johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Confirm your subscription for LailaMonicaVedumstuenHøibakkenNikolaisen
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. desember 2021 kl. 06:52
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: LailaMonicaVedumstuenHøibakkenNikolaisen <donotreply@wordpress.com>
    Date: ons. 15. sep. 2021 kl. 15:54
    Subject: Confirm your subscription for LailaMonicaVedumstuenHøibakkenNikolaisen
    To: <eribsskog+mogen@gmail.com>
    Please confirm your subscription for LailaMonicaVedumstuenHøibakkenNikolaisen
    Howdy.
    You recently signed up to follow this blog’s posts. This means once you confirm below, you will receive each new post by email.
    To activate, click Confirm Follow. If you believe this is an error, ignore this message and nothing more will happen.
    Blog Name: LailaMonicaVedumstuenHøibakkenNikolaisen
    Blog URL: http://lailamonicavedumstuenhibakkennikolaisen.wordpress.com
    Confirm Follow
    If you want to see all of the blogs you follow on the web in one easy place, sign up for a WordPress.com account.
    Want less email? Modify your Subscription Options.
    Thanks for flying with  WordPress.com
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Påmelding til nyhetsbrev
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. desember 2021 kl. 06:48
    Til: postkasse@datatilsynet.no
    Kopi: kundeservice@outland.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Outland Kundeservice <kundeservice@outland.no>
    Date: tor. 16. sep. 2021 kl. 07:26
    Subject: Påmelding til nyhetsbrev
    To: <e.ribsskog@gmail.com>
    Outland
    Du er nå påmeldt vårt nyhetsbrev.
    Takk for at du handlet hos Outland!
  • foreldrene mine

    https://www.nb.no/items/d99d64727e8979ea753f1d8571fe839a?page=75&searchText=”øystein%20andersen”~1

    PS.

    Øystein og jeg hang jo sammen, nesten som erteris, i perioder, (fra 1986/87 til 1993).

    (Dette har jeg skrevet om, i Min Bok 1-5).

    Så noen har kanskje sett meg, sammen med Øystein, (for eksempel i Oslo eller i Brighton).

    Og så har de kanskje trodd, at Øystein er muslim, på grunn av hudfargen.

    Men Øystein er adoptert fra Korea.

    Så han er ikke muslim.

    Han er oppdratt av min fars kusine Reidun, (med mor fra Rollag), og hennes ektemann Kai Andersen, (fra Sand/Strømm).

    Så det med Øystein er kanskje litt vanskelig å forstå, (siden at Øystein kanskje heller burde ha hett Kim, (eller noe lignende), da hadde kanskje folk skjønt mer, når de så/hørte navnet hans).

    Men noen nordmenn, (i Oslo-området), blir jo dimmier eller jihadister.

    (Hvis jeg ikke tar helt feil).

    Så det er mulig, at Øystein likevel, er ‘pakkis’.

    (Han likte seg godt på Maliks blant annet, (på 80-tallet), husker jeg.

    Og i diverse lugubre spillehaller, i Oslo.

    For å si det sånn).

    Så det er mulig at Øystein likevel har blitt muslim, selv om han er oppdratt norsk, og har koreanske gener.

    Hm.

    For han drikker ikke, (sånn som jeg husker det).

    (Og han pirka vel også bort kjøttet, på Grandiosa-pizzaene, (som omtrent var den eneste middagen jeg åt, på den tida, (når jeg lagde mat selv), og Øysteins foreldre kjøpte alltid med et par av disse pizzaene, (samt noen store cola-flasker), før de dro med Øystein, til Sand/Bergeråsen, i helger/ferier, på 80-tallet).

    Noe sånt).

    Og det samme med Øystein sitt ‘side-kick’, (den andre Beavis og Butt-Head-kameraten min, fra forna dager), Glenn Hesler.

    Han drikker heller ikke, (unntatt en gang, sommeren 1991, på campingferie i Gøteborg).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det at Øystein har langt hår.

    Det har jeg vel tenkt om, at det er fordi, at det er vanlig, i Sør-Korea, osv.

    (Noe sånt).

    Men nå lurer jeg på, om Øystein er homo.

    Men at han ikke har kommet seg ut av skapet.

    (Jeg husker at jeg en gang møtte ei Gina, (fra Skjetten), på McDonalds, (i Brighton sentrum), sommeren 1988, (da jeg hadde dratt med Øystein, på språkreise til England).

    Og da begynte Øystein å prate dritt, om hu Gina, (husker jeg).

    Og mobba meg, for at jeg bare hadde sjangs på stygge damer.

    Noe sånt).

    Så det er mulig, at Øystein ikke er hetero, (uten at han har fortalt om dette, til meg).

    (Jeg husker at han en gang, hadde jente/dame-frisyre, (synes jeg at det så ut som, i vinden), utafor Saga Kino.

    Da jeg satt på med min far, (dette kan kanskje ha vært i 1987 eller 88), inn til Oslo, og vi skulle møte Øystein, (utafor Saga Kino), fordi at jeg skulle levere tilbake, en av Øystein sine mange videofilmer.

    Noe sånt).

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Glenn Hesler er forresten også fra Skjetten, som Gina.

    Men jeg har ikke kommet så langt, at jeg har fått nevnt Gina, for Glenn.

    (For Øystein og Glenn er alltid, som Beavis og Butt-Head liksom, da.

    At de babler, (og kverulerer), om alt mulig tull, (i et sett).

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Det kan kanskje ha vært på grunn av Beavis og Butt-Head, at Øystein ikke ville kjenne meg mer, (tenker jeg nå).

    For Øystein og Glenn pleide alltid å sitte, (på rommet til Øystein), og se på heavy-videoer osv., (akkurat som Beavis og Butt-Head), mens de slang meldinger, (for eksempel om Axl Rose, som Øystein mente om, at trodde han var Jesus, (der han gikk rundt på en scene, i et par hvite boxer-shorts)). 

    (Og Øystein og Glenn pleide vel også, å gå med lignende t-skjorter, (for eksempel med Metallica eller Iron Maiden-trykk), som Beavis og Butt-Head.

    Noe sånt).

    Og det var sommeren 1993, (da Beavis og Butt-Head-serien nettopp hadde startet opp, på MTV), at Øystein sa til meg, (foran min lillesøster Pia, som fyller 50, på første juledag), at han ikke ville ha noe mer med meg å gjøre.

    (Av en eller grunn).

    Øystein ville kanskje ikke høre, (fra meg), at han og Glenn, var som Beavis og Butt-Head.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.
    Det var forresten sånn, på begynnelsen av 90-tallet.

    At når Glenn og Øystein, (aka. Beavis og Butt-Head), skulle kjøpe seg noe å ete.

    (For eksempel når vi hang/holdt vakt, i biljardhallen til Kurt Holm, (på Skårersletta), i helgene).

    Så pleide de å kjøre til Strømmen, og kjøpe en stor pizza, med ost og skinke, til 99 kroner, (eller noe i den duren), fra en lokal pizza-sjappe.

    (Noe sånt).

    Og Øystein pleide også å ete brødskiver med ost og skinke, (pluss majones), på andre halvdel av 80-tallet.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så det er mulig at Øystein, (og Glenn), ikke er muslimer likevel.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så sa min lillesøster Pia, (som fyller 50 i overimorgen), en gang, (på 80-tallet), at Øystein var så bleik, til å være koreaner.

    (Noe sånt).

    Og da har jeg tidligere lurt på, om Øystein sin mor, kan ha vært halvt amerikansk, (unnfanget under Korea-krigen).

    Og når jeg ser på bildet overfor.

    Så er det ikke så lett å se, om Øystein er bleik, (til å være koreaner), eller ikke.

    (For bildet er i svart/hvitt.

    For å si det sånn).

    Men er det ikke sånn, (tenker jeg nå), at Øystein, har litt store lepper, (til å være koreaner).

    Kan Øystein sin morfar, ha vært en soldat, som var ‘Afro-American’, (som de sier over dammen), lurer jeg.

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Som jeg har blogget om tidligere, så var det jo sånn, at Øystein sin adoptivfar Kai, hadde en ung negermann på besøk, en gang jeg banka på døra hos dem, på Sand/Bergeråsen, (hvor de har arvet ferie/sommer/slekts-hus/stø, etter Kai sin far).

    (Jeg skulle gå langs fjorden bort til min farmor på Sand, noe som skjedde en gang i året kanskje, (eller en gang hvert femte år), at jeg gikk den veien.

    Noe sånt.

    Dette var skoleåret 1988/89, (husker jeg).

    Muligens høsten 1988, (rett etter at jeg hadde kommet inn, på en (mer eller mindre) gjev skoleplass, i Drammen).

    For å si det sånn).

    Og da trodde jeg, at det var sånn, at Kai likte unge negergutter, (husker jeg).

    Men dette kan kanskje ha vært Øystein sin fetter, som var på besøk, fra Amerika, (tenker jeg nå).

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Som jeg har blogget om tidligere.

    Så var det sånn, den andre ferien vel, som Øystein og jeg dro på, til Brighton.

    (Vi dro først på språkreise dit, sommeren 1988.

    Og så besøkte vi vertsfamilie #2 igjen, sommeren 1990.

    Og jeg var der også sommeren 1989, (etter mas/tips fra min søsters venninne Cecilie Hyde, fra Svelvik).

    For å si det sånn).

    Og da, (sommeren 1990 vel), så dro Øystein meg med, til Pizza Hut, (og Burger King), husker jeg.

    Selv om det ikke var Pizza Hut, i Norge, på den tida.

    (Og selv om jeg hadde vært på språkreise, i England, to ganger, (sommeren 1985 og sommeren 1986).

    Før jeg dro med Øystein på språkreise, sommeren 1988.

    For å si det sånn).

    Men det er mulig, at Øystein, har vært over Atlanteren, og besøkt sine afrikanske slektninger der, noen år tidligere.

    (Uten å forklare om dette, til meg).

    Og så har han blitt vant med Pizza Hut, (og Burger King), i for eksempel New York, (eller en annen amerikansk by), da.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Det var også sånn, på Burger King, i Brighton, (sommeren 1988).

    At Øystein visste hva ‘Big Gulp’ var.

    (Det var et kjempestort brus-beger, på bortimot en liter.

    Noe sånt).

    Og Øystein begynte alltid, å bable om, at han skulle ha: ‘No onion’, på Whooper-burgeren.

    (Når han bestilte).

    Og det er kanskje noe Øystein hadde lært å si, av neger-fetteren, (som jeg ikke har fått bekreftet at finnes, men likevel), i Amerika.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • svelvik dødsannonsene

    https://www.svelviksposten.no/vis/dodsannonser/

    PS.

    Ganske ofte, så vet jeg, hvem de som dør, i tidligere Svelvik kommune er.

    Men disse som døde i den nevnte ‘Sand-tragedien’, var innflyttere.

    Så de hadde jeg aldri hørt om, (før det var om den brannen, i nettavisene).

    Og heller ikke noen av slektningene, (som ramses opp, i dødsannonsene), vet jeg hvem er.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Mora til min tidligere klassekamerat Espen Melheim, (fra Berger skole og Svelvik ungdomsskole), har kondolert, (når det gjelder han morderen), så hu kjente kanskje disse:

    mora til espen melheim

  • ribbskog hm

    https://www.nb.no/items/ed7d024fd34dfe34fc9a5098cd9b17aa?page=1&searchText=ribsskog~1

    PS.

    Dette er helt klart snakk om en skrivefeil, i Telemark Arbeiderblad.

    Det skal helt klar være Ribsskog, (med to ‘s’-er).

    Og fornavnet er også skrevet feil.

    Det skal være Asrun.

    Og mellomnavnet, (Elizabeth), er muligens noe tull.

    Den første bokstaven i fornavnet, er også utydelig trykket.

    Så noen utlendinger/briter, vil kanskje tro, at det er min mor, (Karen Margrethe Elisabeth Ribsskog), som det er snakk om.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her ser man at det riktige skal være Asrun Elisabeth Ribsskog, så Telemark Arbeiderblad stavet alle tre navnene feil, (fra Porsgrunns Dagblad 5. juni 1972):

    alle tre navnene stavet feil

    https://www.nb.no/items/7d6221459c009dd93f182fa76d47e051?page=23&searchText=”terje%20rogsund”~1

    PS 3.

    Dette er visst min mors tremenning, (og kusina til han Kjell Arild aka. KARisma, som brant ned slektsgården):

    kjell arvid som brant ned

    https://johncons-blogg.net/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

    PS 4.

    Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok.

    Så var det sånn, (på midten av 70-tallet), at min mor Karen Ribsskog og stefar Arne Thomassen, en gang dro med min lillesøster Pia, (som fyller 50 på lørdag), og meg, til Skien/Porsgrunn/Grenland, for å besøke noen venner/bekjente, (et voksent par), som Pia og jeg fikk kule-is i kremmerhus av.

    (Noe sånt).

    Jeg lurer på om disse bodde i nærheten av en Gulf-stasjon.

    Hm.

    Dette kan muligens ha vært min mors tremenning Asrun, og hennes ektemann Terje.

    (Tenker jeg nå).

    Jeg lurer på om disse lever ennå.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Nå fikk jeg fem esker med mat på døra, (som jeg bestilte i går), fra Oda.

    Og det var som en klam/’homsete’ opplevelse, (må jeg si).

    Jeg pleier jo å bestille apotek-varer, (som fotvorte-medisin og jerntabletter osv.), fra Farmasiet/Portnerbuddy.

    Så dette var ikke noe nytt for meg, å få varer levert på døra, (på kontakt-løs måte), i en ‘tids-luke’.

    (Også Argos i England, (som leverer møbler og hvitevarer osv.), opererer med sånne tids-luker.

    Husker jeg).

    Det stod på Oda sitt nettsted, (like før de dukket opp her), at de hadde levert til så og så mange.

    Og at jeg var nummer seks, i køen.

    Og kjøle/frysevarene virka som, at hadde ligget kaldere, enn resten av varene.

    Så det var grei kvalitet, på varene, (som er fra Rema), virka det som.

    Men budet sin oppførsel, var ikke like bra.

    Jeg hadde valgt luken 14 til 16, (som var gratis, for nye kunder, (hvis man bestilte dagen før)).

    Og jeg fikk en tekstmelding klokka 14, (om at jeg måtte huske at Oda skulle dukke opp).

    Og en ny melding, cirka fem minutter før varene var framme.

    Men så ringte budet, (fra 94806154), og spurte om jeg bodde i nummer ditt eller datt.

    (Enda det står klart hvilken adresse jeg har.

    Både på Oda sitt nettsted og i mailene deres.

    For å si det sånn.

    Så dette var kveming/kødding, fra sjåføren.

    Kunne det virke som).

    Og det pleier aldri Farmasiet å gjøre.

    Og sjåføren snakka kun engelsk, (med en eller annen aksent), og ikke norsk.

    (Dette var en ung øst-europeer.

    Kunne det muligens virke som).

    Og så kjørte Oda-bilen langt forbi leiligheten min.

    Så det var nesten sånn, at jeg lurte på, om budet da satt varene, hos en nabo, (rundt svingen), eller noe lignende.

    Så jeg var på vei ut av døra nesten, da budet dukka kom gående.

    Og budet gikk med to og to esker av gangen, (fra bilen, som han hadde parkert, sånn at jeg ikke kunne se den, fra vinduet).

    Og den nest siste gangen, som budet satt fra seg varer, (utafor døra mi).

    Så dundra han på døra.

    Og så gikk han og henta den siste esken.

    Og så ringte han igjen.

    Kunne jeg være så snill å åpne døra, (sa han på engelsk).

    Men sånn ringer aldri Farmasiet.

    Og Farmasiet banker aldri på døra.

    Så dette var klamt/ekkelt/’homsete’, må jeg si.

    Har dette budet forstått hva corona og kontakløs levering er, (kan man kanskje lure på).

    Og budet strevde fælt.

    Med å rygge bilen ut av borettslaget.

    Han strevde fælt, og gikk ut av bilen, og glante på meg, mens jeg tok inn den siste esken.

    Og så sa han: ‘Hello’.

    Så det var som at budet liksom skulle pårtrenge sin ‘homsethet’ på meg, (må jeg si).

    Og sånn har det også vært, de siste gangene, som jeg har handla, på Meny, osv.

    (Noe jeg skal blogge mer om seinere).

    De har hver gang hatt, en homsete/stram gardist liksom, (av forskjellige raser), som mer eller mindre har gått i kroppen på meg, i selvbetjenings-avdelingen, osv.

    Så det kan virke som, at dette corona-viruset, gjør folk homo.

    Amerikanerne hadde visst engang oppfunnet et våpen, som gjorde fienden homo.

    (Noe sånt).

    Det er vel drøyt å si, at det er ‘homo-middel’, i vaksinen.

    Det er nok heller, noe slags russisk teater, (eller noe lignende), som foregår, (hvis jeg skulle tippe).

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Da jeg jobba som bud selv, (for Chinatown Expressen Eiksmarka), på søndager.

    (Noe jeg gjorde fra januar/februar til april/mai, i 1996).

    Så var det ei dame, (som bodde ut mot Fornebu/Snarøya vel), som ville ha maten levert kontaktløst.

    (Selv om ingen hadde hørt om corona, på den tida.

    For å si det sånn).

    Pengene lå i postkassa.

    Og hvis jeg hadde kødda sånn med henne.

    (Og dundra på døra hennes.

    Og tulle/bølle-ringt, (må man vel kalle det), to ganger til henne.

    Og hengt utafor døra hennes, og glant på henne, når hu skulle ta inn maten).

    Da hadde jeg nok fått sparken.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Det var også noe tull, når jeg bestilte maten.

    Jeg tenkte at jeg skulle bestille litt forskjellige kjøttdeig-slag.

    Så jeg bestilte to med vanlig kjøttdeig, to med svine-kjøttdeig og to med kylling-kjøttdeig.

    (For vanlig kjøttdeig, har gått så mye opp i pris, de siste årene.

    Fra 15-20 kroner, for noen år tilbake, (for frossen kjøttdeig).

    Og nå koster en kjøttdeig-pakke, (oksekjøtt), tre-fire ganger så mye.

    Noe jeg også har blogget om tidligere).

    Og det viste seg, at kyllling-kjøttdeig, var på tilbud.

    (Kylling-kjøttdeig koster bare 20-25 kroner, per pakke, på Extra.

    Og det er det samme på Meny og Kiwi, (at man får to-tre pakker kylling-kjøttdeig for prisen av en pakke med vanlig kjøttdeig).

    Så jeg er vant med å handle billig kylling-kjøttdeig nå og da.

    For å si det sånn.

    Og jeg hadde skrevet handleliste, (for Extra og Meny)).

    Og etter at jeg hadde betalt, så stod det, (på fakturaen), at kylling-kjøttdeigen var på tilbud, på grunn av: ‘Stock clearance’.

    Så det tolket jeg som, at varene hadde dårlig dato, (og da er de noen ganger ikke spiselige, vil jeg si).

    Så jeg måtte påbestille to pakker, av en litt dyrere kylling-kjøttdeig-type.

    Jeg trodde først at den lave prisen skyldtes, at Oda hadde forskjellige tilbud, (som vanlige mat-butikker).

    Men dette at tilbudet skyldtes noe, (litt vagt), med dato/sortiment.

    Det var ikke mulig å forstå, før jeg fikk fakturaen.

    (Vil jeg si).

    Så det var dårlig, (fra Oda).

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Billig balsam, (av merket First Price), hadde jeg på handlelista mi.

    Og jeg vet at Rema pleide å ha billig sjampo/balsam, for noen år siden.

    Men disse varene, (av merket Soft Style), klarte jeg ikke å finne, på Oda sitt nettsted.

    Og heller ikke skrubber, (til kjøkkenet), av stål.

    (Jeg måtte kjøpe stålull-pads.

    Heter det vel).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Oda var også utsolgt, for halvannen liter cola, (fra både Cola-Cola og Grans).

    (Så jeg ‘måtte’ bestille en ti-pakning cola-bokser istedet).

    Og hvis det hadde skjedd meg, (at jeg var utsolgt for halvannen liter Coca-Cola), da jeg jobba som Rimi-butikksjef, (noe jeg jobba som fra 1998 til 2002), så hadde jeg nok fått sparken.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Det var også sånn.

    At jeg måtte bruke min Hotmail-adresse, for å registrere en konto, hos Oda.

    Min Gmail-adresse funka ikke.

    Den var i bruk fra før, (stod det).

    Jeg har aldri bestilt noe fra Oda, (eller deres forgjenger Kolonial.no), før.

    (Jeg har aldri bestilt matvarer på døra før.

    For å si det sånn).

    Men her er det nok snakk om, at Oda ikke har rydda opp ordentlig, etter et nett-troll-angrep mot meg.

    Selv om jeg varsler om alle disse angrepene, til Datatilsynet og firmaet det gjelder, osv.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Grunnen til at jeg bestilte fra Oda, (istedet for å handle nede i Bekkestua sentrum, som vanlig).

    Det var jo fordi at jeg har lest i nettavisene, at Omikron-viruset, er så smittsomt.

    Og så begynner Oda-budet, å likevel dra meg ut av leiligheten, (ved å be meg om å åpne døra, mens han fortsatt står utafor).

    Sånn at jeg da likevel blir utsatt for muligheten til å få corona.

    Det er jo som det mest åndssvake noen gang.

    (Eller om man skal kalle det et slags mordforsøk, (siden at budet prøvde å få meg til å gå ut døra, mens det fortsatt var masse skumle ‘basilusker’ der muligens, (fra han selv), i lufta).

    Hm).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Mer om kjøttdeig-tullet til Oda:

    kjøttdeig tull oda

    PS 8.

    Hvis man ser på den ‘gjennomsiktige’ delen, av bildet overfor.

    Så står det at: ‘Kjøttdeig av storfe’ koster 59.90.

    Og en snabb, med frossen kjøttdeig, kosta cirka 15 kroner, (på Rema), for noen år tilbake, (da de konkurrerte mot Lidl).

    Så her har Rema/Oda lagt på nesten en femtilapp, (i noe slags ‘dimmi-skatt’, eller noe lignende), kan det virke som.

    (Noe sånt).

    Og derfor blir det fristende, (for alle som ikke er millionærer), å kjøpe kylling-kjøttdeig, (som ikke har ‘dimmi-skatt’).

    For man får to-tre pakker, med kylling-kjøttdeig, for den samme prisen, (som en pakke vanlig kjøttdeig), på Extra/Meny/Kiwi.

    Mens Rema muligens ikke har like billig kylling-kjøttdeig, (av en eller annen grunn).

    Rema/Oda mener visst at kylling-kjøttdeig er for jenter, (hvis man ser på bildet overfor).

    (Når jeg sitter og blogger om dette nå.

    Så må jeg si at det er litt rart, at Rema har bilde av en jentunge, på kylling-kjøttdeig-pakken, i PS-et overfor.

    Det er det ingen av de andre kjedene, som har.

    For å si det sånn).

    Men Rema samarbeider mye med Nordfjord.

    Så det er kanskje derfor at de har slutta, å selge billig storfe-kjøttdeig.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    At kylling-kjøttdeig-tilbudet skyldtes noe med sortiment/dato, (det står ‘stock clearance’), var ikke mulig å se, før man fikk fakturaen, (etter at man hadde betalt):

    dato faktura

    PS 10.

    Det er også litt rart, at Oda skriver: ‘Stock clearance’, (på engelsk), på fakturaen overfor.

    Istedet for å skrive noe på norsk.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Oda var også utsolgt for Royal sjokolade-is, (som var på tilbud).

    Men det stod det ikke noe om, før jeg skulle betale.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Grunnen til at jeg kjøper så mange svamper.

    Det er fordi at jeg driver og vasker fugene, på badet.

    I de fugene, (som er ganske dype), så ligger det 50 år gammal møkk, (eller noe lignende).

    (Det virker som at disse fugene aldri har vært vaska før.

    Må jeg si).

    Og det er vel sånn, at det muligens er usunt, med så gammal møkk, (på badet), har jeg tenkt.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 13.

    Det er også sånn, at Oda ga meg fem esker.

    Men jeg har visst betalt for tre, (kan det virke som).

    (Noe sånt).

    Så da mener vel han russiske/øst-europeiske sjåføren, at jeg skylder de penger.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 14.

    Det står også, at jeg har _endret_ bestillingen, (på fakturen/bekreftelsen, i PS 9).

    Men jeg har ikke tatt bort noe.

    Men jeg har _påbestilt_, (som vi sa, da jeg jobba som Rimi-leder).

    (Noe jeg jobba som, fra 1994 til 2004.

    For å si det sånn).

    For det var mulig, å bestille mer, fram til midnatt, (stod det et sted).

    Men da blir det ladet, når de sier at jeg har ‘endret’, (istedet for å si at jeg har ‘påbestilt’), vil jeg si.

    (Noe sånt).

    Og begge påbestillingene skyldes jo tull, fra Oda.

    De får det til å se ut som, (etter at man har betalt), at kylling-kjøttdeigen, kom til å ha dårlig dato, (som de som selges, fra ‘bakterie-disk’, (til halv pris), i butikkene).

    Og de hadde heller ikke de stål-skrubbene, (til kjøkkenet), som både Meny og Extra har.

    (Som stod på handlelista mi.

    For å si det sånn).

    Men så kom jeg på, at jeg kunne jo prøve å bruke stålull-pads istedet.

    (Og så bestilte jeg også mer juice, (som jeg vanligvis ikke kjøper så mye av, fordi at det blir tungt å drasse på, opp den ganske drøye bakken, fra Bekkestua sentrum, (men som jeg tidligere har pleid å drikke en kartong av, hver dag)).

    (Hverken Extra eller Meny har disse billige ’70-talls-juice-kartongene’, (på en liter).

    De har istedet tyngre kartonger, (på enten halvannen eller to liter), når det gjelder ‘plain’ appelsin-juice, fra konsentrat, (som var det eneste juice-slaget, som de solgte på 70-tallet, hvis jeg ikke tar helt feil).

    Ellers hadde jeg nok handla mer juice.

    (For å si det sånn).

    Men Rema Signaturgården matforgifta meg, så mange ganger, (med sine dårlige/råtne kjøttkaker/karbonader, av merket Prima), så jeg blir nå kvalm av å handle på Rema.

    Så der har jeg ikke handla, på år og dag.

    (Må jeg si).

    Og jeg bestilte også noe mer ‘nød-mat’/pasta, i tilfelle at de har lang leveringstid, neste gang jeg skal bestille.

    (For de har visst noen ganger problemer, med lang leverings-tid, i disse corona-tider.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Jeg mener forresten, at jeg påbestilte 5 juice-kartonger.

    Men så står det at jeg påbestilte 6 juice-kartonger, (på fakturen).

    Men det kan jo være at jeg blingsa.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Det var forresten sånn, at jeg sjekka Hotmail-kontoen, i går kveld.

    (Noe jeg vanligvis ikke gjør så ofte.

    For jeg har for det meste brukt Gmail, siden 2004/2005).

    Og da hadde Oda sendt en mail #2, om at jeg måtte bekrefte min mail-adresse.

    Selv om jeg allerede hadde bekreftet min mail-adresse, (X antall timer tidligere).

    (For å si det sånn).

    Så dette var muligens en slags bug, (eller noe lignende), fra Oda.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.

    Her kan man se, at Oda først sendte en mail, (som jeg mener at jeg trykte ‘bekreft’ på):

    først 12 47 sladdet

    PS 18.

    Og så, (om kvelden), så ber de meg visst om å bekrefte den samme kontoen på nytt:

    om kvelden sladdet

    PS 19.

    Så jeg lurte jo på, om noen, (for eksempel de som ikke hadde rydda opp der, etter nett-troll-angrepet), hadde endra min leverings-adresse, (eller noe).

    Men da hadde jeg jo allerede betalt, for en haug av varer.

    Og det kan jo ha vært, at Oda bare har hatt noen inkompetente ingeniører ansatt, (i sin tid).

    (Som har lagd noe ‘bug-greier’.

    For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 20.

    Det var også sånn.

    At jeg tasta inn mobil-nummeret mitt.

    (Når jeg skulle få meg Oda-konto).

    Og så dukka navnet mitt opp, på skjermen.

    (På ‘russisk’ vis.

    Må man vel nesten si).

    For jeg pleier ikke å kalle meg Erik _Løvenbalk_ Ribsskog.

    Det er bare staten som kaller meg noe med Løvenbalk.

    (Og ikke meg selv.

    For å si det sånn).

    Jeg har søkt om å få bruke Løvenbalk, (som mellomnavn), rundt 2010.

    Men Skatt Sør, (som fikk søknaden, siden at min Kvelde-onkel Martin, liksom shanghaiet meg, i 2005, (noe jeg har forklart mer om, i Min Bok 8)).

    De har ikke svart meg, på søknaden.

    Og de nekter også å sende meg en kopi av svaret, (som de antagelig har sendt, til min nevnte onkel, (på grunn av ‘knølete’ skjema hos Folkeregisteret, så har de ikke hatt min adresse i England, hvor jeg bodde på søknads-tidspunktet)).

    (Selv om alt rundt myndighetene/byråkratiet skal være åpent, (ifølge innsynsrett og denslags, som det visst finnes lover/regler om).

    Så derfor har jeg ikke begynt å bruke det mellomnavnet, (Løvenbalk), selv.

    Men det spratt opp på skjermen, (når jeg tasta inn mobilnummeret).

    Så det er kanskje bedre, å la folk taste inn navnet selv.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 21.

    Oda sitt ordre-system, spurte også, (flere ganger), om det var lett å finne fram.

    Men det blir jo som noe synsing, (og som noe vagt/’russisk’), må man vel si.

    Da jeg jobba som bud, så var aldri noen som sa til meg, at en adresse var vanskelig å finne.

    (Det var bare å se i kartboka.

    Må jeg si).

    Så dette er noe nytt, (som ‘hjemme-russerne’ har funnet opp).

    (Kan det virke som).

    Og budene nå tildags, har også all verden, av GPS/kart-systemer, (som ikke fantes, på 90-tallet).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 22.
    Her kan man se, at den oransje Oda-varebilen, kjørte langt ned i lia, før den parkerte:
    IMG_20211221_150608 paint

    PS 23.

    Det er mulig, at Oda-sjåføren, hadde corona.

    Jeg føler meg litt skral selv nå, (mens jeg blogger).

    (Og jeg har bare møtt Oda-sjåføren, de siste dagene.

    For å si det sånn).

    Men det er mulig at jeg bare er litt forkjøla.

    Hm.

    Men Oda burde kanskje sjekke, om sjåførene har corona, (som Kiel-ferja gjør, de måler om folk har feber), før de lar de kjøre avgårde.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 24.

    Det var også sånn, at Oda-sjåføren prøvde å rygge, opp bakken igjen.

    (Istedet for å snu.

    Eller kjøre en annen vei ut.

    For å si det sånn).

    Og da sleit budet fælt, (husker jeg).

    Han gikk blant annet ut av bilen.

    (Det var da han sa ‘hello’ til meg, (på sin klamme/påtrengende måte).

    For å si det sånn).

    Men det er sånn, at vaktmesteren her, (eller om det er Bærum kommune), er veldig dårlig til å strø.

    Så jeg må si, at det ikke har vært ordentlig strødd, (i den bakken), en eneste gang, hittil i år.

    (Noe sånt).

    Så det er ofte et helvete for meg, å komme hjem fra handleturer, osv.

    (Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 25.

    Her kan man se tørrvarene jeg kjøpte, forresten:

    IMG_20211221_151636

    PS 26.

    Jeg pleier ikke å kjøpe Tuborg-øl, på Kiel-ferja, (selv om det er cirka halv pris der).

    (Jeg kjøper heller Heineken.

    Eller Aass, (når de er utsolgt for Heineken igjen)).

    Og det er fordi, at Tuborg-boksene der, (når det gjelder six-pack-ene), ikke har sånn ‘flow-wrap-plast’ rundt, (som det vel heter).

    (De har bare en slags hard-plast-løsning, som delvis dekker toppen av boksene, (og som ikke virker like hygienisk).

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 27.

    Her kan man se noen av kjølevarene, (jeg heiv en del kjøle/fryse-varer inn i kombi-skapet, før jeg tenkte på å ta bilde):

    IMG_20211221_151224

    PS 28.

    Oda liker også å bruke jentunger i markedsføringen:

    IMG_20211221_154508

    PS 29.

    Cirka sånn her, (med masse inngrodd møkk), har det sett ut, på hele det nokså store baderomsgulvet, (unntatt ved dusjen), i mange år/tiår:

    IMG_20211215_111248

    PS 30.

    Robot-støvsugeren min, tok kvelden, for noen måneder siden.

    (Et tyrkisk pepper-drops hadde falt under sofaen, (og det satt seg nokså hardt fast i gulvet).

    Og for hver uke, så ble det dropset mer og mer, til noe klin, som robot-støvsugeren ble innsmurt i.

    For å si det sånn).

    Så jeg har begynt å gjøre husarbeidet selv, (jeg har en JIF-mopp her, osv).

    Og da får jeg også litt trim, (har jeg funnet ut).

    Selv om husarbeidet da tar mer tid.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 31.

    Det er forresten også maur-invasjon, hver vår/sommer, på badet, (i PS 29).

    (Bærum er en frodig kommune/bygd, (med mye dyr/insekter osv.).

    For å si det sånn.

    Ihvertfall i forhold til Oslo/St. Hanshaugen, Sunderland og Liverpool, (og København og Paris).

    Må jeg si).

    Så det er vel også noe slags møkk, fra de maurene, (og rester av maur-gift muligens), som jeg får bort, ved å vaske de nevnte fugene, da.

    (For å si det sånn).

    Og hvis man bare vasker bade-gulvet, med en klut.

    Så blir ikke de fugene ordentlig reine.

    Jeg har også prøvd med vipes, (fra Coop Extra).

    Men det var heller ikke det helt store.

    Men det er mulig, at en sånn damp-mopp, (som jeg kjøpte da jeg bodde i Tuebrook, i Liverpool, høsten 2017), hadde gjort de fugene rene.

    (Men jeg leste et sted, at noen klagde, på en sånn damp-mopp.

    Når de prøvde å vaske noen sånne fuger.

    Så de fugene, er muligens vaskingens C-moment, (eller noe lignede), da.

    For å si det sånn.

    Men jeg har lest et sted, (på nettet).

    At det funker å skure med sånne små svamper, (oppi rennene), etter å ha først brukt Jif badroms-spray.

    Og så er jeg nå ferdig, med alle fugene, som går den ene veien.

    Og så har jeg igjen, drøye halvparten, av de fugene, som går den andre veien, (fra vasken til dusjen), da.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 32.

    Jeg ser også, (på nettet), at Oda forlanger, at panteflasker skal ligge, i spesielle poser, (som kundene må betale for).

    Det syntes jeg at blir litt som fru Landhjem, som hadde kolonialforretning i Larvik, (på 70-tallet).

    Som krevde at man skulle handle for panten, (og nektet å gi cash for tomflaskene).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nesten det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 33.

    Her er mer om dette:

    oda rar panteløsning

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen