johncons
  • min bok 2 johncons.net

    https://johncons.net/minbok2_mobil.html

    PS.

    Jeg har også oppdatert ‘Bøker’-siden:

    bøker_mobil ny side

    https://johncons.angelfire.com/boeker_mobil.html

    PS 2.

    Det neste da, når det gjelder bøker/webdesign.

    Det blir å ‘lage’ Min Bok 3, (i en DOC-fil-utgave), fra kapitlene, på bloggen.

    (Det har jeg lovet min tidligere medsoldat Warming, (fra IR5), at jeg skulle prøve å blir ferdig med, før årsskiftet.

    For å si det sånn).

    Det blir forhåpentligvis en gang iløpet av neste uke, at jeg får ‘laget’ den boken.

    (Og da publiserer jeg først en link, fra bloggen.

    Før jeg begynner på å lage nye nettsider, (på johncons-web, johncons.net og mobil-nettstedene)).

    Og før jeg begynner på å ‘lage’ den boken.

    Så kommer det fler skildringer (‘Mer fra Bærum’), og også fler mobilbilder.

    (Iløpet av denne uka.

    Hvis alt går etter planen).

    Pluss nettmobbing-bekjemping og annen korrespondanse.

    (Som jeg blogger om mer eller mindre daglig.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • rogaland

    PS.

    Mora, (Elin Ribsskog f. Stangeland), var visst fra Voss, men hu bodde i Sandnes, på den tida som hu gifta seg, med min mors fetter Ola, (fra Arbeiderbladet 14. juni 1966):

    voss sandnes

    https://www.nb.no/items/12fc5c703402a7d82aeeff85b82a3749?page=13&searchText=”elin%20stangeland”

    PS 2.

    Det er antagelig sånn, at en av Elin Ribsskog f. Stangeland sine eldre brødre har dødd barnløs, og at niesene og nevøene derfor har arvet:

    uten å få avkom

    https://jolstad.vareminnesider.no/memorial_page/memorial_page_personal_info.php?order_id=3828194&set_site_id=75&setup_new_session=1&sign=64fe759b4e93cb624bcd6384be5a50ad

    PS 3.

    Han lillebroren, (til Elin Ribsskog f. Stangeland), i Troms har visst ikke arvet, (kan det virke som).

    Hm.

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • christian spania

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=10150181556090915&set=ecnf.675710914

    PS.

    En gang høsten 1980.

    (Må det vel ha vært).

    Så var Petter og Christian med meg, på helge-besøk, til min mor, i Larvik.

    (Noe jeg vel har skrevet om i Min Bok).

    Og da så vi noen pønkere, i Larvik sentrum, (med enten grønt eller lilla hår), husker jeg.

    Og Petter, (var det vel), mente at man kunne lage hull i ørene hjemme, ved å varme en nål, med en lighter-flamme.

    Og så stikke hull i øret selv.

    Noe jeg ikke syntes at hørtes så artig ut.

    (For å si det sånn).

    Men ettersom jeg skjønte det, så pleide Petter og Christian, å drive med dette, (enkelte ganger).

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette, (Christian gjør vel her som David Hjort, (fra Rimi Bjørndal), og bruker linser, for å forandre øyenfarge):

    hull i øre osv

    PS 3.

    Dette er visst Christian sin spanske ‘senorita-kone’ Andrea, (som jeg ikke har møtt):

    spansk senorita

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=48216595914&set=ecnf.675710914

    PS 4.

    Selv om Christian er vokst opp ‘alle andre steder’, så går han visst for å være nordlending, (etter sin mor Tove, som snakket nord-norsk, (på Bergeråsen/Østlandet), sånn som jeg husker det):

    nordlending

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=10151209930275915&set=ecnf.675710914

    PS 5.

    Dette må vel være Christian sin sønn Aleksander, (som vel nå snart er voksen), som han har, med hu spanske Andrea, (nede i Barcelona):

    christian sin sønn vel

    PS 6.
    Dette skal visst være Christian og Petter, (muligens i/ved Mjøsa, siden at Petter visst nå bor i Minnesund):

    hm og petter

    https://www.facebook.com/photo?fbid=48197155914&set=ecnf.675710914

    PS 7.

    Petter og Christian sin far Carl-Otto var forresten gift/samboer, med ei indianer/latino-dame, (fra Mexico), på den tida, (vinteren/våren 1981), som de skulle selge huset til Tove, (i Havnehagen 4, på Bergeråsen), husker jeg.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Min far pleide å slippe meg av, (etter jobb på vår trevarefabrikk på Sand), hos Petter og Christian og de, fra våren/sommeren 1980, (kan det vel ha vært).

    (Noen måneder etter at en gutt ved navn Thor Furuheim, hadde dødd, i en snøhule-ulykke, i hagen dems.

    Noe sånt.

    Og på nyttårsaften, (i 1979), så hadde visst Christian sovna, i et skap.

    Og det var et lite klesskap, som var cirka halvannen meter over gulvet, (over et annet klesskap).

    (Hvis jeg husker riktig).

    Så da var det kanskje ‘Texas’ der, (hos Petter, Christian, Tove og stefaren Willy), tenker jeg nå.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Petter ser kanskje litt nedtrykt ut, på bildet, i PS 6.

    Og han har muligens ikke vært seg selv, siden at han ble tulla med, av Berger Musikkorps, i 1980.

    Petter skulle få ha storetromma.

    Men så ble det endret, og Petter fikk istedet et eller annet blåseinstrument.

    (Noe sånt).

    Og da brøt Petter sammen.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og etter dette igjen, (var det vel), så fikk Petter det for seg, at jeg var mer kamerat med Christian, (enn med Petter).

    (Så Petter fikk et sammenbrudd #2.

    Må man vel si).

    Men jeg tenkte vel egentlig ikke sånn på det.

    Men min klasse-kamerat Karl Fredrik Fallan, hadde skremt meg litt, og sagt at de eldre guttene, i Ulvikveien, (Christer Sandum, Svein Erik Olsen og Karl sin storebror Ole Martin), var så skumle.

    Så jeg var kanskje litt skeptisk, til de Bergeråsen-guttene, som var eldre enn meg.

    Og Petter var et år eldre enn meg, (mens Christian var et år yngre).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Christian hadde en slags ‘raddis-seanse’, (eller hva man skal kalle det), i/ved innkjørselen til Havnehagen 4, (i 1980), husker jeg.

    Christian hadde fått tak i en pose med smågodt, (fra et eller annet sted).

    Og han mente, at kamerater skulle dele alt likt.

    Så jeg fikk nøyaktig halvparten av smågodtet, (sånn som jeg husker det).

    Men Christian glemte vel Petter, (som hang for seg selv, noen meter unna).

    (Hvis jeg ikke tar helt feil).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 11.

    Petter hadde også et sammenbrudd #3, (et mer alvorlig sammenbrudd), sånn som jeg husker det.

    Dette var sommeren 1982.

    Da bodde egentlig Petter og Christian hos Carl-Otto og ‘Pocahontas’ i Mexico/Acapulco.

    Men de var på sommerferie-besøk, i Norge.

    Og Christian skulle bo et par uker, hos meg, (som da bare var 11-12 år), i Leirfaret.

    Og Petter skulle bo hos Paul og hans mer kjente storebror Scott Johansen, (nett-krigeren), og de, (i Havnehagen).

    Og en dag, så ville Christian besøke Petter.

    (Christian syntes kanskje at det var litt rart, å bo, hos en tolv-åring, (nemlig meg).

    Han ble kanskje litt utrygg av det.

    Jarle Mikalsen, (faren til Lisbeth og Richard Mikalsen, og tyskerunge ifølge min far), hadde ‘manet’ oss, ved å stikke huet sitt ut av sin sosial-bolig, for å lytte til min Beatles-plate, (jeg var med i en plate-klubb), som jeg spilte på min fars hifi-anlegg, (mens vi spilte fotball, i hagen min, (noen ganger sammen med andre Berger-gutter)).

    Og det kan muligens ha gjort Christian litt utrygg.

    Noe sånt).

    Men når vi gikk inn i huset til Scott og Paul og de, (noe vi også gjorde noen ganger, (når de ikke var hjemme), i 1980, (av en eller annen grunn)).

    Så satt Petter i gangen, (han skulle vel egentlig snøre på seg noen joggesko), mens han vel grein/oppførte seg som en unge.

    Så Christian og jeg måtte gå videre opp i Havnehagen/Olleveien.

    For Christian ble ikke trygg av Petter, (for å si det sånn).

    Christian ville da heller besøke Per Furuheim.

    (Petter sin tidligere klassekamerat).

    Mens jeg syntes at dette nesten ble som et svik, fra Christian.

    Og jeg begynte derfor, en slags vannkrig, med Per, (som dreiv med hagearbeid).

    Og da ble visst Christian mer trygg.

    Så vi kunne gå tilbake igjen til Leirfaret.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Mer om at Christian er raddis, (han stigmatiserer den blå-blå regjeringen og kaller den blå-brun):

    christian raddis 2

    https://www.facebook.com/groups/2692412684377345/posts/2692912144327399

    PS 13.

    Det var cirka et sånt her klesskap, som Christian sovna i, nyttårsaften 1979, (fortalte broren Petter, noen måneder seinere, (hvis jeg husker riktig)):

    christian sovna i hm

    https://byggebolig.no/interior-mobler-og-trapp/fjerneendre-integrert-klesskap-i-gammelt-hus

    PS 14.

    Her kan man se at Christian og Petter, muligens også har vokst opp litt i Nord-Norge, (antagelig i ferier osv.), sammen med ei Hege Krippendorf, blant annet:

    sammen med krippendorf

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150181556635915&set=pb.675710914.-2207520000..&type=3

    PS 15.

    Christian og Petter vokste også opp litt i Oslo.

    De var enkelte ganger på helgebesøk der, (i 1980).

    (Muligens hos noen i faren Carl-Otto sin slekt).

    Før jeg ble kjent med Petter og Christian, (våren/sommeren 1980).

    Så kjeda jeg meg mer.

    (Blant annet så bodde min bestekamerat Frode Kølner i Larvik.

    For å si det sånn).

    Men jeg var liksom reserve-arbeidskraft, for min slekt sin trevarefabrikk, på Sand, (en drøy kilometer nord for Bergeråsen), etter skolen.

    Og når de ikke hadde bruk for meg, nede på snekkerverkstedet.

    Så lagde jeg en vitseavis, som het Vitseposten, (på et kontor, som Strømm Trevare hadde, i huset til min farmor og farfar).

    (Dette var etter en ide, av nettopp Frode Kølner, (han babla om dette, noen dager/uker før jeg flytta fra min mor i Larvik til min far på Berger).

    For å si det sånn).

    Og Petter og Christian var eksperter på å selge denne vitse-avisa, inne i Oslo.

    (Det var vel bare en gang at de gjorde dette.

    Men likevel).

    De solgte vel 10-20 aviser.

    (Jeg vet ikke om dette kan ha vært på Karl Johan.

    Eller noe lignende).

    Og en kunde, hadde visst gitt de en hel ti krone-seddel, (istedet for å kun betale en krone, som den vanlige prisen var).

    (Fortalte Petter).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Welcome, we’re glad to have you with us
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. desember 2021 kl. 10:40
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: newsletter@ma.email.futureplc.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Android Central <newsletter@ma.email.futureplc.com>
    Date: søn. 12. sep. 2021 kl. 22:28
    Subject: Welcome, we’re glad to have you with us
    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
     
    View Online
    Android Central
     
     
     
     
    Welcome, it’s good to have you
     
     
    Thank you for subscribing to the Android Central Newsletter  – we’re glad to have you with us. We’ll be making our way to your inbox very soon, but if you can’t wait until then, why not browse our website or join the conversation on social media.
    START READING
     
     
    Follow us,
    get inspired
    Facebook Twitter Instagram Youtube
    Future Logo
    © Future Publishing Limited. Reg No. 2008885 England. Quay House, The Ambury, Bath BA1 1UA.
    This email is intended for eribsskog@gmail.com
    To unsubscribe from Android Central emails or update your email preferences, please click here
    Privacy Policy | Cookies Policy | Terms and Conditions
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    (Chilimobil sakid:4202) Klage/Fwd: Chilimobil – Bestillingsbekreftelse
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. desember 2021 kl. 10:28
    Til: kundeservice@chilimobil.no
    Kopi: firmapost@nkom.no, lars.ryen.mill@chilimobil.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, sfovpost@statsforvalteren.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, postkasse@datatilsynet.no, info@brukerklagenemnda.no
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    tir. 24. aug. 2021 kl. 15:21 skrev <kundeservice@chilimobil.no>:
    Hei!
    Takk for at du tar kontakt 🙂
    Beklager lang responstid, vi har for tiden ekstra stor pågang grunnet ferieavvikling!
    Vi har låst slik at det ikke er mulig å bestille i ditt navn og med ditt personnummer hos oss igjen. Vi har også kreditert faktura 1948790 så alt er avsluttet her. Jeg kan anbefale at du sperrer for at det skal kunne utføres kredittsjekk på ditt personnummer, dersom dette er sperret så skal det ikke være mulig at dette skjer hos andre operatører heller. Vi bruker Experian 🙂
    Ha en fin dag videre!
    Med vennlig hilsen
    Therese – Chilimobil Kundeservice
    TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 16.08.2021 13:45
    Til: juridisk@datatilsynet.no;
    Emne: Klage/Fwd: Chilimobil – Bestillingsbekreftelse
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Chilimobil kundeservice <kundeservice@chilimobil.no>
    Date: man. 16. aug. 2021 kl. 01:14
    Subject: Chilimobil – Bestillingsbekreftelse
    To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog+psykose@gmail.com>
    Chilimobil Logo
    Takk for at du velger oss, Erik Løvenbalk!
    SIM-kort
    Bestillingsbekreftelse
     
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    Fri Data 398,-/mnd
    461 15 601
    SIM-kort sendes til:
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    (Sladdet av johncons-blogg)
    (Sladdet av johncons-blogg), Bekkestua
    Alle bestillinger gjort før klokken 13:45 i hverdager sendes samme dag.
    Posten bruker vanligvis mellom 4-5 arbeidsdager for å levere SIM-kort til deg. 
    Bytte mobilselskap ikon
    Chilimobil ordner flytting fra tidligere mobilselskap
     
    For deg som skal beholde ditt nummer. Du trenger ikke ringe ditt gamle mobilselskap. Chilimobil ordner oppsigelse av ditt gamle abonnement og flytting av mobilnummeret ditt.
    Ditt gamle abonnement sies opp samtidig som ditt nye SIM-kort fra Chilimobil blir aktivert. Dette skjer automatisk og det eneste du trenger å gjøre er å bytte SIM-kort. Du får en SMS fra oss i det SIM-kortet ditt sendes ut. I denne SMS-en står det når ditt nye Chilimobil SIM-kort blir aktivert.
     
    Faktura ikon
    Din første faktura
     
    Din første faktura gjelder fra dagen ditt SIM-kort blir aktivert til slutten av neste måned. Alle våre kunder har felles fakturadato derfor kan din første faktura gjelde to perioder. Du betaler ikke mer, bare for to periode på samme faktura. Dette gjelder kun din første faktura. 
     
    Eksempel: SIM-kortet blir aktivert 15. mars.
    Første faktura gjelder for perioden 15. mars – 30. april. 
    MinChili-appen ikon
    MinChili-appen.
    Last den ned gratis idag.
    Last ned MinChili-appen fra App Store
    Last ned MinChili-appen fra Google Play
    MinChili-appen på iPhone
    Generelle vilkår for kjøp av abonnement, kontantkort, mobilt bredbånd og tilleggstjenester fra Chilimobil finner du her
    Kundeservice
    Tlf: 915 02 445
    E-post: kundeservice@chilimobil.no
    © 2011 — 2021 Chilimobil AS
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Re: Re: Qliro (ticket id 1514606)
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. desember 2021 kl. 10:19
    Til: customerservice@cdon.com
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, order@email.cdon.com, CDON <reply@email.cdon.com>, newsletter@email.cdon.com, finansinspektionen@fi.se, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, sikkerhetssporsmal@klarna.no, abuse@telia.com, caytana.baguion@klarna.com, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post@kghav.com, stina.westerstad@babybjorn.com, Christian.Kjaergaard@maersk.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@kinnevik.com, kundombudsman@cdon.com, alexandra.jerrebo@cdon.com, isabelle@riteventures.com, michael@riteventures.com, sandra@riteventures.com, anton.hasselgren@riteventures.com, christoffer@riteventures.com, peter@riteventures.com, josephine@riteventures.com, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, postkasse@datatilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no
    Hei,
    det virker som at dere har hatt noe problemer med PC-ene deres.
    For det står ikke noe ordentlig tekst, i deres mail.
    Så dette må jeg klage på.
    Vennligst send dette oppover til administrerende direktør nå.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    fre. 6. aug. 2021 kl. 12:57 skrev Caroline CDON <customerservice@cdon.com>:
    ##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
    Din henvendelse (1514606) har blitt oppdatert.
    Caroline CDON (CDON)
    6. aug. 2021, 12:57 CEST
    .
    Med vennlig hilsen
    Caroline
    When a great deal means a great deal!
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    6. aug. 2021, 09:41 CEST
    Hei,
    som jeg skrev til deg, på 9. juli.
    Så ønsker jeg å få svar fra administrerende direktør, om dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ons. 19. mai 2021 kl. 14:32 skrev Qliro Kundservice <kundservice@qliro.com>:
    Hei Erik, 
    Jeg er avdelingsleder – og dermed altså overordnet – på den norske avdelingen. Jeg har svart deg en rekke ganger, men du har aldri svart meg på mine e-poster. 
    Jeg viser bl.a. til mitt svar 2. november, 19. november, 26. januar og 29. april. Mine kollegaer har også svart deg utallige ganger. Det er uklart for meg hva du vil oppnå med å kontakte oss igjen, da vi har besvart dine spørsmål i den utstrekning vi kan. 
    Et utdrag fra mitt svar til deg fra 2. november: 
    “I forhold til ditt spørsmål om hva vi gjør for å motvirke denne formen for hendelser kan jeg informere deg om at vi har en egen sikkerhetsavdeling som jobber med både forebygging og bekjempelse av bedrageri. Denne avdelingen har et nært samarbeid med politiet, og utleverer all informasjon politiet skulle trenge for å behandle saken og finne frem til den/ de som har utført den kriminelle handlingen. Vi lar, med andre ord, politiet håndtere disse sakene da det er de som er best egnet til å gjøre dette. Ytterligere kan jeg informere om at vi gjør det vi kan for å sette opp barrierer i våre systemer og prosesser for å unngå at det skjer bedrageri.”
    Jeg vil anbefale deg å igjen søke i innboksen din for å lese igjennom mine svar til deg. 
    Med mindre du inkommer med informasjon eller opplysninger som vi anser som nytt, vil jeg fra og med nå instruere min avdeling om å ikke lenger besvare dine e-poster. Ring oss på 800 25 055 hvis du opplever at noe er uklart. 
    Ha en fin dag!
    Med vennlig hilsen,
    Katrine
    Kundeservice
    QLIRO
    Hvordan vil du vurdere hjelpen du fikk?
    Bra, jeg er fornøyd
    Dårlig, jeg er ikke fornøyd
    [93848E-W47E]
    CDON AB Corporate Domicile (styrelsens säte): Malmö | Corp. Reg. No. 556406-1702
    Visiting address: Södergatan 22, 211 34 Malmö, Sweden | Postal address: Box 385, 201 23 Malmö, Sweden
    www.cdon.comCDON Logo
    Når CDON kommuniserer med deg via e-post behandler CDON de opplysninger som du har gitt til CDON i forbindelse med din melding, f.eks. navn og e-postadresse. Tenk på å ikke oppgi flere personopplysninger enn nødvendig og at du ikke opplyser noen sensitive personopplysninger i dine e-postmeldinger. CDON behandler dine personopplysninger i henhold til de gjeldende personoplysningsforskrifter og CDON’s integritetspolicy som du kan lese her.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    FW: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din ordre er registrert
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. desember 2021 kl. 10:08
    Til: kundeservice@rikstv.no
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@rikstv.no, webmaster@rikstv.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, rikstv_flerekundeforhold_web@incontactemail.eu, info@brukerklagenemnda.no
    Hei,
    i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsker å få svar, fra en overordnet, om dette.
    Jeg kan ikke se at det har skjedd.
    Så det må jeg klage på.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tir. 3. aug. 2021 kl. 17:44 skrev <kundeservice@rikstv.no>:
    Hei, Erik!
    Takk for at du tok kontakt med oss.
     
    Jeg skriver “umulig” fordi det ikke er mennesker som luker ut om noe tilfeldigvis kan være bestilt av en annen enn det som det ser ut som. Det blir bestilt via nett og da går det gjennom systemet så lenge kunden ikke er kunde fra før, da blir det stoppet – av ett system. Det er altså ikke mennesker som går gjennom hver eneste bestilling hver dag. 
    Jeg forstår at du ønsker det, og jeg kan godt sende en sak videre på dette – men! som jeg har sagt allerede, tror jeg ikke at det er mulig å “finne ut av” hvem som har bestilt dette i ditt navn. Informasjonen vi har er nemlig DIN informasjon. Men jeg kan selvsagt sende dette videre, så blir det undersøkt og forhåpentligvis funnet ut av 🙂 
    Hadde bestillingen blitt gjort per telefon hadde vi notert ned hvem som ringte inn, hvilken relasjon de hadde og eventuelt telefonnummer. Men når det blir gjort per nett er det ikke en mulighet vi har, og da går det gjennom så lenge kunden ikke er kunde fra før.
    Eventuelt blir det stoppet fordi kunden selv gir beskjed om at “de ikke har bestilt noe”.
    Dersom en kunde ringer inn og har all din informasjon og bruker din informasjon til å bestille så ville vi også registrert dette “som deg”. Det blir på en måte derfor litt umulig, hvis du skjønner hva jeg mener. 
    Vi gjør det vi kan for å være behjelpelige, så det var ikke meningen at du skulle oppfatte meg noe annerledes, prøver bare å forklare. 
    Jeg har sendt en sak videre 🙂
     
    Ha en fin dag!
     
    Med vennlig hilsen
    Julie
    Kundebehandler RiksTV AS
    Telefon: 210 10 210
    www.rikstv.no/kontakt
     
     
    Få hjelp på chat eller av chatboten vår Rix:
    https://www.rikstv.no/kundeservice/chat/
     
     
    Problemer i ditt område? Sjekk https://www.rikstv.no/status/
    Web: rikstv.no| www.rikstv.no/blogg | facebook.com/rikstv | twitter: @rikstv
     
    Denne e-post og informasjonen den inneholder er konfidensiell og ment kun for den korrekte adressaten.
    This e-mail and the information it contains is confidential and intended only for the right addressee.
    From: eribsskog@gmail.com
    Sent: Sun Aug 01 2021 22:16:15 GMT+0200 (Central European Summer Time)
    To: kundeservice@rikstv.no
    Subject: Re: FW: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din ordre er registrert
    Hei,
    det høres litt tafatt ut, når du skriver, at det er umulig for dere, å finne ut om dette.
    Den må dere lenger ut på landet med.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    fre. 14. mai 2021 kl. 19:30 skrev <kundeservice@rikstv.no>:
    Hei,
    Takk for at du tok kontakt med oss.
     
    Det er helt i orden, jeg ser at dette er ordnet i våre systemer allerede. Beklager den misledende fakturaen. 
    Angående at det blir bestilt ting i ditt navn, så er det umulig for oss å luke ut om dette er deg eller en som har alle dine opplysninger. Det må legges inn fullt navn, fødselsdato, adresse, telefonnummer, epost etc. 
    Vi tar selvsagt utgangspunkt i at den personen som sender dette inn ER den personen de utgir seg for. I situasjoner som dette er vi ikke vanskelig på å kansellere ordren, så dette er ikke noe problem overhode. 
    Forstår veldig godt at du er lei, det kan jo ikke være spesielt hyggelig å bli trakkasert på denne måten. 
     
    Ha en fin dag!
     
    Med vennlig hilsen
    Julie
    Kundebehandler RiksTV AS
    Telefon: 210 10 210
    www.rikstv.no/kontakt
     
    Web: rikstv.no| www.rikstv.no/blogg | facebook.com/rikstv | twitter: @rikstv
     
    Denne e-post og informasjonen den inneholder er konfidensiell og ment kun for den korrekte adressaten.
    This e-mail and the information it contains is confidential and intended only for the right addressee.
    From: eribsskog@gmail.com
    Sent: Fri May 14 2021 03:21:13 GMT+0200 (Central European Summer Time)
    To: post@rikstv.no
    Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din ordre er registrert
    Hei,
    jeg viser til Deres faktura fra 26. april, (se vedlegg).
    Som jeg har informert dere om tidligere, så er ikke dette noe jeg har bestilt.
    Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hvordan dere akter å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen, (mot meg eller andre folk).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 21. mar. 2021 kl. 07:14
    Subject: Klage/Fwd: Din ordre er registrert
    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: <post@rikstv.no>, <webmaster@rikstv.no>, Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: RiksTV <ikke-svar@rikstv.no>
    Date: søn. 21. mar. 2021 kl. 02:47
    Subject: Din ordre er registrert
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Din ordre er nå registrert
    Hei ERIK LØVENBALK RIBSSKOG,
    Vedlagt finner du abonnementsavtale, generelle abonnementsvilkår og angrerettskjema.
    Husk å gjennomgå vilkårene før du tar i bruk utstyr og abonnement.
    Hvis du har bestilt mottakerutstyr og programkort sendes dette per post. Forventet leveringstid er på ca. fem virkedager.
    Har du spørsmål? Kontakt oss på www.rikstv.no/kundeservice eller på telefon 210 10 210.
    Vennlig hilsen,  
    RiksTV
     
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    [Displate] Pending request: Klage/Fwd: Find Posters That Tell Your Story
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. desember 2021 kl. 09:59
    Til: support@displate.com
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hi,
    like I wrote in my email from 27/10, I want the Managing Director to have a look at this.
    (I want to know the name of the internet-troll, who has written/ordered this, in my name.
    And I want to know what you plan to do, to avoid that something like this happens again).
    Erik Ribsskog
    man. 2. aug. 2021 kl. 13:05 skrev Displate Client Experience Team <support@displate.com>:
    ##- Please type your reply above this line -##
    Your request (530819) has been updated. To add additional comments, reply to this email.
    Displate Client Experience Team (Displate)
    Aug 2, 2021, 13:05 GMT+2
    Hello Erik,
    Thank you for your message.
    As per our previous messages, we would like to kindly inform you that there are no orders in our system placed under your email address. Hence, your data has not been used to make an unauthorized purchase on our website.
    Also, as we already mentioned the message you provided us with is sent to new users who create an account on our website. Therefore, we suspect that the email address provided must have been mistyped, hence the notification was sent to you. 
    Please note that while making a purchase on our website, the data of our customers is secured as payments on our website are encrypted. You can read more about our SSL certificate by clicking the LOCK icon to the left of our URL Displate.com. Moreover, all payments are protected by Norton. Also, we have the certificate of security and the encryption, which protect your data.
    However, while providing the details, such as email address to create a new user account on our website, we rely only on our users who enter all the data manually and it may happen that the mistyped email can be in fact someone else’s genuine email address, as it may have been in your case.
    Considering the above, could you please let us know if you did not create an account on the displate.com website?
    Thank you in advance.
    Have a nice day.
    Best regards,
    Arkadiusz Romański
    Senior Client Service Agent
    icon
    www.displate.com
    Erik Ribsskog
    Aug 1, 2021, 22:08 GMT+2
    This is a follow-up to your previous request #500323 “Re: [Displate] Re: Re: [Dis…”
    Hi, 
    like I wrote in my last email, I want a superior to have a look at this.
    I can’t see that this has happened.
    So that I have to complain up.
    Please escalate this to a superior now.
    (I want to know the name of the internet-troll, who has written/ordered this, in my name.
    And I want to know, how you plan to improve, to avoid that something like this happens again).
    Erik Ribsskog 
    fre. 14. mai 2021 kl. 12:27 skrev Displate Client Experience Team <support@displate.com>:
    This email is a service from Displate. Delivered by Zendesk

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen