johncons
  • fanney leder stevne

    PS.

    Fanney prakka på meg en av buksene sine en gang (på vei hjem fra slalomturen til Knut Hauge):

    prakka på meg

    https://johncons.net/min_bok_2_jub.pdf

    PS 2.

    Fanney forteller her, at hu var veldig opptatt av New Age, i tida før hu ble kristen, i 2001 (så hu dreiv muligens med noe slags sort magi eller noe lignende, på den tida som hu (eller om det bare var hennes mor) var nabo, til Ungbo-bofelleskapet (‘den norske versjonen av Friends’ osv.) som jeg bodde i, fra 1991 til 1996):

    PS 3.

    Fanney og dem bodde visst på Lindeberg på slutten av 80-tallet (derfor er hu også med i Min Bok 3, for hu kjente både min infanteri-lagfører Bricen og meg):

    lindeberg

    https://www.nb.no/items/18dd8e83543e94ef2939552347d9a9e0?page=337&searchText=ingadottir

    PS 4.

    Mormora var visst fra Færøyene og faren er fra Torskefjord (eller noe) og de flytta til Norge i 1984 (da Fanney var ‘fjortiss’):

    flytta til norge i 84 3

    PS 5.

    Storesøstera er visst rektor på Island:

    rektor på island

  • dureksen

    https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8QarzW/statsraad-vitset-om-marthas-forlovelse

    PS.

    Leah Dureksen er vel et morsomt navn.

    Nesten som en vits.

    (Må man vel si).

    Og hva med Emma og Maud Dureksdatter Behn.

    Hm.

    Og hvis det skal være en veldig kul/artig/spesiell fest.

    Så lurer folk på om heksa og Dureks-døtrene kommer.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • I går (onsdag) så gikk jeg ned til Bekkestua, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her var det rot:

    IMG_20220706_123310

    PS 2.

    Bygnings/vei-arbeidene i Bekkestua sentrum, som har holdt på i flere år nå, i ‘snegle-tempo’, var fortsatt ikke ferdige:

    IMG_20220706_123438

    PS 3.

    Det var rot i Bekkestua Senter sitt parkeringshus (hvor jeg endte opp, siden at jeg venta på at noen ‘lik’ fra gamlehjemmet, skulle bli ferdige, med å dasse foran meg, eller noe lignende):

    IMG_20220706_124113

    PS 4.

    Det lå kjærlighets-brev på do (kunne det nesten virke som):

    IMG_20220706_124206

    PS 5.

    Kokkene på Meny hadde klikka (kunne det virke som):

    IMG_20220706_124838

    PS 6.

    Det var også sånn i kassa.

    At jeg nesten ble gått ned.

    Av en kunde, som minna om Tix.

    Og han Meny-negeren, som kanskje kunne vært Sjaman Durek sin sønn.

    (Han som jeg tok bilde av, forrige gang han gikk meg ned.

    Noe jeg har blogget om).
    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Her (de har visst begynt en slags potetgull/godte-butikk på et slags ‘senter-torg’) var det rot:

    IMG_20220706_125034

    PS 8.

    Her skulle man kanskje tro, at jeg hadde forvillet meg inn på et lager (eller noe lignende) hos Extra Bekkestua, men så shabby/lager-aktig så det faktisk ut, flere steder, i sjølve butikken (må jeg si):

    IMG_20220706_130225

    PS 9.

    Denne litt trange butikken, sprer varene på gulvet (på russisk vis må man vel si) istedet for å sette de rett inn i hylla:

    IMG_20220706_130237

    PS 10.

    Her har noen satt fra seg en dansk tomflaske (eller tomboks hvis det er noe som heter det) og ingen av butikkfolka har rydda opp:

    IMG_20220706_130450

    PS 11.

    Sånn som jeg husker det, fra da jeg jobba i Rimi (hvor jeg jobba fra 1992 til 2004) så skal det fint gå an, å pante utenlandske bokser/flasker.

    Men man får null kroner, på pantelappen.

    (Av en eller annen grunn).

    Så litt ‘merksnodig’ at den danske boksen stod sånn.

    Men kunden prøvde kanskje ikke engang å pante den.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Denne butikken hadde brukt flid, på aktivitetene sine, denne uka (kunne det virke som):

    IMG_20220706_130611

    PS 13.

    Hvis man ser på topphylla, bak aktiviteten.

    Så kan man se, at de har satt syltemiddel (for å lage syltetøy) er det vel muligens, på topp-hylla.

    (Dette er varer fra ifjor antagelig.

    Eller om de har stått der enda lenger.

    Siden at dette er en sesongvare.

    For å si det sånn.

    Jeg så noen markjordbær, på vei hjem fra handleturen.

    Så det er muligens sylte-sesong nå.

    Jeg har også sett på Facebook, at noen har plukka mange kilo markjordbær.

    Var det vel.

    Så de burde kanskje tatt disse varene ned fra topphylla.

    For å si det sånn.

    Selv om markjordbær kanskje er sånt, som folk spiser med en gang.

    Hm).

    Men det burde de kanskje, heller ha satt, i noen esker, på lageret.

    For det ser litt shabby ut, der det står.

    (Som om noen dverger har satt det opp der.

    For å fleipe litt).

    Så det ser litt ut som, at det når som helst kan falle ned.

    (Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Når jeg stod her, så var det en ung utlending, som absolutt skulle gå forbi meg, i den trange midtgangen (han smøg seg fordi søylen, på den sida hvor det var dårligst plass), så det virka litt rart, må jeg si (det naturlige ville vel vært, å heller gått ut, i motsatt ende av midtgangen, istedet for å ‘elge’/være nærgående, på den måten, når han gikk forbi meg):

    IMG_20220706_130658

    PS 15.

    Det var forresten sånn.

    At i motsatt enda av midtgangen.

    Så stod det en slags ‘Extra-fysak’ (må man vel si).

    Han holdt på med en nesten ekstravagant aktivitet (kunne det virke som).

    Hvor han lagde en slags bro, for tex-mex-mat, over enden av midtgangen.

    (Noe sånt).

    Og det var også sånn, at han fysaken, glante på meg/overvåket, da jeg skulle kjøpe tomatbønner.

    (Må man vel si).

    Dette er en vare, som jeg har pleid å kjøpe, på Meny.

    Men han ‘Durek-sønnen’ der er så ekkel.

    Så jeg har slutta å handle der så ofte.

    (Må jeg si).

    Og derfor har jeg lagt meg til den vanen nå, å heller handle tomatbønner, på Extra.

    (For å si det sånn).

    Så jeg syntes det ble, som noe ukomfortabelt, å handle hermetikk/’stir-fry-saus’, mens en sånn mafiso (eller hva det kan være) liksom glaner på en/overvåker, da.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Det er også sånn.

    At Coop har bytta emballasje, på sine billigste tomatbønner, fra kartong til hermetikk-boks.

    (Hvis jeg ikke tar helt feil).

    Så det er ikke bare at de har gått opp i pris.

    De kosta for noen uker siden, drøye fem kroner, per kartong.

    Og så bytta de til hermetikk-bokser.

    Og da kosta de cirka det samme vel.

    Og så har de satt opp prisene (på grunn av Putin) denne måneden.

    Og da stod det forrige gang jeg handla, at tomatbønner kosta 9-10 kroner.

    Men de gikk inn til åtte kroner cirka, i kassa.

    Og Extra har også satt opp prisen, på mange av varene sine, med 20-30 prosent, virker det som.

    Så selv om jeg tok høyde for, at prisene har gått opp.

    Så ble ble sluttsummen på kassalappen, en del høyere, enn det jeg hadde regna med.

    (Må jeg si).

    Meny har et nettsted, hvor man kan se alle prisene (som går opp og ned, hver uke) før man handler.

    Men noe sånt har ikke Extra.

    Så det er kanskje litt dårlig.

    (Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.

    Utafor Extra, så stod det to klyser (i det trange ‘sparkesykkel-smuget’).

    Disse hadde hvert sitt ID-kort dinglende rundt halsen.

    Og et nettbrett lå og slang oppå noe utstyr (ved inngangsdøra til Extra).

    Men hva disse klysene solgte.

    Det fremgikk ikke, noe sted.

    (Må jeg si).

    Et ungt par (bestående av ei hvit dame og en asiatisk mann) gikk forbi meg, noen meter før inngangen, til Extra.

    Men klysene prøvde ikke å selge noe, til disse.

    Klysene bare stod der rett opp og ned.

    (Kunne det virke som).

    Og de prøvde heller ikke å selge noe til meg.

    (Hverken når jeg gikk inn der.

    Eller når jeg gikk ut derfra).

    Så hva som foregikk.

    Det kunne man lure på.

    (Må man vel nesten si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    Her er mer om dette:

    IMG_20220706_132049

    PS 19.

    Det var forresten sånn.

    At da jeg tok bilde, av de klysene.

    (Man ser vel kroppen til han ene.

    Foran han hu halvnakne dama.

    For å si det sånn).

    Så var det en gubbe, med to ‘Lassie-bikkjer’, som gikk bort til meg.

    Så det er sånn, i Bærum (noe jeg har blogget om tidligere) at uansett hvor man går, så er det noen som lager ‘spisrotgang’/helvete for en, hele tida.

    (Kan det virke som).

    Det var det samme, inne på Extra.

    Det unge paret (som jeg nevnte i PS 17).

    De begynte å elge på meg, inne på Extra.

    Jeg stod ved pommes frites-fryseren der, og sjekka handlelappen min.

    Og da kom dette paret bort, og var nærgående, da.

    Selv om det vel var, som med de to gangster-negerne, som manet meg, i brus-avdelinga, i den samme butikken, på den forrige eller nest-forrige handleturen min.

    (Noe jeg har blogget om).

    At disse hverken hadde handlekurv eller handlevogn.

    (For å si det sånn).

    Og på grunn av elginga til dette paret.

    Så flytta jeg meg, litt bort.

    Og da var det en gammel gubbe (med handlevogn) som liksom kom smygende/snikende bort til meg, mens jeg sjekka handlelista, da.

    (Husker jeg).

    Så folk i Bærum, lever virkelig opp til sitt rykte, når det gjelder at de er veldig klysete, osv.

    (Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 20.

    Her kan man se (selv om jeg kanskje burde ha zooma litt) at det har kommet markjordbær (og så pleier visst folk å sylte, når de vanlige jordbærene er på det billigste, men det er kanskje fortsatt en stund til):

    IMG_20220706_134700

    PS 21.

    Det er muligens sånn.

    At folk fryser ned bæra først.

    Og så sylter de, til høsten, når det ikke er så varmt.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 22.

    Det var også sånn, at det var en typisk Mega-kunde (ei gammel dame med grått hår) som kom etter meg i kassa.

    Og hu ville ikke vente på, at jeg heiv de siste varene, oppi handlevogna.

    (Og kom meg ut av butikken).

    Neida, hu skulle absolutt surre rundt meg, med handlevogna si.

    (Kunne det virke som).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • nettmobbing 7. juli

    PS.
    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 7. juli

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Død stemor/Fwd: Påminnelse/Fwd: Angående nettstedet Arvehjelpen, arv etter mormor
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. juli 2022 kl. 07:54
    Til: “drammen.tingrett” <drammen.tingrett@domstol.no>
    Kopi: Peter Schjølberg <ps@s-law.no>, postmottak@sivilombudet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, calmquist@eurojuris.no, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>, post@sivilrett.no
    Hei,
    min onde stemor Haldis (må man vel kalle henne) døde for noen uker siden.
    Og så var det sånn, at min yngre søster Pia sa, rundt årtusenskiftet, at alle oss avkom etter Haldis og min far, skulle arve like mye.
    Så jeg lurer da på om jeg får noe arv nå, som hu Haldis er død.
    Jeg har tidligere prøvd å få rettferdsvederlag for omsorgssvikt (fra min far og Haldis) under oppveksten (de tvang meg til å bo alene fra jeg var ni år).
    Og jeg har også blitt snytt, av min fars yngre bror Runar.
    For min far skulle frasi seg arv, etter noen barnløse grandonkler osv., (sånn som jeg har forstått det).
    Men jeg arvet kun de to grandonklene (Gunnar og Otto Bergstø) som døde først.
    Men når han rikeste grandonkelen (Idar Sandersen) døde, så fikk jeg ikke noe arv.
    Og heller ikke når min fars kusine (som også var barnløs) døde, (ei ved navn Marit Olsen fra Rosenhoff i Oslo), så fikk jeg heller ikke noe arv.
    Så dette blir som noe lureri, synes jeg, at det er umulig å skjønne noe, av dette arve-greiene.
    Og det var også et byråkrati/tull uten like (fra tingretten osv.) da jeg skulle oppløse et sameie, som jeg arvet en del av, etter nevnte Gunnar og Otto Bergstø.
    Og jeg ble til snytt, for en god del av brøkene (cirka 50.000) når jeg etter bortimot ti år, endelig fikk min del av verdien, av dette sameiet (minus noe kunst, for Gunnar var maler-elev av Henrik Sørensen blant annet, så det kan være snakk om ran av veldig verdifull kunst, som jeg ble snytt for min del av verdien av, etter at de solgte Bergstø-eiendommene til barneombudet sine foreldre, istedet for å oppløse sameiet, da jeg ønsket dette, nemlig da jeg ble arbeidsledig i England, under finanskrisen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Peter Schjølberg <ps@s-law.no>
    Date: tir. 17. nov. 2009 kl. 09:47
    Subject: RE: Påminnelse/Fwd: Angående nettstedet Arvehjelpen, arv etter mormor
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Hei,
     
    Ta kontakt med tingretten der hvor din mormor bodde. De vil kunne fortelle deg hvem som er arvinger i boet og hvilken skifteform som er valgt.
     
    Lykke til!
     
    Vennlig hilsen
    Peter Schjølberg
    Advokat
     
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 16. november 2009 21:16
    Til: ps@s-law.no
    Emne: Påminnelse/Fwd: Angående nettstedet Arvehjelpen, arv etter mormor
     
    Hei,
     
    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.
     
    Erik Ribsskog
     
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/11/7
    Subject: Angående nettstedet Arvehjelpen, arv etter mormor
    To: ps@s-law.no
    Hei,
     
    min mormor, Ingeborg Ribsskog, fra Nevlunghavn, døde i sommer, og jeg er ikke på talefot, med resten av familien, for de har drevet og tullet med meg hele livet, (de er i illuminati, eller lignende, tror jeg).
     
    Men jeg har ikke hørt noe, fra noen, om noe arv.
    Enda jeg fikk noen dokumenter etter en dommer i Egypt og Haag, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som var min mormors grandonkel, mener jeg, og noen fotografier av Anders Gjedde Nyholm, som var øverstkommanderende general i Danmark, i mellomkrigstiden, og som var min mormors morfar.
    Dette fikk jeg av min mormor, på 80-tallet, men det tok hun tilbake igjen, (noe som vel egentlig ikke går ann, å ta tilbake en gave).
     
    Så jeg regner egentlig de tingene som mine.
    Dessuten vet jeg at min mormor nok hadde noe formue, og flere verdifulle malerier, som har hengt på et dansk slott, (Højriis).
    Men ingen har kontaktet meg om arv, enda min mor døde i 1999, så hennes del, burde ble delt på meg og mine to søsken, såvidt jeg kan forstå.
     
    Jeg lurte på hvem jeg skal kontakte i Larvik kommune, for å høre om min mormor hadde noe testament, eller om hvordan arveoppgjøret har foregått.
    Håper dere har mulighet til å svare!
     
    Mvh.
    Erik Ribsskog
     
    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4613 (20091116) __________
    The message was checked by ESET NOD32 Antivirus.
    http://www.eset.com

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen