johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. juli 2021 kl. 03:16
    Til: sfovpost@statsforvalteren.no
    Kopi: “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    siden 2018, så har jeg bodd, i en kommunal bolig, på Bekkestua.
    Og man skal da levere strøm-regninger og husleie-regninger til Nav.
    (Nav Sandvika har slutta med e-post, de tror visst at vi lever på 80/90-tallet.
    Så man kan ikke bare maile regningene.
    Og de har ikke forklart om disse kan sendes i posten.
    Men de har en ‘russisk’ postkasse, i en krok/gang der, som resepsjonistene begynner å gnåle om, hvis man prøver å levere et bilag, i den vanlige resepsjonen.
    Dette var en Steinar, som satt i resepsjonen, våren/sommeren 2018.
    Og den kundeservicen ble jeg litt paff/satt ut av, må jeg si.
    Så det må jeg klage på).
    Og Nav holder til i Løkketangen Senter, og de har også en postkasse #2 der, som står, i en av gangene, inne på senteret, (utafor Nav-lokalet).
    Dette er en postluke.
    Og den er litt trang/lang.
    Og noen ganger har Nav teip, inne i denne post-luken.
    Som om Emil i Lønneberga jobber der, og driver med sine hyss.
    Og det som skjedde, var at jeg postet en av Nav sine ‘skjema-konvolutter’, (som de sier at man skal bruke), på 22. juni.
    Og det var en strøm-regning, med forfall 24. juni.
    Og så fikk jeg juli-strøm-regninga i posten, for noen dager siden.
    Og da lå det et inkasso-varsel der.
    Nav hadde ikke betalt juni-regninga.
    De har bare kasta brevet mitt, (kan det virke som).
    Så jeg har fått inkasso-varsel.
    Og jeg har levert dem inkasso-varselet, (se vedlegg).
    (På samme måte, gjennom det hølet i veggen).
    Men jeg vet ikke om de har betalt den.
    Og jeg lurer på om de kommer til å kutte strømmen.
    Og jeg har muligens fått dårlig credit-score, på grunn av at Nav sitt tull, har ført til at Hafslund har sendt dette til et inkasso-byrå, (Lowell).
    Så jeg må klage på Nav her, og deres hyss/pøbel-streker.
    Dette er i tillegg til tidligere tull.
    ‘Nazistene’ hos Nav, nekter også å gi meg ordentlig tann-behandling.
    Så jeg har en hul tann i kjeften nå.
    Så jeg kan bare tygge på den ene sida av kjeften, (og der mangler jeg en tann, (selv om min onkel er tannlege), så det går mest i hakkemat, osv.).
    Og Nav, (ei Anita der vel), sendte meg også, til et hjem for narkomane, i 2018, (etter at Nav i Trondheim, hadde kasta meg i kulda for å dø, og jeg endte opp på Østlandet igjen, hvor Nav i Oslo sendte meg til Bærum igjen, siden at jeg var folkeregistrert her).
    Istedet for å gi meg støtte til herberge/hotell, som vel er vanlig.
    Så de er ondskapsfulle der, virker det som.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg blir også forfulgt av noen nett-troll, som har bestilt masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), under Corona-en.
    Og jeg har tidligere fått fem timer fri rettshjelp av dere, i forbindelse med en omsorgssvikt-sak.
    Men advokaten, (ei Ida Valen Rukke), svek, (hu bytta arbeidsgiver, og den gamle arbeidsgiveren stjal omsorgssvikt-saken, uten å gi meg erstatning), og dere har etter dette nektet meg fri rettshjelp, uansett hva det gjelder.
    Og jeg har også hatt problemer med humørsyke/korrupte byråkrater i forbindelse med arve-saker, arbeids-saker, og det ene med det andre.
    Uten å få noe fri rettshelp, (når jeg har klaget til dere).
    Så det er ikke sånn, at det første jeg tenker på alltid, er å klage til dere.
    Så dere får prøve å slutte å være så gjerrige når det gjelder å gi meg fri rettshjelp, (og denslags).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    IMG_20210722_104717 paint.jpg
    1154K

    PS.

    Her er vedleggene:

    IMG_20210722_104717 paint 2

  • På onsdag kveld, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg måtte gå gjennom parken, på vei til butikken, for det var kampdag, (i Tippeligaen), og da er veien forbi Nadderud Stadion stengt, (sånn var det ikke da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014), da kunne man godt gå forbi Goodison Park, (på vei til Aldi eller McDonalds), på kampdager, sånn som jeg husker det):

    IMG_20210721_222521

    PS 2.

    Bærum kommune har nå forresten begynt å bygge, en svær/klam lekeplass, i denne parken, (Gjønnesparken), langs den mest brukte gangveien.

    Og da blir det liksom som, at ungene/russerne tar over.

    (Må man vel si).

    Voksne menn kan vel snart bare spille golf.

    Og de som ikke har råd til det, (eller som synes at golf virker kjedelig), kan vel snart ikke engang gå til butikken.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210721_222448

    PS 4.

    Bærum kommune hadde vært slappe, med å tømme søpla si, (kunne det virke som):

    IMG_20210721_224232

    PS 5.

    Ruter var heller ikke noe flinke til å tømme søpla si, (og søppelkassa trenger også en vask, kan det se ut som):

    IMG_20210721_225831

    PS 6.

    Jeg sendte tilbake ‘troll-post’ til møkka-firmaene:

    IMG_20210721_225921

    PS 7.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210721_225938

    PS 8.

    På hjemveien, så var det sånn, at en av Putins soldater, (eller hva det kan ha vært), var ute etter bråk, (kunne det virke som), ved Gjønnes t-banestasjon, (han lagde propp der, blant annet), så jeg, (som bar på masse matvarer), måtte gå en omvei, (på den andre sida av t-baneskinnene):

    IMG_20210721_231732

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210721_231735

    PS 10.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210721_232133

    PS 11.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210721_232149

    PS 12.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20210721_232207

    PS 13.

    Jeg vet ikke om disse lysene er for å skremme bort grevlinger, (som man noen ganger kan møte, i fotgjengerundergangene, i Bærum):

     

    IMG_20210721_232211

    PS 14.

    Hvis disse ‘disco-lysene’ er for å skremme bort grevlinger.

    Så kunne de kanskje ha informert om det, (på en plakat, eller noe lignende).

    Sånn at folk slapp å lure fælt.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Dagen etter, så skulle jeg ned til Sandvika, for å gjøre noen ærend.

    Og på Nav, så har også russerne tulla, (virker det som).

    For den strøm-regninga, som jeg leverte, den 22. juni.

    (Med forfall 24. juni).

    Den har de bare kasta, (virker det som).

    Og så har Hafslund sendt regninga, rett til et inkasso-byrå, (Lowell), virker det som.

    Så jeg får muligens nedsatt credit-score, fordi at Nav tuller.

    (Noe sånt).

    Og jeg sitter jo nå her og lurer på, om de kommer til å skru av strømmen.

    For det kan virke som at de umodne ‘mongoene’, på Nav, har startet en krig mot meg, (eller noe lignende).

    Siden at de later som, at de ikker har fått, den nevnte regninga.

    Og jeg har levert strøm-regninger, (og husleie-regninger), til de, hver måned, mens jeg har bodd her, (siden høsten 2018).

    Og jeg har aldri levert en eneste regning for seint.

    Så jeg har aldri levert noe inkasso-varsel før, til Nav.

    Så jeg vet ikke hva de kommer til å gjøre, med det inkasso-varselet.

    (Om de kommer til å betale denne gangen, eller om de har tenkt til å kaste denne regningen også).

    Hm.

    Og det var jo sånn, at jeg gikk til Nav Sandvika sin resepsjon, for å levere et bilag, (en hotell-regning, som det var mange av, etter at jeg ble jaget tilbake fra England av britiske myndigheter, i desember 2017).

    Og da ba en Steinar der, (en som minna om Ringnes-konsulent Kjell, fra Rimi Nylænde, rundt 1993/1994).

    Han begynte å peke og gestikulere mot en ‘krok/gang-postkasse’, som Nav hadde, i sitt lokale, (litt gjemt bort).

    Men den postkassa, har ikke noe navn.

    (Såvidt meg bekjent).

    ‘Krok-postkasse’ er et navn som jeg har begynt å bruke.

    (I mangel av noe ‘ordentlig’ navn).

    Så det er noe mongo-greier, (må man vel si).

    (Bedagelig anlagte nordmenn, som har hatt masse oljepenger, i mange år.

    De vil ikke eksepedere så mange folk, i lukene.

    Så de har fått en fiks ide, om å ha en rar postkasse, i Nav sitt lokale.

    For å slippe å ta i et tak.

    Noe sånt).

    Og i sjølve senteret, (utafor Nav).

    Så har de også en postkasse, (som jeg kaller ‘senter-postkassa’).

    Og den har jeg snakka med ei nordlending-dame der om, (blant annet), på Nav.

    Men når man skal bruke ‘krok-postkassa’, og hvorfor.

    Det har de ikke informert om.

    Det kan virke som at det er en typisk ‘Bærum-ting’, å under-kommunisere.

    Hva vet jeg.

    (De har heller ikke sagt, hvor mange dager på forhånd, som de må ha husleie/strøm-regningene.

    Dette under-kommuniserer de også om.

    Så jeg må ta det litt på feelinga.

    For å si det sånn.

    Noe som jeg synes er en uting.

    Må jeg si.

    Og de har heller ikke informert angående, om man kan sende regningene i posten, (i vanlige konvolluter).

    For å si det sånn).

    Men jeg har jobba som butikksjef i Rimi.

    Og hvis vi fikk en purring.

    Så la jeg den bare sammen med den andre posten, (og sendte den til hovedkontoret).

    Og så rydda kontor-dama, (på hoved-kontoret), opp.

    (Uten å lage noe fanteri.

    For å si det sånn).

    Men jeg turte ikke å gjøre det akkurat sånn, når det gjaldt Nav.

    (Jeg skreiv en post-it-lapp, på regningen, med en forklaring.

    Noe som jeg ikke behøvde å ha gjort, hvis dette hadde vært en butikkdrift-regning, (som skulle i posten til Rimi sitt hovedkontor).

    For å si det sånn).

    Det kan jo ha vært, at de har hatt, en inkompetent ferievikar der, som har surra bort det forrige brevet mitt, (man skal levere regninger/bilag, i Nav sine ‘skjema-konvolutter’).

    Men Nav burde vel lære opp eventuelle ferie-vikarer ordentlig.

    Så det er uansett Nav-sjefen sin feil.

    (Vil jeg si).

    At de har surra med den forrige strøm-regninga.

    Jeg burde kanskje ha klaget til fylkesmannen, (eller statsforvalteren, som det vel heter nå).

    Og det skal jeg ihvertfall gjøre, hvis jeg får en purring til.

    (Det burde også ha vært sånn, at jeg kunne ha sendt en klage-mail, til Nav, om dette.

    Men Nav Bærum har slutta med e-post, (og later som at vi lever på 80/90-tallet).

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 16.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210722_104717 paint 2

  • PS.

    Valco, (som er en oppdiktet kjede), ligger visst liksom i Warrington, (mellom Liverpool og Manchester).

    Og i 2005, så måtte jeg ta en buss, til nettopp Warrington, (og Jobcenter-avdelingen der), fra Liverpool.

    (Av en eller annen grunn).

    For å få mitt National Insurance Number, (noe i samme gate som et personnummer).

    Noe jeg trengte, for å jobbe, på Arvato Liverpool.

    (Hvor jeg jobba fra høsten 2005 til høsten 2006.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Og amerikanerne har laget en TV-serie, som heter Superstore:

    PS 3.

    OBS Triaden var en lignende butikk, av Valco eller den i Superstore, da.

    OBS Triaden og Maxi Skårer, (som lå like ved), kom vel begge med, på en liste, over Norges ti største dagligvarebutikker, på den tida jeg jobba der.

    Og Triaden-senteret, var visst Norges største senter, (regnet i areal), på den tida jeg jobba der.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • tone westbye 10

    PS.

    Her er mer om dette:

    westbye facebook 11

    PS 2.

    Og enda mer om dette:

    westbye facebook 12

    PS 3.

    Og enda enda mer om dette:

    westbye facebook 13

    PS 4.

    Og enda enda enda mer om dette:

    westbye facebook 14

    PS 5.

    Og enda enda enda enda mer om dette:

    westbye facebook 15

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen