johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Hi Erik Dagmar. Reminder for your invoice #INV-29273!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. september 2021 kl. 20:48
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Openaccount <reachout@envoice.in>
    Date: fre. 24. sep. 2021 kl. 02:05
    Subject: Hi Erik Dagmar. Reminder for your invoice #INV-29273!
    To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
    Erik Dagmar
    This is a friendly reminder that the invoice INV-29273 is overdue.
    Please submit the payment so your service can continue without interruption.
    If you have problems making this payment, please contact us to help us understand the situation and assist you with it.
    Invoice: INV-29273
    Amount Due: 850 USD
    Due By: 7/26/2021 12:00:00 AM
    Pay this invoice
    INVOICE INV-29273
    If you have any questions about this invoice, simply reply to this email.
    Best regards,
    Openaccount
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    SV: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker! CRM:0342000437
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. september 2021 kl. 15:08
    Til: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>
    Kopi: svc.no.nova@lowell.com, kundesenter.no@lowell.com, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post@finkn.no, lbf@lbf.no, kundeservice@hafslundstrom.no, hrwuk@hrw.org, amnestyis@amnesty.org, post@sivilombudsmannen.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@baerum.kommune.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
    Hei,
    etter at jeg sendte den forrige mailen, så har jeg fått en faktura fra Norgesenergi (med fakturadato 13. september).
    Og de har fakturert strøm fra 1. august og nettleie, (fra Elvia), fra 1. juli.
    De skriver at jeg har gjort et godt valg.
    Men jeg har ikke byttet strøm-leverandør.
    Men det er mulig at kommunen kan ha gjort det.
    De byttet dørlås her, på begynnelsen av coronaen, uten å sende noe skriftlige, (kun noen kryptiske talebeskjeder la de igjen, som jeg trodde måtte være angående en Erik i Sandvika, eller noe, for det ga ikke noe særlig mening).
    Så dette er muligens noe slags uskikk, (eller noe lignende), fra kommunen.
    Hvis ikke det er noen nett-troll som har tullet.
    På husleie-kontrakten står det at kommunen ønsker å bytte til LOS, men det er mulig at de liksom har ombestemt seg, før de skrev ut den kontrakten, selv om det kanskje ikke gir så mye mening.
    Men de har kanskje en slags hersje-kultur).
    Erik Ribsskog
    søn. 19. sep. 2021 kl. 12:59 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:
    Hei Erik,
     
    Takk for at du tar kontakt med oss.
     
    Vi trenger ditt kundenummer hos oss for å kunne se på dette.
    Dersom du er kunde hos oss og Nav skal betale må Nav kontakte oss slik at vi får registrert fakturainformasjonen til Nav.
    Hører fra deg.
     
    Ønsker deg en fin dag!
    Vennlig hilsen 
    Hege | Kundebehandler
    T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
    LOS AS 
    Kjøita 18, 4630 Kristiansand
    Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
    los.no | Facebook: losenergi
    Åpningstider
    T: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00
     
      ——————- Opprinnelig melding ——————-
    Fra: eribsskog@gmail.com;
    Mottatt: Sun Sep 12 2021 00:46:20 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
    Til: svc.no.nova@lowell.com;
    Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; kundesenter.no@lowell.com; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no; lbf@lbf.no; kundeservice@hafslundstrom.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no;
    Emne: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    Hei,
    jeg viser til Deres brev fra 3. september.
    (Se vedlegg).
    Dette har jeg forklart om, i min mail, (se videresendt melding).
    Det virker som at dere ignorerer det jeg har skrevet der.
    Det er som sagt Nav Bærum som har forpliktet seg til å betalte min strøm-regninger, (siden høsten 2018).
    Og jeg har levert disse regningene i tide, hver måned, siden august/september 2018.
    Det er heller ikke jeg som har inngått strøm-avtalen personlig.
    Det må være kommunen som har gjort det, (i mitt navn).
    Og i den fornyede leie-kontrakten, (fra forrige måned), så står det, at Bærum kommune sin boligbistand-avdeling forbeholder seg retten til, å bytte strøm-leverandør, (på vegne av meg), til et firma som heter LOS, (som visst lover en måned gratis strøm osv.).
    Jeg vet ikke om det er det som har skjedd her, og at Hafslund ikke har fått med seg dette.
    Jeg har ikke fått noe informasjon fra kommunen, om når de akter å bytte til LOS.
    Men de er generelt dårlige til å informere, (her ute i Bærum), vil jeg si.
    Blant annet så har jeg bare overtatt kabel-TV-kanalene til den forrige beboeren.
    Jeg har ikke inngått noen kabel-TV-avtale, i mitt eget navn.
    Jeg har bare overtatt de kanalene som den forrige beboeren liker.
    Jeg liker for eksempel MTV-kanalene.
    Men siden at Bærum kommune ikke har gitt meg noe informasjon om den TV-avtalen som foreligger for leiligheten, så har jeg ikke kontaktet Telenor om dette, (siden at jeg da ikke har noen ordentlig referanse, å oppgi).
    Så dette er at Bærum kommune gjør det på en bestemt (dum) måte, for kommunale boliger, og så har de lagd noe surr.
    Og så får jeg innkassovarsel.
    Det er jo latterlig.
    Det var også det samme, når det gjaldt plen-klipping.
    De ga meg en svær perm, med informasjon, når jeg flytta inn.
    Men det stod ikke et ord om hvem som har ansvaret for å klippe plenen her.
    Så jeg lurte i førsten på om jeg måtte kjøpe meg en gressklipper, eller ikke.
    (Før det plutselig dukka opp noen, (antagelig fra kommunen), som klipte plenen.
    Og etterhvert så dukka de opp med trykkluftborr, (for å bytte noen heller utafor leiligheten), sånn at jeg fikk hjernerystelse, mer eller mindre).
    Og dette kunne jeg jo ha spurt de om.
    Men de løy på visningen, om at det var gardinstang i stua, og en del annet.
    (Og de hadde visningen etter kontrakt-underskrivelsen).
    Så jeg ble litt frika ut, (for å si det sånn).
    Men nå håper jeg at dere skjønner, at det er Nav Bærum som dere må kontakte.
    Det er de som har ansvaret for å betale disse strøm-regningene.
    Dette opplyste jeg også om i den forrige mailen.
    Så at dere skal ha så tungt for det, det høres rart ut, må jeg si.
    Bærum kommune sin bolig-bistand-avdeling, (som de kaller det), holdt tidligere til hos Nav, men de holder nå til i Brambini-gården, (heter det vel).
    Det er et slags anneks til rådhuset, som er oppkalt etter Bærums italienske ‘grunnlegger’ Brambini.
    Så er litt inspirert av denne italienske linken, og gjør ting på en litt unorsk måte, kan det virke som.
    Men dere må nesten likevel kontakte Bærum kommune, om disse regningene, siden at det er deres ansvar å betale disse.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 31. aug. 2021 kl. 06:20
    Subject: Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    To: <svc.no.nova@lowell.com>
    Cc: <sfovpost@statsforvalteren.no>,post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
     
    Hei,
    denne saken har jeg sendt om til Hafslund, (og Statsforvalteren).
    Det er sånn, at Nav Bærum har forpliktet seg, til å betale mine strøm-regninger, ifølge forskjellige vedtak.
    Så her er det en glipp, (eller to glipper), fra Nav.
    Jeg har levert strøm-regningene, en gang i måneden, hos Nav.
    (Jeg har reist til Sandvika, og levert de selv).
    Og det har funka greit, i tre år nå.
    Men nå har visst Nav fått nok, av sine egne vedtak, og begynt med noe slags oppvigleri, og nekter visst og betale, disse strøm-regningene.
    Men det burde egentlig bare være å kontakte Nav.
    Jeg kan skaffe kopi at de nevnte vedtakene, hvis det trengs.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ble litt frika ut av, at dere skriver mail-adressen min, på en sånn rar måte.
    Hvorfor har dere klistra personnummeret mitt, inn i mail-adressen.
    Det er ikke noe jeg har for vane å gjøre, (for å si det sånn).
    Hvorfor har dere gjort noe så merkelig, lurer jeg.
    Skjerpings!
    PS 2.
    Her kan dere se mailen som jeg sendte Statsforvalteren og Hafslund, (blant annet), om dette, for noen dager siden:
    ‘Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Oppdatering/Fwd: Klage
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>25. august 2021 kl. 01:16
    Til: sfovpost@statsforvalteren.no
    Kopi: “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kundeservice@hafslundstrom.no
    Hei,
     
    foreleden dag, så fikk jeg et nytt inkassovarsel, fra Hafslund, i posten.
     
    Siden høsten 2018 så har jeg som sagt leiet kommunal bolig, av Bærum kommune.
     
    Og siden at jeg går på sosialen, så har de betalt strøm og husleie.
     
    (I følge X antall skriftelige vedtak.
     
    Som Nav nå har begynt å tulle med).
     
    Jeg har da to ganger per måned, dratt ned til Sandvika, for å levere husleie-faktura og strøm-faktura, til Nav.
     
    Og det har funka bra.
     
    Helt til nå nylig, når Nav liksom har fått ‘mensen’, kan det virke som.
     
    Når det gjelder inkassovarselet i vedlegg-filen.
     
    Så var det sånn, at jeg leverte den fakturaen, i postkassa til Nav Sandvika, på 23. juli.
     
    (Jeg ser på nettbanken nå, at jeg kjøpte en enkeltbillett, i Sandvika, den dagen.
     
    Etter å ha gått ned dit, for å få litt ‘Corona-trim’.
     
    For å si det sånn).
     
    Så Nav har skulka to innbetalinger på rad, (til Hafslund), kan det virke som.
     
    Så om de har blitt jihadister der, eller hva det kan være.
     
    Dette må jeg klage på.
     
    Det er jeg som får smellen her, (ved at jeg får inkasso-varsler og det som verre er).
     
    Så dette må jeg klage på.
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Det er også sånn, at Nav er innadvendte, når det gjelder å forklare om, når de trenger å motta disse regningene, i forhold til faktura-datoen.
     
    Man skulle kanskje tro at de ville informere om sånt.
     
    Men nei.
     
    Og de har også en konvertert forslags-postkasse der, som de, (en Nav-Steinar, med kroppsarbeider-fysikk), maner folk til å bruke, når man går for å levere bilag, på konvensjonelt vis, i resepsjonen.
     
    Og angående når man skal bruke denne konverterte forslags-postkassa, det er de også innadvendte angående, vli jeg si.
     
    (Man skulle kanskje tro at de ville informert om dette, i et møte, eller noe.
     
    Men nei).
     
    Men det er kanskje fordi at vi mer eller mindre er i union med Tyskland nå, og at de liksom har blitt nazister.
     
    Noe sånt.
     
    Dette må jeg klage på.
     
    Det var også sånn, at jeg for mer enn ti år siden, (da jeg bodde i England), prøvde å få utbetalt min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).
     
    Men da begynte de, (hos Nav), bare å kveme, etter alle kunstens regler.
     
    Så det var ikke mulig å få noe klart ut av de.
     
    Og jeg har lest på nettet, (noen som heter Nasjonale Varslingsgruppe har skrevet om dette), at Nav reduserer sosial-støtte-satser, for varslere/høyre-folk, (som meg), fordi at denne typen varsling, ikke er i overenstemmelse, med den kommunistiske tanken, om hva som er politisk korrekt.
     
    Så dette kan muligens være, at Nav liksom, har blitt Nord-Koreanske.
     
    Noe sånt.
     
    Så dette må jeg klage på.
     
    Skjerpings!
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 25. jul. 2021 kl. 03:16
    Subject: Klage
    To: <sfovpost@statsforvalteren.no>
    Cc: post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
     
     
    Hei,
     
    siden 2018, så har jeg bodd, i en kommunal bolig, på Bekkestua.
     
    Og man skal da levere strøm-regninger og husleie-regninger til Nav.
     
    (Nav Sandvika har slutta med e-post, de tror visst at vi lever på 80/90-tallet.
     
    Så man kan ikke bare maile regningene.
     
    Og de har ikke forklart om disse kan sendes i posten.
     
    Men de har en ‘russisk’ postkasse, i en krok/gang der, som resepsjonistene begynner å gnåle om, hvis man prøver å levere et bilag, i den vanlige resepsjonen.
     
    Dette var en Steinar, som satt i resepsjonen, våren/sommeren 2018.
     
    Og den kundeservicen ble jeg litt paff/satt ut av, må jeg si.
     
    Så det må jeg klage på).
     
    Og Nav holder til i Løkketangen Senter, og de har også en postkasse #2 der, som står, i en av gangene, inne på senteret, (utafor Nav-lokalet).
     
    Dette er en postluke.
     
    Og den er litt trang/lang.
     
    Og noen ganger har Nav teip, inne i denne post-luken.
     
    Som om Emil i Lønneberga jobber der, og driver med sine hyss.
     
    Og det som skjedde, var at jeg postet en av Nav sine ‘skjema-konvolutter’, (som de sier at man skal bruke), på 22. juni.
     
    Og det var en strøm-regning, med forfall 24. juni.
     
    Og så fikk jeg juli-strøm-regninga i posten, for noen dager siden.
     
    Og da lå det et inkasso-varsel der.
     
    Nav hadde ikke betalt juni-regninga.
     
    De har bare kasta brevet mitt, (kan det virke som).
     
    Så jeg har fått inkasso-varsel.
     
    Og jeg har levert dem inkasso-varselet, (se vedlegg).
     
    (På samme måte, gjennom det hølet i veggen).
     
    Men jeg vet ikke om de har betalt den.
     
    Og jeg lurer på om de kommer til å kutte strømmen.
     
    Og jeg har muligens fått dårlig credit-score, på grunn av at Nav sitt tull, har ført til at Hafslund har sendt dette til et inkasso-byrå, (Lowell).
     
    Så jeg må klage på Nav her, og deres hyss/pøbel-streker.
     
    Dette er i tillegg til tidligere tull.
     
    ‘Nazistene’ hos Nav, nekter også å gi meg ordentlig tann-behandling.
     
    Så jeg har en hul tann i kjeften nå.
     
    Så jeg kan bare tygge på den ene sida av kjeften, (og der mangler jeg en tann, (selv om min onkel er tannlege), så det går mest i hakkemat, osv.).
     
    Og Nav, (ei Anita der vel), sendte meg også, til et hjem for narkomane, i 2018, (etter at Nav i Trondheim, hadde kasta meg i kulda for å dø, og jeg endte opp på Østlandet igjen, hvor Nav i Oslo sendte meg til Bærum igjen, siden at jeg var folkeregistrert her).
     
    Istedet for å gi meg støtte til herberge/hotell, som vel er vanlig.
     
    Så de er ondskapsfulle der, virker det som.
     
    Så det må jeg klage på.
     
    Jeg blir også forfulgt av noen nett-troll, som har bestilt masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), under Corona-en.
     
    Og jeg har tidligere fått fem timer fri rettshjelp av dere, i forbindelse med en omsorgssvikt-sak.
     
    Men advokaten, (ei Ida Valen Rukke), svek, (hu bytta arbeidsgiver, og den gamle arbeidsgiveren stjal omsorgssvikt-saken, uten å gi meg erstatning), og dere har etter dette nektet meg fri rettshjelp, uansett hva det gjelder.
     
    Og jeg har også hatt problemer med humørsyke/korrupte byråkrater i forbindelse med arve-saker, arbeids-saker, og det ene med det andre.
     
    Uten å få noe fri rettshelp, (når jeg har klaget til dere).
     
    Så det er ikke sånn, at det første jeg tenker på alltid, er å klage til dere.
     
    Så dere får prøve å slutte å være så gjerrige når det gjelder å gi meg fri rettshjelp, (og denslags).
     
    Skjerpings!
     
    Erik Ribsskog
     
    IMG_20210825_0001 paint.jpg
    638K ‘.
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
    Date: man. 30. aug. 2021 kl. 08:49
    Subject: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) – unngå at kravet øker!
    To: Ribsskog Erik Løvenbalk <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
    Du har kr 2 963,80 ubetalt til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) og du risikerer at gebyrene øker. Dette kan vi unngå!
    Vipps eller betal med kort:
    Logg inn med BankID på https://min.lowell.no.
    Betal gjennom banken din:
    Beløp: 2 963,80
    Konto: 63180520351
    KID: 0136068872052410068
    Kan du ikke betale nå, eller har du spørsmål?
    Chat med en rådgiver fra https://min.lowell.no, eller ring oss på 23171010.
    Hilsen oss i Lowell Norge AS
    ————————————
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013606887205241006164
    KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1300000000391
    NB: Oppgi alltid saksnummer 36068872 ved henvendelse til oss.
  • IMG_20210922_110915

    PS.

    Som det står overfor, så var min farfar Øivind Olsen snekker.

    Og han jobba, (på den tida), i sløydsalen visstnok, på Jebsen sin skole, (gamle Berger skole), med å produsere stamper, til bruk i tekstilproduksjonen.

    Så det er mulig, at min farfar, dukka opp på tekstilfabrikken, med noen ny-snekrede stamper.

    Og så ble min farmor kanskje begreistra da, siden at de fikk så fine stamper, (til å legge tøyet i, var det vel muligens).

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Siden at min farfar holdt til, i sløydsalen, på gamle Berger skole.

    Så kan det kanskje ha vært sånn, at det var Berger-guttene, som snekret disse stampene.

    Og at min farfar ledet arbeidet, (som en slags sløyd-lærer).

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. september 2021 kl. 01:03
    Til: post@girlit.no
    Kopi: svar@girlit.no, kundeservice@fyrklovern.no, janna.aarvik@pwc.com, johanne.njolstad@pwc.com, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, ludvigsen@mailpack.no
    Hei,
    jeg viser til Deres betalingspåminnelse, uten dato.
    (Se vedlegg).
    Dette er det ikke jeg som har bestilt.
    Det er noen jævler/nett-troll som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Så det er nok det som har skjedd her også.
    Jeg sender all dritten tilbake, så dette skal dere ha fått i retur.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    IMG_20210923_0001 paint.jpg
    546K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20210923_0001 paint

  • Exif_JPEG_420

    PS.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210922_105748

    PS 2.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210922_105906

    PS 3.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210922_110059

    PS 4.

    Etter at jeg hadde leid, av Berit og Gunnar Jorås, i noe sånt som et halvt år, (på Abildsø), studieåret 1989/90.

    Så dristet jeg meg til å spørre Gunnar, (han pleide ganske ofte å henge utafor huset dems), om han/de ville bli med på, å spleise, på å få MTV.

    (Noe sånt).

    Dette er jo noen år siden.

    Men jeg hadde jo hatt MTV i Uelands gate.

    Og jeg savnet det i Enebakkveien, da.

    (For å si det sånn).

    Og da var det vel sånn.

    At plutselig en dag, så dukka Svein opp der, (eller om det var en av brødrene), og installerte en ny boks, i veggen, sånn at jeg kunne få inn blant annet MTV.

    (Noe sånt).

    Så det tror jeg at de andre som leide der etter meg, antagelig var fornøyd med.

    Selv om det vel var sånn, at jeg lå og sov, når Jorås-faren og sønnen, dreiv med dette.

    (For å si det sånn).

    Noe som var litt flaut.

    (Må man vel si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 5.

    Svein Jorås har visst drevet en kjede på 29 pizza-restauranter i Rogaland, (i tillegg til å være deltids-elektriker for foreldrene):

    29 i rogaland

    https://www.byas.no/aktuelt/i/VbXVW1/flere-stoerre-pizzakjeder-har-startet-opp-i-stavanger-og-sandnes-naa-ko

    PS 6.

    Det kan kanskje ha vært på grunn av noe med pizza-imperiet til Svein Jorås.

    (Det er jo ikke sånn at 28 Pizza er like kjent som Peppes Pizza, for eksempel.

    Så Svein Jorås tapte kanskje pizza-krigen mot Peppes, (og/eller Pizza-Expressen), osv.

    Noe sånt).

    At Berit og Gunnar Jorås sa, på visningen, (kan det vel ha vært), at Berit ikke tålte matlukt.

    For jeg var på den tida veldig glad i Pizza Grandiosa.

    Og min far mente at Abildsø var nærme NHI/Frysja, (noe Abildsø ikke var).

    (Så derfor var vi bare på visninger på Abildsø.

    For å si det sånn).

    Og det kan være, at Berit og Gunnar Jorås, var veldig lei av pizza, på grunn av at sønnen sitt pizza-imperium, hadde gått under.

    Og at derfor ikke ville bli minnet om dette.

    Og at de derfor ikke tålte _pizza-lukt_.

    Og så sa de til meg, at de ikke tålte matlukt.

    (Noe sånt).

    Og sa var de litt bondske, på Abildsø gård, (det var også gateteater i trappe-oppgangen),  på den andre visningen, (tidligere på visnings-dagen).

    Og studiestart nærmet seg raskt.

    (Jeg ble satt opp til å jobbe heltid, (mot min vilje), på CC Storkjøp den sommeren.

    Når jeg egentlig ville bruke mer tid, på å forbrede meg til NHI-studier, inne i Oslo.

    Ved å få leiligheten, og møbler/kjøkken-utstyr og andre praktiske ting, i orden.

    Sånn at jeg var utvilt/forberedt og effektiv, ved studiestart.

    Men de andre i slekta mi, var ikke med på dette.

    Så de så visst ikke på dette med studiene mine, som noe særlig viktig, (kunne det virke som).

    Selv om vi var en fabrikkeier-slekt, så hadde vi kanskje ikke så mye penger, (noe jeg ikke hadde full oversikt over).

    Så de ville kanskje at jeg skulle jobbe hele sommeren, av økonomiske årsaker.

    Mens jeg vel mente at jeg hadde litt å gå på der, siden at min far nettopp hadde solgt ‘min’ leilighet på Bergeråsen, (uten å spørre meg), og vi var jo som nevnt en slags fin fabrikkeier-slekt.

    For å si det sånn).

    Så det ble til at jeg likevel valgte ekteparet Jorås, (som vel da var pensjonister), sin hybel.

    (For jeg hadde ikke så mye valg.

    For å si det sånn).

    Men da ble det til at jeg bare kjøpte noen tebriks, som kveldsmat, (på Olof Lorentzen, på Oslo City).

    Og disse rev jeg vel bare i to, på rommet mitt.

    (For å ikke plage den pene Tone, (het hu vel muligens), som jeg delte bad og kjøkken med.

    Jeg hadde syntes at det var flaut, hvis hu hadde klagd på, (til husverten), på at jeg var innpåsliten, for eksempel).

    Og så åt jeg disse tebriksene med noe god kylling-salat, som Olof Lorentzen hadde.

    (Dette var muligens en kopi av den britiske coronation chicken-retten.

    En forrett, (var det vel), som ble servert ved dronning Elizabeth sin kroning.

    Noe sånt.

    Og den kylling-salaten lager alle ‘sandwich filler-fabrikkene’ i England.

    Men i Norge så lager Delikat, (og Den-Ja), bare italiensk salat og rekesalat, osv.

    De lager ikke kyllingsalat.

    Og da jeg fikk jobb på Matland/OBS Triaden, høsten 1990.

    Så kjøpte jeg noen ganger lunsj-mat i ferskvareavdelingen, (som var outsourcet til en litt sliten næringsdrivende/romeriking).

    Og så spurte jeg, om det ikke hadde vært en ide, om de hadde kyllingsalat i disken, (som på Olof Lorentzen).

    (Og jeg spurte vel også en annen gang, om kyllingbryst, (det vil si kylling-filet).

    Som vel også Olof Lorentzen hadde).

    Men det viste seg, (jeg fikk en fast lørdagsvakt i ferskvareavdelingen selv, høsten 1991).

    At de kun solgte salater, som var produsert av Delikat, (var det vel).

    (Og Delikat lagde som nevnt ikke coronation chicken).

    Med unntak av noen ganger, når de lagde skinkesalat.

    (De hadde ei dansk ferskvare-dame der, som muligens lagde dette).

    Noe salat-pålegg-fabrikkene i Danmark produserer.

    (Men ikke de i Norge.

    Eller, italiensk salat (med kjøtt), er kanskje en slags skinkesalat med lite skinke i.

    Noe sånt).

    Så Matland var visst litt danske.

    Mens Olof Lorentzen var litt engelske.

    Noe sånt.

    Og den egenproduserte skinkesalaten hadde noen ganger snerk på seg.

    Så den ble noen ganger litt stemoderlig behandlet, (av lederne i OBS Triaden sin ferskvareavdeling).

    Kunne det virke som).

    Og siden at jeg ikke åt Pizza Grandiosa, (eller mine andre favoritt-middager som trønder-sodd, som CC Storkjøp solgte mye av, av en eller annen grunn), etter NHI.

    Så var jeg skrubb-sulten, hver morgen.

    Så når jeg måtte bytte buss, på Jernbanetorget.

    Så ledet magen min meg, til hamburger-restauranten Wendys, på Oslo City.

    Hvor jeg pleide å kjøpe en burger, med grovt hamburger-brød, (for jeg prøvde å være sunn), til brunsj.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Jorås-familien solgte visst etterhvert huset sitt på Abildsø, (fra Røyken og Hurums Avis 27. juni 2019):

    flytta til sætre

    https://eavis.rha.no/titles/roykenhurumsavis/6111/publications/945/pages/8

    PS 8.

    Berit Jorås var visst 88 år, i 2019, (står det i PS-et overfor).

    Så da var hu vel 58 år, i 1989, (da jeg leide av de på Abildsø, og hu ikke tålte matlukt).

    Og hu var vel husmor da, (sånn som jeg husker det).

    Men vanlig pensjonsalder er vel 67 år.

    Så det er mulig at Berit og Gunnar Jorås hadde slutta i jobbene sine, (for Husqvarna vel), og heller levde av oppsparte midler samt leie-inntekter.

    (De hadde to hybler i første etasje.

    Hvor jeg og hu ‘Tone’ bodde.

    Og de hadde også et lite hus, (var det vel), i hagen, hvor en ganske ung buss-sjåfør, (for Oslo Sporveier), bodde.

    Han buss-sjåføren, (som var norsk, selv om det kanskje ikke er så vanlig med norske buss-sjåfører lenger), pleide noen ganger, å tute/hilse på meg, (nede ved Jernbanetorget), når han kjørte rundt i de røde sporveien-bussene.

    Husker jeg).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Gunnar Jorås var visst født i 1927.

    Så han fylte 62 år, i 1989, (da jeg leide av dem, på Abildsø).

    Så det er mulig, at Gunnar Jorås, ble pensjonist, noen år før tiden.

    Det var vel sånn, at min morfar også førtidspensjonerte seg, da han var i den alderen.

    (For å si det sånn).

    Så det er mulig at han Gunnar Jorås, (som hilste på meg i kassa, på OBS Triaden, på åpningsdagen, da Matland ble til OBS Triaden, (høsten 1990), og klagde på at jeg hadde glemt å levere adresse-forrandringsskjema, til Folkeregisteret, etter at jeg hadde slutta å leie hos dem), benyttet seg av en slags førtidspensjons-avtale.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 10.

    Her er mer om dette, (fra Aftenposten 24. januar 2012):

    gunnar jorås dødsannonse

    https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/87024/43/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D&query=jor%C3%A5s

    PS 11.

    Det kan muligens ha vært han Tore Jorås.

    (Som er nevnt i dødsannonsen overfor).

    Som var han elektriker-sønnen, som fiksa MTV i min hybel, (vinteren/våren 1990, eller noe lignende).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 12.

    Tore Jorås er nå skilt, (kan man se i dødsannonsen i PS 10), men før det så hadde han visst en svigerfar fra Polen, (og ei kone som het Wanda f. Zacharski):

    tore sin svigerfar var visst fra polen

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen