johncons
  • På onsdag, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her, (ved Nadderud Stadion), så det ut som at noen gjerder holdt på å falle ned:

    IMG_20210714_145303

    PS 2.

    Jeg sendte tilbake ‘troll-post’ til møkka-firmaene:

    IMG_20210714_150609

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210714_150622

    PS 4.

    Noe som bortimot var det værste regnværet i manns minne startet, samtidig med at ei Balkan-utseende vekter-dame, (som så nesten ut som at hu var modell), begynte å svirre rundt meg:

    IMG_20210714_150735

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210714_151007

    PS 6.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210714_151008

    PS 7.

    Bekkestua Senter skal liksom være så fint og nytt, men Meny sine handlevogner så herpa ut:

    IMG_20210714_151732

    PS 8.

    Det var igjen dårlig med universalkluter i hylla, (noe rike Meny/Norgesgruppen burde ha råd til å ta inn nok av, skulle man vel tro):

    IMG_20210714_152041

    PS 9.

    Her var det rot:

    IMG_20210714_153124

    PS 10.

    Bekkestua Senter hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

    IMG_20210714_153401

    PS 11.

    På Agurk-plakaten så står det: ‘Gjør det billig’, mens på jordbær-plakaten så står det: ‘Gjer det billig’, så Extra Bekkestua får noen ganger plakatene, til den butikken hvor søstera til Lothepus jobber, (kan det virke som):

    IMG_20210714_153510

    PS 12.

    Han her gikk meg ned, (må jeg si), da jeg gikk inn i butikken:

    IMG_20210714_153552

    PS 13.

    Noen burger-pakker hadde est ut/fått bul på seg, (selv om de ikke hadde gått på dato), og det er et tegn på at de har ligget for varmt, (sånn som jeg husker det, fra da jeg jobba som Rimi-butikksjef osv.):

    IMG_20210714_153650

    PS 14.

    Da jeg kom hjem, så skrev jeg en huskelapp, om ting jeg ikke fikk tatt bilde av, på denne handleturen.

    Og det var at da jeg skulle gå opp rulletrappa, (på Bekkestua Senter), etter å ha handla på Meny.

    Så var det en som minna om min tidligere klassekamerat Helge, (fra Gjerdes videregående), som gikk meg ned.

    (Han gikk som en zombie, ned rulletrappa og inn i parkeringshuset/garasjen, mens han stoppa opp for å kaste noe.

    Som om han var aleine der.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 15.

    Det virka også som, at ei Nille-dame, (som stod like ved der han ‘Helge’ gikk), brukte en Meny-handlevogn, til søpla si.

    (For hu stod ute i sjølve senteret.

    Og dreiv med noen varer, (like ved ‘Høtten-benken’).

    For å si det sånn).

    Og dette var samtidig med at hu albanske sikkerhetsvakten, (fra PS 4), gikk forbi.

    Så det virka litt teatralskt.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tentke på.

    Men men.

    PS 16.

    Inne på Meny.

    Så var det ungt par, som gikk meg ned.

    En ung mann, (som kunne minne litt om min tidligere kamerat Glenn Hesler).

    Og ei dame som kunne minne litt om min yngre søster Pia, (bortsett fra at Pia er slankere vel).

    Og ‘Pia’ hosta på teatralskt vis/’Glenn Hesler-vis’, da hu gikk forbi meg, (hu gikk da bak han ‘Glenn’).

    Mens han ‘Glenn’ var innpåsliten/elgete, da han gikk forbi meg, (må jeg si).

    Så disse gikk meg ned.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 17.

    På Extra så var det sånn.

    At da jeg skulle gå ut av butikken, (etter å ha betalt i selvbetjenings-kassa).

    Så sa ei butikk-dame hadet til meg.

    Selv om jeg ikke hadde snakka med henne, (jeg slo jo inn varene mine selv).

    Så det virka rimelig frekt/merkelig/åndssvakt.

    (Må jeg si).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 18.

    En annen kar, (som også kunne minne litt om Glenn Hesler).

    Han oppførte seg teatralskt, da jeg skulle gå hjem, (etter å ha vært på Meny).

    Han bar to poser i den ene hånda.

    Og han ventra demonstrativt lenge, med å gå inn, til sin side, av fortauet.

    (Han breia seg, da.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 19.

    Da jeg skulle gå ut av Bekkestua Senter.

    Så var det en kar, (som kunne minne litt om Boye fra Rimi sitt hovedkontor), som stoppa opp, midt i hovedinngangen, til senteret.

    Som om han var aleine der.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 20.

    Da jeg gikk ut fra Extra.

    Så tok jeg med handlevogna ut.

    (For jeg skulle legge en bærepose oppi bagen.

    For å fordele vekta litt, osv.

    For dette er en trang og jævlig Extra-butikk, (med masse klamme ‘elger’ i), da.

    For å si det sånn).

    Og da jeg var ferdig med det.

    Så var det en ung mann.

    Som kanskje så ut som en sivil-purk, eller noe.

    Som med en gang tok den handlevogna.

    Som om dette var på OBS eller Ullared, og at de var tomme for handlevogner inne i butikken.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 21.

    Etter å ha møtt han ‘breial-Glenn Hesler’.

    På veien hjem.

    Så var det sånn, (like ved en dyrebutikk), at noen som minna om min tidligere kollega Claus, (fra OBS Triaden), og hans unge datter, (som var kanskje to år gammel, da Claus var innom og handla, på Rimi Kalbakken, hvor jeg var butikksjef, fra 2000 til 2001).

    De gikk og dassa, foran meg, på det eneste fortauet.

    (Som om de eide fortauet.

    Må jeg si).

    Og jeg bar på en del varer, (og jeg har også en del vonde fotvorter, som jeg skal prøve å få kjøpt noe medisin mot, en av de neste dagene).

    Så å gå forbi de, var ikke så lett.

    (Da måtte jeg ha gått ute i veien.

    En vei som er ganske trafikkert.

    For å si det sånn).

    Så jeg måtte jo bare stoppe opp, på fortauet, og vente litt, (på at ‘Claus og dattera’ skulle komme seg bort).

    Og så måtte jeg stå og se dum ut, et minutt eller to, da.

    (For å si det sånn).

    For ellers så hadde det sett ut som, et slags opptog, (eller noe lignende).

    (Hvis jeg skulle ha gått, og liksom subba, bak ‘Claus og dattera’, da.

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 22.

    For noen uker siden, så fikk jeg et oppkall, fra Bærum Vaksinesenter.

    Og jeg ringte de X antall ganger, (og sendte også mailer), for å få bestilt time.

    Men de var liksom som en flokk med umodne ungdomsskole-elever, (må jeg si), alle de jeg prata/maila med der.

    Og de liksom gjorde alt annet enn å gi meg time, da.

    (For å si det sånn).

    De bare sendte meg rundt som en kasteball.

    Og det var som at alle jeg kom i kontakt med, var med i en slags ‘drittsekk-konkurranse’ eller ‘fitte-kongress’, da.

    (Må jeg si).

    Og tilslutt så blogget jeg om kaoset, på bloggen.

    Og da lot vaksine-folka seg narre, (til å tro at jeg hadde blitt vaksine-motstander), av noen nett-troll, som sendte en mail, i mitt navn.

    (Noe som nett-trollene har gjort hundrevis av ganger før.

    Noe ingen bryr seg noe om.

    Selv om jeg har varslet gud og hvermann om dette.

    For å si det sånn).

    Så det ble jo som tidenes tullball/kaos/’dårskaps-bonanza’.

    (Må jeg si).

    Men jeg leste i en nettavis, at andre kommuner, (på Østlandet), hadde begynt med drop-in.

    Og så sjekka jeg Bærum kommune sitt nettsted.

    Og de hadde mulighet for drop-in, på torsdag og fredag.

    (For å si det sånn).

    Og det er jo ikke sånn, at de som bor i Bærum, kan gå på drop-in, i andre kommuner.

    Man må gå til sitt lokale vaksinesenter.

    (Sånn som jeg har forstått det).

    Og for å få Corona-pass osv., så må man jo være vaksinert.

    Og denne Corona-sykdommen, kan visst være ganske fæl.

    Så å ikke få med seg denne vaksinen.

    Det var ikke noe fristende, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 23.

    Siden at Ruter har lagt ned alle sine billett-automater.

    Og siden at jeg trenger litt trim, (nå og da), siden at jeg ikke går på SATS, (eller noe lignende), for øyeblikket.

    Så bestemte jeg meg for å gå til vaksinesenteret.

    (En gåtur på bortimot en time, vel.

    Noe sånt).

    Og like før jeg kom til Haslum t-banestasjon.

    Så ble jeg gått ned, av ei ‘latino-dame’ og henne unge datter, (med sparkesykkel, eller noe lignende).

    Disse gikk over veien, rett foran meg.

    (Mora hadde ikke kontroll på dattera.

    For å si det sånn).

    Og jeg måtte flytte meg, (litt ut i veien), for å ikke bli gått ned av de, (eller liksom havne i en ‘opptog-lignende seanse’ sammen med de).

    Og akkurat da, så kom det en svart SUV kjørende, ganske raskt.

    Så det var bare flaks at jeg så den, (og ikke ble kjørt ned), må jeg si.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 24.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210716_143405 rotert

    PS 25.

    I København så har de en nabokommune som heter Frederiksberg og i Stockholm så har de en nabokommune som heter Solna.

    Men Oslo sin nabokommune Bærum.

    De står litt tilbake, for sine søster-kommuner, (i Danmark og Sverige), når det gjelder fortaus-utbygging, (og skilting), osv.

    (Må jeg si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 26.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210716_151035

    PS 27.

    De skilter til Trondheim/Nidarosdomen, men vaksinesenteret glemmer de, (kan det virke som):

    IMG_20210716_151510

    PS 28.

    De skiltet bare, fra like i nærheten av vaksinesenteret, og det virka også litt som, at det liksom mangla noen skilt, mellom dette skiltet og inngangsdøra:

    IMG_20210716_151858

    PS 29.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210716_152313

    PS 30.

    Da jeg skulle inn på vaksinesenteret.

    Så var det sånn, at to unge menn, (med refleksvester), stod og skreik til meg, like ved inngangsdøra.

    De lurte på om jeg hadde time eller skulle på drop-in.

    (Selv om det ble det samme.

    For det var den samme inngangsdøra uansett.

    For å si det sånn).

    Og de hadde noen stemmer, som ikke kan nevnes.

    De hadde like hese/grøtete stemmer, som juice-selgerne, på Nissi Beach, (på Kypros), sommeren 1998.

    Og de liksom gjorde seg grove i målet, da.

    For å virke større/eldre, enn det de var.

    (Kunne det virke som).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 31.

    Da jeg gikk inn døra.

    Så var det mer skriking.

    En mann/gubbe i 60-åra, med mørk uniform, (noe lignende av en mørk Nato-genser).

    Og han ville vite adressen min.

    Selv om ei Lise, og noen andre damer, (i noen luker), egentlig hadde jobben med å sjekke dette.

    (Kunne det virke som).

    Så det var usivilisert der, med ‘nazi-aktig’ skriking, både før og etter at man gikk inn inngangsdøra.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 32.

    Hu Lise ba meg gå bort en vei/gang, (inne i den store hallen).

    Og så havna jeg i en kø, bak en barnefamilie, (ei blond dame med en gutt og en jente i barneskole-alder og hennes ektemann vel).

    Og så ble vi sluppet inn, (det var vel ei som sa: ‘De fire neste’).

    Og barnefamilien satt foran meg.

    Eller, jenta fikk stol, vel.

    Men gutten stod bak mora sin stol, (som stod en meter eller to foran meg).

    Og jeg satt meg der jeg ble bedt om å sitte.

    Og så kom det fler folk inn.

    En kar, som sa at han var født i 1980.

    Og han satt seg på en stol, en meter eller to bak meg.

    Og det burde ha vært sånne forheng, mellom stolene, (vil jeg si).

    For han karen, var så jævlig.

    Det var som å ha en høytaler bak seg.

    Han snakka veldig høyt, rett mot bakhue mitt.

    (Kunne det virke som).

    Mens han spurte sykepleierne spørsmål, om hvor mange folk det bodde i Bærum.

    Hvor mange de vaksinerte hver dag, (det var visst cirka 3000-4000).

    Noe med hvordan de vaksinerte i Amerika, osv., osv.

    (Og han sa at han hadde time halv fire).

    Sånne kjempekjedelige fakta, som man kan få med seg, fra Dagsrevyen, osv.

    Og hvis man leser nettavisene hver dag, (som meg), så ble det som noe kjempekjedelig.

    Og han snakka med en slags hatsk/innbitt ‘bass-vibrato-stemme’, rett mot meg, (må jeg si).

    Og det var ingen steder jeg kunne feste blikket.

    Han guttungen stod rett foran meg, (i shorts mulgiens).

    Og de hadde også ei jenteunge, med hotpants, liksom på utstilling der.

    (Kanskje ti meter unna der jeg satt).

    Hu satt på en stol, som vendte mot de andre.

    Og hu hadde på seg en hudfarget hotpants.

    Så det så ut som at hu satt der, naken på underkroppen.

    (Må jeg si).

    Og hvorfor hu satt sånn, det ga ikke så mye mening.

    Og hu var kanskje i 7-8 års-alderen.

    (Noe sånt).

    Og å begynne å snu på huet, for å se på han ‘brumlebassen’, som satt bak meg.

    Det tenkte jeg, at det er kanskje sånt man ikke gjør der.

    Så jeg fikk ikke sett han klart.

    Men jeg så en slags biff-aktig kar, i shorts og muligens grønn t-skjorte, som hastet ut derfra.

    (En stund seinere).

    Men det satt seg også en ung kar, bak ‘Brumlebassen’ igjen.

    Og disse ble bedt om å gå ut samtidig.

    Og de gikk kjemperaskt.

    Så det var ikke så lett å se, hvordan disse så ut.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 33.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210716_153011

    PS 34.

    Jeg fikk vaksine av ei pakistansk sykepleierske, (som gikk i olabukse).

    (Var det vel).

    Og han ‘Brumlebassen’ fikk vaksine, av ei blond sykepleierske, med kjole/skjørt, vel.

    (Noe sånt).

    Og man skulle få sprøyte nummer to, (med Moderna), om tolv uker, (var det vel).

    Og hu småbarnsmora foran meg, sa at hu ville ha sprøyta i høyre skulder, (siden at hu var venstrehendt).

    Men jeg kan ikke huske at hu snudde stolen sin.

    (For å si det sånn).

    Og det kunne gjøre litt vondt, (i skulderen), sa pakkis-dama.

    Og skulderen, (der hu stakk), har gjort vondt, i to dager nå.

    Men nå begynner den å bli bedre.

    Det var sånn i går, at jeg nesten skulle ønske, at jeg hadde en Paracet her.

    (Noe hu sykepleiersken foreslo at man kunne ta.

    For å si det sånn).

    Men da gikk jeg bare og la meg, (etter å ha spist et ordentlig måltid), og så var skulderen mye bedre, da jeg våkna.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 35.

    Det var forresten sånn.

    At jeg ble så lei av, å sitte der, med han drittungen foran meg.

    Og med han bråkete ‘Brumlebassen’, bak meg.

    Så jeg begynte å høre på walkman.

    (Hu småbarnsmora hadde spurt, om det var lov å fikle med mobiler der.

    For man skulle bli observert, i 20 minutter, (etter sprøytestikket).

    For å si det sånn).

    Men den franske mobilen min, (som visst egentlig er produsert i Kina).

    Den ville ikke la meg høre på musikk.

    Den hadde fått for seg, at jeg burde rydde, på harddisken, på mobilen.

    Og mobilen har egentlig ingen ordentlig mp3-spiller-løsning, (som er offline).

    Men jeg fikk etterhvert mobilen/walkmannen til å funke.

    (Selv om den løsningen, (via fil-katalogene), ikke har ‘shuffel’.

    Så man hører sangene i samme rekkefølge hver gang.

    For å si det sånn).

    Selv om mobilen liksom hadde mensen.

    (Må man vel si).

    Hvis man bruker wifi på mobilen.

    Så blir den jo online.

    Og da er det sånn noen ganger, at den laster ned ting automatisk, fra leverandøren/OS-leverandøren.

    Og de som lager mobilene, legger også muligens inn sånne ‘nerdete’ påminnelser, (som spretter opp på skjermen nå og da), om at man burde frigjøre plass på harddisken, osv.

    (Noe sånt).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 36.

    Og da.

    (Vel før det hadde gått 20 minutter).

    Så sa hu i kjole/skjørt, til de to bak meg, at de kunne gå ut.

    Og det sa hu ikke til meg, (virka det som).

    Men jeg venta noen sekunder.

    Og så gikk jeg også ut.

    Og da sa hu i kjole/skjørt: ‘God sommer’, (av alle ting).

    Det hører man vel ikke så ofte i butikker, osv.

    (For å si det sånn).

    Og ikke nok med det.

    På veien ut.

    Så var det enda ei blond sykepleierske, (ei litt høyere/eldre), som sa god sommer.

    Selv om jeg ikke hadde snakka med andre, enn hu i kjole, og hu pakistanske der.

    (For å si det sånn).

    Så det var litt ‘merksnodig’.

    (Må man vel si).

    Hvis ikke det var sånn, at det var hu, som hadde sagt, at jeg skulle sitte, i den og den stolen.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 37.

    Og på veien ut, (etter at jeg hadde gått rundt et hjørne osv.).

    Så stod det enda ei dame der.

    Dette var ei vakt-dame, med munnbind.

    Og jeg hørte ei damestemme, som sa hadet, (eller noe lignende).

    Men jeg kunne ikke se om det var hu med munnbind, som sa noe.

    For det var en flokk, av ‘idioter’, utafor.

    Som bare hang der, (og svirra rundt), virka det som.

    Så det er mulig at det var noe støy, fra en av disse idiotene, som jeg hørte.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 38.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210716_160002

    PS 39.

    Jeg skulle så ned til Nav Sandvika, for å levere en husleie-regning.

    (Siden at jeg går på sosialen.

    Og Nav tror visst at det fortsatt er 80/90-tallet.

    Siden at de ikke har noe e-post-adresse, (som jeg kunne ha mailet denne regningen til).

    For å si det sånn).

    Men siden at det var så mange idioter, rundt vaksinesenteret.

    Så tenkte jeg først på, å bare komme meg litt bort derfra.

    Og så prøvde jeg å finne en vei, som gikk, ned til Sandvika.

    Men det var lettere sagt enn gjort.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 40.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210716_160141

    PS 41.

    Jeg tenkte også på, å finne en søppelkasse, å hive munnbindet i.

    Men det var det dårlig med, på veien ned, mot Sandvika.

    (Jeg hadde med flere munnbind, (for å si det sånn).

    Man skal visst ikke gå med de på haka.

    Har jeg lest et sted).

    Men jeg kom til en Extra-butikk, (Extra Dønski vel).

    Men to farga damer, hadde liksom slått leir, rett utafor butikken.

    Så hvis jeg skulle ha kasta munnbindet der.

    Så ville det nesten ha blitt som noe lignende av, at jeg gikk og jokka på beina dems, (må man vel si).

    Så jeg måtte bare gå videre, med munnbindet i lanken.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 42.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210716_161626

    PS 43.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210716_161830

    PS 44.

    Det var generelt veldig dårlig skilting ned mot Sandvika:

    IMG_20210716_163035

    PS 45.

    Ei gammal kjærring, kom heseblesende mot meg, i et kryss, og jeg gikk derfor motsatt vei, og da var det ei ung dame, (med en bikkje), som liksom hadde slått leir, rett foran et av de minst kryptiske skiltene:

    IMG_20210716_163400

    PS 46.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210716_163419

    PS 47.

    Jeg fulgte skiltene, i retning Sandvika.

    Men jeg havna da, utafor sykehuset.

    Og der var det ikke fortau engang.

    (For å si det sånn).

    Så den skiltinga i Bærum.

    Det er vel som min morfars onkel Asbjørn Dørumsgaard klagde på, (i Romerike), i sin tid.

    At de ansvarlige i kommunen, drakk for mye.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er visst det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 48.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210716_163511

    PS 49.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210716_163608

    PS 50.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210716_163626

    PS 51.

    Etter dette, så fulgte jeg bare stedsansen min.

    Og nedi lia der, så fant jeg den elva, som leder inn til Sandvika.

    Selv om det selvfølgelig ikke fantes noen sti, å gå på, langs den elva.

    Man måtte gå, langs en vei, uten fortau.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 52.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210716_165133

    PS 53.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210716_165921

    PS 54.

    Utafor Jula Sandvika var det rot:

    IMG_20210716_170716

    PS 55.

    Noen ganger så kan man lure på hva politikerne tenker på, (skal vi ikke ha mopeder og motorsykler på fortauene og, for å si det sånn):

    IMG_20210716_171057

    PS 56.

    Presten hadde dratt på ferie uten katten sin, (kunne det virke som):

    IMG_20210716_171050

    PS 57.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210716_171059

    PS 58.

    Denne uteserveringa burde muligens ha vært trukket litt tilbake fra fortauet, (må man vel si):

    IMG_20210716_171234

    PS 59.

    Drosjesjåførene markerer revir, (min far hadde aircondition, i sin amerikanske ‘flak-stasjonsvogn’, på 70/80-tallet, så det burde vel drosjesjåførene også kunne klare å skaffe seg, skulle man vel tro):

    IMG_20210716_171814

    PS 60.

    Det går alltid et tog, (heter det seg), men det gjelder visst ikke i Norge lenger:

    IMG_20210716_172046

    PS 61.

    Jeg kjøpte en ‘Bærum-sone-billett’, fra tog-billett-automaten.

    (For jeg skulle ta bussen tilbake til Bekkestua.

    Og bussen har ikke egne billett-automater.

    For å si det sånn).

    Og da jeg skulle gå bort, til buss-plattformene.

    Så ble jeg gått ned, av en nærsynt nordmann, som gikk med nesa i været, (som om han prøvde å lese noen skilt).

    Og ei burka-dame, som gikk nærmere og nærmere han nærsynte, (sånn at det nesten ikke ble noe plass, for meg, siden at disse passerte på hver sin side av meg, da jeg gikk ut av undergangen).

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 62.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210716_172218

    PS 63.

    Hu negerdama hadde ikke kontroll på ungene sine, så hu gikk alt for nærme meg, (må jeg si):

    IMG_20210716_173111

    PS 64.

    Bærum kommune/Ruter er dårlige til å fjerne griseri osv., kan det virker som:

    IMG_20210716_173318

    PS 65.

    Et eldre, forvirra/vinglete/årforkalka par, med masse trille-kofferter, kom ut av Flybussen.

    Og da måtte jeg flytte meg, for å ikke bli gått ned.

    Og da tok en neger plassen min.

    Så jeg måtte gå lenger borti der, (for å vente på bussen).

    Og når bussen kom.

    Så slapp buss-sjåføren først på folk.
    Men da det var min tur til å gå på bussen.

    Så lukket buss-sjåføren igjen bakdøra, og begynte å kjøre/glid framover.

    (Som om han skulle kjøre fra plattformen, tre minutter for tidlig, (for å si det sånn).

    Før han så tilsynelatende angret seg, og så stoppet på nytt, for å igjen slippe på folk).

    Så dette var at buss-sjåføren lagde helvete, (kunne det virke som).

    Behøvde han virkelig å råne rundt der, de minuttene som bussen oppholdt seg der.

    Det kan man kanskje lure på.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 66.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210716_173457

    PS 67.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210716_173540

    PS 68.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210716_174204

    PS 69.

    Og enda enda mer om dette:

    IMG_20210716_174205

    PS 70.

    Og enda enda enda mer om dette:

    IMG_20210716_180111

    PS 71.

    På Meny Bekkestua, så hadde de hengt opp plakater, på ‘slaskete’ vis, (må man vel si):

    IMG_20210716_180927

    PS 72.

    På Extra, så var fortsatt Fanta-flaskene ‘mongo’ stabla:

    IMG_20210716_182131

    PS 73.

    Extra hadde satt masse frukt-traller foran isdisken, (for å lage helvete, kunne det kanskje virke som):

    IMG_20210716_182412

    PS 74.

    Siden at de fruktvognene stod der, så måtte jeg gå fra handlevogna litt, (eller jeg måtte dra den etter meg, istedet for å dytte den foran meg).

    (Når jeg skulle ha en pakke tilbuds-krone-is.

    Noe jeg har begynt å kjøpe, siden at butikkene mer eller mindre gir de varene bort, (de har visst pris-krig), må man vel si.

    Det er ihvertfall billig, (og godt i varmen), med 17.90, for en seks-pakning krone-is.

    For å si det sånn

    Selv om det stod en liten negergutt, utafor butikken, og åt sånne krone-is, på teatralsk vis, (som om dette var på Bjørndal for eksempel), må man vel si.

    Så det ble litt ekkelt/kvalmt, å kjøpe denne varen, denne dagen.

    Må jeg si.

    Men det er vel ingen som setter negergutter utafor butikker, for å gjøre folk kvalme.

    Selv om det muligens kunne virke sånn.

    Hm).

    Og da var det, med en gang, en neger/pakkis, (med t-skjorte som det stod ‘Arctic’ på), som liksom begynte å snuse, oppi handlevogna mi.

    (Eller om man skal si at han elga, (eller var innpåsliten/nærgående).

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 75.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210716_181833

    PS 76.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210716_182829

    PS 77.

    Her var det ikke vaska siden Ålesund brant:

    IMG_20210716_183419

    PS 78.

    Da jeg kom hjem, så tok jeg inn posten.

    Og sammen med strøm-regninga, så lå det en purring.

    Men den regninga leverte jeg, hos Nav, på 22. juni.

    (Jeg sjekka nettbanken.

    Angående når jeg kjøpte ‘Bærum-sone-billett’ i Sandvika).

    Så her driver Nav og provoserer/lager helvete, (må jeg si).

    Hver gang jeg får en strøm-regning eller husleie-regning.

    Så går jeg ned til Sandvika, (det er cirka en time å gå).

    Og da tar jeg mobilbilder og skriver også skildringer.

    Så dette er en vits.

    At jeg likevel får purring.

    (Må jeg si).

    Så her er det at Nav provoserer/lager helvete, (må jeg si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 79.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210717_070632

    PS 80.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210717_070638

    PS 81.

    Og enda mer om dette:

    IMG_20210717_072522 paint

    PS 82.

    Og enda enda mer om dette:

    skildring fra den dagen

  • Som det står i diktet: ‘Skytilen hennes mor’, (av Asbjørn Dørumsgaard).
    Så var de to søstre, og resten brødre.
    Og A. D. dro sammen med noen, opp til Dørumsgaard-grenda.
    (Står det forklart om, i de aktuelle reisebrevene.
    I avisa Romerike).
    Så det kan kanskje ha vært min morfars tante Astrid Dørumsgaard og min oldemor Helga Ribsskog f. Dørumsgaard, som sammen dro, opp til Oppdal, i 1920.
    (Noe sånt).
    Og mens de var borte, så døde visst forresten den eldre halvbroren Arne Olaus.
    (For å si det sånn).
    Så sånn var visst det.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette, (fra Romerike 10. august 1920):

    mer om arne olaus sin død

    https://www.nb.no/items/43bc3ec7ba15ecf91725e50e95497ca7?page=0&searchText=%22d%C3%B8rumsgaard%22~1

    PS 2.

    Her kan man se at A. D. kan være to forskjellige folk, (fra Aftenposten 9. august 1920):

    a d kan være to foskjellige

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: [Ticket#371650553] Din melding er mottatt av Telio
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juli 2021 kl. 10:51
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, support@teliotalk.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, abuse@telia.com, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, info@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, tr@forbrukertilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
    Date: ons. 5. mai 2021 kl. 23:50
    Subject: [Ticket#371650553] Din melding er mottatt av Telio
    To: <eribsskog+fru@gmail.com>
    Takk for din henvendelse til Telio kundeservice.
    For information in English, please read further down.
    Ditt saksnummer er 371650553 og nedenfor finner du innholdet i din henvendelse.
    For at vi skal kunne yte best mulig kundeservice, er det viktig at du ikke endrer teksten i emnefeltet (subject) når du svarer på e-post fra Telio kundeservice.
    Din henvendelse vil normalt bli behandlet innen 2 virkedager, men ved stor pågang kan det i enkelte perioder dessverre være noe lengre behandlingstid.
    Du finner svar på de fleste spørsmål om våre tjenester på: http://www.telio.no/privat/hjelp/
    Husk at du som kunde i Telio har full oversikt over ditt abonnement på Min side.
    Du kan logge inn på Min side på www.telio.no.
    Om du finner svar på ditt spørsmål innen vi kontakter deg, eller har tilleggsinformasjon, ber vi deg informere oss om dette ved å svare på denne e-posten.
    Med vennlig hilsen
    Telio Kundeservice
    www.telio.no
    Du skrev:
    Fornavn: Fru
    Etternavn: Ribsskog
    E-post: eribsskog+fru@gmail.com
    Telefonnr:
    Hjemmetelefon
    Brukernavn/passord
    Din melding:
    Min tidligere Rimi-kollega Irene Ottesen, er ei slags troll-kjærring, (må man
    vel si)
    Sendt 05/05/2021 fra kontaktskjema på “Privat”.
    Saksnummer: 371650553
     
    Engelsk tekst:
     
    In English:
    Thank you for contacting Telio Customer Services.
    Your ticket number is: 371650553. Please, find your message enclosed below.  
    In order for us to provide the best possible customer service, it is essential that you keep the subject header unchanged when replying to an e-mail from Telio Customer Services.
    Normally, your inquiry will be processed within two working days. In times of increased demand, however, processing time may be somewhat longer.
    You can find answers to most questions about our services in Norwegian at: http://www.telio.no/privat/hjelp/.
    As a Telio customer you can also find an overall view of your subscription via “Min side”(My Page).
    To log on to “Min side”, please go to www.telio.no.
    Should you find the answer to your query before we contact you, or if you should have any additional information, we kindly ask you to let us know in a reply to this email.
    Yours sincerely,
    Telio Customer Services
    www.telio.no
    You wrote:
    Fornavn: Fru
    Etternavn: Ribsskog
    E-post: eribsskog+fru@gmail.com
    Telefonnr:
    Hjemmetelefon
    Brukernavn/passord
    Din melding:
    Min tidligere Rimi-kollega Irene Ottesen, er ei slags troll-kjærring, (må man
    vel si)
    Sendt 05/05/2021 fra kontaktskjema på “Privat”.
    Saksnummer: 371650553
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Velkommen til Illustrert Vitenskap
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juli 2021 kl. 10:21
    Til: “Info (Bonnier Fastigheter AB)” <info@bonnierfastigheter.se>
    Kopi: Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>, “Emma Thorogood (UK)” <emma.thorogood@uk.pwc.com>, info@bonnierfastigheter.se, carl.bonnier@bonnierbroadcasting.com, ks@bonnier.dk, Kundeservice <kundeservice@bladcentralen.no>, newsletter@newsletter.moreshop.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, bonnierpublications@bonnier.dk, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, cecilie@mediafy.com, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, josefin@mediafy.com, kundeservice@bonnier.no, Josefin Reinhard <josefin.reinhard@mediafy.com>, moreshopkundeservice@bonnier.no, post <post@finkn.no>, abonnement-no@mail.bonnierpublications.com, newsletter@newsletter.tara.no, Fragor@bonnier.dk, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Persondata Mailbox <persondata@bonnier.dk>, “Christine Lundberg Høst (NO)” <christine.host@pwc.com>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, tr@forbrukertilsynet.no
    Hei,
    dette begynte cirka samtidig med Corona-pandemien, i fjor vår.
    Jeg fikk masse blader og regninger fra noe som het Bladkongen.
    (For det er noen jævler/nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
    Dette går i perioder, ettersom om nett-trollene vet adressen min, eller ikke.
    Jeg har flytta en del mellom Norge og England de siste årene).
    Og jeg sendte mail etter mail til Bladkongen.
    Jeg trodde dette var noe fra en enkeltperson, eller noe, (siden at de var så dårlige til å svare på mailer).
    Men det viste seg at det store, svenske firmaet Bonnier, var eieren.
    Og da sendte jeg mailer, til mange ledere, i Bonnier, i Sverige.
    Siden at deres norske ansatte ikke svarte meg, og vel truet med inkasso, og det denslags.
    Så derfor har jeg begynt å sende om dette, til ymse folk, innen Bonnier sin ledelse.
    Men ingen har tatt tak i dette.
    Senest i går lå det et magasin fra dere i postkassa.
    Så dette må jeg klage på.
    Vennligst send om dette til deres administrerende direktør, (eller VD som det vel heter, i Sverige).
    For nå har jeg brukt veldig mye tid, på deres ‘møkka-firma’.
    Og det samme med deres konkurrent Allergruppen.
    Min fars tidligere arbeider Erik Thorhallsson er visst nå direktør i Bladcentralen.
    Så jeg har lurt på om dette kan være noe med han.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    man. 3. mai 2021 kl. 08:41 skrev Info (Bonnier Fastigheter AB) <info@bonnierfastigheter.se>:
    Hej,
    Jag ser att du skickat detta till väldigt många. Jag jobbar på Bonnier Fastigheter och har inget med magasinen att göra. Hoppas du hittar rätt person att hjälpa dig.
    Mvh
    Maria
     
    MARIA BÖLJA
    VD-ASSISTENT
     
     
    Bonnier Fastigheter AB
    Torsgatan 21
    Box 3167, 103 63 Stockholm
    08-545 198 01
    070-2300047
    maria.bolja@bonnierfastigheter.se
    www.bonnierfastigheter.se
     
    Alla personuppgifter som du lämnar till oss via epost kommer vi att behandla i enlighet med reglerna i Dataskyddsförordningen (EU 2016/679). För mer information se vår dataskyddspolicy: bonnierfastigheter.se/gdpr
     
     
     
     
     
     
    Från: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Datum: söndag 2 maj 2021 19:38
    Till: Kundeservice <kundeservice@bladcentralen.no>
    Kopia: Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>, “emma.thorogood@uk.pwc.com” <emma.thorogood@uk.pwc.com>, “Info (Bonnier Fastigheter AB)” <info@bonnierfastigheter.se>, “Bonnier, Carl (Bonnier Broadcasting AB)” <carl.bonnier@bonnierbroadcasting.com>, “ks@bonnier.dk” <ks@bonnier.dk>, “newsletter@newsletter.moreshop.no” <newsletter@newsletter.moreshop.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, “inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, “bonnierpublications@bonnier.dk” <bonnierpublications@bonnier.dk>, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, “Moxheim, Cecilie (Mediafy AB)” <cecilie@mediafy.com>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, “josefin@mediafy.com” <josefin@mediafy.com>, “kundeservice@bonnier.no” <kundeservice@bonnier.no>, Josefin Reinhard <josefin.reinhard@mediafy.com>, “moreshopkundeservice@bonnier.no” <moreshopkundeservice@bonnier.no>, post <post@finkn.no>, “abonnement-no@mail.bonnierpublications.com” <abonnement-no@mail.bonnierpublications.com>, “newsletter@newsletter.tara.no” <newsletter@newsletter.tara.no>, “Fragor@bonnier.dk” <Fragor@bonnier.dk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Persondata Mailbox <persondata@bonnier.dk>, “Christine Lundberg Høst (NO)” <christine.host@pwc.com>, “abuse@telia.com” <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Livvi Midtlyng <livvi@bladcentralen.no>
    Ämne: Re: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Velkommen til Illustrert Vitenskap
     
    Hei,
    jeg har jobba en mannsalder i dagligvarebransjen, (blant annet som butikksjef på tre Rimi-butikker), så jeg vet godt hva Bladcentralen er.
    Men stemmer det at dere har en administrende direktør ved navn Erik Thorhallsson, som er min oppvekst-bekjente, fra Berger, (i tidligere Vestfold).
    Han jobbet for min slekts firma Strømm Trevare i mange år.
    Og jeg intervjuet han for skoleavisa, på Berger skole, en gang, (på begynnelsen av 80-tallet), for Thorhallsson hadde vært med i Donald Duck-lekene, og fått en topp ti-plassering, eller noe i den duren.
    Dette var i kulestøt.
    Og han pleide å kjøpe øl, til min søster Pia, da hu var 16-17.
    (Det var vel godkjent av min far, hvis jeg skulle tippe.
    Siden at min far og Erik Thorhallsson var som erteris, liksom.
    Det skulle ikke ‘fordundre’ meg hvis noen har trodd, at Erik Thorhallsson, er meg, siden at han jobbet så lenge i to-spann med min far, og vi begge heter Erik, (til fornavn).
    Men jeg fikk mest i oppdrag å pakke skruer, av en eller annen grunn.
    Jeg lagde ikke så mye senger, og var ikke med å bygge på huset til min fars yngre bror Runar, i Son.
    Jeg måtte være med til Son, men jeg fikk lov til å bare surre rundt der, mens Erik Thorhallsson, (som er et eller to år eldre enn meg), måtte jobbe, på ‘nazi-vis’ nesten.
    Så det kan være at dere sjef Erik Thorhallsson er sur på meg, etter dette, og tuller, (har jeg tenkt).
    Erik Thorhallsson var også en slags skøyer, som satt på Prima Vera-sangen ‘Arne Belinda’, i min far Arne sin bil, en gang vi skulle kjøre hjem fra Son, vi tre.
    Og min far drømte om å dra til Las Vegas, (i hvite smokinger), sammen med Erik Thorhallsson, (men jeg skulle visst ikke få være med).
    Dette prata min far om i bilen, (for å motivere Erik Thorhallsson), husker jeg.
    Han var også nabo, (mer eller mindre), med Prima Vera, der de har hytte, (Herodes Falsk og Tom Matiesen), på Bjerkøya, i tidligere Sande kommune).
    Så du får be han halvt islandske sjefen din, (hvis han ikke har slutta der), om å skjerpe seg.
    Og slutte å tulle-bestille blader, i mitt navn.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Der har også samme eier, som Bonnier, så at dere ikke har noe med dette, å gjøre.
    Det høres litt rart ut, må jeg si.
    Skjerpings!
     
    tir. 9. feb. 2021 kl. 16:02 skrev Kundeservice <kundeservice@bladcentralen.no>:
    Hei
     
    Vi på Bladcentralen sender ut varer til butikker, bensinstasjoner og kiosker. Vi tilbyr ikke abonnement og sender ikke ut blader til privatkunder.
     
    Med vennlig hilsen
    Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: cid:image001.jpg@01CC7913.A2F5A990
    Livvi Grande Midtlyng
    Kundekonsulent
    +47 815 21 700
     
     
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sent: Monday, February 8, 2021 10:34 PM
    To: Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>
    Cc: emma.thorogood@uk.pwc.com; info@bonnierfastigheter.se; carl.bonnier@bonnierbroadcasting.com; ks@bonnier.dk; Kundeservice <kundeservice@bladcentralen.no>; newsletter@newsletter.moreshop.no; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; bonnierpublications@bonnier.dk; Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>; cecilie@mediafy.com; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; josefin@mediafy.com; kundeservice@bonnier.no; Josefin Reinhard <josefin.reinhard@mediafy.com>; moreshopkundeservice@bonnier.no; post <post@finkn.no>; abonnement-no@mail.bonnierpublications.com; newsletter@newsletter.tara.no; Fragor@bonnier.dk; juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; Persondata Mailbox <persondata@bonnier.dk>; Christine Lundberg Høst (NO) <christine.host@pwc.com>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Subject: Re: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Velkommen til Illustrert Vitenskap
     
    Hei,
    ja jeg skjønner at dette er vanskelig for dere.
    Jeg har sendt dere mer enn hundre mailer nå, det siste året.
    Og jeg har aldri bestilt noe fra dere.
    Så her må dere skjerpe dere.
    Ei direktør-dame ved navn Josefine Reinhart, sa at hu skulle rydde opp i dette, (for bortimot et år siden).
    Så dere vanlige medarbeiderne får la henne rydde opp i dette, og ikke være som noen primadonnaer.
    Det er en skam at dere sender meg rundt som en kasteball, på den måten som dere gjør.
    (Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli opplyst om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg liker heller ikke, at der bruker fornavnet mitt, i hilsenen.
    Det synes jeg, at blir, som noe klamme og ‘over-duse’ hippie-greier.
    Så det må jeg klage på.
    Skjerpings!
    man. 7. des. 2020 kl. 14:49 skrev Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>:
    Hej Erik,
     
    jag makulerar abonnemanget samt kostnaden samt spärrar dina uppgifter i systemet men det är svårt för oss om någon beställer i ett annat namn och justerar lite i namn/adress. 
    Med vänliga hälsningar
    Jacob Holgersson
    Customer Service Coordinator 
     
     
     
    Den sön 6 dec. 2020 kl 09:41 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
    Hei,
    jeg viser til Deres brev/faktura, fra 18. november.
    (Se vedlegg).
    Nå har jeg ikke tall på, hvor mange ganger jeg har sagt fra til dere.
    Det er noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.
    Og der har mange ganger lovet, å slutte med dette tullet.
    Men det bare fortsetter og fortsetter.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre borgere/folk.
    Skjerpings!
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 28. sep. 2020 kl. 08:16
    Subject: Klage/Fwd: Velkommen til Illustrert Vitenskap
    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Cc: <bonnierpublications@bonnier.dk>, <kundeservice@bonnier.no>, Josefin Reinhard <josefin.reinhard@mediafy.com>, <cecilie@mediafy.com>, <josefin@mediafy.com>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>
     
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
     
     
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Illustrert Vitenskap <No-reply@illvit.no>
    Date: søn. 27. sep. 2020 kl. 08:05
    Subject: Velkommen til Illustrert Vitenskap
    To: <eribsskog+snarttvangsinnlagt@gmail.com>
     
     
    Velkommen til din nye verden av viten
    Du har nå aktivert ditt abonnement og har fri tilgang til Nordens største tjeneste for den seriøst nysgjerrige – Illustrert Vitenskap.
    Husk at ditt abonnement på Illustrert Vitenskap også gir deg adgang til vårt digitale univers. I forbindelse med din aktivering sender vi dine brukeropplysninger.
    Ditt brukernavn er: eribsskog+snarttvangsinnlagt@gmail.com
    Hva har jeg tilgang til? Ditt Illustrert Vitenskap abonnement gir deg adgang til alt innhold på vår hjemmeside illvit.no
    Som noe helt nytt gir ditt abonnement også tilgang til Illustrert Vitenskaps app.
    Android-app
    iOS-app
    Hva er passordet mitt? Fikk du ikke opprettet passord, eller er du i tvil om hva ditt passord er, kan du opprette det her.
    OBS: Har du kjøpt et gavekort, kan du bare se bort fra denne e-posten.
    God fornøyelse!
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Mineblader.no – Takk for din bestilling! – Ordre: 395937
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juli 2021 kl. 10:02
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: Aller Media Kundeservice <kundeservice@aller.no>, Abonnement KK <abo.kk@aller.no>, Dag Sørsdahl <dag.sorsdahl@aller.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, “abo.felles@aller.no” <abo.felles@aller.no>, “abuse@telia.com” <abuse@telia.com>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, Info Web <info.web@aller.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, “noss@deloitte.no” <noss@deloitte.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Post Aller NO <post@aller.no>, post <post@finkn.no>, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Livvi Midtlyng <livvi@bladcentralen.no>, Kundeservice <kundeservice@bladcentralen.no>, tr@forbrukertilsynet.no, info@aller.dk, Lene Hordvik <lene.hordvik@aller.com>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Allershopping <noreply@allershopping.no>
    Date: fre. 16. jul. 2021 kl. 10:08
    Subject: Mineblader.no – Takk for din bestilling! – Ordre: 395937
    To: <eribsskog+mongoloid@gmail.com>
    Hei Erik Mongoloid, takk for din bestilling!
    NB: Har du valgt å betale via din mobilregning, må du svare “ja” på SMS for å bekrefte din bestilling. Blad(ene) blir sendt når vi har mottatt bekreftelsen. Dersom du har valgt fakturabetaling vil du motta faktura sammen med bladet.
    Ditt ordrenummer: 395937
    Ordredato: fre, 07/16/2021 – 10:59
    KK – Helt år (26 utg) 979.00 kr
    Fakturagebyr 39.00 kr
    Subtotal 814.40 kr
    Herav MVA 203.60 kr
    Totalbeløp 1,018.00 kr
    Leveringsadresse:
    Erik Mongoloid Ribsskog
    (Sensurert av johncons-blogg)
    (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
    Betalerens adresse:
    Erik Mongoloid Ribsskog
    (Sensurert av johncons-blogg)
    (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
    Normal leveringstid på blader er 1-4 uker. Dette avhenger av utgivelsestidspunkt for bladet du har kjøpt.
    Vi skal gjøre vårt ytterste for at du blir fornøyd.
    Dersom du har kommentarer, ris eller ros må du gjerne sende en mail til kundeservice@aller.no.
    Lik oss på Facebook
    Følg oss på Twitter
    Mineblader.no
    Dersom du ønsker informasjon rundt kjøpsbetingelsene, se våre vilkår.
    http://www.allershopping.no/vilkar
    Dersom du har spørsmål vedrørende din ordre finner du informasjon og kontaktopplysninger, kontakt kundeservice.
    http://www.allershopping.no/kundeservice
    Allershopping.no – en nettbutikk eiet av Aller Media AS, organisasjonsnummer 910 119 877 MVA.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Velkommen til NorgesEnergi, Erik Løvenbalk!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juli 2021 kl. 09:53
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <kundeservice@norgesenergi.no>
    Date: fre. 16. jul. 2021 kl. 11:00
    Subject: Velkommen til NorgesEnergi, Erik Løvenbalk!
    To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
     
    Vis i nettleser
     
    NorgesEnergi logo
     
    Velkommen til oss, Erik Løvenbalk!
     
    Takk for din strømbestilling, og velkommen til NorgesEnergi! Som landets ledende lavprisaktør kan vi garantere deg at du har gjort et godt valg. 
    Billig strøm gir god energi! 
    Med Spotpris betaler du det samme for strømmen som vi kjøper den for. Denne avtaleformen har ifølge Statistisk sentralbyrå vist seg å være den mest lønnsomme i over 10 år. 
    Strømavtalen har ingen ørespåslag – kun en fast abonnementspris på 49 kr/md. Enkelt og grei – akkurat sånn det skal være. 
    Vi gleder oss til å levere strøm til deg! 
     
    Hva skjer nå? 
     
    Vi har registrert følgende opplysninger om deg: 
    Navn: Erik Løvenbalk Ribsskog
    E-post: eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com
    Telefon: +4791587593
    Anleggsadresse: (Sensurert av johncons-blogg), (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
    For å sikre identifisering og ivareta personvern er vi pålagt å innhente fødselsnummer til alle nye kunder. Dette skjer automatisk og du trenger ikke foreta deg noe. 
     
     
     
    Folk flest velger NorgesEnergi! 
     
    De fleste som har byttet strømleverandør de siste 10 årene, har valgt NorgesEnergi.*
    Du vil sannsynligvis snart motta en henvendelse fra din tidligere strømleverandør. Som landets ledende lavprisaktør, håper vi likevel du vil gi oss i NorgesEnergi sjansen til å bevise at vi er den rette strømleverandøren for deg.
    Mer enn bare billig strøm!
    Vi vil gi deg mer av den gode energien. Derfor får du som er kunde hos oss tilgang til en rekke gode fordeler og rabatter hos våre samarbeidspartnere. Sjekk ut norgesenergi.no/kundefordeler
    *Kilde: Kantar Energibarometeret 2010-2020
     
     
    Vi matcher prisen!
     
    Som kunde hos NorgesEnergi kan du være trygg på at du har en god strømavtale. Får du tilbud om billigere strøm fra en annen leverandør, matcher vi prisen.
     
    Les mer om prismatch
     
     
     
    Ha en energisk dag! 
    Hilsen alle oss i NorgesEnergi
    Angreskjema
     
     
    Slik kan du komme i kontakt med oss
     
    Du kan kontakte vårt kundesenter om du har spørsmål om din strømavtale eller våre tjenester. Kundeservice er åpent alle hverdager mellom 8 og 16. Du kan sende oss en e-post, melde oss på Facebook eller ringe oss på telefon 38 10 00 80.
     
    Send e-post
     
    Facebook
     
     
    Selvbetjening på Min side
     
    På Min side finner du blant annet informasjon om din strømavtale, kan endre kundeopplysninger og sjekke dine fakturaer. Du kan også utsette eller dele din nyeste faktura!
     
    Gå til Min side
     
    • NorgesEnergi AS • Kundeservice 38 10 00 80 • Postboks 608 Lundsiden • 4606 Kristiansand  • www.norgesenergi.no
     
     

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen