










PS.
Petra Gjedde, det var lillesøstera, til min mormor Ingeborg sin oldemor Maren Gjedde.
Og Petra Gjedde døde visst ung, (står det overfor).
(Hu levde visst fra 1845 til 1873, står det på Ancestry.com.
Så hu ble visst bare 27-28 år gammel.
Så man kan kanskje lure på, hva hu døde av.
For å si det sånn).
Og det står også, at hennes ektemann Carl Steensen-Leth fikk sparken, som rittmester, i militæret (i Danmark).
(Noe sånt).
Så her var det en del ting, å lure på.
(Må man vel si).
Og Petra Gjedde var moren til Sophie Steensen-Leth (født i 1870).
Og Sophie Steensen-Leth var mora til Jørgen Castenskiold, som gifta seg med prinsesse Dagmar (av Danmark).
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:

PS 3.
Min tipptippoldemor Maren Gjedde sin lillesøster Petra Gjedde.
Hu fikk også en annen datter, (nevnt i PS-et overfor), som het Petra Steensen-Leth, (som visst ble født det året moren døde).
Og hu ble gift, med Frederik Zytphen-Adeler, (som eide Dragsholm/Adelersborg slott).
Så jeg er visst i slekt med Adeler, på to måter.
Hu gifta seg jo, med den siste baron Adeler, (i Danmark), nemlig Holger Adeler.
En gang etter krigen, (var det vel).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Mer om min tipptippoldemor Maren Gjedde sin niese Petra Zytphen-Adeler f. Steensen-Leth:
PS 5.
Siden at hu Petra Steensen-Leth, ble født, det året, som mora, (min tipptippoldemors lillesøster), Petra Gjedde døde.
Så kan man kanskje tippe på, at min tipptippoldemors lillesøster Petra Gjedde, døde i barselseng, (som det vel heter).
(Det vil si i forbindelse med hu Petra Steensen-Leth, (den yngre), sin fødsel.
For å si det sånn).
Isåfall så er jo da det ene mysteriet, (fra det øverste PS-et), løst.
Da er det eneste ‘rare’/’mystiske’, som er igjen, det at han Carl Steensen-Leth fikk sparken, (som rittmester), i militæret.
(For å si det sånn).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

PS.
Hvis det var sånn, som det står, i artikkelen overfor.
At det var snakk om, at en Beichmann, skulle få jobben, som dommer, i ‘verdens høyesterett’, (som folkedomstolen i Haag ble kalt).
Så var det kanskje litt rart.
Det at tante Ellen, hadde hippie-bryllup, med Diderik Beichmann, i bestemor Ingeborg sitt 90 års-selskap, i 2007.
Hm.
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:

PS 3.
Brevet overfor, er fra 2008.
Og det var året før bestemor Ingeborg døde.
(For å si det sånn).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Meny sine ansatte tømmer søpla litt for sjelden, (kan det virke som):

PS 2.
Her har noen gått fra rotet sitt, (kan det virke som):

PS 3.
Meny kunne kanskje ha lært opp ferievikarene sine litt bedre, (for det bordet ser ut som noe, fra en gammeldags landhandel, må man vel si):

PS 4.
Enda en utømt søppelkasse, (og klistremerket er halvveis revet av, så dette ser litt lugubert ut, må man vel si):

PS 5.
Her var det rot:

PS 6.
Extra er heller ikke så flinke til å tømme søppelkassene sine:

PS 7.
Her var det rot:

PS 8.
Denne handlevogna hadde et ødelagt hjul, så den lagde en slags høy ‘humpe-lyd’, når man brukte den:

PS 9.
Her er mer om dette:

PS 10.
Jeg skulle pante tomflasker, men en kunde stod og hang der, (mens han teksta eller noe lignende), som om han var hjemme på rommet sitt, (eller hva man skal si):

PS 11.
Det var også noe tull med flaskeautomaten:

PS 12.
Det var også sånn, at en liten gjeng, (to unge menn og en ung dame), begynte å svirre i veien for meg, (på en teatralsk måte, må man vel si), når jeg skulle pante tomflasker:

PS 13.
Det er også sånn, at den dårlige handlevogna.
Den har jeg blogga om tidligere.
(For noen dager/uker siden).
Så den klarer de visst ikke, å få fiksa/fjerna.
(For å si det sånn).
Så sånn er visst det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
I går, (lørdag), så gikk jeg igjen ned til Bekkestua sentrum, for å handle.
Og utafor Nadderud Stadion, så ble jeg nesten kjørt ned bakfra, av en syklist.
(Som nesten snitta meg).
Syklisten skal vel holde lav fart, når han skal sykle forbi fotgjengere.
Men det gjorde ikke denne syklist-gubben.
Jeg hørte ikke noe ringeklokke-lyd.
Men jeg hørte ‘pluselig’ en slags dynamo-lyd.
(Eller hva det kan ha vært).
Og syklisten selv, lagde ikke en lyd.
(For å si det sånn).
Så dette var noe slags råkjøring/råsykling.
(Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 15.
Her er mer om dette:

PS 16.
Han gubben hadde en kamerat på el-sparkesykkel, (for å fleipe litt):

PS 17.
Litt tomt i hyllene, på Meny:

PS 18.
Her er mer om dette:

PS 19.
På Extra var det rot:

PS 20.
Terrasse-skrike-gubben, (var det vel), fløy rundt der, i en trøye som det stod: ‘Italia’ på, (eller noe lignende):

PS 21.
Det lå noe søppel, i selvbetjeningskassa, (når jeg skulle bruke den):

PS 22.
Ved siden av ‘min’ selvbetjenings-kasse, så var det fire ledige kasser.
(Og det var også en del ledige selvbetjenings-kasser, på motsatt side.
For å si det sånn).
Og likevel så var det sånn, at en gubbe plasserte seg, i kassa, rett ved siden av min.
(Mens jeg dreiv og slo inn varer).
Så han gubben elga, da.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 23.
Her er mer om dette:

PS 24.
Extra har fortsatt ikke fiksa den ødelagte dørlista si:

PS 25.
Da jeg skulle gå inn i Gjønnesparken, (med alle bæreposene mine).
Så var det ei dame, med hund, som gikk i veien for meg.
(Rett etter at jeg hadde gått over en bro.
Som de ganske nylig har bygget der).
Og det var også sånn, at et middelaldrende par, (som gikk motsatt vei av hu med bikkja), lagde propp foran meg, (når jeg kom over broa).
Så det var nesten ikke et menneske å se, noen steder.
Unntatt akkurat rett foran meg.
Hvor tre mennesker og en hund, hadde et slags ‘rendezvous’, (som det vel heter).
Så det virka litt ‘merksnodig’, (og som noe slags bøtteballett/gateteater).
Så sånn var det.
Bare noe tenkte på.
Men men.
PS 26.
Her er mer om dette:

PS 24.
Denne hunde-dama brukte hele veien, (sånn at jeg måtte gå ut i ‘åkeren’ der, når jeg møtte de, for å si det sånn):

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen