johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Deres brev fra 19. november/Fwd: Deres brev fra 4. november/Fwd: Deres brev fra 12. november/Fwd: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. november 2021 kl. 19:03
    Til: kundesenter.no@lowell.com
    Kopi: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 19. november, (se vedlegg), hvor dere sier at dere har mottatt for mye penger.
    Som jeg tidligere har opplyst dere mange ganger, så foreligger det en avtale mellom Nav Bærum og meg, om at de skal betale mine strøm-regninger, siden at jeg er sosialklient for tida.
    Så dette må dere ta med Nav Bærum, (som jeg har sagt mange ganger før).
    Bærum er ikke en by, det en bygd, (på bonde-landet), og de kommune-ansatte er ofte veldig dårlige, på å kommunisere.
    Så de Nav/kommune-ansatte forteller ikke til meg, hva de gjør.
    Men de er istedet veldig ordknappe og vage.
    (Det gjelder både Bærum kommune boligbistand og Nav Bærum, må jeg si).
    Så jeg har ingen oversikt over hvilke regninger som Bærum kommune har betalt.
    Jeg har levert alle strøm-regningene til de, innen fristen.
    Men hva Nav Bærum så har gjort, det vet jeg ikke.
    Så det må dere nesten ta med de.
    Istedet for å sende til meg, og be meg svare om ting som jeg ikke har fått noe informasjon om.
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg har tidligere bedt om å få svar fra en overordnet om dette.
    Jeg ønsker nå å få svar fra daglig leder/administrerende direktør, om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tor. 18. nov. 2021 kl. 19:22
    Subject: Deres brev fra 4. november/Fwd: Deres brev fra 12. november/Fwd: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
    To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
    Cc: kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/varsel fra 4. november, (se vedlegg).
    Som jeg nevnte i min forrige mail, så virker det nå som at Nav endelig har begynt å betale mine strøm-regninger igjen, (som har hopet seg opp hos dem).
    Og siden at det som nevnt flere ganger tidligere foreligger en avtale om at Nav skal betale mine strøm-regninger, for tida, (siden at jeg er sosial-klient).
    Så tror jeg at det er enklest hvis dere kontakter Nav, om dette kravet.
    Jeg har som sagt levert alle strøm-regningene i tide, til Nav.
    Og at det er kaos hos dem, under Corona-en, (på mandag var det ingen i ‘inngangs-resepsjonen’, en vekter gjemte seg noen meter inn i lokalet og bjeffa på alle som prøvde å skjønne systemet, og det var fler folk, (jihadister eller noe fra den tredje verden), utafor køen, enn i køen, må jeg si).
    Det er ikke min feil.
    Men hvis dere gjør som Narverud i 2015 som sagt, og kontakter Nav, og får pengene direkte.
    Så hadde det vært bra.
    Det er Nav som har pengene, (og ikke jeg), så jeg skjønner ikke hvorfor dere sender så mange brev til meg, (og ingen til Nav).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tor. 18. nov. 2021 kl. 17:40
    Subject: Deres brev fra 12. november/Fwd: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
    To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
    Cc: kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/krav fra 12. november, (se vedlegg).
    Som jeg tidligere har opplyst om, så foreligger det en avtale, om at Nav betaler mine strøm-regninger, (og husleie-regninger), siden at jeg er sosial-klient, for tida.
    Og dette siste brevet deres tolker jeg som, at Nav nå har betalt den aktuelle strøm-regninga.
    Men at de har somla fælt, og at dette derfor ble sendt til inkasso.
    Så dette er Nav sin feil, at dette har endt sånn.
    Men jeg skal ned til Nav i Sandvika, med den nye strøm-regninga, en av de neste dagene, (før 24. november).
    Og da leverer jeg deres restoppgjør-krav samtidig.
    For når det er Nav som har somla/tulla, så må de rydde opp, mener jeg.
    Det er ikke riktig at jeg skal straffes for deres surr/’dårskap’, mener jeg.
    (Jeg var hos Nav Sandvika, på mandag, (som tidligere opplyst).
    Og da spurte jeg de om hva som egentlig har foregått der, (siden at de liksom har fått ‘mensen’, og nektet å betale mine strøm-regninger, som avtalt).
    Og da sa ei Anita der, at de skulle ringe meg tilbake.
    Men nå er det torsdag, og de har fortsatt ikke ringt.
    Så det er bare kaos der, kan det virker som.
    Noe sånt).
    Så det må jeg klage på.
    Dere kan sikkert også bare kontakte Nav direkte, og få de til å betale dette, som andre firmaer gjør, (mener jeg å huske, fra noen år tilbake, da min husvert Narverud, fikk husleia rett fra Nav, uten ta jeg måtte levere noen bilag, eller noe lignende, hver måned).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 16. nov. 2021 kl. 11:25
    Subject: Re: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
    To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
    Cc: kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Hei,
    som jeg har informert dere om tidligere, så har jeg tatt identitetstyveri-sakene med Datatilsynet i alle år.
    Dere har også sendte meg nye brev.
    Og jeg var på Nav Bærum i går, og viste de disse varslene.
    (Jeg snakka med ei Anita, i resepsjonen der).
    Men de har ikke ringt tilbake enda.
    (Jeg har bedt om å få vite hva som har foregått der.
    Siden at jeg får disse rare purringene/varslene.
    Selv om jeg har levert alle de avtalte strøm-regningene der, i tide.
    I Nav sine spesielle skjema-konvolutter, som avtalt der).
    Nå har jeg vist det (til dere) at det egentlig er Nav som er ansvarlig, for å betale.
    Og det er rart, at dere ikke tar hensyn til det, må jeg si.
    (Dere kunne bare kontaktet Nav og fått pengene).
    Så jeg ønsker derfor svar fra daglig leder om dette.
    For dette ligner ikke grisen, må jeg si.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ønsker også at dere kontakter deres oppdragsgiver Norgesenergi.
    Og at dere finner navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker også å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    tir. 9. nov. 2021 kl. 10:30 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>:
    Hei,
    Dersom du mistenker id-tyveri så anbefaler vi at du kontakter politiet og anmelder dette. Vi ber om at du tar denne saken med dem. Dersom dette er et tilfelle av id-tyveri så vet vi ikke hvem som står bak dette, da kundeforholdet står i ditt navn. Det er derfor best at du tar dette opp i din henvendelse til politiet.
    Om du har spørsmål rundt hvordan NorgesEnergi AS kontrollerer strøm bestillinger for å unngå id-tyveri så må du ta kontakt med dem, vi kan ikke snakke på vegne av dem rundt dette.
    Som vi har nevnt i tidligere dialog så er din avtale med NAV om dekning av strømutgifter et anliggende mellom deg og NAV, og ikke noe vi kommer til å legge oss opp i. Dere er selv ansvarlige for å bli enige om hvordan dere skal løse fakturering og betaling slik at alle strømfakturaer blir betalt til rett tid. Dersom disse ikke betales til forfall så er det registrert kunde som er juridisk ansvarlig for kravet, og som eventuell inkassopågang vil bli rettet mot.
    Med vennlig hilsen
     
    Sebastian Andresen
    Fagansvarlig Customer Operations
    From: eribsskog@gmail.com
    Sent: 02.11.21 22:04
    To: svc.no.nova@lowell.com
    Cc: kundeservice@renroros.no;juridisk@datatilsynet.no;kundeservice@norgesenergi.no;strom.no@lowell.com;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;kundesenter@los.no;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;lbf@lbf.no;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;phso.enquiries@ombudsman.org.uk;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;runcornoffice@taroe.org;postkasse@datatilsynet.no
    Subject: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1
    Hei,
    i min forrige mail så skriver jeg at jeg ønsker at en _overordnet_ skal svare om dette.
    Jeg kan ikke se at dette har skjedd.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg skjønner at dere vanlige medarbeiderne der gjerne vil ha bonus osv., og derfor skriver mange mailer.
    Men nå er det sånn, at jeg har gått mange år på handel og kontor osv., og lært om sånt, i sin tid.
    Og dere skal tjene borgerne/kundene, (og ikke være som primadonnaer), vil jeg si.
    Så dere vennligst kan sende dette til en overordnet nå.
    (For jeg skjønner at dette ikke er en A4-sak for dere, (siden at det foreligger en avtale om at Nav skal betale, mens det er mitt navn som står på regningen).
    Jeg ønsker derfor å få svar fra en av de overordnede hos dere, som kanskje er vant til saker som denne.
    Dere sender også svar fra to forskjellige avdelinger, så det må jeg også klage på.
    Og jeg har også sendt om dette, (kopi-mailer), til Nav sin ‘moder-organisasjon’, som er Arbeids og Sosial-departmentet.
    Så jeg får håpe at de får ut fingeren, (som min stesøster Christell pleide å si på 80-tallet)).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    Jeg sender derfor om dette, til Nav sin ‘moder-organisasjon’, som er 
    man. 1. nov. 2021 kl. 16:16 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
    Hei,
    Hvis en strøm avtale står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis du vill/ hvis NAV skal betale dine regninger, må du selv levere de riktige dokumentene til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør. Du kan også be NAV ta direkte kontakt med oss hvis det gjelder utestående saker du har med Lowell Norge, etter du har levert oss en Avtale Fullmakt for NAV.
    Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
    Rest sum : 3 018,03
    KID Nummer : 0136169524052410063
    Kontonummer : 63180520351
    IBAN: NO1563180520351
    BIC : NDEANOKK
    ————————————
    Med vennlig hilsen
    Lowell Norge AS
    Telefonnummer: 23171010
    ————————————
    >Hei,
    >
    >dette har jeg nettopp forklart om.
    >
    >’Strøm avtalen’, (som dere skriver), er i mitt navn.
    >
    >Men Nav har forpliktet seg til å betale.
    >
    >(Noe jeg har sendt dere dokumentasjon om).
    >
    >Dette virker som at dette er noe sludder, som dere bare har skrevet, for å få akkord-lønnen deres, eller noe lignende.
    >
    >Så jeg vil gjerne heller ha svar fra en overordnet om dette.
    >
    >Som jeg også har opplyst, så er jeg også sosial-klient, og eier ikke nåla i veggen.
    >
    >Jeg får kun til livsopphold.
    >
    >Så dette blir som en vits.
    >
    >Når Narverud klarer å få Nav til å betale dem direkte, så burde dere også klare det, vil jeg si.
    >
    >Her er dere unødvendig vrange.
    >
    >Dette må jeg klage på.
    >
    >Vennligst send dette til en overordnet nå.
    >
    >Erik Ribsskog
    >
    >
    >tor. 28. okt. 2021 kl. 10:34 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>:
    >Hei,
    >
    >Da strøm avtalen står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis NAV skal betale regningene dine, så må du levere til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør.
    >
    >Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
    >Rest sum : 3 015,43
    >KID Nummer : 0136169524052410063
    >Kontonummer : 63180520351
    >
    >IBAN: NO1563180520351
    >BIC : NDEANOKK
    >
    >————————————
    >Med vennlig hilsen
    >Lowell Norge AS
    >Telefonnummer: 23171010
    >
    >————————————
    >KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013616952405241006144
    >KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303453479393
    >NB: Oppgi alltid saksnummer 36169524 ved henvendelse til oss.
    >
    IMG_20211125_0001 paint.jpg
    556K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20211125_0001 paint

  • slektninger

    https://www.namdalsavisa.no/flomoffer-sint-pa-flatanger/s/5-121-641018

    PS.

    Disse er også kjente, for å ha drevet med webdesign.

    (Hu jenta, (min firemenning Kari-Anne Ribsskog), hadde månedens hjemmeside osv., (på SOL vel), på slutten 90-tallet.

    Noe sånt).

    Og disse bor nå, i Brumunddal/Mjøs-distriktet.

    Hvor Kjell Arild også bodde, på 80-tallet, (da han var leder i Oppland FRP, (og ungdomsklubben Tusseladdene), var det vel).

    Så om de flytta ned til Østlandet igjen, som en slags protest, (mot Flatanger kommune).

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Session Start: tor. nov 25 12:00:34 2021
    Session Ident: #johncons-fans
    [00:00.33] <john_cons> det har nesten blitt homse-klubb den nattklubben på kiel-ferja
    [00:00.46] <john_cons> det er kanskje tre-fire ganger så mange mannfolk som kvinnfolk der
    [00:01.14] <john_cons> og dem snakker om at dem skal på pølsefest når dem skal ta heisen ned fra nattklubb-dekket
    [00:01.47] <john_cons> så det er kanskje bedre på dfds
    [00:03.10] <john_cons> skildringene kommer etterhvert, de er vel i slutten av september, det er en del handleturer også, som står før i kø
    [00:03.35] <john_cons> også er det webdesign (mobilsider for min bok 2) og mobilbilder (fra juni)
    [00:04.55] <john_cons> jeg har begynt å abonnere på photbucket i tillegg til flickr, så mobilbildene kommer som Photobucket-slideshow fremover
    [00:05.31] <john_cons> (flickr har fått ‘mensen’, de vil ikke la meg publisere album, siden at det er sånn, at de ikke liker, et av mine over 100.000 bilder der
    [00:05.42] <john_cons> og de vil ikke fortelle meg hvilket bilde det er snakk om
    [00:05.46] <john_cons> så det er jo idiotisk
    [00:06.25] <john_cons> og så har de flagga flickr-kontoen min som luguber da, fordi at et bilde, (som de ikke vil hvilket er), av 100.000 kanskje er litt på kanten, da
    [00:06.50] <john_cons> selv om de mobilbildene ikke er ment å være noe lugubre, de er bare vanlige bilder, og ikke noe med porno, (eller noe lignende), for å si det sånn
    [00:07.10] <john_cons> det virker som at flickr vil ha det til at jeg driver med porno-bilder eller noe lignende
    [00:07.15] <john_cons> men det er bare tull og tøys
    [00:07.36] <john_cons> og så har de noe slags ‘nerdete’ kundeservice, som nekter å yte ordentlig kundeservice, (på generasjon y-vis)
    [01:05.57] <skorpa> Ja, jeg leste om det
    [01:06.03] <skorpa> Kjipern når du har så mange bilder
    [01:26.38] <john_cons> sånn var det med myheritage og, at de hadde veldig ‘generasjon y-kundeservice’, (at de var åndssvake, istedet for å si som man lærer på handel og kontor, at kunden har alltid rett), hadde jeg nær sagt
    [01:26.48] <john_cons> og det samme med amazon/createspace
    [01:26.56] <john_cons> så det er kanskje en internett-ting
    [01:27.05] <john_cons> at firmaer har forferdelig dårlige kundeservice
    [01:27.24] <john_cons> når det gjelder store amerikanske/israelske ‘internett-firma’
    [01:27.25] <john_cons> noe sånt
    [01:28.18] <john_cons> og det samme med one.com, (som vel er et dansk-eiet firma)
    [01:29.01] <john_cons> og delvis også blogger/google, (at det er umulig å få ordentlig svar fra de, sånn som jeg husker det)
    [01:30.32] <john_cons> og for ikke å glemme twitter, (som ikke tok den kjempe-omfattende mobbingen mot meg der, på alvor, sånn som jeg husker det, (jeg måtte til slutt slette min twitter-konto))
    [01:30.40] <john_cons> og wikipedia var det også noe lignende med
    [01:31.37] <john_cons> de ville ikke rydde opp etter at ansgar gabrielsen sin sønn philip ‘flums’ gabrielsen gikk til angrep på meg der, og beskyldte meg for å jobbe for et ‘hemmelig organ’, samtidig som han lot seg styre av firmaet orkla, (innrømmet han åpent)
    [01:32.04] <skorpa> Såpass
    [01:32.25] <skorpa> Vi får håpe at Generasjon Zyklon har bedre kundeservice
    [01:32.41] <john_cons> det er kanskje noe med det at disse firmaene ikke har fysiske resepsjoner osv
    [01:33.05] <john_cons> så de ‘tenåringene’ som jobber der, slipper å møte voksne folk ansikt til ansikt
    [01:33.07] <john_cons> for å si det sånn
    [01:33.28] <skorpa> Noen ganger snakker man med botter også
    [01:33.30] <skorpa> Har jeg mistanke om
    [01:34.02] <skorpa> Jeg pleier å bare skrive vrøvl noen ganger til dem
    [01:34.05] <skorpa> Liksom for å sjekke
    [01:34.10] <skorpa> Om jeg faktisk snakker med et menneske
    [01:34.15] <skorpa> En ‘Turing-test’ som det heter
    [01:34.17] <john_cons> ja telenor har visst en robot-chat (telmi) ihvertfall
    [01:34.18] <john_cons> ok
    [01:35.04] <john_cons> telenor har visst solgt min adresse, til konkurrerende telefonkatalog-firma, og etter det så har jeg fått mange hundre/tusen tulle-bestillinger til min adresse
    [01:35.13] <john_cons> litt rar glipp fra telenor, må jeg si
    [01:35.42] <john_cons> for jeg mener at jeg valgte å ikke stå i telefonkatalogen
    [01:35.44] <john_cons> for å si det sånn
    [01:36.03] <john_cons> brb
    [01:38.21] <skorpa> Telenor er et skikkelig skit-firma
    [01:38.29] <skorpa> Jeg pleide å få oppringninger fra dem ukentlig
    [01:38.36] <skorpa> Hvor de skulle selge meg ting
    [01:38.45] <skorpa> Og dette var det nærmest umulig å få en slutt på
    [01:39.01] <skorpa> Det var forskjellige numre som ringte hver gang også, så det gikk ikke an å svarteliste dem
    [01:43.23] * skorpa (~skorpa@172.51-175-153.customer.lyse.net) Quit ()
  • frekke fansene

    PS.

    For å ta det med goyim-isme først.

    Så har jeg gått på handel og kontor, (på Sande videregående og Gjerdes videregående), i sin tid.

    Og der ble vi litt avprogrammert.

    Vi lærte at både en enkeltperson og et firma var en juridisk person.

    (Som var likestilte overfor rettssystemet, (i en eventuell rettsak), osv.

    Så det skal ikke være noe automatikk i, at et firma, skal vinne enhver rettssak, (mot en borger), liksom.

    Det er ikke meningen, at enkeltpersoner/forbrukere sine rettigheter, skal bli oversett av rettsystemet/staten, osv.

    For å si det sånn.

    Selv om det begynner å bli en del år siden 80-tallet, da jeg gikk på handel og kontor.

    Så jeg forklarer kanskje dette litt mer klønete, enn vår handel og kontor-lærerinne Helle, på 80-tallet.

    Et firma skal liksom ikke bli gitt en slags guddommelig rett, til å feie over en person.

    Overfor retten så står firmaer og personer likt.

    Men kaller både firmaet og personen for en juridisk person.

    Og det skal være sakens fakta, som skal telle, (når retten avgjør hvem som har rett).

    For å si det sånn).

    Folk som ikke har gått handel og kontor, (og lært om dette), mener kanskje at firmaer/organisasjoner er ufeilbarlige/uovervinnelige og at enkelt-individer bare må underkaste seg.

    Men det er dette jeg tidligere har kalt, (litt flåsete), å være: ‘Under tankekontroll av jødene’.

    Enkeltpersoner står på lik linje med firmaer/organisasjoner juridisk sett.

    (I en rettsak så skal det være like fint å være borger/kunde, som å være et firma.

    For å si det sånn).

    Og enkeltpersoner/kunder har alltid rett, (som man sier).

    Og det er fordi at de er den lille part, i alle forhold, mellom et firma/organisasjon og en enkelt-person.

    Og det er vel blant annet fordi at en enkeltperson trenger søvn og denslags.

    Mens en organisasjon, (som er den profesjonelle parten), kan ansette mange folk, sånn at de liksom blir mektigere enn enkeltpersoner.

    Så derfor blir det ofte som et makt-overgrep å sidestille firmaer og enkel-individer.

    (Må man vel si).

    Og derfor har folk fått forbruker-rettigheter, (og lignende), da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Når det gjelder at bloggen har blitt kjedelig, (som noen sier).

    Så var dette, (høsten 2007), da jeg begynte å blogge.

    En kjedelig blogg, om mine arbeidssaker, osv.

    Og så begynte jeg å skrive på VGD, (i en tråd som het: ‘Norge er ikke som du tror’).

    (Om min arbeidssak mot Rimi.

    Og om hva folkene/mobsterne i det firmaet dreiv med).

    Og så slettet VGD denne tråden og en annet tråd som het: ‘Hva er galt i Norge’.

    Men jeg hadde tatt backup, av mine debatt-innlegg, og publisert disse, på bloggen.

    Så jeg tenkte, at jeg, (som en markering mot sensur), kunne fortsette disse VGD-trådene, på bloggen.

    Men man kan kanskje si, at bloggen dermed ble shanghai-et, av Torry Pedersen og VGD, siden at de slettet de og de trådene, (som jeg hadde skrevet i).

    Ihvertfall så ble bloggen min da formet av VGD sin tvilsomme/feige sensur-politikk, (må man vel kalle det).

    Og det er grenser for hvor mye jeg hadde på lager, angående hva som var galt i Norge.

    Men jeg blogget om de temaene jeg kom på, (etter en slags brainstorming-seanse, (noe vi lærte om i markedsførings-faget, på økonomi-linja, på handel og kontor)).

    Og hvis bloggen nå har blitt kjedelig.

    Så er det nok dette fordi at den nå har kommet seg tilbake igjen, på sitt spor, (at det er en nød/retttighets-blogg).

    (For å si det sånn).

    Jeg tenker også at jeg må bli flinkere med eggdrop-boter.

    Sånn at jeg kan perm-banne de frekkeste fansene/nazistene.

    For disse kaller meg masse stygge ting.

    Og det er vel grenser for hvor mye man kan forventes å finne seg i, selv fra såkalte fans.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  •  Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Ønsker avhør av deg
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. november 2021 kl. 13:37
    Til: post <post@spesialenheten.no>
    Kopi: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak <postmottak@riksadvokaten.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, postkasse@datatilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com
    Hei,
    jeg kom hjem fra Kiel-ferja i dag.
    Og da lå det et brev fra ei politidame i postkassa mi, (se vedlegg).
    Dette har jeg jo klaget til dere på.
    Det må vel da være sånn, at dere, (hos Spesialenheten), sier fra, til hu politi-dama, sånn at hu slutter å mase.
    Prøver dere å slite meg ut eller?
    Jeg har hundre andre ting å gjøre, siden at jeg har vært borte noen dager, og så må jeg kaste bort tid på å skrive til dere.
    Dette må jeg klage på.
    Og hva med alle mine tidligere klager.
    Når skal dere få ut fingeren, (som min stesøster Christell pleide å si på 80-tallet, da hu var tenåring).
    Nå får dere se å ta dere sammen.
    Vennligst send dette til en overordnet.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: fre. 12. nov. 2021 kl. 17:11
    Subject: Klage/Fwd: Ønsker avhør av deg
    To: post <post@spesialenheten.no>
    Cc: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak <postmottak@riksadvokaten.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    jeg har flere titalls Spesialenheten-klager, som dere ikke har etterforsket.
    (Han sjefen deres Presthus døde.
    Og ingen ryddet opp etter han, virket det som).
    Og nå får jeg denne gåtefulle/kryptiske mailen, på toppen av dette.
    Hva skal dette bety.
    Dette må jeg klage på.
    Noen har snik-innført et folkeregister #2, (over mail-adresser), som politiet her bruker, (kan det virke som).
    Er det ikke mer ordentlig, hvis politiet sender brev?
    Og hva skal denne mailen bety?
    Det står jo ikke hva det gjelder.
    Jeg har ikke anmeldt noen saker nylig, så denne mailen gir ikke noe mening for meg.
    Dette blir fremmedgjøring, så det må jeg klage på.
    Jeg har ikke gitt politiet min mail-adresse.
    Så dette blir som noe ‘Stasi-greier’, må jeg si.
    Dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Trine Rydstrøm <Trine.Rydstrom@politiet.no>
    Date: fre. 12. nov. 2021 kl. 12:35
    Subject: Ønsker avhør av deg
    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
    Hei Erik.
    Politiet ønsker å komme i kontakt med deg for å avtale tid for et avhør.
    Fint hvis du kan sende en mail, evt. ringe på tlf.: 458 79 351, så får du mer informasjon.
     
    Mvh.
    Trine Rydstrøm
    Politibetjent
     
    Oslo politidistrikt
    ENV-Avsnitt 2 for lokal etterforskning
     
    Telefon: 45879351
    E-post: Trine.Rydstrom@politiet.no
    www.politiet.no
     
    IMG_20211124_0001 paint.jpg
    624K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20211124_0001 paint

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen