johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Mottatt henvendelse | Received inquiry
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. desember 2021 kl. 13:05
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: presse@ruter.no, post@viken.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Ruter Kundeservice <ikke-svar@ruter.no>
    Date: tor. 16. sep. 2021 kl. 07:35
    Subject: Mottatt henvendelse | Received inquiry
    To: <eribsskog+daare@gmail.com>
    Please scroll down for English version.
    Hei
    Vi har registrert henvendelsen din. Ditt saksnummer er 876420.
    Vi behandler saken din så raskt vi kan. Grunnet stor pågang kan det dessverre ta noe tid før vi får svart deg.
    Trykk her for å oppdatere saken din
    (direkte svar på denne e-posten vil ikke komme fram til oss)
     
    Med vennlig hilsen
    Ruter As
    —————————————————————————————-
    Hi
    We have registered your inquiry. Your case number is 876420.
    We will do our best to respond as quickly as possible. However, due to heavy workload it may take us some time get back to you.
    Click here to update your case
    (This is a no-reply e-mail address. Any response to this message will not reach us)
     
    Kind regards,
    Ruter As
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Ny henvendelse (#11900849): Brilletype
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. desember 2021 kl. 12:46
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: brilleland@reply.socialboards.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Brilleland kundeservice <brilleland@reply.socialboards.com>
    Date: man. 27. sep. 2021 kl. 17:02
    Subject: Ny henvendelse (#11900849): Brilletype
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Klikk på “Svar” eller “Svar til alle” knappen og skriv svaret over denne linjen ↑
     
    Brilleland henvendelse #11900849
    Hei og takk for din tilbakemelding!
    Vi har registrert saken med saks-nummer 11900849, og vil besvare henvendelsen så fort det lar seg gjøre.
    Du vil bli varslet på denne epost-adressen når vi har svart på henvendelsen.
     
    Kopi av din melding
    Brilletype
    Hva slags briller burde jeg gå med for å finne en ung kone? Jeg er 50 år og vil ikke ha mongo unger, som man får med en kone over 40.
    Kundeservice-løsning levert av Socialboards
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Informasjon om ditt nye mobilnummer
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. desember 2021 kl. 12:35
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, eivind.helgaker@ice.no, sfovpost@statsforvalteren.no, svindel@ice.no, info@brukerklagenemnda.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: ice <noreply@ice.no>
    Date: ons. 15. sep. 2021 kl. 14:21
    Subject: Informasjon om ditt nye mobilnummer
    To: <eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>
    Velkommen til ice!
    Hei Erik Løvenbalk Ribsskog
    SIM-kort, Tvilling-SIM og Data-SIM er nå på vei til din folkeregistrerte adresse, med mindre du har gitt beskjed om noe annet.
    Ditt nye mobilnummer er: 94 07 87 61
    For at du skal komme godt i gang med ditt nye mobilabonnement, anbefaler vi at du titter innom ice.no/komigang. Der har vi samlet nyttig informasjon slik at du kommer i gang på 1-2-3!
    Få full oversikt på Min Side
    På minside.ice.no får du full oversikt over dataforbruk og fakturaer. Her kan du også sjekke at vi har riktig kontaktinformasjon på deg, slik at du ikke går glipp av nyttig informasjon og viktige driftsmeldinger.
    Dine samtykker og reservasjoner
    Ingen kunder er helt lik deg. Derfor ønsker vi å kunne tilpasse informasjonen du får av oss, slik at den er så relevant som mulig. Trykk her for å registrere og administrere dine preferanser. Du kan når som helst endre dette på Min Side. Du kan lese mer om hvordan vi behandler dine personopplysninger her.
    Lurer du på noe?
    Du finner svar på det meste på våre nettsider ice.no/kundeservice, men du er selvsagt alltid velkommen til å kontakte vårt kundesenter på telefon 21 00 00 00 eller via vårt kontaktskjema.
    Vi skal gjøre vårt beste for at du får en god opplevelse som ice-kunde og vi håper at du blir fornøyd med ditt abonnement.
    Hilsen ice
    Nettbutikk
     
    Min Side
     
    Kontakt
    https://www.facebook.com/icenorge/
    Følg oss på Facebook
    ice kundeservice | ice.no/kontakt | Telefon 21 00 00 00
    Du mottar denne e-posten fordi den inneholder viktig informasjon knyttet til ditt kundeforhold hos ice. Det er derfor ingen mulighet for avmelding.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: [Hells Angels MC World] New Guestbook Entry
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. desember 2021 kl. 12:26
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: webmaster@hells-angels.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Hells Angels MC World <webmaster@hells-angels.com>
    Date: fre. 24. sep. 2021 kl. 23:06
    Subject: [Hells Angels MC World] New Guestbook Entry
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Hello,
    You have just posted a new guestbook entry at ‘Hells Angels MC World’.
    Have a nice day.
    The editors at Hells Angels MC World.
    Website address: https://hells-angels.com
    User name: Miss Erik Ribsskog
    User email: eribsskog@gmail.com
    Entry content:
    If anyone wants to fuck my ass you can visit me anytime.
    (Sladdet av johncons-blogg)
    (Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua
    Norway
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Vedrørende mottatte henvendelser
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. desember 2021 kl. 07:47
    Til: Jenny-Marie Hjemgaard Wadosch <fmbujmw@statsforvalteren.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, postkasse@datatilsynet.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    det er visst ikke pent å si at andre er dumme, men dette e-brevet deres synes jeg at oser av dumskap.
    Det virker ikke som at dere leser mailene engang.
    Dette er oppdateringer, angående min søknad om fri rettshjelp, for å bekjempe et nett-troll-angrep, mot meg.
    Dere klager på at dere har fått 2440 mailer, de siste to-tre årene.
    Men dette er snakk om at dere har fått kopier, av mine mailer, som jeg har sendt til Datatilsynet, for å varsle, om at noen bestiller ‘dritt’, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Dette er jo fordelt ut over noe sånt som 1000 dager, så det blir 2-3 mailer hver dag, som dere visst bare har lagt i en bunke, (eller noe), uten å skru på hjernen liksom, når dere har lest disse mailene.
    Telenor publiserte min adresse, mot min vilje, på Gule Sider, (og de har også solgt min adresse, til andre telefon-katalog-firma, virker det som), og etter det, så har et nettverk av nett-troll, (Kiwi-farms), som forfølger meg, (fra tiden jeg bodde/jobbet/studerte i Liverpool og Sunderland).
    Og så er svarte fra dere hos Fylkemannen, (som det het før), noe om fastlege, osv.
    Det synes jeg at er ekkelt.
    Det blir som noe fra Russland under kommunist-tida.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg ønsker at dere sender dette oppover i systemet deres.
    Til noen som har med fri rettshjelp å gjøre, og ikke noe klamt/ekkelt om fastlege/helse, osv.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ons. 8. des. 2021 kl. 10:58 skrev Jenny-Marie Hjemgaard Wadosch <fmbujmw@statsforvalteren.no>:
    Se vedlagte brev.
    Med vennlig hilsen
    Thea M L Belseth
    fung. seksjonssjef
    helseavdelingen

    PS.

    Her er e-brevet fra Statsforvalteren i Oslo og Viken:

    IMG_20211209_0001

  • min bok 3 ferdig

    https://www.johncons.net/min_bok_3_jub.doc

    PS.

    For tiden kan man kun bruke linken overfor, for å laste ned.

    Men i løpet av de neste ukene, så skal jeg lage nettsider, for Min Bok 3, på johncons-web, johncons.net og mobil-nettstedene.

    Og jeg skal også få laget en PDF-utgave, av boken, en av de neste dagene.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • pjokk i italia

    https://arnedorumsgaard.com/2021/arne-dorumsgaard-100-ar/?fbclid=IwAR1F1W7m9c3bCCyxxBsMEjxtXlKiJ7jrhv9XtKMhSpYC9B-qcb8ve2ejHr4

    PS.

    Min morfars fetter Arne Dørumsgaard og operasangerinnen Kirsten Flagstad, er visst de to kunstnerne, som har blitt dårligst behandlet, av nasjonen Norge:

    morfars fetter behandlet dårlig

    https://www.nrk.no/rogaland/fotograf-krogvold-opprort-over-strid-rundt-musikksamling-1.15238121

    PS 2.

    Jeg så litt på et gammelt TV-program, om Arne Dørumsgaard, tidligere i dag.

    (På NRK sitt nettsted).

    Og det var visst sånn, at Arne Dørumsgaard, måtte leve av mat, som han fant i søpla.

    Da han flytta til Paris, i 1950.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    nrk dørumsgaard

    PS 4.

    Det er noen oppe i Trøndelag, (John H. Stamnes), som har skrevet bøker, om min morfars onkler, (Bernhof Ribsskog og Ole Konrad Ribsskog).

    Men Arne Dørumsgaard, (og min morfars onkel/morbror Asbjørn Dørumsgaard), har vel ingen skrevet bøker om.

    (Selv om de også, er veldig kjente).

    Men dette TV-programmet er vel nesten, som en slags biografi, (som det vel heter), om min morfars fetter Arne Dørumsgaard.

    Men vesle Sobar klarte jeg ikke å finne noe om, i det TV-programmet.

    Men jeg så ikke på hele programmet.

    Så det er mulig at han Sobar er nevnt, i en program-del, som jeg ikke har sett på enda.

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Nå har jeg sett på hele TV-programmet, (som varte en drøy time).

    Og Arne Dørumsgaard, (som var min morfars fetter), hadde svensk mor, sa han.

    Men hu het Kitty Hassel Kristoffersen, (ifølge min MyHeritage-konto).

    Så det var kanskje litt rart.

    Men det er mulig at Arne Dørumsgaard sin far Peder hadde flere koner.

    Og at det ikke var hu Kitty som var Arne Dørumsgaard sin mor.

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Vesle Sobar ble ikke nevnt i TV-programmet.

    Men Arne Dørumsgaard sa at etterkrigsoppgjøret, (mot kunstnere), var urettferdig, og en grunn til at han ikke ville bo i Norge.

    (Selv om han vel ikke var nazist, eller noe lignende.

    Såvidt meg bekjent).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Arne Dørumsgaard sin tredje kone, (Nelly Valenza), var forresten naturmedisiner, (som min bonusbror Jan Snoghøj).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Det virka også litt rart, (må man vel si), at min morfars fetter Arne Dørumsgaard, oversatte Østens poesi, (på en slags ‘maskin-aktig’ Petter Smart-måte delvis), uten å kunne kinesisk, (for eksempel).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Når det gjelder den plate/musikk-samlingen som Arne Dørumsgaard solgte til Stavanger kommune, (for en krone), og som så ble Norsk Lydinstitutt.

    Så ønsker nå Stavanger kommune, å bruke mindre penger, på den samlingen.

    Men det naturlige, i våre dager, ville kanskje vært, å gjøre som Nasjonalbiblioteket gjør, med bøker og aviser, osv.

    Nemlig å digitalisere dette, (og så lagt det ut på YouTube og/eller et eget nettsted).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Arne Dørumsgaard fortalte også, at han en vinter, holdt varmen, ved å sove i lag med en hund, (som vel het Lea, eller noe lignende).

    For han og naturmedisiner-konen, (som hadde en egen restaurant).

    De hadde ikke råd til å fyre.

    (Noe sånt).

    Men når Arne Dørumsgaard hadde så mange plater og kassetter, osv.

    (Det var snakk om hele vegger/rom, fulle av dette.

    For å si det sånn).

    Og når han hadde så mange dyre båndopptagere osv., (som også dekket en vegg).

    (Som visst ingen plateselskaper hadde klaget på opptakene fra).

    Og når han lagde kjempedyr mat, med sprit/vin i, og gikk i forskjellige dresser og røkte sigarer hele tida.

    Så høres det kanskje litt rart ut, at de ikke hadde råd til varme opp boligen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Mer om min morfars fetter Arne Dørumsgaard sine teorier angående oversettelse av dikt, fra asiatisk:

    mer om arne dørumsgaard teori

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen