johncons
  • Som jeg chattet om på Facebook, tidligere i dag.

    Så hadde Ragnhild fra Stovner, (Ragnhild Von Harling), flere eventyr, (som veldig ung), med voksne herrer, på et cruiseskip, hvor hennes far var kaptein.

    (Fortalte hu meg i 1990).

    Og tidligere i dag, (like etter at jeg dreiv med denne chattinga), så kom jeg til å tenke på en gang, på Bergeråsen.

    Da min filletante Tone, (min fars yngre bror Håkon sin kone), begynte å klå på meg.

    Mens jeg lå i vannsenga, i Leirfaret 4B, (hvor jeg bodde fra 1981 til 1989).

    Og Tone hadde med seg ei venninne.

    Det var vel Lillen Stenberg, (som hadde vært med å selge Leirfaret 4B til min far, (og også til onkel Håkon, har jeg seinere funnet ut)).

    (Noe sånt).

    Og da sa plutselig Lillen eller Tone, at: ‘Det er Erik’.

    Og jeg var da kanskje 12-13 år gammel.

    Og Tone var i slutten av 20-åra.

    (Og Lillen var kanskje 5-10 år eldre.

    Noe sånt).

    Tone trodde visst først, at det var min far, som lå i vannsenga, (på det største soverommet i Leirfaret 4B).

    Men det soverommet hadde jeg tatt over.

    For min far sov aldri der.

    (Han sov vel maks et par netter der.
    Fra de kjøpte leiligheten i 1981.

    Og fram til de solgte leiligheten i 1989).

    For min far sov ‘alltid’ nede hos sin kjæreste/samboer Haldis Humblen, (i Havnehagen).

    (For å si det sånn).

    Og det må vel Tone ha visst om.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Men det er mulig at onkel Håkon hadde vært utro.

    (Han var på Hege Stenberg, (Lillen sin datter, som var et par år eldre enn meg), en gang, husker jeg.

    Dette fortalte Stefan og Daniel Berger meg.

    De var på døra mi, (i Leirfaret), mens Håkon og Hege gikk og leide, (eller noe lignende), ned Havnehagen.

    På vei fra Håkon sitt tomme hus, (var det vel), og ned til en fest, (hos min onde stemor Haldis), hvor cirka alle unntatt jeg var.

    Noe sånt).

    Og at Tone da liksom skulle hevne seg, ved å være utro med min far.

    Og at Tone da nesten var på vei opp i vannsenga, (etter å ha tatt litt på meg), før hu skjønte at det var jeg som lå der, (og ikke min far).

    Så Tone hadde kanskje hatt noen eventyr med min far, i fortida.

    For hu virka nesten ikke nervøs.

    Men hva Lillen gjorde der, kunne man kanskje lure på, (hvis ikke det var Tone sin søster Lise).

    (De var vel litt pussa.

    For å si det sånn).

    Men om Tone og Håkon sin døve datter Lene da er min halvsøster, (min far og Tone sin datter).

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det var også sånn, en gang, et par år seinere kanskje.

    At Tone skulle danse slow-dans med meg.

    En gang jeg var oppe hos Tone og Håkon, i Havnehagen.

    Så Tone er kanskje en ‘femme fatale’, som de sier.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Min farmor Ågot fortalte meg også, på 80-tallet.

    At Tone led valgets kvaler, (i mange år).

    For Håkon og Tone pleide å feriere i Danmark, (på kysten av Jylland, var det vel), om sommerne, (på 80-tallet).

    Og Tone hadde, (antagelig der), forelsket seg i en danske.

    Så i mange år, (på 80-tallet), så var det visst sånn, at Tone lurte fælt på, om hu skulle forlate Håkon, for han dansken, da.

    (For å si det sånn).

    Og min mor Karen sa, (på 70-tallet), at Tone var for ung, (hu var vel 15-16 år), da hu ble i lag med Håkon.

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Min far sa en gang, (på slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet).

    (Uten at jeg hadde sagt noe først).

    At en gang, (på 60-tallet), så hadde han og Håkon vært og råna/ragga, i Sverige.

    Og så hadde min far latt Håkon kjøre, selv om Håkon ikke hadde fått lappen enda.

    Og så hadde politiet kommet kjørende etter de, (Håkon hadde antagelig kjørt litt for fort).

    Og da hadde min far og Håkon bytta plass, mens de kjørte.

    Sånn at når politiet stoppa bilen, så satt min far i førersetet.

    (For å si det sånn).

    Men det er mulig, at min far kanskje tulla litt, og at han egentlig prata om Tone.

    (Selv om det høres rart ut det og.

    Må jeg si).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    REFNR:53359 Klage/Fwd: Kvittering for levert skjema: Produktbestilling
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. november 2021 kl. 02:49
    Til: kundeservice <kundeservice@renroros.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, kundeservice@renroros.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Hei,
    det står Christian Krogs gate i den mailen jeg sendte dere.
    Betyr dette at det er flere tulle-bestillinger?
    Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn, (eller i en tulle-versjon av mitt navn).
    Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 1. nov. 2021 kl. 12:31 skrev kundeservice <kundeservice@renroros.no>:
    Hei!
    Vi har mottatt bestilling på strøm til (Sensurert av johncons-blogg). Der er det oppgitt personinfo inkl personnr. Betyr det at vi skal slette bestillingen?
    Med vennlig hilsen
    Berit Mestvedthagen
    Ren Røros Strøm
    92067746
    —–Opprinnelig melding:—–
    Fra: eribsskog@gmail.com
    Sendt: 31.10.2021 23:37
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: kundeservice@renroros.no,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundesenter.no@lowell.com,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,sfovpost@statsforvalteren.no,”post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,”inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,postmottak@asd.dep.no,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,postkasse@datatilsynet.no,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Emne: Klage/Fwd: Kvittering for levert skjema: Produktbestilling
    This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <kundeservice@renroros.no>
    Date: søn. 31. okt. 2021 kl. 09:13
    Subject: Kvittering for levert skjema: Produktbestilling
    To: <eribsskog+LailaMonica@gmail.com>
    Form: Produktbestilling
    Time delivered: 31.10.2021 09:11
    your reference no.: 53354
    Produkt Spotpris timemålt
    Mobiltelefon 99424084
    E-post eribsskog+LailaMonica@gmail.com
    Fornavn Laila Monica
    Etternavn Vedumstuen Høibak Nikolaisen
    Postnummer 0186 OSLO
    Adresse Christian Krohgs gate 43A
    Anleggsadresse Christian Krohgs gate 43A
    Postnummer 0186 OSLO
    Skal faktura sendes til annen adresse? NO
    Jeg aksepterer avtalevilkårene og bekrefter min bestilling. Confirmed
    Oppgi e-postadresse eribsskog+LailaMonica@gmail.com
  • ragnhild facebook 10

    PS.

    Her er mer om dette:

    ragnhild facebook 11

  • min bok 2 nettside 7

    PS.

    Det er meningen at denne boka også skal komme i en PDF-utgave, (som kan lastes ned fra den samme nettsiden).

    Men jeg tar en ting av gangen.

    (Siden at det gikk skeis med den forrige boka.

    Som fikk feil linjeavstand).

    Så det blir i løpet av måneden.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • ragnhild facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    ragnhild facebook 2

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    ragnhild facebook 3

    PS 3.

    Og enda mer om dette:

    ragnhild facebook 4

  • ragnhild fra stovner hm

    PS.

    Det stemmer nok, for hu sa at faren var tysk cruiseskip-kaptein, (og jeg fant henne i Oslo Adressebok 1991/92, i Tante Ulrikkes vei 42, på Stovner):

    faren tysk kaptein

    https://www.nb.no/items/fb525c4bc5511c6b995b11036a673662?page=11&searchText=”kaptein%20von%20harling”

    PS 2.

    Artikkelen overfor er forresten fra Telemarksavisa 23. juli 1997.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: szhbao, kami telah memudahkan untuk kembali ke Instagram
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. november 2021 kl. 00:02
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: security@mail.instagram.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Instagram <security@mail.instagram.com>
    Date: fre. 9. jul. 2021 kl. 06:03
    Subject: szhbao, kami telah memudahkan untuk kembali ke Instagram
    To: <eribsskog@gmail.com>
     
       
       
    Hai szhbao,
    Maaf kerana anda menghadapi masalah log masuk ke Instagram. Kami boleh membantu anda mendapatkan terus ke dalam akaun anda.
     
    Log masuk sebagai szhbao
     
       
       
    Anda juga boleh menetap semula kata laluan Instagram.
       
     
       
    © Instagram. Facebook Inc., 1601 Jalan Willow, Taman Menlo, CA 94025
    Mesej ini telah dihantar kepada eribsskog@gmail.com dan bertujuan untuk szhbao. Bukan akaun anda? Keluarkan e-mel anda daripada akaun ini.
       
     
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Kjære Erik Sædslurper Ribsskog – Velkommen til Samlerhuset!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 31. oktober 2021 kl. 23:55
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: kundeservice@samlerhuset.info, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Kundeservice – Samlerhuset <kundeservice@samlerhuset.info>
    Date: fre. 9. jul. 2021 kl. 06:01
    Subject: Kjære Erik Sædslurper Ribsskog – Velkommen til Samlerhuset!
    To: Erik Sædslurper Ribsskog <e.ribs.skog@gmail.com>
     
       
     
     
     
       
       
     
    Offisiell distributør for Det Kongelige Britiske Myntverket, Det Statlige Franske Myntverket, Folkerepublikken Kinas Nasjonalbank og mer enn 20 andre myntverk og nasjonalbanker. Samlerhuset eier Det Norske Myntverket, som blant annet preger Norges mynter og Nobels fredsprismedalje.
     
     
      Takk til over 700.000 nordmenn som har handlet hos oss!  
     
       
     
    Hjertelig velkommen til Samlerhuset og myntenes forunderlige verden!
    Kjære Erik Sædslurper Ribsskog
     
    Mynter, frimerker, sedler og medaljer er spennende samtidsvitner og formidlere av historie. Vi sier ofte at dagen i dag, er morgendagens historie. Og mynter, frimerker, sedler og andre samleobjekter representerer alle en del av historien vår. Visste du at mynter har eksistert i over 2500 år? Og at det går an å skaffe seg originale mynter og medaljer fra alle disse årene tilbake? Når det nå preges mynter og medaljer i dag, så representerer disse samtiden. Mynter og medaljer er håndfast dokumentasjon av historien, og disse blir samleobjekter som skifter hånd generasjon for generasjon inn i fremtiden.
    Tenk – med mynter og medaljer holder du i realiteten historien i din egen hånd! Er det ikke litt spennende å undre seg over hvilken helt spesielle reise hver eneste mynt har vært med på?
    Samlerhuset har solgt mynter, medaljer og samlerobjekter i Norge i over 25 år. Vi er størst i Norge, og vi er også blant de største i Europa, med virksomhet i 16 land. Slik har vi tilgang på en verden av mynter og samleobjekter, som vi kan tilgjengeliggjøre for deg! Og vi garanterer alltid for ektheten og kvaliteten i objektene vi tilbyr deg. Det er trygt å handle hos oss, og vår visjon er å skape de beste samleopplevelsene. Alltid!
    På Samlerhuset.no publiserer vi artikler fra samlerverden, og vi har alltid nye, spennende tilbud til deg. I vårt infosenter finner du diverse nyttig informasjon om oss. Der finner du også en rekke Spørsmål og svar som vi håper kan hjelpe deg.
     
    På Min side www.samlerhuset.no/minside  kan du alltid følge dine bestillinger, betalinger og få annen relevant informasjon for deg. Her kan du også betale dine fakturaer med Vipps.
    For din sikkerhet er Min side ekstra passordbeskyttet, slik at ingen andre har mulighet til å se på din kundekonto, uten å oppgi et unikt passord. Dette kan du senere endre under Min side. Her er din innloggingsinformasjon:
     
     
     
     
    Kundenavn: Erik Sædslurper Ribsskog
    Brukernavn (epostadresse): e.ribs.skog@gmail.com
    Passord: SupeerHomofil123
    Du kan når som helst kontakte Kundeservice for en samlerprat. Vi legger vår innsats i at du skal få en god samleopplevelse og er veldig stolte av objektene vi tilbyr. Skulle det allikevel være at du ikke blir fornøyd, har vi alltid åpent kjøp og returrett i 30 dager. Når du er fornøyd, er vi fornøyde.
    Vær hjertelig velkommen til oss!
     
     
       
     
     Samlerhilsen fra Samlerhuset
     
     
     
     
    Følg Mynt&Historiebloggen for spennende nyheter og artikler om mynter og historie
     
     
     
     
     
     
    Samlerhuset.no er godkjent av Trygg E-Handel, det betyr at du kan kjenne deg trygg og sikker når du handler hos oss. Trygg E-Handels formål er å beskytte deg som forbruker – kun stabile og seriøse nettbutikker kan bli godkjent til å benytte Trygg E-Handel merket. Du kan lese mer om Trygg E-handel og dine rettigheter som forbruker på www.tryggehandel.no. Samlerhuset.no’s sertifikat finnes her.
    Samlerhusets formål er å skape samlerglede. Vi selger samleobjekter til samlere som er opptatt av gleden ved å samle. Samlerhuset garanterer ikke at våre objekter beholder sin opprinnelige pris eller at det finner sted en verdiøkning over tid. Historisk verdistigning gir ingen garanti for fremtidig verdistigning. Les mer om pris og verdi på mynter og medaljer her. 
    Samlerhuset kontaktinfo:
    Samlerhuset Norge AS
    Besøksadresse: Rosenholmvn 25,
    1414 TROLLÅSEN
    Postadresse: Postboks 523,
    1411 KOLBOTN, Telefon: 0 25 50,
    Epost: kundeservice@samlerhuset.no

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen