johncons
  • Alle snakker om at strømmen er så dyr for tida.

    Og det er jo riktig.

    Jeg husker at på 80-tallet, så spurte jeg min far, om strøm-regninga var dyr, for leiligheten jeg bodde i.

    (Leirfaret 4B, på Bergeråsen.

    I daværende Svelvik kommune).

    Men nei.

    Regninga var visst bare på noen hundrelapper i kvartalet.

    (Noe sånt).

    Og sånn var det, i mange tiår, i Norge.

    At strømmen var nesten gratis.

    (For vi har masse vannkraft i Norge.

    Og vi klarte omtrent ikke å bruke opp all denne fornybare strømmen.

    På 70/80/90-tallet).

    Men for noen år siden, så leste jeg et sted, at nordmenn nå bruker mye mer strøm.

    Så tenkte jeg på det.

    Har nordmenn nå varmekabler i gulvet, på alle baderommene.

    Og har de på stereoanlegget hele tida?

    Og har de på TV-en hele tida?

    Og bruker de mye penger på lade opp sex-leketøy?

    Hva er det egentlig som nordmenn bruker så mye strøm til nå, som de ikke gjorde på 70/80/90-tallet.

    Og for noen uker/måneder siden, så kom jeg på, at det må selvfølgelig være elbilene.

    De bruker forferdelig mye strøm, (når disse skal lades opp).

    Og når etterspørselen blir høyere enn tilbudet, (på strøm), så går prisene oppover.

    Så uten elbilene så ville vi nok fortsatt hatt billig strøm her i landet.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Men dette informerer visst ikke avisene om, (kan det virke som).

    (Av en eller annen grunn).

    Og dette må vel politikerne har skjønt.

    At når de gir avgiftslette for elbiler og lar disse kjøre i drosjefeltet.

    Så vil nok dette gå ut over strømprisene, (ihvertfall når det er kalde vintre, osv.).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • nettmobbing 5. januar

    PS.
    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 5. januar

  • banox også

    PS.

    Her er mer om dette:

    m247 ltd banox

    PS 2.

    Nå var jeg mest aktiv, på irc, for 20-25 år siden.

    Og da var det sånn, at jeg hang sammen, med en del garva irc-ere, på kanaler som #blablabla/#blablatemp, #quiz-show, #mp3-norway, #london, #usa, #oslo og #norge.

    (For å si det sånn).

    Men jeg kan ikke huske, at det var sånn, at det var vanlig, å bruke anonymisert ip-adresse.

    Hm.

    Men noe som har skjedd, siden den tid.

    Det er jo at Anonymous har oppstått.

    Så jeg vet ikke om det tullet, i går, (da jeg ble angrepet av masse horunger liksom, som ikke ville si hvem de var, og som hele tida bytta nick, oftere enn pornoskuespillere, (eller hva man skal si), bytter undertøy).

    Det kan kanskje ha vært Anonymous, (tenker jeg nå).

    Uten at jeg vet hva de eventuelt har imot meg.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    anonymus wiki

    https://no.wikipedia.org/wiki/Anonymous

    PS 4.

    Jeg har også lurt på, om det kan ha vært Smile og Fireball, som tulla.

    Disse har jeg vel skrevet om i Min Bok 4.

    (Noe sånt).

    Og de var to vietnamesiske tenåringsgutter, som var mine kolleger, (selv om jeg ikke har møtt de, hverken før eller siden, og ikke visste at de skulle være der), da jeg jobba for Action Arcade, (min tremenning Øystein ‘Adoptert fra Korea’ Andersen og Glenn Hesler sitt spilleautomatfirma), på TG, (i Rykkinnhallen), påsken 1994.

    (Jeg hadde hørt om Smile og Fireball før TG94.

    For Glenn Hesler pleide noen ganger å nevne de, på Ungbo.

    Hvor jeg skaffa Glenn Hesler rom, (ved å prate med Oslo kommune), noen måneder tidligere.

    For å si det sånn).

    Og Smile og Fireball dukka også opp, på min irc-kanal #blablabla, rundt årtusenskiftet.

    Og da lagde de helvete, (må jeg si).

    De sladra til Tom Fachenberg aka. Foxx, (fra Lambertseter), om at jeg var så slem mot de osv., (kunne det virke det som).

    Selv om det ikke ga noe mening.

    (Må jeg si).

    Det er mulig at Glenn og/eller Øystein hadde bedt Smile og Fireball om å henge på #blablabla, uten å si fra til meg.

    (Hvem vet).

    Og det var også sånn, at Smile og Fireball glapp en spilleautomat, (muligens på ‘jurs’), da Øystein brukte de, som noen slags ‘bære-slaver’, (på TG94).

    Så Smile og Fireball dreit seg ut, (rett utafor Rykkinnhallen), da.

    (For å si det sånn).

    Så de bærer kanskje nag til meg, siden at jeg var der, da de dreit seg ut.

    Og så har de kanskje lært seg bedre norsk, de siste årene.

    Og så har de lest på min blogg.

    Men så er de kanskje litt forvirret, over Norge/Vesten.

    Og så prøver de å skjønne bloggen min, med sin vietnamesiske/kommunistiske bakgrunn.

    Og så får de det kanskje litt feil, og henger seg opp i detaljer, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Mer om Tom Fachenberg aka. Foxx/Foxxx, (eller ‘Fuckers’ som Øystein kalte han, på 80-tallet):

    mer om fuckers

    https://www.eetgroup.com/no-no/om-eet-norge/medarbeidere

    PS 6.

    Dette passer kanskje med Fuckers, (selv om han vel pleide å kalle seg Foxx(x) på irc):

    dette passer vel med fuchers hm

    https://johncons-blogg.net/2022/01/mer-fra-irc.html

    PS 7.

    Nett-trollene mener nå at de er søstera til Ole Tonny Bergum, (min tidligere klassekamerat som døde i en bilulykke i 1989):

    søstera til ole tonny

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Mageplager? Lectinect Mage er blitt enda bedre. Prøv gratis*
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. januar 2022 kl. 16:22
    Til: kundeservice@lectinect.no
    Kopi: Helene Østervold <ho@lectinect.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket å få svar, fra en overordnet, (som for eksempel daglig leder), om dette.
    Jeg kan ikke se at det har skjedd.
    Så det må jeg klage på.
    Vennligst send dette til en overordnet nå.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 27. sep. 2021 kl. 10:24 skrev <kundeservice@lectinect.no>:
    Takk for henvendelsen
    Hei
    Takk for din henvendelse.
    Jeg sender deg informasjon om det som er bestilt fra din mail adr i egen mail. 
    Med vennlig hilsen
    Helene
    Kundeservice
    Lectinect AS
    Postboks Postboks 400 | 4894 Grimstad | Norway
    Phone: +47 21 02 95 00
    E-mail: kundeservice@lectinect.no
    Den 26.09.2021 ved 16:32 skrev Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]:
    Hei,
    jeg synes at dere driver og avsporer, i deres mail.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.
    (Jeg ønsker å bli informert om, hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen, (med andre ‘Hvermansen-folk’, for å si det sånn).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tir. 8. jun. 2021 kl. 14:24 skrev <kundeservice@lectinect.no>:
    Takk for henvendelsen
     
    Hei
    Takk for din henvendelse.
    Vi har sendt deg all informasjon vi har. Vi har også sperret ditt navn,adr,tlfnr og mailadr. Du skal ikke få noe mer fra Lectinect. Det er kun du som kan anmelde forholde til politiet
    Med vennlig hilsen
    Helene
    Kundeservice
    Lectinect AS
    Postboks Postboks 400 | 4894 Grimstad | Norway
    Phone: +47 21 02 95 00
    E-mail: kundeservice@lectinect.no
     
    Den 08.06.2021 ved 14:22 skrev Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]:
     
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
     
     
    man. 8. mar. 2021 kl. 08:16 skrev <kundeservice@lectinect.no>:
    Takk for henvendelsen
     
    Hei Erik
    Takk for din henvendelse.
    Det som har skjedd er at vi har mottatt en rekke bestillinger i ditt navn, via web.
     
    Siden det ikke var deg som bestillte så har vi sperret ditt kundekort men ikke fjernet det, slik at vi kan plukke opp om det kommer en ny bestilling. Systemet vil da varsle oss og bestillingen stoppes.
     
    Mer enn så får ikke vi gjort. Om du vil ta saken videre så stiller vi med den informasjon som vi har, for å hjelpe deg så godt vi kan.
     
    Det blir dessverre vanligere og vanligere med identitetstyveri. Det er dog ikke vi som har autoritet for å håndtere slikt uten man må anmelde saken for å finne den skyldige.
     
    Vi ønsker deg all lykke videre!
    Med vennlig hilsen
    Therese
    Kundeservice
    Lectinect AS
    Postboks Postboks 400 | 4894 Grimstad | Norway
    Phone: +47 21 02 95 00
    E-mail: kundeservice@lectinect.no
     
    Den 08.03.2021 ved 05:52 skrev Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]:
     
    Hei,
     
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
     
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
     
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    ons. 30. des. 2020 kl. 10:57 skrev <kundeservice@lectinect.no>:
    Takk for henvendelsen
     
    Hei
    Takk for din henvendelse.
    Vi har nå sperret deg for all reklame og tlf henvendelser. 
    Med vennlig hilsen
    Helene
    Kundeservice
    Lectinect AS
    Postboks 6621 Etterstad | 0607 Oslo | Norway
    Phone: +47 21 02 95 00
    E-mail: kundeservice@lectinect.no
     
    Den 29.12.2020 ved 22:13 skrev Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]:
     
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Lectinect Kundeservice <no-reply@lectinect.no>
    Date: ons. 18. nov. 2020 kl. 08:31
    Subject: Mageplager? Lectinect Mage er blitt enda bedre. Prøv gratis*
    To: Erik L <eribss.kog@gmail.com>
    Se denne eposten i nettleseren
     
    Lectinect Mage er blitt enda bedre!
    Kari Tjønn Skogen startet med Lectinect Mage i 2018, og er en av våre mange fornøyde kunder. Hun fikk forhåndsteste den nye og forbedrede versjonen av Lectinect Mage. Her er hennes erfaring:
    – I juni 2020 fikk jeg spørsmål om jeg ville teste en ny versjon av Lectinect Mage, med kalsium i tillegg til hyllebær. Jeg syntes det var verdt forsøket, og ble med på testen.
    – De nye tablettene hjelper magen min enda raskere.
    Les mer om Karis erfaring med NYE Lectinect Mage.
    Les mer
     
    Prøv NYE Lectinect Mage gratis*
    Lectinect Mage er oppgradert ved å tilsette kalsium, som bidrar til at fordøyelsesenzymer fungerer normalt. Produktet gir deg fortsatt like mye hyllebær og lektiner som før.
    Bestill i dag, så får du 1 måneds forbruk av NYE Lectinect Mage gratis*.
    Prøv nå
     
    Lectinect AS Kundeservice – Postboks 400 – 4894 Grimstad
    epost: kundeservice@lectinect.no telefon: 37 40 16 90
    Klikk her for å oppdatere dine personopplysninger på Min Side eller klikk her for avmelding.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. januar 2022 kl. 16:09
    Til: Fyrklövern Kundeservice <kundeservice@fyrklovern.no>
    Kopi: svar@girlit.no, kundeservice@fyrklovern.no, “Janna Myerscough Aarvik (NO)” <janna.aarvik@pwc.com>, “Johanne Njølstad (NO)” <johanne.njolstad@pwc.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, ludvigsen@mailpack.no, post@girlit.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    ettersom jeg har skjønt, (jeg søkte litt på nettet siden at jeg fikk den aktuelle svindel-regningen), så har dere samme adresse, (Ångbåtsbron 1), som Girl IT/Stabenfelt/Cydonia, i Malmø.
    Så det er vel sånn, at dere har samme eier.
    Hvis ikke så kan dere kanskje be de om å skjerpe seg, (hvis dere møter dem i heisen/trappeoppgangen, for eksempel).
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tor. 23. sep. 2021 kl. 08:10 skrev Fyrklövern Kundeservice <kundeservice@fyrklovern.no>:
    Hei Erik.
    Denne mailen har du sendt til feil firma.
    Vi er Fyrklövern.
    Vi ønsker deg en fin dag videre! 
    Vennlig hilsen
    Kundeservice@fyrklovern.no
    Fyrklövern AS
    Rosenholmveien  25, 1414 Trollåsen
    PB 474, 1414 Kolbotn
    Tlf 67 20 63 50
    Besøk vår hjemmeside www.fyrklovern.no
     
    tor. 23. sep. 2021 kl. 01:04 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
    Hei,
    jeg viser til Deres betalingspåminnelse, uten dato.
    (Se vedlegg).
    Dette er det ikke jeg som har bestilt.
    Det er noen jævler/nett-troll som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Jeg sender all dritten tilbake, så dette skal dere ha fått i retur.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen