johncons
  • sandar

    https://www.nb.no/items/c19b2c633128e4244dfaf5f66c867fa2?page=17&searchText=”%20Paul%20Gerhard%20Blix”

    PS.

    Som jeg har skrevet om i Min Bok.

    Så var det sånn, at Blix mer eller mindre programmerte/manet klassen vår, til å være opprørske.

    Han ba oss lytte til teksten, i sangen: ‘The Wall’ (av Pink Floyd).

    Og han ville at vi skulle være enige i, at vi ikke trengte noe ‘education’ eller ‘thought-control’.

    (Noe sånt).

    Så det var liksom på moten, å være opprørsk, på den tida som jeg vokste opp.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Blix var visst med i Sandefjord Skøyteklubb under oppveksten (fra Sandefjords Blad 19. januar 1954):

    sandefjord skøyteklubb

    https://www.nb.no/items/9307bd06b5df4701757a8cb3e524f1a5?page=7&searchText=”%20Paul%20G.%20Blix”

    PS 3.

    Nå prøvde jeg å søke gjennom Min Bok, om da Blix spilte Pink Floyd, i en musikk-time, på ungdomsskolen.

    Men det fant jeg ikke noe om, i Min Bok.

    Så dette er noe slags bonus-materiale da, til Min Bok.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Blix er likevel såvidt nevnt i Min Bok:

    blix nevnt i min bok

    https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

    PS 4.

    Mer om at Blix etterhvert har blitt en veldig kjent dirigent, etter å ha vært en slags ildsjel, på dette området, i flere tiår, rundt omkring i Drammens-regionen/Østlandet (fra DT/BB 11. desember 1999):

    kjent dirigent

    https://www.blix-dahle.no/humogen/family.php?tree_id=1&id=F6206&main_person=I33263

    PS 6.

    Musikklærer Blix er visst etterkommer av Benkestokk:

    benkestokk blix 2

    https://www.blix-dahle.no/humogen/

    PS 7.

    Jeg vet ikke om dette betyr at Blix sin far var tater eller om det bare betyr at de var ute på en slags bryllupsdag-feiring-reise (fra Sandefjords Blad 30. juli 1954):

    tater reise

    https://www.nb.no/items/efdafe06271c767628e9238b1b39c499?page=1&searchText=”gerhard%20blix”

    PS 8.

    Faren til Blix har jobbet i Amerika (fra Nordisk Tidende 27. oktober 1932):

    usa jobbing 2

    https://www.nb.no/items/9981eb99b6b39d6b8345c5ae1db16ed0?page=7&searchText=”gerhard%20blix”

    PS 9.

    ‘Handelsreisende’ skulle det visst være, selv om 37. juli vel er en dato, som kun dukker opp når det er skuddår, og ikke engang så ofte (fra Sandefjords Blad 29. juli 1954):

    handelsreisende

    https://www.nb.no/items/26bdbaee68f83d303a3465560f87a8af?page=1&searchText=”gerhard%20blix”

    PS 10.

    Blix sin far var visst også fagforenings-leder (fra Sandefjords Blad 27. februar 1960):

    blix sin far fagforening

  • eriksen 1 2

    PS.

    Her er mer om dette:

    eriksen 2 2

  • nina monsen mor i oslo

    https://www.nb.no/items/bf86620fe1b1e6f044376d544dfac7e1?page=5&searchText=”nina%20monsen”

    PS.

    Hu døde 3-4 år etter at denne artikkelen ble skrevet (fra Aftenposten 28. september 1996):

    ligner

    https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/76117/29/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D&query=”nina+monsen”

    PS 2.

    Jeg mener også å huske, at Nina Monsen hadde lyst hår, da hu bodde på Berger.

    Men det er mulig at hu farga håret mørket, mens hu bodde i Oslo.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • monica renate facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    monica renate facebook 2

  • høgfoss facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    høgfoss facebook 2

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    høgfoss facebook 3

  • gjengen

    https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

    PS 2.

    Hvem Erik er, i hilsenen øverst.

    Det er mulig at det er Erik Thorhallsson (min fars tidligere arbeider, som nå er direktør i Bladcentralen).

    Min lillesøster Pia sa (på slutten av 80-tallet).

    At Erik Thorhallsson og dem, hadde en kvinnelig bekjent, i Sande, som de likte å ta i rompa (eller noe).

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her er mer om dette (fra Min Bok):

    rompa min bok

    https://johncons.net/minbok_jub3.pdf

    PS 4.

    Det er litt rart at det står Richard og familien Waage, i hilsenen øverst.

    De var jo naboene mine i Leirfaret.

    (Richard Mikalsen, Bente Waage og Monica Waage).

    Men jeg kan ikke huske, å ha sett min stesøster Christell på besøk, hos noen av de.

    (De var sosial-klient-familier (Mikalsen og Waage).

    De bodde i kommunale boliger.

    Og de boligene skydde nok Christell.

    Hvis jeg skulle tippe).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Da den samme gjengen gratulerte Christell, så var ikke Richard (Mikalsen) og Waage-familien nevnt (fra DT/BB 15. november 1990):

    samme gjengen minus

    https://www.nb.no/items/c819ec41c5dfbaba789d7ebda2adf1e1?page=37&searchText=”christell”

    PS 6.

    Det er mulig at ‘avis-gjengen’ er en annen gjeng, og at det er hu her som er fra stretch-bukse-gjengen:

    annen gjeng hm

    https://www.facebook.com/profile/1266713631/search/?q=christell

    PS 7.

    Det står forresten, (i PS-et overfor).

    At hu ‘skriversken’ heter Monica _Renate_ Natalie Johansen.

    Og ei i ‘avis-gjengen’ heter jo Renate.

    (Kan man se blant annet i PS 5).

    Så det er mulig at det er samme person.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • usukme

    PS.

    Det er mulig at det menes Mats Kolmisoppi (hm):

    kolmisoppi

    https://no.wikipedia.org/wiki/Mats_Kolmisoppi

    PS 2.

    Det passer forresten bedre med Peter Sunde Kolmisoppi (siden at det har blitt sagt på irc at loller bor i Tyskland):

    bosatt i tyskland

    https://no.wikipedia.org/wiki/Peter_Sunde

    PS 3.

    Det er mulig at dommen mot PirateBay-grunnleggerne var et justismord.

    De hadde jo ikke noe ulovlig, på sine servere.

    De bare linket, til der man kunne laste ned filmene, osv.

    Så det er mulig at den dommen, var litt moralistisk.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Mer om at loller bor i Tyskland (fra #Norway på ef-net):

    loller tyskland

    PS 5.

    Den greske landhvalen (som hu ble kalt av ShadowDog) er muligens en sur feminist, så det er mulig at man må ta det hu sier, med en klype salt:

    PS 6.

    Den greske landhvalen, angriper i PS-et overfor hele ef-net.

    Og sier at de som chatter der er rasister, nazister og manns-sjåvinister.

    (Noe sånt).

    Hu sier at hu _tror_ at loller er (Petter Sunde) Kolmisoppi.

    Men dette er visst bare noe hu tror.

    Og hu bruker også mange stygge ord.

    Så hu virker litt ekstrem selv.

    (Må man vel si).

    Hu beskylder andre for å være ekstreme.

    Men det er vanskelig å ta henne seriøst, når hu bruker så mange seksuelle uttrykk/metaforer osv., i sin podcast/monolog.

    (For å si det sånn).

    Hu har et grovere språk enn en bryggesjauer, da.

    (Må man vel si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Det var visst forresten sånn.

    At ‘den greske landhvalen’ hadde jobba, som hore, i Skandinavia.

    Og at det er derfor hu hater nordmenn/svensker.

    (Noe sånt).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Her er mer om dette:

    hore landhval

    PS 9.

    Peter Sunde Kolmisoppi mener visst, at Norge har blitt rasistisk:

    rasistisk

    PS 10.

    Kolmisoppi mener visst at Norge er kristent samfunn.

    Men jeg har lest om dette på nettet tidligere.

    (Da jeg bodde i Liverpool sentrum.

    Hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).

    Og i Norge så er cirka 50 prosent kristne og cirka 50 prosent hedninger/ikke-religiøse.

    (Av de etnisk norske).

    Og i Sverige så er cirka 90 prosent hedninger/ikke-religiøse (av etnisk svenske).

    (Noe sånt).

    Så de er nok mer hedenske/ikke-religiøse i Sverige.

    Men bibelbeltet i Norge, ligger på Sørlandet og Vestlandet.

    Så at Oslo skal være så kristent, det veit jeg ikke.

    Oslo ligger tross alt en del mil unna Sørlandet.

    (For å si det sånn).

    Og å kalle FRP rasistisk.

    (Som han Peter Sunde Kolmisoppi gjør).

    Det er vel ikke helt riktig, det heller.

    Jeg husker at min tidligere klassekamerat Magne Winnem, hans kamerat Stein og jeg, var på Drammensmessa, sommeren 1989.

    Og da Stein spurte en på FRP sin stand, om hva FRP mente om innvandring.

    Så fikk han/vi som svar, at FRP var et liberalt/liberalistisk parti, som var for fri innvandring.

    (Noe sånt).

    Så det å bare si at FRP er rasister, det blir vel litt drøyt.

    (Må man vel si).

    Det er for eksempel danskene som har den strengeste innvandrings-politikken, i Norden.

    De har også en sånn smykke-skatt, som går ut på, at de tar fra flyktningene sine slekts-klenodier/smykker/verdisaker, osv.

    (Ettersom at jeg har forstått det).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Her er mer om dette (fra Min Bok):

    min bok frp

    PS 12.

    Mer om det jeg nevner i PS 8 (at min lillesøster Pia muligens har vært hore i Amsterdam):

    pia amsterdam hm

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Takk for din bestilling av PurOliv™!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. juni 2022 kl. 03:58
    Til: Puroliv <kundeservice@puroliv.no>
    Kopi: “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    fre. 18. feb. 2022 kl. 08:46 skrev Puroliv <kundeservice@puroliv.no>:
    Hei Erik Ribsskog
    Vi har fått beskjed om at denne fjernet de før de opprettet ordre.
    Mvh,
    Alexander
    Kundeservice
    PurOliv
    16/02 2022 11:20 – Erik Ribsskog skrev:
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Puroliv <kundeservice@puroliv.no>
    Date: tir. 15. feb. 2022 kl. 07:10
    Subject: Takk for din bestilling av PurOliv™!
    To: <eribsskog+rennerompe@gmail.com>
     
    Vi har registrert følgende opplysninger på deg:
     
    Fornavn:: Erik Rennerompe
    Etternavn:: Ribsskog
    Gateadresse:: (Sladdet av johncons-blogg)
    Postnr:: (Sladdet av johncons-blogg)
    Sted:: Bekkestua
    E-postadresse:: eribsskog+rennerompe@gmail.com
    Telefonnummer:: +47 91587593
    Jeg bekrefter: Jeg er over 18 år, og har lest og godkjent salgsbetingelsene
    Mailchimp: Bli lagt til vår adresseliste og vær blant de første som mottar e-poster om produkter, nyheter og eksklusive tilbud. Du kan når som helst stoppe denne tjenesten. Se personvernerklæring for mer informasjon.
     
    Pakken sendes direkte til din postkasse i løpet av 3-10 dager.
    Mvh
    Kundeserviceteamet hos PurOliv™
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Kunderegistrering
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. juni 2022 kl. 03:53
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: postkasse@datatilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: EFI Kundeservice <kundeservice@mail.efi.no>
    Date: ons. 9. feb. 2022 kl. 00:23
    Subject: Kunderegistrering
    To: Den ekstremt homofile Erik Ribsskog <eribsskog+denekstremthomofile@gmail.com>
     
    EFI-Shop
     
     
    Hei, Den ekstremt homofile Erik Ribsskog
    Takk for din bestilling.
    Din registrerte epostadresse er eribsskog+denekstremthomofile@gmail.com og ditt kundenummer er 1000902485.
    Du kan nå registrere deg for å få Min Side, vennligst klikk her: Registrer og bruk ditt kundenummer: 1000902485.
    Med vennlig hilsen
    EFI AS, Kundeservice
    EFI
    Kontakt oss
    E-post: kundeservice@mail.efi.no
    Telefon: 987 01 444
    EFI AS
    Boks 600 Sentrum, 0106 Oslo
    www.efi.no
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Landslagsmaskotene 5. mars – du ble dessverre ikke plukket ut denne gangen
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. juni 2022 kl. 03:40
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: Andreas.Rivenes@gjensidige.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Andreas Rivenes <Andreas.Rivenes@gjensidige.no>
    Date: fre. 18. feb. 2022 kl. 14:03
    Subject: Landslagsmaskotene 5. mars – du ble dessverre ikke plukket ut denne gangen
    To:
    Hei,
     
    Viser til din søknad for ditt håndballag om å være Landslagsmaskoter under Håndballjentenes kamp 5. mars i Larvik.
    Det har vært et stort engasjement med mange søknader. Vi har plukket ut et lag som for være maskoter for Håndballjentene denne dagen. Du er dessverre ikke plukket ut denne gangen.
    Det vil komme flere muligheter i fremtiden for å være Landslagsmaskot, så følg med på Vil du bli Landslagsmaskot? – Gjensidige.
     
    Vennlig hilsen
     
    Andreas Rivenes
    Markedskoordinator • Sponsing og events
     
    Mobil: 95800127
    E-post: andreas.rivenes@gjensidige.no
     
     
    Gjensidige Forsikring ASA, Schweigaards gate 21, NO-0191 Oslo.
    Telefon (+47) 915 03100. Besøk oss på gjensidige.no eller på facebook.
    Denne e-posten og eventuelle vedlegg kan inneholde konfidensiell informasjon som bare er beregnet for den rette mottakeren. Hvis du mottar e-posten ved en feiltakelse, ber vi om at du behandler innholdet konfidensielt, kontakter avsenderen og sletter e-posten. Når vi sender en e-post til deg som inneholder fødselsnummeret ditt eller sensitive personopplysninger, krypterer vi den. Husk å gjøre det samme hvis du skal sende oss en e-post med sensitive opplysninger. Du kan lese mer om hvordan vi håndterer persondataene dine her
    Think before you print
     
    Classified: General Business

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen