johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    SV: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 30. september 2021 kl. 16:28
    Til: kundeservice@hafslundstrom.no
    Kopi: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kundeservice@hafslundstrom.no, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kundesenter.no@lowell.com, svc.no.nova@lowell.com, post@baerum.kommune.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no
    Hei,
    jeg viser til deres siste brev/inkassovarsel, (fra 17. september).
    (Se vedlegg).
    nå begynner jeg å bli lei av å forklare om dette.
    Så jeg sender også kopi til Reguleringsmyndigheten for energi, (som jeg har funnet om på nettet nå).
    Så kanskje de klarer å få dere strøm-firmaene til å skjerpe dere.
    Som sagt, så leier jeg av Bærum kommune.
    Og i en perm, som jeg fikk, da jeg flytta inn her, (i 2018), så står det: ‘Ved innflytting i bolig, bestiller Boligbistand strøm, samt nettlede fra Hafslund’.
    Så Bærum kommune har bestilt strøm-abonnement i mitt navn, (for å si det sånn).
    Og så under coronaen, så fikk jeg fornyet leie-kontrakt.
    Og der stod det at Bærum kommune muligens ønsker å bytte til LOS, (i mitt navn), for da fikk de en måned gratis.
    Men jeg har ikke fått noe bekreftelse om dette, fra Bærum kommune.
    Og jeg har fått Hafslund-regninger, som jeg har levert hos Nav, (en gang i måneden), som vanlig.
    Men så har tydligvis ikke Nav betalt disse regningene.
    Jeg kommer ikke inn, på ‘min konto’, hos Hafslund.
    Siden at det var kommunen som opprettet strøm-abbonementet, i mitt navn.
    (Så de har kanskje opprettet en e-post-adresse i mitt navn osv., undrer jeg.
    Hm).
    Så jeg får ikke sett online, (på min Hafslund-konto), angående når/om Nav betaler.
    Og Nav gir meg heller ikke noen tilbakemeldinger om dette, (jeg leverer strøm-regningene i en konvolutt, en gang i måneden, hos Nav Sandvika).
    Men det er mulig at bolig-bistand kan ha fortalt til Nav, at de skulle bytte til LOS.
    Og så har Nav bare kasta Hafslund-regningene.
    For jeg har også fått en faktura, fra Norgesenergi, (så kommunen har kanskje blanda disse navnene, de skriver at de kanskje vil bytte til LOS, (på den nye kontrakten), og så har de muligens bytta til Norgesenergi istedet, hvis ikke det er noen nett-troll som har gjort det).
    Så både Hafslund og Norgesenergi, har fakturert, for strøm, i høst.
    Og så får jeg inkasso-varsler, fra Hafslund.
    Det må vel sies, å være, på grensen, til svindel.
    Så dette håper jeg at den ‘strøm-ombudsmannen’ rydder opp i.
    Jeg har nå levert Norgesenergi sin faktura, (for strøm i høst), til Nav.
    Så jeg regner med at de betaler den.
    Og jeg må derfor si, (jeg antar at det er Bærum kommune som har bytta til Norgesenergi, i mitt navn), at dere hos Hafslund, driver og surrer fælt.
    Hvis Bærum kommune har bytta til Norgesenergi, så skal ikke Hafslund sende regninger, (mener jeg).
    Her er det at dere har festa fælt, i forbindelse med gjenåpningen, (kan det virke som).
    At dere har gjort noen stygge blemmer.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>
    Date: ons. 29. sep. 2021 kl. 08:03
    Subject: SV: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
    Hei igjen Erik,
    Jeg finner ikke noe registrert på ditt navn.
    For å sjekke opp i om du er kunde hos oss trenger vi fødselsdato eller målernummeret det gjelder.
    Bare å ta kontakt dersom du har flere spørsmål.
    Ønsker deg en fin dag!
     
    Vennlig hilsen 
    Hege | Kundebehandler
    T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
    LOS AS 
    Kjøita 18, 4630 Kristiansand
    Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
    los.no | Facebook: losenergi
    Åpningstider
    T: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00
     
    ——————- Opprinnelig melding ——————-
    Fra: eribsskog@gmail.com;
    Mottatt: Fri Sep 24 2021 15:09:03 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
    Til: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>;
    Kopi: Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; kundeservice@norgesenergi.no; sfovpost@statsforvalteren.no; post@sivilombudsmannen.no; amnestyis@amnesty.org; hrwuk@hrw.org; kundeservice@hafslundstrom.no; lbf@lbf.no; post@finkn.no; post@akademikerforbundet.no; kundesenter.no@lowell.com; svc.no.nova@lowell.com;
    Emne: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    Hei,
    etter at jeg sendte den forrige mailen, så har jeg fått en faktura fra Norgesenergi (med fakturadato 13. september).
    Og de har fakturert strøm fra 1. august og nettleie, (fra Elvia), fra 1. juli.
    De skriver at jeg har gjort et godt valg.
    Men jeg har ikke byttet strøm-leverandør.
    Men det er mulig at kommunen kan ha gjort det.
    De byttet dørlås her, på begynnelsen av coronaen, uten å sende noe skriftlige, (kun noen kryptiske talebeskjeder la de igjen, som jeg trodde måtte være angående en Erik i Sandvika, eller noe, for det ga ikke noe særlig mening).
    Så dette er muligens noe slags uskikk, (eller noe lignende), fra kommunen.
    Hvis ikke det er noen nett-troll som har tullet.
    På husleie-kontrakten står det at kommunen ønsker å bytte til LOS, men det er mulig at de liksom har ombestemt seg, før de skrev ut den kontrakten, selv om det kanskje ikke gir så mye mening.
    Men de har kanskje en slags hersje-kultur).
    Erik Ribsskog
     
    søn. 19. sep. 2021 kl. 12:59 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:
    Hei Erik,
     
    Takk for at du tar kontakt med oss.
     
    Vi trenger ditt kundenummer hos oss for å kunne se på dette.
    Dersom du er kunde hos oss og Nav skal betale må Nav kontakte oss slik at vi får registrert fakturainformasjonen til Nav.
    Hører fra deg.
     
    Ønsker deg en fin dag!
     
    Vennlig hilsen 
    Hege | Kundebehandler
    T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
    LOS AS
    Kjøita 18, 4630 Kristiansand
    Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
    los.no | Facebook: losenergi
    Åpningstider
    T: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00
     
     
     
    ——————- Opprinnelig melding ——————-
    Fra: eribsskog@gmail.com;
    Mottatt: Sun Sep 12 2021 00:46:20 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
    Til: svc.no.nova@lowell.com;
    Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>;kundesenter.no@lowell.com;post@akademikerforbundet.no;post@finkn.no; lbf@lbf.no; kundeservice@hafslundstrom.no;hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no;
    Emne: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
     
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 3. september.
    (Se vedlegg).
    Dette har jeg forklart om, i min mail, (se videresendt melding).
    Det virker som at dere ignorerer det jeg har skrevet der.
    Det er som sagt Nav Bærum som har forpliktet seg til å betalte min strøm-regninger, (siden høsten 2018).
    Og jeg har levert disse regningene i tide, hver måned, siden august/september 2018.
    Det er heller ikke jeg som har inngått strøm-avtalen personlig.
    Det må være kommunen som har gjort det, (i mitt navn).
    Og i den fornyede leie-kontrakten, (fra forrige måned), så står det, at Bærum kommune sin boligbistand-avdeling forbeholder seg retten til, å bytte strøm-leverandør, (på vegne av meg), til et firma som heter LOS, (som visst lover en måned gratis strøm osv.).
    Jeg vet ikke om det er det som har skjedd her, og at Hafslund ikke har fått med seg dette.
    Jeg har ikke fått noe informasjon fra kommunen, om når de akter å bytte til LOS.
    Men de er generelt dårlige til å informere, (her ute i Bærum), vil jeg si.
    Blant annet så har jeg bare overtatt kabel-TV-kanalene til den forrige beboeren.
    Jeg har ikke inngått noen kabel-TV-avtale, i mitt eget navn.
    Jeg har bare overtatt de kanalene som den forrige beboeren liker.
    Jeg liker for eksempel MTV-kanalene.
    Men siden at Bærum kommune ikke har gitt meg noe informasjon om den TV-avtalen som foreligger for leiligheten, så har jeg ikke kontaktet Telenor om dette, (siden at jeg da ikke har noen ordentlig referanse, å oppgi).
    Så dette er at Bærum kommune gjør det på en bestemt (dum) måte, for kommunale boliger, og så har de lagd noe surr.
    Og så får jeg innkassovarsel.
    Det er jo latterlig.
    Det var også det samme, når det gjaldt plen-klipping.
    De ga meg en svær perm, med informasjon, når jeg flytta inn.
    Men det stod ikke et ord om hvem som har ansvaret for å klippe plenen her.
    Så jeg lurte i førsten på om jeg måtte kjøpe meg en gressklipper, eller ikke.
    (Før det plutselig dukka opp noen, (antagelig fra kommunen), som klipte plenen.
    Og etterhvert så dukka de opp med trykkluftborr, (for å bytte noen heller utafor leiligheten), sånn at jeg fikk hjernerystelse, mer eller mindre).
    Og dette kunne jeg jo ha spurt de om.
    Men de løy på visningen, om at det var gardinstang i stua, og en del annet.
    (Og de hadde visningen etter kontrakt-underskrivelsen).
    Så jeg ble litt frika ut, (for å si det sånn).
    Men nå håper jeg at dere skjønner, at det er Nav Bærum som dere må kontakte.
    Det er de som har ansvaret for å betale disse strøm-regningene.
    Dette opplyste jeg også om i den forrige mailen.
    Så at dere skal ha så tungt for det, det høres rart ut, må jeg si.
    Bærum kommune sin bolig-bistand-avdeling, (som de kaller det), holdt tidligere til hos Nav, men de holder nå til i Brambini-gården, (heter det vel).
    Det er et slags anneks til rådhuset, som er oppkalt etter Bærums italienske ‘grunnlegger’ Brambini.
    Så er litt inspirert av denne italienske linken, og gjør ting på en litt unorsk måte, kan det virke som.
    Men dere må nesten likevel kontakte Bærum kommune, om disse regningene, siden at det er deres ansvar å betale disse.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 31. aug. 2021 kl. 06:20
    Subject: Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    To: <svc.no.nova@lowell.com>
    Cc: <sfovpost@statsforvalteren.no>,post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
    Hei,
    denne saken har jeg sendt om til Hafslund, (og Statsforvalteren).
    Det er sånn, at Nav Bærum har forpliktet seg, til å betale mine strøm-regninger, ifølge forskjellige vedtak.
    Så her er det en glipp, (eller to glipper), fra Nav.
    Jeg har levert strøm-regningene, en gang i måneden, hos Nav.
    (Jeg har reist til Sandvika, og levert de selv).
    Og det har funka greit, i tre år nå.
    Men nå har visst Nav fått nok, av sine egne vedtak, og begynt med noe slags oppvigleri, og nekter visst og betale, disse strøm-regningene.
    Men det burde egentlig bare være å kontakte Nav.
    Jeg kan skaffe kopi at de nevnte vedtakene, hvis det trengs.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ble litt frika ut av, at dere skriver mail-adressen min, på en sånn rar måte.
    Hvorfor har dere klistra personnummeret mitt, inn i mail-adressen.
    Det er ikke noe jeg har for vane å gjøre, (for å si det sånn).
    Hvorfor har dere gjort noe så merkelig, lurer jeg.
    Skjerpings!
    PS 2.
    Her kan dere se mailen som jeg sendte Statsforvalteren og Hafslund, (blant annet), om dette, for noen dager siden:
    ‘Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Oppdatering/Fwd: Klage
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>25. august 2021 kl. 01:16
    Til: sfovpost@statsforvalteren.no
    Kopi: “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kundeservice@hafslundstrom.no
    Hei,
     
    foreleden dag, så fikk jeg et nytt inkassovarsel, fra Hafslund, i posten.
     
    Siden høsten 2018 så har jeg som sagt leiet kommunal bolig, av Bærum kommune.
     
    Og siden at jeg går på sosialen, så har de betalt strøm og husleie.
     
    (I følge X antall skriftelige vedtak.
     
    Som Nav nå har begynt å tulle med).
     
    Jeg har da to ganger per måned, dratt ned til Sandvika, for å levere husleie-faktura og strøm-faktura, til Nav.
     
    Og det har funka bra.
     
    Helt til nå nylig, når Nav liksom har fått ‘mensen’, kan det virke som.
     
    Når det gjelder inkassovarselet i vedlegg-filen.
     
    Så var det sånn, at jeg leverte den fakturaen, i postkassa til Nav Sandvika, på 23. juli.
     
    (Jeg ser på nettbanken nå, at jeg kjøpte en enkeltbillett, i Sandvika, den dagen.
     
    Etter å ha gått ned dit, for å få litt ‘Corona-trim’.
     
    For å si det sånn).
     
    Så Nav har skulka to innbetalinger på rad, (til Hafslund), kan det virke som.
     
    Så om de har blitt jihadister der, eller hva det kan være.
     
    Dette må jeg klage på.
     
    Det er jeg som får smellen her, (ved at jeg får inkasso-varsler og det som verre er).
     
    Så dette må jeg klage på.
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Det er også sånn, at Nav er innadvendte, når det gjelder å forklare om, når de trenger å motta disse regningene, i forhold til faktura-datoen.
     
    Man skulle kanskje tro at de ville informere om sånt.
     
    Men nei.
     
    Og de har også en konvertert forslags-postkasse der, som de, (en Nav-Steinar, med kroppsarbeider-fysikk), maner folk til å bruke, når man går for å levere bilag, på konvensjonelt vis, i resepsjonen.
     
    Og angående når man skal bruke denne konverterte forslags-postkassa, det er de også innadvendte angående, vli jeg si.
     
    (Man skulle kanskje tro at de ville informert om dette, i et møte, eller noe.
     
    Men nei).
     
    Men det er kanskje fordi at vi mer eller mindre er i union med Tyskland nå, og at de liksom har blitt nazister.
     
    Noe sånt.
     
    Dette må jeg klage på.
     
    Det var også sånn, at jeg for mer enn ti år siden, (da jeg bodde i England), prøvde å få utbetalt min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).
     
    Men da begynte de, (hos Nav), bare å kveme, etter alle kunstens regler.
     
    Så det var ikke mulig å få noe klart ut av de.
     
    Og jeg har lest på nettet, (noen som heter Nasjonale Varslingsgruppe har skrevet om dette), at Nav reduserer sosial-støtte-satser, for varslere/høyre-folk, (som meg), fordi at denne typen varsling, ikke er i overenstemmelse, med den kommunistiske tanken, om hva som er politisk korrekt.
     
    Så dette kan muligens være, at Nav liksom, har blitt Nord-Koreanske.
     
    Noe sånt.
     
    Så dette må jeg klage på.
     
    Skjerpings!
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 25. jul. 2021 kl. 03:16
    Subject: Klage
    To: <sfovpost@statsforvalteren.no>
    Cc: post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
     
     
    Hei,
     
    siden 2018, så har jeg bodd, i en kommunal bolig, på Bekkestua.
     
    Og man skal da levere strøm-regninger og husleie-regninger til Nav.
     
    (Nav Sandvika har slutta med e-post, de tror visst at vi lever på 80/90-tallet.
     
    Så man kan ikke bare maile regningene.
     
    Og de har ikke forklart om disse kan sendes i posten.
     
    Men de har en ‘russisk’ postkasse, i en krok/gang der, som resepsjonistene begynner å gnåle om, hvis man prøver å levere et bilag, i den vanlige resepsjonen.
     
    Dette var en Steinar, som satt i resepsjonen, våren/sommeren 2018.
     
    Og den kundeservicen ble jeg litt paff/satt ut av, må jeg si.
     
    Så det må jeg klage på).
     
    Og Nav holder til i Løkketangen Senter, og de har også en postkasse #2 der, som står, i en av gangene, inne på senteret, (utafor Nav-lokalet).
     
    Dette er en postluke.
     
    Og den er litt trang/lang.
     
    Og noen ganger har Nav teip, inne i denne post-luken.
     
    Som om Emil i Lønneberga jobber der, og driver med sine hyss.
     
    Og det som skjedde, var at jeg postet en av Nav sine ‘skjema-konvolutter’, (som de sier at man skal bruke), på 22. juni.
     
    Og det var en strøm-regning, med forfall 24. juni.
     
    Og så fikk jeg juli-strøm-regninga i posten, for noen dager siden.
     
    Og da lå det et inkasso-varsel der.
     
    Nav hadde ikke betalt juni-regninga.
     
    De har bare kasta brevet mitt, (kan det virke som).
     
    Så jeg har fått inkasso-varsel.
     
    Og jeg har levert dem inkasso-varselet, (se vedlegg).
     
    (På samme måte, gjennom det hølet i veggen).
     
    Men jeg vet ikke om de har betalt den.
     
    Og jeg lurer på om de kommer til å kutte strømmen.
     
    Og jeg har muligens fått dårlig credit-score, på grunn av at Nav sitt tull, har ført til at Hafslund har sendt dette til et inkasso-byrå, (Lowell).
     
    Så jeg må klage på Nav her, og deres hyss/pøbel-streker.
     
    Dette er i tillegg til tidligere tull.
     
    ‘Nazistene’ hos Nav, nekter også å gi meg ordentlig tann-behandling.
     
    Så jeg har en hul tann i kjeften nå.
     
    Så jeg kan bare tygge på den ene sida av kjeften, (og der mangler jeg en tann, (selv om min onkel er tannlege), så det går mest i hakkemat, osv.).
     
    Og Nav, (ei Anita der vel), sendte meg også, til et hjem for narkomane, i 2018, (etter at Nav i Trondheim, hadde kasta meg i kulda for å dø, og jeg endte opp på Østlandet igjen, hvor Nav i Oslo sendte meg til Bærum igjen, siden at jeg var folkeregistrert her).
     
    Istedet for å gi meg støtte til herberge/hotell, som vel er vanlig.
     
    Så de er ondskapsfulle der, virker det som.
     
    Så det må jeg klage på.
     
    Jeg blir også forfulgt av noen nett-troll, som har bestilt masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), under Corona-en.
     
    Og jeg har tidligere fått fem timer fri rettshjelp av dere, i forbindelse med en omsorgssvikt-sak.
     
    Men advokaten, (ei Ida Valen Rukke), svek, (hu bytta arbeidsgiver, og den gamle arbeidsgiveren stjal omsorgssvikt-saken, uten å gi meg erstatning), og dere har etter dette nektet meg fri rettshjelp, uansett hva det gjelder.
     
    Og jeg har også hatt problemer med humørsyke/korrupte byråkrater i forbindelse med arve-saker, arbeids-saker, og det ene med det andre.
     
    Uten å få noe fri rettshelp, (når jeg har klaget til dere).
     
    Så det er ikke sånn, at det første jeg tenker på alltid, er å klage til dere.
     
    Så dere får prøve å slutte å være så gjerrige når det gjelder å gi meg fri rettshjelp, (og denslags).
     
    Skjerpings!
     
    Erik Ribsskog
     
    IMG_20210825_0001 paint.jpg
    638K ‘.
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Date: man. 30. aug. 2021 kl. 08:49
    Subject: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    To: Ribsskog Erik Løvenbalk <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
    Du har kr 2 963,80 ubetalt til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) og du risikerer at gebyrene øker. Dette kan vi unngå!
    Vipps eller betal med kort:
    Logg inn med BankID på https://min.lowell.no.
    Betal gjennom banken din:
    Beløp: 2 963,80
    Konto: 63180520351
    KID: 0136068872052410068
    Kan du ikke betale nå, eller har du spørsmål?
    Chat med en rådgiver fra https://min.lowell.no, eller ring oss på 23171010.
    Hilsen oss i Lowell Norge AS
    ————————————
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013606887205241006164
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1300000000391
    NB: Oppgi alltid saksnummer 36068872 ved henvendelse til oss.
     
    IMG_20210930_0001 paint.jpg
    643K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20210930_0001 paint

  • tappbare del overskrifter

    https://johncons.net/om_mobil.html

    PS.

    Her er mer om dette:

    Screenshot_20210929-212246 paint

    https://johncons.net/rettighetssaker_mobil.html

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    Screenshot_20210929-215158 paint

    https://johncons.net/boeker_mobil.html

    PS 3.

    Når det gjelder webdesign framover.

    Så blir det neste, å også endre, til samme type klikkbare/tappbare del-overskrifter, på PC-nettstedene.

    (Og etterhvert så lurer jeg på.

    Om del-overskriftene/overskriftene, på forsiden, også burde ha blå ‘link-farge’.

    For å si det sånn).

    Siden at jeg også har mye annet å drive med, (som skildringer, nett-mobbing-bekjempelse, mobil-bilder osv.).

    Så driver jeg med webdesign innimellom.

    Så hvis jeg blir ferdig, med del-overskriftene, (for meny-sidene), i oktober.

    Og så begynner jeg på Min Bok 2, (sånn at den kommer i nedlastbar utgave), i november.

    Og så Min Bok 3, (i nedlastbar utgave), i desember.

    (Noe sånt).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Teknisk kontaktskjema
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. september 2021 kl. 16:20
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, firmapost@nkom.no, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, abuse@telia.com, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <no-reply@nextgentel.com>
    Date: lør. 12. jun. 2021 kl. 09:11
    Subject: Teknisk kontaktskjema
    To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
    Takk for din henvendelse!Din henvendelse vil normalt bli behandlet innen 3 virkedager, men ved stor pågang kan det i enkelte perioder dessverre være noe lengre behandlingstid.Du finner svar på de fleste spørsmål om våre tjenester på: https://www.nextgentel.no/privat/hjelp/Husk at du som kunde i NextGenTel har full oversikt over ditt abonnement på NextGenTel Appen. Android:https://play.google.com/store/apps/details?id=no.nextgentel.selfservice IOS:https://itunes.apple.com/no/app/nextgentel/id1437380850Med vennlig hilsenNextGenTel Kundeservice
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Forklaring på “blåbærkratt” på Kvinneguiden
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 29. september 2021 kl. 16:06
    Til: NO – EHM Kvinneguiden <kvinneguiden@egmont.com>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, DefendFreeSpeech Campaign <admin@defendfreespeech.org.uk>, Hanna NO – EHM <hanna.ueland@egmont.com>, cap@egmont.com, “NO – EHM Administrasjonen (PF)” <firmapost.EP.oslo@egmont.com>, Receptionen DK – EM <Reception.ep@egmont.com>, Abo-bladkiosken <abo-bladkiosken@egmonthm.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
    Hei,
    dere er jo de mest skrullete molboene noen gang.
    Det er mulig at dere kan hindre folk å skrive på deres forum.
    Det er ikke noe jeg er interessert i, å gjøre, uansett.
    Så det blir som en avsporing, for meg.
    Men å endre folks navn til Blåbærkratt, det er æreskrenkelse/trakassering/mobbing.
    Så dette hører egentlig hjemme i retten, må jeg si.
    Og dere har også motarbeidet mitt rettighets-arbeid, (i forbindelse med arbeidssaker og ‘sovet-stat’ fra myndigheter), ved å dysse ned debatt om dette, på deres nettplasser.
    Så det er styggdom av værste grad.
    Og noe forkastelig som hører hjemme i Nord-Korea og andre diktaturer.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    fre. 11. jun. 2021 kl. 11:06 skrev NO – EHM Kvinneguiden <kvinneguiden@egmont.com>:
    Hei
    Dette er ikke et brudd på ytringsfriheten. Vi er et privateid forum og har lov til å sette våre egne regler.
     
    Etter en diskusjon med teamet, har vi nå likevel besluttet å fjerne filteret. Det vil dermed være mulig å skrive navnet ditt i forumet.
     
    Dersom du skulle skrive negativt om våre brukere, moderatorer eller administratorer på din blogg, som igjen vil lede til at du blir debattert og at brukere utgir seg for å være deg hos oss, vil vi kunne sette filteret tilbake.
     
    Vi vil alltid moderere tråder dersom de bryter våre regler, men vil sterkt anmode deg til å ikke oppfordre til negativ debatt på vårt forum; noe blogginnlegg om de som frekventerer forumet kan føre til.
     
    Vennlig hilsen forumansvarlig
     
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sent: torsdag 10. juni 2021 17:34
    To: NO – EHM Kvinneguiden <kvinneguiden@egmont.com>
    Subject: Re: Forklaring på “blåbærkratt” på Kvinneguiden
     
    Hei,
    jeg synes at dette virker som det mest åndssvake noen gang.
    At man ikke fikk lov å skrive navnet mitt, på Kvinneguiden.
    Men at navnet mitt da ble forrandret, til: ‘Blåbærkratt’.
    Det blir som at dere ikke liker yttringsfriheten, og at dere ville kvele den offentlige debatten, (som om dere var et mediehus i Nord-Korea, eller noe lignende).
    Så dette kjøper jeg ikke.
    At dere er late og ikke gidder å redigere deres forum, og så heller disser meg, (som de sier).
    Det er som noe fæl styggdom, (vil jeg si).
    Det er forkastelig.
    Det hører ikke hjemme noen steder, i Vesten, må jeg si.
    Så dette må jeg klage på.
    Jeg ønsker å få svar fra ansvarlig redaktør/daglig leder om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
    tir. 9. mar. 2021 kl. 11:26 skrev NO – EHM Kvinneguiden <kvinneguiden@egmont.com>:
    Hei
     
    Det er høyst beklagelig at du føler dette er mobbing av deg, mens det var ment som å beskytte deg. Vi slettet det som var slem kritikk, men det var så mye og massivt over tid, at dette ble den eneste måten å stanse praten om deg på. Det var også et stort problem med mange brukere som påsto de var deg og spammet ned forumet med innlegg.
     
    Det er selvsagt slik at vi til enhver tid fjerner regelbrudd som for eksempel personangrep, men her var det snakk om et så massivt trykk i forumet at det tok veldig mye modereringsressurser.
    Takk for innspillet ditt, vi tar det med når vi reviderer regler og fremgangsmåter.
     
    Årsaken til at jeg ikke tok med mailen jeg svarte på, var at jeg fikk den videresendt fra moderatorteamet i et annet mailsystem, og opprettet en ny mail direkte til deg i dette mailsystemet jeg svarer fra nå.
     
    Hilsen Forumansvarlig
     
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sent: tirsdag 9. mars 2021 06:20
    To: NO – EHM Kvinneguiden <kvinneguiden@egmont.com>
    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; elh <elh@forbrukertilsynet.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>; Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>; admin@defendfreespeech.org.uk; Ueland, Hanna NO – EHM <hanna.ueland@egmont.com>; cap@egmont.com; NO – EHM Administrasjonen (PF) <firmapost.EP.oslo@egmont.com>; Receptionen DK – EM <Reception.ep@egmont.com>; Abo-bladkiosken <abo-bladkiosken@egmonthm.no>
    Subject: Re: Forklaring på “blåbærkratt” på Kvinneguiden
     
    Hei,
    det virker jo som en utrolig idiotisk ting, å gjøre, hadde jeg nær sagt.
    For det er jo noe som heter yttringsfrihet.
    Så hvis dere kunne ha sletta det negative, (på vanlig måte).
    Og så latt det konstruktive bli stående.
    Istedet for å gjøre noe så åndssvakt, (som å erstatte mitt navn, med ‘blåbærkratt’, det er jo også som noe slags mobbing, må jeg si).
    Så dette må jeg klage på.
    Dette er metoder som Stalin & Co., i det gamle Sovjetunionen, ville vært stolte av.
    (Og sikker også Hitler).
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det er vel også en god skikk, å ta med mailen man svarer på, i sin mail.
    Hva er deres referanse her?
    Her er det ‘uskikk-bonanza’ fra Egmont, må jeg si.
    Skjerpings!
     
    man. 4. jan. 2021 kl. 12:09 skrev NO – EHM Kvinneguiden <kvinneguiden@egmont.com>:
    Hei
    For seks-sju år siden innførte vi et filter på forumet som gjør nettopp det du sier, erstatter ditt etternavn med ordet «blåbærkratt». Ordet er tilfeldig valgt, men dette ble gjort fordi det på den tiden ble laget veldig mange tråder, trollet om og tullet med deg og din blogg. Folk som utga seg for å være deg osv.
    Dette anså vi som belastende for deg, derfor la vi inn dette filteret.
     
    Det førte til at folk sluttet å skrive negative tråder om deg, og at latteriliggjøringen opphørte.
     
    Vi innser at det kan fremstå som en noe snodig taktikk, men den var altså for å beskytte deg mot all negativiteten som oppsto.
     
    Hilsen forumansvarlig

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen