



PS.
Ragnhild gikk også et år på high school i USA, (fra Totens Blad 4. juni 1988):

PS 2.
Ragnhild fra Stovner var visst en MC-rype som ung tenåringsjente, (fra Norsk Barneblad 12/1984):

PS 3.
Det var sånn, at jeg var litt flau over, å vise meg, sammen med Ragnhild fra Stovner, (som jeg møtte på Radio 1 Club), husker jeg.
(Jeg tror muligens at hu hadde vokst en del, (i bredden).
Etter at bildet øverst i bloggposten ble tatt.
Noe sånt).
Det er mulig at hu vokste en del, fra det året hu gikk på high school i Amerika, og fram til at jeg møtte henne, (drøye to år seinere).
Og jeg var veldig tynn.
(Jeg veide vel kanskje 60 kilo, (og var 1.85 høy), på den tida.
Noe sånt).
Den gangen vi skulle møte mine kamerater Magne Winnem og Andre Willassen, (på Burger King nederst i Karl Johan), på nyåret i 1991, (kan det vel kanskje ha vært).
(Dette var noe Ragnhild ønsket, (å møte mine kamerater).
Og etter å ha møtte Magne og Andre.
Så møtte vi tilfeldigvis min Abildsø-bekjente, (jeg fikk ikke lov å røyke på hybelen min der, så jeg ble kjent med alle ungdommene, som pleide å henge utafor Abildsø-kiosken), Kjetil Reinli.
Og Kjetil Reinli ropte nesten, (han var muligens hatsk), om at han hadde blitt blitzer, osv.
Men han kan kanskje ha trodd, at hu Ragnhild, var mora mi.
Siden at hu så så voksen ut, (og kledde seg så voksent), da.
Og siden at jeg nok var en del tynnere, enn henne, (på den tida).
(For å si det sånn).
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 4.
Før hu ble tenårings-MC-rype, så drev Ragnhild fra Stovner blant annet med turn, (fra Norsk Barneblad 10/1983):

PS 5.
Når jeg søker på nettet nå.
Så ser det ut som, at både Østre og Vestre Toten har bokmål, som målform.
Men det kan kanskje ha vært annerledes på 80-tallet.
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Her er mer om dette:


PS 8.
Her kan man se Ragnhild og foreldrene, etter en grunnstøting, (fra Totens Blad 18. mai 1972):

PS 9.
Mer om foreldrene, (fra Aftenposten 1. august 1969):

PS 10.
Da fant jeg morfaren til Ragnhild, som hu sa at hu flytta inn hos, (etter russetida), før han så døde, (fra Oslo Adressebok 1986/87):

PS 11.
Da Ragnhild og jeg dreiv og stod i halve natta, var jo et drøyt døgn før Matland ble til OBS Triaden, (noe som var mandag 19. november), og morfaren døde visst bare noen uker før, (fra Laagendalsposten 8. oktober 1990):

PS 12.
Det kan kanskje ha vært sånn, at han Christian, (Ragnhild sin bror eller fetter), var en av de Toten-morgenfuglene, (som jeg blogget om, her om dagen).
Som plutselig dukka opp, på døra til Ragnhild, noen timer før jeg skulle på OBS Triaden-lanserings-møte på Olavsgaard Hotel.
(Noe sånt).
Dette var kanskje noen søskenbarn, (eller noe lignende), som skulle ha slags en minnestund, for morfaren.
Hm.
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 13.
Broren Christian var visst bare tretten år i 1990, så da var det nok mest sannsynlig noen venner av Ragnhild, (muligens fra godtemplar-miljøet, siden at de var så kvikke, på søndagsmorningen), som dukka opp på døra hennes:

PS 14.
Morfaren, (Oskar Tonby), var visst både hjemmefrontsmann og politikonstabel, (fra DT/BB 19. september 1992):

https://www.nb.no/items/a7c112251ca673f2a56c1c23e094b2fc?page=17&searchText=”oskar%20tonby”
PS 15.
Her er mer om dette, (fra DT/BB 15. mai 1985):

https://www.nb.no/items/2e46d8360661e59aea75d182f25f8cd0?page=31&searchText=”oskar%20tonby”
PS 16.
Det er mulig at Ragnhild fra Stovner ble litt deppa, av det greiene her, og derfor la på seg litt, (fra Aftenposten 20. juni 1990):

PS 17.
Det var muligens mer jeg som var tynn, (på den tida), enn det var Ragnhild som var brei, og jeg var kanskje litt kresen, når det gjaldt damer, siden at det var så mange pene jenter, på Bergeråsen, hvor jeg vokste opp, (fra Hadeland 4. juli 1990):

PS 18.
Det kan jo ha vært sånn, at Ragnhild la på seg litt.
Etter at morfaren døde, (noen måneder etter at bildene overfor ble tatt).
For jeg husker at min tidligere klassekamerat Andre Willassen, begynte å klage på, at hu Ragnhild ikke var noe fin.
Da Ragnhild og jeg møtte Andre Willassen og Magne Winnem, (mine tidligere klassekamerater fra Drammen), på Burger King, (nederst i Karl Johan).
Men det var kanskje bare, at Ragnhild var litt bleik, siden at dette var om vinteren.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

PS.
Det står at Ragnhild fra Stovner sin tippoldefar, (må det vel antagelig ha vært), Otto von Harling, var i jødemisjonen.
Og det, (jødemisjonen), kan jeg huske å ha hørt om før.
Men det må vel ha vært noe lignende, av samemisjonen eller negermisjonen.
Nemlig at de kristne prøvde å kristne jødene.
At de prøvde å få jødene, til å tro på Jesus, (i tillegg til Gud, som de vel trodde på fra før).
(Noe sånt).
Men en sånn jødemisjon, har kanskje hatt trange kår, etter krigen.
(Etter Hitler sin jøde-utryddelse, osv.
For å si det sånn).
Da, (etter krigen), så fikk kanskje jødene, en sterkere stilling.
(Etter dannelsen av staten Israel, osv.
For å si det sånn).
Og all snakk om jødemisjon, har kanskje blitt tabu.
(Noe sånt).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog

PS.
Her er mer om dette:

PS 2.
Enda mer om dette:


PS.
Mer om Veronica Jansen:

PS 2.
Monica Waage husker jeg hvem er.
Hu var min nabo, (på Nedre), på Bergeråsen.
Hu bodde, (sammen med sin lillesøster Bente og mor/foreldre), i sosial-boligene, i Leirfaret/Hellinga, på 80-tallet, (ved siden av Mikalsen-familien, som jeg vel har blogga litt om).
(Noe sånt).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Her kan man se Bente Waage, (på Svelvikdagene), sammen med søskenparet Lisbeth og Richard Mikalsen, (fra DT/BB 13. august 1984):

PS 4.
Det her er nok den eldste Waage-hvalen, (hadde jeg nær sagt):

PS 5.
Og det her er nok den yngste:

På onsdag 8. september, så dro jeg til Bærum Vaksinesenter, (på Rud), for å få corona-vaksine-dose #2.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Det var forresten bare flaks, at jeg fikk tekstmeldingen, fra Bærum Vaksinesenter.
For noen nett-troll, hadde portert mobil-nummeret mitt.
Så jeg måtte taste inn mobil-nummeret til min mobilt bredbånd-dongle, (som jeg kjøpte i England i 2017, (før amerikanerne begynte å stigmatisere Huawei)), for å få tekstmeldingen.
(Dette var snakk om et kjempelangt telefonnummer fra Telia, (på tolv siffer).
Men det funka likevel, å taste inn, på folkeregister #2, som jeg har kalt det på bloggen).
Og så fulgte jeg med, på en slags nett-side, som den nevnte dongelen har.
Og så fikk jeg ‘plutselig’ en dag, en tekstmelding, fra kommunen.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
Her er mer om dette:

PS 3.
Grunnen til at jeg kjøpte den dongelen.
Det var forresten fordi, at disse mini-routerne, som var så populære, (i England), rundt 2017.
De gikk ofte tom for batteri.
(Ihvertfall den fra EE.
EE sitt mobilt bredbånd-abonnement slutta plutselig å virke.
Så jeg fikk meg også en mini-router fra ‘3’.
For å si det sånn).
Og PC-en min har også innebygget wifi.
(Den har mobil trådløssone.
Som det heter).
Så det er egentlig greiere med en enkel dongle, som kun gir internett, til PC-en.
(Vil jeg si).
For det blir mindre komplisert, (og mer drift-sikkert).
(For å si det sånn).
Men disse dongelene, var mobil-butikkene i England kjemisk renset for, (i 2017).
Så den varen måtte jeg kjøpte på internett, fra Amazon, (eller noe lignende).
(Var det vel).
Og da var det, (mer eller mindre), bare Huawei-dongeler, som man fikk kjøpt.
(Sånn som jeg husker det).
Og i Norge nå, så vil alle tele-firmaene ha det til, at man må ha en boks på veggen utendørs.
For å få mobilt bredbånd.
Men det har ikke jeg.
Jeg har bare den dongelen.
(Og det hadde jeg i England, fra 2011 – 2014.
Og også i 2017.
Husker jeg).
Så jeg har lurt på grunnen til, at de prøver å prakke på folk, en sånn vegg-boks.
Men det er muligens fordi at signalene i Norge, ikke er like sterke, som i England.
(Hva vet jeg).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Det står forresten, i den aktuelle tekstmeldingen.
At man skal logge inn, der og der, for å se klokkeslettet, for vaksine-timen, osv.
Men da jeg fikk dose #1.
Så sa sykepleiersken, (ei asiatisk ei vel), at jeg kom til å få en tekstmelding, om dose #2.
Så derfor var det jeg hadde fokuset på, (når det gjaldt dette).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Det hadde kanskje vært smart, hvis vaksinesenteret også sendte et brev, (eller i det minste en mail), om vaksine-timen.
(Må man vel si).
Hvis det blir aktuelt, med en dose #3, for eksempel, (som i andre land).
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Stemning fra Rud:

PS 7.
Det var Moderna-dag, på vaksinesenteret.
Og det var jeg fornøyd med.
For jeg fikk jo Moderna, den første gangen.
Men ei engelskspråklig blondine, (jeg var ikke sikker på om hu var amerikansk, eller om hu bare hadde bodd der noen år), som stod på plassen foran meg i køen.
Hu sa, til hu som kom med vaksinen.
At hu heller ville ha Pfizer.
(For det hadde hu fått som dose #1).
Og da spurte vaksine-dama, om hu var mye ute og reiste, osv.
Og det mente blondina at hu var.
Og da tok sykepleiersken henne med, (til et eller annet sted), antagelig for å istedet gi henne en dose Pfizer, da.
(Noe sånt).
Og jeg lurer på om det var sånn, at ingen av disse kom tilbake.
(For å si det sånn).
Så hvis det blir aktuelt, med en dose #3, (til alle).
Så kunne de kanskje gjort det, på en mer smidig måte, (sånn at folk kunne velge vaksinen selv).
Når det gjelder influensa-vaksine, så kan visst folk nå få dette, på apoteket.
Så kanskje man kunne latt apotekene drive med corona-vaksine også.
For de har erfaring med sånt, (kan det virke som).
Så da hadde det kanskje blitt sånn, at folk kunne velge mer, angående når og hvor man fikk vaksinen.
Og angående hvilken vaksine man skulle få.
Så sier folk, at den tredje verden mangler vaksine-doser.
Og det er kanskje grunnen til, at apotekene, (i Norge), ikke får lov å drive med corona-vaksine.
Men hvorfor ikke bygge fler vaksine-fabrikker, (har jeg tenkt).
Er det så veldig vanskelig å bygge.
Hva med en vaksine-fabrikk i Norge?
Her kan man lure på hva FN, (og EU), osv. driver med.
(Vil jeg si).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Her er mer om dette:

PS 9.
Hm:

PS 10.
Hm:

PS 11.
Her har kommunen vært dårlige til å fjerne graffiti:


PS.
Skorpion er frekk, og kaller meg ‘jævla surpomp’.
Det synes jeg at var litt over grensen.
Han får heller holde seg unna irc-kanalene mine hvis han ikke klarer å oppføre seg.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen