hei,

    takk for det!

    Jeg skriver masse debattinnlegg, nå om dagen, fordi det virker som om man blir ofret av myndighetene, i deres kamp mot noe multinasjonal mafia.

    Eller hva som kan være den egentlige grunnen.

    Jeg mistenker at myndighetene kan være innvolvert.

    Det er i allefall sikkert, at det er at det virker som at de bryr seg null og niks om folks rettigheter, og ofrer vanlige folk gladelig.

    I allefall hvis de har lyst hår.

    Sånn virker det i allefall for meg, her har jeg prøvd å forklare.

    Du virker som en oppegående kar, så jeg tenkte jeg kunne ta med om dette, fordi jeg synes det virker som om myndighetene holder disse problemene dekket over, ovenfor innbyggerne i de forskjellige landene.

    Og for å ta med noe om jernbaneverket, så virker det jo som at noe må være galt med myndighetene, og skolesystemet, siden tydeligvis ingen av de setter komptetanse i høysetet.

    https://johncons-blogg.net/2008/02/lack-of-openness-from-government.html

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/27/528204.html?commentId=1803192#comments_container

  • Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av Jan Guldvog 27.02.2008 kl. 19:18

    Sitat:

    “Mangler kompetanse

    Killi mener Jernbaneverket mangler kompetanse.

    – Vi har mistet kompetanse, noen ble bareiere i Thailand. Vi må leie inn folk utenfra.”

    Sitat slutt.

    Jernbanedirektør Steinar Killi:

    Ta din hatt og GÅ!!!

    Med skuffet hilsen fra én, som har reist nok med tog, til å vite et og annet om hvor skoen trykker, og så ALDRI – jeg gjentar ALDRI – har fått reise med tog mellom Spikkestad og Drammen

    Jan Guldvog

    Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 0
    anbefalingerBra! RE: Jeg har hørt mange tullete unnskyldninger…
    Skrevet av cons 28.02.2008 kl. 00:08

    Enig, hvis ikke organisasjonen klarer å beholde nøkkelmedarbeidere, og de ikke har nok kompetente folk, slik at de tåler å miste et par stykker, hvis de får nok av sjefene der og flykter til Thailand, så er det nok ledelsens ansvar.

    At man så skal klage på at medarbeiderne flyktet til Thailand, så er det en dårlig unnskyldning.

    Fordi det er vel en grunn til at de ikke ville være i Norge og jobbe i Jernbaneverket lengre?

    Så kan vel tolkes å antagelig være grunnet forhold i organisasjonen, og da altså ledelsens ansvar.

    For det andre, så er det ledelsens ansvar, å ha en sterk organisasjon, som tåler å miste folk.

    Ingen i en organisasjon skal være uerstattelige, det mener jeg vi hørte, når jeg gikk 2. eller 3. klasse Handel og Kontor, og vi var på bedriftsbesøk hos en bank i Drammen, og lederen for personavdelingen forklarte.

    Så det var altså jobben hans å blant annet sørge for at han selv ikke ble uerstattelig.

    Så dette er ledelsens ansvar i Jernbaneverket, at de ikke har bygd opp en sterk nok organisasjon, som tåler at et par stykker drar til Thailand og starter pub.

    At ikke direktøren for jernbanene har lært dette, når man lærer det i 2. klasse handel og kontor, da kan man lure på hvor forstokket, eller hva det riktige ordet er, disse folka er, for å generalisere litt.

    Og dessuten, så tar han ikke ansvaret selv.

    Han tar ikke ansvaret for at han som direktør, ikke har klart å bygge opp en sterk organisasjon.

    Så det er ansvarsfraskrivelse, han bare skylder på de to som dro til Thailand.

    Så jeg er enig med konklusjonen din, om at hvis ting hadde være normale, altså hvis staten hadde vært som det private næringsliv, eller som statsektoren i andre land, så burde nok han direktøren tatt hatten sin å gått ja.

    Han sier at de mangler kompetanse, og det er nok ikke umulig det.

    Men så spørrs det, om de ikke kanskje mangler mest kompetanse i den øvre ledelsen?

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/27/528204.html#comments_container

  • Kan det ha vært noe sånt som har skjedd da, at det var en plan fra CIA, f.eks, at albanske mafiaen skulle slippe inn i Norge som flyktninger fra krigen i Kosovo og på Balkan.

    Fordi, amerikanerne er så redde for kommunistene.

    Så de vil ha inn masse muslimer i Norge, for å stoppe kommunistene.

    Dem sa at muslimene kunne få alle de norske damene, eller noe sånt, hvis de stoppa kommunistene. (Mer kjent i Norge som sosialister da).

    Eller om dette er ledd i en plan som har pågått i flere år, at det er en krig mot de norrøne.

    Hm.

    Noe er det i hvertfall, men akkurat hva, det skal jeg ikke påstå at jeg vet nøyaktig, men jeg prøver i hvertfall.

  • Svar til Alladin, lekse til Onsdag.
    cons
    27/02 22:23
    2: Hvilken rolle har NATO spilt på Balkan? Hvorfor ble Serbia teppebombet i 1999? Hvorfor er Hashim Thaci,, heroinsmugler og mafioso, statsminister i Kosovo? Nato støtter den albanske mafiaen, og har importert de til bl.a. Norge, under ledelse av bl.a. Thorvald Stoltenberg, som ødela fredsprosessen, og sa ‘de er alle serbere’, og var ansv. for masakeren i Srebenica, sa borgermesteren der. Noe sånt?

    http://e24.no/kommentar/spaltister/hannesson/article2281373.ece#VG

  • Bra! RE: H må skjerpe seg!
    Skrevet av cons 27.02.2008 kl. 21:57

    Det er vel at Høyre vil slippe det som SV vil da.

    Nemlig å kvotere innvandrere.

    At hvis to kandidater til en jobb, står omtrent likt, så vil SV ansette innvandreren.

    På samme måte som kvinner blir kvotert da.

    Så det spørs litt om hvem som skal bli kvotert først av norsk kvinne og utenlandsk mann.

    Det må vel bli noe sånt da, hvis fire kandidater står omtrent likt:

    1. Utenlandsk kvinne.

    2. Norsk kvinne eller utenlandsk mann.

    4. Norsk mann.

    Så dette vil vel SV.

    Høyre vil at alle skal bare få et id-nummer, virker det som.

    Sånn at ikke kjønn og rase skal telle.

    Men dette var vel bare for Oslo Kommune.

    Så private firma har vel lov å velge selv.

    Men det SV vil vel at det samme skal gjelde for private firma etterhvert også, kan jeg tenke meg.

    Sosialistene har jo fått igjennom, at det skal være en viss andel kvinner i private bedrifters styrer.

    Så lignende forslag, vil nok komme etterhvert, at det skal være så og så mange prosent innvandrere i bedriftene og.

    Kan man mistenke i hvertfall.

    Snart så begynner dem vel å foreslå at det skal være minst åtte prosent homofile og lesbiske i private firma og.

    Og minst en rødhåret.

    Og 17 prosent må være bestemødre.

    Dette blir da i år 2030.

    Så det er bra at myndighetene har kontrollen på næringslivet, og ikke mister den.

    Så det det blir spennende å se hva de finner på neste gang.

    http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/27/528199.html

  • Kultursentre II cons 27/02 17:23 Men hvorfor støtter staten da hundrevis av fremmedkulturelle kultur-sentre økonomisk. Hvordan passer dette overens med, at målet er at innvandrerne skal integrere seg i det norske samfunnet? Det er mulig det er jeg som er treg, og dum, siden jeg ikke skjønner, men da er det forhåpentligvis noen andre som skjønner.
    Anmeld
    innlegg Kultursentre cons 27/02 17:22 Jeg har en kommentar til dette, og det er at, folk sier at målet er at invandrerne skal integreres. i allefall er det innvandrerne som skal tilpasse seg det norske samfunnet, og ikke det norske samfunnet (med innbyggere), som skal tilpasse seg dem. Det har jeg hørt mange si.

    http://e24.no/kommentar/spaltister/hannesson/article2281373.ece#VG

  • Erik Ribsskog wrote
    at 7:29am
    Altså, jeg skal prøve å forklare.

    Det er et eller annet som foregår, men jeg vet ikke helt nøyaktig hva.

    Her har jeg prøvd å summere opp hva jeg vet:

    https://johncons-blogg.net/2008/02/lack-of-openness-from-government.html

    Grunnen til at jeg ikke vet nøyaktig hva som foregår, er at myndighetene, og andre som vet hva som foregår, driver å konspirerer, må vel kalle det, og vil ikke si hva som foregår.
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 2:09pm yesterday
    Det tror jeg har vært veldig lavt de siste åra.

    Etter at jeg flytta fra gården til onkelen min, på Løvås i Kvelde i Larvik, i juli, 05.

    Det vet kanskje du hvor er Sirx3, som er fra Larvik vel?

    Onkelen min og dama leide ut ei hytte til en kar som het Thor, som dyrka Marijuana i ganske stor stil, og distribuerte til distriktet vel.

    Jeg så ikke dyrkinga, men onkelen min sa det.

    Og han skulle til han naboen hele tida, og da måtte jeg jo være sosial synes jeg, og ta et trekk da, (det var en litt rar situasjon, så jeg ville ikke skille meg ut osv.).

    Og det var litt av noe marijuana dem hadde, en gang, så var det så vidt jeg klarte å gå hjem til den lille hytta jeg bodde i når jeg jobba der.

    Og en annen gang så klarte jeg ikke å bevege meg, når han onkelen min dreiv å spurte meg om forskjellige ting som hadde skjedd osv.

    Men dette begynner å bli et par-tre år sida, så at det skal henge igjen enda, det tviler jeg litt på.

    Men sånn er det.
    Delete

    Thomas Olafsen wrote
    at 5:52pm on February 25th, 2008
    Jeg tror vi må diskutere ditt forbruk av marihuana først.
    Message – Report

    Erik Ribsskog wrote
    at 7:42am on February 24th, 2008
    I såfall skjønner man jo at kanalen ble mer eller mindre avsluttet.

    Den er jo der enda, men det skjer jo aldri noe der.

    Det er mulig jeg tar feil, men jeg synes det kanskje var grunn til å mistenke at det kunne være noe sånt, pga. at de folka oppførte seg skikkelig maskin/robot-aktige.

    Så tenkte jeg at man kanskje burde ta det opp.

    Noen andre som har noen meninger/kommentarer til dette?
    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 7:42am on February 24th, 2008
    Forresten, det var jo noen folk, Chetil osv., som svarte veldig raskt, og aldri prata på kanalen.

    Og det var vel en annen som var enda raskere også.

    Noe med tuba eller noe?

    Noe sånt.

    Og en gang når han andre enn Chetil vant, så var det en annen quizzer som kommenterte, at ‘jeg har blitt slått av en maskin/robot, som aldri sier noe osv osv’.

    Så kanskje det greiene der ødela litt.

    Hva het han andre som var så rask og aldri sa noe da?

    Kan det ha vært folk som ble tulla med av noe mafia eller noe?

    At de måtte lære seg å bli superraske til å quizze, for de folka her var utrollig raske.

    At de ble straffa hvis de ikke vant eller noe sånt noe?

    Det kunne nesten virke sånn noen ganger, for dem kunne jo alle spørsmåla på rams, dem var superraske, og sa aldri noe.

    Kan det ha vært noe mafiagreier da?

    Noe folk som ble terrorrisert av noe mafiagreier på en sinnsyk måte?

    Delete

    Erik Ribsskog wrote
    at 10:06am on February 22nd, 2008
    Jeg var john_cons, og jeg var ganske mye på kanalen.

    Jeg hadde slitsom jobb, og jobba som butikksjef i Rimi blandt annet, så om kvelden og på fritida, så satt jeg mye foran pc-en for å koble av.

    Hvorfor ikke starte opp quiz-show igjen, med en bot som funker forresten, det hadde vel fortsatt vært morsomt det, å quizze litt en gang i blant, hvis man plutselig fikk lyst til å koble av litt med quizzing osv.

    Eller er irc så upopulært for tiden at ingen bruker det lengre?

    Noen som vet om hva grunnen er, til at det nesten aldri er para-runder osv. for tiden?

    http://www.facebook.com/group.php?gid=4926507261&ref=mf

  • Hva bør Muhammed tegningene/karikaturene refereres til som da? I Danmark, så kalles de jo Muhammed-tegningene http://da.wikipedia.org/wiki/Muhammed-tegningerne, mens i Norge så kalles de karikaturer, og i Engelsk-språkelige land, så kalles de ‘cartoons’. Disse ordene betyr vel ikke det samme? Jyllands-posten ville vel at 12 ‘blad-tegnere’ skulle tegne Muhammed, slik de så han. I Danmark, så defineres dette som tegninger, i Norge som karikaturer, og i Engelsk-språkelige land, som ‘Cartoons’. Norsk Wikipedia, skal vel forholde seg til hva som tegningene/karikaturene omtales som i Norge(?) Blir de ikke kalt tegninger også i Norge? Altså, at noen kaller de tegninger, og noen kaller de karikaturer? Jeg vet at dette ikke er helt nøyaktig temaet her, men burde man ikke finne ut nøyaktig om det er tegninger eller karikaturer, før man fortsetter, og skal finne ut hvordan skal forholde seg til dem? Johncons 27. feb 2008 kl. 07:10 (CET)

    Jeg kikket litt i en ordbok nå, og å karikere betyr å imitere på en måte, slik at resultatet blir latterlig. Men disse tegnerne, fikk vel i oppdrag, å tegne Muhammed, slik de selv så han. Altså de skulle gi utrykk for sin mening, om Muhammed. Så de sa vel da bare sin mening, igjennom tegningen. I allefall var vel det oppdraget? Oppdraget var at de skulle si sin mening gjennom tegningen. Og resultatet det må man vel tolke da. Men hvis resultatet ble anderledes, enn at tegnerne sa sin mening om Muhammed, gjennom tegningen, så må vel dette, at resultatet ble anderledes, skyldes enten en missforståelse, eller en sabotasje fra tegnerne da? Har jeg skjønt det riktig da? Det er vel greit å prøve å få klargjort hva utgangspunktet er for diskusjonen, håper jeg. Så det hadde vært bra, synes jeg, hvis noen hadde hatt kunnet oppdatere mer om dette. Hvis det er i orden å spørre om det her. Johncons 27. feb 2008 kl. 10:12 (CET)

    http://no.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Tinget#N.C3.A5_ogs.C3.A5_i_Aftenposten

  • Phoney e-mails from the CAB Chief
    Executive.

    johncons
    Date: 2008-02-26
    Time: 17:14:31 I’ve been having some problems with recieving
    what seems to be phoney automated e-mails in
    the name of the CAB Chief Executive.

    I was wondering if anyone have some advice on
    how to go forward with this?

    Here are the links to an e-mail to the CAB,
    explaining about this:

    [censored]johncons-mirror.blogspot[censored]/
    2008/02/e-mail-to-cab-252.html

    [censored]johncons-mirror.blogspot[censored]/
    2008/02/enclosure-1-e-mail-to-cab-252.html

    [censored]johncons-mirror.blogspot[censored]/
    2008/02/enclosure-2-e-mail-to-cab-252.html r>
    [ Reply ] [ View Threads by johncons ] [ View Profile ]

    Re: Phoney e-mails from the CAB
    Chief Executive.

    tigerwulf
    Date: 2008-02-26
    Time: 17:20:27 just change your addy and forget about it )
    [ Reply ] [ View Threads by tigerwulf ] [ View Profile ]

    Re: Phoney e-mails from the CAB
    Chief Executive.

    johncons
    Date: 2008-02-26
    Time: 17:25:46 The problem is that I wanted Citizens Advice,
    to answer my e-mail properly.

    It was a complaint I sent the Chief
    Executive, regarding some problems with one
    of their managers.

    But the only answer I got, was an automated,
    or ‘automated’ reply, that was sent about a
    week after my e-mail was sent to them.

    So I don’t really think the reply was
    automated at all.

    That’s why I’m calling it phoney.

    Since it seems that the e-mail must have been
    sent by a person.

    Since automated replies, are usually sent
    right away, and certainly not a week after
    the e-mail they are replying to.

    So I think it must be something phoney going
    on at the CAB.

    So I was wondering what other people would
    have done if someone were sending them phoney
    e-mails from the CAB Chief Executive.
    [ Reply ] [ View Threads by johncons ] [ View Profile ]

    Re: Phoney e-mails from the CAB
    Chief Executive.

    tigerwulf
    Date: 2008-02-26
    Time: 17:29:11 ahhh i get ya,i thought you was getting them
    for no reason……..i take it you’ve phoned
    them up about it?
    [ Reply ] [ View Threads by tigerwulf ] [ View Profile ]

    Re: Phoney e-mails from the CAB
    Chief Executive.

    johncons
    Date: 2008-02-26
    Time: 17:36:01 Well, not exactly.

    I was getting a message claiming to be
    automated, which wasn’t.

    From the Chief Executive.

    So I don’t think everything is like it should
    be at the CAB.

    It says what I did in the e-mail on the
    blog.

    It was to do with the complaint-procedure.

    It should be explained in the e-mail in the
    first link, just change the parts where it
    say censored, with h t t p and . c o m

    http://www.ukchatterbox.co.uk/msg/1767634

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen