johncons
  • PS.

    Som jeg har blogga om et par ganger tidligere.

    Så var det sånn, at min studiekamerat Dag Anders ‘Dagga’ Rougseth, (vokalisten i Autopulver).

    Han hadde noen lyd-filer, på sitt student-område, på HiO IU sin server.

    (Noe jeg tilfeldigvis la merke til, en gang, som vi drev med et eller annet gruppearbeid.

    I en av HiO IU, (hvor jeg studerte fra høsten 2002 til våren 2004), sine datasaler).

    Og da spurte jeg Dagga, om hva dette med Rammsund var, (husker jeg).

    Og da svarte Dagga: ‘Har du hørt om Rammstein?’.

    (Noe sånt).

    Og da svarte jeg vel, at jeg hadde hørt om de.

    (For jeg så mye på MTV2/M2, (siden at min parabol-antenne-avtale gjaldt for alle Filmnet-kanalene, men ikke for alle MTV-kanalene).

    Og jeg hadde også en bekjent, ved navn David Hjort, som digga Rammstein.

    For å si det sånn).

    Og da sa ikke Dagga noe mer.

    Men det er mulig, at hvis Dagga hadde sitt eget platestudio, (i oppgangen ved siden av leligheten hans, i Uelands gate).

    (Noe det nesten kunne virke litt som, fra en slags konkursbegjæring, (mot Dagga), fra høsten 2003, (var det vel).

    En konkursbegjæring som jeg en del år seinere har funnet på nettet.

    For å si det sånn).

    At Dagga muligens hjalp Rammsund, (som jeg nå fant ut at var et Rammstein coverband, (jeg trodde da at dette var Dagga sin egen musikk)), med å produsere musikk.

    Eller om Dagga hadde fått tak i noen Rammsund-sanger, fra et eller annet sted.

    Og så lasta de opp, på høyskolen sin server.

    Hm.

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det var visst Dagga som forlot de fire andre i Autopulver, (kan det virke som):

    dagga forlot autopulver

    https://www.autopulver.com/nomorepulver.html

    PS 3.

    Dagga blir her sammenlignet med Morten Harket:

    dagga morten harket

  • klikkbare deloverskrifter rettighetssaker johncons.net

    https://johncons.net/rettighetssaker.html

    PS.

    Jeg har også gjort det samme når det gjelder Bøker-siden:

    bøker gjort det samme 2

    https://johncons.net/boeker.html

    PS 2.

    Når det gjelder memoar-bøkene mine.

    Så kommer Min Bok 2 og Min Bok 3 i nedlastbare versjoner, seinere i år, (på nettstedene mine).

    (Er planen ihvertfall).

    Men først så skal jeg gjøre om mobil-nettstedet og mirror-nettstedet sitt mobil-nettsted.

    Sånn at de nettstedene også får klikkbare del-overskrifter.

    (For å si det sånn).

    Noe som nok gjør de nettstedene litt mer brukervennlige, (og mindre frustrerende), å surfe på.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Og på nyåret, så er det meningen, at johncons-web og mirror-nettstedet, skal få den nye footeren, (som jeg satt på mobil-nettstedene i fjor).

    Og dette arbeidet med webdesign og bøker.

    Det blir innimellom at jeg også blogger om nettmobbing, handletur-skildringer, mobilbilder og slektsforskning, osv.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Jeg kikka litt på johncons.net nå.

    Og det er litt kaos, når det gjelder del-overskriftene.

    Noen er i h3-størrelse og noen i h4-størrelse.

    Så etter å ha jobbet med footere, på nyåret.

    Så blir det nok til at jeg ser gjennom disse del-overskriftene.

    Sånn at alle blir i h3-størrelse.

    Og at de klikkbare muligens blir blå.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Siden at det er litt kaos, når det gjelder del-overskriftene.

    (Som jeg har skrevet om i PS 3).

    Så er det mulig at jeg bytter tilbake, til h4-størrelse, på del-overskriftene, på de seks meny-sidene, (tre på johncons-web og tre på johncons.net), før jeg gjør disse klikkbare, på mobil-nettstedene.

    Og så kan jeg eventuelt se an dette med del-overskriften seinere, (når jeg er ferdig med Min Bok 2, Min Bok 3 og footerne), osv.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • flytta til sveits

    PS.

    Jeg lurer på om det her er hu fra BI, som jeg delte bad og kjøkken med, den første tida jeg leide av Berit og Gunnar Jorås, på Abildsø, (fra Oslo Adressebok 1990/91):

    fra bi bad og kjøkken

    https://www.nb.no/items/701fb0456b3fe5fcc63d4ddb061c3399?page=617&searchText=%22enebakkveien%20239B%22

    PS 2.

    Sånn som jeg husker det, så hadde hu fra BI lysere hår, så det er mulig at hu Langslet bodde der, året etter, eller noe i den duren, (fra Akershus Amtstidende 24. oktober 1983):

    lysere hår

    Hu var et par år eldre enn meg, (som hu Tone Irene Langslet).

    Og så hadde hu permanent, (en slags 80-talls-frisyre, som nesten kunne minne om de frisyrene, som de mest feminine damene har, i western-filmer, osv.).

    (Noe sånt).

    Og så var hu veldig feminin, (i måten hu oppførte seg på og kledde seg).

    (Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Når det gjelder hu ‘hybel-dama’, (fra Abildsø).

    Så kan det ha vært sånn, at det var kjæresten hennes, (en som pleide å dukke opp der om kvelden,  i en folkevognboble, og banke på vinduet hennes), som gikk på BI.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • mora til per arne og liss heidi

    PS.

    En gang på midten/slutten av 70-tallet, mens jeg fortsatt bodde hos min mor i Larvik.

    Så var jeg på sommerferie-besøk hos min far og de, på Sand/Berger.

    Og min farmor Ågot, var veldig flink, når det gjaldt jula, (og lagde all mulig slags mat osv., i forbindelse med den høytiden).

    Men bursdager var hu ikke så flink på, (tørr jeg nesten å si).

    Og så er det sånn, at jeg har bursdag 25. juli.

    Og da måtte jeg mer eller mindre mase, (sånn som jeg husker det), for at min farmor skulle arrangere bursdag-fest.

    Og da var det sånn, at Per Arne og Liss Heidi dukka opp, i bursdagen min.

    Sammen med sin bestemor Signora, vel.

    Og disse kjente jeg ikke, (siden at jeg bodde i Larvik).

    Og det var sånn, at disse liksom elga på meg, hele veien, fra Bergeråsen, (hvor min far bodde), og bort til Roksvold på Sand/Høyen, (hvor min farmor bodde), i forkant av denne bursdagen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Høsten 1979.

    Så flytta jeg jo, fra min mor, (i Larvik), til min far, på Berger.

    Og en av de første dagene, etter det.

    Så dro min far på besøk, til hun i dødsannonsen.

    (Eller, det var vel ektemannen, som min far kjente best.

    Hvis jeg skulle tippe.

    Disse bodde over veien, for butikken til Odmund Larsen.

    For å si det sånn).

    Og dagen etter, (var det vel), så fortalte min far, (på kjøkkenet til min farmor Ågot).

    At Liss Heidi, (som vel da var i sju års-alderen), hadde lår, som en tretten-åring.

    (Noe sånt).

    Selv om det kanskje var litt rart, at min far, skulle se så nøye, på hu Liss Heidi.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Når det gjelder Rigmor Eastwood.

    (Og hennes enkemann Bertil Eastwood).

    Så var det også familievenner.

    (Må man vel si).

    Den første dagen, som jeg gikk på NHI, (i Oslo).

    (Høsten 1989).

    Så satt jeg på, med Bertil, i en gammel Amazon, inn til Drammen, (fra Sand), husker jeg.

    For jeg hadde nevnt for min far, at jeg måtte være tidlig i Oslo, (for jeg måtte finne ut hvilken buss jeg skulle ta opp til NHI Frysja, osv.).

    Og da mente min far, at jeg kunne sitte på med Bertil, (som antagelig jobba i Drammen), inn til Drammen jernbanestasjon.

    Det var vel egentlig sånn, at jeg kunne ha tatt bussen.

    Men jeg var nok vant til, å mase, på min far.

    Etter at han flytta, ned til Haldis Humblen, (våren 1980).

    Så var jeg litt såra, (må jeg si), siden at jeg da ble tvunget til å bo aleine, (fra jeg var 9-10 år gammel).

    Og både jeg og Haldis sin datter Christell, pleide vel, å mase ganske mye, på min far og Haldis.

    (Noe vi nok ikke hadde gjort.

    Hvis det ikke hadde vært en sånn rar familie-situasjon.

    Siden at min far flytta fra meg, og ned til Haldis Humblen, som hadde tre unger/avkom fra før, fra sine ekteskap med dansken Søren Snoghøj og sunnmøringen Oddbjørn Humblen.

    For å si det sånn).

    Jeg burde kanskje ha flytta inn, til Oslo, dagen før.

    Men jeg hadde ikke da fått nøklene, til Haldis sin leilighet, i Uelands gate.

    (Hvor jeg skulle bo fram til 1. september.

    Da jeg skulle leie en hybel, av ekteparet Jorås, på Abildsø).

    Min far kjørte inn til Oslo, litt utpå dagen, den første studiedagen min.

    Og så møtte jeg han, på en parkeringsplass, utafor Ila-komplekset.

    (Etter å ha vært på NHI.

    Og fått studentbevis, osv.

    Var det vel).

    Og så fikk jeg etterhvert nøklene, da.

    (Noe sånt).

    Og min far hadde vel også med stereoanlegget mitt, videospilleren min og TV-en min, (og muligens også noen klær).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Det er forresten mulig, at jeg bare ba min far om, å ta med TV-en og videoen min, (og ikke stereo-anlegget), til Uelands gate.

    (Siden at jeg bare skulle bo der, i en drøy uke).

    Og jeg visste fra tidligere, at de hadde MTV der.

    (De hadde ihvertfall Sky Channel der, på midten av 80-tallet.

    Husker jeg).

    Og videoen hadde jeg kjøpt, kun noen måneder tidligere, (for den første lønninga mi, fra CC Storkjøp, høsten 1988).

    Så den var ganske moderne.

    Så jeg fikk inn MTV, på videoen.

    Og så stilte jeg TV-en på video-kanalen, da.

    Og det var sånn, (husker jeg), at plutselig så dukka Depeche Mode-sangen: ‘Personal Jesus’ opp, på MTV, (mens jeg bodde i Uelands gate).

    Og da gikk jeg til telefon-kiosken på Kiellands Plass, (like ved).

    Og så ringte jeg til min søster Pia og hennes venninne Cecilie Hyde, (de var vel hos Cecilie og dem i Svelvik), som muligens var Norges største Depeche Mode-fan.

    Og sa Cecilie Hyde, at: ‘Depeche Mode har ikke noen sang som heter Personal Jesus’.

    Og så la hu muligens på.

    Så i Svelvik, så hadde de ikke MTV, på den tida, (høsten 1989), for å si det sånn.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • klikkbare deloverskrifter

    https://johncons.net/om.html

    PS.

    Det er et par sider til, som jeg har tenkt til å også gjøre dette på, på johncons.net.

    Og så har jeg tenkt til å gjøre det samme, på mobil-nettstedet og mirror-nettstedet sitt mobil-nettsted.

    Og da blir disse mobil-sidene, en del mer brukervennlige, (vil jeg si).

    (Når de får sånne klikkbare del-overskrifter.

    For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • christell første år på vgs

    https://www.nb.no/items/758065bb113a85101ea8b18d8cf06488?page=5&searchText=humblen

    PS.

    Hvis jeg skulle tippe.

    Så var det sånn at Christell gikk på videregående i Holmestrand, fordi at hu ikke hadde gode nok karakterer, til å komme inn på allmenn, i Sande, (som lå et par mil nærmere Berger).

    Det var ihvertfall sånn, at Christell gikk på Bjørknes privatskole, (i Oslo), i et år, (skoleåret 1992/93), for å ta opp fag, (etter videregående).

    (Hu var vel antagelig Russ 91.

    Siden at hu begynte på videregående, høsten 1988.

    For å si det sånn).

    Så hva hu dreiv med, skoleåret 1991/92.

    (Skoleåret etter at hu var russ.

    Og skoleåret før hu begynte på Bjørknes).

    Det kan man kanskje lure på.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Dette skoleåret, (1988/89).

    Så bodde Christell mye, hos sin eldre halvbror Jan Snoghøj, på Gulskogen, (i Drammen).

    Hu tok visst bussen en del, mellom Holmestrand og Drammen, (via Berger).

    (Det er kanskje derfor at hu ser litt trøtt ut.

    For bussen tok vel cirka en time, til Berger, (via Sande).

    Og så en time til, (med buss), fra Berger til Drammen.

    Og så en halvtime til, (med enda en buss), fra Drammen til Gulskogen.

    Noe sånt).

    For selv om hu gikk på skole i Holmestrand.

    Så hadde hu visst sett vraket, av bilen, til min tidligere klassekamerat Ole Tonny Bergum, (som døde i den ulykken, mellom Sande og Berger, som Christell så).

    Og siden at jeg gikk i Drammen, på en samarbeidsavtale, (var det vel), mellom Vestfold og Buskerud, det skoleåret.

    Så hendte det, at jeg hang litt, sammen med Christell, i Drammen sentrum, (husker jeg).

    Og på den tida som bildet overfor er tatt.

    Så dro hu meg med til en blomsterbutikk, i Strøget, på Bragernes.

    Og så skulle hu kjøpe en kaktus.

    Og den skulle hu barbere, og tre en kondom på.

    For det var tradisjonell gave, til jenter som fylte seksten år, mente Christell.

    Og det var kanskje hu med mørkt på, som står ved siden av Christell på bildet, som skulle ha den kaktusen, (tenker jeg nå).

    (Hvis ikke Christell tulla, og at hu mente seg selv.

    For hu fylte vel seksten år selv, den samme høsten.

    For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    At Christell er opptatt, av sånne politiske ting.

    (Som man vel muligens må si at Operasjon Dagsverk er).

    Det har jeg ikke snakka noe med henne om.

    Men jeg husker at som jentunge, så hadde hu et slags broderi, (eller hva det kan ha vært), med bilde av en hippie-jente på, (var det vel), samt et peacemerke, (som var nederst på broderiet).

    (Noe sånt).

    Denne plakaten, (eller om det var et slags tøystykke), pekte hu på for meg, en gang rundt 1980.

    (Kan det vel ha vært).

    Men hu sa ikke noe.

    (Hu var taus/hemmelighetsfull.

    Sånn som jeg husker det).

    Hu dro meg inn på rommet sitt, (en gang jeg var på besøk hos dem, siden at min far bodde der), og viste meg plakaten.

    Men hu sa vel ikke noe.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Hu Ann Katrin Rognan, fylte visst seksten år, i februar 1987, (mens Christell fortsatt gikk i åttende klasse, på Svelvik ungdomsskole), så da var det nok ikke henne, som den kaktusen var til, (fra Jarlsberg 11. februar 2021):

    februar 1971

    PS 5.

    Nå var det forresten sånn.

    At vi på Berger skole, (hvor Christell gikk i seks år, og jeg selv gikk på i snaue fire år, (siden at jeg først bodde hos min mor i Larvik, før jeg flytta til min far på Berger)).

    Vi hadde en lærer, som het Joakim Winters, (som jeg har blogga om tidligere).

    Og han var leder for Fellesrådet for det Sørlige Afrika.

    (Noe sånt).

    Så vi på Berger skole, lærte kjempemye om apartheid, (og Namibia), da.

    Vi fikk blant annet utdelt noen slags brett-spill, (muligens laget av kirke og undervisningsdepartementet), som vi måtte spille, (i en egen Namibia-uke), hvor det var om å gjøre, å ikke være neger.

    For da fikk man alltid masse straffe-poeng, osv.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette, (fra DT/BB 13. oktober 1981):

    egen namibia uke

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen