
Her er mer om dette:

PS 2.
Enda mer om dette:

PS 3.
Og enda mer om dette:

PS 4.
Og enda enda mer om dette:

PS 5.
Og enda enda enda mer om dette:

PS 6.
Og enda enda enda enda mer om dette:

PS 7.
Og enda enda enda enda enda mer om dette:


Her er mer om dette:

PS 2.
Enda mer om dette:

PS 3.
Og enda mer om dette:

PS 4.
Og enda enda mer om dette:

PS 5.
Og enda enda enda mer om dette:

PS 6.
Og enda enda enda enda mer om dette:

PS 7.
Og enda enda enda enda enda mer om dette:


PS.
Mer om Liv Kristin:

PS 2.
Her kan man se Liv Kristin, noen måneder tidligere, på fanget til onkel Martin, (hennes far).
Dette var i bestemor Ingeborg sitt 80 års-selskap, (sommeren 1997), i Gurvika, (som egentlig er et feriested, for tilbakestående), i Nevlunghavn, (hvor bestemor Ingeborg bodde, på den tida).
(Jeg ser kanskje ikke så smart ut, på bildet.
Jeg ble litt fryst ut der, syntes jeg.
Jeg kjente ikke Liv Kristin, så jeg snakka ikke med Martin, (som jeg ikke hadde sett på mange år).
Og hu som sitter ved siden at meg, (Sofia Legind), er dansk, (ei venninne av min kusine Rahel).
Og hu som sitter ved siden av henne igjen, (Anne Tismer), er tysk, (også ei venninne av Rahel).
Så jeg satt der mest og stura, (må jeg innrømme).
Skjorta mi, (i knall-blå), var siste mote, i Oslo, (og i England/For Him Magazine), den sommeren.
Men sånne farger var kanskje ikke på moten, på kontinentet.
Det var kanskje derfor at de frøys meg ut.
Hm).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Her er mer om dette:

PS 4.
Jeg hadde heller ikke sett hu Sofia Legind, på mange år.
Jeg og min lillesøster Pia, pleide å feriere, hos vår mormor Ingeborg, en eller to uker, hver sommer, da hu bodde i Stavern, (hvor hu bodde fra midten av 80-tallet).
Etterhvert så dro heller Pia, til Spania, (hele sommeren), sammen med sin venninne Cecilie Hyde.
Så jeg fortsatte å også dra til bestemor Ingeborg, (det var vel sånn at hu ringte meg).
Og en sommer, (sommeren 1990 vel).
Så var min kusine Rahel der, (datter av min mors yngre søster Ellen og en sveitser ved navn Reto Savoldelli), og hennes venninne Sofia Legind, (datter av en av Ellen sine venninner vel, muligens i Rudolf Steiner-miljøet).
Men Rahel er født i 1978, (og Sofia er på hennes alder).
Så de var bare jentunger da, (helt flatbrystede osv.).
(For å si det sånn).
De bodde i et telt, ute i hagen til bestemor Ingeborg, (den sommeren).
(Av en eller annen grunn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Det er mulig at jeg bare har fått det for meg, at hu tyske, er Anne Tismer.
Jeg snakker ikke noe særlig tysk, så jeg ble ikke noe kjent med henne, (den helgen i 1997).
(Rahel, Sofia og hu tyske svømte ut til en øy.
Når vi var på stranda, dagen etter.
Så jeg snakka mest med min mor, (som jeg ikke så så ofte), og min lillesøster Pia.
For å si det sånn).
Men Rahel har hatt teater-show, i USA, sammen med ei Anne Tismer.
Men om det er hu som er på bildet, (bak Farris-flaska), i PS 3.
Det har jeg ikke fått bekreftet.
(Må jeg innrømme).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Her er mer om dette:

PS 7.
Anne Tismer er visst født i 1963, (jeg trodde at hu var på alder med Rahel og Sofia, og ikke femten år eldre):

PS 8.
Jeg kontakta Anne Tismer på Facebook i 2010, (jeg tulla litt, for jeg trodde at hu var yngre, og ikke eldre enn meg), men hu svarte ikke:

PS 9.
PS 10.
Anne Tismer ble visst årets tysk-språklige teater-skuespillerinne i 2003, (for sin tolkning av Nora, i Henrik Ibsen sitt skuespill: ‘Et dukkehjem’):

Som jeg vel har skrevet om i Min Bok 4.
Og da satt vi etterhvert, under dekk, og drakk halvlitere, (husker jeg).
Og da satt Hege Grymyr og ei annen dame der også, (begge var assistenter på Rimi Oppsalstubben, mener jeg å huske).
Og de prata sammen som fjortisser nesten, (og de var litt som de dresskledde gubbene i Muppet Show, som sitter høyt over de andre, må man vel si).
For jeg lurer på om de satt med beina i setet, eller noe.
Hm.
(Hvis jeg skulle tippe).
De sa at det var ei dame, (jeg er ikke sikker på hvem det var).
Og at hu kun ville jobbe mandag til fredag.
Sånn at de måtte jobbe så ofte som annenhver lørdag, (istedet for hver tredje lørdag, som man kanskje kunne forvente), da.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det var forresten sånn.
At min tidligere klassekamerat Magne Winnem, (fra Gjerdes videregående, i Drammen).
Han dro meg med på en visning, (og jeg tok også med min tremenning Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen, som en slags maskot, eller noe lignende), hos to Rimi-damer, på Grunerløkka, våren/sommeren 1991.
(Må det vel ha vært).
Og kan det ha vært Hege Grymyr og Siv Ellen Greve, lurer jeg nå.
(Dette var et par år, før jeg selv begynte å jobbe i Rimi, (jeg jobba på den tida på Matland/OBS Triaden).
De begynte å ‘bitche’ angående, om jeg klarte å sortere vaske-tøyet, (kokvask og 40 graders-vask).
Men det hadde vel funka dårlig, at jeg skulle stå og sortere trusene deres osv., (fra skittentøyskurven), må man vel si.
(Når jeg skulle vaske klær der).
Så dette, (at jeg skulle flytte inn der), rant ut i sanden, (husker jeg).
(Selv om Magne, Øystein og jeg fikk god pizza, (som var hjemmebakt), der.
Disse damene bodde like ved den ganske store sten-kirken, ved Birkelunden.
Hvor bussen vår parkerte, da vi skulle på leirskole i sjette klasse, (skoleåret 1982/82), på Barnas Gård, (i Follo vel).
For da dro vi sammen med en Grunerløkka-klasse.
Og jeg forstilte meg vel.
Jeg forestilte meg at disse ville møte kavalerer, ute på byen.
Og at de ville dra med de hjem, og hatt høylytt sex, osv.
Mens jeg da kanskje ikke hadde mitt eget rom der engang, (men måtte sove i stua, og møtte disse fulle/kraftige/macho karene), da.
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Men men.

PS.
Her er mer om dette:

(Samme link som overfor).
PS 2.
Enda mer om dette:

(Samme link som overfor).
PS 3.
Og enda mer om dette:

PS 4.
Den grenda som min morfar skriver om.
Det er nok forresten Asak, (i tidligere Skedsmo kommune), hvor min morfar vokste opp, (siden at hans far Johan var lærer på skolen der).
(Hvis jeg skulle tippe.
Etter å ha søkt litt på Google Maps, osv.
Så sånn er nok det.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 5.
Min morfar Johannes var en luring/skøyer, (må man vel si), det riktige skal visst være Skogsbygda, (som ligger like ved Leirsund/Asak), kan det virke som:

Dette er nok den utsikten, som min morfar skriver om, (selv om han staver utkikkspunkt-navnet litt annerledes):


gromgutt der, er ikke noe kjent nick for meg.
Men de later som, at jeg kjenner dem.
(Må man vel si).
Selv om det ikke er et nick, som jeg har gjenkjent/verifisert.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
Dette kan muligens være noen nerder, som svermer rundt meg, på en eller annen måte.
De driver jo også, med nettmobbing, (hvor de utgir seg for å være meg), i kommentar-feltet, på Laila Nikolaisen sin blogg.
Og det er også noen, som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet.
Så det er mulig, at dette er slags miljø, som består av åndssvake/mongoer, som har fritidsproblemer.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Som jeg har blogget om tidligere.
Så finnes det, noen slags nazister/fascister, som kaller seg Kiwi Farms.
(Disse tuller med flere titalls/hundretalls folk, på nettet.
Og de er visst ikke fornøyd, før de har tatt livet av seg.
For å si det sånn).
Jeg vet om det kan være deres norske avdeling, (eller noe lignende), som tuller.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Disse piratene, (eller om man skal kalle de terrorister), bruker alltid, (eller ihvertfall veldig ofte), en IP-anonymiserings-tjeneste, fra M247 Ltd., (som om de er noe lignende av Anonymous, må man vel si):

PS 5.
Det virker også som at det bare er dritt på EF-net, for tida.
Det er mer sivilisert på Undernet, (virker det som).
Men det navnet er litt ladet, (synes jeg).
Det er jo samme ‘for-stavelse’, som for eksempel ordet: ‘Underverdenen’.
Så å bare være på Undernet.
Det blir litt rart, det og.
(Må man vel si).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Det er også noe som heter Dalnet, (husker jeg).
Det irc-nettverket har jeg ikke vært på, på mange år.
Så jeg burde kanskje sjekke, om det er noe liv der.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Her kan man se hvor mange folk det er, på kanalen #USA, på Dalnet, (og det er også noe lignende på Undernet, så man kan kanskje lure på om EF-net er mindre vestlig, siden at ‘ingen’ er på kanaler som #USA og #London):

PS 8.
Her kan man se de mest populære kanalene på EF-net:

PS 9.
Her kan man se de mest populære kanalene på Dalnet, (det kan virke som at Dalnet har færre kanaler, men likevel fler folk):

PS 10.
Som jeg har blogget om tidligere.
Så stod det om irc, i Schibsted Nett sin internett-manual.
(Jeg fikk meg internett-abonnement, (og modem), fra Schibsted Nett, i 1996.
Var det vel).
Og da så jeg på en lignende liste, (som den i PS 8), over EF-net sine kanaler.
Og da var #quiz-show en av de mest populære norske kanalene.
(Husker jeg).
Så da joina jeg den kanalen, og ble på den kanalen, (blant annet), i mange år.
Og når jeg kjeda meg på EF-net, så chatta jeg også litt på Undernet, (hvor SOL sine tidligere web-chat kanaler etterhvert havna, hvis jeg husker riktig).
Så sånn var vel det.
Erik Ribsskog
PS 11.
Her kan man se de mest populære kanalene på Undernet:

PS 12.
Jeg prøvde, (i fjor), å henge litt, på kanalen #USA, på Undernet.
(Jeg klagde der, på tull, fra muslimer, (eller hva disse piratene er), på EF-net).
Men det har visst dukket opp noe nytt, på irc, siden Schibsted Nett sine dager.
(Kan det virke som).
Og det er at det står tegnet tilde, (~), ved siden av en del av nickene/identene.
Og da betyr det, at folk ikke kan se nettverkskort-adressen, til PC-en ens.
(Noe sånt).
Og amerikanere er visst gale etter, å se nettverkskort-adressen, (eller MAC-adressen, som det vel heter), til folk.
Så derfor ble jeg kasta ut, fra #USA.
(Og hvordan man får det tegnet til å gå bort, (foran nicket/identen).
Sånn at amerikanere, (og andre), kan se adressen til nettverks-kortet mitt).
Det har jeg ikke hatt tid til, å finne ut enda.
(Må jeg innrømme).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 13.
Her står det, at Identd, (som var kicke-grunnen, (at den ikke ble kjørt)), har funnets lenge, men jeg kan ikke huske, å ha hørt noe ‘gnåling’ om dette før, (selv om jeg var drøye ti år på irc, (fordelt på to-tre perioder), på 90/00/10-tallet):

PS 14.
Som man kan se, i PS-et overfor.
Så er det med Identd veldig geeky.
(Noe sånt).
For jeg har egentlig noe annet, (nemlig mobilbilder), som jeg hadde tenkt til, å drive med, i dag.
(For å si det sånn).
Og så kommer dette feige homse-angrepet, og lager helvete, for meg.
(Må jeg si).
Så man kan kanskje lure på, om disse feige homsene angriper meg, på irc, (og også ved å bestille masse dritt, i mitt navn, overalt osv.).
For å sinke arbeidet mitt, med rettighets-saker, web-design og skildringer, osv.
(Noe sånt).
Og det sliter meg jo selvfølgelig ut.
At jeg må blogge om sånt som dette, istedet for det jeg hadde tenkt til.
Og det er ikke lett å forklare, om alt mulig, til hvem det nå er, som leser bloggen min.
(For å si det sånn).
Hvis det er som min yngre fetter Ove sier, at nordmenn er veldig åreforkalka, siden at de drikker for mye melk.
Så er det jo nesten umulig, å blogge om sånt her, uten at folk misforstår.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 15.
Det ‘gromgutt’ er jo noe fra det de kaller: ‘Ribsskogverse’, (på Laila Nikolaisen sin blogg sitt kommentarfelt).
(Jeg er gromgutt, på Roksvoll, på Sand.
Noe jeg har blogget en del om tidligere).
Men bloggen min har jo nå bare et par hundre treff, per dag.
Og jeg har ikke noen Wikipedia-side, (for eksempel).
Så man må vel si, at dette er noe veldig sært.
Og at de istedet for konvensjonelle nick, bruker uttrykk fra ‘Ribsskogverse’.
Det er jo som noe degenerert, (må man vel si).
Og de bytter også nick, oftere enn andre bytter undertøy.
(Nick/ident/ip-adresse er på samme form, for disse piratene.
Så erfarne op-er, (som meg), ser at disse er fra samme flokk/gjeng, (eller om det bare er snakk om en enkelt galning).
For å si det sånn).
Så det er bare tull, (må jeg si).
(Eller om det er noe slags rollespill, (eller noe lignende).
Som blir spilt).
Så det er en gjeng med rare/degenererte friker, som gjør ting, (på nettet), som er rettet mot meg, men som samtidig er helt uforståelig/’Kafka-aktig’, (må man vel si).
Så dette er kanskje noe fra russisk mafia, (eller noe lignende).
(Hva vet jeg).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen