PS.
Her er vedleggene:



PS.
Her er vedleggene:




PS.
Ulf har også to Facebook-kontoer, (kan det virke som):

PS 2.
Min tidligere klassekamerat Carl Fredrik Fallan.
(Som døde for noen år siden).
Han hadde også to Facebook-kontoer, noen år før han døde.
(Husker jeg).
Men hva poenget skal være med det.
Det kan man kanskje lure på.
Jeg lurte da på, om det var noen som tulla med Carl.
(Husker jeg).
Men Ulf har visst blitt venn med seg selv, på Facebook.
Så det er visst noe han veit om.
(For å si det sånn).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her er mer om dette:


Man kan kanskje også lure på, hva myndighetene driver med, for tida.
Alle skal være sosiale, og gå på pub osv., sier Støre.
Men samtidig, så hjelper ikke vaksina, (min stesøster Christell kalte dette MRNA-vaksiner, (eller noe lignende), i forbindelse med at hu liksom heiet på denne vaksine-typen, (som sykepleierske), på TV, for cirka et år siden), noe særlig, mot Omikron.
(Man blir smittet, uansett hvor mye man har blitt vaksinert.
Selv om vaksina muligens fungerer sånn, at man sykdommen blir mildere.
Noe sånt).
Og som jeg har chattet om på irc, så hadde jeg feber og veldig sår hals osv., fra cirka 5. mars.
Og jeg tok en sånn corona-test nå, (jeg fikk bostøtten her om dagen).
Men nå viste den testen negativt.
Men nå er det jo et par uker siden 5. mars.
Så det er mulig at jeg hadde noe slags corona, tidligere i måneden.
(Etter å ha vært på Kiel-cruise, osv.
For å si det sånn).
Og det er litt hardere enn influensa, (vil jeg si).
Det er som at man blir nesten mørbanket, av denne sykdommen, (vil jeg si).
Så hva politikerne driver med.
Vi skal sende all strømmen vår til utlandet og vi skal alle være kjempe-sosiale midt under en pandemi.
Henger dette helt på greip, (lurer jeg).
Hm.
Kanskje vi heller burde ha satset mer, på kontaktløs levering, av varer, (på døra), osv.
Og heller prøvd å passe oss mer for denne corona-dritten.
Det er mulig at jeg ikke bli like sjuk neste gang, som jeg får corona.
(Det er visst en teori, som sier dette).
For å bli mørbanka, (av corona-sykdom), annenhver uke.
Det høres ikke noe fristende ut, må jeg si.
Så man kan kanskje lure på, hva politikerne tenker på.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Når jeg skulle bestille apotek-varer, (fra Farmasiet), her om dagen.
Så hadde jeg på handlelappen.
At jeg skulle kjøpe en økonomi-pakning, med corona-tester, (sånn at jeg ikke skulle gå tom igjen).
Når det gjelder munnbind, så er det mer økonomisk, (som regel), å kjøpe 50-pakninger, (for eksempel).
Men Farmasiet hadde ikke noe lignende flerpakning-tilbud, på corona-tester.
(Virka det som).
Så det ble billigere å kjøpe de enkeltvis.
Og da ble det til, at jeg bare kjøpte et par av de.
(Hvis man kjøper 5 eller 10.
Så sier vel ‘mongoene’ at man hamstrer, (Meny lot jo folk bare kjøpe tre av hver vare, en stund, på begynnelsen av pandemien, så man blir kanskje litt programmert, eller noe i den duren).
For å si det sånn).
Det er rart at de ikke har fem-pakninger, med corona-tester, til 99 kroner, (bare for å ta et tall), for eksempel.
Noe sånt hadde jeg nesten venta, at de hadde.
Men det er mulig at Oda er bedre på dette.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Oda solgte bare Corona-tester enkeltvis.
(Virka det som).
Det er mulig at det er litt mangel, på corona-tester.
Man burde kanskje gjøre som i Kina, og bare smelt opp noen nye bygninger/fabrikker, på 1-2-3.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Man kan kanskje lure på, om det var sånn.
At Putin fikk corona.
Og så ble han litt surrete.
Og så angrep han Ukraina.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Jeg har forresten tenkt på å kjøpe meg nye Doc Martens-sko.
(For de er vanntette osv., (og har luft-såle), og de skoa jeg har nå, kjøpte jeg i Liverpool i 2017, så de har sett sine beste dager, for å si det sånn).
Og så har jeg funnet en nettbutikk, som selger disse billig.
Mye billigere, (cirka en tredel av prisen), enn hva de samme skoa kosta, i Liverpool, i 2017.
(Selv om dette er et engelsk sko-merke.
For å si det sånn).
Og så har jeg jobba som Company Researcher, (i England), i 2007 og 2008, (var det vel).
Og jeg klarer ikke å finne ut, hvem som står bak dette nettstedet.
Så det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
Er dette noe fra Kina, (eller noe lignende).
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Her er mer om dette:


PS.
Det at man skal bekrefte, at man har tatt inn varene.
Det har jeg blogget om tidligere.
At hva skal det være godt for.
Hva bryr det Porterbuddy, liksom.
(Det er vel kunden som eier varene, (og som har ansvaret for de).
Fra det øyeblikket som budet setter de fra seg.
Må man vel si).
Det er sikkert greit å bekrefte noe sånt.
Men _hva er poenget_, liksom.
Det har de ikke klart å forklare meg.
Det virker som at noen russiske ingeniører bare har satt på noe kødd/faenskap, (på Porterbuddy sitt interface).
(For å si det sånn).
Så sånn er nesten det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg skulle klage.
For tannpasta-esken var ikke ordentlig lukket.
Tannpasta-tuben hadde glidd ut av esken sin, (mens den lå inni konvolutten/pakken).
Men Porterbuddy har ikke noen klage-melding-funksjon.
(Kan det virke som).
De har bare smile-ansikt, osv.
(For å si det sånn).
Så det blir som noe fjortiss-greier, (må man vel si).
(Noe sånt).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her er mer om dette:


PS 4.
Når det gjelder Oda.
Så fikk jeg ikke bestilt frysevarer som iskrem og karbonader denne uka.
For Oda har visst hatt frysehavari, (eller noe lignende).
Og de bruker lang tid på å bestille nye varer.
Da jeg jobba som butikksjef på Rimi Kalbakken, (noe jeg gjorde fra høsten 2000 til våren 2001).
Så hadde vi en ekstra PC stående på kontoret.
Og det var en kuldevakt-PC.
Men det funka som bare det.
(Selv om det kanskje var litt rart, at vi muligens var den eneste Rimi-butikken med kuldevakt-PC.
Men det kan jo hende at det også fantes en annen Rimi-butikk, (oppi lia et sted), som hadde noe lignende.
Hva vet jeg).
Lederne fikk en telefon, (var det vel), hvis fryserne/kjølediskene ble for varme.
(Det var vel sånn at kuldevakt-systemet varslet en alarmsentral, (som så ringte butikk-lederne).
Men denne teknologien, (fra 90-tallet), er visst som noe gresk, for Oda.
(Kan det virke som).
Det virker litt ‘merksnodig’.
(Må man vel si).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Jeg har forresten lest, at norske Verdane, (som jeg tidligere har blogget om), nylig har solgt Porterbuddy, til svenske Instabox, (av en eller annen litt uklar grunn, må man vel si):

PS 6.
Som jeg har blogget om tidligere, så jobbet begge min fars foreldre, (på Berger), for Jebsen-slekten, (med en del klabb og babb, blant annet så hadde visst en Jebsen-patriark misbrukt min farmors sprit-rasjoneringskort), før, under og etter krigen, (og Verdane har visst en Jebsen-leder ansatt, selv om jeg ikke har hørt om akkurat denne ‘Jebsen-figuren’ tidligere):


PS.
Her er mer om dette:

PS 4.
Disse har også et band:
PS 5.
Dette må vel kalles perverst, (unntatt kanskje i Amerika og/eller Russland):
PS 6.
Dette er fra et #quiz-show-treff, (i februar 1999), og paret på bildet, (Gio og Zaga), døde i en flyulykke i Italia, et par år seinere:

PS 7.
Her er mer om dette:

PS 8.
Her kan man se hu Laly, som begynte å tulle med min op-status på #quiz-show, (etter at jeg hadde vært op der i 2-3 år), muligens som medlem av en såkalt task-force:

PS 9.
Slaktern var også interessert i Zaga:

PS 10.
Det samme kan vel muligens også sies om Birre:

PS 12.
Som vel har skrevet om i Min Bok 5.
Så chattet jeg med Zaga mens jeg bodde på St. Hanshaugen.
(Hvor jeg bodde fra 1996 til 2004).
Dette var vel, da Zaga var søtten år, (mener jeg å huske).
Og jeg huska jo hvordan jentene på Bergeråsen, (som Anne Uglum, Annika Horten og min stesøster Christell), så ut, (som badenymfer), da de var søtten.
(De var helt strøkne.
De var smekre/veldreide.
Og uten noe appelsinhud, osv.
For å si det sånn).
Men så sendte Zaga meg bilde.
Og hu så ikke så attraktiv ut, (på tross av at hu liksom var ‘sweet sixteen’), syntes jeg.
Så jeg var ikke interessert i henne, (selv om damer/jenter i den alderen vel går for å være rimelig hotte).
(For å si det sånn).
Men vi hadde en grei tone.
Selv om jeg lurer på om jeg såret henne.
For jeg ble så skuffa/frastøtt av bildet, at jeg ikke klarte å få fram et ord, (på en del sekunder), sånn som jeg husker det.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 13.

PS 14.
Min fars slekt hadde en eiendom, på Sand/Roksvoll, (der hvor den kjente madrass-fabrikken Jensen Møbler ligger nå), som het Saga.
(Kalte min farmor det ihvertfall.
På 70/80-tallet).
Så derfor syntes jeg nok, at det var artig, å chatte med hu Zaga, da.
(For å si det sånn).
Som vel også bodde/gikk på skole, i Stokmarknes/Hadsel, hvor min morfar hadde vært rådmann, (på 50/60-tallet).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 15.
Her er mer om flyulykken som Zaga og Gio døde i:
Mens jeg jobba som aspirant/assisterende butikksjef på Rimi Nylænde.
(Noe jeg jobba som fra 1994 til 1996).
Så var det sånn en gang, når jeg kom på jobb, (for å jobbe seinvakta som leder).
At butikksjef Elisabeth Falchenberg, (som døde ganske nylig).
Hu ga meg en brosjyre, (var det vel), som hu hadde fått, av min far.
(Noe sånt).
Enda jeg ikke hadde noe kontakt med min far, på den tida.
Og hu sa, at min far mente, at jeg burde søke meg, til en flyveleder-skole, i Zurich.
(Noe sånt).
Men jeg hadde snakket, (allerede høsten 1993), med Rimi-distriktsjef Anne Kathrine Skodvin, om en karriere-plan, (som muligens kom til å lede til en butikksjef-stilling).
Og jeg hadde jo også en toårig informasjonsbehandling-utdannelse, fra NHI.
Så flyveleder var ikke noe jeg hadde tenkt meg i det hele tatt.
Og jeg likte ikke at min far blandet seg.
Jeg hadde hatt mitt eget familienummer, (hos Folkeregisteret), siden 1990.
Vinteren 1990.
Var det vel.
Nettopp på grunn av sære familieforhold, da.
For å si det sånn).
Og så kommer min far fem år seinere, og blander seg opp i hva jeg driver med.
Så hvordan man skal få en sånn far, ut av livet sitt.
Det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
Det var ikke første gangen han liksom shanghaiet meg heller.
(Må jeg si).
Så hvordan man liksom skal skille seg, fra sin far.
Det kan man kanskje lure på.
Jeg vet ikke om det er noen ide å kjefte heller.
Jeg vet ikke hva som foregår oppi tåkeheimen/alkorusen, (eller hva man skal kalle det), liksom.
Min far har ikke engang ungdomsskolen.
(Han har bare realskolen og framhaldskolen.
Det vil si tilsammen åtte års skolegang.
To år mindre enn ungdomsskolen er nå.
Blir det vel).
Så hva som foregår oppi toppetasjen der i gården.
Det kan man kanskje lure på noen ganger.
(Må jeg si).
Min far tvang meg også til å bo aleine, fra jeg var ni år.
Så han har også fått mine søsken/bonus-søsken til å rotte seg sammen mot meg.
(Man man vel si).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 17.
Øyvind ‘Bolleh’ Bollingmo har visst også funnet opp en mer eller mindre genial kvise-popper:

PS 18.
Hu fra AUF, (Eva Kristin Hansen), som ble giraffet, (eller ‘bolleht’), i PS 3.
Hu er forresten veldig kjent fra nyhetene.
Hu fikk sparken som stortingspresident ifjor, (var det vel).
(Noe sånt).
På grunn av den etterhvert veldig kjente pendler-bolig-skandalen.
Som flere politikere, (blant annet Hadia Tajik), har brent seg på.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 19.
Etter at jeg dimma fra militæret.
(Sommeren 1993).
Så fikk jeg en hel Ungbo-leilighet for meg selv.
(For de andre i ‘Våre værste år-gjengen’, hadde liksom gått av for Ungbo-aldersgrensen.
Noe sånt).
Og da ville min tremenning Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen sin kamerat Glenn Hesler ha Anita og Ali sitt tidligere rom.
(Av en eller annen grunn).
Og da begynte Glenn å dra meg med, på fotball-sparking, (med noen Lørenskog-folk), på Ellingsrud, (ikke langt unna), på søndager.
(Glenn ville ta drosje dit, (den første gangen), husker jeg, (eller om det var min ide, (for da jeg jobbet på Matland/OBS Triaden, så pleide jeg å ta drosje, cirka den samme veien, hvis jeg forsov meg, for eksempel)).
Men da begynte lederen der, (‘Kiwi-Tom’), å gaule om, at vi drev med noe slags unorsk styggdom, (siden at vi ikke hadde gått eller syklet dit).
Noe sånt.
Men jeg trasket sjelden rundt, (blant innvandrer-unger osv.), i nærområdet/strøket der, (med unntak av at jeg stemte ved stortingsvalget i 1993).
Så jeg visste ikke nøyaktig hvor disse fotballbanene lå.
Må jeg innrømme).
Og den samme Kiwi-Tom, (som Glenn og Øystein kalte for Joule, siden at han lignet på den Street Fighter-karakteren), begynte seinere å kalle meg for: ‘Giraffen’, (og et år eller to seinere for: ‘Giraf’, (med engelsk uttale)), husker jeg.
(Av en eller annen grunn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 20.
Her er mer om dette:

PS 21.
#quiz-show, (eller IRC Games som #quiz-show var en del av), var Norges mest populære konkurranse på irc:

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen