PS.
Her er mer om dette:
I går, så gikk jeg til Extra Bekkestua, for å handle mat.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
På Extra så var det sånn, at ei blond butikk-dame, dreiv og jogga/svirra rund der.
(Ved fruktdisken.
Som jeg skulle forbi.
Etter å ha panta noen tomflasker).
De burde kanskje ta det litt rolig, (ihvertfall når det er kunder i nærheten).
Hvis ikke, så kan det virke som, at de ikke er oppmerksomme/aktpågivende.
(Må man vel si).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 2.
Extra hadde heller ikke tatt inn handlevogner, (kunne det virke som):

PS 3.
Bærum kommune, (eller om det er Ruter), hadde ikke tømt søpla, siden Ålesund brant:

PS 4.
Jeg hadde tenkt til å gå via Nadderud Stadion, på hjemveien.
(For å slippe unna ‘labyrint-katakombene’, (som jeg har kalt de).
Men en brautende svenske, stod på terrassen, (det er boliger i etasjene over butikkene), og snakka høyt, i en mobil.
Og det var mørkt, på det torget der, (Coop-torget heter det muligens), som man må gå over.
Så det ble som noe ekkelt, å gå over det torget, (på grunn av at han svensken sin ‘bass-vibrato-stemme’, som liksom la seg over torget, i mørket).
Så jeg gikk heller ‘labyrint-veien’.
Men der ble jeg gått ned.
Et stykke inn i labyrintene.
Så dukket det opp en ung mann, i en hvit genser, (fra ‘Rema-labyrinten’).
Og han gikk inn i den borteste ‘labyrint-gangen’ før meg.
Men så brå-snudde han plutselig.
Og så gikk han mot meg, i labyrinten.
(Dette var klokka 23 cirka).
Og så snudde han igjen, etter å ha passert meg, (i den trange labyrinten).
Sånn at han kom ‘dassende’ bak meg.
Istedet for å gå foran meg.
(Gjennom de nevnte ‘labyrint-gangene’).
Noe som var ekkelt/klamt, (må jeg si).
Og som noe teatralsk, (må man vel si).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Her er mer om dette:

PS 6.
I et buss-skur, så satt det to pakkiser, (hvis ikke det var en pakkis og en ‘pakkis-hore’, (som min halvbror Axel sier)), og skrålte/brummet, med bass-vibrato-stemmer, (på et fremmed språk), når jeg gikk forbi:

Her er mer om dette:

PS 8.
Det var også sånn, da jeg gikk inn på Extra.
At jeg nesten ble kjørt ned, av en gal dame, med en slags tvilling-barnevogn, som rushet ut derfra, i et høyt tempo, 10-15 minutter før elleve.
(Noe som virka litt merkelig.
Må man vel si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 9.
Da jeg stod i selvbetjenings-kassa.
Så var det sånn, at det var tre ledige selvbetjeningskasser, mellom min kasse og utgangen.
Og ei spinkel brunette, (som litt tidligere stod og gravde/leita nederst i en kjøle-disk).
Hu elga.
For hu gikk da bort til, den kassa, som var nærmest min.
(Istedet for å gå til de kassene som var lenger unna).
Det kan muligens ha vært sånn, at de borteste kassene, var skrudd av, (siden at det var like før stengetid).
Man det burde kanskje de slutte med å gjøre.
Da kan de vel kanskje skru av kassene i midten, (i såfall).
(Hvis de absolutt skal skru av noen kasser).
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.

https://www.nb.no/items/f4cfcf06bb64b0d62f4ee4e4b0ccd14c?page=1&searchText=”berit%20berg”~5
PS.
Disse ble visst forlovet under krigen, (fra Buskeruds Blad 4. september 1942):

https://www.nb.no/items/c59c76274dae3805a2cd2ffca2ab1b37?page=1&searchText=”berit%20o.%20berg”
PS 2.
Min farmor Ågot, sa jo en gang, at Ola, (som hu kalte sin bror), bodde på Sand, under krigen.
Men det er mulig, at det bare var, i et år eller to.
Og hvis Ola hadde ei forlovede, (Berit O. Berg), oppi Rollag.
Og Ågot rappa spriten til Jebsen, (noe jeg har blogget om tidligere).
Så kan man kanskje lure på, hva skjedde, under krigen, på Baskomti, (hvor Ola muligens bodde, han skreik ihvertfall til meg en gang, (på midten av 80-tallet, da han besøkte Ågot/Roksvold), at jeg skulle gå ned dit).
Hm.
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Det var også sånn, at det navnet Baskomti.
Det hadde jeg ikke hørt, før han Ola sa det.
Min far sa bare: ‘Ned til båten’, (eller: ‘Ned til stranda’), på 70-tallet.
Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Baskomti var visst smuglernes sted:


PS.
Sydama var kona til min farmors yngre bror Ole, (som hu kalte Ola):


PS.
Den tyskerbrakka, (jeg vet ikke hva historien til den brakka er), på bildet.
Den kalte min farmor for: ‘Systua til Margit og Anne’.
(Denne brakka stod tom/ubrukt, på hele 80-tallet.
Sånn som jeg husker det).
Og det var hennes eldre tvilling-søstre, (fra Rollag).
En gang da jeg var to-tre år gammel, (jeg er født i 1970), så var jeg med min farmor dit, (mener jeg vagt å huske).
Men at de skal ha lagd madrasse-deler til Jensen Møbler, (som noen skriver i linken overfor).
Det er nytt for meg.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det bygget sør for tyskerbrakka, nevnes også.
Det skrives at det var lager, for kjøpmann Oddmund Larsen.
Da må det muligens ha vært bladene til Oddmund Larsen sine døtre da, (hvis han hadde noen).
(For det stod noen jente-navn, i noen av Donald-bladene, (som jeg fikk halvparten av), husker jeg.
Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Det var sånn, en gang på begynnelsen av 80-tallet.
At min farfar satt og leste, i avisa, (enten Svelvik-avisa eller DT/BB).
Og så fortalte han, at det skulle bli industriområde, der Sandbu Tepper bygde.
Og så bygde først Sandbu Tepper.
Og så bygde Jensen Møbler, (der min farfar hadde hatt sitt første snekkerverksted).
Og så bygde Sandbu Tepper ut.
Og så tok Jensen Møbler over Sandbu Tepper, og bygde sammen de to betong/mur-byggene.
Og så bygde Jensen Møbler minst en gang til, etter dette.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Min farfars første trevare-fabrikk, (‘Saga’).
Det var opprinnelig en fruktkasse-fabrikk, (hvor de lagde kasser for fruktbøndene, på Sand).
(For å si det sånn.
Min farfar jobbet som snekker, (han lagde stamper), for den første Jebsen-tekstil-fabrikken på Berger.
Og så begynte han med fruktkasse-produksjon, på søndagerne.
Noe sånt).
Og når de så skulle lage møbler istedet, (de fikk blant annet enerett for produksjon av trevare-elementer til Jensen Møbler sine madrasser).
Så ønsket min farfar heller å ha, en mer moderne/større fabrikk, da.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen