johncons
  • På onsdag 1. september, så dro jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Bekkestua har fått ny Kiwi-butikk, (kom det reklame om i postkassa):

    IMG_20210830_015530

    PS 2.

    ‘Mars-søppelkassene’, (de for matavfall), hadde ikke blitt ordentlig tømt:

    IMG_20210901_115303

    PS 3.

    Halve Bekkestua sentrum har vært en kaotisk byggetomt, (med trange ganger hvor folk går på ‘amerikansk’ vis), i flere år nå:

    IMG_20210901_121116

    PS 4.

    Dette var en spansk parkering, (må man vel si):

    IMG_20210901_121606

    PS 5.

    Meny Bekkestua har ikke hengt opp melon-skiltet sitt ordentlig:

    IMG_20210901_121846

    PS 6.

    Her har dem tatt lunsjpause uten å rydde etter seg, (kan det virker som):

    IMG_20210901_121853

    PS 7.

    Her var det tomt, (som i Øst-Europa under den kalde krigen), i hylla:

    IMG_20210901_122216

    PS 8.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210901_122456

    PS 9.

    Her var det også ganske tomt:

    IMG_20210901_122955

    PS 10.

    På Extra så kosta en pose ostepop 18-19 kroner, og to poser kosta visst 40, (da er det bakvendt-land, må man vel si):

    IMG_20210901_184122

    PS 11.

    Før corona-en så pleide jeg å kjøpe Telenor Kontant-simkort, i Extra-butikkene, i Oslo.

    (Det var vel på Extra Pilestredet Park.

    Og en Extra-butikk på Bislett.

    Samt på en Prix-butikk, (var det vel), i nærheten av Rønningen Vandrerhjem, (hvor jeg bodde når det ikke var noe annet ledig, våren/sommeren 2018, mens jeg venta på kommunal bolig).

    Etter at jeg måtte rømme tilbake fra England, (på grunn av tull fra britiske myndigheter), i romjula 2017.

    Jeg trengte norske sim-kort både til mobilen, smart-telefonen og PC-en (mobilt bredbånd).

    Var det vel.

    Eller om det var sånn, at det var noe feil, med et/flere av sim-kortene.

    Og at jeg derfor måtte kjøpe ekstra mange sim-kort.

    Noe sånt).

    Men Extra Bekkestua solgte ikke disse sim-kortene, (svarte en ung nordmann som passa kassa der).

    Jeg måtte prøve på Narvesen, (mente han).

    Men der var det sånn, at når jeg gikk inn, så gikk ei farga Narvesen-dame, (som vel var rund/svær), og gjemte seg liksom.

    Og når hu endelig dukka opp fra bakrommet.

    Så forklarte hu, at de heller ikke hadde disse sim-kortene.

    (For å si det sånn).

    Så det sim-kortet måtte jeg bestille fra nettet.

    (Fra Telenor sin nettbutikk).

    Sånn at det tok en uke eller to ekstra, å få dette sim-kortet, (i posten).

    (For det var noen nett-troll som hadde portert mitt gamle sim-kort.

    Og Telenor hadde vel bare telefon-kundeservice.

    De hadde ikke chat.

    Og de skrev heller ikke sin mail-adresse, på sitt nettsted.

    Så dette fikk jeg ikke tatt opp med Telenor.

    Så det ble til at jeg kjøpte nytt sim-kort istedet.

    Så det at man ikke kan klage til Telenor, per mail, (eller chat), er rimelig åndsvakt.

    Må man vel si).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210901_185608

    PS 13.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210901_185817

    PS 14.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210901_201204

    PS 15.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210901_201710

    PS 16.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20210901_201928

    PS 17.

    Nå sier kanskje noen, at Telenor har både e-post og chat, på sine kundeservice-sider.

    Men de har ikke mail-adressen sin der.

    De har bare ‘web-mail’.

    Og det har jeg blogget om, i mange år, at det er noe lunefulle greier.

    Man vet ikke om man får tilsendt en kopi av sin melding, (eller ikke), på mail.

    Så det som kan skje, er nok at man ofte glemmer, hva man har skrevet.

    (Man kan sikkert ta et skjermbilde.

    Men da blir man jo som en dumrian, (og mister kanskje kona eller noe lignende), hvis web-mail-systemet likevel sender en kopi av hva man skrev.

    For det gjør noen av web-mail-systemene.

    Men ikke alle.

    For å si det sånn).

    Og når man bruker web-mail så lagres ikke korrespondansen, i ens epost-program.

    (Som hvis man sender en vanlig mail).

    Så det som ofte skjer, er at firmaet har oversikt over all korrespondansen.

    Mens forbrukeren ikke har det.

    Så disse web-mail-systemene fører nok til at firmaene på en måte får tilranet seg overtaket, i de fleste av sine forbruker-klage-saker.

    (Må man vel si).

    Siden at firmaene har fullstendig oversikt, over korrespondansen/saks-gangen.

    Mens forbrukerne ikke har det.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    Når det gjelder chat, så har Telenor chat-roboten Telmi.

    Men jeg mener en ‘menneske-chat’.

    Og ikke en sånn ‘mongo’ robot-chat.
    (For å si det sånn).

    Jeg tviler på at Telmi klarer å ta i mot klager og sende nytt sim-kort, osv.

    (For å si det sånn).

    Og det er også irriterende, når chat-roboten ikke forstår hva folk mener.

    Man kan like gjerne bruke Google, istedet for å bruke en chat-robot.

    (Tørr jeg nesten å si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 19.

    Det var også sånn.

    At mens denne porteringen foregikk.

    Så stod det, (i flere uker), på Telenor sitt nettsted, at Telenor hadde problemer, med en sender, i nærheten av der jeg bor.

    Men så var det vel sånn, at jeg dro til Kiel.

    Og da virka heller ikke mobilen.

    Så da skjønte jeg at det var noen som hadde portert, (eller noe lignende).

    Og så bestilte jeg nytt sim-kort, når jeg fikk penger, (fra Nav), 1. september.

    (Var det vel).

    Så hva Telenor har drevet med, (siden at de har hatt en langvarig feil på mobil-nettet, der jeg bor).

    Det kan man kanskje lure på.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 20.

    Denne feilmeldingen har stått på Telenor sitt nettsted i mange måneder nå, (selv om det vel bare er noe tull):

    i mange måneder

    PS 21.

    Telenor er både et teleselskap og et kabel-TV-selskap, i våre dager.

    Så de burde kanskje slanke seg litt.

    Sånn at de bare driver med en av disse tingene, (enten TV eller telefon).

    Ellers så blir det kanskje litt mye for de.

    Og så stokker det seg fælt, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Hvis jeg ikke tar helt feil.

    Så ble min mor bare 51 år, to måneder, og noe.

    Og nå har jeg selv fylt 51 år og tre måneder.

    Så nå har levd lenger enn min mor gjorde.

    (For å si det sånn).

    Så det er litt rart å tenke på.

    (Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Ny henvendelse fra Kontaktskjema
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 20:18
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: gunn.huseby@sjomannsforbundet.no, ghus@sjomannsforbundet.no, firmapost@sjomannsforbundet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Gunn Huseby <gunn.huseby@sjomannsforbundet.no>
    Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 11:22
    Subject: SV: Ny henvendelse fra Kontaktskjema
    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
    Hei,
    Viser til henvendelse via vår nettside angående id- tyveri.
    Jeg forstår dessverre ikke helt hva din henvendelse betyr. Har du fått epost fra noen her i Norsk Sjømannsforbund?
    Det er veldig fint om du kan utdype hva saken gjelder, slik at vi kan sjekke ut hva som har skjedd. Vi har ikke registrert at du er medlem hos oss.
     
     
    Med vennlig hilsen
    Gunn Huseby
    Avdelingsleder Medlemsservice
    Norsk Sjømannsforbund
     
    ghus@sjomannsforbundet.no
     
     
     
     
     
     
    Fra: noreply=sjomannsforbundet.no@mg.sjomannsforbundet.no <noreply=sjomannsforbundet.no@mg.sjomannsforbundet.no> På vegne av Sjømannsforbundet
    Sendt: onsdag 7. juli 2021 09:12
    Til: Firmapost <firmapost@sjomannsforbundet.no>
    Emne: Ny henvendelse fra Kontaktskjema
     
    Hei,
    Det er kommet en ny henvendelse fra Kontaktskjema.
    Navn: Erik Ribsskog
    Postadresse: (Sensurert av johncons-blogg)
    E-postadresse: eribsskog@gmail.com
    Telefonnummer:
    Fartøynavn:
    Fartsområde:
    Stilling:
    Melding: Hei, dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som). (Jeg har ikke kontaktet disse). Vennligst rydd opp! Med hilsen Erik Ribsskog PS. Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Norsk Sjømannsforbund, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Vedrørende din henvendelse til AtB: 150997
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 19:50
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: postmottak@trondelagfylke.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: AtB Kundesenter <noreply@atb.no>
    Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 10:55
    Subject: Vedrørende din henvendelse til AtB: 150997
    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
    Takk for at du kontakter oss.
    Vi har registrert saken og ditt saksnummer er: 150997.
    Nedenfor finner du kopi av din innsendte sak:
    Rutenummer: (ikke valgt) Fortell det til oss: Hei, dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som). (Jeg har ikke kontaktet disse). Vennligst rydd opp! Med hilsen Erik Ribsskog PS. Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Atb, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).
     
    Med vennlig hilsen,
    Kundeservice
    AtB AS
    atb.no 
    Følg oss på Facebook og Twitter
     
    Du kan ikke besvare denne e-postadressen.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Skjema registrert
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 19:41
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: postmottak@trondelagfylke.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: AtB <noreply@atb.no>
    Date: ons. 7. jul. 2021 kl. 10:54
    Subject: Skjema registrert
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Vi vil komme tilbake til deg så snart som mulig, og senest innen tre dager. Vi gjør oppmerksom på at responstiden kan bli noe lengre ved stor pågang.
    Din saksid er: 150997
    Med vennlig hilsen
    AtB AS
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Velkommen til AUF
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 19:35
    Til: Medlem i AUF <medlem@auf.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    ons. 7. jul. 2021 kl. 10:33 skrev Medlem i AUF <medlem@auf.no>:
    Hei!
    Trist å høre at du er utsatt for identitetstyveri. Anbefaler deg å ta kontakt med politiet, da jeg ikke kan gjøre mer enn å fjerne deg fra listene våre.
    Takk for at du gir beskjed.
    Med vennlig hilsen
    Roar
    Organisasjonsrådgiver, AUF
    tor. 1. jul. 2021 kl. 13:39 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <medlem@auf.no>
    Date: tor. 1. jul. 2021 kl. 02:01
    Subject: Velkommen til AUF
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Hei Erik,
    Velkommen til AUF, Norges største politiske ungdomsparti. Sammen med over 14 000 andre unge er du med og støtter kampen for et grønnere, mer solidarisk og rettferdig samfunn.
    Verden står overfor store utfordringer i årene som kommer. Skal vi løse klimakrisen trenger vi modige og ambisiøse politikere som kutter utslippene og gjør det enklere og billigere å leve grønne, klimavennlige liv. Da trenger voksenpartiene sterke ungdomspartier som setter krav og sier ifra.
    Som ungdomsparti har AUF sterk påvirkning på Arbeiderpartiet, og den politikken vi lager i AUF blir ofte til landets politikk. Gratis skolegang, skolebøker til alle elever og billigere kollektivkort er eksempler på hvordan AUF gjør hverdagen til unge i Norge bedre. Når gratis skolemat innføres over hele landet er det fordi AUFere som deg og meg har kjempet lenge for å gjøre hverdagen til unge litt lettere.
    I AUF stanser ikke engasjementet ved landets grenser. Å løfte barn ut av fattigdom, og å gi håp og muligheter til mennesker over hele verden er en grunn til at mange engasjerer seg i politikk, særlig i AUF. Urettferdigheten vi ser i deler av verden er fortsatt stor. Derfor er det fint at vi som AUFere kan bidra til å gjøre verden litt bedre, og jobbe mot en bedre framtid for alle.
    AUF finnes i hele landet, og vi har aktivitet i over halvparten av landets kommuner. Mest sannsynlig finnes det et lokalt AUF-lag nært deg. Det er en fantastisk mulighet til både å få nye venner og å kunne påvirke politikken der du bor. Du finner mer informasjon om AUF-aktivitet på ditt hjemsted her: auf.no/velkommen/
    Jeg er glad for at akkurat du meldte deg inn i AUF, og håper du også vil engasjere deg i organisasjonen vår!
    Med vennlig hilsen,
    Astrid Willa Eide Hoem
    Leder i AUF
    Min profil
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Ny søknad
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 19:29
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: sara.hansen@sambla.no, radgivere@sambla.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <sara.hansen@sambla.no>
    Date: ons. 27. okt. 2021 kl. 20:25
    Subject: Ny søknad
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Hei ,
    Den har nå blitt sendt til over over 15 banker som legger sine beste låneforslag.
    Hva skjer nå?
    Vi samler inn lånetilbud fra alle långivere, oftest allerede innen 1 time.
    Vi kontakter deg med det beste lånetilbudet.
    Låneavtalene sendes ut til deg via SMS eller e-post og du kan selvklart signere med Bank-ID.
    Pengene betales ut til bankkonto, raskt og enkelt!
    Du kan allerede nå logge inn på Gjeldsregisteret og del gjeldssituasjonen din med Sambla og øke chansen til et innvilget lån!
     
    Logg inn på Gjeldsregistret!
    VIKTIG!
    For at dine sjanser til å få lån ikke skal minske anbefaler vi at du ikke søker lån hos andre banker/låneformidlingsforetak før du har fått beskjed av oss.
    Om du har noen spørsmål kan du svare på dette mailet eller ringe til 33 22 29 70. Vi kontakter deg så fort vi kan under våre åpningstider, mandag til fredag 9-18.
    Hilsen,
    Sambla
    Web: www.sambla.no
    E-post: radgivere@sambla.no
    Telefon: 33 22 29 70
    For mer informasjon og åpningstider
    www.sambla.no
    sambla-20211027.pdf
    3898K
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. oktober 2021 kl. 18:13
    Til: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Kopi: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, boligbistand@baerum.kommune.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    dette har jeg nettopp forklart om.
    ‘Strøm avtalen’, (som dere skriver), er i mitt navn.
    Men Nav har forpliktet seg til å betale.
    (Noe jeg har sendt dere dokumentasjon om).
    Dette virker som at dette er noe sludder, som dere bare har skrevet, for å få akkord-lønnen deres, eller noe lignende.
    Så jeg vil gjerne heller ha svar fra en overordnet om dette.
    Som jeg også har opplyst, så er jeg også sosial-klient, og eier ikke nåla i veggen.
    Jeg får kun til livsopphold.
    Så dette blir som en vits.
    Når Narverud klarer å få Nav til å betale dem direkte, så burde dere også klare det, vil jeg si.
    Her er dere unødvendig vrange.
    Dette må jeg klage på.
    Vennligst send dette til en overordnet nå.
    Erik Ribsskog
    tor. 28. okt. 2021 kl. 10:34 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
    Hei,
    Da strøm avtalen står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis NAV skal betale regningene dine, så må du levere til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør.
    Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
    Rest sum : 3 015,43
    KID Nummer : 0136169524052410063
    Kontonummer : 63180520351
    IBAN: NO1563180520351
    BIC : NDEANOKK
    ————————————
    Med vennlig hilsen
    Lowell Norge AS
    Telefonnummer: 23171010
    ————————————
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013616952405241006144
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303447085371
    NB: Oppgi alltid saksnummer 36169524 ved henvendelse til oss.
  • dumese systemene noen gang

    https://www.nb.no/items/4218fdd832cc9847104c101d0dc0916f?page=15&searchText=”obs%20triaden”~1

    PS.

    Koritov selv tok kaka, når det gjaldt dumme systemer.

    (Må man vel si).

    Da jeg jobba der, (på Matland/OBS Triaden), fra 1990 til 1992.

    Så var Koritov sjef for spesialvare-avdelingen.

    (En avdeling som var ny, i forbindelse med at Matland ble omprofilert til OBS Triaden.

    Høsten 1990.

    Var det vel).

    Og varene derfra, skulle ikke scannes.

    De skulle bare slåes inn manuelt, (i kassa).

    Men kassamedarbeiderne måtte også taste inn varegruppe-nummer.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og pris-lappene, (som var av noe slags kartong), var bare festa, med en knappenål, (eller noe lignende).

    (Ihvertfall på tekstil-varene, osv.

    For å si det sånn).

    Og kundene bytta pris-lapper, som gale.

    (Må jeg si).

    Og det kunne vi i kassa ofte avsløre, ved å slå inn varegruppe-nummeret.

    For da ville det ofte stå feil varegruppe-nummer, hvis kunden hadde tulla, med pris-lappene.

    Og da måtte man rope, på Lars Erik Koritov, (eller hans underordnede, som var ei som min lillesøster Pia og jeg møtte på et utested i Karl Johan, noen dager etter at jeg dimma, (sommeren 19939, og hu hilste, og sa at hu skulle forlove seg, dette var ei med mørkt hår, som en gang kalte meg høy og kjekk, når jeg gikk inn i spesialvare-avdelingen, husker jeg).

    Men det var stort sett bare jeg som ropte på Koritov, (sånn som jeg husker det).

    Og jeg lurte litt på, om han ble forbanna, siden at jeg ropte på han hele tida, (i forbindelse med tull med pris-merkingen), husker jeg.

    Så det hadde kanskje vært bedre, å satset på EAN-koden, (som for de andre varene i butikken).

    (Må man vel muligens si).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Et annet dumt/rart system, som Koritov fant på.

    Det var da OBS Triaden skulle ha sommer-butikk, (i et adskilt lokale, inne på Triaden-senteret).

    (Våren 1992.

    Må det vel ha vært).

    Da spurte Koritov hu nye kassalederen, (ei blondine fra OBS Lillestrøm), om han kunne få låne meg, (som da satt i kassa).

    For han ville bruke meg som rådgiver, for kassa-funksjonen, i sommer-butikken, (som solgte sommerdekk og formstøpte terrasse/hage-møbler i hvit hardplast).

    (Noe sånt).

    Og jeg lurer på om disponenten, (Johnny Gangsø), fra OBS Lillestrøm, (som OBS Triaden liksom ble del av), også var der

    (Det var ihvertfall en eller annen ‘Forbrukersamvirke-pamp’ der.

    For å si det sånn).

    Og jeg var jo ikke vant til å bli hørt noe særlig på, i Forbrukersamvirket, (som nå kaller seg Coop).

    Så jeg sa vel mest det disse lederne/pampene ville høre.

    (For å si det sånn).

    Jeg forklarte at kassa burde være skrudd/boltet fast, (som drop-safen), i tilfelle det ble ran.

    (Noe jeg vel hadde snakka med min kollega Knut Hauge om.

    Året før.

    Eller noe lignende).

    Og da mente plutselig Koritov, at for å være helt sikker.

    (Han ville ikke ha mye penger i drop-safen der.

    Eller om det var sånn at han ikke ville ha drop-safe der i det hele tatt.

    Noe sånt).

    Så skulle han da gå inn, på OBS Triaden, X antall ganger, per dag.

    Og så slå inn pengene, fra sommer-butikken, i en random kasse, i sjølve hypermarkedet, (etter å ha stilt seg i kø, som om han var en vanlig kunde der).

    Og da skjønte nok ikke de andre kundene så mye.

    Og dette ‘surret’ til Koritov, (når han instruerte kassamedarbeiderne om hvordan de skulle slå inn omsetningen fra sommer-butikken), kunne jo ikke de andre kundene vite, hvor lang tid ville ta.

    (Som kundene da måtte vente.

    Uten å skjønne noe særlig, av hva som foregikk.

    For å si det sånn).

    Så dette systemet til Koritov, tok virkelig kaka.

    (Må man vel si).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Denne varen, (blant annet), solgte vel OBS Triaden fra den nevnte sommer-butikken, (fra Romerikes Blad 4. mai 1992):

    sommer butikk

    https://www.nb.no/items/60a0423e70f3866f684288f70913daa0?page=0&searchText=”obs!%20triaden”~9

    PS 4.

    Jeg jobba åpningsvakta, i den sommer-butikken, (våren 1992), til OBS Triaden.

    Men jeg hadde ikke fått noe særlig opplæring, om varene.

    Så jeg bare holdt meg i nærheten av kassa-apparatet, (ved inngangen).

    (Husker jeg).

    Og så lot jeg kundene få lov til å gå rundt og kikke på varene selv, (i fred og ro).

    (For å si det sånn).

    Og det solgte likevel greit med varer, (sånn som jeg husker det).

    Selv om kassa-apparatet var ukjent for meg, (det var av en slags gammeldags type).

    Og mange av sedlene havnet bak seddel-skuffen, (og det ble diff selv etter at jeg fant de igjen, for de hadde slått inn masse test-salg, på det samme Z-nummeret, noe ei kontordame fortalte meg seinere).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Når det gjelder artikkelen øverst i bloggposten.

    Så mener jeg å huske.

    At Matland/OBS Triaden hadde en PC, (eller to), på et av kontorene.

    Og der pleide butikksjef John Ellingsen og dagligvaresjef Claus Kvasnes og sitte, og punche inn priser, i ‘hytt og pine’, (sånn som jeg husker det, fra 1990-1992).

    Men det er mulig at de fikk et ‘dummere’ butikkdata-system i 1993, da.

    (Noe sånt).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Jeg var en av de 85 som fikk bli, da OBS Triaden fikk nye eiere, (fra Romerikes Blad 21. januar 1992):

    85 får bli

    Jeg har tidligere blogga om.

    At jeg jobba i OBS Triaden sin ferskvare-avdeling, (på lørdager), fra høsten 1991 til sommeren 1992.

    (Mens jeg gikk det siste året på NHI).

    Men når jeg ser artikkelen overfor.

    Så lurer jeg på om det kan ha vært sånn, at det var fra januar/februar 1992 til sommeren 1992.

    Så det var muligens bare snakk om et halvt år, (og ikke et helt år), som jeg jobba i ferskvare-avdelingen, (istedet for i kassa-avdelingen), på lørdager.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Det var forresten sånn, en gang, som jeg kom på jobb, (på nyåret i 1992).

    At OBS Triaden var stengt.

    Et gitter var nede.

    Og jeg stod utafor gitteret, og lurte på hva som foregikk.

    (Det er mulig at det hang en plakat der.

    Hvor det stod noen få setninger, om nye eiere, osv.

    Noe sånt).

    Og til slutt så gikk dagligvaresjef Claus Kvasnes bort til der jeg stod, (på den andre sida av gitteret).

    Og så sa han at jeg kunne dukke opp, på jobben, dagen etter, (eller noe), og snakke med butikksjef John Ellingsen.

    Og så ville jeg nok få ny deltids-kontrakt, (mente Claus).

    (Noe sånt).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Jeg har lurt på hvorfor Elin (Gagnås) og Carmen slutta.

    Men det kan kanskje ha vært på grunn av, at de ikke fikk ny kontrakt, etter at OBS Triaden fikk nye eiere.

    Hm.

    Det tok forresten ikke lang tid, før de begynte å ansette folk på nytt igjen der.

    (Jeg husker ei ung/nett brunette.

    Som begynte som kassamedarbeider der.

    Like etter at de andre fikk sparken, vel.

    Noe sånt).

    Det var mye gjennomtrekk, på OBS Triaden.

    Så de kunne kanskje ha ordna det problemet, (med for mange ansatte), ved å bare unngå å ansette nye, når noen slutta.

    (For eksempel).

    Eller at de kunne, (som Rimi gjorde i forbindelse med at Rimi Klemetsrud ble bygget om/revet og omdøpt til Rimi Mortensrud).

    At de flytta de som da mista jobben, til andre butikker, (i samme kjede/gruppering).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Viktig informasjon vedrørende din lånesøknad
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. oktober 2021 kl. 17:35
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: kundeservice@axofinans.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Axo Finans <kundeservice@axofinans.no>
    Date: tir. 26. okt. 2021 kl. 23:17
    Subject: Viktig informasjon vedrørende din lånesøknad
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Hei Erik lØvenbalk
    Det er registrert en kredittsperre på deg hos kredittopplysningsbyrået Experian. Kredittsperren må oppheves før vi kan ferdigbehandle søknaden din.
    Hvordan opphever jeg sperren?
    Du må kontakte Experian for å oppheve sperren. Dette kan du gjøre ved å ringe dem på 81555420 eller gå inn på Min Experian for å oppheve sperren selv.
    Husk å gi oss beskjed når sperren er opphevet slik at vi kan ferdigbehandle søknaden din.
    Har du spørsmål eller trenger hjelp?
    Er det noe du lurer på eller trenger hjelp til kan du enten ringe, chatte eller sende oss en e-post.
    Kontaktdetaljer ser du under.
    Med vennlig hilsen
    AXO FINANS
    Telefon 22867400
    E-post kundeservice@axofinans.no
    Web www.axofinans.no

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen