johncons
  • Nå var Oda her, med noen varer.

    Jeg får bostøtten neste uke, så jeg handla bare 2-3 kilo grillpølser osv., til 30 kroner kiloen cirka, (av middagsmat).
    (For jeg har litt dårlig råd, på slutten av måneden.

    For å si det sånn).

    Og da trodde kanskje budet, at det bodde unger her.

    For jeg hadde satt ut tomesker, til budet.

    Men det stilte seg liksom opp i en slags ‘bamseklem-stilling’, og venta på, at det skulle storme ut noen unger, (eller noe lignende).

    (Kunne det virke som).

    Så det var rimelig ekkelt, må jeg si.

    Budet banka tilslutt på kjøkkenvinduet.

    (Av en eller annen grunn).

    Vanligvis banker de på døra.

    Men jeg har fortalt Oda, i en klage, (fra forrige uke), at jeg pleier å stå bak kjøkkenvinduet.

    Så de hadde kanskje drilla budet.

    (Hva vet jeg).

    Så de budene til Oda er rimelig ekle/klamme.

    (Må jeg si).

    De gir seg ikke før de får kos, liksom.

    (Til forskjell fra Porterbuddy-budene.

    Som har vært her kanskje ti ganger.

    Men som aldri har banka på døra engang.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Budet hadde forresten en slags dvergete/’hobbit-aktig’ kroppsfasong.

    (Må man vel si).

    Nesten som min tidligere butikksjef-assistent Stian Eriksen, (fra Rimi Nylænde).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Saksdokument fra Forsvarsdepartementet
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. mars 2022 kl. 23:04
    Til: “Postmottak@fd.dep.no” <postmottak@fd.dep.no>
    Kopi: postmottak@spk.no, calmquist@eurojuris.no, post@advokatforeningen.no, Forsvaret <forsvaret@mil.no>, presse@spk.no, POSTMOTTAK FORSVARET <postmottak@mil.no>, “fpvs.kontakt” <fpvs.kontakt@mil.no>, post@ombudsmann.no, sfovpost@statsforvalteren.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, oholter@mil.no, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, postmottak@sivilombudet.no, fko@mil.dk, post <post@finkn.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no
    Hei,
    som jeg tidligere har forklart om til Statens Pensjonskasse, så er det ikke jeg som er skyld i foreldelse her.
    Jeg klagde allerede på dimme-dagen i juni 1993, på at jeg hadde skade under førstegangstjenesten.
    (Dette var på et skjema som vi skulle levere til ei kantinedame den siste dagen på Terningmoen.
    Og jeg husker at jeg drøftet dette litt, med medsoldat Bøe, (fra Skotbu), siden at han tilfeldigvis stod ved siden av meg, ved kantina sin disk).
    Så jeg har har gjort mine ting i tide her.
    Men Forsvaret har somlet, (de har aldri kontaktet meg tilbake om dette).
    Så å bebreide meg for dette, det er bakvendt-land-aktig å gjøre, vil jeg si.
    Da er det tull og tøys, må jeg si.
    Det er også sånn at dere sender meg rundt som en kasteball.
    Dette skjedde under førstegangstjenesten, og jeg klager derfor til Forsvaret.
    Men dere sender meg til Statens Pensjonskasse og Nav.
    Det er litt uverdig, må jeg si, å blir sendt rundt sånn som en kasteball.
    Sånn behandler man ikke kunder/borgere, vil jeg si.
    Forsvaret har helt klart kompetanse til å behandle sånne klager selv.
    Her tuller man, vil jeg si.
    De skal ihvertfall ikke sende folk rundt som en kasteball.
    For å si det sånn.
    Man leverer klagen en gang, til Forsvaret.
    Og det burde holde.
    At man så skal levere klagen en andre gang, til Statens Pensjonskasse.
    Og så en tredje gang til Nav.
    Det blir som noe i Sovjet, må man vel si.
    Ikke rart at Putin tørr å røre på seg, når det er så ‘russisk’ i Vesten.
    Skjerpings!
    Min lillesøster Pia har også en lignende klage.
    Om somrene på andre halvdel av 80-tallet, så pleide Pia og jeg å dra på sommerferie-besøk, til vår mormor Ingeborg, (som da var enke), i Stavern.
    Og Ingeborg og Pia ville at Pia og jeg skulle dra på diskotek, nede ved havna.
    Og dette var muligens den sommeren jeg fylte atten, (sommeren 1988).
    Og Pia ville plutselig gå en tur med en soldat.
    Og så rundt årtusenskiftet, så forteller Pia meg, at da hadde hu fått herpes.
    (Jeg tror det heter munn-herpes.
    Hu forklarte at hu hadde noen stygge sår på leppene, som kom tilbake).
    Så her har min lillesøster Pia også en klage-sak mot Forsvaret, (at hu mer eller mindre ble voldtatt av en eldre soldat/vernepliktig, og fikk herpes, sommeren 1987 eller 1988).
    Så her får dere hoste opp en erstatning til henne og, i samme slengen da.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 21. feb. 2022 kl. 09:51 skrev Postmottak@fd.dep.no <Postmottak@fd.dep.no>:
    Forsvarsdepartementet
    Vår ref:      2022/296 – 2
    Dato:         18.02.2022
    Erstatning etter forskrift om verneplikt og heimevernstjeneste – klage
    Hilsen
    Forsvarsdepartementet,
    postmottak@fd.dep.no

    PS.

    Her er e-brevet fra Forsvaret:

    IMG_20220312_0001 paint

    IMG_20220312_0002

    IMG_20220312_0003

  • idealtid

    PS.

    Tone Heidi var en av de stilleste jentene i klassen, (sånn som jeg husker det).

    Og med sitt røde hår så var hu vel ikke så populær blant gutta.

    (Jeg mener å huske at Odd Einar Pettersen en gang, (i et friminutt), lurte henne til å tro, at han var interessert.

    Noe sånt).

    Det var også sånn, (mens vi gikk på ungdomsskolen), at Tone Heidi en gang vant et idealtid-sykkel-løp, (som gikk mellom Svelvik og Nesbygda), på skolens idrettsdag.

    (Husker jeg).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • ny footer

    https://johncons.angelfire.com/arkiv.html

    PS.

    Etter dette, (til uka antagelig), så begynner jeg på mobilbilder og nettmobbing-bekjemping igjen.

    (Muligens innimellom en del skildringer, slektsforskning og korrespondanse, osv.

    Blir det vel antagelig).

    Og så Min Bok fil/backup-utgave.

    (Som jeg har tenkt til å begynne på, iløpet av neste måned.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Session Start: fre. mar 11 12:12:40 2022
    Session Ident: #oslo
    [00:12.40] <john_cons> det settes på meg at rettighetssakene på mitt nettsted ikke går fremover
    [00:12.47] <john_cons> men det nettstedet er jo ingen hyttebok
    [00:12.52] <john_cons> det er jo på kveven
    [00:13.01] <john_cons> man kan se det over hele verden
    [00:13.10] <john_cons> så hva med media
    [00:13.14] <john_cons> har ikke de et ansvar
    [00:13.19] <john_cons> og hva med de gode nordmennene
    [00:13.26] <john_cons> dette må da være midt i blinken for de
    [00:13.33] <john_cons> å være med på å nøste opp disse sakene
    [00:13.40] <john_cons> her misser man poenget, må jeg si
    [00:19.40] <john_cons> skorpion hadde den samme bakstreberske måten (må man vel kalle det) å tenke på, husker jeg
    [00:20.29] <john_cons> så chim og skorpa har en del felles (må man vel si)
    [00:20.39] <john_cons> de har kanskje vært på samme tegne-kurs, eller noe
    [00:20.40] <john_cons> hvem vet
    [00:46.21] <Kris77> selvmord er min vei
    [00:50.02] <john_cons> pia vil ha sin cricri vet du
    [00:50.09] <john_cons> dere har sikkert en framtid sammen
    [00:50.26] <john_cons> hvis du ikke klarer å ta deg sammen og gå videre selv
    [00:50.29] <john_cons> for å si det sånn
    [00:54.40] <john_cons> nordmenn er mest glad i polakker
    [00:54.48] <john_cons> for de bruker dem til å gjøre arbeid på huset
    [00:55.01] <john_cons> og til å plukke jordbær osv
    [00:55.14] <john_cons> så hvis du sier du er polakk, så blir du sikkert mer populær
    [00:55.17] <john_cons> for å si det sånn
    [00:56.16] <Kris77> tvangsbeltersenga er hvor du skal snart
    [00:56.37] <Kris77> ved statens tvangsinnleggelse
    [00:56.49] <john_cons> sovjetstaten tenker jeg vi sier
    [00:56.52] <Kris77> i Jørpeland mental sykehus
    [00:56.53] <john_cons> dere helvetes ossier
    [00:57.26] <john_cons> ikke at rart at putin tørr å bevege på seg
    [00:57.28] <john_cons> må man vel si
    [00:57.28] <Kris77> i Jørpeland mental sykehus skal du oppleve helvete
    [00:57.39] <john_cons> z
    [00:57.58] <Kris77> Z er helveten i hodet ditt
    [00:58.07] <john_cons> det sier putin og
    [00:58.33] <Kris77> du skal suge Putin for mat
    [00:58.41] <Kris77> for russisk suppe
    [00:58.42] <john_cons> på seg selv kjenner man andre
    [00:58.52] <john_cons> din frekke lille rumenske fitte
    [00:59.04] <Kris77> du skal kjenne russerne i Norge
    [00:59.34] <john_cons> får håpe de ukrainerne får mer fly osv
    [00:59.45] <john_cons> og bomber russerne tilbake der de kom fra
    [01:00.06] <john_cons> for noen skrulling3r
    [01:01.13] <Kris77> du skal elske russer
    [01:01.33] <Kris77> innvandring
    [01:02.18] <john_cons> jeg kjemper fortsatt mot sovjetstat og mot korrupt byråkrati
    [01:02.30] <john_cons> russerne kan pelle seg tilbake der de kom fra
    [01:02.36] <john_cons> for å si det sånn
    [01:03.54] <john_cons> jeg er etterkommer av løvenbalk-slekten
    [01:04.03] <john_cons> og de har samme farger (gul og blå) som ukraina
    [01:04.12] <john_cons> så jeg står nok på ukraina sin side der
    [01:04.14] <john_cons> for å si det sånn
    [01:16.07] <Kris77> jævla dust
    [01:16.16] <Kris77> hjernevasket av NATO
    [01:19.48] <john_cons> da
    [01:19.54] <john_cons> kriz77
    [01:20.02] <john_cons> OTAN
    [01:22.34] <john_cons> jeg burde ha skjønt at du egentlig var russer, når du begynte med den grisepratinga di
    [01:22.41] <john_cons> for å si det sånn
    [01:29.51] <john_cons> du er som krutsjov som stod på fn sin talerstol og banka skoa si hardt i bordet 
    [01:30.06] <john_cons> for å få folk til å være stille
    [01:30.09] <john_cons> litt udannet
    [01:30.10] <john_cons> må man vel si
    [01:36.19] <john_cons> https://en.wikipedia.org/wiki/Shoe-banging_incident
    [01:49.05] <john_cons> putin tror han er zorro
    [01:49.07] <john_cons> for å si det sånn
    [01:53.37] <john_cons> https://en.wikipedia.org/wiki/The_Mark_of_Zorro_(1974_film)
    [02:06.34] <john_cons> valgerd svartstad haugland ble kulturminister høsten 2001
    [02:06.51] <john_cons> så det må ha vært etter det, at david hjort okka seg over dette (i regjerningskvartalet)
    [02:06.54] <john_cons> for å si det sånn
    [02:07.18] <john_cons> jeg vet ikke akkurat hva det var david hjort ikke likte
    [02:07.44] <john_cons> det var kanskje det at valgerd svartstad haugland var i krf
    [02:07.54] <john_cons> og da ville det kanskje gå ut over utelivet i oslo
    [02:07.56] <john_cons> hva vet jeg
    [02:14.12] <john_cons> kulturminister er vel kanskje en slags ‘maskott-stilling’
    [02:14.22] <john_cons> de drar rundt over alt og er med på masse skøy
    [02:14.25] <john_cons> for å si det sånn
    [02:22.32] <john_cons> david hjort hadde en kamerat som het roger, som leide ut diskotek-utstyr som røykmaskiner osv
    [02:22.37] <john_cons> roger fra sagene
    [02:23.01] <john_cons> så det er mulig at david hjort var litt påvirket av sine bekjente som jobbet i utelivsbransjen
    [02:23.03] <john_cons> noe sånt
    [03:57.21] <john_cons> jeg var forresten grunnlegger av action arcade (det var jeg som kom med ideen til denne virksomheten på slutten av studieåret 1989/90)
    [03:58.20] <john_cons> så det var kanskje derfor, at jeg fikk være med på tømme-runde, i follo og på bislett, rundt 1994
    [03:58.37] <john_cons> av bevis og butthead #2
    [03:59.17] <john_cons> bevis og butthead #2 ville også at jeg skulle jobbe med å drive gatekjøkken for de i området kolbotn/follo, langs mosseveien vel
    [03:59.29] <john_cons> på rundt den samme tida vel
    [03:59.42] <john_cons> men jeg satset heller på leder-karriære i rimi osv.
    [03:59.45] <john_cons> for å si det sånn
    [04:20.33] <john_cons> disse ville også at jeg skulle stå som ansvarlig for noen ulovlige poker-automater i lillestrøm (en gang studieåret 1991/92)
    [04:20.41] <john_cons> men det sa jeg også nei til
    [04:21.09] <john_cons> men jeg jobbet noen øker for de (som penge-veksler/spillehall-ansvarlig) på tg 94, i rykkinn-hallen
    [04:21.14] <john_cons> for å si det sånn
    [04:22.27] <john_cons> jeg lagde også et regnskaps-data-program for de (i dataease) påsken 1993
    [04:22.37] <john_cons> mens jeg hadde påske-perm fra førstegangstjenesten
    [04:23.35] <john_cons> og så fikk de låne min toyota hiace mens jeg hadde kne-operasjon, på aker sykehus, våren 1996
    [04:23.37] <john_cons> var det vel
    [04:23.58] <john_cons> for deres egen firmabil var det noe feil med da (og firmaet gikk dårlig økonomisk)
    [04:24.00] <john_cons> noe sånt
    [08:27.12] <Chimera> Fredag, ikke ille
    [08:28.16] <Chimera> ikke nevnt Magne Winnem på et døgn. Er du syk eller noe john_cons?
    [08:48.07] <john_cons> en gang før magne winnem ble gift (noe som var sommeren 1993), så fortalte winnem, at når han lå med hu elin som seinere ble kona hans
    [08:48.18] <john_cons> så sprakk noen ganger kondomen
    [08:48.25] <john_cons> (dette var mens de bodde på nordstrand)
    [08:48.42] <john_cons> og da råkjørte magne winnem ned til det døgnåpne apoteket på jernbanetorget
    [08:48.54] <john_cons> og så kjøpte han glidemiddel med sæddrepende krem
    [08:49.05] <john_cons> og så satt han en kondom på tørkerull-holderen dems
    [08:49.20] <john_cons> og så smørte han inn kremen fra apoteket på kondomen
    [08:49.43] <john_cons> og så begynte han å jokke elin med den trøkerull-holderen osv
    [08:49.49] <john_cons> sånn at det ikke skulle bli unger
    [08:49.50] <john_cons> noe sånt
    [08:57.58] <john_cons> så magne winnem er kreativ
    [08:58.00] <john_cons> må man vel si
    [09:01.28] <Chimera> yes. Han fikk til noe i livet 😛
    [09:18.08] <john_cons> han skulle jo dø ung og bli et vakkert lik
    [09:18.12] <john_cons> (sa han på 80-tallet)
    [09:18.21] <john_cons> så han stod vel på mer enn vanlig for å få til noe
    [09:18.26] <john_cons> var mitt inntrykk ihvertfall
    [09:35.56] <Kris77> faren din burde brukt condom
    [09:35.59] <Kris77> Erik
    [09:37.18] * Chimera (~Henning@Chim3ra.users.undernet.org) Quit (Quit: stop!)
    [09:37.24] * X sets mode +l 11 for #oslo
    [09:39.42] <Kris77> Under det kaoset man ser nå, hvem vet. Russerne kan gjøre samme feil igjen, sier Pry, som mener Sverige har gjort en klok avgjørelse i å sette all oppskytning på pause inntil videre.
    [09:51.29] Kris77 added to ignore list
    [09:51.38] <john_cons> [09:51.29] Kris77 added to ignore list
    [13:33.29] * serduaq (~mat-gu@2001:4645:b7c3::7980:8e0a:3d9c:9701) has joined channel #oslo
    [15:25.58] * serduaq (~mat-gu@2001:4645:b7c3::7980:8e0a:3d9c:9701) Quit (Ping timeout)
    [17:15.33] * serduaq (~mat-gu@2001:4645:b7c3::4537:1f06:d623:bac5) has joined channel #oslo
    [22:21.30] * Kris77 (m_kraus@2001:470:dcae:a1::f34c) has left #oslo ()
    [22:22.15] * RibbeSkog (m_kraus@2001:470:dcae:a1::f34c) has joined channel #oslo
    [22:22.24] <RibbeSkog> hvor er Erik ?
    [22:22.44] <RibbeSkog> john_cons: bor du alene ?
    [22:39.41] * serduaq (~mat-gu@2001:4645:b7c3::4537:1f06:d623:bac5) Quit (Read error: Connection reset by peer)
    [23:33.11] RibbeSkog added to ignore list
    [23:33.23] <john_cons> [23:33.11] RibbeSkog added to ignore list
  • Session Start: tor. mar 10 12:14:24 2022
    Session Ident: #oslo
    [00:14.23] <Kris77> vil du sove i evighet ?
    [00:16.51] <john_cons> empen ble kanskje sånn suicidal han og
    [00:17.19] <john_cons> (etter at han fikk sparken som #quiz-show-kanalsjef og ble æresskjelt/driti ut foran hele kanalen)
    [00:17.31] <john_cons> han bytta nick til emp, blant annet
    [00:17.33] <john_cons> husker jeg
    [00:17.54] <john_cons> så han sleit kanskje, på grunn av det med tapt ansvar/status
    [00:18.18] <john_cons> empen hadde en kamerat på #quiz-show, som hadde nicket krystad
    [00:18.23] <john_cons> (begge var vel bergensere)
    [00:18.50] <john_cons> og derfor fortsatte empen å henge på quizzen, (siden at hans kamerat ver der), selv etter at han fikk sparken som kanalsjef osv.
    [00:18.53] <john_cons> for å si det sånn
    [00:19.44] <john_cons> Kris77: du kan kanskje spørre martin ’empen’ nielsen
    [00:19.59] <john_cons> om hva han gjorde, da han fikk motgang, som #quiz-show-kanalsjef osv.
    [00:20.14] <john_cons> og om hvordan han kjempet mot eventuelle suicidale tendenser
    [00:20.16] <john_cons> for å si det sånn
    [00:20.23] <john_cons> se hvordan empen har klart seg
    [00:20.27] <john_cons> selv om han fikk motgang
    [00:20.34] <john_cons> han er nå leder for mange virksomheter osv.
    [00:20.47] <john_cons> han bare gikk videre, selv om det skjedde noe flaut
    [00:39.22] <john_cons> Chimera: for eksempel så var det sånn at min tremenning øystein andersen pleide å bestille pizza på døra, til noen naboer som han hata, på lørenskog, på 80-tallet
    [00:39.32] <john_cons> (han som er adoptert fra korea)
    [00:39.44] <john_cons> og da sier du: det er ingen som har bestilt pizza på døra til meg
    [00:39.58] <john_cons> så da er det altså naboen til øystein som det var noe galt med
    [00:40.05] <john_cons> og ikke øystein/trollet
    [00:44.33] <john_cons> det er liksom logikken din da
    [00:44.58] <john_cons> for å si det sånn
    [01:59.17] <Kris77> slitsomt
    [02:08.12] <john_cons> empen tok seg sammen da
    [02:08.16] <john_cons> og gikk videre
    [02:08.21] <john_cons> selv om det skjedde noe flaut
    [02:08.34] <john_cons> så kanskje han kan gi noen råd
    [02:08.43] <john_cons> om hvordan andre skal takle sånne situasjoner
    [02:08.47] <john_cons> for å si det sånn
    [02:15.53] <Kris77> suicide is the only way out
    [02:25.10] <john_cons> empen ble jo leder for mange virksomheter
    [02:25.19] <john_cons> han har nok et interessant og morsomt liv i dag
    [02:25.30] <john_cons> selv om det var noe flaut som skjedde, i 1997
    [02:25.40] <john_cons> så sånt kan man jo overvinne
    [02:25.42] <john_cons> for å si det sånn
    [02:27.02] <john_cons> Daglig leder Alibier AS 3 1 121′ NOK (2020)
    [02:27.02] <john_cons> 24,5% Meget god (2020)
    [02:27.02] <john_cons> Daglig leder Produksjonsboksen AS 0′ NOK (2020)
    [02:27.02] <john_cons> 4% Svak (2020)
    [02:27.02] <john_cons> Daglig leder Liunaga AS 0′ NOK (2020)
    [02:27.02] <john_cons> 0,4% Ikke tilfredsst. (2020)
    [02:27.02] <john_cons> Daglig leder Vor Frelser Bryggeri AS
    [02:27.25] <john_cons> Daglig leder Grey Wolf Consulting Ltd 0 0′ NOK (2020)
    [02:27.25] <john_cons> 0% Ikke tilfredsst. (2020)
    [02:27.25] <john_cons> Daglig leder Ulverytternes Venner
    [02:27.25] <john_cons> Kontaktperson Fortuna Bryggeri Holding AS
    [02:27.46] <john_cons> https://www.proff.no/roller/martin-nielsen/oslo/750387/
    [02:27.55] <john_cons> og det er bare forbokstaven
    [02:28.07] <john_cons> så det er bare å ta seg sammen tror jeg
    [02:28.13] <john_cons> og prøve å se fremover
    [02:28.16] <john_cons> sånn som han empen
    [02:31.48] <Kris77> hvorfor ville han dø
    [02:31.52] <Kris77> hva skjedde ?
    [03:03.17] <john_cons> det vet jeg ikke om han ville død
    [03:03.27] <john_cons> han mistet sitt ansvar som kanalsjef på #quiz-show
    [03:03.42] <john_cons> og ble gjort til narr, foran alle på kanalen (kanskje 100 folk)
    [03:04.05] <john_cons> og så hadde han fortsatt en kamerat, som het krystad, som fortsatte å henge på #quiz-show
    [03:04.24] <john_cons> så han fortsatte med å quizze likevel, (som han fikk sparken fra sitt ansvar)
    [03:04.35] <john_cons> men han byttet nick til emp
    [03:04.43] <john_cons> (istedet for empen)
    [03:04.53] <john_cons> så da var han kanskje litt nedfor
    [03:04.54] <john_cons> må man vel si
    [07:59.52] <Chimera> god morgen
    [09:13.09] <Chimera> https://johncons-blogg.net/2008_02_29_archive.html
    [09:55.48] <Chimera> “Vi sitter her og har en fornøylig aften. Alt du skriver morer oss fælt. Det eneste du oppnår med disse skriveriene ødelegger bare for deg selv og ditt forhold til din familie. Vi vil over hodet ikke ha noe mer med deg å gjøre hvis disse løgnene fortsetter. Du kan se på deg selv som en person non grata i forhold til din familie. Du er en løgner og en paranoid dust.”
    [13:39.27] <Kris77> loo
    [13:39.30] <Kris77> lol
    [14:13.36] <Kris77> john_cons skriver masse om ingenting
    [14:13.54] <Kris77> kjedelig ungkar incel
    [14:14.20] <Chimera> Han hang seg så opp i denne “Persona non grata” og jeg fant dette når jeg googla
    [14:14.43] <Chimera> “De slutter å svare meg, av en eller annen grunn”
    [14:14.48] <Chimera> jeg vet grunnen
    [14:16.49] <Kris77> lol
    [14:16.57] <Kris77> galskap ?
    [14:17.32] <Kris77> han blir forbanna når jeg skriver han er sjizofræn
    [14:18.08] <Chimera> Bare en svært nedlatende måte å utrykke seg på
    [14:18.15] <Chimera> men blås i det
    [15:01.52] <Kris77> jeg er skizo også
    [15:02.00] <Kris77> og paranoid
    [15:02.03] <Kris77> og deppa
    [15:02.08] <Kris77> og nervevrak
    [15:02.14] <Kris77> og suisidal
    [15:02.17] <Kris77> en taper
    [15:02.28] <Kris77> gammel, sliten og ubrukelig
    [16:01.43] * chim3ra (~henning@Chim3ra.users.undernet.org) has joined channel #oslo
    [17:09.29] <chim3ra> Snart fredag gitt
    [17:10.18] <chim3ra> skal bli helt ok
    [17:20.21] <chim3ra> dessuten ut på fylla, betalt av noen andre
    [19:14.22] <Kris77> fuck alkiser
    [19:29.20] <john_cons> dette er noen slektninger som jeg har prøvd å kutte ut siden 1989 (da jeg flytta til oslo for å studere)
    [19:29.40] <john_cons> og det er fordi at min far tvang meg til å bo aleine fra jeg var ni år (i 1980)
    [19:30.10] <john_cons> så at de rotter seg sammen på deres klamme hyttetur på min tannlege-onkel runar sin hytte
    [19:31.00] <chim3ra> så det de sa, det er bare vås og tull? De skjønner ingenting?
    [19:31.26] <john_cons> de har jo sine svin på skogen, fra 80-tallet
    [19:31.41] <john_cons> (at de tvang meg til å bo aleine, fra jeg var ni år)
    [19:32.09] <john_cons> og så fortsetter de, med hykleri, i våre dager
    [19:32.18] <john_cons> for å si det sånn
    [19:32.29] <john_cons> de vil vel ikke betale erstatning for omsorgssvikt-sak da
    [19:32.36] <john_cons> de vil ikke miste hytten og det
    [19:32.44] <john_cons> for å si det sånn
    [19:33.22] <john_cons> jeg er eldste sønn av eldste sønn, og hadde også bruksretten på et hus (roksvoll) som min tannlege-onkel solgte, på 90-tallet
    [19:33.29] <chim3ra> er vel forelda den saken der
    [19:33.43] <john_cons> så både min far og hans yngste bror runar skylder meg penger, for å si det sånn
    [19:34.05] <john_cons> og prøver de å sverte meg, sånn at de slipper å betale disse pengene da
    [19:34.07] <john_cons> noe sånt
    [19:34.08] <chim3ra> hvor mye ca?
    [19:34.47] <john_cons> bruksretten for en sånn eiendom, det ville vel kosta noen millioner å kjøpt tilbake huset og eiendommen rund (de har også latt jensen møbler bygge på noe av eiendommen)
    [19:35.34] <john_cons> https://johncons.angelfire.com/omsorgssviktsak.html
    [19:36.06] <chim3ra> ja, har lest den linken. Må innrømme at den virket noe tåkete for meg
    [19:37.10] <john_cons> chim3ral: men så er vel du kjent for å være treig, og at du må ha alt med teskje
    [19:37.16] <john_cons> (hvis det er du som er fluffy)
    [19:37.55] <chim3ra> det er så mye du nevner som ikke har noe med saken å gjøre
    [19:37.59] <chim3ra> som jeg ser det
    [19:38.15] <john_cons> jeg har klagd på fluffy til moren til trelane
    [19:38.20] <chim3ra> men alle kan ikke være så smart, intelligent og konge som deg
    [19:38.24] <john_cons> på at fluffy bare kvemer og kverulerer osv
    [19:38.57] <john_cons> nei, men å henge seg opp i alt mulig og pirke til den store gullmedaljen hele tida
    [19:39.07] <john_cons> hva skal det være godt for liksom
    [19:39.33] <chim3ra> tips, for at du skal få noe resultat ut av det hele
    [19:40.01] <chim3ra> hvor mange av disse rettighetssakene har du dratt i land da? Om jeg tør spørre
    [19:40.29] <john_cons> dette er advokat-mat-saker
    [19:40.37] <john_cons> så man må ha fri rettshjelp
    [19:40.44] <john_cons> men det stoppes av statsforvalteren
    [19:41.01] <john_cons> men det er kanskje litt mange saker
    [19:41.18] <john_cons> sånn at det blir litt lite fokus på hver enkelt sak
    [19:41.50] <chim3ra> burde gå over og sette prioritet på de viktigste sakene
    [19:41.57] <chim3ra> fokusere på en ting av gangen kanskje
    [19:42.17] <john_cons> nå har jeg jobbet som butikksjef i mange år
    [19:42.23] <john_cons> og er vant til å prioritere osv
    [19:44.39] <john_cons> https://johncons.angelfire.com/rettighetssaker.html
    [19:44.50] <chim3ra> men alikevel står alle saker like stille?
    [19:45.03] <chim3ra> kjip det der
    [19:46.05] <john_cons> det stoppes av statsforvalteren har nettopp skrevet
    [19:46.22] <john_cons> [19:40.44] <john_cons> men det stoppes av statsforvalteren
    [19:46.30] <john_cons> det er vel min feil det og
    [19:46.35] <john_cons> som det med nett-troll og alt annet
    [19:47.07] <john_cons> kriminelle/korrupte har jo aldri skylda
    [19:47.24] <john_cons> for eksempel når det gjelder politimannen som ble skutt i nokas-ranet
    [19:47.29] <john_cons> han hadde skylda selv
    [19:47.35] <john_cons> de kriminelle hadde ikke skylda
    [19:47.38] <john_cons> de har aldri skylda
    [19:47.42] <john_cons> offerne har alltid skylda
    [19:47.48] <john_cons> for å bruke din teori
    [19:48.09] <chim3ra> det kan jeg ikke mene noe om. Har ikke sett de konkrete papirene du har levert dine advokater i disse tilfellene
    [19:49.29] <john_cons> problemet er jo at jeg ikke har fått advokat, av statsforvalteren
    [19:49.46] <john_cons> statsforvalteren har de siste åra vært valggerd svartstad haugland
    [19:49.49] <Kris77> fluffy og fiffu
    [19:49.54] <john_cons> valgerd
    [19:49.56] <Kris77> fluffy og fiffig*
    [19:49.59] <john_cons> hu er jo fra krf
    [19:50.02] <Kris77> sånn er john_cons 
    [19:50.23] <john_cons> min tidligere rimi-kollega david hjort var forbanna på henne når hu var kulturminister, husker jeg
    [19:50.28] <Kris77> er du født i 1971 ?
    [19:50.43] <john_cons> han fløy rundt i regjeringskvartalet og okka seg over dette (rundt 1997 kan det vel ha vært)
    [19:50.52] <Kris77> er du født i 1971 ?
    [19:50.52] <Kris77> er du født i 1971 ?
    [19:50.59] <john_cons> pia er født i 1971
    [19:51.02] <Kris77> ble du født i 1971 ??
    [19:51.05] <john_cons> jeg er født i 1970
    [19:51.13] <Kris77> jeg er i 1977
    [19:51.26] <Kris77> som nicken min viser
    [19:51.27] <john_cons> hva hadde valgerd svartstad haugland som kulturminister å gjøre 
    [19:51.40] <john_cons> klagde david hjort
    [19:51.40] <Kris77> du er 52
    [19:51.50] <john_cons> til sommeren er jeg 52
    [19:51.55] <john_cons> nå er jeg 51
    [19:51.59] <Kris77> skammer du deg?
    [19:52.04] <Kris77> å være over 50
    [19:52.19] <john_cons> jeg drakk meg drita på københavn-ferja på 50 års-dagen
    [19:52.32] <john_cons> jeg mobber mine yngre søstre for at de fyller 50 på bloggen
    [19:52.40] <chim3ra> john_cons: jeg kjenner ikke til dise rutinene om advokat osv
    [19:52.42] <Kris77> vurderte du selvmord på 50 år bursdagen din?
    [19:52.48] <john_cons> min stesøster christell fyller 50 i november
    [19:52.50] <chim3ra> har aldri hatt bruk for noe sånt
    [19:53.03] <john_cons> nei, det gjorde jeg ikke, men jeg drakk meg full (dette var under coronaen, på danskebåten)
    [19:53.24] <Kris77> hva drakk du
    [19:53.31] <Kris77> whisky?
    [19:53.37] <john_cons> jeg drakk noe som het valhalla, som var på tilbud
    [19:53.45] <john_cons> nester som jäger
    [19:53.46] <Kris77> hvor sterk
    [19:53.53] <john_cons> som jäger cirka 
    [19:53.57] <chim3ra> men jeg synes det er ille, i Norge, som siste eksempel, Hun Hadja Tarik, elle rhva hun nå heter. Driver med en masse økonomis snusk og snyting på skatten
    [19:53.58] <john_cons> 40 prosent eller noe
    [19:53.59] <Kris77> 40% alko ?
    [19:54.15] <john_cons> hva ellers
    [19:54.29] <Kris77> Hadia Tajik
    [19:54.30] <chim3ra> da sier man at det er synd på henne. Men om noen av oss hadde gjort dert samme hadde vi havna i fengsel
    [19:54.35] <Kris77> jeg elsker henne
    [19:55.10] <chim3ra> bra for deg
    [19:56.05] <chim3ra> men jeg likte at hun stod for noe annet enn “male-white-norwegian-man”
    [19:57.23] <chim3ra> men så viser det seg at det det er en skurk som har pri å snylte på systemene de selv forvalter
    [19:57.32] <chim3ra> faen ikke bra det der
    [19:58.46] <Kris77> jeg vil ha henne
    [19:58.52] <Kris77> på kuken min
    [19:59.37] <chim3ra> og da skjønner jeg at john_cons her har truffet, og avdekket kanskje, et kjempeproblem med det å bo i Norge
    [19:59.57] <chim3ra> jada, sexy dame. Greit det
    [20:00.18] <chim3ra> litt for gammel for deg vel?
    [20:02.33] <chim3ra> dessuten er du brå og direkte med ærlige meninger ofte. Hun liker ikke sånne 
    [20:03.28] <chim3ra> Du må bli mer politiker, Kris77, du må si en masse uten at det gir noen mening 🙂
    [20:03.57] <john_cons> nei det med korrupsjon er ikke noe problem, der er bare morsomt hvis alt er som i nazi-tyskland
    [20:04.04] <john_cons> for å si det sånn
    [20:04.09] <chim3ra> Men slapp av; hun er snart tilbake i rampelyset i ny jobb av nor format
    [20:04.20] <chim3ra> noe*
    [20:04.30] <john_cons> [14:49.43] <misery> hei
    [20:04.30] <john_cons> [14:49.48] <misery> Oslo gutt her
    [20:04.30] <john_cons> [14:50.11] <misery> jeg har hørt at Erik Ribsskog suger for mat
    [20:04.30] <john_cons> [14:50.19] <misery> jeg kan betale ham
    [20:04.38] <john_cons> Kris77: på seg selv kjenner man andre
    [20:04.40] <john_cons> som de sier
    [20:05.34] <chim3ra> sånn de dreiv i nazi-tyskland?
    [20:06.15] <john_cons> nazistene mente at staten var det viktige, og ikke enkelt-individene
    [20:06.42] <chim3ra> john_cons: Du har jo allerede påpekt at jeg er dum. Men hva dreide den pasten om misery om?
    [20:07.03] <john_cons> misery er et av kris77 sine nick
    [20:07.26] <john_cons> han kaller seg også fisk77 og fiffig og chrisxp og cxp blant annet
    [20:07.51] <chim3ra> hva med fluffie, eller hva det nå var?
    [20:08.33] <john_cons> fluffy det er en som minner om deg, han er også veldig opptatt av personnummer, og han kvemer og kverulerer til den store gullmedaljen
    [20:08.43] <john_cons> for å si det sånn
    [20:08.58] <chim3ra> ok
    [20:09.26] <john_cons> chim3ra: du tar inget ansvar for fluffy sine utsagn
    [20:09.29] <chim3ra> men hvis man ikke er enig med deg, da kverulerer man?
    [20:10.04] <chim3ra> ansvar? Hva er det du babler om nå?
    [20:10.24] <john_cons> jeg er en erfaren debattør fra vgd i mange år blant annet, så jeg tror jeg vet forskjell på å debattere og kverulere
    [20:10.26] <john_cons> men men
    [20:11.18] <john_cons> på vgd så var det om å gjøre å holde seg til tema
    [20:11.59] <john_cons> det kan kanskje noen ganger være en bra ting
    [20:12.00] <john_cons> noe sånt
    [20:12.35] <chim3ra> men men
    [20:12.39] <john_cons> chim3ra: jeg har lurt på om du og fluffy er samme person, det er mange som bytter nick som andre bytter undertøy
    [20:12.45] <chim3ra> Bare noe du tenkte på 😛
    [20:13.18] <chim3ra> ja, du får lure på hva du vil 🙂
    [20:13.22] <john_cons> chim3ra: du vet ikke hvem misery er og du vet ikke hvem fluffy er
    [20:13.35] <john_cons> chim3ra: du kom med et romskip til jorden i forgårs liksom
    [20:13.52] <john_cons> chim3ra: hva er din historie liksom
    [20:14.06] <john_cons> chim3ra: siden at vi andre forteller våre historier mener jeg
    [20:14.06] <chim3ra> denne fluffy er vel nevnt like ofte som Magne Winnem og Glenn Hesler
    [20:14.33] <john_cons> jeg tror du har drekki
    [20:15.02] <john_cons> du mener kanskje cilla eller zera
    [20:15.03] <john_cons> hva vet jeg
    [20:15.11] <chim3ra> du tror mye om det meste; det skjønner jeg 🙂
    [20:15.36] <john_cons> fluffy er en irc-bruker fra corona-pandemi-tiden
    [20:15.47] <john_cons> mens winnem og hesler er gamle bestekamerater fra 80/90-tallet
    [20:17.18] <Kris77> john_cons: skjerp deg, Texas gubbr
    [20:17.22] <Kris77> john_cons: skjerp deg, Texas gubbe
    [20:17.31] <Kris77> du er helt Texas
    [20:17.36] <Kris77> vanvittig
    [20:17.38] <Kris77> rar
    [20:17.45] <john_cons> chim3ra: jeg prøver å holde meg til det som er mine felter egentlig, må jeg si, du er sleivete og rørete, må jeg si
    [20:17.50] <chim3ra> du burde ringe og be dem ut på en pils nå som covid er over og våren står for døra
    [20:18.23] <john_cons> Kris77: du får gå og suge noen, sånn at du får penger til mat, da vet du, (det er det du lever av, virker det som)
    [20:19.11] <john_cons> chim3ra: de har sluttet å svare meg på facebook osv., de later som at min blogg er usynlig, så de er tidligere kamerater og ikke nåværende kamerater, må jeg si
    [20:19.11] <chim3ra> tipper de er hypp på å slappe av litt sammen med deg igjen. Kose seg med bestekompisene er viktig
    [20:19.30] <john_cons> magne winnem skulle dø ung og bli et vakkert lik
    [20:19.35] <john_cons> (sa han på 80-tallet)
    [20:19.50] <chim3ra> kanskje han bare kødda med deg
    [20:19.54] <john_cons> så det blir jo som en elefant i rommet, når han er tilstede
    [20:21.56] <chim3ra> men å strekke ut en hånd og si; la oss glemme grumset og heller bare kose oss sammen. Noen må være den første
    [20:23.46] <chim3ra> det der med ingen facebookmeldinger og ingen reklame for bloggen er jo merkelig da
    [20:24.13] <chim3ra> hva ligger bak det kan man jo lure på lissom
    [20:25.46] <john_cons> jeg har nettopp sendt om winnem til ei dame som hadde verv i røyken arbeiderparti
    [20:26.24] <john_cons> tone mentzoni
    [20:27.16] <john_cons> https://johncons-blogg.net/2022/02/mer-fra-facebook_37.html
    [20:27.59] <john_cons> Og russeåret så sa Magne Winnem, at han skulle dø ung og bli et vakkert lik.
    [20:27.59] <john_cons> Og han er nå 52.
    [20:27.59] <john_cons> Så da blir det som at det er en elefant i rommet, (eller i landet), må man vel si.
    [20:28.27] <john_cons> Og året etter at vi var russ, så brukte han min student-hybel som hotell i helgene, i et halvt år, før han skulle i militæret.
    [20:28.27] <john_cons> Og det var gøy i begynnelsen, men så ble Winnem melankolsk, og spurte meg, (på et vorspiel hos meg), om: ‘Synes du jeg er stygg Erik’.
    [20:28.27] <john_cons> Wnnem var furten, fordi at jeg hadde mer hell med damene, (når vi gikk på utested-runder i helgene), virka det som.
    [20:29.04] <john_cons> Og han var også sur fordi, at jeg ikke hadde sagt fra om, at han hadde noen gule flekker, på fortennene.
    [20:29.04] <john_cons> Noe han vel måtte se selv, når han stelte seg, om morgenen.
    [20:29.04] <john_cons> Men Winnem ville visst at jeg skulle være som en slags hotell-vert, tannlege og alfons for han.
    [20:29.04] <john_cons> Så han var storforlangendes overfor kamerater, (må man vel si).
    [20:29.28] <john_cons> jeg tror det toget har gått
    [20:29.31] <john_cons> for å si det sånn
    [20:30.07] <john_cons> hvorfor bloggen ikke har reklame
    [20:30.26] <john_cons> jeg drev jo nettbutikk da jeg bodde i england
    [20:30.35] <john_cons> og da fikk jenny skavlan ‘mensen’ på tv
    [20:30.42] <john_cons> hu mente at jeg blandet børs og katedral
    [20:30.48] <john_cons> og ikke bare jenny skavlan fikk mensen
    [20:31.07] <john_cons> men også the jobcenter i england fikk mensen når jeg ga ut bøkene mine kommersielt på amazon/createspace
    [20:31.08] <chim3ra> hun dro en vits
    [20:31.37] <chim3ra> og le med er vel det beste
    [20:31.44] <john_cons> nrk har innrømmet at de var frekke, deres advokater hadde rådet å gå meg 30.000 i erstatning, sa en i kringkastingsrådet
    [20:32.17] <john_cons> ja, at de ler av en som har vært på skjermen, i nyhetene for eksempel, hver dag, hele uka
    [20:32.23] <john_cons> på lørdagskvelden
    [20:32.24] <john_cons> det er en ting
    [20:32.25] <chim3ra> ja, du har nevnt dette før
    [20:32.44] <john_cons> men at de bare ler av folk
    [20:32.49] <john_cons> det blir som noe styggdom
    [20:32.50] <john_cons> må man vel si
    [20:32.57] <john_cons> at de bare rakker ned
    [20:33.21] <chim3ra> gratis reklame for bloggen ville vel mange tenke
    [20:33.55] <john_cons> jeg skreiv jo på nettbutikken: ‘Kjent fra tweet 4 tweet’
    [20:34.00] <john_cons> men det fikk nrk ‘mensen’ av
    [20:34.07] <john_cons> de nektet derfor å sende erstatningen
    [20:34.20] <john_cons> for å si det sånn
    [20:35.17] <chim3ra> og nå er det 10 år siden så saken er foreldret/utgått på dato
    [20:36.11] <john_cons> jenny skavlan har jo sagt unnskyld, for eksempel
    [20:36.27] <john_cons> så det er vel flere sider enn bare det juridiske
    [20:36.32] <john_cons> for å si det sånn
    [20:37.02] <john_cons> at foreldelsesfristen er ti år, det er kanskje sånt eksperter vet
    [20:37.34] <john_cons> 3ksperter
    [20:37.57] <john_cons> ekspert3r
    [20:38.17] <chim3ra> tar den, morsom
    [20:38.38] <john_cons> du vet at 3 er sånn russere skriver ‘e’
    [20:39.31] <chim3ra> tipper du har noen linjer på lager rundt den betraktningen
    [20:39.34] <chim3ra> fyr
    [20:39.56] <john_cons> jenny skavlan har jo _ikke_ sagt unnskyld, for eksempel
    [20:39.59] <john_cons> skulle det være
    [20:40.56] <john_cons> det er en som heter chim kjølner
    [20:41.03] <john_cons> så chim er et fornavn
    [20:41.07] ->> chim3ra is ~henning@Chim3ra.users.undernet.org (Henning DeBaze)
    [20:41.07] ->> chim3ra is on: #Norge #oslo 
    [20:41.07] ->> chim3ra using *.undernet.org (The Undernet Underworld)
    [20:41.07] ->> chim3ra is logged in as Chim3ra
    [20:41.07] ->> chim3ra 1 mins 34 secs seconds idle, signon time 15:00 10.03.2022
    [20:41.07] ->> chim3ra :End of /WHOIS list.
    [20:41.19] <john_cons> men det står i ident-en at du heter henning
    [20:41.31] <john_cons> jeg kjenner et par som heter henning fra abildsø og lambertseter
    [20:41.47] <john_cons> henning sanne og henning fra abildsø-gjengen
    [20:41.52] <john_cons> men det er noen år tilbake
    [20:42.40] <john_cons> glenn og øystein kjente også en på bislett som het henning vel, som drev video-sjappe der, sammen med ei kipper-dame som de vel sa
    [20:47.28] <chim3ra> Video Nova på Bislet?
    [20:48.04] <john_cons> jeg husker ikke navnet på video-sjappa, dette var på 90-tallet, og jeg var bare med de en gang
    [20:48.18] <john_cons> glenn og øystein var mest på spiderman i kirkegata
    [20:48.25] <john_cons> de hadde lager/verksted der
    [20:48.30] <john_cons> så det var der de jobba mest
    [20:48.35] <chim3ra> de hadde største avdelingene på bislett og majorstua på den tida
    [20:49.00] <john_cons> jeg tror ikke at den video-sjappa til han henning var del av en kjede
    [20:49.12] <john_cons> ihvertfall ikke sånn som jeg husker det
    [20:49.16] <john_cons> den så vel ikke så proff ut
    [20:49.19] <john_cons> sånn som jeg husker det
    [20:49.40] <john_cons> men jeg var som sagt bare med en gang
    [20:49.52] <john_cons> og dette var på slutten av en lang dag/tømme-runde
    [20:50.08] <john_cons> de dro meg ut til follo osv. og (muligens på/ved ski storsenter)
    [20:50.26] <john_cons> og jeg jobba egentlig i flere rim-butikken samtidig på den tida, så jeg hadde kanskje litt nok med det
    [20:50.43] <john_cons> det var liksom ikke noen grunn til at jeg skulle være med glenn og øystein på jobb
    [20:50.47] <john_cons> men glenn dro meg med da
    [20:50.54] <john_cons> for å si det sånn
    [20:51.09] <chim3ra> ikke blande business and pleasure lissom?
    [20:51.12] <john_cons> og jeg jobba egentlig i flere rimi-butikker samtidig på den tida, så jeg hadde kanskje litt nok med det
    [20:51.54] <john_cons> jeg hadde egenltig noen rolle for den virksomheten
    [20:52.03] <john_cons> så hvorfor skulle jeg være med hit og dit
    [20:52.08] <john_cons> det ga vel ikke noen mening
    [20:52.17] <chim3ra> og når gikk det “åt skogen” for å si det sånn?
    [20:52.22] <Kris77> john_cons: DU suger for mat
    [20:52.39] <Kris77> du er en jævla snylter NAVer
    [20:52.43] <Kris77> fy faen
    [20:53.13] <john_cons> hva tante ellen tenkte på når hu skulle hjelpe de jævla rumenerne
    [20:53.16] <john_cons> det skjønner ikke jeg
    [20:53.26] <john_cons> bare dritt og møkk og pervoer hele gjengen
    [20:53.36] <john_cons> de er egentlig russere virker det som
    [20:53.43] <john_cons> ikke rart putin tørr å prøve seg
    [20:53.56] <chim3ra> Kris77: ta det litt med ro da. Dette er jo en flyktning vi snakker om
    [20:54.43] <john_cons> chim3ra: åt skogen?
    [20:54.53] <john_cons> når videosjappa til han henning gikk konkurs?
    [20:55.05] <john_cons> det må vel ha vært noen år seinere
    [20:55.07] <john_cons> hva vet jeg
    [20:55.18] <john_cons> jeg hadde en video-sjappe rett utafor døra på st. hanshaugen
    [20:55.29] <john_cons> så jeg dro sjelden bort til bislett for å kjøpe noe
    [20:55.50] <john_cons> det var i såfall bare på 7-eleven siden at de en natt-åpen butikk der
    [20:55.59] <john_cons> det var i såfall bare på 7-eleven siden at de hadde en natt-åpen butikk der
    [20:57.22] <john_cons> jeg hadde egentlig ikke noen rolle for den virksomheten (action arcade)
    [20:57.40] <john_cons> så det ga vel egentlig ikke noen mening, at jeg skulle være med de på jobb
    [20:57.44] <john_cons> glenn var sånn ordknapp da
    [20:57.54] <john_cons> eller underfundig
    [20:57.57] <john_cons> eller hva man skal si
    [20:58.30] <john_cons> glenn var vel en raring
    [20:58.33] <john_cons> han var invalid
    [20:58.41] <john_cons> etter en moped-ulykke på 80-tallet
    [20:58.46] <john_cons> så han haltet etter det
    [20:59.03] <john_cons> han var heavy-frik som øystein
    [20:59.10] <john_cons> de var som bevis og butthead, må man vel si
    [20:59.27] <john_cons> (bortsett fra at øystein var farget, han var adoptert fra sør korea)
    [20:59.47] <chim3ra> sorry; men åt skogen, da tenkte jeg på deg når du havna på den her trippen du er nå
    [20:59.53] <john_cons> de prakket på meg en varebil i 1996, og da måtte jeg rydde søppel ut av bilen, i en time, etter de
    [21:00.16] <john_cons> når jeg begynte å blogge, mener du
    [21:00.22] <john_cons> jeg begynte å blogge i 2007
    [21:00.30] <john_cons> men jeg har vært på irc siden 1997
    [21:00.48] <john_cons> og på vgd siden 2002, kan det vel kanskje ha vært
    [21:01.01] <chim3ra> når du gikk fra hardt arbeidende til å flykte fra mafian
    [21:01.39] <chim3ra> en endring der lissom. I hverdagslivet ditt
    [21:02.03] <john_cons> det står om det som skjedde i min bok 5
    [21:02.30] <chim3ra> men er du fortsatt på flukt?
    [21:03.19] <john_cons> det er mer snakk om at politiet nekter å tjene meg
    [21:03.37] <john_cons> de vil ikke etterforske mordforsøk mot meg, på løvås gård, sommeren 2005, osv
    [21:03.59] <chim3ra> er det noen bevis (var)
    [21:04.16] <chim3ra> annet enn din mot deres ord?
    [21:04.23] <john_cons> jeg har klagd på det og ti andre ting kanskje til spesialenheten
    [21:04.29] <john_cons> men de nekter også å gjøre jobben sin
    [21:04.41] <chim3ra> som er?
    [21:04.57] <john_cons> jobben til spesialenhetene er å få politiet til å skjerpe seg, å gjøre jobben sin
    [21:05.15] <john_cons> jobben til spesialenheten er å få politiet til å skjerpe seg, å gjøre jobben sin
    [21:05.25] <Kris77> chim3ra: er john_cons en flyktning M
    [21:05.28] <Kris77> chim3ra: er john_cons en flyktning ?
    [21:05.29] <chim3ra> som i dette tilfellet var å etterforske et drapsforsøk på deg?
    [21:05.35] <Kris77> lol
    [21:05.43] <john_cons> chim3ra: pluss kanksje ti andre ting, som sagt
    [21:05.57] <chim3ra> hvem ville drepe deg?
    [21:06.20] <john_cons> chim3ra: det er vel det som er politiet sin jobb å finne ut da
    [21:06.30] <john_cons> de har en litt snobbete purk der
    [21:06.38] <john_cons> som heter jørn lier horst
    [21:06.49] <chim3ra> du så ingen?
    [21:06.52] <john_cons> som kanskje har tenkt til å bruke det som skjedde i en av bøkene sine
    [21:06.54] <john_cons> har jeg tenkt
    [21:06.58] <john_cons> nei, jeg bare hørte de
    [21:07.12] <chim3ra> ok, hva skjedde så?
    [21:07.25] <john_cons> chim3ra: du får lese de min bok-bøkene da vet du
    [21:07.36] <john_cons> det er jo en lang historie
    [21:07.38] <john_cons> for å si det sånn
    [21:08.04] <john_cons> du har tydeligvis lest en del av dette, siden at du husker hesler og winnem sine navn
    [21:08.15] <chim3ra> Nå skal vi drepe han!. Det var der lissom?
    [21:08.18] <john_cons> du har kanskje lest det før, og så glemt det
    [21:08.58] <chim3ra> john_cons: eh, winnem og hesler nevnes jo nesten like ofte her inne som man setter punktum etter en setning.
    [21:09.40] <john_cons> jeg trodde du hadde lest det på min blogg, for eksempel
    [21:09.49] <john_cons> siden at du tydeligvis var ny her
    [21:09.59] <john_cons> siden at du ikke visste hvem fluffy eller misery var
    [21:10.16] <chim3ra> er det noe sånne hidden boy-play lengsel i bildet her eller?
    [21:10.27] <john_cons> jeg tror det er at du er full av dritt
    [21:10.38] <john_cons> du sier at du er fast på kanalen på kanalen
    [21:10.49] <john_cons> og så veit du ikke hvem fluffy og misery er
    [21:11.04] <john_cons> og så begynner du å ro
    [21:11.13] <john_cons> ro ro til fiskeskjær
    [21:11.15] <john_cons> som de sier
    [21:11.28] <chim3ra> du husker alle verdens irc nicks i hodet?
    [21:11.47] <john_cons> ro ro til fiskeskjær
    [21:11.52] <john_cons> må jeg si
    [21:12.48] <john_cons> du har jo påhengsmotor
    [21:12.50] <john_cons> som de sier
    [21:13.18] <chim3ra> trur bare du tenker alt for mye på ubetydelige bagateller
    [21:14.10] <chim3ra> men nå er du sånn vrien og vrang igjen så da tar jeg en episode på netflix 🙂
    [21:14.21] * chim3ra is now known as chim|afk
    [21:16.14] <john_cons> chim med påhengsmotoren
    [21:16.18] <john_cons> tror jeg vi sier
    [21:17.10] <john_cons> og en rumener som selger seg for å få penger til mat
    [21:17.14] <john_cons> jommen sa jeg smør
    [21:17.35] * chim|afk pets john_cons
    [21:18.36] <chim|afk> purr damnit!
    [21:25.34] <john_cons> og begge er homo
    [21:26.00] chim|afk added to ignore list
    [21:26.08] <john_cons> [21:26.00] chim|afk added to ignore list
    [21:27.16] * chim|afk is now known as chim|lol
    [21:44.36] <john_cons> chim og cricri tenker jeg vi sier
    [21:44.40] <john_cons> noe sånt
    [22:17.14] <john_cons> det var også mer leisure enn pleasure det med glenn hesler osv
    [22:17.17] <john_cons> for å si det sånn
    [22:21.44] <john_cons> vi pleide å spille fotball, tennis, badminton og bordtennis på fritida (på 90-tallet)
    [22:21.53] <john_cons> litt kjedelig å spille fotball aleine
    [22:21.57] <john_cons> for å si det sånn
    [22:22.28] <john_cons> cricri er fra helene og gutta
    [22:22.56] <john_cons> (en fransk tv-serie som min lillesøster pia pleide å se på, når hu bodde hos meg, på ungbo skansen terrasse, på 90-tallet)
    [22:23.35] <john_cons> og så pleide hu å nevne cricri da
    [22:23.36] <john_cons> noe sånt
    [22:32.47] <Kris77> john_cons: Norge tror du er gal
    [22:33.08] <Kris77> staten tvangsinnleggelse
    [22:37.33] <john_cons> det er derfor jeg skal flytte til utlandet hvis jeg får råd, cricri
    [22:38.00] <john_cons> for å si det sånn
    [22:43.09] * chim|lol (~henning@Chim3ra.users.undernet.org) Quit (Quit: ha en fin kveld, john_cons :))
    [22:46.02] <Kris77> stakkars Ribsskog
    [22:46.11] <Kris77> et jævla liv
    [22:46.22] <Kris77> lidelse
    [22:46.28] <Kris77> mental tortur
    [22:58.07] <john_cons> ja med det gnålet ditt
    [22:58.10] <john_cons> så må man nok si det
    [22:58.12] <john_cons> noe sånt
    [23:11.35] <john_cons> From Old Norse himinríki, from himinn (“sky; heaven”) + ríki (“realm”).
    [23:11.35] <john_cons> Noun
    [23:11.35] <john_cons> Chimeri
    [23:11.35] <john_cons> (religion) heaven 
    [23:11.56] <john_cons> https://en.wiktionary.org/wiki/Chimeri
    [23:39.03] <john_cons> rødnissene klikker når det er reklame på bloggen
    [23:39.14] <john_cons> og blånissene klikker når det ikke er reklame på bloggen
    [23:39.17] <john_cons> makan til nisseland
    [23:39.22] <john_cons> for å si det sånn

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen