johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Viser til din ordre på Apotera.no
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. mai 2021 kl. 11:48
    Til: “Apotera.no” <support+id7746@apotera.zendesk.com>
    Kopi: tr@forbrukertilsynet.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket, å få svar, fra en overordnet, om dette.
    Jeg kan ikke se at det har skjedd.
    Så dette må jeg klage på.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg har også sjekket nettbanken min.
    Og jeg har ikke fått noe penger tilbake fra dere.
    Og dere har ikke forklart, angående hvordan deres nettbutikk kunne godta min bestilling, hvis dere ikke hadde denne varen på lager.
    Jeg har sett på nettet, at det er noen snus-grundere, som driver deres foretak.
    En fra Rykkinn, som heter Malm.
    Så kanskje han kan svare på dette.
    Skjerpings!
    fre. 21. mai 2021 kl. 10:32 skrev Farmasøyt Apotera (Apotera.no) <support@apotera.zendesk.com>:
    ##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
    Vi har svart på din henvendelse (7746) . Hvis du vil legge til flere kommentarer, kan du svare på denne e-posten.
    Farmasøyt Apotera (Apotera.no)
    21. mai 2021, 10:32 CEST
    Hei Erik,
    Takk for raskt svar. 
    At produsenter endrer produktene sine fra tid til annen får vi dessverre ikke gjort så mye med. Heller ikke bruk av parabener i kosmetikk, da det er et fullt lovlig konserveringsmiddel i kosmetikk i EU og Norge. 
    Det kan være ulike årsaker til at en produsent velger å gjøre endringer og det er ikke alltid vi får beskjed når en vare er endret. Slik kan det dermed bli feil på nettsiden ved at en produktbeskrivelse ikke lengre passer til produktet som vi får levert. Vi har derfor endret på nettsiden nå slik at bilde og beskrivelse passer til det endrede produktet. Og så er det jo veldig kjedelig for de kundene som tror de har kjøpt et litt annet produkt. Heldigvis skjer ikke dette så ofte. 
    Jeg har forståelse for at du ikke ønsker å bruke kremen med paraben. Jeg har refundert pengene for kremen da vi dessverre ikke kan få tak i A-krem uten parabener. 
    Ønsker deg en fortsatt fin dag.
    Med vennlig hilsen
    Marthe A.
    Farmasøyt Apotera 👧
    eribsskog@gmail.com
    20. mai 2021, 23:18 CEST
    Hei,
    prøver dere å gjøre meg kvinnelig eller?
    Jeg har lest om i pressen, at disse parabenene, er noe slags kvinnelige kjønnshormoner.
    Og det er visst styggdom, for karer, som meg.
    (Det var vel NRK eller Dagbladet som hadde om dette.
    For noen år tilbake).
    Så hvis dere sender meg noe med parabener, så går det bare i søpla.
    Så da får dere heller sende penger tilbake, eller riktig vare.
    Jeg synes det høres rart ut, at dere ikke har på lager, det som ble bestilt.
    Hvorfor lar nettbutikken en da bestille?
    Det virker rart, synes jeg.
    Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette.
    Og det virker som at produsenter tuller, når de stokker om på varenavnene og ingrediensene.
    Dette er visst noe som er populært å bruke, blant tannleger.
    (Jeg fikk masse rynker i trynet, når jeg var i Syden, (en restplass-reise), i 1998.
    Og da fant jeg noe på Vita, som funka, mot rynker.
    Det var en slags liten ‘kaviar-tube’ med retinol, (et fransk merke vel).
    Jeg hadde vel lest i FHM at retinol var et slags vidundermiddel mot rynker, og jeg jobba som butikkleder da, så jeg ville vel se representabel ut.
    Og den varen har Vita nå slutta med.
    Men så var jeg innom Life, (for noen år tilbake), og jeg så at de hadde A-creme, (og jeg hadde lest at A-vitamin og retinol var det samme, i FHM).
    Og den A-cremen funker, men jeg vil ha uten de parabenene.
    For min onkel, (som muligens har brukt for mye tannlege-krem/A-creme), han ble etterhvert glad i vin, istedet for øl og akevitt, som han tidligere like.
    Så de parabenene er skumle, må jeg si.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tor. 20. mai 2021 kl. 16:29 skrev Farmasøyt Apotera (Apotera.no) <support@apotera.zendesk.com>:
    Farmasøyt Apotera (Apotera.no)
    20. mai 2021, 16:29 CEST
    Hei,
    Viser til din ordre på blant annet A-krem parabenfri med varenummer: 923881. 
    Produktet har blitt endret fra vår leverandør og er nå A-krem parfymefri varenummer: 930681
    https://www.apotera.no/a-creme-parfymefri-120g
    Prisen er den samme, og innholdsstoffene også – foruten at den vi har på lager inneholder metylparaben. 
    Jeg vet ikke om du synes det er greit å få produktet som inneholder paraben, eller om du heller vil få pengene igjen for den A-kremen? 
    Hører fra deg før vi sender pakken. 
    Ønsker deg en fortsatt fin dag.
    Med vennlig hilsen
    Marthe A.
    Farmasøyt Apotera 👧
    Denne e-posten er en tjeneste fra Apotera.no. Leveres av Zendesk
  • svelvik kroa

    https://mediaarkiv.vestfoldmuseene.no/fotoweb/archives/5029-Alle-bilder-Vestfoldmuseene/Indekserte%20bilder1/FotoWeb%20Opplasting/Kshaa/NJM%20Omdal%208338.tif.info#c=%2Ffotoweb%2Farchives%2F5029-Alle-bilder-Vestfoldmuseene%2F%3Fq%3DNord-Jarlsbergmuseene

    PS.

    Som ni-åring, (må det vel ha vært).

    Så fikk min farmor Ågot meg, til å sykle, til og fra Svelvik Kroa, noen ganger, (høsten 1979 eller om det var våren 1980).

    En sykkeltur på bortimot halvannen mil.

    (Jeg fikk med meg fem kronestykker, til en flaske cola.

    Noen penger som jeg brukte til å spille Space Invaders, (eller om det var Pac Man).

    For å si det sånn).

    Det var muligens på grunn av denne syklinga, at min farfar mente, at jeg burde dra, på ferie, til Rollag/Numedal, med dresin, (på den nedlagte Numedalsbanen), sommeren 1980, (den sommeren jeg fylte ti år).

    Noe jeg, (som aldri hadde hørt om dresiner før engang), mente at hørtes ut, som noe slags galskap.

    (En 9-10-åring på dresin-ferie aleine, oppi Numedal, (hvor jeg ikke hadde vært før).

    Det veit jeg ikke hvordan hadde gått.

    Og jeg hadde kanskje fått med en femtilapp, (eller noe lignende), til mat og hotell.

    Og hvor lenge hadde det holdt, liksom.

    Hm).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Viser til din ordre på Apotera.no
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 20. mai 2021 kl. 23:18
    Til: “Apotera.no” <support+id7746@apotera.zendesk.com>
    Hei,
    prøver dere å gjøre meg kvinnelig eller?
    Jeg har lest om i pressen, at disse parabenene, er noe slags kvinnelige kjønnshormoner.
    Og det er visst styggdom, for karer, som meg.
    (Det var vel NRK eller Dagbladet som hadde om dette.
    For noen år tilbake).
    Så hvis dere sender meg noe med parabener, så går det bare i søpla.
    Så da får dere heller sende penger tilbake, eller riktig vare.
    Jeg synes det høres rart ut, at dere ikke har på lager, det som ble bestilt.
    Hvorfor lar nettbutikken en da bestille?
    Det virker rart, synes jeg.
    Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette.
    Og det virker som at produsenter tuller, når de stokker om på varenavnene og ingrediensene.
    Dette er visst noe som er populært å bruke, blant tannleger.
    (Jeg fikk masse rynker i trynet, når jeg var i Syden, (en restplass-reise), i 1998.
    Og da fant jeg noe på Vita, som funka, mot rynker.
    Det var en slags liten ‘kaviar-tube’ med retinol, (et fransk merke vel).
    Jeg hadde vel lest i FHM at retinol var et slags vidundermiddel mot rynker, og jeg jobba som butikkleder da, så jeg ville vel se representabel ut.
    Og den varen har Vita nå slutta med.
    Men så var jeg innom Life, (for noen år tilbake), og jeg så at de hadde A-creme, (og jeg hadde lest at A-vitamin og retinol var det samme, i FHM).
    Og den A-cremen funker, men jeg vil ha uten de parabenene.
    For min onkel, (som muligens har brukt for mye tannlege-krem/A-creme), han ble etterhvert glad i vin, istedet for øl og akevitt, som han tidligere like.
    Så de parabenene er skumle, må jeg si.
    Så det må jeg klage på.
    Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet, om dette.
    Skjerpings!
    Erik Ribsskog
    tor. 20. mai 2021 kl. 16:29 skrev Farmasøyt Apotera (Apotera.no) <support@apotera.zendesk.com>:
    ##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
    Denne saken ble opprettet på dine vegne.
    Farmasøyt Apotera (Apotera.no)
    20. mai 2021, 16:29 CEST
    Hei,
    Viser til din ordre på blant annet A-krem parabenfri med varenummer: 923881. 
    Produktet har blitt endret fra vår leverandør og er nå A-krem parfymefri varenummer: 930681
    https://www.apotera.no/a-creme-parfymefri-120g
    Prisen er den samme, og innholdsstoffene også – foruten at den vi har på lager inneholder metylparaben. 
    Jeg vet ikke om du synes det er greit å få produktet som inneholder paraben, eller om du heller vil få pengene igjen for den A-kremen? 
    Hører fra deg før vi sender pakken. 
    Ønsker deg en fortsatt fin dag.
    Med vennlig hilsen
    Marthe A.
    Farmasøyt Apotera 👧
    Hvis du vil legge til flere kommentarer, svarer du på denne e-posten.
    Denne e-posten er en tjeneste fra Apotera.no. Leveres av Zendesk
    [9384LV-7X8E]
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: wowloots2015 sent a message about Wow Mount ☢ Chewed-On Reins of the Terrified Pack Mule ☢ All EU servers #224436916624
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 20. mai 2021 kl. 12:17
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: david4_lwil4105rg@members.ebay.es, ebay@ebay.com, ebay@ebay.de, eBay Customer Support – spoof <spoof@ebay.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, ebay@reply5.ebay.com, billcobb@ebay.com, csme@ebay.com, exec.relations@ebay.com, government_relations@ebay.com, jcanfield@ebay.com, matthewb@ebay.com, pierre@ebay.com, ulieberman@ebay.com, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, tr@forbrukertilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: eBay – wowloots2015 <david4_lwil4105rg@members.ebay.es>
    Date: ons. 19. mai 2021 kl. 16:02
    Subject: wowloots2015 sent a message about Wow Mount ☢ Chewed-On Reins of the Terrified Pack Mule ☢ All EU servers #224436916624
    To: <eribsskog+jegvilsexepia@gmail.com>
    New message: Hello! im waiting for your payment, o…
     
    eBay
    New message from: wowloots2015 (1,081Red Star)
    Hello! im waiting for your payment, once its done let me know and ill giving you the mount as fast as i can!
    Reply
    Wow Mount ☢ Chewed-On Reins of the Terrified Pack Mule ☢ All EU servers
    Wow Mount ☢ Chewed-On Reins of the
    Item ID: 224436916624
    Pay now
    Get to know the seller wowloots2015
    Located: Madrid, Madrid, España
    Member since: Nov 07, 2012
    Positive Feedback: 100%
     
     
    We scan messages to enforce policies. Only purchases on eBay are covered by the eBay purchase protection programs. Asking your trading partner to complete a transaction outside of eBay is not allowed.
    Email reference id: [#a04-cvd8ypxxjr#]_[#01196e74ec174e978fae83c7d35ddb64#]
    We don’t check this mailbox, so please don’t reply to this message. If you have a question, go to Help & Contact.
    eBay sent this message to Erik Ribsskog (erribs_0). Learn more about account protection. eBay is committed to your privacy. Learn more about our privacy notice and user agreement.
    ©1995-2021 eBay Inc., 2145 Hamilton Avenue, San Jose, CA 95125
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Your invoice for eBay purchases: Wow Mount ☢ Chewed-On Reins of the Terrified Pack Mule ☢ All EU servers (224436916624#)
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 20. mai 2021 kl. 12:13
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: ebay@ebay.com, ebay@ebay.de, eBay Customer Support – spoof <spoof@ebay.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, ebay@reply5.ebay.com, billcobb@ebay.com, csme@ebay.com, exec.relations@ebay.com, government_relations@ebay.com, jcanfield@ebay.com, matthewb@ebay.com, pierre@ebay.com, ulieberman@ebay.com, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, tr@forbrukertilsynet.no
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: eBay <ebay@ebay.com>
    Date: tor. 20. mai 2021 kl. 00:18
    Subject: Your invoice for eBay purchases: Wow Mount ☢ Chewed-On Reins of the Terrified Pack Mule ☢ All EU servers (224436916624#)
    To: <eribsskog+jegvilsexepia@gmail.com>
    eBay eBay sent this message to Erik Ribsskog (erribs_0).
    Your registered name is included to show this message originated from eBay. Learn more.
    Invoice
    Dear erribs_0,
    Thank you for shopping on eBay! Your total amount due is GBP 8.98. More details about your purchase are included below.
    Pay Now
    Item # Item Title Quantity Price Amount
    224436916624 Wow Mount ☢ Chewed-On Reins of the Terrified Pack Mule ☢ All EU servers
    1 GBP 8.98 GBP 8.98
    Subtotal: GBP 8.98
    Shipping and handling via Royal Mail International Standard: GBP 0.00
    Total: GBP 8.98
    Email reference id: [#560f664d09c14001bc2f65541bc784f4#]
    Learn More to protect yourself from spoof (fake) emails.
    eBay sent this email to you at eribsskog+jegvilsexepia@gmail.com about your account registered on www.ebay.com.
    eBay will periodically send you required emails about the site and your transactions. Visit our Privacy Notice and User Agreement if you have any questions.
    Copyright © 2021 eBay Inc. All Rights Reserved. Designated trademarks and brands are the property of their respective owners. eBay and the eBay logo are trademarks of eBay Inc. eBay International AG is located at Helvetiastrasse 15/17 – P.O. Box 133, 3000 Bern 6,Switzerland.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen