
PS.
Her er mer om dette:


PS.
Lise heter egentlig Løff til etternavn.
Men hu hadde en sønn, (som døde ung), med en Jensen.
Og jeg har aldri møtt hverken sønnen eller Jensen.
(Sånn som jeg husker det).
Men Lise var i min yngre fetter Tommy sitt bryllup i Fredrikstad, i 2002.
Og hu Lise er en kjent Arbeiderparti-politiker, i Drammen.
(For å si det sånn).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:

PS 3.
Man kan også se, (i mailen fra MyHeritage), at min mors yngre bror Martin, begynner å nærme seg vanlig pensjonsalder.
(Nemlig 67 år).
Men det er mulig at han bare bor der, som om det var en vanlig bolig nå, (uten gårdsdrift).
(Hva vet jeg).
Hva gjør bønder når de blir pensjonister igjen.
Det kan vel variere.
Men Martin fortalte meg, i 2005, at han kun kunne jobbe en time per dag.
(På grunn av tidligere MC-ulykker).
Så det har nok være så som så, med gårdsdriften der, siden hans tidligere samboer Grete Ingebrigtsen, flytta tilbake til Østfold/Mysen, rundt 2007, (kan det vel kanskje ha vært).
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Han Per Ueland som fyller 92.
Det er en i slekta til min fars partner Haldis.
(Per Ueland er enkemann etter Haldis sin søster Anne Margrethe aka. Lete.
Noe sånt).
Og han er visst purk, (mener jeg at Haldis sin sønn Jan sa en gang).
(Noe sånt).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Per har visst drevet med ungdomskjeller:

PS 6.
Per er visst ikke purk likevel, (fra Stavanger Aftenblad 30. mars 2010):

PS 7.
Her er mer om dette:

Og det stemmer, med sånn som jeg husker det.
Som jeg vel har skrevet om i Min Bok.
(Eller ihvertfall på blogg).
Så husker jeg ei som minner om Sissel Kyrkjebø derfra.
Jeg var med min far og Haldis til Stavanger/Stokka, to ganger/helger, (på 80-tallet).
(Christell var med begge gangene, (hu var der visst støtt, siden at Anne Margrethe, (som hu hadde pleid å kalle ‘Lete’), var tanta hennes).
Og Pia var med den siste gangen.
For å si det sånn).
Og den siste gangen, så ble jeg erta litt, i stua der.
(Vil jeg si).
For det var ei jente der, (på besøk), som minna litt om Sissel Kyrkjebø.
Og vi var begge 13/14 år gamle.
Men folka i stua der, gjorde et poeng av, at Sissel Kyrkjebø, (eller hvem det var), så mye eldre ut, enn meg.
(Noe sånt).
De voksne, (muligens mora til hu ‘Sissel Kyrkjebø’), chatta om, at jenter ble modne, mye tidligere enn gutter.
(Mens jeg satt der.
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 9.
Sissel Kyrkjebø i 1986:
PS 10.
Av folk de kjente, så nevnte Per og Anne Margrethe: ‘Mosseveiens skrekk’, (på 80-tallet), husker jeg.
(Mosseveiens Skrekk var ei politidame, som var kjent for, å skrive ut mange bøter, på Mosseveien.
Og hu hadde seinere blitt nabo, med Per og Anne Margrethe, (i Stavanger), da.
Noe sånt).
Men at Per var kamerat med den kjente biskopen Gunnar Stålsett, (som har viet kronprinsparet).
Det nevnte de ikke.
(Sånn som jeg husker det).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 11.
Mer om Gunnar Stålsett:

PS 12.
Hvorfor Per og Anne Margrethe ikke fikk barn.
Det veit jeg ikke.
Jeg ble jo tvunget til å bo for meg selv, fra jeg var ni år.
Så jeg ikke med meg alt, fra min fars partner sin slekt.
(For å si det sånn).
Men jeg husker Anne Margrethe aka ‘Lete’ som en hyggelig dame.
(Hu satt i bilen vår, og prata med min far, (vi dro på ‘ekspedisjoner’ til Stavanger sentrum, Sandnes og Sola strand), vel.
Noe sånt).
Det rare var, at Anne Margrethe hadde helt mørkt hår, under besøket vårt der, rundt 1981.
Men under besøket vårt der, i 1983/1984, (da vi tok fly dit), så hadde hu helt grått hår.
(Sånn som jeg husker det).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 13.
Det var sommeren 1982, som jeg var med til Stavanger første gang, for da vi kom fram, så diskuterte vi denne ulykken, som vi nesten ble vitne til, (vi måtte stå i kø osv.), og som Anne Margrethe hadde sett om på TV, (fra Porsgrunns Dagblad 28. juni 1982):

PS 14.
Det var litt sånn ‘apartheid’, under denne kjøreturen, til Stavanger.
Haldis sin datter Christell, (som liksom var en sånn tenårings-prinsesse etterhvert).
Hu hadde hele baksetet, for seg selv.
Men jeg måtte ligge bakerst i bilen.
(Dette var en lang amerikansk stasjonsvogn, (en Ford).
Som min far hadde to nesten like av, etter hverandre, (fra rundt 1978 til rundt 1983).
Noe sånt).
Så jeg så ikke så mye, på ulykkes-stedet.
Men det er mulig at Christell så noen lik, osv.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 15.
I juni 1982, så var ikke min lillesøster Pia med til Stavanger.
(Husker jeg).
Og Anne Margrethe spurte ikke hvor Pia var.
(Sånn som jeg husker det).
Og det var vel på grunn av, at Pia fortsatt bodde, hos vår mor, (på Tagtvedt), i Larvik.
Men da min bonusbror Viggo, vant gull, i nordisk mesterskap, (for juniorer), i bodybuilding, (i Danmark).
Så var Pia med, (husker jeg).
Og det fant jeg ut når var, på ‘Bokhylla’, her om dagen.
Det var vel i oktober 1982.
Så Pia rømte fra vår mor i Larvik, og til Christell/Haldis/min far, en gang, mellom juni og oktober, i 1982.
(Vil jeg si).
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 16.
På den kjøreturen til Stavanger.
Så fikk jeg plutselig så tørre lepper, (husker jeg).
Så jeg måtte be min far om å stoppe, på en bensinstasjon, for å kjøpe Lypsyl.
(Husker jeg).
Og dette var på en nokså øde del, (vi kjørte gjennom en del skog osv.), av strekningen, mellom Larvik/Brevik og Stavanger, da.
(For å si det sånn).
Jeg tror det må ha vært før Flekkefjord.
(For da begynte min far å si: ‘Se Flekkefjord’, (eller noe), når vi kjørte forbi avkjøringen, (selv om jeg/vi aldri hadde vært der før).
For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Og det hjelper mot høyt hårfeste, osv.
Og det pleide jeg å bruke, mens jeg jobba som butikksjef.
(For min kollega/underordnede Jan Henrik.
Han manet meg, (på Burger King Grensen, en gang David Hjort dro meg med dit), til å tro, at jeg hadde begynt å miste håret, da.
Eller om han hadde nerve-sammenbrudd.
Noe sånt).
Og da måtte man ha resept, for å kjøpe dette.
Noe jeg fikk på Bentsebrugata Legesenter, (som min søsters venninne Cecilie Hyde hadde anbefalt meg, før jeg flytta til Oslo, høsten 1989).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Like før jeg flytta tilbake til Norge, (høsten 2014).
Så begynte frisørene i Liverpool, (en asiater som hadde slekt på Fjell), å skamklippe meg, (må jeg si).
Og jeg lurer på om jeg fikk noe skabb, (noe som det ikke fantes mye av i Norge i gamle dager), på Kielferja/danskebåten og på Rønningen Vandrerhjem, (i 2018).
Og jeg har også blitt skamklipt, på Cutters, (av ei kjempetjukk trønderdame), osv.
Så har jeg ikke trengt resept, for å kjøpe Regaine.
For apotekene har nå fått en svensk vare, som heter Recrea Forte, som man ikke trenger resept, for å kjøpe.
Men denne varen, (som er laget av et firma i Solna), er utsolgt, ved hver våronn/mikkelsmess liksom, i X antall uker/måneder.
(Noe sånt).
Og da forsvinner poenget litt, med å bruke dette middelet.
(For det må man bruke hver dag, (eller bortimot hver dag).
For å si det sånn).
Og sosser i Oslo, må da dra ut på bygda, for å handle Recrea Forte der.
For apotekene i Oslo, blir utsolgt, med en gang.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
Men de var utsolgt for Recrea Forte.
Men jeg fant ut, (ved å søke her og der), at Apotek 1 hadde en lignende vare, som het Minoksidil Norfri.
(Noe sånt).
Og den kunne jeg bestille.
Men jeg har bestilt Recrea Forte, fra 123Apotek, (på Sørlandet).
Og da fikk jeg den i postkassa, (husker jeg).
Men det valget, var umulig å velge, for Minoksidil Norfri, (hos Apotek1).
Så man måtte velge for eksempel Porterbuddy, (eller å hente på postkontoret).
Så da betalte jeg 29 kroner ekstra, (Farmasiet pleier å ha gratis Porterbuddy-levering), for å få den varen levert, på døra.
Og når jeg har bestilt Recrea Forte, fra Farmasiet.
Så har Porterbuddy levert den varen kontaktløst, (og uten noe knussel liksom).
Men Apotek1 forlanger at man viser legitimasjon.
(Av en eller annen grunn).
Så de er mer firkanta, enn Farmasiet.
Enda det er snakk om akkurat samme type vare, etc.
(En ung mann, med en svart-lakkert bybil, (uten Porterbuddy-logo).
Og med caps vel).
Og budet glodde lenge på førerkortet mitt.
(Som jeg viste fra kjøkkenvinduet.
På grunn av corona-pandemien, osv.).
Lenger tid, enn jeg pleide å bruke, på å sjekke sjekker.
(Noe jeg gjorde, på CC Storkjøp, Matland/OBS Triaden og i X antall Rimi-butikker.
For å si det sånn).
Så det lurte jeg litt på.
Og mens budet glodde på førerkortet mitt.
Så det var litt spesielt, (må jeg si).
Kanskje dette iPhone-hysteriet har tatt av litt vel mye.
En smart-telefon, (og en PC), kan man bruke, til X antall forskjellige ting.
Så det blir kanskje litt russisk, (noen ganger).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her er mer om dette:




PS 4.
Enda mer om dette:

PS 5.
I PS-et overfor.
Så skriver noen, at man kan kjøre Recrea Forte, på eBay.
Men det er vel egentlig ikke lov, ifølge de nokså nyinnførte ‘Nord Korea-reglene’, til Erna Solberg & Co.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
For Him Magazine aka. FHM var noe av det kuleste, i bladhylla på Narvesen, på 90-tallet.
(Syntes jeg).
Her kunne man oppdatere seg på (britisk) musikk, film, herre-mote og livsstil osv., for mindre enn en hundrelapp.
Så det bladet pleide jeg å lese, hver måned, (i tillegg til gratismagasinet Natt & Dag).
(Husker jeg).
Så jeg var nokså urban, på slutten av 90-tallet, (må man vel si).
(Noe sånt).
Og jeg bodde også på St. Hanshaugen, (i gåavstand fra Karl Johan osv.), fra januar 1996.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Her er mer om dette:


PS.
Jeg synes at han Chimera (fra irc), noen ganger minner litt, om Robert.
Men jeg har bare snakket med Robert en gang.
Dette var på begynnelsen av 90-tallet.
Og jeg var på helge/feriebesøk hos min farmor Ågot, på Sand.
(Jeg flytta til Oslo, for å studere, høsten 1989.
For å si det sånn).
Og så skulle jeg gå bort til butikken, (som tidligere var eiet/drevet av Odmund Larsen).
(Eller om jeg skulle ta bussen til Drammen).
Og da møtte jeg Robert, som hang, øverst i Snippen(-veien), like ved hovedveien/fylkesveien, (som jeg gikk på).
Og Robert klagde på sin storebror, (eller om han skrøyt), min tidligere klassekamerat/uvenn Geir Arne aka. Gerry.
Gerry stod visst i med ei ungjente, sånn at hele huset/hytta dems rista.
(Noe sånt).
Og hu dama, lurte jeg på, om kunne være, ei venninne, av Gina fra Skjetten, (som jeg kjente fra McDonalds i Brighton sommeren 1988), husker jeg.
For hennes familie hadde hytte, på Krok/Høyen.
(For å si det sånn).
Eller om det kan ha vært min tremenning Stine Mogan Olsen, (for de bodde visst en periode på Sand, på rundt den tida).
(Lurer jeg nå.
Eller Odmund Larsen sin etterfølger Kaalen sin pene tenårings-blondine-datter.
Hm.
Eller min lillesøster Pia, (som bodde i drøye to år, hos min farmor på Sand, fra våren 1989 til sommeren 1991, (og som min farmor klagde på ‘flyinga’ til)).
Hm.
Så jeg kjenner egentlig ikke Robert så bra.
Men jeg lurer litt, da.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Så skjedde dette:
[19:35.41] * You were kicked from #london by X ((PREDAT0R) pack it in)

PS.
Artikkelen overfor, er et slags intervju med Oslo Friluftsråd.
(Denne ‘slurve-avisa’ mener muligens Oslofjordens Friluftsråd.
Noe sånt).
Og de sier noe lignende av meg, angående bygging i/ved naturvern-område.
Men de er kanskje litt treige, med å komme på banen.
(Må man vel si).
For jeg har blogget om dette prosjektet, (til Sigmund Landaas & Co.), i mange uker/måneder nå.
(For å si det sånn).
Og det er fordi at Svelviksposten.no hele tida skriver om dette.
Som visst har blitt skalla/skinnhead.
Siden 80-tallet).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det er min søsters venninne Camilla Skriung som var i Natur og Ungdom.
Og hu bodde så mange år, i Svelvik, under oppveksten, at mange, (som meg), vel gikk ut fra, at hu var innfødt Svelvik-jente.
(For å si det sånn).
Så man kan kanskje lure på, hva hu driver med.
(Hvorfor passer hu ikke på fuglene på Grunnane.
Har hu blitt lei av ‘naturvern-demonstrasjon-spetakkelet’, (med medfølgende arrestasjoner, osv.).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Camilla Skriung har jeg nevnt, i Min Bok 2:


Navnet er også litt morsomt.
Så ble jo min lillesøster Pia kasta ut, av _Torstrand_ skole, (i Larvik), i et år, (hu dumpa), på den første skoledagen sin, (høsten 1978).
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
Monica Lyngstad er nevnt 25 ganger, i Min Bok 3:

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen