johncons
  • fars fetter 2

    https://www.svelviksposten.no/vis/dodsannonser/

    PS.

    Det står også, (hvis man finleser dødsannonsen), at jeg har en tremenning, som er homo, (og som er partner med en Arne).

    Så det er mye rart.

    Jeg visste at jeg hadde en tremenning, (ved navn Øystein Andersen), som var adoptert fra Korea.

    Men at jeg også har en tremenning som er homo.

    Det var jeg ikke klar over.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • byråkratisk

    PS.

    Her er mer om dette:

    byråkratisk 2

    PS 2.

    Det er også sånn at man må betale, for de sekkene, som brukes, når man returnerer pant, (og de gnåler også om, (i meldingen overfor), at man kan/må registrere panteposene selv, (på ‘russisk’ vis), så her legger de kostnader og arbeid over på kundene, må man vel si):

    sekk til pant

    PS 3.

    Det er visst sånn, at sjåføren skal registrere panteposen, med en gang.

    Og så blir panten telt, et par uker seinere.

    (Noe sånt).

    Og det skal folk skjønne, at de gjør det sånn.

    Da gjør de det unødvendig kronglete.

    (Må man vel si).

    Og nå har jeg levert pant, en gang.

    Og det ble surr.

    Så det virker som at dette pante-systemet til Oda, er litt dårlig gjennomtenkt.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Det var også sånn, at da jeg fikk meg Oda-konto, rett før jul, (da Omikron dukket opp).

    Så tasta jeg inn mobil-nummeret mitt.

    Og da dukket navnet mitt opp automatisk.

    Men vanligvis så bruker jeg ikke Løvenbalk.

    (For jeg venter på svar, fra Skatt Sør, på min søknad, om å få bruke Løvenbalk som mellomnavn.

    De har visst sent svaret til feil adresse, (til en Kvelde-onkel som shanghaiet meg i 2005), og nekter å sende meg kopi.

    For å si det sånn).

    Men Oda skjønner ikke, at Løvenbalk, er et mellomnavn.

    De tror at det er et fornavn.

    Og at jeg heter Erik Løvenbalk.

    På samme måte som at andre heter Per Christian, for eksempel.

    Så de som lager systemene hos Oda, er fra molboland, (kan det nesten virke som).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    erik løvenbalk

  • Her om dagen, så bestilte jeg noe printer-blekk, fra Yaha AS.
    Og så fikk jeg både en tekstmelding og en mail, fra Posten, i går, (torsdag), om at pakken: ‘Er forventet levert i postkassen din i dag’.

    Og nå for cirka en halvtime siden, så var jeg ute for å hive søpla og ta inn post.

    Men ingen pakke fra Yaha AS.

    Selv om jeg vet fra før, at det printer-blekket får plass i postkassa.

    Så man skulle nesten tro, at det er her, som Putin har invadert.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nesten det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    forventet ha

  • [21:22.06] * X sets mode +l 13 for #oslo
    [21:22.19] <fisk77> hi Erik Ribsskog
    [21:22.31] <fisk77> join #norway
    [22:14.12] <john_cons> jeg orker ikke de albanske op-ene der
    [22:14.14] <john_cons> sorry
    [01:46.58] <fisk77> ikke dårlig
    [01:47.16] <fisk77> jeg håper vi kan snakke her
    [02:24.14] <john_cons> og temaet er dine suicidale tendenser, som vanlig?
    [02:25.43] <john_cons> jeg har også kontaktet en sveitser (volker ermuth) om dette nå
    [02:27.39] <john_cons> jeg hadde forresten en klasse-kamerat som minnet om deg, da jeg gikk på ungdomsskolen
    [02:27.42] <john_cons> ulf egil havmo
    [02:27.50] <john_cons> han ville liksom være som meg
    [02:28.00] <john_cons> og slutte å være kriminell, osv
    [02:28.26] <john_cons> men til slutt så klikka han, og holdt på å drepe meg, og stjal 400 kroner av meg, (noe som var mye penger på midten av 80-tallet)
    [02:30.32] <john_cons> jeg hadde også en annen klasse-kamerat, noen år før, mens jeg gikk i sjette/sjuende klasse
    [02:30.36] <john_cons> tom ivar myrberg
    [02:31.10] <john_cons> han var veldig opptatt av puberteten osv., (han var kry over at han var tidlig i puberteten), osv
    [02:31.33] <john_cons> så han prata også om grisete ting (som deg) og gjorde grisete ting
    [04:37.24] <fisk77> bra
    [04:37.47] <fisk77> vet du hva skjedde med skolekompisene dine ?
    [04:38.08] <fisk77> hvor mange havnet i fengsel ?
    [04:38.14] <fisk77> hvor mange døde ?
    [04:38.23] <fisk77> hvor mange tok selvmord ?
    [08:35.51] * barras (~barras@82.102.27.214) has joined channel #oslo
    [11:23.31] * serduaq (~mat-gu@85.164.121.96) Quit (Ping timeout)
    [12:17.52] * serduaq (~mat-gu@85.164.121.96) has joined channel #oslo
    [13:22.47] <john_cons> siden at min mormor var fra dansk adel/overklasse og min far tvang meg til å bo alene fra jeg var ni år, så har jeg tatt med om oppveksten min, i mitt memoar-prosjekt, (min bok 1 – 10)
    [13:22.55] <john_cons> så disse har jeg blogget om i mange år
    [13:22.58] <john_cons> hvordan det?
    [13:23.50] <john_cons> det er blant annet en som het carl fredrik fallan, som er død
    [13:24.27] <john_cons> vi pleide å prate om damer og sånt, mens vi gikk på barneskolen og ungdomsskolen
    [13:24.52] <john_cons> så når du begynner som carl, så blir det som å dra 40 år tilbake i tida, for meg
    [13:24.58] <john_cons> noe sånt
    [13:37.11] <john_cons> merker dere noe til krigen i ukraina da
    [13:37.17] <john_cons> bor ikke du i romania
    [13:38.00] <john_cons> har dere fått mange flyktninger fra ukrania?

    [14:40.11] <john_cons> ulf har kanskje sett på meg som en slags foreldre-skikkelse (siden at jeg bodde alene)
    [14:40.22] <john_cons> og så har han kanskje hatt et slags ‘foreldre-opprør’ mot meg da
    [14:40.58] <john_cons> som mange av mine søsken og søskenbarn (som alle er yngre), og min raggar-far har de kanskje ikke sett på, som en foreldre-figur, på samme måte
    [14:41.00] <john_cons> noe sånt
    [14:43.47] <john_cons> min far og stemor var pille-misbrukere, (og min mor var tvangsinnlagt), så mine yngre søsken, (og stesøster), har kanskje hatt sitt foreldre-opprør mot meg da
    [14:43.49] <john_cons> noe sånt
    [14:49.30] <john_cons> min eldre bonusbror viggo (som flytta til danmark på den tida min far ble sammen med min stemor) forteller her litt, om oppveksten, med sin mor haldis humblen (min stemor 
    som var med på å tvinge meg til å bo alene): https://vimeo.com/665415455
    [14:56.02] <barras> autochatter?
    [14:58.09] <john_cons> jeg chatter kanskje litt mye
    [14:58.15] <john_cons> jeg blir litt frika ut av han rumeneren
    [14:58.30] <john_cons> (fisk 77)
    [14:58.42] <john_cons> han er sucidal også skal han hele tida chatte med meg
    [14:58.44] <john_cons> for å si det sånn
    [14:58.47] <barras> Der virke det som du oppsummerte hele familien din med stort sett nedlatende karakteristikker 😛
    [14:59.07] <john_cons> ja jeg er redd for at han rumeneren også skal se på meg som en foreldre-figur
    [14:59.18] <john_cons> og så gjøre opprør (som min søsken og klassekamerat osv)
    [14:59.28] <john_cons> og så gjøre opprør (som mine søsken og klassekamerat osv)
    [14:59.36] <john_cons> kjenner ikke noe rumenere fra før
    [14:59.38] <john_cons> for å si det sånn
    [15:00.27] <barras> du er hel ved/noen man kan stole på?
    [15:00.32] <john_cons> rumenere som lærer seg norsk og henger på norske irc-kanaler og bare vil chatte om ari behn og selvmord
    [15:00.51] <john_cons> det er litt far out, må man vel si
    [15:01.05] <john_cons> jeg er egentlig her for å chatte med damer og gamle kjente, må jeg si
    [15:01.30] <john_cons> min min tante ellen var som romanias mor teresa en stund etter at muren falt osv.
    [15:01.50] <barras> da burde du kanskje gå for Discord
    [15:01.57] <john_cons> hu jobba med frivillig arbeid i romania 
    [15:02.48] <john_cons> så jeg trodde kanskje at det kunne være noe med tante ellen
    [15:02.53] <john_cons> men det var det visst ikke
    [15:03.02] <john_cons> jeg har vært mye på irc på 90/00-tallet
    [15:03.09] <john_cons> jeg var op på #quiz-show osv
    [15:03.25] <john_cons> og da var det mange damer på irc, husker jeg
    [15:03.35] <john_cons> jeg var på sol.20ognoe osv.
    [15:03.37] <barras> verden har gått videre
    [15:03.39] <john_cons> det var kanskje der damene var
    [15:04.07] <john_cons> jeg har egentlig kutta ut irc, men det ble så kjedelig under corona-en
    [15:04.17] <john_cons> så nå har jeg dukka opp på irc igjen
    [15:04.44] <john_cons> etter å ha holdt meg unna siden i nærmere ti år
    [15:04.48] <barras> blei du permitert fra jobben eller no?
    [15:05.47] <john_cons> jeg skriver om alt som skjer på min blogg: https://johncons-blogg.net
    [15:06.11] <john_cons> thomas seltzer og jenny skavlan har prata piss om min blogg i tv-programmet tweet 4 tweet i 2012
    [15:06.19] <barras> oh, er det deg ja
    [15:06.22] <barras> heh
    [15:08.21] <john_cons> https://www.youtube.com/watch?v=msh6BQdG1ns
    [15:11.53] <barras> Den bloggen din er jo offentlig og veldig spesiell så skjønner ikke helt problemet
    [15:14.32] ->> barras is ~barras@82.102.27.214 (barra)
    [15:14.32] ->> barras is on: #Norge #oslo 
    [15:14.32] ->> barras using *.undernet.org (The Undernet Underworld)
    [15:14.32] ->> barras 2 mins 39 secs seconds idle, signon time 07:35 25.02.2022
    [15:14.32] ->> barras :End of /WHOIS list.
    [15:14.36] * iceboy (~espen@216.131.110.10) has joined channel #oslo
    [15:14.50] * X sets mode +l 15 for #oslo
    [15:15.00] <john_cons> problemet?
    [15:15.32] <barras> [15:06] <john_cons> thomas seltzer og jenny skavlan har prata piss om min blogg
    [15:16.05] <john_cons> jeg søkte nrk om erstatning
    [15:16.16] <barras> fordi?
    [15:16.20] <john_cons> og de ble rådet av sine advokater å gi meg 30.000 eller noe i erstatning
    [15:16.27] <john_cons> for æreskrenkelse og diverse
    [15:16.37] <john_cons> men de ville ikke gi erstatning likevel
    [15:17.00] <john_cons> for de likte ikke at jeg hadde nevnt på nettbutikken min, at den hadde vært omtalt på tweet 4 tweet
    [15:17.01] <john_cons> noe sånt
    [15:17.05] <barras> æreskrenkelse? hehe
    [15:17.18] <barras> trur bare du er hårsår
    [15:18.24] <john_cons> som jeg skrev til nrk, så synes jeg, at det er en ting, at de harselerer litt, på lørdagskvelden, med folk som har vært i nyhetene hele uka
    [15:18.57] <john_cons> men når det gjaldt meg, så hadde de ikke med om meg, på nyhetene/aktualitets-programmene
    [15:19.13] <john_cons> de bare lo av meg, i ‘ungdomsskole-jenta’ jenny skavlan sitt program
    [15:19.20] <john_cons> og hu hadde åpenbart løpetid
    [15:19.34] <john_cons> jeg så et annet tweet 4 tweet-program tilfeldigvis
    [15:19.44] <john_cons> og hu hadde de værste svette-flekkene under arma
    [15:19.51] <barras> og dette går du fortsatt rundt å tenker på 10 år etter?
    [15:19.53] <john_cons> så jeg tror at hu hadde tatt seg litt vann over hodet
    [15:20.21] <john_cons> jeg har jo den bloggen fortsatt, den fyller femten år i år, og har hatt fem millioner sidevisninger
    [15:20.27] <john_cons> kanskje du kan presentere deg litt
    [15:20.37] <john_cons> det er så mange troll som synes at det er morsomt å tulle med meg
    [15:21.00] <john_cons> jeg er egentlig ikke så interessert i å få nye gutter-venner
    [15:21.02] <john_cons> som sagt
    [15:21.19] <john_cons> jeg hadde noen klasse-kamerater som jeg snakket om damer og sånn med, for nærmere 40 år siden
    [15:21.30] <john_cons> for å si det sånn
    [15:22.01] <john_cons> jeg har prøvd å hjelpe han rumeneren (i min avdøde tante ellen sin ånd)
    [15:22.17] <john_cons> for han sliter tydeligvis fælt med sine selvmordstanker osv
    [15:22.24] <john_cons> for å si det sånn
    [15:27.06] <barras> eller kanskje han bare kødder med deg
    [15:27.11] ->> barras is ~barras@82.102.27.214 (barra)
    [15:27.11] ->> barras is on: #Norge #oslo 
    [15:27.11] ->> barras using *.undernet.org (The Undernet Underworld)
    [15:27.11] ->> barras 6 secs seconds idle, signon time 07:35 25.02.2022
    [15:27.11] ->> barras :End of /WHOIS list.
    [15:27.23] <barras> men nå er det ut for et par pils
    [15:27.35] <john_cons> han har jo hengt på norske irc-kanaler i 10-15 år han rumeneren
    [15:27.40] <john_cons> så han burde vel være kjent 
    [15:27.57] <john_cons> (han kalte seg chrisxp og cxp før)
    [15:28.08] barras resolved to 82.102.27.214
    [15:33.22] * barras (~barras@82.102.27.214) Quit (Ping timeout)
  • oppdatere footer

    https://johncons.net/arkiv_mobil.html

    PS.

    Det neste når det gjelder webdesign.

    Det blir da å sette den ‘mobil-nettsted-footeren’, på PC-nettstedene.

    Og det begynner jeg da med, om en uke eller to.

    (Er planen).

    For det er mye mobilbilder, nettmobbing-bekjemping, post/brev og skildringer osv., som jeg har planer om å jobbe med, i mellomtiden.

    (For å si det sånn).

    Og så, i mars/april en gang, så begynner jeg på Min Bok, som fil-utgave.

    Og så Min Bok 4 etter det igjen.

    (For Min Bok 2 og Min Bok 3 ligger allerede på nettstedet.

    I doc-fil-utgave og pdf-fil-utgave.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Sånn blir PC-nettstedet med den nye footeren forresten, (noe alle ‘PC-nettsidene’ skal få, iløpet av de neste ukene):

    med ny footer 2 paint

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Sak #881110
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. februar 2022 kl. 14:28
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: presse@ruter.no, post@viken.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@sd.dep.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Ruter Kundeservice <ikke-svar@ruter.no>
    Date: fre. 12. nov. 2021 kl. 14:26
    Subject: Sak #881110
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Hei og takk for at du kontakter oss.
    Det stemmer at man må laste ned appen på App store eller Google play. Man må ha tilgang til nettet for å laste ned appen og kjøpe billett.
    Om du laster ned Ruter-appen, kan man kjøpe billetter via Vipps eller betalingskort. Man må ha billett i selve appen. Man kan ikke reise med bare kvitteringen. QR kode må vises ved billettkontroll.
    Vi kan dessverre hjelpe deg med Vy sin app og anbefaler at du tar kontakt med Vy for spørsmål om betalinger hos Vy.
     
    Trykk her for å oppdatere saken din
    (direkte svar på denne e-posten vil ikke komme fram til oss)
     
    Med vennlig hilsen
    Harpreet L.
    Kundekonsulent
    Ruter As
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Standard Edition 311: Why Self-Belief Is Vital For Leaders As We Open Up
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. februar 2022 kl. 14:19
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: online@ceoinstitute.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: IIDM Newsletter <online@ceoinstitute.com>
    Date: tor. 25. nov. 2021 kl. 01:58
    Subject: Standard Edition 311: Why Self-Belief Is Vital For Leaders As We Open Up
    To: Erik Ribsskog <eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>
    Web Version | IIDM Home
    Find IIDM on: Find IIDM on LinkedIn Find IIDM on Facebook Follow IIDM on Twitter Find IIDM on YouTube
      International Institute of Directors and Managers
    IIDM Newsletter
    Standard Edition 311
    November 2021
    Dear Erik ,
    Thank you for registering to receive IIDM Newsletters. IIDM is a fully owned and managed subsidiary of The CEO Institute, Australia’s leading peer-to-peer membership organisation for CEOs, senior executives and managers. For details about our programs visit www.ceoinstitute.com.
    Become a member Become A Member
    Sent from a friend?
    Subscribe now Send To A Friend
    Article | Why Self-Belief Is Vital For Leaders As We Open Up – Nikki Fogden-Moore
    Case Study | Creating Big Dreams – Adelaide Dream Homes Article | Why Focusing On Risk Through Your People Drives Transformational Change | Lisa Sisson
    Business Book Extract | Go Live! – Fred Schebesta Top CEO Issues
    Certified Manager Program | The CEO Institute
    Contribute to IIDM
    About Us | Become A Member | Unsubscribe | Site Map | Contact Us | Advertise With Us
    Copyright © IIDM
    You are receiving this email because you are a registered user on the IIDM website at www.iidmglobal.com .
    Disclaimer: Information in this e-newsletter is for general use. IIDM strongly recommends readers seek specific advice in respect of their individual circumstances.
    Unsubscribe: If you do not wish to receive any further notifications, please email online@ceoinstitute.com , with ‘Unsubscribe’ in the subject line or click on the ‘Unsubscribe’ link above.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Kvittering på mottatt henvendelse til Tolletaten
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. februar 2022 kl. 14:08
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: post@toll.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <noreply@toll.no>
    Date: ons. 24. nov. 2021 kl. 23:08
    Subject: Kvittering på mottatt henvendelse til Tolletaten
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Takk for henvendelsen din, Erik Løvenbalk Ribsskog,
    På generelle henvendelser kan du regne med svar i løpet av fem virkedager. For saksbehandling er det lengre behandlingstid.
    Kvittering på mottatt henvendelse:
    Om saken:
    Hva gjelder det? Hva skal dette bety?
    Nærmere beskrivelse: Hei, jeg har flere titalls Toll-klager, som dere ikke har etterforsket. (Han sjefen deres Gunnersen døde. Og ingen ryddet opp etter han, virket det som). Og nå får jeg denne gåtefulle/kryptiske mailen, på toppen av dette. Hva skal dette bety. Dette må jeg klage på. Noen har snik-innført et folkeregister #2, (over mail-adresser), som politiet her bruker, (kan det virke som). Er det ikke mer ordentlig, hvis Toll sender brev? Og hva skal denne mailen bety? Det står jo ikke hva det gjelder. Jeg har ikke drevet med snik-alkoholisert noen saker nylig, så denne mailen gir ikke noe mening for meg. Dette blir fremmedgjøring, så det må jeg klage på. Jeg har ikke gitt Toll min mail-adresse. Så dette blir som noe ‘Stasi-greier’, må jeg si. Dette må jeg klage på. Skjerpings! Erik Ribsskog
    Kontaktinformasjon:
    Navn: Erik Løvenbalk Ribsskog
    Firmanavn:
    Organisasjonsnummer:
    Telefon: 96853024
    E-post: eribsskog@gmail.com
     
    Med vennlig hilsen
    Tolletaten
    post@toll.no
    telefon: +47 22 86 03 12
    organisasjonsnummer: 974761343
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Deres brev fra fra 12. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] – Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. februar 2022 kl. 13:52
    Til: kundeservice@mail.efi.no
    Kopi: boligbistand@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    men som jeg har skrevet til dere mange ganger.
    (Blant annet i min mail fra 8. februar).
    Så ønsker jeg å vite navnet, på de nett-trollene, som har bestilt ‘dritt’ fra dere, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også å vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen.
    Og jeg må ta med om, at jeg ønsker svar fra en overordnet om dette.
    Siden at de underordnede hos dere, er noen slags primadonnaer, (virker det som), som nekter å sende dette oppover, når jeg ber de om det.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tir. 26. okt. 2021 kl. 07:56 skrev <kundeservice@mail.efi.no>:
    Hej Erik, 
     
    Det här mailet har du skickat fel. Det här har vi inget med att göra.
     
    Trevlig tisdag!
     
    Med vennlig hilsen
     
    EFI Kundeservice
     
     
    w: www.efi.no
    e: kundeservice@mail.efi.no
    t : 987 01 444
     
    EFI AS
    Postboks 600 Sentrum, 0106 Oslo
     
    Original Text
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    To: boligbistand@baerum.kommune.no
    CC: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>;kundeservice@norgesenergi.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>;LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;HRW UK <hrwuk@hrw.org>;LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>;juridisk@datatilsynet.no;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>;postkasse@datatilsynet.no
    Sent: 25.10.21 14:40:30
    Subject: Deres brev fra fra 12. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] – Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
     
    Hei,
     
    jeg viser til Deres brev fra 12. oktober.
    (Se vedlegg).
    Dere skriver at jeg må kontakte Nav Bærum for å søke om støtte til å betale strøm-regninger.
    Men det har jeg allerede gjort.
    (Noe Bærum kommune blant annet, fikk en mail om, (fra meg), her om dagen.
    Det er snakk om et Nav-vedtak fra februar).
    Jeg har også sendt om dette til riktig department nå, (arbeids og sosialdepartementet), som Nav sorterer under.
    På vedtak-brevene fra Nav Bærum, så står det skrevet: ‘Bærum kommune’, (med store bokstaver), i brev-hodet.
    Men ifølge Wikipedia så sorterer visst Nav formelt under det nevnte departementet.
    Men det blir litt som noe ‘Kafka-aktig’ da, når det står Bærum kommune på brevene til Nav, og Bærum kommune samtidig nekter å ta imot mailer til Nav, (og sende de videre til Nav).
    Fordi at arbeidsdepartementet visstnok er Nav sin formelle eier/moder-organisasjon.
    Da blir det som noe ‘Stasi-greier’, må man vel si.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg har også sett på Nav sitt nettsted igjen.
    Og jeg finner ikke noen mail-adresse til hverken ‘Nav-etaten’ sitt hovedkontor eller til Nav Bærum, på det nettstedet.
    Men nå har jeg sendt om dette til Arbeids og Sosial-departementet.
    For da blir dette deres ansvar, sånn som jeg har forstått det.
    Og jeg har også sendt kopier til Sivilombudsmannen og Statsforvalteren/Fylkesmannen siden Ålesund brant liksom, om dette.
    For her er det snakk om saksbehandler-feil/sabotasje fra Nav, kan det virke som.
    Så dette må da være en sak, som er midt i blinken, både for Statsforvalteren og Sivilombudet, (som de vel heter nå).
    Og at Bærum kommune skal drive med noe slags snobberi, og nekte å sende mailer videre til Nav Bærum, (som kommunen vel samarbeider med, deler brevark med, og del-finansierer).
    Det hører ikke hjemme noen steder, må jeg si.
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 25. okt. 2021 kl. 13:28
    Subject: Klage/Fwd: Saksnummer [106597] – Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
    Cc: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/varsel om tvangsfullbyrdelse fra 18. oktober.
    Det er det samme igjen, som i den forrige mailen.
    Ifølge mitt sosial-støtte-vedtak fra februar, (som jeg sendte dere her om dagen), så skal Nav betale strømregningene for min kommunale leilighet, (etter at jeg har levert disse hos Nav Bærum), siden at jeg er arbeidsledig og uten inntekt/formue.
    Jeg får bare 5.000-6.000 i måneden, til livsopphold.
    Så jeg har ikke mulighet til å betale disse dyre strømregningene.
    Så dette må dere ta med Nav.
    Jeg har levert alle strøm-regningene, innen fristen, hos Nav, (i deres spesielle konvolutter, hvor man skriver på sitt personnummer, saksbehandler-navn og dato).
    Saksbehandler er forresten ei Kristin.
    (Ihvertfall så har de bedt meg om å skrive det navnet på konvoluttene.
    Jeg har ikke hatt møte med noen rådgivere hos Nav siden jeg bodde i Trondheim, i noen måneder, i 2018.
    Av en eller annen grunn).
    Som sagt så hadde Nav Bærum en avtale med husvert-firmaet Narverud, da jeg bodde på tidligere Thon Hotel Høvik/Esso Motor-hotel, fra 2015 til 2017.
    Så det skal være mulig for dere å få disse pengene direkte fra Nav, (vil jeg si).
    Jeg har ihvertfall levert alle bilag, på riktig måte, og i god tid innen tidsfristene.
    Så hva Nav driver med, det kan man lure på.
    Det virker som at de liksom har fått ‘mensen’, (som noen sier), for å være litt skøyal.
    Så dette kan man lure på.
    Jeg har siden sist lest om Nav på Wikipedia.
    (Mange syntes visst at det var et feilskritt å slå sammen sosialkontoret, arbeidsformidlingen og trygdeetaten.
    Og det blir vel mye som en sånn ‘black box’, hvor personvernet går ad undas, tørr jeg nesten si, etter å ha lært mye om sånt, under min nevnte utdannelse.
    Jeg har også en pensjonsbeholdning-sak, (https://johncons.net/pensjonsbeholdningsak.html), mot Nav, (hvor de spiller dumme).
    Så dette er kanskje furting fra Nav).
    Så her må dere kontakte Nav, som jeg har fortalt dere ørten ganger nå.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 25. okt. 2021 kl. 12:20
    Subject: Re: Saksnummer [106597] – Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
    Cc: <kundeservice@mail.efi.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>
    Hei,
    jeg skjønner at dere nede i bibelbeltet der ikke er så gode på kundeservice.
    Nå har jeg gått tre år på handel og kontor, og også gått på NHI og jobbet en mannsalder i dagligvarebransjen, (som Rimi-butikksjef og også som kassa-medarbeider/leder på OBS i Lørenskog, blant annet).
    Og hvis jeg hadde behandlet kundene sånn som dere gjør, så hadde jeg nok fått sparken.
    Når jeg ber om å få svar fra en overordnet, så synes jeg ikke det er for mye forlangt, at dere sender dette videre oppover.
    Sånn er det også med Posten på Sørlandet, at de er like vrange.
    For disse nett-trollene har bestilt ‘dritt’, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under hele coronaen, og også før den tid.
    Men det er første gang de har kapret mitt strøm-abonnement.
    Og jeg har fått IP-adresser av andre firmaer, (som EFI AS, og ørten andre).
    Så jeg kjøper ikke helt disse røver-historiene deres.
    Jeg tar dette med Datatilsynet.
    Så jeg ber igjen om å få svar fra en leder/overordnet om dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 25. okt. 2021 kl. 11:26 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
    Hei,
     
     
     
    Angående IP-adressen må jeg dessverre henvende deg til e-posten vi sendte deg den 20.10.21. IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.
    Hvis dette er et identitetstyveri må du mao anmelde dette til politiet. Du ville da fått samme tilbakemelding fra en av våre ledere. 
     
    Jeg ser du også har satt NorgesEnergi på kopi av din henvendelse til Lowell. Du vil få svar fra dem så snart de har behandlet saken. 
     
     
     
     
     
     
     
    Ha en fin dag!
     
    Med vennlig hilsen
    Nina
    Kunderådgiver
    NorgesEnergi AS
    Tlf 38 10 00 80
     
    Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
    Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
    www.norgesenergi.no
     
    <eribsskog@gmail.com>
    October 24th, 2021 11:22
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/varsel om tvangsfullbyrdelse fra 14. oktober.
    (Se vedlegg).
    Dette har jeg forklart dere om.
    Dette er det Nav som skal betale, (ifølge vedtak).
    Jeg vedlegger også kopi av Nav-vedtak fra februar hvor det fremgår at det er avtalt at Nav skal betale mine løpende strømutgifter.
    (Noe jeg har opplyst dere om tidligere).
    Jeg bodde på Narverud Apartment, (tidligere Thon Hotel Høvik), for noen år tilbake, (før jeg flytta til England igjen høsten 2017), og da betalte Nav fakturaene rett til Narverud.
    Så hvis dere kontakter Nav, så kan de sikkert betale disse pengene direkte til dere.
    Jeg vet ikke hvorfor ikke Nav har betalt de allerede.
    Jeg har levert alle strøm-regninger, i tide, i Nav sine spesielle ‘skjema-konvolutter’.
    Så hva de driver med, veit jeg ikke.
    Men jeg sender kopi-mail til Bærum kommune så kan de sende det videre til sin underavdeling Nav Bærum, (Nav Bærum har valgt å ikke ha sin mail-adresse på sitt nettsted, av en eller annen grunn, (ihvertfall sist jeg sjekka), ellers så kunne jeg ha sendt en kopi-mail direkte til de).
    Jeg synes det er rart at dere ønsker å overbelaste/misbruke rettssystemet med denne saken, når jeg har fortalt hvordan ståa er, og at det er Nav som dere egentlig har et krav mot.
    Her sverter dere mitt navn, når det egentlig er Nav som er synderen.
    Så dette er destruktivt og som noe slags styggdom, (må jeg si).
    Dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg la forresten tilfeldigvis merke til nå, at dere pleier å ha en oransje farge, på logoen/symbolet dere, (den pil-spissen eller hva det skal forestille).
    Men nå var den pil-spissen svart, på det brevet jeg fikk.
    Det er litt rart hvis et så stort firma som Lowell ikke har råd til farge-blekk, må man vel si.
    Så man kan kanskje lure på om det er snakk om noe slags vanstyre hos dere.
    (Hvis ikke dere har blitt tatt over av Greenpeace, eller noe lignende.
    Kan man kanskje lure på).
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 23. okt. 2021 kl. 09:46
    Subject: Re: Saksnummer [106597] – Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    To: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
    Cc: <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
    Hei,
    i min forrige mail så skrev jeg at jeg ville ha svar fra en overordnet.
    Jeg kan ikke se at dette har skjedd.
    Så dette må jeg klage på.
    Vennligst send dette til en overordnet nå.
    (Jeg ønsket å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ons. 20. okt. 2021 kl. 08:15 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
    Hei igjen,
     
    Bestilling via internet er det en IP adresse, denne IP adressen kan kun utleveres til Politiet når kunde har registrert en anmeldelse.
    Hvis dette er et identitetstyveri må du anmelde dette til politiet.
     
     
    Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement – sjekk prisene her!
     
     
     
    Ha en fin dag!
     
    Med vennlig hilsen
    Linn Christine
    Kunderådgiver
    NorgesEnergi AS
    Tlf 38 10 00 80
     
    Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
    Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
    www.norgesenergi.no
     
    <eribsskog@gmail.com>
    October 18th, 2021 08:53
    Hei,
    Bærum kommune sier i sin fornyede kontrakt, at LOS tilbyr gratis strøm, den første måneden.
    Så jeg trodde at det var sånn det var hos dere og.
    Men det er uansett ikke jeg som har bestilt dette.
    Jeg bruker ikke noen tall, i min mail-adresse.
    Og det er ikke mitt mobil-nummer.
    Så jeg ønsker at dere skal si navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker at dere skal opplyse om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Dette har jeg forklart om tidligere.
    Men dette ignorerer dere.
    Så jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 18. okt. 2021 kl. 08:21 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
    Hei,
     
    bekrefter vi har mottatt din henvendelse (kopi).
     
    Vi kan bekrefter strømleveranse startet den 01.08.2021 vedr (Sladdet av johncons-blogg), (Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua. Måle nr: (Sladdet av johncons-blogg)/ MålepunktID:(Sladdet av johncons-blogg).
     
    Strømbestilling var mottatt via norgesenergi.no den 16.07.2021.
    Velkomst epost var sendt til eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com den 16.07.2021.
     
    Første faktura (faktura nr 88709192) produsert den 13.09.2021. Strøm avregningsperiode 01.08.2021 – 01.09.2021 og nettleie periode fra Elvia AS fra 01.07.2021 – 31.08.2021. Faktura kopi lagt som vedlegg.
    Sms påminnelse sendt 04.10.2021 til 91587593
     
     
    Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement – sjekk prisene her!
     
     
     
    Ha en fin dag!
     
    Med vennlig hilsen
    Linn Christine
    Kunderådgiver
    NorgesEnergi AS
    Tlf 38 10 00 80
     
    Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
    Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
    www.norgesenergi.no
     
    <eribsskog@gmail.com>
    October 18th, 2021 06:37
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/betalingsoppfordring fra 4. oktober.
    (Se vedlegg).
    Dette har jeg forklart om til dere, (se mail-historie).
    Det er noen nett-troll som har ‘portert’ fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn, (kan det virke som).
    Og så har ikke Hafslund hengt med i svingene.
    Og ‘porteringen’ har skjedd fra juli.
    Og så mener ei uten etternavn hos Hafslund, (som skriver på en PC med dårlig Enter-knapp), at det skjedde seinere.
    Men da surrer Hafslund, må jeg si.
    De driver og bytter navn, og likevel så ber de meg bråkjekt om å kontakte Elvia, som egentlig er/var samme firma som Hafslund.
    Så her sendes jeg rundt som en kasteball.
    Så det Hafslund driver med, kan man lure på, mener jeg.
    Og det er det samme med dere hos Lowell.
    Jeg forklarer til dere, at det har foregått en sånn ‘portering’.
    Og da hakker dere på meg igjen, istedet for å kontakte deres oppdragsgiver Hafslund.
    Så dette må jeg klage på, at jeg hele tida blir brukt som en slags hakke-kylling og kasteball i dette.
    Dette vitner om lite respekt for folk, må jeg si.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ønsker å vite, hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt denne ‘porteringen’, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hva dere, (det vil si Norgesenergi, som jeg sender kopi-mail til), akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
      
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: lør. 16. okt. 2021 kl. 04:25
    Subject: Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    To: kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>
    Cc: <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>
    Hei,
    nå har jeg sjekka Norgesenergi-fakturaene.
    Og de går som tidligere sagt tilbake til juli.
    Så det virker som at dere er litt på vidda her.
    Og at dere liksom har et sånt ‘professor Baltazar-system’, som gjør at man kun kan taste inn måler-nummeret, på en datamaskin, i Norge.
    Det vet jeg ikke om jeg kjøper helt.
    Det står det samme målernummeret på både Norgesgruppen og Hafslund sine fakturaer.
    Men dette er kanskje en slags aprilsnarr på etterskudd?
    At jeg plutselig skal ha fått en slags ‘Harry Potter-strømmåler’ her, som jeg også får regninger for, (fra ingensteder).
    Som dere vil ha det til.
    Det høres veldig usannsynlig ut.
    Den må dere lenger ut på landet med, må jeg si.
    Jeg har bodd i England, og der byttet jeg en gang strøm-leverandør, fra Scottish Power til E-on.
    Og de nevnte ikke noe om at alle strømleverandørene sine datasystemer var koblet sammen.
    Så dette må være noe slags ‘Annerledesland-greier’, som kanskje ikke er så gjennomtenkt, (mistenker jeg).
    Bærum kommune har også forklart, i et brev dere skal ha fått, at det ikke er de, som har byttet strømleverandør her.
    Så da er det antagelig noen nett-troll.
    Det noen jævler/nett-troll, som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under corona-en, (og også før den tid).
    Dere bommer også når det gjelder grunnen til at jeg ikke kan bruke ‘mine sider’, hos dere.
    Det er fordi at kommunen har opprettet kontoen, i mitt navn, da jeg flytta inn her.
    Og jeg vet ikke hvilken mailadresse de da brukte.
    Det er mulig at de også opererer med en mailadresse i mitt navn.
    (De er så gode på å informere alltid).
    Det virker ihvertfall som at dere lyver så det renner av dere, hos Hafslund.
    Og det virker kanskje litt useriøst, at dere bare undertegner med et fornavn.
    Så jeg vil gjerne heller ha svar, fra en overordnet hos dere, om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Dere kutter også ut mail-historien, i deres svar.
    Da virker det enda mer useriøst, vil jeg si.
    Skjerpings!
    tor. 14. okt. 2021 kl. 13:00 skrev kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>:
    Hei Erik, og takk for din henvendelse.
    Ditt kundeforhold hos oss ble avsluttet 31.08, og dette er kanskje fordi kommunen byttet leverandør – det at du ikke lenger har et kundeforhold hos oss er også grunnen til at du ikke kan logge på Min Side. Du har ikke blitt fakturert fra oss etter 31.08, og det er ikke mulig å ha to strømavtaler på en måler på en gang – så om du mener du har blitt dobbeltfakturert, kan dette være fordi en av bestillingene/avtalene er lagt inn på feil måler. – om du har faktura fra annen strømleverandør anbefaler jeg deg å se om målernummer er det samme, eller om disse er ulike. Om de er ulike har du vært registrert på to målere. På fakturaspesifikasjon kan du også se hvilke perioder du har blitt fakturert for.  Du kan også ta kontakt med netteier Elvia for å finne ut hvilken strømleverandør du har og har hatt. Jeg legger ved faktura som står utestående på ditt tidligere kundeforhold. Alle disse har gått videre til inkasso, og saksbehandlingen har derfor gått videre til Lowell, vårt inkassobyrå. Du må ta direkte kontakt med dem om videre saksbehandling, samt hvor mye renter og gebyrer du skylder. 
    Ønsker deg en fin dag videre!
    Med vennlig hilsen
    Hafslund Strøm AS
    Lise-Lene
    Kunderådgiver
    www.hafslundstrom.no
    Logg deg inn å få full oversikt over ditt strømforbruk, dine fakturaer og resten av ditt kundeforhold hos oss.
     

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen