johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    (Saksnummer:10683186) Re: (Saksnummer:10543965) Re: FW: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse – [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for…] [eID:22308633]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. oktober 2021 kl. 20:17
    Til: OC Support <kundeservice@onecall.no>
    Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, kundeservice@onecall.no
    Hei,
    i mine to forrige maile, så har jeg bedt om, at dette skal sendes videre oppover, til en overordnet.
    Har dere møkk i øra?
    Hva er det som er så vanskelig å forstå med dette.
    Her må dere skjerpe dere.
    Vennligst send dette til en overordnet nå.
    (Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tir. 15. jun. 2021 kl. 14:06 skrev OC Support <kundeservice@onecall.no>:
    Hei Erik,
    Takk for at du tok kontakt.
    Basert på denne eposttråden så kan jeg dessverre ikke forstå hvilket telefonnummer eller avtale du refererer til.
    I forrige epost så ba vi deg om denne informasjonen for å behandle saken videre.
    Ønsker deg en fin dag videre!
    Sondre D.
    Customer Care Representative | B2C
    Telia logo
    Telia Norge
    Tlf: +47 92405050
    kundekontakt-privat@telia.no
    www.telia.no
    Lørenfaret 1A, 0585 Oslo, Norway
    Telia Norge AS 981 929 055
    ————— Original Message —————
    From: [eribsskog@gmail.com]
    Sent: 15.06.2021 00:03
    To: kundeservice@onecall.no
    Cc: allison.kirkby@teliacompany.com; inger.gunterberg@teliacompany.com; daniel.barhom@telia.no; telia-info@telia.se; abuse@telia.com; noss@deloitte.no; hrwuk@hrw.org; post@finkn.no; ellen.scheen@telia.no; amnestyis@amnesty.org; lars.setsaa@telia.no; kundekontakt-privat@telia.no; ee-skjema@telia.no; juridisk@datatilsynet.no; din-henvendelse@telia.no; tr@forbrukertilsynet.no; irene.krohn@teliacompany.com; fmovpost@fylkesmannen.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; finansinspektionen@fi.se; firmapost@nkom.no; laurena.eid@fi.se
    Subject: Re: (Saksnummer:10683186) Re: (Saksnummer:10543965) Re: FW: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse – [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for…] [eID:22308633]
    Hei,
    i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket at denne klagen skulle sendes, til en overordnet.
    Jeg kan ikke se at det har skjedd.
    Så det må jeg klage på.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.
    Og ønsker å vite hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    lør. 13. mar. 2021 kl. 15:02 skrev <kundeservice@onecall.no<mailto:kundeservice@onecall.no>>:
    Hei igjen,
    Ved id-tyveri og svindel er det flere rutiner vi må forholde oss til, og for at vi skal kunne behandle dette som det må du altså fylle ut skjemaet min kollega har sendt deg.
    I mailtråden under kommer det som sagt ikke frem noen mobilnummer eller hva henvendelse din gjelder, har du fått tilsendt noe informasjon om at det er opprettet et abonnement eller lignende hos OneCall? I så fall send gjerne over dette.
    Ønsker deg en god helg 🙂
    Med vennlig hilsen
    Emmy
    Kundekonsulent
    [cid:17a0c89ed8a1cd2b9d81]
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
    Dato: Sat, 13 Mar 2021 07:29:32 +0100
    Til: kundeservice@onecall.no<mailto:kundeservice@onecall.no>
    Kopi: noss@deloitte.no<mailto:noss@deloitte.no>, ellen.scheen@telia.no<mailto:ellen.scheen@telia.no>, daniel.barhom@telia.no<mailto:daniel.barhom@telia.no>,allison.kirkby@teliacompany.com<mailto:allison.kirkby@teliacompany.com>, inger.gunterberg@teliacompany.com<mailto:inger.gunterberg@teliacompany.com>,irene.krohn@teliacompany.com<mailto:irene.krohn@teliacompany.com>, ee-skjema@telia.no<mailto:ee-skjema@telia.no>,juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, elh <elh@forbrukertilsynet.no<mailto:elh@forbrukertilsynet.no>>,”inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>,fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no<mailto:fmovpost@fylkesmannen.no>>, post <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>,abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no<mailto:kundekontakt-privat@telia.no>>, telia-info@telia.se<mailto:telia-info@telia.se>,finansinspektionen@fi.se<mailto:finansinspektionen@fi.se>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>,Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se<mailto:laurena.eid@fi.se>>, lars.setsaa@onecall.no<mailto:lars.setsaa@onecall.no>
    Emne: Re: (Saksnummer:10543965) Re: FW: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse – [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for…] [eID:22308633]
    Hei,
    det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her og.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å vite, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre at noe lignede skjer igjen.
    Jeg har gått på handel og kontor, i sin tid.
    Og der lærte vi, at det ikke skal være nødvendig, å fylle ut masse rare skjemaer, om ditt og datt.
    Det skal være nok, å forklare om ting, på vanlig måte, i et brev, (eller en mail), for eksempel.
    Så dette jeg klage på.
    Vennligst send dette til en overordnet.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tir. 5. jan. 2021 kl. 14:43 skrev <kundeservice@onecall.no<mailto:kundeservice@onecall.no>>:
    Hei!
    Jeg ser ikke helt hva saken handler om, men ut ifra tidligere mailtråd som ligger ved her ser jeg at det kan dreie seg om ID-tyveri. Send oss gjerne en utdypende forklaring på hva jeg kan hjelpe deg med.
    Dersom dette gjelder ID-tyveri kan du fylle ut egenerkleringsskjema som ligger vedlagt og returnere dette sammen med en anmeldelse på ID-tyveri.
    Ønsker deg en fin dag 🙂
    Med vennlig hilsen
    Vetle
    Kundekonsulent
    [cid:att-1@support.onecall.no]
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
    Dato: Wed, 30 Dec 2020 20:09:04 +0100
    Til: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no<mailto:kundekontakt-privat@telia.no>>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>, elh@forbrukertilsynet.no<mailto:elh@forbrukertilsynet.no>,inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>,fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no<mailto:fmovpost@fylkesmannen.no>>, post <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>,telia-info@telia.se<mailto:telia-info@telia.se>, kundeservice@onecall.no<mailto:kundeservice@onecall.no>, ee-skjema@telia.no<mailto:ee-skjema@telia.no>,finansinspektionen@fi.se<mailto:finansinspektionen@fi.se>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>
    Emne: Re: FW: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse – [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for…] [eID:22308633]
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    tor. 19. nov. 2020 kl. 10:11 skrev Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no<mailto:kundekontakt-privat@telia.no>>:
    Hei!
    Vi kan ikke se hva dette gjelder dessverre. Dersom det er noe du ønsker at vi undersøker nærmere for deg, behøver vi mer utfyllende informasjon fra deg.
    Ønsker deg en fin dag!
    Tina F.
    Customer Care Representative | B2C
    [Telia logo]
    Telia Norge
    Tlf: +47 92405050
    kundekontakt-privat@telia.no<mailto:kundekontakt-privat@telia.no>
    www.telia.no<http://www.telia.no>
    Sandakerveien 140, 0484 Oslo, Norway
    Telia Norge AS 981 929 055
    This email may contain information which is privileged or protected against unauthorized disclosure or communication. If you are not the intended recipient, please notify the sender and delete this message and any attachments from your system without producing, distributing or retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
    Telia Company processes emails and other files that may contain personal data in accordance with Telia Company’s Privacy Policy.
    ———————————————————————————————————
    From: “Erik Ribsskog” <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
    Sent: 15 November 2020 09:17
    To: “juridisk” <juridisk@datatilsynet.no<mailto:juridisk@datatilsynet.no>>
    Cc: kundesenterskriftligsupport@telia.no<mailto:kundesenterskriftligsupport@telia.no>; elh@forbrukertilsynet.no<mailto:elh@forbrukertilsynet.no>; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; “fmovpost” <fmovpost@fylkesmannen.no<mailto:fmovpost@fylkesmannen.no>>; firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>; “post” <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>
    Subject: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse – [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for…] [eID:22308633]
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Telia Kundesenter <kundesenterskriftligsupport@telia.no<mailto:kundesenterskriftligsupport@telia.no><mailto:kundesenterskriftligsupport@telia.no<mailto:kundesenterskriftligsupport@telia.no>>>
    Date: fre. 16. okt. 2020 kl. 06:41
    Subject: Takk for din henvendelse – [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for…]
    To: eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>> <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>>
    Hei
    Vi takker for din henvendelse til Telia Kundesenter.
    Vi gjør oppmerksom på at vi har 1-3 dager behandlingstid på e-post, og at henvendelser kun behandles mandag – fredag klokken 08:00-17:00
    Din henvendelse har fått tildelt saksnummer 00155974
    Dersom din henvendelse gjelder tap av telefon/SIM-kort, ber vi deg kontakte vårt kundesenter på telefon +47 92405050 eller chat for øyeblikkelig sperring av ditt abonnement.
    MinSide – www.telia.no/minside<https://www.telia.no/minside> – gir deg mulighet til å administrere ditt abonnement.
    Her kan du blant annet:
    Få oversikt over ditt forbruk
    Se din faktura og dine siste innbetalingerSende SMS Fylle på din egen eller andre sin ringekontoBestille og endre tjenesterEndre din brukeradresseSjekke avtaletid på abonnementetFinne PUK-kode
    Med vennlig hilsen
    Telia Kundesenter
    Dette er en automatisk generert e-post. Svar til denne adressen vil ikke bli lest.
    We would like to thank you for your inquiry to Telia’s customer care.
    Please be advised that our email processing time is 1-3 business days.
    Your inquiry has been given casenumber 00155974
    If your inquiry regards loss of phone or SIM card, we urge you to contact Customer Care on +47 924 05050 or chat to immediately suspend your subscription.
    MinSide – www.telia.no/minside<https://www.telia.no/minside> – allows you to manage your own subscription.
    Here you can among other things:
    View your PUK code
    View call detailsReview your invoice or paymentsSend SMSRefill prepaid accountsOrder new and change your existing servicesUpdate your registered user addressView your current contract information
    Kind regards
    Telia Customer Care
    This is an automatically generated email. Reply to this email address will not be read. ref:_00D1iUhac._5001iTeOR0:ref[https://telianorway.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D1i000000Uhac&esid=0181i000009qf2T&from=ext]
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Kunderegistrering
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. oktober 2021 kl. 20:09
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: kundeservice@mail.efi.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: EFI Kundeservice <kundeservice@mail.efi.no>
    Date: tir. 15. jun. 2021 kl. 06:34
    Subject: Kunderegistrering
    To: Erik Sædslurper Ribsskog <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
     
    EFI-Shop
     
     
    Hei, Erik Sædslurper Ribsskog
    Takk for din bestilling.
    Din registrerte epostadresse er eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com og ditt kundenummer er 1000865668.
    Du kan nå registrere deg for å få Min Side, vennligst klikk her: Registrer og bruk ditt kundenummer: 1000865668.
    Med vennlig hilsen
    EFI AS, Kundeservice
    EFI
    Kontakt oss
    E-post: kundeservice@mail.efi.no
    Telefon: 987 01 444
    EFI AS
    Boks 600 Sentrum, 0106 Oslo
    www.efi.no
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: [Ticket#371652820] Din melding er mottatt av Telio
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. oktober 2021 kl. 20:03
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, support@teliotalk.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, abuse@telia.com, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, info@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
    Date: man. 14. jun. 2021 kl. 18:40
    Subject: [Ticket#371652820] Din melding er mottatt av Telio
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Takk for din henvendelse til Telio kundeservice.
    For information in English, please read further down.
    Ditt saksnummer er 371652820 og nedenfor finner du innholdet i din henvendelse.
    For at vi skal kunne yte best mulig kundeservice, er det viktig at du ikke endrer teksten i emnefeltet (subject) når du svarer på e-post fra Telio kundeservice.
    Din henvendelse vil normalt bli behandlet innen 2 virkedager, men ved stor pågang kan det i enkelte perioder dessverre være noe lengre behandlingstid.
    Du finner svar på de fleste spørsmål om våre tjenester på: http://www.telio.no/privat/hjelp/
    Husk at du som kunde i Telio har full oversikt over ditt abonnement på Min side.
    Du kan logge inn på Min side på www.telio.no.
    Om du finner svar på ditt spørsmål innen vi kontakter deg, eller har tilleggsinformasjon, ber vi deg informere oss om dette ved å svare på denne e-posten.
    Med vennlig hilsen
    Telio Kundeservice
    www.telio.no
    Du skrev:
    Fornavn: Erik
    Etternavn: Ribsskog
    E-post: eribsskog@gmail.com
    Telefonnr:
    Hjemmetelefon
    Defekt adapter
    Din melding:
    Jeg puttet adapteret oppi ræva, og nå får jeg den ikke ut igjen. Vennligst
    rydd opp!
    Og jeg ønsker å vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å
    hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Sendt 06/14/2021 fra kontaktskjema på “Privat”.
    Saksnummer: 371652820
     
    Engelsk tekst:
     
    In English:
    Thank you for contacting Telio Customer Services.
    Your ticket number is: 371652820. Please, find your message enclosed below.  
    In order for us to provide the best possible customer service, it is essential that you keep the subject header unchanged when replying to an e-mail from Telio Customer Services.
    Normally, your inquiry will be processed within two working days. In times of increased demand, however, processing time may be somewhat longer.
    You can find answers to most questions about our services in Norwegian at: http://www.telio.no/privat/hjelp/.
    As a Telio customer you can also find an overall view of your subscription via “Min side”(My Page).
    To log on to “Min side”, please go to www.telio.no.
    Should you find the answer to your query before we contact you, or if you should have any additional information, we kindly ask you to let us know in a reply to this email.
    Yours sincerely,
    Telio Customer Services
    www.telio.no
    You wrote:
    Fornavn: Erik
    Etternavn: Ribsskog
    E-post: eribsskog@gmail.com
    Telefonnr:
    Hjemmetelefon
    Defekt adapter
    Din melding:
    Jeg puttet adapteret oppi ræva, og nå får jeg den ikke ut igjen. Vennligst
    rydd opp!
    Og jeg ønsker å vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal starte med, for å
    hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Sendt 06/14/2021 fra kontaktskjema på “Privat”.
    Saksnummer: 371652820
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Autosvar. 10845196 Annet Andre spørsmål til OneCall
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. oktober 2021 kl. 19:57
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, kundeservice@onecall.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <kundeservice@onecall.no>
    Date: man. 14. jun. 2021 kl. 18:28
    Subject: Autosvar. 10845196 Annet Andre spørsmål til OneCall
    To: onecall.no <eribsskog@gmail.com>
    Hei,
    Vi takker for din henvendelse og vil behandle denne så raskt som mulig. Normalt vil du få svar i løpet av 5-7 virkedager. 
    Vennligst oppgi saksnummer 10845196, hvis du kontakter oss slik at vi effektivt kan hjelpe deg.
    Husk også at kan finne informasjon og veiledninger på www.onecall.no.
    På Mine Sider finner du i tillegg informasjon om ditt abonnement, samt mulighet til å gjøre endringer selv:
    – Se forbruk og fakturaer
    – Bestille eller aktivere SIM-kort.
    – Sperre eller gjenåpne abonnement
    – Bestille tilleggstjenester
    – Og mye mer.
    Ha en fin dag!
    Med vennlig hilsen
    OneCall
     
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: [#14853128] | Teknisk support – Driftsinformasjon
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. oktober 2021 kl. 17:55
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, eivind.helgaker@ice.no, sfovpost@statsforvalteren.no, ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>
    Date: man. 14. jun. 2021 kl. 18:20
    Subject: [#14853128] | Teknisk support – Driftsinformasjon
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Hei,
    Takk for at du kontakter oss.
    Din henvendelse er registrert med saksnummer 14853128 og vil bli behandlet så snart som mulig. Haster saken kan vi også hjelpe deg på chat eller over telefon – se ice.no/kontakt oss for mer informasjon
    Du finner svar på de mest vanlige spørsmålene på ice.no/kundeservice. Om du ønsker å gjøre evnt endringer og sjekke status på ditt abonnement gjøres dette via MinSide og App.
    Med vennlig hilsen
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Kunderegistrering
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. oktober 2021 kl. 17:47
    Til: kundeservice@mail.efi.no
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    man. 14. jun. 2021 kl. 17:40 skrev <kundeservice@mail.efi.no>:
     
    Hej Erik, 
     
    Här är du angiven på en annan adress än den vi har registerad:
    Drammensveien 507
    Vi stoppar utskicken!
     
     
    Med vennlig hilsen
     
    EFI Kundeservice
     
     
     
    w: www.efi.no
    e: kundeservice@mail.efi.no
    t : 987 01 444
     
    EFI AS
    Postboks 600 Sentrum, 0106 Oslo
     
    Original Text
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    To: juridisk@datatilsynet.no
    CC: kundeservice@mail.efi.no;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;fmovpost@fylkesmannen.no;post@finkn.no;abuse@telia.com;amnestyis@amnesty.org;HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Sent: 13.06.21 19:03:34
    Subject: Klage/Fwd: Kunderegistrering
     
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: EFI Kundeservice <kundeservice@mail.efi.no>
    Date: fre. 12. mar. 2021 kl. 19:44
    Subject: Kunderegistrering
    To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog+25077030568@gmail.com>
     
    EFI-Shop
     
     
    Hei, Erik Løvenbalk Ribsskog
    Takk for din bestilling.
    Din registrerte epostadresse er eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com og ditt kundenummer er 1000845552.
    Du kan nå registrere deg for å få Min Side, vennligst klikk her: Registrer og bruk ditt kundenummer: 1000845552.
    Med vennlig hilsen
    EFI AS, Kundeservice
    EFI
    Kontakt oss
    E-post: kundeservice@mail.efi.no
    Telefon: 987 01 444
    EFI AS
    Boks 600 Sentrum, 0106 Oslo
    www.efi.no
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Re: Klage/Fwd: Informasjon om din ordre [ComputerSalg#2499247]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. oktober 2021 kl. 17:38
    Til: “Salgcomputersalg.no/Mads W.” <salg@computersalg.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    jeg har aldri handlet noe fra CDON, så dette er ikke riktig.
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.
    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 14. jun. 2021 kl. 14:17 skrev Salgcomputersalg.no/Mads W. <salg@computersalg.no>:
    Hej Erik Ribsskog
    Tak for din mail.
    Du har skreve til Computersalg.no, Du har handlet med CDON, så det er der som det er skjedd problemer ordren.
    Venlig hilsen / Vänliga hälsningar / Best regards / Freundliche Grüße
    Mads W.
    T +45 7022 2332
    Tinvej 7 | 4100 – Ringsted | Denmark | T +45 7022 2332
    www.computersalg.dk | www.facebook.com/computersalg
    Tilmeld dig vores Nyhedsbrev
    Vores kunder bedømmer os som fremragende:
    [From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    [Sent] Fri 11 Jun 21 18:26:12 GMT+0200
    [To] Salgcomputersalg.no/Mads W. [salg@computersalg.no]
    [Cc] juridisk [juridisk@datatilsynet.no]; inger.lise.blyverket [inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no]; tr@forbrukertilsynet.no; fmovpost [fmovpost@fylkesmannen.no]; post [post@finkn.no]; abuse@telia.com; amnestyis [amnestyis@amnesty.org]; HRW UK [hrwuk@hrw.org]
    [Subject] Re: Klage/Fwd: Informasjon om din ordre [ComputerSalg#2499247]
     
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    ons. 10. mar. 2021 kl. 09:47 skrev Salgcomputersalg.no/Mads W. <salg@computersalg.no>:
    Hej Erik Ribsskog / CDON
    Tak for din mail.
    Vedr. CDON ordre 77709090
    Vi kan se at vi er blitt kontakte av Qliro og annullert denne bestillingen pga. mistanke om fraud med Qliro.
    Den er slettet d. 28/12/2020
    Venlig hilsen / Vänliga hälsningar / Best regards
    Mads W.
    T +45 7022 2332
    Tinvej 7 | 4100 – Ringsted | Denmark | T +45 7022 2332
    www.computersalg.dk | www.facebook.com/computersalg
    Tilmeld dig vores Nyhedsbrev
    Vores kunder bedømmer os som fremragende:
    [From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
    [Sent] Mon 8 Mar 21 02:26:53 GMT+0100
    [To] juridisk [juridisk@datatilsynet.no]
    [Cc] order@email.cdon.com; elh [elh@forbrukertilsynet.no]; inger.lise.blyverket [inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no]; fmovpost [fmovpost@fylkesmannen.no]; post [post@finkn.no]; CDON CustomerService [customerservice@cdon.com]; Qliro Kundeservice [kundeservice@qliro.com]; CDON [reply@email.cdon.com]; newsletter@email.cdon.com; finansinspektionen@fi.se; Milton Gunn [Milton.Gunn@cdon.com]; sikkerhetssporsmal@klarna.no; abuse@telia.com; caytana.baguion@klarna.com; Laurèna Eid [laurena.eid@fi.se]; post@kghav.com; stina.westerstad@babybjorn.com; Christian.Kjaergaard@maersk.com; amnestyis [amnestyis@amnesty.org]; HRW UK [hrwuk@hrw.org]; info@kinnevik.com; Salgcomputersalg.no/Tolga Uslu [salg@computersalg.no]
    [Subject] Klage/Fwd: Informasjon om din ordre
     
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: CDON <order@email.cdon.com>
    Date: tir. 29. des. 2020 kl. 00:15
    Subject: Informasjon om din ordre
    To: <eribsskog+verygay@gmail.com>
    Oppdatert status for bestillingen din
     
     
     
    Takk for at du handler på CDON! Nedenfor ser du status for din order. Din fullstendige ordrehistorikk finner du ved å logge inn med ditt brukernavn og passord på dine sider
    Avbrutt vare
    En eller flere artikler i din order har blitt avbestilt. Det kan være på grunn av følgende:
    • Du har vært i kontakt med vår kundeservice for å avbestille
    • Varen er slutt i lageret
    • Teknisk feil
    En tilbakebetaling for de avbestilte varene har begynt. Tenk på at den kan ta opptil 5 bankdager før transaksjonen synes på din bankkonto.
    Hvis du har valgt faktura og ikke betalt strykes beløpet for de returnerte varene. Du betaler i så fall bare for varene du beholder.
    VIS ORDREHISTORIKK PÅ DINE SIDER
     
     
    DATO
     
    2020-12-25
    ORDER
     
    77709090
    STATUS
     
    Annulleret  
     
     
     
    SENDES AV ComputerSalg A/S
      Super Smash Bros. Ultimate  
     
    BETALINGSALTERNATIV
      QliroOneInvoice
    FAKTURERINGSADRESSE
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    (Sensurert av johncons-blogg)
    (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
    Referens:
    LEVERINGSADRESSE
    Erik Løvenbalk Ribsskog
    (Sensurert av johncons-blogg)
    (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
    Referens:  
     
     
     
     
    Denne mailen er sendt til eribsskog+verygay@gmail.com. Ikke svar på denne mailen
    Kjøp- og leveransevilkår
       
    2 vedlegg
    tpcs.png
    3K
    logocs.png
    27K
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: E-postfaktura fra Talkmore
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. oktober 2021 kl. 17:31
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, jsss@talkmore.no, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@help.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
    Date: lør. 2. okt. 2021 kl. 15:04
    Subject: E-postfaktura fra Talkmore
    To: <eribsskog@gmail.com>
    E-postfaktura fra Talkmore
    Hei Erik Løvenbalk,
    Fakturanummer 44349370 er nå tilgjengelig i Talkmore-appen og på Mine Sider.
    Betalingsinformasjon er som følger:
    Telefonnummer 40082531, 40082537, 40082535
    Fakturadato 01.10.2021
    Forfallsdato 15.10.2021
    Beløp 1722,70
    KID 51362020443493708
    Kontonummer 6005.07.77351
     
    Månedsprisen faktureres forskuddsvis, mens forbruk som ikke er inkludert i abonnement faktureres etterskuddsvis. Dersom du er ny kunde vil du betale for inneværende måned og ut neste måned.
    For detaljert informasjon om hva fakturaen gjelder, logg inn i Talkmore-appen eller på Mine Sider og se spesifisert faktura.
    eFaktura og Avtalegiro
    Med eFaktura og Avtalegiro får du fakturaen rett inn i nettbanken din. I de fleste nettbanker kan du velge dette i forbindelse med betalingen av din faktura. Du kan også bestille eFaktura eller Avtalegiro ved å søke opp Talkmore i listen over eFaktura-tilbydere og oppgi din eFaktura referanse som er: 51362020
    Ha en fin dag!
    Hilsen
    Talkmore
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    RE: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! [INC ID# 659097]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. oktober 2021 kl. 15:38
    Til: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
    Kopi: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kundeservice@hafslundstrom.no, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kundesenter.no@lowell.com, svc.no.nova@lowell.com, post@baerum.kommune.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no
    Hei,
    det virker som at dere bare har vikarer på jobb.
    Som jeg forklarte i den forrige mailen, så har jeg også fått faktura, fra Norgesenergi, for den samme strømmen, (i juli og august).
    Og det er riktig at jeg skal få dobbelt opp, med regninger, fra både Hafslund og Norgesenergi.
    Så her er det Hafslund, som har surra.
    Og det virker som at dere ignorerer dette temaet.
    Dere kommenterer ikke, om den regningen, som jeg har fått, fra Norgesenergi.
    Det hopper dere elegant over.
    Så jeg må si at det er noe slags svindel dere, (og Hafslund), driver med.
    Jeg skjønner at Hafslund blir furtne, når de mister strøm-kunder.
    Men de burde holde denne furtinga for seg selv, og ikke la det gå ut over strøm-kundene.
    Dette må er svindel-forsøk, må jeg si.
    Så nå får dere se å slutte med disse åndssvake truslene deres.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sendte Hafslund en mail om dette, (med kopi til dere blant annet), på 30. september.
    Og så svarer dere, på min første mail, fra 12. september.
    Så da er det ikke noe rart i, at det blir surr.
    Her må dere slutte å tulle, og begynne å følge med litt i timen, (som de sier).
    Skjerpings!
    lør. 2. okt. 2021 kl. 14:18 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>:
    Hei.
    Dette er noe du må ta opp med kommunen og få avklart. Per dags dato er kravene på ditt navn og du står som ansvarlig for disse. Vi ber om at du sjekker opp dette snarest da kravene kan øke med ytterligere saksomkostninger.
    Vi tar ikke kontakt med kommunen for å kreve inn så lenge kravene står på ditt navn.
    Med vennlig hilsen
    Lowell Norge AS
    From: eribsskog@gmail.com
    Sent: 12.09.21 00:47
    To: svc.no.nova@lowell.com
    Cc: sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;kundeservice@hafslundstrom.no;lbf@lbf.no;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kundesenter.no@lowell.com;post@baerum.kommune.no;kundesenter@los.no
    Subject: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 3. september.
    (Se vedlegg).
    Dette har jeg forklart om, i min mail, (se videresendt melding).
    Det virker som at dere ignorerer det jeg har skrevet der.
    Det er som sagt Nav Bærum som har forpliktet seg til å betalte min strøm-regninger, (siden høsten 2018).
    Og jeg har levert disse regningene i tide, hver måned, siden august/september 2018.
    Det er heller ikke jeg som har inngått strøm-avtalen personlig.
    Det må være kommunen som har gjort det, (i mitt navn).
    Og i den fornyede leie-kontrakten, (fra forrige måned), så står det, at Bærum kommune sin boligbistand-avdeling forbeholder seg retten til, å bytte strøm-leverandør, (på vegne av meg), til et firma som heter LOS, (som visst lover en måned gratis strøm osv.).
    Jeg vet ikke om det er det som har skjedd her, og at Hafslund ikke har fått med seg dette.
    Jeg har ikke fått noe informasjon fra kommunen, om når de akter å bytte til LOS.
    Men de er generelt dårlige til å informere, (her ute i Bærum), vil jeg si.
    Blant annet så har jeg bare overtatt kabel-TV-kanalene til den forrige beboeren.
    Jeg har ikke inngått noen kabel-TV-avtale, i mitt eget navn.
    Jeg har bare overtatt de kanalene som den forrige beboeren liker.
    Jeg liker for eksempel MTV-kanalene.
    Men siden at Bærum kommune ikke har gitt meg noe informasjon om den TV-avtalen som foreligger for leiligheten, så har jeg ikke kontaktet Telenor om dette, (siden at jeg da ikke har noen ordentlig referanse, å oppgi).
    Så dette er at Bærum kommune gjør det på en bestemt (dum) måte, for kommunale boliger, og så har de lagd noe surr.
    Og så får jeg innkassovarsel.
    Det er jo latterlig.
    Det var også det samme, når det gjaldt plen-klipping.
    De ga meg en svær perm, med informasjon, når jeg flytta inn.
    Men det stod ikke et ord om hvem som har ansvaret for å klippe plenen her.
    Så jeg lurte i førsten på om jeg måtte kjøpe meg en gressklipper, eller ikke.
    (Før det plutselig dukka opp noen, (antagelig fra kommunen), som klipte plenen.
    Og etterhvert så dukka de opp med trykkluftborr, (for å bytte noen heller utafor leiligheten), sånn at jeg fikk hjernerystelse, mer eller mindre).
    Og dette kunne jeg jo ha spurt de om.
    Men de løy på visningen, om at det var gardinstang i stua, og en del annet.
    (Og de hadde visningen etter kontrakt-underskrivelsen).
    Så jeg ble litt frika ut, (for å si det sånn).
    Men nå håper jeg at dere skjønner, at det er Nav Bærum som dere må kontakte.
    Det er de som har ansvaret for å betale disse strøm-regningene.
    Dette opplyste jeg også om i den forrige mailen.
    Så at dere skal ha så tungt for det, det høres rart ut, må jeg si.
    Bærum kommune sin bolig-bistand-avdeling, (som de kaller det), holdt tidligere til hos Nav, men de holder nå til i Brambini-gården, (heter det vel).
    Det er et slags anneks til rådhuset, som er oppkalt etter Bærums italienske ‘grunnlegger’ Brambini.
    Så er litt inspirert av denne italienske linken, og gjør ting på en litt unorsk måte, kan det virke som.
    Men dere må nesten likevel kontakte Bærum kommune, om disse regningene, siden at det er deres ansvar å betale disse.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 31. aug. 2021 kl. 06:20
    Subject: Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    To: <svc.no.nova@lowell.com>
    Cc: <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
    Hei,
    denne saken har jeg sendt om til Hafslund, (og Statsforvalteren).
    Det er sånn, at Nav Bærum har forpliktet seg, til å betale mine strøm-regninger, ifølge forskjellige vedtak.
    Så her er det en glipp, (eller to glipper), fra Nav.
    Jeg har levert strøm-regningene, en gang i måneden, hos Nav.
    (Jeg har reist til Sandvika, og levert de selv).
    Og det har funka greit, i tre år nå.
    Men nå har visst Nav fått nok, av sine egne vedtak, og begynt med noe slags oppvigleri, og nekter visst og betale, disse strøm-regningene.
    Men det burde egentlig bare være å kontakte Nav.
    Jeg kan skaffe kopi at de nevnte vedtakene, hvis det trengs.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ble litt frika ut av, at dere skriver mail-adressen min, på en sånn rar måte.
    Hvorfor har dere klistra personnummeret mitt, inn i mail-adressen.
    Det er ikke noe jeg har for vane å gjøre, (for å si det sånn).
    Hvorfor har dere gjort noe så merkelig, lurer jeg.
    Skjerpings!
    PS 2.
    Her kan dere se mailen som jeg sendte Statsforvalteren og Hafslund, (blant annet), om dette, for noen dager siden:
    ‘Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Oppdatering/Fwd: Klage
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. august 2021 kl. 01:16
    Til: sfovpost@statsforvalteren.no
    Kopi: “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kundeservice@hafslundstrom.no
    Hei,
    foreleden dag, så fikk jeg et nytt inkassovarsel, fra Hafslund, i posten.
    Siden høsten 2018 så har jeg som sagt leiet kommunal bolig, av Bærum kommune.
    Og siden at jeg går på sosialen, så har de betalt strøm og husleie.
    (I følge X antall skriftelige vedtak.
    Som Nav nå har begynt å tulle med).
    Jeg har da to ganger per måned, dratt ned til Sandvika, for å levere husleie-faktura og strøm-faktura, til Nav.
    Og det har funka bra.
    Helt til nå nylig, når Nav liksom har fått ‘mensen’, kan det virke som.
    Når det gjelder inkassovarselet i vedlegg-filen.
    Så var det sånn, at jeg leverte den fakturaen, i postkassa til Nav Sandvika, på 23. juli.
    (Jeg ser på nettbanken nå, at jeg kjøpte en enkeltbillett, i Sandvika, den dagen.
    Etter å ha gått ned dit, for å få litt ‘Corona-trim’.
    For å si det sånn).
    Så Nav har skulka to innbetalinger på rad, (til Hafslund), kan det virke som.
    Så om de har blitt jihadister der, eller hva det kan være.
    Dette må jeg klage på.
    Det er jeg som får smellen her, (ved at jeg får inkasso-varsler og det som verre er).
    Så dette må jeg klage på.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det er også sånn, at Nav er innadvendte, når det gjelder å forklare om, når de trenger å motta disse regningene, i forhold til faktura-datoen.
    Man skulle kanskje tro at de ville informere om sånt.
    Men nei.
    Og de har også en konvertert forslags-postkasse der, som de, (en Nav-Steinar, med kroppsarbeider-fysikk), maner folk til å bruke, når man går for å levere bilag, på konvensjonelt vis, i resepsjonen.
    Og angående når man skal bruke denne konverterte forslags-postkassa, det er de også innadvendte angående, vli jeg si.
    (Man skulle kanskje tro at de ville informert om dette, i et møte, eller noe.
    Men nei).
    Men det er kanskje fordi at vi mer eller mindre er i union med Tyskland nå, og at de liksom har blitt nazister.
    Noe sånt.
    Dette må jeg klage på.
    Det var også sånn, at jeg for mer enn ti år siden, (da jeg bodde i England), prøvde å få utbetalt min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).
    Men da begynte de, (hos Nav), bare å kveme, etter alle kunstens regler.
    Så det var ikke mulig å få noe klart ut av de.
    Og jeg har lest på nettet, (noen som heter Nasjonale Varslingsgruppe har skrevet om dette), at Nav reduserer sosial-støtte-satser, for varslere/høyre-folk, (som meg), fordi at denne typen varsling, ikke er i overenstemmelse, med den kommunistiske tanken, om hva som er politisk korrekt.
    Så dette kan muligens være, at Nav liksom, har blitt Nord-Koreanske.
    Noe sånt.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 25. jul. 2021 kl. 03:16
    Subject: Klage
    To: <sfovpost@statsforvalteren.no>
    Cc: post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    siden 2018, så har jeg bodd, i en kommunal bolig, på Bekkestua.
    Og man skal da levere strøm-regninger og husleie-regninger til Nav.
    (Nav Sandvika har slutta med e-post, de tror visst at vi lever på 80/90-tallet.
    Så man kan ikke bare maile regningene.
    Og de har ikke forklart om disse kan sendes i posten.
    Men de har en ‘russisk’ postkasse, i en krok/gang der, som resepsjonistene begynner å gnåle om, hvis man prøver å levere et bilag, i den vanlige resepsjonen.
    Dette var en Steinar, som satt i resepsjonen, våren/sommeren 2018.
    Og den kundeservicen ble jeg litt paff/satt ut av, må jeg si.
    Så det må jeg klage på).
    Og Nav holder til i Løkketangen Senter, og de har også en postkasse #2 der, som står, i en av gangene, inne på senteret, (utafor Nav-lokalet).
    Dette er en postluke.
    Og den er litt trang/lang.
    Og noen ganger har Nav teip, inne i denne post-luken.
    Som om Emil i Lønneberga jobber der, og driver med sine hyss.
    Og det som skjedde, var at jeg postet en av Nav sine ‘skjema-konvolutter’, (som de sier at man skal bruke), på 22. juni.
    Og det var en strøm-regning, med forfall 24. juni.
    Og så fikk jeg juli-strøm-regninga i posten, for noen dager siden.
    Og da lå det et inkasso-varsel der.
    Nav hadde ikke betalt juni-regninga.
    De har bare kasta brevet mitt, (kan det virke som).
    Så jeg har fått inkasso-varsel.
    Og jeg har levert dem inkasso-varselet, (se vedlegg).
    (På samme måte, gjennom det hølet i veggen).
    Men jeg vet ikke om de har betalt den.
    Og jeg lurer på om de kommer til å kutte strømmen.
    Og jeg har muligens fått dårlig credit-score, på grunn av at Nav sitt tull, har ført til at Hafslund har sendt dette til et inkasso-byrå, (Lowell).
    Så jeg må klage på Nav her, og deres hyss/pøbel-streker.
    Dette er i tillegg til tidligere tull.
    ‘Nazistene’ hos Nav, nekter også å gi meg ordentlig tann-behandling.
    Så jeg har en hul tann i kjeften nå.
    Så jeg kan bare tygge på den ene sida av kjeften, (og der mangler jeg en tann, (selv om min onkel er tannlege), så det går mest i hakkemat, osv.).
    Og Nav, (ei Anita der vel), sendte meg også, til et hjem for narkomane, i 2018, (etter at Nav i Trondheim, hadde kasta meg i kulda for å dø, og jeg endte opp på Østlandet igjen, hvor Nav i Oslo sendte meg til Bærum igjen, siden at jeg var folkeregistrert her).
    Istedet for å gi meg støtte til herberge/hotell, som vel er vanlig.
    Så de er ondskapsfulle der, virker det som.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg blir også forfulgt av noen nett-troll, som har bestilt masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), under Corona-en.
    Og jeg har tidligere fått fem timer fri rettshjelp av dere, i forbindelse med en omsorgssvikt-sak.
    Men advokaten, (ei Ida Valen Rukke), svek, (hu bytta arbeidsgiver, og den gamle arbeidsgiveren stjal omsorgssvikt-saken, uten å gi meg erstatning), og dere har etter dette nektet meg fri rettshjelp, uansett hva det gjelder.
    Og jeg har også hatt problemer med humørsyke/korrupte byråkrater i forbindelse med arve-saker, arbeids-saker, og det ene med det andre.
    Uten å få noe fri rettshelp, (når jeg har klaget til dere).
    Så det er ikke sånn, at det første jeg tenker på alltid, er å klage til dere.
    Så dere får prøve å slutte å være så gjerrige når det gjelder å gi meg fri rettshjelp, (og denslags).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    IMG_20210825_0001 paint.jpg
    638K ‘.
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Date: man. 30. aug. 2021 kl. 08:49
    Subject: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    To: Ribsskog Erik Løvenbalk <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
    Du har kr 2 963,80 ubetalt til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) og du risikerer at gebyrene øker. Dette kan vi unngå!
    Vipps eller betal med kort:
    Logg inn med BankID på https://min.lowell.no.
    Betal gjennom banken din:
    Beløp: 2 963,80
    Konto: 63180520351
    KID: 0136068872052410068
    Kan du ikke betale nå, eller har du spørsmål?
    Chat med en rådgiver fra https://min.lowell.no, eller ring oss på 23171010.
    Hilsen oss i Lowell Norge AS
    ————————————
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013606887205241006164
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1300000000391
    NB: Oppgi alltid saksnummer 36068872 ved henvendelse til oss.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen