johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Velkommen til Talkmore
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. september 2021 kl. 15:31
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, postmottak@sd.dep.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, jsss@talkmore.no, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
    Date: man. 6. sep. 2021 kl. 03:42
    Subject: Velkommen til Talkmore
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Talkmore
    Hurra! Din aller første Talkmore-mail
    header image
    Velkommen til Talkmore, Erik Løvenbalk Ribsskog!
    Hjertelig velkommen til oss, og takk for bestillingen din! Vi kommer til å gjøre vårt aller, aller beste for at du skal trives på alle måter som kunde hos oss.
    Mobilnummer 40082531
    Abonnement Ubegrenset data Maksimal
    Dato 06.09.2021
    Firma
    Fornavn Erik Løvenbalk
    Etternavn Ribsskog
    Adresse (Sensurert av johncons-blogg)
    Postnr./-sted (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
    E-post eribsskog@gmail.com
    Passord til Mine sider (Sensurert av johncons-blogg)
    Bestillingen din er nå under behandling. SIM-kortet ditt vil du i løpet av kort tid få tilsendt til adressen oppgitt ovenfor. Dersom du har valgt SIM-kort i butikk må dette hentes og aktiveres via Mine Sider. OBS! SIM-kort i butikk er ikke mulig ved bestilling av Talkmore Familie.
    Full kontroll i appen
    Spørsmål?
    Sjekk ut denne videoen for en enkel oppsummering av hva som kan være lurt å huske på når du bytter mobiloperatør. Du kan også chatte med oss på talkmore.no eller ringe på 915 09 915.
    Spørsmål og svar
    Dersom du angrer
    Du har 14 dagers angrerett fra den dagen avtalen ble inngått (se dato i opplysningene overfor). Alternativt kan du ta en titt på dette angreskjemaet. Men husk: Hos oss har du uansett ingen bindingstid!
    Vilkårene finner du her
    Hos oss får du
    Full Telenor-dekning
    Full Telenor-dekning
    EU inkludert
    Roaming i EU/EØS, og fri tale til Norden inkludert
    Nettslett
    Nettslett inkludert
    1000 kroner mobilrabatt
    Alltid 1000,- i mobilrabatt
    Talkmore Strøm
    Talkmore Strøm – en rimelig, enkel og ærlig strømavtale
    5 % kundebonus med Enjoymore
    5 % kundebonus med Enjoymore
    Billig strøm fra Talkmore!
    Nå kan du også få strøm av oss, og som Talkmore mobilkunde får du den aller beste prisen!
    Det er enkelt og raskt å bytte, og vi ordner alt knyttet til din tidligere strømleverandør.
    Les mer og bestill strøm her
    Mine Sider
    Snakk med oss
    Nettbutikk
    Last ned app
    Talkmore
  • kjent i tønsberg

    https://www.nb.no/items/a898657823645d3dd6ead33863b7520f?page=3&searchText=ribsskog~1

    PS.

    Jeg har tidligere sett, at mine foreldre, satt inn fødselsannonse om meg, i Drammens Tidende.

    Men at de også gjorde det, i Tønsbergs Blad.

    Det visste jeg ikke.

    Jeg vet ikke om de da har ment, å liksom si fra, til min firemenning Kari Ribsskog Johansson f. Ribsskog og de, (i Melsomvik).

    (Noen fjerne slektninger, som jeg ikke har møtt.

    Og som min mor aldri nevnte.

    For å si det sånn).

    Hm.

    For jeg tror ikke at det var noen, (isåfall veldig få), på Berger, (hvor min far og de bodde), som leste Tønsbergs Blad.

    (For å si det sånn).

    Min far og de, (på Sand/Berger), abonnerte på Aftenposten, Drammens Tidende og Svelvik Nytt, på 80-tallet.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det var jo forresten sånn.

    At onkel Martin, gikk på Vestfold Landbruksskole, (i Melsomvik), på begynnelsen av 70-tallet.

    Så det er mulig at det var for at han skulle få med seg dette.

    Eller, onkel Martin er vel født våren 1955, (sånn som jeg husker det).

    Så sommeren 1970, så var han bare femten år.

    Så han bodde nok hjemme, hos sine foreldre, på Klokkarstua.

    (Hvis jeg skulle tippe).

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Da jeg flytta til min far og de, på Berger, høsten 1979.

    Så stod det en halvfull boks, med jordbær-Nesquick, bakerst i det øverste kjøkkenskapet, hos min farmor.

    (Noe sånt).

    Og det mente Martin, (i 2005), at var noe min mor, hadde kjøpt, i England, til han.

    Og min mor var au-pair i England, på slutten av 60-tallet.

    Da Martin var i fjorten års-alderen.

    Og det er egentlig ikke lov, å ansette så unge folk, lærte jeg som Rimi-butikksjef.

    (Hvis de er under femten, så er det barnearbeid.

    Så Rimi-distriktsjef Anne Kathrine Skodvin en gang.
    Noe sånt).

    Men Martin fulgte kanskje med på lasset liksom, da min far, ble sammen med min mor.

    Og min mor var visst en del på Roksvold, (hvor min farmor Ågot regjerte, med husarbeid og matlaging, osv.).

    Det var visst der, (hos Ågot, på den andre sida av fjorden, fra Klokkarstua), at min mor hadde blitt ‘kaffe-kjærring’.

    (Fortalte hu meg en gang, på midten av 90-tallet.

    Var det vel).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Mineblader.no – Takk for din bestilling! – Ordre: 400450
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 5. september 2021 kl. 20:48
    Til: KK <abo.kk@aller.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Aller Media Kundeservice <kundeservice@aller.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, Post Aller NO <post@aller.no>, info@aller.dk, abo.felles@aller.no, post <post@finkn.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, abuse@telia.com, dag.sorsdahl@aller.no, noss@deloitte.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@mediaconnect.no, gisle.hovik@mediaconnect.no, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no
    Hei,
    tidligere denne uken, så lå det en utgave av Kvinner og Klær, foran døra mi.
    (Se vedlegg).
    Og som jeg har sagt til dere, i den forrige mailen, (se mail-historie), så er ikke dette noe jeg har bestilt.
    Jeg har ingen interesse for dame-blader.
    Som jeg har sagt til dere mange ganger før, (det begynner visst å nærme seg hundre mailer nå).
    Så er det noen jævler/internett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og at dere skal ha så tungt for det, hos Allergruppen, at man må sende hundrevis av mailer.
    Det er en skam, (må jeg si).
    Jeg ønsker at dere opplyser meg om navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker, (selv om det er kjedelig å gjenta seg selv flere titalls ganger), at dere opplyser meg om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 31. aug. 2021 kl. 08:15
    Subject: Klage/Fwd: Mineblader.no – Takk for din bestilling! – Ordre: 400450
    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: KK <abo.kk@aller.no>, Aller Media Kundeservice <kundeservice@aller.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>, Post Aller NO <post@aller.no>, <info@aller.dk>, <abo.felles@aller.no>, post <post@finkn.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, <abuse@telia.com>, <dag.sorsdahl@aller.no>, <noss@deloitte.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <post@mediaconnect.no>, <gisle.hovik@mediaconnect.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Allershopping <noreply@allershopping.no>
    Date: man. 30. aug. 2021 kl. 06:59
    Subject: Mineblader.no – Takk for din bestilling! – Ordre: 400450
    To: <eribsskog+tulling@gmail.com>
    Hei Tilbakestående tulling, takk for din bestilling!
    NB: Har du valgt å betale via din mobilregning, må du svare “ja” på SMS for å bekrefte din bestilling. Blad(ene) blir sendt når vi har mottatt bekreftelsen. Dersom du har valgt fakturabetaling vil du motta faktura sammen med bladet.
    Ditt ordrenummer: 400450
    Ordredato: man, 08/30/2021 – 07:53
    KK – Helt år (26 utg) 979.00 kr
    Fakturagebyr 39.00 kr
    Subtotal 814.40 kr
    Herav MVA 203.60 kr
    Totalbeløp 1,018.00 kr
    Leveringsadresse:
    Tilbakestående tulling Erik Løvenbalk Ribsskog
    (Sensurert av johncons-blogg)
    (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
    Betalerens adresse:
    Tilbakestående tulling Erik Løvenbalk Ribsskog
    (Sensurert av johncons-blogg)
    (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
    Normal leveringstid på blader er 1-4 uker. Dette avhenger av utgivelsestidspunkt for bladet du har kjøpt.
    Vi skal gjøre vårt ytterste for at du blir fornøyd.
    Dersom du har kommentarer, ris eller ros må du gjerne sende en mail til kundeservice@aller.no.
    Lik oss på Facebook
    Følg oss på Twitter
    Mineblader.no
    Dersom du ønsker informasjon rundt kjøpsbetingelsene, se våre vilkår.
    http://www.allershopping.no/vilkar
    Dersom du har spørsmål vedrørende din ordre finner du informasjon og kontaktopplysninger, kontakt kundeservice.
    http://www.allershopping.no/kundeservice
    Allershopping.no – en nettbutikk eiet av Aller Media AS, organisasjonsnummer 910 119 877 MVA.
    IMG_20210902_192633.jpg
    1940K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20210902_192633

  • mor fra stange

    https://eavis.h-a.no/titles/hamararbeiderblad/11793/publications/23127/pages/58

    PS.

    Her er mer om dette, (fra Hamar Arbeiderblad 26. mars 1938):

    mer om vallset

    https://eavis.h-a.no/titles/hamararbeiderblad/11793/publications/3980/pages/4

    PS 2.

    Min firemenning Kari-Anne ‘Sula’ Ribsskog, (som visst også blir kalt Goiljklumpen), skrev et Ravi-aktig minneord, (fra Hamar Arbeiderblad 13. februar 2002):

    ravi 1

    https://eavis.h-a.no/titles/hamararbeiderblad/11793/publications/23130/pages/60

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    ravi 2

    (Samme link som overfor).

    PS 4.

    Kjell-Arild Ribsskog sin far Bjarne Magnus Ribsskog, (min morfars fetter), flytta visst ned til Brumunddal, fra Trøndelag, (fra Ringsaker Blad 15. desember 1979):

    flytta ned til brumunddal

    https://www.nb.no/items/b9081932354370578676b72f90639d8c?page=1&searchText=ribsskog~1

    PS 5.

    Bjørn Ribsskog, (som døde for noen år siden), mente at Bjarne Magnus Ribsskog drev slektsgården i Trøndelag, til sin død.

    Men det er mulig at Bjarne Magnus Ribsskog har bodd i Brumunddal, den siste tiden.

    Bjarne Magnus Ribsskog var visst lærer.

    Men om han var lærer i Brumunddal, (eller oppe i Trøndelag), det veit jeg ikke.

    Hm.

    Og Bjarne Magnus Ribsskog var visst skilt, (ifølge Bjørn Ribsskog).

    Det er mulig at Bjarne Magnus Ribsskog bodde i Brumunddal, (og jobbet som lærer der), og at han fikk noen, (for eksempel sønnen Olav Martin), til å drive slektsgården, (og nabo-gården).

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    skilt lærer

    https://johncons-blogg.net/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

    PS 7.

    Det var visst sånn, at min morfars fetter, ikke ville være bonde lenger, da han var i 40/50-åra, (fra Hadeland 2. oktober 1979):

    ville ikke være bonde lenger

    https://www.nb.no/items/f11db97fd37c3b1f2e0476f3e80e31cf?page=1&searchText=%22bjarne%20ribsskog%22

    PS 8.

    Det er forresten sånn.

    At min morfar også hadde, en annen fetter, som het Bjarne Ribsskog.

    Nemlig han skips-kapteinen nede i Melsomvik.

    (Som jeg har blogget en del om.

    Etter at hans oldebarn Sophie Ribsskog Johansson kontakta meg på Facebook, for noen år tilbake.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • dagga

    https://eavis.h-a.no/titles/hamararbeiderblad/11793/publications/22108/pages/66

    PS.

    Her er mer om dette:

    dagga 2 2

    (Samme link som overfor).

    PS 2.

    På HiO IU.

    (Eller, Dagga og jeg, jobba cirka like ofte, i min Rimi-leilighet, på St. Hanshaugen, (siden at jeg hadde et par brukbare PC-er, (og eget wifi-nettverk osv.), hjemme, for å si det sånn).

    Og vi jobbet også en gang, (når det gjaldt å lage en datamodell, blant annet), hjemme hos Dagga, (og Guro, het hu vel), i Uelands gate, (hvor Dagga var vaktmester)).

    Så snakket Dagga en del om, at han var musiker.

    (Og om at han hadde vært med i bandet Autopulver).

    Og jeg var jo op på #quiz-show, (på ef-net, irc).

    (Det var jeg fremdeles høsten 2002, (selv om #quiz-show, sin storhetstid vel da var forbi).

    Og det hadde jeg vært, siden sommeren 1997, deromkring.

    Det vil si i cirka fem år.

    For å si det sånn).

    Og Dagga hadde anbefalt meg, å laste ned sangen Remedy-Surgery, (var det vel), på Napster/mp3.

    (Dette var før YouTube ble oppfunnet.

    For å si det sånn).

    Og da spurte jeg et spørsmål, på #quiz-show, om hvilket band, som hadde den sangen.

    Og det var det en av de faste quiz-erne, som visste.

    Og vedkommende mente også, at Autopulver-sangen: ‘Flycatcher’, (var det vel muligens), var en: ‘Kongesang’.

    (Noe sånt).

    Og Dagga forklarte også om musikk-prosjekter, som han dreiv med.

    Blant annet så hadde han en musikk-fil, (på sitt hjemmeområde, på HiO sin student-server, var det vel), som het: ‘Ramsund’, (mener jeg å huske).

    Og da jeg spurte om det navnet.

    Så var det inspirert av Rammstein, (fortalte Dagga).

    (Han spurte: ‘Har du hørt om Rammstein’.

    Og det hadde jeg faktisk.

    Jeg lurer på om det var min tidligere Rimi-kollega David Hjort, som hadde ‘hypet’ det bandet.

    Noe sånt).

    Og Dagga ønsket også, at vår gruppe sin webdesign-oppgave, skulle være, om lyd-filer.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så Dagga var veldig opptatt, av ‘musiker-greier’.

    (I tillegg til å være en leder-type, som tok kommandoen, over de fleste gruppe-arbeidene.

    Sånn at jeg, (som tidligere butikksjef blant annet), måtte finne meg i, å være en slags ‘grov-arbeider’.

    For å si det sånn).

    Men Dagga nevnte ikke denne Wam/Rougseth-filmen, (‘Desperate Bekjentskaper’), med et eneste ord, (sånn som jeg husker det), i løpet av disse to HiO IU-årene.

    (Og det var heller ikke sånn, at noen av quiz-erne, (på #quiz-show), nevnte at Dagga også hadde laget film.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    PS 4.

    Sånn som jeg husker det.

    Så var det sånn.

    At Dagga, (som hadde en mor som jobbet på et bibliotek i Hamar-traktene), heller ikke fortalte noe om, at han hadde vært sivilarbeider.

    Jeg lurer forresten på om det var sånn, at Knut Hauge, (han med tegneserien Mille, i Pondus), på Matland/OBS Triaden, (hvor jeg jobbet fra 1990 til 1992), også var sivilarbeider.

    Jeg mener at han fortalte noe om det.

    (En gang, som det var lite å gjøre i kassa.

    Må det vel ha vært).

    Og de som blir sivilarbeidere.

    Er det ikke sånn, at de ofte, er noen slags hippie-typer?

    Hm.

    Så Dagga, (og Knut Hauge), er muligens hippier, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Dagga sitt band, hadde forresten Bertelsmann, (som jeg jobba for, (på Bertelsmann Arvato’s Microsoft Scandinavian Product Activation), i Liverpool, fra 2005 til 2006), som plateselskap.

    Og de hadde visst samme produsent som Kent.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 6.

    Her er mer om dette, (fra Ringsaker Blad 28. september 2000):

    kent og bmg

    PS 7.

    Enda mer om dette:

    PS 8.

    Og enda mer om dette:

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen