johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Bekreft epost – www.sdir.no
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. mai 2021 kl. 05:28
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: info@sdir.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: <subscription@sjofartsdir.no>
    Date: tir. 16. feb. 2021 kl. 13:20
    Subject: Bekreft epost – www.sdir.no
    To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
    Denne e-posten er en del av en brukerregistreringsprosess for Sjøfartsdirektoret nettside.
    Hvis dette er ukjent for deg setter vi pris på at du send oss et en melding til info@sdir.no.
    Din personlige informasjon vil ikke bli lagret av oss.
    Hvis du vil fortsette med registreringsprosessen, kan du gå til denne nettsiden:
    (Sensurert av johncons-blogg)
     
    Med vennlig hilsen,
    Sjøfartsdirektoratet
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Slik får du ditt første bidrag
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. mai 2021 kl. 05:22
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: anniken@reddbarna.no, giverservice@reddbarna.no, post@reddbarna.no, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
    Hei,
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
    Vennligst rydd opp!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
    ———- Forwarded message ———
    Fra: Redd Barna <anniken@reddbarna.no>
    Date: tir. 16. feb. 2021 kl. 12:10
    Subject: Slik får du ditt første bidrag
    To: <eribsskog@gmail.com>
    Hei Erik
    Tusen takk for at du holder innsamlingen ‘Blakstadhomsene redder barna’ for Redd Barna.
    Noen ganger kan det være litt trått å komme i gang med de første bidragene. Her er noen tips som kanskje kan hjelpe deg med å få ballen til rulle:
    1. Ikke nøl med å dele innsamlingen din igjen; du vet hvordan det er – folk har tenkt å gi men så glemmer man det.
    2. Send direkte meldinger på Facebook og e-post til familie og venner med en oppfordring til å bidra.
    3. Få andre til å dele innsamlingen i sine nettverk. Da når du enda flere.
    4. Ikke vær redd for å være personlig i tekstene på innsamlingssiden din og meldinger du sender.
    5. Sett en lenke til innsamlingen i din e-post signatur.
    Lykke til med innsamlingen og tusen takk for innsatsen!
    Hilsen Sidsel i Redd Barna
    Redd Barna
    PO Box 6902 St. Olavs plass
    0130 Oslo
    Tel.: (+47) 22 99 09 00
    Email: anniken@reddbarna.no
    Organisasjonsnr.: 941 296 459
    ———————————-
    REFERENCE DATA
    Collection ID: COL-6-4036
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Vedr. siste nytt fra LO
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. mai 2021 kl. 05:15
    Til: Magne Svendsen <Magne.Svendsen@lo.no>
    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, LO <LO@communicatoremail.com>, “inger.lise.blyverket” <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, bjorn.kolby@lo.no, LO Postkasse LO <arkiv@lo.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, tr@forbrukertilsynet.no
    Hei,
    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
    (For jeg har ikke kontaktet dere).
    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    tir. 16. feb. 2021 kl. 09:04 skrev Magne Svendsen <Magne.Svendsen@lo.no>:
    Viser til mail av 15. februar.
    Vi har tatt kontakt med vår leverandør av nyhetsbrev, Oculos og bedt om hjelp til å forhindre epostutsendelser til din epost-konto.
    Det er registrert mange nyhetsabonnementer til aliasadresser knyttet til din gmailkonto.  Alle disse adressene blir nå slettet fra abonnementsregisteret.  I tillegg blir det nå satt opp et filter som blokkerer alle utsendelser til din adresse.
    Ta gjerne kontakt dersom du ønsker mer informasjon om dette.
    med vennlig hilsen
    Magne Svendsen
    Nettredaktør
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Sendt: 15. februar 2021 02:20
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: LO <LO@communicatoremail.com>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; bjorn.kolby@lo.no; LO Postkasse LO <arkiv@lo.no>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
    Emne: Klage/Fwd: Siste nytt fra LO
     
    Hei,
     
    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
     
    (Jeg har ikke kontaktet disse).
     
    Vennligst rydd opp!
     
    Med hilsen
     
    Erik Ribsskog
     
    PS.
     
    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).
  • sæter 80 tallet paint

    https://www.trillemarkarollagsfjell.no/files/pdf/rapport.pdf

    PS.

    Mer om dette området:

    mer om området

    (Samme link som overfor).

    PS 2.

    Som man kan lese om, i den nest forrige bloggposten.

    Så har min tremenning Gunn Marit Traaen, (og foreldrene), hytte på Vardefjell seter.

    Så det er mulig at Me-Traaen også hadde seter der, i gamle dager.

    Jeg leste vel i en bygdebok, (eller noe lignende), for en tid siden, (noe jeg også blogget om).

    At Me-Tråen hadde 2-3 setere, (i sin tid).

    Så hvilken seter, som min farmor Ågot ‘babla’ om, (på 80-tallet), det er kanskje ikke så lett å vite nå.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her står det at det finnes fire Tråen/Traaen-gårder, og at Mellom-Tråen hadde setrene Fyrsett og Minneskleiv:

    fire tråen gårder

    https://www.nb.no/nbsok/nb/be737b8eaa775c43f09e6125d4f5734b?lang=no#359

    PS 4.

    Jeg søkte på ‘Bokhylla’, om Fyrsett seter.

    Men jeg fant ikke noe.

    Fyrsett kan visst bety noe som er satt fyr på.

    Så det er mulig, at det kan ha vært en misforståelse, ute og gått, mellom de som ga ut boka og mine Rollag-slektninger.

    Mine slektninger, (muligens min oldemor som vokste opp i Amerika), har kanskje prøvd å forklare om, at seteren har brent opp.

    Og så har de med boka trodd, at seteren het Fyrsett.

    (Noe sånt).

    Min farmor Ågot var også sånn, at min far og de, (nede på snekkerverkstedet), ikke lot henne svare, selv om de delte telefonlinje.

    For Ågot var ikke noe flink på telefonen da, (sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 5.

    Min oldemor har muligens ment Grønnlisetra, (og at den var brent ned):

    muligens fyrsett

  • Som jeg har skrevet om, i Min Bok 4, så flytta min yngre søster Pia inn hos meg, etter at jeg dimma, fra militæret, sommeren 1993.

    Jeg bodde da, i et Ungbo-bofelleskap, på Ellingsrudåsen.

    Og de andre der, (noen ex-blitzere muligens), hadde da nettopp flytta ut, (muligens fordi at de hadde nådd aldersgrensen, på cirka 25 år).

    (Noe sånt).

    Og vår tremenning Øystein Andersen, (som var adoptert fra Sør-Korea), han bodde i Lørenskog, (noen få kilometer unna).

    Så han dukka noen ganger opp, på døra mi/vår.

    (Han hadde lappen, og hadde en firmabil, (han drev spilleautomat-firma), og fikk også lov til å bruke adoptivforeldrene sin bil.

    Sånn som jeg husker det).

    Og den første gangen, som han dukka opp der, (på Ungbo), etter at Pia hadde flytta inn.

    Så skrøyt han av, hvor fint det hadde blitt der, etter at blitzerne flytta ut.

    (Jeg hadde rydda, (og vaska), der.

    En dag jeg hadde fri fra jobb.

    For jeg jobba ikke hver dag, i begynnelsen, etter militæret.

    For jeg hadde bare et par deltidsjobber i starten.

    For å si det sånn).

    Så da var Øystein full av lovord, under sitt besøk.

    Og så dukket han opp der, en uke eller to seinere.

    Og da var han liksom, som en helt annen person.

    Han var melankolsk og nedstemt, og fortalte at han ikke ville ha noe mer med meg å gjøre.

    (Før han stakk).

    Og det syntes jeg, at nesten ble, som noe komisk.

    For det var jo sånn, at det ikke hadde skjedd noe, i mellomtiden.

    Jeg hadde vel ikke engang snakket med Øystein, på telefonen, mellom disse besøkene.

    Og Øystein sin oppførsel/personlighet, var helt forrandret, uten noen åpenbar grunn.

    (Må jeg si).

    Så jeg lurer på, om Øystein kanskje, kan være schizofren, (eller noe lignende).

    (Noe sånt).

    Men min lillesøster Pia, (som satt i sofaen, (og så på TV), under begge disse besøkene).

    Hu må jo nesten ha trodd, at jeg hadde drept noen, (eller noe lignende).

    For sånn oppførte Øystein seg, (må jeg si).

    Som at jeg hadde gjort, noe kjempeslemt.

    Og min søster ble noen uker seinere neger-hore, (som min yngre halvbror Axel sier, (han sier ihvertfall pakkis-hore, om lignende norske damer)).

    Og det kan ha vært fordi, at Øystein sin rare oppførsel gjorde, at hu ble redd for meg.

    (Øystein oppførte seg, som om jeg hadde drept noen.

    Noe som var helt hinsides.

    For jeg hadde jo bare drevet med jobbsøking, osv.).

    Så Øystein avsluttet vårt mangeårige kameratskap, (vi hadde kjent hverandre siden høsten 1986 vel).

    Og det er en ting.

    Men han fikk muligens også min yngre søster Pia, til å bli negerhore, (siden at han oppførte seg som om jeg hadde gjort noe kjempe-slemt).

    Og han programmerte muligens Pia, til å bli ei slags hurpe, som angriper meg, (etter at jeg hadde vært grei, og latt henne bo hos meg, for å unngå at hu skulle havne på Plata, osv.).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

  • tremenning

    https://indremedisineren.no/2015/11/sovnapne-og-hjertesvikt/

    PS.

    Hu er datter av bestemor Ågot sin nevø Narve:

    datter av ågot sin nevø narve

    https://www.statsforvalteren.no/siteassets/utgatt/fm-buskerud/dokument-fmbu/miljo-og-klima/verneomrader/diverse/fylkesmannens-tilradning.pdf

    PS 2.

    Disse har visst klart å brenne ned hovedhuset på gården hvor bestemot Ågot vokste opp, (fra Drammens Tidende 21. mars 1960):

    brent opp hovedhus

    https://www.nb.no/items/55144d47cbd3a8273a9d6971997a8fea?page=1&searchText=”narve%20traaen”

    PS 3.

    Det er også en Rollag-gård, som heter Søre Traaen.

    Og det har også bodd folk på Me-Tråen før min farmor sin slekt kjøpte gården.

    Så om for eksempel hu Hotell Cesar-skuespillerinnen Marita Traaen, er i slekta mi, eller ikke.

    Det har jeg ikke klart å finne ut, (må jeg innrømme).

    Det kan godt være, at det er noe slags rivaleri, inne i bildet, (med flere slekter som kaller seg Traaen).

    Hm.

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • På torsdag, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det er viktig at tre-materialer lagres tørt, sånn at de ikke slår seg, etter produksjonen:

    IMG_20210506_103425

    PS 2.

    De som har student-deal, har kanskje en grei plakat, men når plakaten deres står ved siden av to tomme plakatbukker, så går nok de fleste forbi, (hvis jeg skulle tippe):

    IMG_20210506_103447

    PS 3.

    Extra Bekkestua var igjen utsolgt for billige plastglass:

    IMG_20210506_110238

    PS 4.

    Her har kommunen, (blir det vel), vært slappe, med å rydde opp, etter noen pøbler, (kan det virke som):

    IMG_20210506_111405

    PS 5.

    Kommunen, (blir det vel igjen), må også tømme søppelkassene sine, litt oftere, enn hvert skuddår, (for å si det sånn):

    IMG_20210506_111819

    PS 6.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210506_111831

    PS 7.

    Da jeg var nesten hjemme, så måtte jeg gå, en omvei.

    For en varebil stod parkert, rett etter postkassa.

    Og det var en håndverker, som surra rundt, inni bilen.

    Og en sidedør stod åpen.

    Men han håndverkeren hadde parkert sånn, at man måtte gå forbi, på den sida av bilen, hvor døra stod åpen.

    Så det ble som noe ekkelt.

    Og derfor gikk jeg heller rundt.

    For han håndverkeren hadde muligens dårlig sikt, der han holdt på, (inni bilen).

    Så hvis han gikk ut av bilen, akkurat når folk gikk forbi.

    Så kunne det blitt en ekkel/klam/’homsete’ episode.

    (For å si det sånn).

    Man kan kanskje lure på, hvorfor ikke sånne biler parkerer, nærmeret huset, som de jobber i.

    Men da er vel antagelig noe tull, når de parkerer sånn, at det liksom skal være mest mulig homsete, å gå forbi bilen.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 8.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210506_114515

    PS 9.

    Dagen etter så skulle jeg på Meny, og da var det igjen fulle søppelkasser, utafor Bekkestua Senter:

    IMG_20210507_215008

    PS 10.

    Ei av kassadamene måtte sette i kassa, under ettermiddagsrushet, og så gikk hu hjem, etter å ha telt kassa, og ingen tenkte på å rydde bort handlevogna hennes, ute i butikken, (kan det virke som):

    IMG_20210507_215131

    PS 11.

    Tomt for billige pizza-baguetter med pepperoni, (av merket First Price):

    IMG_20210507_215156

    PS 12.

    Meny var nesten utsolgt for billige ‘Tetra Pak-tomater’, på den nederste hylla, (her har man slurvet med bestillingen, kan det virke som):

    IMG_20210507_215224

    PS 13.

    Meny har ikke tømt søppelkassa si siden Ålesund brant, (kan det virke som):

    IMG_20210507_215911

    PS 14.

    Det stod en pakkis og ei pakkis-hore, (som min yngre halvbror Axel pleide å si), og elga på rulletrappa, så jeg gikk en tur inn i parkerings-kjelleren, mens jeg venta på, at det klamme paret, (som bare var i tenårene vel), skulle flytte seg:

    IMG_20210507_220025

    PS 15.

    Jeg sendte tilbake ‘troll-post’ til møkka-firmaene:

    IMG_20210507_221052

    PS 16.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210507_221111

    PS 17.

    Enda mer om dette:

    IMG_20210507_221128

    PS 18.

    Bærum kommune, (må det vel igjen være), har en slags undergang, som skifter farge, (kan det virke som), og det må man vel si at er, som noe slags fremmedgjørende tull, (eller noe lignende):

    IMG_20210507_223410

    PS 19.

    Her er mer om dette:

    IMG_20210507_223432

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen