-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Bestilling av Telenor KontantErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. oktober 2021 kl. 16:38Til: Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>Kopi: firmapost@nkom.noHei,det er noen nett-troll som har portert mitt gamle mobil-nummer, (99424084), kan det virke som.Kan dere finne ut hvem det er?Og det gjelder også et annet sim-kort, (som jeg hadde i smart-telefonen), så det er snakk om en hundrelapp eller noe lignende, i ringe-saldo, som har gått tapt.Og jeg kommer heller ikke inn på min side, hos Telenor, (dere har et ‘russisk’ innloggings-system, som ikke virker, hvis noen porterer mobil-nummeret).Jeg kontaktet ei Winnie Lauritsen Lundby hos dere, om noe lignende tull, i 2010.Men dere gadd ikke å gi meg informasjon om navnene på nett-trollene.Og tullet fra nett-trollene har økt mer og mer, for hvert år.Så nå er det nesten det jeg driver mest med, å rydde opp i tulle-bestillinger fra nett-troll, osv.Så send gjerne denne mailen til Winnie sin sjef, eller noe lignende.For hu har jeg fått litt nok av.Skjerpings!Erik RibsskogPS.Bra hvis dere får dere en ordentlig chat, (og ikke bare en robot-chat).Samt at dere skriver mail-adressen deres, på nettstedet.Så hadde dere kanskje fått klagene før.Skjerpings!———- Forwarded message ———Fra: <no-reply@telenor.com>Date: ons. 1. sep. 2021 kl. 20:16Subject: Bestilling av Telenor KontantTo: <eribsskog@gmail.com>Din bestillingTelenor KontantMed kontantkort betaler du på forhånd, og får på denne måten full kontroll på utgiftene.Produkt/Tjeneste Pr.mnd EngangsprisAbonnementTelenor Kontant 0,-Telefonnummer(Sensurert av johncons-blogg)Totalt å betale hver måned 0,-Total engangspris 49,-Alltid med Telenor KontantDatakontroll utenfor EU/EØS og Min Sky 5 GBAlltid med TelenorNettvernInkludert i abonnementNedlastingshastighet på 300 MbpsSIM-kort sendes tilErik Ribsskog(Sensurert av johncons-blogg)(Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUADette er en automatisk generert e-post. Eventuelle svar på denne e-posten vil ikke bli lest. Har du spørsmål eller henvendelser, kan du kontakte kundeserviceangreskjema.pdf83K
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>RE: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 675812]Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. oktober 2021 kl. 15:13Til: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>Kopi: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, boligbistand@baerum.kommune.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, kundesenter@los.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@sivilombudsmannen.no, amnestyis@amnesty.org, hrwuk@hrw.org, lbf@lbf.no, post@finkn.no, post@akademikerforbundet.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, tr@forbrukertilsynet.no, phso.enquiries@ombudsman.org.uk, juridisk@datatilsynet.no, info@tpas.org.uk, postmottak@asd.dep.no, runcornoffice@taroe.org, postkasse@datatilsynet.noHei,i min forrige mail så ba jeg om å få svar fra en overordnet.Jeg kan ikke se at det har skjedd.Så dette må jeg klage på.Dette er åpenbart ikke en A4-sak for dere, (siden at det er Nav som egentlig skal betale, selv om det er mitt navn på regningen).Så jeg vil gjerne at noen litt mer kvalifiserte folk svarer om dette.Sånn at det ikke bare blir tull, mener jeg.(Jeg har også sendt om dette til Arbeids og Sosial-departementet nå.Sånn at de kan få Nav til skjerpe seg.Siden at Nav driver med avtale-brudd og denslags fantestreker.For å si det sånn).Skjerpings!Erik RibsskogPS.Det blir også som noe mas hvis hver eneste avdeling hos Lowell skal svare.Jeg skjønner at dere muligens får akkord-lønn, eller noe lignende.Men det er likevel ikke riktig at dere skal mase høl i huet på folk, må jeg si.Dette må jeg klage på.Skjerpings!tor. 28. okt. 2021 kl. 19:39 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>:Hei,Vi viser til ubetalt krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med saksnr.36300514. Dersom du mener at NAV skal betale for denne saken ber vi om at du tar den med til de og sjekker opp om hvorfor den ikke er betalt. Saken står juridisk registrert på deg og videre saksgang vil påvirke deg.Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)Saldo : 2 963,80KID : 0136068872052410068Kontonummer : 63180520351Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)Rest sum : 1 790,26KID Nummer : 0136300514052410064Kontonummer : 63180520351Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)Saldo : 3 015,43KID : 0136169524052410063Kontonummer : 63180520351IBAN: NO1563180520351BIC : NDEANOKK————————————Med vennlig hilsenSolemanLowell Norge ASTelefonnummer: 23171010From: eribsskog@gmail.comSent: 28.10.21 18:16To: svc.no.nova@lowell.comCc: strom.no@lowell.com;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@norgesenergi.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;kundesenter@los.no;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;lbf@lbf.no;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;phso.enquiries@ombudsman.org.uk;juridisk@datatilsynet.no;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;runcornoffice@taroe.org;postkasse@datatilsynet.noSubject: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1Hei,dette har jeg nettopp forklart om.‘Strøm avtalen’, (som dere skriver), er i mitt navn.Men Nav har forpliktet seg til å betale.(Noe jeg har sendt dere dokumentasjon om).Dette virker som at dette er noe sludder, som dere bare har skrevet, for å få akkord-lønnen deres, eller noe lignende.Så jeg vil gjerne heller ha svar fra en overordnet om dette.Som jeg også har opplyst, så er jeg også sosial-klient, og eier ikke nåla i veggen.Jeg får kun til livsopphold.Så dette blir som en vits.Når Narverud klarer å få Nav til å betale dem direkte, så burde dere også klare det, vil jeg si.Her er dere unødvendig vrange.Dette må jeg klage på.Vennligst send dette til en overordnet nå.Erik Ribsskogtor. 28. okt. 2021 kl. 10:34 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:Hei,Da strøm avtalen står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis NAV skal betale regningene dine, så må du levere til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør.Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)Rest sum : 3 015,43KID Nummer : 0136169524052410063Kontonummer : 63180520351IBAN: NO1563180520351BIC : NDEANOKK————————————Med vennlig hilsenLowell Norge ASTelefonnummer: 23171010————————————KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013616952405241006144KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303447085371NB: Oppgi alltid saksnummer 36169524 ved henvendelse til oss.
-
På onsdag 1. september, så dro jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Bekkestua har fått ny Kiwi-butikk, (kom det reklame om i postkassa):
PS 2.
‘Mars-søppelkassene’, (de for matavfall), hadde ikke blitt ordentlig tømt:
PS 3.
Halve Bekkestua sentrum har vært en kaotisk byggetomt, (med trange ganger hvor folk går på ‘amerikansk’ vis), i flere år nå:

PS 4.
Dette var en spansk parkering, (må man vel si):

PS 5.
Meny Bekkestua har ikke hengt opp melon-skiltet sitt ordentlig:

PS 6.
Her har dem tatt lunsjpause uten å rydde etter seg, (kan det virker som):

PS 7.
Her var det tomt, (som i Øst-Europa under den kalde krigen), i hylla:

PS 8.
Her er mer om dette:

PS 9.
Her var det også ganske tomt:

PS 10.
På Extra så kosta en pose ostepop 18-19 kroner, og to poser kosta visst 40, (da er det bakvendt-land, må man vel si):

PS 11.
Før corona-en så pleide jeg å kjøpe Telenor Kontant-simkort, i Extra-butikkene, i Oslo.
(Det var vel på Extra Pilestredet Park.
Og en Extra-butikk på Bislett.
Samt på en Prix-butikk, (var det vel), i nærheten av Rønningen Vandrerhjem, (hvor jeg bodde når det ikke var noe annet ledig, våren/sommeren 2018, mens jeg venta på kommunal bolig).
Etter at jeg måtte rømme tilbake fra England, (på grunn av tull fra britiske myndigheter), i romjula 2017.
Jeg trengte norske sim-kort både til mobilen, smart-telefonen og PC-en (mobilt bredbånd).
Var det vel.
Eller om det var sånn, at det var noe feil, med et/flere av sim-kortene.
Og at jeg derfor måtte kjøpe ekstra mange sim-kort.
Noe sånt).
Men Extra Bekkestua solgte ikke disse sim-kortene, (svarte en ung nordmann som passa kassa der).
Jeg måtte prøve på Narvesen, (mente han).
Men der var det sånn, at når jeg gikk inn, så gikk ei farga Narvesen-dame, (som vel var rund/svær), og gjemte seg liksom.
Og når hu endelig dukka opp fra bakrommet.
Så forklarte hu, at de heller ikke hadde disse sim-kortene.
(For å si det sånn).
Så det sim-kortet måtte jeg bestille fra nettet.
(Fra Telenor sin nettbutikk).
Sånn at det tok en uke eller to ekstra, å få dette sim-kortet, (i posten).
(For det var noen nett-troll som hadde portert mitt gamle sim-kort.
Og Telenor hadde vel bare telefon-kundeservice.
De hadde ikke chat.
Og de skrev heller ikke sin mail-adresse, på sitt nettsted.
Så dette fikk jeg ikke tatt opp med Telenor.
Så det ble til at jeg kjøpte nytt sim-kort istedet.
Så det at man ikke kan klage til Telenor, per mail, (eller chat), er rimelig åndsvakt.
Må man vel si).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 12.
Her er mer om dette:

PS 13.
Her er mer om dette:

PS 14.
Enda mer om dette:

PS 15.
Og enda mer om dette:

PS 16.
Og enda enda mer om dette:

PS 17.
Nå sier kanskje noen, at Telenor har både e-post og chat, på sine kundeservice-sider.Men de har ikke mail-adressen sin der.
De har bare ‘web-mail’.
Og det har jeg blogget om, i mange år, at det er noe lunefulle greier.
Man vet ikke om man får tilsendt en kopi av sin melding, (eller ikke), på mail.
Så det som kan skje, er nok at man ofte glemmer, hva man har skrevet.
(Man kan sikkert ta et skjermbilde.
Men da blir man jo som en dumrian, (og mister kanskje kona eller noe lignende), hvis web-mail-systemet likevel sender en kopi av hva man skrev.
For det gjør noen av web-mail-systemene.Men ikke alle.
For å si det sånn).
Og når man bruker web-mail så lagres ikke korrespondansen, i ens epost-program.
(Som hvis man sender en vanlig mail).
Så det som ofte skjer, er at firmaet har oversikt over all korrespondansen.
Mens forbrukeren ikke har det.
Så disse web-mail-systemene fører nok til at firmaene på en måte får tilranet seg overtaket, i de fleste av sine forbruker-klage-saker.
(Må man vel si).
Siden at firmaene har fullstendig oversikt, over korrespondansen/saks-gangen.
Mens forbrukerne ikke har det.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 18.
Når det gjelder chat, så har Telenor chat-roboten Telmi.
Men jeg mener en ‘menneske-chat’.
Og ikke en sånn ‘mongo’ robot-chat.(For å si det sånn).Jeg tviler på at Telmi klarer å ta i mot klager og sende nytt sim-kort, osv.
(For å si det sånn).Og det er også irriterende, når chat-roboten ikke forstår hva folk mener.
Man kan like gjerne bruke Google, istedet for å bruke en chat-robot.
(Tørr jeg nesten å si).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 19.
Det var også sånn.
At mens denne porteringen foregikk.
Så stod det, (i flere uker), på Telenor sitt nettsted, at Telenor hadde problemer, med en sender, i nærheten av der jeg bor.
Men så var det vel sånn, at jeg dro til Kiel.
Og da virka heller ikke mobilen.
Så da skjønte jeg at det var noen som hadde portert, (eller noe lignende).
Og så bestilte jeg nytt sim-kort, når jeg fikk penger, (fra Nav), 1. september.
(Var det vel).
Så hva Telenor har drevet med, (siden at de har hatt en langvarig feil på mobil-nettet, der jeg bor).
Det kan man kanskje lure på.
(For å si det sånn).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 20.
Denne feilmeldingen har stått på Telenor sitt nettsted i mange måneder nå, (selv om det vel bare er noe tull):

PS 21.
Telenor er både et teleselskap og et kabel-TV-selskap, i våre dager.
Så de burde kanskje slanke seg litt.
Sånn at de bare driver med en av disse tingene, (enten TV eller telefon).
Ellers så blir det kanskje litt mye for de.
Og så stokker det seg fælt, da.
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
-
Hvis jeg ikke tar helt feil.
Så ble min mor bare 51 år, to måneder, og noe.
Og nå har jeg selv fylt 51 år og tre måneder.
Så nå har levd lenger enn min mor gjorde.
(For å si det sånn).
Så det er litt rart å tenke på.
(Må jeg si).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Ny henvendelse fra KontaktskjemaErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 20:18Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>Kopi: gunn.huseby@sjomannsforbundet.no, ghus@sjomannsforbundet.no, firmapost@sjomannsforbundet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.noHei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: Gunn Huseby <gunn.huseby@sjomannsforbundet.no>Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 11:22Subject: SV: Ny henvendelse fra KontaktskjemaTo: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>Hei,Viser til henvendelse via vår nettside angående id- tyveri.Jeg forstår dessverre ikke helt hva din henvendelse betyr. Har du fått epost fra noen her i Norsk Sjømannsforbund?Det er veldig fint om du kan utdype hva saken gjelder, slik at vi kan sjekke ut hva som har skjedd. Vi har ikke registrert at du er medlem hos oss.Med vennlig hilsenGunn HusebyAvdelingsleder MedlemsserviceNorsk Sjømannsforbundghus@sjomannsforbundet.noFra: noreply=sjomannsforbundet.no@mg.sjomannsforbundet.no <noreply=sjomannsforbundet.no@mg.sjomannsforbundet.no> På vegne av SjømannsforbundetSendt: onsdag 7. juli 2021 09:12Til: Firmapost <firmapost@sjomannsforbundet.no>Emne: Ny henvendelse fra KontaktskjemaHei,Det er kommet en ny henvendelse fra Kontaktskjema.Navn: Erik RibsskogPostadresse: (Sensurert av johncons-blogg)E-postadresse: eribsskog@gmail.comTelefonnummer:Fartøynavn:Fartsområde:Stilling:Melding: Hei, dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som). (Jeg har ikke kontaktet disse). Vennligst rydd opp! Med hilsen Erik Ribsskog PS. Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Norsk Sjømannsforbund, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Vedrørende din henvendelse til AtB: 150997Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 19:50Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>Kopi: postmottak@trondelagfylke.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.noHei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: AtB Kundesenter <noreply@atb.no>Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 10:55Subject: Vedrørende din henvendelse til AtB: 150997To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>Takk for at du kontakter oss.Vi har registrert saken og ditt saksnummer er: 150997.Nedenfor finner du kopi av din innsendte sak:Rutenummer: (ikke valgt) Fortell det til oss: Hei, dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som). (Jeg har ikke kontaktet disse). Vennligst rydd opp! Med hilsen Erik Ribsskog PS. Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Atb, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).Med vennlig hilsen,KundeserviceAtB ASatb.noFølg oss på Facebook og TwitterDu kan ikke besvare denne e-postadressen.
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Skjema registrertErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 19:41Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>Kopi: postmottak@trondelagfylke.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.noHei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: AtB <noreply@atb.no>Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 10:54Subject: Skjema registrertTo: <eribsskog@gmail.com>Vi vil komme tilbake til deg så snart som mulig, og senest innen tre dager. Vi gjør oppmerksom på at responstiden kan bli noe lengre ved stor pågang.Din saksid er: 150997Med vennlig hilsenAtB AS
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Velkommen til AUFErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 19:35Til: Medlem i AUF <medlem@auf.no>Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>Hei,dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.(For jeg har ikke kontaktet dere).Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.Med hilsenErik Ribsskogons. 7. jul. 2021 kl. 10:33 skrev Medlem i AUF <medlem@auf.no>:Hei!Trist å høre at du er utsatt for identitetstyveri. Anbefaler deg å ta kontakt med politiet, da jeg ikke kan gjøre mer enn å fjerne deg fra listene våre.Takk for at du gir beskjed.Med vennlig hilsenRoarOrganisasjonsrådgiver, AUFtor. 1. jul. 2021 kl. 13:39 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:Hei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: <medlem@auf.no>Date: tor. 1. jul. 2021 kl. 02:01Subject: Velkommen til AUFTo: <eribsskog@gmail.com>Hei Erik,Velkommen til AUF, Norges største politiske ungdomsparti. Sammen med over 14 000 andre unge er du med og støtter kampen for et grønnere, mer solidarisk og rettferdig samfunn.Verden står overfor store utfordringer i årene som kommer. Skal vi løse klimakrisen trenger vi modige og ambisiøse politikere som kutter utslippene og gjør det enklere og billigere å leve grønne, klimavennlige liv. Da trenger voksenpartiene sterke ungdomspartier som setter krav og sier ifra.Som ungdomsparti har AUF sterk påvirkning på Arbeiderpartiet, og den politikken vi lager i AUF blir ofte til landets politikk. Gratis skolegang, skolebøker til alle elever og billigere kollektivkort er eksempler på hvordan AUF gjør hverdagen til unge i Norge bedre. Når gratis skolemat innføres over hele landet er det fordi AUFere som deg og meg har kjempet lenge for å gjøre hverdagen til unge litt lettere.I AUF stanser ikke engasjementet ved landets grenser. Å løfte barn ut av fattigdom, og å gi håp og muligheter til mennesker over hele verden er en grunn til at mange engasjerer seg i politikk, særlig i AUF. Urettferdigheten vi ser i deler av verden er fortsatt stor. Derfor er det fint at vi som AUFere kan bidra til å gjøre verden litt bedre, og jobbe mot en bedre framtid for alle.AUF finnes i hele landet, og vi har aktivitet i over halvparten av landets kommuner. Mest sannsynlig finnes det et lokalt AUF-lag nært deg. Det er en fantastisk mulighet til både å få nye venner og å kunne påvirke politikken der du bor. Du finner mer informasjon om AUF-aktivitet på ditt hjemsted her: auf.no/velkommen/Jeg er glad for at akkurat du meldte deg inn i AUF, og håper du også vil engasjere deg i organisasjonen vår!Med vennlig hilsen,Astrid Willa Eide HoemLeder i AUFMin profil
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Klage/Fwd: Ny søknadErik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 19:29Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>Kopi: sara.hansen@sambla.no, radgivere@sambla.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.noHei,dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).(Jeg har ikke kontaktet disse).Vennligst rydd opp!Med hilsenErik RibsskogPS.Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikkevirker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synesjeg).———- Forwarded message ———Fra: <sara.hansen@sambla.no>Date: ons. 27. okt. 2021 kl. 20:25Subject: Ny søknadTo: <eribsskog@gmail.com>Hei ,Den har nå blitt sendt til over over 15 banker som legger sine beste låneforslag.Hva skjer nå?Vi samler inn lånetilbud fra alle långivere, oftest allerede innen 1 time.Vi kontakter deg med det beste lånetilbudet.Låneavtalene sendes ut til deg via SMS eller e-post og du kan selvklart signere med Bank-ID.Pengene betales ut til bankkonto, raskt og enkelt!Du kan allerede nå logge inn på Gjeldsregisteret og del gjeldssituasjonen din med Sambla og øke chansen til et innvilget lån!Logg inn på Gjeldsregistret!VIKTIG!For at dine sjanser til å få lån ikke skal minske anbefaler vi at du ikke søker lån hos andre banker/låneformidlingsforetak før du har fått beskjed av oss.Om du har noen spørsmål kan du svare på dette mailet eller ringe til 33 22 29 70. Vi kontakter deg så fort vi kan under våre åpningstider, mandag til fredag 9-18.Hilsen,SamblaWeb: www.sambla.noE-post: radgivere@sambla.noTelefon: 33 22 29 70For mer informasjon og åpningstiderwww.sambla.nosambla-20211027.pdf3898K
-
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 18:13Til: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>Kopi: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, boligbistand@baerum.kommune.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.noHei,dette har jeg nettopp forklart om.‘Strøm avtalen’, (som dere skriver), er i mitt navn.Men Nav har forpliktet seg til å betale.(Noe jeg har sendt dere dokumentasjon om).Dette virker som at dette er noe sludder, som dere bare har skrevet, for å få akkord-lønnen deres, eller noe lignende.Så jeg vil gjerne heller ha svar fra en overordnet om dette.Som jeg også har opplyst, så er jeg også sosial-klient, og eier ikke nåla i veggen.Jeg får kun til livsopphold.Så dette blir som en vits.Når Narverud klarer å få Nav til å betale dem direkte, så burde dere også klare det, vil jeg si.Her er dere unødvendig vrange.Dette må jeg klage på.Vennligst send dette til en overordnet nå.Erik Ribsskogtor. 28. okt. 2021 kl. 10:34 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:Hei,Da strøm avtalen står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis NAV skal betale regningene dine, så må du levere til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør.Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)Rest sum : 3 015,43KID Nummer : 0136169524052410063Kontonummer : 63180520351IBAN: NO1563180520351BIC : NDEANOKK————————————Med vennlig hilsenLowell Norge ASTelefonnummer: 23171010————————————KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013616952405241006144KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303447085371NB: Oppgi alltid saksnummer 36169524 ved henvendelse til oss.
